Постанова
від 07.03.2024 по справі 686/27386/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 686/27386/23

Провадження № 3/686/68/24

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 березня 2024 року м. Хмельницький

Суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області Трембач О.Л., за участі секретаря судового засідання Збаравської А.Р., представника митниці Сурник А.Ю., захисника особи, щодо якої направлено протокол про адміністративне правопорушення адвоката Мойсейця Б.В., розглянувши матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , мешканки АДРЕСА_1 (відповідно до протоколу), ідентифікаційний код НОМЕР_1 , директора ТОВ «Ольвіс-Агро»,

за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України,

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 ставиться у вину те, що 01.09.2023 до Хмельницької митниці надійшов лист Координаційно-моніторингової митниці від 31.08.2023 вих. №7.9-2/7.9-24-1/7/2728 (вх. №4950/7 від 01.09.2023) щодо направлення матеріалів перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при переміщенні за межі митної території України сі льськогосподарської продукції компанією ТОВ «Ольвіс-Агро» (код ЄДРПОУ 43888271) на адресу угорської компанії «LEXUM AGRO Kft» (1085 Budapest, Jozsef korut 36. Fszt.5, Hungary). Відповідно до отриманих матеріалів, направлених угорським Інтерполом встановлено, що угорська компанія «LEXUM AGRO Kft» (1085 Budapest, Jozsef korut 36. Fszt.5, Hungary) була заснована 16.08.2018. Основний вид діяльності компанії - стягнення боргів. Керуючим директором компанії зазначено гр. ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , адреса: 4931, Bercsenui str. 13, Tarpa. За даними поліції Угорщини, він є бездомним. Також стало відомо, що проти компанії «LEXUM AGRO Kft» у відділі поліції округу Ноград було розпочате кримінальне провадження за підробку публічних документів і відмивання грошей (справа №334/2021.bu).

В ході перевірки встановлено, що 17.06.2022 на митному посту «Хмельницький» Хмельницької митниці в митному режимі «експорт» згідно з митною декларацією (далі - МД) типу ЕК10АА UA400040/2022/018205 від 17.06.2022. було оформлено товар «соняшникова олія рафінована, фасовка у пляшку ПЕТ місткістю 0,811 літр» в кількості 21 975 пляшок вартістю 27123,75 Євро, що за курсом НБУ на момент митного оформлення складало 824 250,08 грн. Митне оформлення здійснювалось згідно з зовнішньоекономічним контрактом № 220522-SFO від 22.05.2022 та інвойсом №1 від 17.06.2022.

Відповідно до публічних реєстрів Міністерства юстиції Угорщини (www.e-cegjegyzek.hu, www.cegkozlony.hu), угорська компанія «LEXUM AGRO Kft» зареєстрована уповноваженими органами Угорщини 16.08.2018 з наданням реєстраційного номера 01-09-328805; податковий номер 26498605-2-42; зареєстрований офіс компанії знаходиться за адресою: 1085 Budapest, Jozsef korut 36. Fszt. 5, Hungary; директором компанії зазначено гр. ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , індивідуальний податковий номер НОМЕР_2 , адреса реєстрації: АДРЕСА_2 ; статутний капітал 3000000 угорських форинтів; основний вид діяльності стягнення боргів. Комерційним судом, який підлеглий Столичному суду Угорщини, винесено Постанову від 12.07.2021 №Cgt.01-20-025807/3 (Бюлетень компанії в Комерційному урядовому віснику від 13.07.2021), згідно з якою Суд забороняє товариству продовжувати діяльність, оголошує його ліквідованим і порушує провадження примусової ліквідації. Відповідно до пункту 8 Юридичні адреси, реквізити і підписи сторін зовнішньоекономічного контракту № 220522-SFO від 22.05.2022, укладеного між ТОВ «Ольвіс-Агро» (код ЄДРПОУ 43888271) як продавець з одного боку та угорською компанією «LEXUMAGROKft.»(1085Budapest,Jozsefkorut36.Fszt.5,Hungary),як покупець, з іншого боку, а також згідно з інвойсом №1 від 25.05.2022, який виданий та підписаний директоркою ТОВ «Ольвіс-Агро» ОСОБА_1 в адресу фірми «LEXUM AGRO Kft», зазначено банківський розрахунковий рахунок покупця «LEXUM AGRO Kft» № НОМЕР_3 , а валюта рахунку USD (долари США). Окрім того, у вищезгаданому зовнішньоекономічному контракті, а саме у пункті 2 Ціни та платіжне доручення зазначено, що Ціна товару, що поставляється відповідно до умов даного договору викладена в Євро. Оплата товару в Євро банківським переказом відповідно до рахунків-фактур. При цьому, Комерційним судом, який підлеглий Столичному суду Угорщини, винесено Постанову від 22.08.2019 №Cg.01-09-328805/24 (Бюлетень компанії в Комерційному урядовому віснику від 23.08.2019), згідно з якою, банківський рахунок компанії «LEXUM AGRO Kft» № НОМЕР_3 (відкритий 26.09.2018 в банку MKB BANK ZRT), було закрито 06.08.2019. Тобто, зазначений рахунок було закрито ще до того моменту, як був укладений зовнішньоекономічний контракт № 220522-SFO від 22.05.2022 та виставлений інвойс №1 від 17.06.2022.

Окрім того, відповідно до пункту 8 вищезгаданого зовнішньоекономічного контракту та інвойсу №1 від 17.06.2022, банківським розрахунковим рахунком ТОВ «Ольвіс-Агро» як продавця/експортера, є р/р № НОМЕР_4 (відкритий в АТ Сбербанк), а валютою рахунку зазначено: - UAH, EUR, USD. Відповідно до Інформаційно - комунікаційної системи ДПС Податковий блок встановлено, що ТОВ Ольвіс-Агро відкрило р/р№ НОМЕР_4 в АТ Сбербанк 10.11.2020, валютою рахунку зазначено: - 980-українська гривня (де 980 - код валюти). В подальшому зазначений розрахунковий рахунок було закрито 24.09.2021, що свідчить про неможливість отримання валютної виручки на гривневий рахунок ТОВ ОльвісАгро, як продавцем/експортером, від компанії покупця «LEXUM AGRO Kft», розрахунковий рахунок якої було закрито 05.04.2019 та валютою рахунку якого було - USD (долари США).

Відповідно до Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» від 16.04.1991 № 959-ХІІ, зовнішньоекономічна діяльність - це діяльність суб`єктів господарської діяльності України та іноземних суб`єктів господарської діяльності, а також діяльність державних замовників з оборонного замовлення у випадках, визначених законами України, побудована на взаємовідносинах між ними, що має місце як на території України, так і за її межами. Також даним Законом визначено поняття зовнішньоекономічного договору (контракту). Відповідно, зовнішньоекономічним договором (контрактом), є домовленість двох або більше суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності та їх іноземних контрагентів, спрямована на встановлення, зміну або припинення їх взаємних прав та обов`язків у зовнішньоекономічній діяльності. Іноземними суб`єктами господарської діяльності є суб`єкти господарської діяльності, що мають постійне місцезнаходження або постійне місце проживання за межами України. Згідно з ст. 6 вищевказаного Закону суб`єкти, які є сторонами зовнішньоекономічного договору (контракту), мають бути здатними до укладання договору (контракту) відповідно до цього та інших законів України та/або закону місця укладання договору (контракту). Зовнішньоекономічний договір (контракт) складається відповідно до цього та інших законів України з урахуванням міжнародних договорів України. Суб`єкти зовнішньоекономічної діяльності при складанні тексту зовнішньоекономічного договору (контракту) мають право використовувати відомі міжнародні звичаї, рекомендації, правила міжнародних органів та організацій, якщо це не заборонено прямо та у виключній формі цим та іншими законами України. Зовнішньоекономічний договір (контракт) укладається суб`єктом зовнішньоекономічної діяльності або його представником у простій письмовій або в електронній формі, якщо інше не передбачено міжнародним договором України чи законом. У разі експорту послуг (крім транспортних) зовнішньоекономічний договір (контракт) може укладатися шляхом прийняття публічної пропозиції про угоду (оферти) або шляхом обміну електронними повідомленнями, або в інший спосіб, зокрема шляхом виставлення рахунка (інвойсу), у тому числі в електронному вигляді, за надані послуги. Повноваження представника на укладення зовнішньоекономічного договору (контракту) може випливати з доручення (довіреності), установчих документів, договорів та інших підстав, які не суперечать цьому Закону.

Отже, за результатами здійсненої митницею перевірки встановлено, що на дату укладання контракту від 22.05.2022 №220522-SFO, компанія «LEXUM AGRO Kft» (Hungary) вже перебувала в статусі примусової ліквідації, що передбачало заборону здійснювати господарську діяльність. Незважаючи на це, ТОВ Ольвіс-Агро (код ЄДРПОУ 43888271) в особі директорки - ОСОБА_1 укладено відповідний зовнішньоекономічний контракт (договір) з компанією, яка не була здатна до укладання контракту (договору) відповідно до Постанови Комерційного суду, який підлеглий Столичному суду Угорщини, від 12.07.2021 № Cgt. 01-20-025807/3 (Бюлетень компанії в Комерційному урядовому віснику від 13.07.2021), а також банківський розрахунковий рахунок №HU38103000021303442900014018 компанії «LEXUM AGRO Kft» було закрито ще 06.08.2019 (Бюлетень компанії в Комерційному урядовому віснику від 23.08.2019).

На підставі вищезазначеного був проведений аналіз інформації, що міститься в інформаційно-телекомунікаційних системах «Податковий блок» та «Єдине вікно подання електронної звітності» Державної податкової служби України відносно ТОВ «Ольвіс-Агро» та його директорки ОСОБА_1 .

В результаті проведеного аналізу встановлено:

1.ТОВ «Ольвіс-Агро» було зареєстровано платником ПДВ 01.08.2021;

2.19.07.2022 керівником ТОВ «Ольвіс-Агро» - ОСОБА_1 , через електронний кабінет платника податків, до Києво-Святошинської ДПІ ГУ ДПС у Київській області, було подано Податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2022 року, в якій відображено про відсутність операцій з вивезення товарів за межі митної території України;

3.14.06.2022 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної винесено Рішення від № 89184 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості;

4.З 16.08.2022 відповідно до Інформаційно - комунікаційної системи ДПС Податковий блок, будь яка податкова звітність ТОВ Ольвіс-Агро не подавалася;

5.12.09.2023 реєстрацію ТОВ «Ольвіс-Агро» як платника ПДВ було анульовано за рішенням від 12.09.2023 №1853/04 контролюючого органу, а саме Києво-Святошинською ДПІ ГУ ДПС у Київській області, за неподання декларацій з податку на додану вартість;

6.В період з 01.05.2022 по 02.10.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних відсутні зареєстровані податкові накладні з продажу на експорт будь яких товарів (в порушення п. 201.10 статті 201 Податкового кодексу України);

На думку Хмельницької митниці зазначені обставини свідчать про фіктивність зовнішньоекономічної операції з постачання товару «соняшникова олія рафінована» згідно з зовнішньоекономічним контрактом №220522-SFO від 22.05.2022 та інвойсом №1 від 17.06.2022, митне оформлення якого здійснено Хмельницькою митницею за МД UA400040/2022/018205 від 17.06.2022.

Таким чином, керівником ТОВ «Ольвіс Агро» (ЄДРПОУ 43888271), громадянкою України - ОСОБА_1 , на думку Хмельницької митниці, вчинено дії, спрямовані на переміщення товару «соняшникова олія рафінована, фасовка у пляшку ПЕТ місткістю 0,811 літр» в кількості 21 975 пляшок вартістю 27123,75 Євро, що за курсом НБУ на момент митного оформлення складало 824 250,08 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товару підроблених документів, а саме: інвойсу №1 від 17.06.2022, до якого ОСОБА_1 умисно внесено неправдиві відомості про покупця (одержувача) товарів - «LEXUM AGRO Kft» та про його банківський розрахунковий рахунок - №HU38103000021303442900014018, підроблений зовнішньоекономічний контракт № 220522-SFO від 22.05.2022, а також МД UA400040/2022/018205 від 17.06.2022, що містить неправдиві відомості щодо одержувача товарів - «LEXUM AGRO Kft».

Окрім того, в ході перевірки встановлено, що 06.06.2022 на митному посту «Хмельницький» Хмельницької митниці в митному режимі «експорт» згідно з митною декларацією (далі - МД) типу ЕК10АА UA400040/2022/015920 від 06.06.2022. було оформлено товар «соняшникова олія рафінована, фасовка у пляшку ПЕТ місткістю 1 літр» в кількості 21600 пляшок вартістю 25920 Євро, що за курсом НБУ на момент митного оформлення складало 813 566,59 грн. Митне оформлення здійснювалось згідно з зовнішньоекономічним контрактом № 120522-SFO від 12.05.2022 та інвойсом №1 від 25.05.2022.

Відповідно до публічних реєстрів Міністерства юстиції Угорщини (www.e-cegjegyzek.hu, www.cegkozlony.hu), угорська компанія «LEXUM AGRO Kft» зареєстрована уповноваженими органами Угорщини 16.08.2018 з наданням реєстраційного номера 01-09-328805; податковий номер 26498605-2-42; зареєстрований офіс компанії знаходиться за адресою: 1085 Budapest, Jozsef korut 36. Fszt. 5, Hungary; директором компанії зазначено гр. ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , індивідуальний податковий номер НОМЕР_2 , адреса реєстрації: АДРЕСА_2 ; статутний капітал 3000000 угорських форинтів; основний вид діяльності стягнення боргів. Комерційним судом, який підлеглий Столичному суду Угорщини, винесено Постанову від 12.07.2021 №Cgt.01-20-025807/3 (Бюлетень компанії в Комерційному урядовому віснику від 13.07.2021), згідно з якою Суд забороняє товариству продовжувати діяльність, оголошує його ліквідованим і порушує провадження примусової ліквідації. Відповідно до пункту 8 Юридичні адреси, реквізити і підписи сторін зовнішньоекономічного контракту № 120522-SFO від 12.05.2022, укладеного між ТОВ«Ольвіс-Агро» (код ЄДРПОУ 43888271) як продавець з одного боку та угорською компанією «LEXUMAGROKft.»(1085Budapest,Jozsefkorut36.Fszt.5,Hungary),як покупець, з іншого боку, а також згідно з інвойсом №1 від 25.05.2022, який виданий та підписаний директоркою ТОВ«Ольвіс-Агро» ОСОБА_1 в адресу фірми «LEXUM AGRO Kft», зазначено банківський розрахунковий рахунок покупця «LEXUM AGRO Kft» № НОМЕР_3 , а валюта рахунку USD (долари США). Окрім того, у вищезгаданому зовнішньоекономічному контракті, а саме у пункті 2 Ціни та платіжне доручення зазначено, що Ціна товару, що поставляється відповідно до умов даного договору викладена в Євро. Оплата товару в Євро банківським переказом відповідно до рахунків-фактур. При цьому, Комерційним судом, який підлеглий Столичному суду Угорщини, винесено Постанову від 22.08.2019 №Cg.01-09-328805/24 (Бюлетень компанії в Комерційному урядовому віснику від 23.08.2019), згідно з якою, банківський рахунок компанії «LEXUM AGRO Kft» № НОМЕР_3 (відкритий 26.09.2018 в банку MKB BANK ZRT), було закрито 06.08.2019. Тобто, зазначений рахунок було закрито ще до того моменту, як був укладений зовнішньоекономічний контракт № 120522-SFO від 12.05.2022 та виставлений інвойс №1 від 25.05.2022.

Окрім того, відповідно до пункту 8 вищезгаданого зовнішньоекономічного контракту та інвойсу №1 від 25.05.2022, банківським розрахунковим рахунком ТОВ «Ольвіс-Агро» як продавця/експортера, є р/р№ НОМЕР_4 (відкритий в АТ Сбербанк), а валютою рахунку зазначено: - UAH, EUR, USD. Відповідно до Інформаційно - комунікаційної системи ДПС Податковий блок встановлено, що ТОВ Ольвіс-Агро відкрило р/р№ НОМЕР_4 в АТ Сбербанк 10.11.2020, валютою рахунку зазначено: - 980-українська гривня (де 980 - код валюти). В подальшому зазначений розрахунковий рахунок було закрито 24.09.2021, що свідчить про неможливість отримання валютної виручки на гривневий рахунок ТОВ ОльвісАгро, як продавцем/експортером, від компанії покупця «LEXUM AGRO Kft», розрахунковий рахунок якої було закрито 05.04.2019 та валютою рахунку якого було - USD (долари США).

Відповідно до Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» від 16.04.1991 № 959-ХІІ, зовнішньоекономічна діяльність - це діяльність суб`єктів господарської діяльності України та іноземних суб`єктів господарської діяльності, а також діяльність державних замовників з оборонного замовлення у випадках, визначених законами України, побудована на взаємовідносинах між ними, що має місце як на території України, так і за її межами. Також даним Законом визначено поняття зовнішньоекономічного договору (контракту). Відповідно, зовнішньоекономічним договором (контрактом), є домовленість двох або більше суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності та їх іноземних контрагентів, спрямована на встановлення, зміну або припинення їх взаємних прав та обов`язків у зовнішньоекономічній діяльності. Іноземними суб`єктами господарської діяльності є суб`єкти господарської діяльності, що мають постійне місцезнаходження або постійне місце проживання за межами України. Згідно з ст. 6 вищевказаного Закону суб`єкти, які є сторонами зовнішньоекономічного договору (контракту), мають бути здатними до укладання договору (контракту) відповідно до цього та інших законів України та/або закону місця укладання договору (контракту). Зовнішньоекономічний договір (контракт) складається відповідно до цього та інших законів України з урахуванням міжнародних договорів України. Суб`єкти зовнішньоекономічної діяльності при складанні тексту зовнішньоекономічного договору (контракту) мають право використовувати відомі міжнародні звичаї, рекомендації, правила міжнародних органів та організацій, якщо це не заборонено прямо та у виключній формі цим та іншими законами України. Зовнішньоекономічний договір (контракт) укладається суб`єктом зовнішньоекономічної діяльності або його представником у простій письмовій або в електронній формі, якщо інше не передбачено міжнародним договором України чи законом. У разі експорту послуг (крім транспортних) зовнішньоекономічний договір (контракт) може укладатися шляхом прийняття публічної пропозиції про угоду (оферти) або шляхом обміну електронними повідомленнями, або в інший спосіб, зокрема шляхом виставлення рахунка (інвойсу), у тому числі в електронному вигляді, за надані послуги. Повноваження представника на укладення зовнішньоекономічного договору (контракту) може випливати з доручення (довіреності), установчих документів, договорів та інших підстав, які не суперечать цьому Закону.

Отже, за результатами здійсненої митницею перевірки встановлено, що на дату укладання контракту від 12.05.2022 №120522-SFO, компанія «LEXUM AGRO Kft» (Hungary) вже перебувала в статусі примусової ліквідації, що передбачало заборону здійснювати господарську діяльність. Незважаючи на це, ТОВ Ольвіс-Агро (код ЄДРПОУ 43888271) в особі директорки - ОСОБА_1 укладено відповідний зовнішньоекономічний контракт (договір) з компанією, яка не була здатна до укладання контракту (договору) відповідно до Постанови Комерційного суду, який підлеглий Столичному суду Угорщини, від 12.07.2021 №Cgt.01-20-025807/3 (Бюлетень компанії в Комерційному урядовому віснику від 13.07.2021), а також банківський розрахунковий рахунок №HU38103000021303442900014018 компанії «LEXUM AGRO Kft» було закрито ще 06.08.2019 (Бюлетень компанії в Комерційному урядовому віснику від 23.08.2019).

На підставі вищезазначеного був проведений аналіз інформації, що міститься в інформаційно-телекомунікаційних системах «Податковий блок» та «Єдине вікно подання електронної звітності» Державної податкової служби України відносно ТОВ «Ольвіс-Агро» та його директорки ОСОБА_1 .

В результаті проведеного аналізу встановлено:

7.ТОВ «Ольвіс-Агро» було зареєстровано платником ПДВ 01.08.2021;

8.19.07.2022 керівником ТОВ«Ольвіс-Агро» - ОСОБА_1 , через електронний кабінет платника податків, до Києво-Святошинської ДПІ ГУ ДПС у Київській області, було подано Податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2022 року, в якій відображено про відсутність операцій з вивезення товарів за межі митної території України;

9.14.06.2022 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної винесено Рішення від № 89184 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості;

10.З 16.08.2022 відповідно до Інформаційно - комунікаційної системи ДПС Податковий блок, будь яка податкова звітність ТОВ Ольвіс-Агро не подавалася;

11.12.09.2023 реєстрацію ТОВ«Ольвіс-Агро» як платника ПДВ було анульовано за рішенням від 12.09.2023 №1853/04 контролюючого органу, а саме Києво-Святошинською ДПІ ГУ ДПС у Київській області, за неподання декларацій з податку на додану вартість;

12.В період з 01.05.2022 по 02.10.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних відсутні зареєстровані податкові накладні з продажу на експорт будь яких товарів (в порушення п. 201.10 статті 201 Податкового кодексу України);

Відповідно до п. 6 Постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 р. № 8 судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Також, відповідно до абз. 2 п. 6 даної Постанови, підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів. Відповідно до абз. 4 п. 6 даної Постанови, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені, чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Згідно з частиною 2 статті 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств. Посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку (пункт 43 частини 1 статті 4 Митного кодексу України). Відповідно до частини 3 статті 65 Господарського кодексу України для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) безпосередньо або через уповноважені органи чи наглядова рада такого підприємства (у разі її утворення) призначає (обирає) керівника підприємства, який є підзвітним власнику, його уповноваженому органу чи наглядовій раді. Керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами (частина 5 статті 65 Господарського кодексу України). На момент митного оформлення вищевказаного товару, ОСОБА_1 обіймала посаду керівника ТОВ «Ольвіс Агро» (код ЄДРПОУ 43888271).

Отже, вищеперелічені обставини, на думку Хмельницької митниці, свідчать про фіктивність зовнішньоекономічної операції з постачання товару «соняшникова олія рафінована» згідно з зовнішньоекономічним контрактом № 120522-SFO від 12.05.2022 та інвойсом №1 від 25.05.2022, митне оформлення якого здійснено Хмельницькою митницею за МД UA400040/2022/015920 від 06.06.2022.

Таким чином, керівником ТОВ «Ольвіс Агро» (ЄДРПОУ 43888271), громадянкою України - ОСОБА_1 , на думку Хмельницької митниці, вчинено дії, спрямовані на переміщення товару «соняшникова олія рафінована, фасовка у пляшку ПЕТ місткістю 1 літр» в кількості 21600 пляшок вартістю 25920 Євро, що за курсом НБУ на момент митного оформлення складало 813 566,59 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товару підроблених документів, а саме: інвойсу №1 від 25.05.2022, до якого ОСОБА_1 умисно внесено неправдиві відомості про покупця (одержувача) товарів - «LEXUM AGRO Kft» та про його банківський розрахунковий рахунок - № НОМЕР_3 , підроблений зовнішньоекономічний контракт № 120522-SFO від 12.05.2022, а також МД UA400040/2022/015920 від 06.06.2022, що містить неправдиві відомості щодо одержувача товарів - «LEXUM AGRO Kft».

Такі дії ОСОБА_1 головним державним інспектором відділу управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Хмельницької митниці ОСОБА_3 кваліфіковано за ч. 1 ст. 483 МКУ.

В судовому засіданні представник митниці факти вчинення порушень митних правил зазначених у протоколах підтримала.

Захисник особи, щодо якої направлено протокол ОСОБА_1 адвокат Мойсеєць Б.В. заперечив вчинення ОСОБА_4 порушення митних правил та просив закрити провадження за відсутністю складу події та складу правопорушення зазначених у протоколах Хмельницької митниці, так як вони були отримали підтвердження зібраними та наданими до суду доказами.

Дослідивши матеріали справи, суддя приходить до висновку, що провадження у справі відносно ОСОБА_4 підлягає закриттю, з наступних підстав.

Відповідно до вимог ст.527МК України у справі про порушення митних правил суд, що розглядає справу, виносить одну з таких постанов: 1) про проведення додаткової перевірки; 2) про накладення адміністративного стягнення; 3) про закриття провадження у справі.

Відповідно до ст.487МК України визначено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до ч. 1 ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 2 ст.458МК України адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені Митним кодексом, настає у разі, якщо ці правопорушення не тягнуть за собою кримінальну відповідальність.

Відповідно до вимог ст. 253 КУпАП, якщо при розгляді справи орган (посадова особа) прийде до висновку, що в порушенні є ознаки кримінального правопорушення, він передає матеріали прокурору або органу досудового розслідування.

При цьому, КУпАП не вимагає, щоб на момент направлення матеріалів прокурору або органу досудового розслідування, суд з достовірністю встановив усі елементи складу кримінального правопорушення, а для ініціювання питання про проведення досудового слідства достатньо наявності в діях особи, яка притягається до відповідальності, ознак кримінального правопорушення.

За змістом ст. 284 КУпАП по справі про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить одну з таких постанов:

1) про накладення адміністративного стягнення;

2) про застосування заходів впливу, передбачених статтею 24-1 цього Кодексу;

3) про закриття справи.

Постанова про закриття справи виноситься при оголошенні усного зауваження, передачі матеріалів на розгляд громадської організації чи трудового колективу або передачі їх прокурору, органу досудового розслідування, а також при наявності обставин, передбачених статтею 247 цього Кодексу.

З аналізу вказаної норми КУпАП вбачається, що чинним КУпАП прямо передбачено дії органу (посадової особа), в даному випадку суду, якщо останнім зроблено висновки про наявність в порушенні ознак кримінального правопорушення та передачі матеріалів прокурору або органу досудового розслідування, а саме суд повинен ухвалити постанову про закриття провадження.

Отже, відповідно до вимог ст. 253 КУпАП, провадження в справі щодо ОСОБА_1 про притягнення до відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, слід закрити, а матеріали справи направити до Окружної прокуратури міста Хмельницького.

Керуючись статтями 253, 283-285 КУпАП, суддя

ПОСТАНОВИВ:

Провадження у справі за ч. 1 ст. 483 МК України щодо ОСОБА_1 закрити.

Передати матеріали справи за ч. 1 ст. 483 МК України щодо ОСОБА_1 до Окружної прокуратури міста Хмельницького для прийняття рішення щодо наявності чи відсутності в її діях а також діях митного брокера ознак кримінального правопорушення.

Постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення через Хмельницький міськрайонний суд до Хмельницького апеляційного суду.

Суддя

Дата ухвалення рішення07.03.2024
Оприлюднено12.03.2024
Номер документу117545667
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —686/27386/23

Постанова від 07.03.2024

Адмінправопорушення

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Трембач О. Л.

Постанова від 07.03.2024

Адмінправопорушення

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Трембач О. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні