Постанова
від 07.03.2024 по справі 500/1789/23
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 березня 2024 рокуЛьвівСправа № 500/1789/23 пров. № А/857/21362/23

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючої судді Хобор Р.Б.,

суддів Бруновської Н.В., Шавеля Р.М.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Тернопільської митниці на рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2023 року, ухвалене суддею Мірінович У.А. у м.Тернопіль, за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення сторін, у справі № 500/1789/23 за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Саванді» до Тернопільської митниці про скасування рішення про коригування митної вартості товару,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся в суд з позовом до відповідача у якому просить суд визнати протиправними та скасувати:

- рішення про коригування митної вартості товару № UA403030/2022/000145/2 від 28.10.2022 та Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403030/2022/000781 від 28.10.2022;

- рішення про коригування митної вартості товару № UA403030/2022/000141/2 від 27.10.2022 та Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403030/2022/000775 від 27.10.2022;

- рішення про коригування митної вартості товару № UA403030/2022/000148/2 від 28.10.2022 та Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403030/2022/000784 від 28.10.2022;

- рішення про коригування митної вартості товару № UA403030/2022/000147/2 від 28.10.2022 та Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403030/2022/000783 від 28.10.2022;

- рішення про коригування митної вартості товару № UA403030/2022/000149/2 від 28.10.2022 та Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403030/2022/000785 від 28.10.202;

- рішення про коригування митної вартості товару № UA403030/2022/000150/2 від 28.10.2022 та Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403030/2022/000786 від 28.10.2022;

- рішення про коригування митної вартості товару № UA403030/2022/000151/2 від 28.10.2022 та Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403030/2022/000787 від 28.10.2022;

- рішення про коригування митної вартості товару № UA403030/2022/000153/2 від 29.10.2022 та Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403030/2022/000789 від 29.10.2022;

- рішення про коригування митної вартості товару № UA403030/2022/000154/2 від 29.10.2022 та Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403030/2022/000790 від 29.10.2022;

- рішення про коригування митної вартості товару № UA403030/2022/000155/2 від 29.10.2022 та Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403030/2022/000791 від 29.10.2022.

13 жовтня 2023 року Тернопільський окружний адміністративний суд прийняв рішення, яким адміністративний позов задовольнив.

Визнав протиправними та скасував:

рішення про коригування митної вартості товару № UA403030/2022/000145/2 від 28.10.2022 та Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403030/2022/000781 від 28.10.2022;

- рішення про коригування митної вартості товару № UA403030/2022/000141/2 від 27.10.2022 та Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403030/2022/000775 від 27.10.2022;

- рішення про коригування митної вартості товару № UA403030/2022/000148/2 від 28.10.2022 та Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403030/2022/000784 від 28.10.2022;

- рішення про коригування митної вартості товару № UA403030/2022/000147/2 від 28.10.2022 та Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403030/2022/000783 від 28.10.2022;

- рішення про коригування митної вартості товару № UA403030/2022/000149/2 від 28.10.2022 та Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403030/2022/000785 від 28.10.202;

- рішення про коригування митної вартості товару № UA403030/2022/000150/2 від 28.10.2022 та Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403030/2022/000786 від 28.10.2022;

- рішення про коригування митної вартості товару № UA403030/2022/000151/2 від 28.10.2022 та Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403030/2022/000787 від 28.10.2022;

- рішення про коригування митної вартості товару № UA403030/2022/000153/2 від 29.10.2022 та Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403030/2022/000789 від 29.10.2022;

- рішення про коригування митної вартості товару № UA403030/2022/000154/2 від 29.10.2022 та Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403030/2022/000790 від 29.10.2022;

- рішення про коригування митної вартості товару № UA403030/2022/000155/2 від 29.10.2022 та Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403030/2022/000791 від 29.10.2022.

Стягнув на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Саванді" за рахунок бюджетних асигнувань Тернопільської митниці судовий збір в сумі 2684 гривні 00 коп. сплаченого судового збору.

Приймаючи рішення у цій справі, суд першої інстанції виходив з того, що рішення про коригування митної вартості товарів є необґрунтованими, оскільки у них відповідач не здійснив розрахунок митної вартості і не навів відповідні мотиви. При цьому, сумніви відповідача щодо складових митної вартості товару, який імпортував позивач, ґрунтуються, виключно, на припущеннях відповідача та жодним чином не обґрунтовані та не підтверджені. Суд вважає, що позивач, під час митного оформлення товарів, надав усі необхідні документи, які не мали розбіжностей, ідентифікували, товар, що оцінювався та містили об`єктивні та достовірні дані, що піддавалися обчисленню і підтверджували усі складові митної вартості товару,що імпортував позивач, натомість, відповідач не довів правомірності коригування митної вартості товару, який імпортував позивач.

Не погодившись із цим рішенням суду, його оскаржив відповідач, подавши апеляційну скаргу, у якій просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти постанову про відмову у задоволенні позову.

Таку позицію обґрунтовує тим, що, при проведенні контролю правильності визначення декларантом митної вартості товару, заявленого до митного оформлення, митний орган встановив, що подані до митного оформлення документи мають розбіжності, які позивач не усунув, а відтак, відповідач скористався правом на коригування митної вартості товару, який імпортував позивач.

З цих підстав, відповідач вважає, що рішення про коригування митної вартості товарів прийняв в порядку, з підстав, у спосіб та в межах повноважень митного органу, які визначені чинним законодавством України.

Заслухавши суддю доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, апеляційний суд при розгляді цієї справи виходить з наступних міркувань.

Суд першої інстанції встановив те, що між позивачем (покупець) та компанією SC AGROPEG DIONIS SPL (Румунія) (продавець) укладений зовнішньоекономічний контракт № 100622/3 від 10.06.2022, на поставку 3000 т (+/-10%) промислової солі за ціною: 125 Євро/т на умовах поставки FACОкнеле Марі (Румунія) та 155 Євро/т на умовах FACХалмеу (Румунія).

На виконання умов зовнішньо-економічного контракту № 100622/3 від 10.06.2022, позивач подав митну декларацію від 28 жовтня 2023 року типу ІМ40ДЕ № UА403030/2022/023357.

Разом із митною декларацією подав наступні документи: сертифікат якості від 26.10.2022; рахунок-фактуру (інвойс) НLMХ № 208 від 26.10.2022; автотранспортну накладну - СМR № АN453650 від 26.10.2022; документ, що підтверджує вартість перевезення № 110 від 26.10.2022; зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі-продажу товарів (крім позначеного кодом 4104), подання якого для митного оформлення не супроводжується поданням пов`язаних з ним посередницьких (зовнішньоекономічних та/або внутрішніх) договорів № 100622/3 від 10.06.2022; доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) № 2 від 10.09.2022; доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) № 3 від 12.09.2022; договір (контракт) про перевезення № 26/10/22-1 від 26.10.2022; декларацію-інвойс, складену експортером, якщо фактурна вартість партії товару не перевищує 6000 євро НLMХ № 208 від 26.10.2022.

Під час здійснення митного контролю за митною декларацією відповідач виявив розбіжності у наданих до митного оформлення документах, тому витребував наступні документи: транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінених товарів; якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; якщо здійснювалося страхування - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування. У разі відсутності вище зазначених документів, надати такі додаткові документи: договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається; виписку з бухгалтерської документації; каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару; копію митної декларації країни відправлення; висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями та/або інформація біржових організацій про вартість товару.

На вимогу митниці декларант додатково надав: прайс-лист від 04.10.2022,платіжне доручення від 13.09.2022,копію митної декларації країни відправлення № 22RОСJ4310Е0002662 від 26.10.2022,договір № 54 від 03.08.2022.

За результатами здійснення контролю правильності визначення заявленої декларантом митної вартості товарів відповідач прийняв рішення про коригування митної вартості товару № UА403030/2022/000145/2 від 28.10.2022.

Рішення грунтується на тому, що відповідач до митного оформлення не подав сертифікат з перевезення товару EUR.1. та накладну на доставку (транспортний документ 75452) AVIZ 75452 від 26.10.2022.

За основу для обрахунку митної вартості товару № 1 відповідач взяв інформацію щодо визнаної митної вартості товару, згідно з МД від 07.10.2022 № UА403030/2022/020959 на рівні 0,1772 Євро/кг, (0,1780 USD/кг).

Того ж дня відповідач склав картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403020/2022/000781, якою повідомив про відмову у митному оформленні (випуску) товарів.

27 жовтня 2022 року декларант подав митну декларацію типу ІМ40ДЕ № 22UА403030023307U8.

Разом із митною декларацією подав наступні документи: сертифікат якості від 26.10.2022; рахунок-фактуру (інвойс) № HLMX №200 від 26.10.2022; автотранспортну накладну - CMR № АМ003382 від 26.10.2022; документ, що підтверджує вартість перевезення № 07 від 26.10.2022; зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі-продажу товарів (крім позначеного кодом 4104), подання якого для митного оформлення не супроводжується поданням пов`язаних з ним посередницьких (зовнішньоекономічних та/або внутрішніх) договорів № 100622/3 від 10.06.2022; доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) № 2 від 10.09.2022; доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) № 3 від 12.09.2022; договір (контракт) про перевезення № 26/10/22/1 від 26.10.2022; декларацію-інвойс, складену експортером, якщо фактурна вартість партії товару не перевищує 6000 євро HLMX № 200 від 26.10.2022.

Під час здійснення митного контролю за митною декларацією відповідач виявив розбіжності у наданих до митного оформлення документах, тому витребував наступні документи: транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінених товарів; якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; якщо здійснювалося страхування - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування. У разі відсутності вище зазначених документів, надати такі додаткові документи: договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається; виписку з бухгалтерської документації; каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару; копію митної декларації країни відправлення; висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями та/або інформація біржових організацій про вартість товару.

На вимогу митниці декларант додатково надав: прайс-лист від 04.10.2022, платіжне доручення від 13.09.2022; копію митної декларації країни відправлення № 22RОСJ4310Е0002580 від 26.10.2022; договір № 54 від 03.08.2022.

За результатами здійснення контролю правильності визначення заявленої декларантом митної вартості товарів відповідач прийняв рішення про коригування митної вартості товару № UA403030/2022/000141/2 від 27.10.2022,

Рішення грунтується на тому, що відповідач до митного оформлення не подав сертифікат з перевезення товару EUR.1. та накладну на доставку (транспортний документ 75445) AVIZ 75445 від 26.10.2022.

За основу для обрахунку митної вартості товару № 1 відповідач взяв інформацію щодо визнаної митної вартості товару, згідно з МД від 07.10.2022 № UA403030/2022/020959 на рівні 0,1814 Євро/кг, але не нижче 0,1780 USD/кг».

Того ж дня відповідач склав картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403020/2022/000775, якою повідомив про відмову у митному оформленні (випуску) товарів.

28 жовтня 2022 року декларант подав митну декларацію типу ІМ40ДЕ № 22UА403030023394U1.

Разом із митною декларацією подав наступні документи: сертифікат якості від 26.10.2022; рахунок-фактуру (інвойс) № HLMX №204 від 26.10.2022; автотранспортну накладну - CMR A№ 003377 від 26.10.2022; документ, що підтверджує вартість перевезення № 107 від 26.10.2022; зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі-продажу товарів (крім позначеного кодом 4104), подання якого для митного оформлення не супроводжується поданням пов`язаних з ним посередницьких (зовнішньоекономічних та/або внутрішніх) договорів № 100622/3 від 10.06.2022; доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) № 2 від 10.09.2022; доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) № 3 від 12.09.2022; договір (контракт) про перевезення № 26/10/22 від 26.10.2022; декларацію-інвойс, складену експортером, якщо фактурна вартість партії товару не перевищує 6000 євро HLMX № 204 від 26.10.2022.

Під час здійснення митного контролю за митною декларацією відповідач виявив розбіжності у наданих до митного оформлення документах, тому витребував наступні документи: транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінених товарів; якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; якщо здійснювалося страхування - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування. У разі відсутності вище зазначених документів, надати такі додаткові документи: договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається; виписку з бухгалтерської документації; каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару; копію митної декларації країни відправлення; висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями та/або інформація біржових організацій про вартість товару.

На вимогу митниці декларант додатково надав: прайс-лист від 04.10.2022; платіжне доручення від 13.09.2022; копію митної декларації країни відправлення № 22RОСJ4310Е0002620 від 26.10.2022; договір № 54 від 03.08.2022.

За результатами здійснення контролю правильності визначення заявленої декларантом митної вартості товарів відповідач прийняв рішення про коригування митної вартості товару № UА403030/2022/000148/2 від 28.10.2022.

Рішення грунтується на тому, що відповідач до митного оформлення не подав сертифікат з перевезення товару EUR.1. та накладну на доставку (транспортний документ 75448) AVIZ 75448 від 26.10.2022.

За основу для обрахунку митної вартості товару № 1 відповідач взяв інформацію щодо визнаної митної вартості товару, згідно з МД від 07.10.2022 № UА403030/2022/020959 на рівні 0,1772 Євро/кг (0,1780 USD/кг).

Того ж дня відповідач склав картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403020/2022/000784, якою повідомив про відмову у митному оформленні (випуску) товарів.

28 жовтня 2022 року декларант подав митну декларацію типу ІМ40ДЕ № 22UА403030023400Ш.

Разом із митною декларацією подав наступні документи: сертифікат якості від 26.10.2022; рахунок-фактуру (інвойс) HLMX № 201 від 26.10.2022; автотранспортну накладну - CMR А № 453628 від 26.10.2022; документ, що підтверджує вартість перевезення № 105 від 26.10.2022; зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі-продажу товарів (крім позначеного кодом 4104), подання якого для митного оформлення не супроводжується поданням пов`язаних з ним посередницьких (зовнішньоекономічних та/або внутрішніх) договорів № 100622/3 від 10.06.2022; доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) № 2 від 10.09.2022; доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) № 3 від 12.09.2022; договір (контракт) про перевезення № 26/10/22 від 26.10.2022, декларацію-інвойс, складену експортером, якщо фактурна вартість партії товару не перевищує 6000 євро HLMX № 201 від 26.10.2022.

Під час здійснення митного контролю за митною декларацією відповідач виявив розбіжності у наданих до митного оформлення документах, тому витребував наступні документи: транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінених товарів; якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; якщо здійснювалося страхування - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування. У разі відсутності вище зазначених документів, надати такі додаткові документи: договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається; виписку з бухгалтерської документації; каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару; копію митної декларації країни відправлення; висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями та/або інформація біржових організацій про вартість товару.

На вимогу митниці декларант додатково надав: прайс-лист від 04.10.2022; платіжне доручення від 13.09.2022; копію митної декларації країни відправлення № 22RОСJ4310Е0002571 від 26.10.2022; договір №54 від 03.08.2022.

За результатами здійснення контролю правильності визначення заявленої декларантом митної вартості товарів відповідач прийняв рішення про коригування митної вартості товару № UА403030/2022/000147/2 від 28.10.2022.

Рішення грунтується на тому, що відповідач до митного оформлення не подав сертифікат з перевезення товару EUR.1. та накладну на доставку (транспортний документ 75301) AVIZ 75301 від 26.10.2022.

За основу для обрахунку митної вартості товару № 1 відповідач взяв інформацію щодо визнаної митної вартості товару, згідно з МД від 07.10.2022 № UА403030/2022/020959 на рівні 0,1772 Євро/кг. (0,1780 USD/кг).

Того ж дня відповідач склав картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA403020/2022/000783, якою повідомив про відмову у митному оформленні (випуску) товарів.

28 жовтня 2022 року декларант подав митну декларацію типу ІМ40ДЕ №22UА403030023417U0.

Разом із митною декларацією подав наступні документи: сертифікат якості № від 25.10.2022; рахунок-фактуру (інвойс) НLMХ № 199 від 25.10.2022; автотранспортну накладну - СМR А № 003380 від 25.10.2022; документ що підтверджує вартість перевезення № 104 від 25.10.2022; зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі-продажу товарів (крім позначеного кодом 4104), подання якого для митного оформлення не супроводжується поданням пов`язаних з ним посередницьких (зовнішньоекономічних та/або внутрішніх) договорів № 100622/3 від 10.06.2022; доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) № 2 від 10.09.2022; доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) № 3 від 12.09.2022; договір (контракт) про перевезення № 25/10/22 від 25.10.2022; декларацію-інвойс; складену експортером, якщо фактурна вартість партії товару не перевищує 6000 євро НLMХ № 199 від 25.10.2022.

Під час здійснення митного контролю за митною декларацією відповідач виявив розбіжності у наданих до митного оформлення документах, тому витребував наступні документи: транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінених товарів; якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; якщо здійснювалося страхування - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування. У разі відсутності вище зазначених документів, надати такі додаткові документи: договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається; виписку з бухгалтерської документації; каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару; копію митної декларації країни відправлення; висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями та/або інформація біржових організацій про вартість товару.

На вимогу митниці декларант додатково надав: прайс-лист від 04.10.2022,платіжне доручення від 13.09.2022,копію митної декларації країни відправлення № 22RОСJ4310Е0002598 від 26.10.2022,договір № 54 від 03.08.2022.

За результатами здійснення контролю правильності визначення заявленої декларантом митної вартості товарів відповідач прийняв рішення про коригування митної вартості товару № UА403030/2022/000149/2 від 28.10.2022.

Рішення грунтується на тому, що відповідач до митного оформлення не подав сертифікат з перевезення товару EUR.1. та накладну на доставку (транспортний документ 75354) AVIZ 75354 від 25.10.2022.

За основу для обрахунку митної вартості товару № 1 відповідач взяв інформацію щодо визнаної митної вартості товару, згідно з МД від 07.10.2022 № UА403030/2022/020959 на рівні 0,1772 Євро/кг, (0,1780 USD/кг).

Того ж дня відповідач склав картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA403020/2022/000785, якою повідомив про відмову у митному оформленні (випуску) товарів.

28 жовтня 2022 року декларант подав митну декларацію типу ІМ40ДЕ №22UА403030023464U5.

Разом із митною декларацією подав наступні документи: сертифікат якості від 26.10.2022; рахунок-фактуру (інвойс) НLMХ № 203 від 26.10.2022; автотранспортну накладну - СМR А № 453629 від 26.10.2022; документ, що підтверджує вартість перевезення № 106 від 26.10.2022; зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі-продажу товарів (крім позначеного кодом 4104), подання якого для митного оформлення не супроводжується поданням пов`язаних з ним посередницьких (зовнішньоекономічних та/або внутрішніх) договорів № 100622/3 від 10.06.2022; доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) № 2 від 10.09.2022; доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) № 3 від 12.09.2022; договір (контракт) про перевезення № 26/10/22 від 26.10.2022; декларацію-інвойс, складену експортером, якщо фактурна вартість партії товару не перевищує 6000 євро НLMХ № 203 від 26.10.2022.

Під час здійснення митного контролю за митною декларацією відповідач виявив розбіжності у наданих до митного оформлення документах, тому витребував наступні документи: транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінених товарів; якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; якщо здійснювалося страхування - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування. У разі відсутності вище зазначених документів, надати такі додаткові документи: договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається; виписку з бухгалтерської документації; каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару; копію митної декларації країни відправлення; висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями та/або інформація біржових організацій про вартість товару.

На вимогу митниці декларант додатково надав: прайс-лист від 04.10.2022,платіжне доручення від 13.09.2022,копію митної декларації країни відправлення № 22RОСJ4310Е0002638 від 26.10.2022,договір № 54 від 03.08.2022.

За результатами здійснення контролю правильності визначення заявленої декларантом митної вартості товарів відповідач прийняв рішення про коригування митної вартості товару № UА403030/2022/000150/2 від 28.10.2022.

Рішення грунтується на тому, що відповідач до митного оформлення не подав сертифікат з перевезення товару EUR.1. та накладну на доставку (транспортний документ 75447) AVIZ 75447 від 26.10.2022.

За основу для обрахунку митної вартості товару № 1 відповідач взяв інформацію щодо визнаної митної вартості товару, згідно з МД від 07.10.2022 UА 403030/2022/020959 на рівні 0,1772 Євро/кг, (0,1780 USD/кг).

Того ж дня відповідач склав картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403020/2022/000786, якою повідомив про відмову у митному оформленні (випуску) товарів.

28 жовтня 2022 року декларант подав митну декларацію типу ІМ40ДЕ №22UА403030023465U4.

Разом із митною декларацією подав наступні документи: сертифікат якості від 26.10.2022; рахунок-фактуру (інвойс) НLMХ № 205 від 26.10.2022; автотранспортну накладну - СМR А № 453620 від 26.10.2022; документ, що підтверджує вартість перевезення № 108 від 26.10.2022; зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі-продажу товарів (крім позначеного кодом 4104), подання якого для митного оформлення не супроводжується поданням пов`язаних з ним посередницьких (зовнішньоекономічних та/або внутрішніх) договорів № 100622/3 від 10.06.2022; доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) № 2 від 10.09.2022; доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) № 3 від 12.09.2022; договір (контракт) про перевезення № 26/10/22 від 26.10.2022; декларацію-інвойс, складену експортером, якщо фактурна вартість партії товару не перевищує 6000 євро НLMХ № 205 від 26.10.2022.

Під час здійснення митного контролю за митною декларацією відповідач виявив розбіжності у наданих до митного оформлення документах, тому витребував наступні документи: транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінених товарів; якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; якщо здійснювалося страхування - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування. У разі відсутності вище зазначених документів, надати такі додаткові документи: договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається; виписку з бухгалтерської документації; каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару; копію митної декларації країни відправлення; висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями та/або інформація біржових організацій про вартість товару.

На вимогу митниці декларант додатково надав: прайс-лист від 04.10.2022,платіжне доручення від 13.09.2022,копію митної декларації країни відправлення № 22RОСJ4310Е0002689 від 26.10.2022,договір № 54 від 03.08.2022.

За результатами здійснення контролю правильності визначення заявленої декларантом митної вартості товарів відповідач прийняв рішення про коригування митної вартості товару №UА403030/2022/000151/2 від 28.10.2022.

Рішення грунтується на тому, що відповідач до митного оформлення не подав сертифікат з перевезення товару EUR.1. та накладну на доставку (транспортний документ 75449) AVIZ 75449 від 26.10.2022.

За основу для обрахунку митної вартості товару № 1 відповідач взяв інформацію щодо визнаної митної вартості товару, згідно з МД від 07.10.2022 № UА403030/2022/020959 на рівні 0,1772 Євро/кг, (0,1780 USD/кг).

Того ж дня відповідач склав картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403020/2022/000787, якою повідомив про відмову у митному оформленні (випуску) товарів.

29 жовтня 2022 року декларант подав митну декларацію типу ІМ40ДЕ № 22UА403030023473U1.

Разом із митною декларацією подав наступні документи: сертифікат якості від 26.10.2022; рахунок-фактуру (інвойс) НLMХ № 207 від 26.10.2022; автотранспортну накладнуСМR від 26.10.2022; документ, що підтверджує вартість перевезення № 05 від 26.10.2022; зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі-продажу товарів (крім позначеного кодом 4104), подання якого для митного оформлення не супроводжується поданням пов`язаних з ним посередницьких (зовнішньоекономічних та/або внутрішніх) договорів № 100622/3 від 10.06.2022; доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) № 2 від 10.09.2022; доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) № 3 від 12.09.2022; договір (контракт) про перевезення № 26/10/22ЕКС від 26.10.2022; декларацію-інвойс, складену експортером, якщо фактурна вартість партії товару не перевищує 6000 євро НLMХ №207 від 26.10.2022.

Під час здійснення митного контролю за митною декларацією відповідач виявив розбіжності у наданих до митного оформлення документах, тому витребував наступні документи: транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінених товарів; якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; якщо здійснювалося страхування - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування. У разі відсутності вище зазначених документів, надати такі додаткові документи: договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається; виписку з бухгалтерської документації; каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару; копію митної декларації країни відправлення; висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями та/або інформація біржових організацій про вартість товару.

На вимогу митниці декларант додатково надав: прайс-лист від 04.10.2022,платіжне доручення від 13.09.2022,технічні умови, договір № 54 від 03.08.2022.

За результатами здійснення контролю правильності визначення заявленої декларантом митної вартості товарів відповідач прийняв рішення про коригування митної вартості товару № UА403030/2022/000153/2 від 29.10.2022,

Рішення грунтується на тому, що відповідач до митного оформлення не подав сертифікат з перевезення товару EUR.1. та накладну на доставку (транспортний документ 75303) AVIZ 75303 від 26.10.2022.

За основу для обрахунку митної вартості товару № 1 відповідач взяв інформацію щодо визнаної митної вартості товару, згідно з МД від 07.10.2022 № UА403030/2022/020959 на рівні 0,1772 Євро/кг, (0,1780 USD/кг).

Того ж дня відповідач склав картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403020/2022/000789, якою повідомив про відмову у митному оформленні (випуску) товарів.

29 жовтня 2022 року декларант подав митну декларацію типу ІМ40ДЕ № 22UА403030023476U8.

Разом із митною декларацією подав наступні документи: сертифікат якості від 26.10.2022; рахунок-фактуру (інвойс) НLMХ № 206 від 26.10.2022; автотранспортну накладнуСМR А № 453650 від 26.10.2022; документ, що підтверджує вартість перевезення № 109 від 26.10.2022; зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі-продажу товарів (крім позначеного кодом 4104), подання якого для митного оформлення не супроводжується поданням пов`язаних з ним посередницьких (зовнішньоекономічних та/або внутрішніх) договорів № 100622/3 від 10.06.2022; доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) № 2 від 10.09.2022; доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) № 3 від 12.09.2022; договір (контракт) про перевезення № 26/10/22 від 26.10.2022; декларацію-інвойс, складену експортером, якщо фактурна вартість партії товару не перевищує 6000 євро НLMХ №206 від 26.10.2022.

Під час здійснення митного контролю за митною декларацією відповідач виявив розбіжності у наданих до митного оформлення документах, тому витребував наступні документи: транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінених товарів; якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; якщо здійснювалося страхування - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування. У разі відсутності вище зазначених документів, надати такі додаткові документи: договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається; виписку з бухгалтерської документації; каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару; копію митної декларації країни відправлення; висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями та/або інформація біржових організацій про вартість товару.

На вимогу митниці декларант додатково надав: прайс-лист від 04.10.2022,платіжне доручення від 13.09.2022,копію митної декларації країни відправлення № 22RОСJ4310Е0002697 від 26.10.2022, технічні умови, договір № 54 від 03.08.2022.

За результатами здійснення контролю правильності визначення заявленої декларантом митної вартості товарів відповідач прийняв рішення про коригування митної вартості товару № UА403030/2022/000154/2 від 29.10.2022.

Рішення грунтується на тому, що відповідач до митного оформлення не подав сертифікат з перевезення товару EUR.1. та накладну на доставку (транспортний документ 75302) AVIZ 75302 від 26.10.2022.

За основу для обрахунку митної вартості товару № 1 відповідач взяв інформацію щодо визнаної митної вартості товару, згідно з МД від 07.10.2022 № UА403030/2022/020959 на рівні 0,1772 Євро/кг, (0,1780 USD/кг).

Того ж дня відповідач склав картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403020/2022/000789, якою повідомив про відмову у митному оформленні (випуску) товарів.

29 жовтня 2022 року декларант подав митну декларацію типу ІМ40ДЕ № 22UА403030023480U8.

Разом із митною декларацією подав наступні документи: сертифікат якості від 26.10.2022; рахунок-фактуру (інвойс) НLMХ № 202 від 26.10.2022; автотранспортну накладнуСМR А № 453641 від 26.10.2022; документ, що підтверджує вартість перевезення № 06 від 26.10.2022; зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі-продажу товарів (крім позначеного кодом 4104), подання якого для митного оформлення не супроводжується поданням пов`язаних з ним посередницьких (зовнішньоекономічних та/або внутрішніх) договорів № 100622/3 від 10.06.2022; доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) № 2 від 10.09.2022; доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) № 3 від 12.09.2022; договір (контракт) про перевезення № 26/10/22 від 26.10.2022; декларацію-інвойс, складену експортером, якщо фактурна вартість партії товару не перевищує 6000 євро НLMХ № 202 від 26.10.2022.

Під час здійснення митного контролю за митною декларацією відповідач виявив розбіжності у наданих до митного оформлення документах, тому витребував наступні документи: транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінених товарів; якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; якщо здійснювалося страхування - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування. У разі відсутності вище зазначених документів, надати такі додаткові документи: договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається; виписку з бухгалтерської документації; каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару; копію митної декларації країни відправлення; висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями та/або інформація біржових організацій про вартість товару.

На вимогу митниці декларант додатково надав: прайс-лист від 04.10.2022,платіжне доручення від 13.09.2022,копію митної декларації країни відправлення № 22RОСJ4310Е0002646 від 26.10.2022, технічні умови, договір № 54 від 03.08.2022.

За результатами здійснення контролю правильності визначення заявленої декларантом митної вартості товарів відповідач прийняв рішення про коригування митної вартості товару № UА403030/2022/000155/2 від 29.10.2022,

Рішення грунтується на тому, що відповідач до митного оформлення не подав сертифікат з перевезення товару EUR.1. та накладну на доставку (транспортний документ 75446) AVIZ 75446 від 26.10.2022.

За основу для обрахунку митної вартості товару № 1 відповідач взяв інформацію щодо визнаної митної вартості товару, згідно з МД від 07.10.2022 № UА403030/2022/020959 на рівні 0,1772 Євро/кг, (0,1780 USD/кг).

Того ж дня відповідач склав картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403030/2022/000791, якою повідомив про відмову у митному оформленні (випуску) товарів.

Не погодившись із цими рішеннями про коригування митної вартості ввезеного товару позивач звернувся до суду з позовом.

Надаючи правову оцінку правильності вирішення судом першої інстанції даного публічно правового спору, суд апеляційної інстанції виходить із такого.

Апеляційний суд встановив, що 27.10.2022 за результатами здійснення контролю правильності визначення заявленої декларантом митної вартості товарів відповідач прийняв рішення про коригування митної вартості товару № UA403030/2022/000141/2.

Рішення грунтується на тому, що відповідач до митного оформлення не подав сертифікат з перевезення товару EUR.1. та накладну на доставку (транспортний документ 75445) AVIZ 75445 від 26.10.2022.

За основу для обрахунку митної вартості товару № 1 відповідач взяв інформацію щодо визнаної митної вартості товару, згідно з МД від 07.10.2022 № UA403030/2022/020959 на рівні 0,1814 Євро/кг, але не нижче 0,1780 USD/кг.

28.10.2022 за результатами здійснення контролю правильності визначення заявленої декларантом митної вартості товарів відповідач прийняв рішення про коригування митної вартості товару № UА403030/2022/000145/2.

Рішення грунтується на тому, що відповідач до митного оформлення не подав сертифікат з перевезення товару EUR.1. та накладну на доставку (транспортний документ 75452) AVIZ 75452 від 26.10.2022.

За основу для обрахунку митної вартості товару № 1 відповідач взяв інформацію щодо визнаної митної вартості товару, згідно з МД від 07.10.2022 № UА403030/2022/020959 на рівні 0,1772 Євро/кг, (0,1780 USD/кг).

28 жовтня 2022 року за результатами здійснення контролю правильності визначення заявленої декларантом митної вартості товарів відповідач прийняв рішення про коригування митної вартості товару № UА403030/2022/000148/2.

Рішення грунтується на тому, що відповідач до митного оформлення не подав сертифікат з перевезення товару EUR.1. та накладну на доставку (транспортний документ 75448) AVIZ 75448 від 26.10.2022.

За основу для обрахунку митної вартості товару № 1 відповідач взяв інформацію щодо визнаної митної вартості товару, згідно з МД від 07.10.2022 № UА403030/2022/020959 на рівні 0,1772 Євро/кг (0,1780 USD/кг).

28 жовтня 2022 року за результатами здійснення контролю правильності визначення заявленої декларантом митної вартості товарів відповідач прийняв рішення про коригування митної вартості товару № UА403030/2022/000147/2.

Рішення грунтується на тому, що відповідач до митного оформлення не подав сертифікат з перевезення товару EUR.1. та накладну на доставку (транспортний документ 75301) AVIZ 75301 від 26.10.2022.

За основу для обрахунку митної вартості товару № 1 відповідач взяв інформацію щодо визнаної митної вартості товару, згідно з МД від 07.10.2022 № UА403030/2022/020959 на рівні 0,1772 Євро/кг..(0,1780 USD/кг).

28 жовтня 2022 року за результатами здійснення контролю правильності визначення заявленої декларантом митної вартості товарів відповідач прийняв рішення про коригування митної вартості товару № UА403030/2022/000149/2.

Рішення грунтується на тому, що відповідач до митного оформлення не подав сертифікат з перевезення товару EUR.1. та накладну на доставку (транспортний документ 75354) AVIZ 75354 від 25.10.2022.

За основу для обрахунку митної вартості товару № 1 відповідач взяв інформацію щодо визнаної митної вартості товару, згідно з МД від 07.10.2022 № UА403030/2022/020959 на рівні 0,1772 Євро/кг, (0,1780 USD/кг).

28 жовтня 2022 року за результатами здійснення контролю правильності визначення заявленої декларантом митної вартості товарів відповідач прийняв рішення про коригування митної вартості товару № UА403030/2022/000150/2.

Рішення грунтується на тому, що відповідач до митного оформлення не подав сертифікат з перевезення товару EUR.1. та накладну на доставку (транспортний документ 75447) AVIZ 75447 від 26.10.2022.

За основу для обрахунку митної вартості товару № 1 відповідач взяв інформацію щодо визнаної митної вартості товару, згідно з МД від 07.10.2022 UА 403030/2022/020959 на рівні 0,1772 Євро/кг, (0,1780 USD/кг).

28 жовтня 2022 року за результатами здійснення контролю правильності визначення заявленої декларантом митної вартості товарів відповідач прийняв рішення про коригування митної вартості товару №UА403030/2022/000151/2.

Рішення грунтується на тому, що відповідач до митного оформлення не подав сертифікат з перевезення товару EUR.1. та накладну на доставку (транспортний документ 75449) AVIZ 75449 від 26.10.2022.

За основу для обрахунку митної вартості товару № 1 відповідач взяв інформацію щодо визнаної митної вартості товару, згідно з МД від 07.10.2022 № UА403030/2022/020959 на рівні 0,1772 Євро/кг, (0,1780 USD/кг).

29 жовтня 2022 року за результатами здійснення контролю правильності визначення заявленої декларантом митної вартості товарів відповідач прийняв рішення про коригування митної вартості товару № UА403030/2022/000153/2.

Рішення грунтується на тому, що відповідач до митного оформлення не подав сертифікат з перевезення товару EUR.1. та накладну на доставку (транспортний документ 75303) AVIZ 75303 від 26.10.2022.

За основу для обрахунку митної вартості товару № 1 відповідач взяв інформацію щодо визнаної митної вартості товару, згідно з МД від 07.10.2022 № UА403030/2022/020959 на рівні 0,1772 Євро/кг, (0,1780 USD/кг).

29 жовтня 2022 року за результатами здійснення контролю правильності визначення заявленої декларантом митної вартості товарів відповідач прийняв рішення про коригування митної вартості товару № UА403030/2022/000154/2.

Рішення грунтується на тому, що відповідач до митного оформлення не подав сертифікат з перевезення товару EUR.1. та накладну на доставку (транспортний документ 75302) AVIZ 75302 від 26.10.2022.

За основу для обрахунку митної вартості товару № 1 відповідач взяв інформацію щодо визнаної митної вартості товару, згідно з МД від 07.10.2022 № UА403030/2022/020959 на рівні 0,1772 Євро/кг, (0,1780 USD/кг).

29 жовтня 2022 року за результатами здійснення контролю правильності визначення заявленої декларантом митної вартості товарів відповідач прийняв рішення про коригування митної вартості товару № UА403030/2022/000155/2.

Рішення грунтується на тому, що відповідач до митного оформлення не подав сертифікат з перевезення товару EUR.1. та накладну на доставку (транспортний документ 75446) AVIZ 75446 від 26.10.2022.

За основу для обрахунку митної вартості товару № 1 відповідач взяв інформацію щодо визнаної митної вартості товару, згідно з МД від 07.10.2022 № UА403030/2022/020959 на рівні 0,1772 Євро/кг, (0,1780 USD/кг).

Надаючи оцінку кожному із цих рішень, апеляційний суд виходить із такого.

Митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, відповідно достатті 49 МК України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Частиною 2статті 52 МК України передбачено, що декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару, зобов`язані, зокрема, подавати митному органу достовірні відомості про визначення митної вартості, які повинні базуватися на об`єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню.

Відповідно до частини 1 та 2статті 53 МК України, у випадках, передбачених цим Кодексом, одночасно з митною декларацією декларант подає органу доходів і зборів документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів і обраний метод її визначення. Документами, які підтверджують митну вартість товарів, є:

1) декларація митної вартості, що подається у випадках, визначених у частинах п`ятій і шостійстатті 52 цього Кодексу, та документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості;

2) зовнішньоекономічний договір (контракт) або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності;

3) рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа (якщо товар не є об`єктом купівлі-продажу);

4) якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару;

5) за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару;

6) транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів;

7) копія імпортної ліцензії, якщо імпорт товару підлягає ліцензуванню;

8) якщо здійснювалося страхування, - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування.

Як визначено у частині 3статті 53 МК України, у разі якщо документи, зазначені у частині другій цієї статті, містять розбіжності, наявні ознаки підробки або не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, декларант або уповноважена ним особа на письмову вимогу органу доходів і зборів зобов`язані протягом 10 календарних днів надати (за наявності) додаткові документи:

1) договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається;

2) рахунки про здійснення платежів третім особам на користь продавця, якщо такі платежі здійснюються за умовами, визначеними договором (угодою, контрактом);

3) рахунки про сплату комісійних, посередницьких послуг, пов`язаних із виконанням умов договору (угоди, контракту);

4) виписку з бухгалтерської документації;

5) ліцензійний чи авторський договір покупця, що стосується оцінюваних товарів та є умовою продажу оцінюваних товарів;

6) каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару;

7) копію митної декларації країни відправлення;

8) висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, та/або інформація біржових організацій про вартість товару або сировини.

Згідно з пунктом 2 частини 6статті 54 МК України, орган доходів і зборів може відмовити у митному оформленні товарів за заявленою декларантом або уповноваженою ним особою митною вартістю виключно за наявності обґрунтованих підстав вважати, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, неподання декларантом або уповноваженою ним особою документів згідно з переліком та відповідно до умов, зазначених у частинах другій-четвертійстатті 53 цього Кодексу, або відсутності у цих документах всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Положеннями частин 2 та 3статті 57 МК Українивизначено, що основним методом визначення митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є перший метод - за ціною договору (вартість операції).

Кожний наступний метод застосовується лише у разі, якщо митна вартість товарів не може бути визначена шляхом застосування попереднього методу відповідно до норм цьогоКодексу.

Системний аналіз наведених правових норм свідчить, що основним методом визначення митної вартості товарів є перший метод (за ціною договору), але обов`язок доведення митної вартості товару лежить на позивачу. При цьому, митний орган, у випадку наявності обґрунтованих сумнівів у достовірності поданих декларантом відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, яка була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, може витребувати додаткові документи.

Разом з тим, наявність обґрунтованих сумнівів у правильності зазначеної декларантом митної вартості товарів є імперативною умовою, оскільки з цією обставиною закон пов`язує можливість витребовування додаткових документів у декларанта та надає митниці право вчиняти дії, спрямовані на визначення дійсної митної вартості товарів. Такі сумніви є обґрунтованими, якщо надані декларантом документи містять розбіжності, наявні ознаки підробки або не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

У зв`язку з вказаним, саме на митний орган покладається обов`язок зазначити конкретні обставини, які викликали відповідні сумніви, причини неможливості їх перевірки на підставі наданих декларантом документів, а також обґрунтувати необхідність перевірки сумнівних відомостей та зазначити документи, надання яких може усунути сумніви у достовірності цих відомостей.

Під час проведення консультацій з декларантом, митний орган зазначив, що для підтвердження заявленої митної вартості товару, який задекларований, згідно із митними деклараціями від 28 жовтня 2023 року типу ІМ40ДЕ № UА403030/2022/023357, від 27 жовтня 2022 року типу ІМ40ДЕ № 22UА403030023307U8, від 28 жовтня 2022 року типу ІМ40ДЕ № 22UА403030023394U1, від 28 жовтня 2022 року типу ІМ40ДЕ № 22UА403030023400Ш, від 28 жовтня 2022 року типу ІМ40ДЕ № 22UА403030023417U0, від 28 жовтня 2022 року типу ІМ40ДЕ № 22UА403030023464U5, від 28 жовтня 2022 року типу ІМ40ДЕ № 22UА403030023465U4, від 29 жовтня 2022 року типу ІМ40ДЕ № 22UА403030023473U1, від 29 жовтня 2022 року типу ІМ40ДЕ № 22UА403030023476U8, від 29 жовтня 2022 року типу ІМ40ДЕ № 22UА403030023480U8, декларант має подати такі документи: транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінених товарів; якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; якщо здійснювалося страхування - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування. У разі відсутності вище зазначених документів, надати такі додаткові документи: договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається; виписку з бухгалтерської документації; каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару; копію митної декларації країни відправлення; висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями та/або інформація біржових організацій про вартість товару.

При цьому, як встановив апеляційний суд із рішень про коригування митної вартості товару, витребування відповідачем вказаних вище документів було зумовлено тим, що подані до митного оформлення документи мають розбіжності та не мають всіх складових митної вартості, зокрема, позивач не подав сертифікатів з перевезення товару EUR.1. та накладних на доставку (транспортні документи типу AVIZ).

У відповідь на запити відповідача декларант надав: прайс-листи від 04.10.2022,платіжні доручення,копії митних декларацій країни відправлення, технічні умови, договори.

Щодо вказаних розбіжностей позивач пояснив що:

-сертифікати з перевезення товарів EUR.1. не є документами, які підтверджують митну вартість товару;

- транспортні документи типу AVIZ це супровідні документи до вантажу, які містять дані про найменування та кількість товару і не мають інформації про числові значення митної вартості товарів.

Надаючи оцінку доводам сторін, щодо правомірності рішення відповідача про коригування митної вартості, апеляційний суд зазначає наступне.

Сертифікат з перевезення товару EUR.1. це документ, який підтверджує статус преференційного походження товару (ів) відповідно до міжнародних угод.

Тобто, вказаний сертифікат є підставою для застосування преференцій до товару у вигляді звільнення чи зменшення ввізного мита та/або податку на додану вартість.

Водночас, вказаний документ не є документом, який підтверджує митну вартість товару.

Тому, відповідач помилково вказав, що його відсутність впливає на митну вартість товару.

Що стосується не подання позивачем, при митному оформленні товару, транспортних документів типу AVIZ, то апеляційний суд зазначає, що це є супровідні документи до вантажу, які містять дані про найменування та кількість товару і не мають інформації про числові значення митної вартості товарів.

Тому, відповідач помилково вказав, що відсутність цього документа впливає на митну вартість товару.

На думку апеляційного суду, сумніви митного органу щодо митної вартості товару, яку задекларував позивач, з підстав виявлених відповідачем розбіжностей, є необґрунтованими, що позбавляє відповідача права самостійно коригувати митну вартість товару, що вказана у цій митній декларації.

Крім цього, апеляційний суд зазначає, що відповідач обрав резервний метод визначення митної вартості товару.

Відповідно до частини 1 та 2 статті 93 МК України, у разі якщо митна вартість товарів не може бути визначена шляхом послідовного використання методів, зазначених у статтях 58-63 цього Кодексу, митна вартість оцінюваних товарів визначається з використанням способів, які не суперечать законам України і є сумісними з відповідними принципами і положеннями Генеральної угоди з тарифів і торгівлі (GAТТ).

Митна вартість, визначена згідно з положеннями цієї статті, повинна ґрунтуватися на раніше визнаних (визначених) митними органами митних вартостях.

Відповідач у рішенні про коригування митної вартості ввезеного позивачем товару зазначив, що визначив митну вартість товару на підставі митної декларації від 07.10.2022 № UА403030/2022/020959 на основі якої раніше розмитнювався аналогічний товар.

Разом з тим, відповідно до частини 1 та 2 статті 55 МК України, рішення про коригування заявленої митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України з поміщенням у митний режим імпорту, приймається органом доходів і зборів у письмовій формі під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості цих товарів як до, так і після їх випуску, якщо органом доходів і зборів у випадках, передбачених частиною шостою статті 54цього Кодексу, виявлено, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів.

Прийняте органом доходів і зборів письмове рішення про коригування заявленої митної вартості товарів має містити:

1) обґрунтування причин, через які заявлену декларантом митну вартість не може бути визнано;

2) наявну в митного органу інформацію (у тому числі щодо числових значень складових митної вартості, митної вартості ідентичних або подібних (аналогічних) товарів, інших умов, що могли вплинути на ціну товарів), яка призвела до виникнення сумнівів у правильності визначення митної вартості та до прийняття рішення про коригування митної вартості, заявленої декларантом;

3) вичерпний перелік вимог щодо надання додаткових документів, передбачених частиною третьою статті 53цього Кодексу, за умови надання яких митна вартість може бути визнана органом доходів і зборів;

4) обґрунтування числового значення митної вартості товарів, скоригованої органом доходів і зборів, та фактів, які вплинули на таке коригування.

Однак, апеляційний суд встановив, що рішення про коригування митної вартості товарів не містить обґрунтування числового значення митної вартості товарів, скоригованої органом доходів і зборів, та фактів, які вплинули на таке коригування.

Такого висновку апеляційний суд дійшов, зважаючи на те, що у рішенні про коригування митної вартості товарів відсутні порівняльні характеристики товару, який ввозив позивач та того, який за основу коригування обрала митниця.

Тому, враховуючи наведене, апеляційний суд дійшов висновку, що оскаржені в цій справі рішення відповідача про коригування митної вартості товарів є необґрунтованими та прийнятими з порушенням статей 53-55 МК України, а тому їх необхідно скасувати.

Це стосується також карток відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення, які є похідними від рішення про коригування митної вартості товарів.

Цей висновок є підставою для задоволення позову.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на викладене, апеляційний суд приходить до переконання в тому, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Таким чином, апеляційний суд вважає доводи апеляційної скарги безпідставними, та такими, що не спростовують висновків суду першої інстанції, а тому апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а оскаржене рішення суду першої інстанції без змін.

Оскільки, апеляційний суд залишив рішення суду першої інстанції без змін, то розподіл судових витрат не проводиться.

Керуючись ст.ст. 308, 311, 315, 316, 321, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Тернопільської митниці залишити без задоволення, а рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2023 року в справі № 500/1789/23 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених статті 328 КАС України, за наявності яких, постанова може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту постанови, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуюча суддя Р. Б. Хобор судді Н. В. Бруновська Р. М. Шавель Постанова складена 07.03.2024 року

Дата ухвалення рішення07.03.2024
Оприлюднено11.03.2024
Номер документу117513948
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/1789/23

Ухвала від 18.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 07.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 17.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 17.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 29.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 12.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 13.10.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Рішення від 13.10.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 07.08.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні