КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 березня 2024 року м.Кропивницький Справа № 340/92/24
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Пасічника Ю.П., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ІНБУДСЕРВІС ПЛЮС" (вул.Ганни Дмитрян, 16, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25002, код ЄДРПОУ 40708668) до Головного управління ДПС у Кіровоградській області (вул. В.Перспективна, 55, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25000, код ЄДРПОУ 43995486) про скасування податкового повідомлення-рішення,-
ВСТАНОВИВ:
ТОВ «Інбудсервіс Плюс» (надалі позивач) звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Кіровоградській області (надалі відповідач) в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 19.12.2023р. №10360/0406, яким до ТОВ «Інбудсервіс Плюс» (код ЄДРПОУ 40708668) застосовано штрафну санкцію за виявлені порушення п. 201.10 ст. 201 ПКУ в сумі 23833,34 грн.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач вказує, що за результатами камеральної перевірки посадовими особами відповідача складено акт №7305/11-28-04-06/1/40708668 від 26.10.2023р., яким встановлено порушення граничних строків реєстрації податкових накладних №5 від 07.09.2022 на суму 583333,33 грн. та №8 від 15.09.2022 на суму 608333,33 грн. У зв`язку з виявленим порушенням відповідачем прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення, яким застосовано штрафні санкції в розмірі 23833,34 грн. Не погоджуючись з прийнятим рішенням позивач вказує на недотримання відповідачем положень підрозділу 2 розділу XX«Перехідні положення» ПК України, в редакції Закону №2876-ІХ від 12.01.2023, а тому, на його переконання, оскаржуване рішення є протиправним та підлягає скасуванню.
Ухвалю суду від 15.01.2024 відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (а.с.28).
30.01.2024 на адресу суду від відповідача надійшов відзив на позов вимоги якого не визнаються та зазначається, що прийняття оскаржуваного рішення здійснено в межах повноважень та у спосіб визначені Податковим кодексом України (а.с.33-35).
03.02.2024 позивачем надано відповідь на відзив, якою, на переконання позивача, спростовуються доводи відповідача наведені у відзиві (а.с.45,46).
Дослідивши наявні в справі матеріали суд дійшов наступних висновків.
Посадовими особами відповідача було проведено камеральну перевірку позивача щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄДРПН, за результатами якої складено акт №7305/11-28-04-06/1/40708668 від 26.10.2023р. (а.с.38,39).
Згідно висновків перевірки позивачем порушено граничні строки реєстрації податкових накладних №5 від 07.09.2022 на суму 583333,33 грн. (а.с.18,19) (кількість днів затримки - 6 днів) та №8 від 15.09.2022 на суму 608333,33 грн. (а.с.20,21) (кількість днів затримки - 3 дні).
На підставі акту перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення форма «Н» від 19.12.2023р. №10360/0406, яким до позивача застосовано штраф в розмірі 23833,34 грн. (а.с.42,43).
Не погодившись з рішенням відповідача позивач звернувся до суду з даними позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам судом встановлено наступне.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Приписами частини 2 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, у тому числі, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); розсудливо.
Так, спірні правовідносини врегульовані Податковим кодексом України (далі - ПК України).
Згідно із 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Положеннями пунктів 2, 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМ України від 29 грудня 2010 року № 1246 передбачено, що операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Згідно із пунктом 120-1.1. порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Згідно із доданого до оскаржуваного податкового повідомлення-рішення Розрахунку штрафу за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних судом з`ясовано, що податкові накладні складені 07.09.2023 та 15.09.2023 (а.с.23).
Вказані порушення виявлені контролюючим органом під час проведення камеральної перевірки 26.10.2023р.
За результатами проведеної перевірки та у зв`язку з тим, що позивачем вчинено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних від 15 до 60 календарних днів, контролюючим органом застосовано штрафні санкції у розмірі 10 та 60 відсотків відповідно виходячи з суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних.
Дослідивши правильність розрахунку штрафу за порушення позивачем граничних термінів реєстрації податкових накладних та матеріали справи, суд зазначає, що позивачем не дотримані строки, визначені законодавцем для реєстрації податкових накладних, чим порушено вимоги п.201.10 ст.201 ПК України.
Разом з тим, суд вважає за необхідне зазначити таке.
Відповідно до п. 52 прим. 1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:
- порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;
- порушення вимог законодавства в частині; обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків;
- обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;
- здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку;
- порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.
Тобто, перелік порушень податкового законодавства, за які податковим органом нараховуються штрафні санкції в період дії карантину на території України є вичерпним та не включає застосування штрафних санкцій за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних у період з 01 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.
Окрім цього, у Листі ДПС України від 01.03.2021 № 5257/7/99-00-21-03-02-07 роз`яснено, що згідно із пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, у тому числі за нереєстрацію (несвоєчасну реєстрацію) податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Дію карантину відмінено з 24 години 00 хвилин 30 червня 2023 р. постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2023 року № 651 "Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2".
З огляду на зазначене, відсутні і підстави для застосування до позивача штрафних санкцій за порушення строку реєстрації податкових накладних оскільки останні складені в період після введення карантину.
Аналогічна правова позиція висловлена в Постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 10.12.2021 у справі №420/10367/20.
Відтак, суд вважає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідно до ст. 139 КАС України позивачеві належить відшкодувати судові витрати в розмірі 3028,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відповідача (а.с.24).
Керуючись ст.ст. 243, 245, 246, 255, 257-258, 262, 293, 295, 297 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 19.12.2023р. №10360/0406, яким до ТОВ «Інбудсервіс Плюс» (код ЄДРПОУ 40708668) застосовано штрафну санкцію за виявлені порушення п. 201.10 ст. 201 ПКУ в сумі 23833,34 грн.
Стягнути на користь ТОВ «Інбудсервіс Плюс» (код ЄДРПОУ 40708668) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Кіровоградській області витрати по сплаті судового збору в розмірі 3028,00 грн.
Копію рішення суду надіслати учасникам справи.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду, шляхом подачі апеляційної скарги через Кіровоградський окружний адміністративний суд, у 30-денний строк, установлений статтею 295 КАС України.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду Ю.П. ПАСІЧНИК
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2024 |
Оприлюднено | 11.03.2024 |
Номер документу | 117510145 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Ю.П. ПАСІЧНИК
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні