Рішення
від 06.03.2024 по справі 420/28689/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/28689/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 лютого 2034 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Дубровної В.А., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю КБ ПОСТАЧ до Державного реєстратора Нерубайської сільської ради Одеського району Одеської області Дениса Мерзлікіна про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,,

встановив:

І. Зміст позовних вимог.

До суду з позовною заявою звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю КБ ПОСТАЧ (далі позивач, ТОВ КБ ПОСТАЧ) до Державного реєстратора Нерубайської сільської ради Одеського району Одеської області Дениса Мерзлікіна (далі відповідач), в якій просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення про відмову у проведенні державної реєстрації по заяві Державна реєстрація припинення юридичної особи щодо Товариства з обмеженою відповідальністю КБ ПОСТАЧ, оформленого Повідомленням про відмову у проведенні державної реєстрації Державного реєстратора Нерубайської сільської ради Одеського району Одеської області Дениса Мерзлікіна від 28.09.2023 року;

- зобов`язати державного реєстратора Нерубайської сільської ради Одеського району Одеської області Дениса Мерзлікіна провести державну реєстрацію припинення Товариства з обмеженою відповідальністю КБ ПОСТАЧ (ідентифікаційний код юридичної особи: 43598292) в результаті його ліквідації.

II. Позиція позивача.

На обґрунтування вказаних вимог позивач зазначає, що державним реєстратором Нерубайської сільської ради Одеського району Одеської області згідно повідомлення від 28.09.2023 року незаконно відмовлено у проведенні державної реєстрації припинення Товариства з обмеженою відповідальністю КБ ПОСТАЧ, оскільки на виконання ч. 13 ст. 17 Закону України від 15.05.2003 № 755-ІУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (надалі - Закон № 755-ІУ) щодо проведення ліквідаційних процедур та передання до архіву документів товариства позивачем були надані відповідачу 24.09.2023 р. заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи ТОВ «КБ ПОСТАЧ» в результаті його ліквідації та Архівна довідка ТОВ «Юридично- архівне бюро «Легіс» від 25.08.2022 р. вих. № 78. При цьому, наведені відповідачем у вказаному Повідомленні від 28.09.2023 року підстави для відмови у проведенні державну реєстрації припинення, позивач вважає безпідставними, оскільки, зокрема, така підстава, як відсутність посилання у довідці архівної установи на дату та номер акту приймання-передавання документів є формальною підставою. Крім того, посилання відповідача на наявність заперечень з боку Пенсійного фонду та колишньої Державної фіскальної служби проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи спростовується листами ГУ ДПС в Одеській області (вих. № 17042/6/15-32-13-05-06 від 01.05.2023 р., копія додається), а також ГУ ПФУ в Черкаській області (вих. № 2300-0603-8/29014 від 01.05.2023 р., копія додається), з яких вбачається, що станом на 01.05.2023 р. у Позивача відсутній податковий борг та заборгованість зі сплати обов`язкових платежів до Пенсійного фонду України та страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. З огляду на вказане, позивач вважає, що Повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації Державного реєстратора Нерубайської сільської ради Одеського району Одеської області Дениса Мерзлікіна від 28.09.2023 року є протиправним та підлягяє скасуванню.

02.11.2023 р. відповідачем надано до суду відзив на позов, яким заперечує проти задоволення позову, вказуючи на те, що згідно Закону України від 15.05.2003 р. № 755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закон № 755-IV) проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи здійснюється державним реєстратором на підставі поданих заявником документів, визначених законодавцем. Одночасно державного реєстратора наділено повноваженнями щодо перевірки документів, поданих для зазначеної реєстрації, вивірення зазначених у них відомостей, перевірки повноважень заявника, зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, та щодо відмови у її здійсненні. Так, 27.09.2023 р. головою ліквідаційної комісії (ліквідатором) ТОВ «КБ ПОСТАЧ» Мітрофановим Андрієм Михайловичем для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення ТОВ «КБ ПОСТАЧ» було подано наступний пакет документів: заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації від 27.09.2023 р., а також довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню від 25.08.2023 р., яка видана Товариством з обмеженою відповідальністю «ЮРИДИЧНО-АРХІВНЕ БЮРО «ЛЕГІС». За результатами перевірки вказаних документів на наявність підстав для відмови у державній реєстрації документів, державним реєстратором було виявлені повідомлення від Пенсійного фонду та Державної фіскальної служби про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, а за результатами пошуку в автоматизованій системі виконавчого провадження наявні відомості, що ТОВ «КБ ПОСТАЧ» є боржником у АСВП: 70780348, дата відкриття 17.01.2023 р.. Крім того, вказана довідка Товариством з обмеженою відповідальністю «ЮРИДИЧНО-АРХІВНЕ БЮРО «ЛЕГІС» не відповідає Правилам організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених Наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 р. № 1000/5. Отже, керуючись п. 5 ч. 1 ст. 28 Закону № 755-IV, державним реєстратором Мерзлікіним Д.В. було прийнято рішення про відмову у проведенні державної реєстрації припинення ТОВ «КБ ПОСТАЧ».

III. Процесуальні дії у справі.

Ухвалою суду від 23 жовтня 2023 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) відповідно до ч.5 ст. 262 КАС України, якою передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Враховуючи, що від сторін не надходило клопотань про розгляд справи в судовому засіданні, суд розглядає дану справу за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

IV. Обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин, з посиланням на докази, на підставі яких встановлені відповідні обставини.

ТОВ «КБ ПОСТАЧ» (код ЄДРПОУ 43598292) зареєстроване 21.04.2020 за №114 91020000002172, статус в стані припинення, про що свідчить витяг з ЄДР станом на 19.10.2023 р. ( а.с. 16).

27.09.2023 р. для проведення державної реєстрації « Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її ліквідації» головою ліквідаційної комісії (ліквідатором) ТОВ «КБ ПОСТАЧ» Мітрофановим Андрієм Михайловичем були подані державному реєстратору Нерубайської сільської ради Одеського району Одеської області Д. Мерзлікіну наступні документи: 1) Довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню» 2) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, що підтверджується Описом документів, о подаються заявником для проведення державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань « Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її ліквідації» ( а.с. 19-21,17)

28 вересня 2023 року Повідомленням державного реєстратора Нерубайської сільської ради Одеського району Одеської області Д. Мерзлікіним відмовлено у проведенні реєстраційної дії «ДР припинення ЮО в результаті ліквідації» щодо юридичної особи ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КБ ПОСТАЧ» (код ЄДРПОУ 43598292) на підставі п. 5 ч. 1 та абз. 7, 8-10 п. 11 ст. 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» з огляду, зокрема,

- довідка Товариства з обмеженою відповідальністю «Юридично-архівне бюро «ЛЕПС» від 25.08.2022 р. № 78 не містить відомостей щодо акту приймання- передавання документів.

- згідно з відомостями, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців щодо юридичної особи ТОВ «КБ ПОСТАЧ» (код ЄДРПОУ 43598292) в графі «Повідомлення OB» наявні заперечення, а саме:

1. Пенсійний фонд «Повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації або підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця за її рішенням, що надається державному реєстраторові» дата надходження 30.06.2022 р., дата повідомлення 29.06.2022 р. № 9

2. Державна фіскальна служба «Повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця) за ф.№27-ОПП»

3.Державна фіскальна служба «Повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця) за ф.№27-ОПП»

4. Державна фіскальна служба «Повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця) за ф.№27-ОПП»

- за результатами пошуку ТОВ «КБ ПОСТАЧ» (код ЄДРПОУ 43598292) в автоматизованій системі виконавчого провадження вбачається, що ТОВ «КБ ПОСТАЧ» (код ЄДРПОУ 43598292) є боржником у АСВП: 70780348, дата відкриття 17.01.2023 р.

Вважаючи протиправною відмову відповідача у державній реєстрації припинення Товариства з обмеженою відповідальністю КБ ПОСТАЧ, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав та інтересів.

V. Норми права, які застосував суд.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулює Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» від 15 травня 2003 року №755-IV (далі Закону №755-IV; у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), який передбачає, зокрема,

- державний реєстратор: 1) приймає документи; 1-1) встановлює черговість розгляду поданих документів для державної реєстрації; 2) перевіряє наявність у Єдиному державному реєстрі заборони вчинення реєстраційних дій; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 3-1) під час проведення реєстраційних дій у випадках, передбачених цим Законом, обов`язково використовує відомості реєстрів, автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи, а також використовує відомості, отримані у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів; 3-2) перевіряє дійсність довіреності, нотаріально посвідченої відповідно до законодавства України, за допомогою Єдиного реєстру довіреностей; 3-3) перевіряє використання спеціальних бланків нотаріальних документів, на яких викладені документи, що подаються для здійснення реєстраційних дій, за допомогою Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів; 3-4) перевіряє наявність факту застосування санкцій відповідно до Закону України "Про санкції", які унеможливлюють проведення державної реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 6-1) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом. ( частина 2 статті 4 Закону №755-IV)

- державним реєстратором може бути громадянин України, який має вищу освіту, відповідає кваліфікаційним вимогам, визначеним Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб`єктом державної реєстрації (крім нотаріусів), та нотаріус. ( частина перша статті 6 Закону №755-IV)

- відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі: 1) відповідних заяв про державну реєстрацію; 2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій; 3) відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів; ( пункти 1-3 частини першої статті 9 Закону №755-IV)

- інформаційна взаємодія між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів у випадках, визначених цією статтею, здійснюється за допомогою електронних комунікацій в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з відповідними державними органами. ( частина перша статті 13 Закону №755-IV)

- Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру таких відомостей, серед іншого, про відсутність (наявність) заборгованості із сплати податків і зборів та відсутність (наявність) заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації ( абзаци перший та сьомий частини шостої статті 13 Закону №755-IV)

- Пенсійний фонд України забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру таких відомостей: про відсутність (наявність) заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування - у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації; ( абзаци перший - другий частини сьомої статті 13 Закону №755-IV)

- Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації примусового виконання судових рішень та інших органів (посадових осіб), забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру відомостей про відкриття та завершення виконавчих проваджень - у день внесення до Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень відомостей про відкриття та завершення виконавчого провадження. ( частина дев`ята статті 13 Закону №755-IV)

- для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню. ( частина 13 статті 17 Закону №755-IV)

- підстави для відмови у державній реєстрації, зокрема, документи суперечать вимогам Конституції та законів України; щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, крім банків, стосовно яких процедура ліквідації здійснюється відповідно до Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб"; щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження. (пункт 5, абзаци 7, 9, 10 пункту 11 частини першої статті 28 Закону №755-IV)

- рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб`єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України, його територіальних органів або до суду. ( частина перша статті 34 Закону №755-IV)

VI. Оцінка суду

З аналізу наведених вище норм права вбачається, що перелік документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення учасників є вичерпним. При цьому, державному реєстратору не надано право вимагати додаткових документів, які не передбачені вказаним Законом, а підстави для відмови у державній реєстрації припинення юридичної особи є чітко визначеними.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її ліквідації» ТОВ «КБ ПОСТАЧ» подано відповідачу заяву про державну реєстрацію припинення юридичної особи від 27.09.2023 встановленого зразка та архівну довідку ТОВ «Юридично-Архівне бюро «ЛЕГІС» від 25.08.2022 р. № 78. Тобто товариством подано всі передбачені законом документи.

Спірність питання у даній справі полягає у правомірності Повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації від 28.09.2023 року щодо припинення ТОВ «КБ ПОСТАЧ» в результаті його ліквідації на підставі рішення про припинення ТОВ «КБ ПОСТАЧ».

Надаючи правову оцінку вказаному рішенню державного реєстратора, з урахуванням доводів сторін, викладених у заявах по суті спору, суд вказує про таке.

Відповідно до оскаржуваного Повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації від 28.09.2023 року, то однією з підстав такої відмови є те, що надана головою ліквідаційної комісії (ліквідатором) ТОВ «КБ ПОСТАЧ» довідка Товариства з обмеженою відповідальністю «Юридично-архівне бюро «ЛЕПС» від 25.08.2022 р. № 78 не містить відомостей щодо акту приймання- передавання документів, що суперечить Правилам організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених Наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 р. № 1000/5.

Як вбачається з наявної у справі довідки ТОВ «Юридично-Архівне бюро «ЛЕГІС» від 25.08.2022 р. № 78, то даною довідкою підтверджено що ТОВ «Юридично-Архівне бюро «ЛЕГІС» прийняті на довгострокове архівне зберігання від ліквідатора ТОВ «КБ ПОСТАЧ» наступні документи: за описом № 1-ос/1990 накази з особового складу ТОВ «КБ ПОСТАЧ» з 16.04.2020 по 22.04.2022 ( 15 справ), взагалі 15 справ, Номер фонду -1902. ( а.с. 17)

Крім того, позивачем до матеріалів справи наданий акт приймання-передачі справ на архівне зберігання від 25.08.2022 року, затверджений ліквідатором ТОВ «КБ ПОСТАЧ» та директором ТОВ «Юридично-Архівне бюро «ЛЕГІС», складений на підставі Закону України „Про національний архівний фонд і архівні установи, постанови КМУ №741 від 02.06.2004 р. у зв`язку з припиненням юридичної особи ТОВ «КБ ПОСТАЧ», яким ТОВ КБ ПОСТАЧ здає, а ТОВ ЮАБ ЛЕГІС приймає на архівне зберігання документи, що підлягають довгостроковому зберіганню, за 2020 -2022 роки, а також довідковий апарат до них та визнає право власності на ці документи, а саме: опис № 1-ос/1990 накази з особового складу ТОВ «КБ ПОСТАЧ» з 16.04.2020 по 22.04.2022, розрахункові платіжні відомості відсутні. Всього прийнято ( 15 справ), Фонд № 1902. ( а.с. 18).

Як зазначалось вище, за змістом частини другої статті 6, частини другої статті 25 Закону № 755-IV державний реєстратор перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів та підстав для відмови у державній реєстрації і проводить реєстраційну дію шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру лише за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації. Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій включає, в тому числі, перевірку поданих заявниками документів на наявність підстав для зупинення їх розгляду та для відмови в державній реєстрації і проведення реєстраційної дії за відсутності відповідних підстав.

При цьому, пунктом 5 частини першої статті 28 Закону № 755-IV встановлено таку підставу для відмови у державній реєстрації як суперечність документів вимогам Конституції та законів України.

Наведені правові норми свідчать про те, що перед проведенням державної реєстрації державний реєстратор повинен пересвідчитися в достатності, належності та правильності оформлення документів, поданих заявниками для вчинення реєстраційних дій, а також встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують. У разі ж встановлення невідповідності документів вимогам Конституції та законів України, держаний реєстратор приймає рішення про відмову у державній реєстрації.

Водночас формальні неточності в документах, які не породжують юридичних наслідків, не можуть бути, за загальним правилом, доказом невідповідності документів вимогам Конституції та законів України, та підставою для відмови державного реєстратора у проведенні реєстраційної дії.

Аналогічний висновок міститься у постанові Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 27 квітня 2021 року справа №127/12200/20, адміністративне провадження №К/9901/35349/20.

З огляду на вказане та враховуючи, що наявний в матеріалах справи акт приймання-передачі справ на архівне зберігання від 25.08.2022 року за своїм змістом відтворює довідку ТОВ «Юридично-Архівне бюро «ЛЕГІС» від 25.08.2022 р. № 78, то такий недолік, як не зазначення в ній акту приймання-передавання документів не є безумовною підставою для відмови у проведенні реєстраційної дії.

Щодо оскаржуваної підстави для відмови у проведенні реєстраційної дії через Повідомлення Державної фіскальної служби про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації за ф.№27-ОПП», то суд вказує про таке.

Частиною шостою п. 13 Закону № 755-IV та п. 11.10 розд. XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами і доповненнями (далі Порядок № 1588) передбачено, що до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, а також у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичний осіб підприємців та громадських формувань (далі ЄДР) у порядку інформаційної взаємодії між ЄДР та інформаційними системами ДПС відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за ф. № 30-ОПП (далі відомості за ф. № 30-ОПП).

При цьому п.п. 2 п. 2 наказу Міністерства юстиції України та Міністерства фінансів України від 18.03.2016 № 759/5/371 «Про інформаційну взаємодію між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичний осіб підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України» встановлено, що до запровадження обміну документами в електронній формі між ЄДР та інформаційними системами ДПС передача відомостей про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів здійснюється шляхом надсилання повідомлень за попередніми формами (у тому числі за ф. № 27-ОПП та ф. № 28-ОПП).

Наявність в ЄДР відомостей про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування є підставою для відмови у державній реєстрації припинення юридичної особи.

Якщо контролюючим органом до ЄДР передано відомості про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів, то після погашення заборгованості контролюючий орган передає до ЄДР відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів.

В матеріалах справи наявний лист ГУ ДПС в Одеській області від 01.05.2023 р. № 17042/6/15-32-13-05-06, яким на адвокатський запит від 21.04.2023 р. щодо заборгованості зі сплати податків і заборгованості зі сплати єдиного внеску ТОВ КБ ПОСТАЧ повідомлено про те, що згідно даних інформаційно-комунікаційної системи податкового органу в інтегрованих картках платника податків станом на 28.04.2023 відсутній податковий борг та заборгованість по єдиному внеску, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи. ( а.с. 22-23)

Враховуючи, що на момент прийняття оскаржуваного Повідомлення від 28.09.2023 року про відмову у проведенні державної реєстрації у ТОВ "КБ ПОСТАЧ" відсутня заборгованість із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а контролюючим органом до ЄДР не були передані відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів, то відмова у проведенні реєстраційної дії через наявність заперечень Державної фіскальної служби проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи є необґрунтованою.

Щодо оскаржуваної відмови у проведенні реєстраційної дії через наявність заперечень Пенсійного фонду проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи від 29.06.2022 р. № 9, то відповідно до листа ГУ ПФУ в Черкаській області від 01.05.2023 р. № 2300-0603-8/29014 на адвокатський запит від 28.04.2023 р., станом на 01.05.2023 заборгованість зі сплати обов`язкових платежів до Пенсійного фонду України та страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування по Товариству з обмеженою відповідальністю «КБ ПОСТАЧ» відсутня. ( а.с. 24).

Тобто, на момент розгляду заяви позивача від 27.09.2023 р. про державну реєстрацію припинення юридичної особи ТОВ «КБ ПОСТАЧ» в результаті її ліквідації, заборгованість із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування у позивача відсутня.

Під час розгляду даної справи відповідачем вказані обставини не спростовані, доказів зворотного не надано.

При цьому, відповідачем не надано доказів направлення запитів до Пенсійного фонду України та Державної податкової служби про відсутність (наявність) заборгованості відповідно із сплати податків і зборів та відсутність (наявність) заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а також з сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування, як того вимагають норми частини 6-7 ст. 13 Закону №755-IV.

Також, однією підстав для відмови у державній реєстрації юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації, згідно абзацу 10 пункту 11 частини першої статті 28 Закону № 755-IV є отримання від Центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації примусового виконання судових рішень та інших органів (посадових осіб) відомостей про відкрите виконавче провадження.

Так, відповідач в оскаржуваному Повідомленні від 28.09.2023 року про відмову у проведенні державної реєстрації вказує, що за результатами пошуку ТОВ «КБ ПОСТАЧ» в автоматизованій системі виконавчого провадження наявні відомості, що ТОВ «КБ ПОСТАЧ» є боржником у АСВП: 70780348, дата відкриття 17.01.2023 р.

Тобто, відповідно до вимог абзацу 10 пункту 11 частини першої статті 28 Закону № 755-IV державний реєстратор відомостей про відкрите виконавче провадження не отримував, обмежившись результатами пошуку в автоматизованій системі виконавчого провадження.

При цьому, судом встановлено, що за результатами пошуку ТОВ «КБ ПОСТАЧ» в автоматизованій системі виконавчого провадження за реєстраційним номером ВП в АСВП № 70780348 , дата відкриття 17.01.2023 р., стан ВП: завершено. ( а.с. 40)

Суд зауважує, що суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. ( абзац другий частини другої статті 77 КАС України).

Натомість, відповідачем не надано до суду жодного доказу на підтвердження обставин, які покладені в основу Повідомлення від 28.09.2023 року про відмову у проведенні державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ «КБ ПОСТАЧ» в результаті її ліквідації.

Враховуючи вищевикладене, оскільки відповідачем не доведено належними і допустимими доказами правомірність оскаржуваного Повідомлення від 28.09.2023 року про відмову у проведенні державної реєстрації, суд вважає, що державний реєстратор під час відмови у здійсненні державної реєстрації припинення ТОВ «КБ ПОСТАЧ» діяв не на підставі, не у межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», що стало наслідком прийняття протиправного рішення.

У контексті оцінки інших доводів сторін звертає увагу на позицію Європейського суду з прав людини, зокрема, у справах "Проніна проти України" (пункт 23) та " Серявін та інші проти України" (пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення

VII. Висновок суду

Частиною 1 статті 73 КАС України встановлено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно із частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі (ч. 2 ст. 77 КАС України).

Згідно зі статтею 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили.

Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, які містяться в матеріалах справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

VIIІ. Розподіл судових витрат

Відповідно до вимог частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа лише у разі задоволення позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень.

Як встановлено судом, при зверненні до суду позивачем сплачено судовий збір в сумі 5368,00 грн., що підтверджується платіжною інструкцією № ПН959 від 29.09.2023 року. ( а.с.25).

Частиною 1 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 року № 3674-VI (далі Закон № 3674-VI ) передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленому законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Пунктом 3 частини другої статті 4 Закону № 3674-VI встановлено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем сплачується судовий збір у розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно ст.7 ЗУ "Про Державний бюджет України на 2023 рік" установлено з 01.01.2023 року прожитковий мінімум для працездатних осіб у розмірі 2 684,00 гривень.

Таким чином, за подання до адміністративного суду позову юридичною особою, який містить вимогу немайнового характеру, судовий збір складає розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, тобто 2 684,00 гривень за кожну вимогу.

Оскільки позивачем заявлено одну вимогу немайнового характеру, тому за подання даного позову судовий збір складає 2 684,00 грн.

Враховуючи, що за результатами розгляду справи суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, тому судовий збір у сумі 2 684,00 грн., підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 КАС України, суд, -

вирішив:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю КБ ПОСТАЧ (вул. Героїв Крут, буд. 24, кв. 56, м. Одеса, 65074, ЄДРПОУ 43598292) до Державного реєстратора Нерубайської сільської ради Одеського району Одеської області Дениса Мерзлікіна (площа Партизан, 4, с. Нерубайське, Одеський р-н., Одеська обл., 67661, ЄДРПОУ 04377753) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення про відмову у проведенні державної реєстрації по заяві Державна реєстрація припинення юридичної особи щодо Товариства з обмеженою відповідальністю КБ ПОСТАЧ, оформленого Повідомленням про відмову у проведенні державної реєстрації Державного реєстратора Нерубайської сільської ради Одеського району Одеської області Дениса Мерзлікіна від 28.09.2023 року;

Зобов`язати державного реєстратора Нерубайської сільської ради Одеського району Одеської області Дениса Мерзлікіна провести державну реєстрацію припинення Товариства з обмеженою відповідальністю КБ ПОСТАЧ (ідентифікаційний код юридичної особи: 43598292) в результаті його ліквідації.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Нерубайської сільської ради Одеського району Одеської області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю КБ ПОСТАЧ судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2 684,00 ( дві тисячі шістсот вісімдесят чотири грн. 00 коп.) гривень.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

СуддяВ.А. Дубровна

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.03.2024
Оприлюднено11.03.2024
Номер документу117510607
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців

Судовий реєстр по справі —420/28689/23

Ухвала від 29.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Постанова від 23.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 10.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 01.08.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 26.07.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 15.07.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 09.07.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 12.03.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Рішення від 06.03.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 23.10.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні