КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 березня 2024 року м.Кропивницький Справа № 340/110/24
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Пасічника Ю.П., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сардіс" (проїзд Аджамський, 7, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25015, код ЄДРПОУ 40435764) до Головного управління ДПС у Кіровоградській області (вул. В.Перспективна, 55, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25000, код ЄДРПОУ 43995486) про скасування рішення та зобов`язати вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
До Кіровоградського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Сардіс» (далі - позивач) до Головного управління ДПС у Кіровоградській області (далі - відповідач), у якій позивач просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Кіровоградській області про застосування фінансових санкцій від 12.12.2023 року № 000099230901 на суму 68000 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що посадовими особами відповідача за результатами перевірки стану дотримання вимог законодавства під час провадження діяльності, пов`язаної з виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, встановлено факт неподання позивачем «Звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв в оптовій мережі» №1-ОА (місячна) за серпень-жовтень 2023 р., що є порушенням вимог ч. 3 ст. 16 Закону України № 481/95-ВР від 19 грудня 1995 року «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», в результаті чого, відповідачем безпідставно, всупереч діючому законодавству, прийнято рішення про застосування до позивача фінансових санкцій, яке позивач вважає протиправним та просить скасувати.
Зокрема, позивач вказує, що протягом серпня-жовтня 2023 р. не здійснював діяльність з оптової торгівлі алкогольними напоями, у зв`язку з чим відсутні передумови для подання «Звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв в оптовій мережі» №1-ОА (місячна).
Ухвалою суду від 15.01.2024 року відкрито спрощене позовне провадження у справі без повідомлення (виклику) учасників справи.
29.01.2024 року, відповідачем було подано відзив на позовну заяву, яким відповідач просив відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі з підстав порушення позивачем строків подання звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за формою 1-ОА за серпень-жовтень 2023 р. та правомірності оскаржуваного рішення (а.с.44,45).
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем отримано ліцензію на право оптової торгівлі алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додавання спирту), терміном дії з 20.08.2021 до 20.08.2026 (а.с.8).
Посадовими особами відповідача за результатами перевірки стану дотримання вимог законодавства під час провадження діяльності, пов`язаної з виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, встановлено факт неподання позивачем «Звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв в оптовій мережі» №1-ОА (місячна) за серпень-жовтень 2023 р., що є порушенням вимог ч. 3 ст. 16 Закону України № 481/95-ВР від 19 грудня 1995 року «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».
У зв`язку з виявленим порушенням відповідачем прийнято рішення про застосування фінансових санкцій від 12.12.2023 № 000099230901, яким до позивача ні підставі абз. 23 ч. 2 ст. 17 Закону України № 481/95-ВР від 19 грудня 1995 року «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» застосовано фінансові санкції на загальну суму 68000 грн. (а.с.7).
Не погодившись з прийнятим рішенням позивач звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Як передбачено ст. 109 Податкового кодексу України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Вчинення платниками податків, їх посадовими особами та посадовими особами контролюючих органів порушень законів з питань оподаткування та порушень вимог, встановлених іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, тягне за собою відповідальність, передбачену цим Кодексом та іншими законами України.
За положеннями статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР встановлено, що за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
У статті 16 Закону № 481/95-ВР визначено, що контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України. Контроль за дотриманням вимог відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства до малих виробництв виноробної продукції здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів.
Суб`єкти господарювання, які отримали ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за формою, встановленою цим органом.
Форма звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі та порядок його заповнення затвердженні наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 року № 49 (далі - Порядок № 49), пунктом 6 розділу 1 якого встановлено, що звіт складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органів ДФС за основним місцем обліку суб`єкта господарювання.
Згідно пунктів 2 та 3 Порядку № 49 звіт в електронній формі подається засобами електронного зв`язку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, як передбачено для податкової звітності.
Звіт складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органів ДФС за основним місцем обліку суб`єкта господарювання.
У відповідності до п. 49.1 ст. 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Згідно п. 49.2-1 ст. 49 Податкового кодексу України платники, визначені підпунктом 212.1.15 пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу, а також платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов`язані за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді.
Такими чином, суд дійшов висновку, що доводи позивача щодо відсутності передумов для подання «Звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв в оптовій мережі» №1-ОА (місячна), у зв`язку з відсутністю діяльності за період серпень-жовтень 2023, є безпідставним оскільки суперечать вимогам п. 49.2-1 ст. 49 Податкового кодексу України та не звільняють від обов`язку подання звітності.
Абзацом 23 частини 2 статті 17 Закону № 481/95-ВР передбачено, що до суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: неподання чи несвоєчасного подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії, - у розмірі 17000 гривень.
З аналізу вищенаведених норм можна дійти висновку, що суб`єкт господарювання, за неподання чи несвоєчасне подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії, повинен нести відповідальність, передбачену приписами статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» у вигляді фінансових санкцій (штрафу) в розмірі, визначеному приписами вказаної статті.
Враховуючи вищевикладене суд не знаходить підстав для задоволення позову.
Керуючись статтями 2, 9, 77, 78, 90, 139, 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Сардіс» до Головного управління ДПС у Кіровоградській області залишити без задоволення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду Ю.П. ПАСІЧНИК
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2024 |
Оприлюднено | 11.03.2024 |
Номер документу | 117510138 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Ю.П. ПАСІЧНИК
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні