Рішення
від 07.03.2024 по справі 125/2182/23
БАРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

125/2182/23

2/125/444/2023

З А О Ч Н Е Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07.03.2024 м. Бар Вінницької області

Барський районний суд Вінницької області

в складі: головуючого судді Хитрука В.М.

за участі секретаря судового засідання Рашевської О.Г.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Бар Вінницької області цивільну справу за позовом керівника Жмеринської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області до ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: ТОВ «Комарівці», про припинення права власності на земельну ділянку шляхом конфіскації, -

ВСТАНОВИВ:

Керівник Жмеринської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області 03 листопада 2023 року звернувся до суду з позовом до ОСОБА_1 , в якому просить: припинити право власності ОСОБА_1 на земельні ділянки з цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва з кадастровим номером: 0520282200:01:005:0005 площею 1,3756 га, з кадастровим номером 0520282200:01:005:0006 площею 1,3756 га, з кадастровим номером 0520282200:01:001:0317 площею 0,8137 га, з кадастровим номером 0520282200:01:001:0318 площею 0,8137 га, з кадастровим номером 0520282200:03:038:0023 площею 0,1167 га, з кадастровим номером 0520282200:03:038:0038 площею 0,1352 га, які розташовані на території Барської міської територіальної громади (колишня територія Комаровецької сільської ради Жмеринського району Вінницької області), шляхом їх конфіскації на користь держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області. Стягнути з відповідача витрати зі сплати судового збору.

Свою позицію прокурор обґрунтовує тим, що відповідач ОСОБА_1 успадкувала спірні земельні ділянки, зареєструвала право власності на них, чотири з яких передала в оренду ТОВ «Комарівці» будучи громадянкою російської федерації.

Таким чином відповідач, успадкувавши спірні земельні ділянки, зареєструвала право власності будучи громадянкою російської федерації, упродовж року після набуття права власності по даний час, всупереч вимогам статті 81 Земельного кодексу України, не відчужила їх, а тому наявні підстави для її конфіскації у власність держави.

Представник позивача Головного управління Держгеокадастру Роман Плуговий в судове засідання не з`явився, подав заяву, у якій просив позовні вимоги задовольнити, розгляд справи проводити у його відсутність.

Прокурор Жмеринської окружної прокуратури Олександр Бородіч в судове засідання не з`явився, подав заяву про розгляд справи без його участі, в зв`язку з неявкою інших учасників справи. Позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити. Проти заочного рішення не заперечував.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, ТОВ «Комарівці», адвокат Андрій Радзієвський подав у судове засідання письмові пояснення, у яких зазначив, що договір оренди землі № 29-582 від 06 серпня 2015 року (земельна ділянка кадастровий номер : 05202182200:01:005:0005) укладений між ТОВ «Комарівці» та ОСОБА_1 терміном на 49 років. На підставі п.19 вказаного договору орендна плата за користування земельною ділянкою у 2015-2064 роках виплачена відповідачці в повному обсязі у сумі 54 334 грн 86 копійок з урахуванням податків і зборів. Договір оренди землі № 29-582 від 06 серпня 2015 року (земельна ділянка кадастровий номер: 05202182200:01:005:0005) укладений між ТОВ «Комарівці» та ОСОБА_1 терміном на 49 років. На підставі п.19 вказаного договору орендна плата за користування земельною ділянкою у 2015-2064 роках виплачена відповідачці в повному обсязі у сумі 33 075,00 грн з урахуванням податків і зборів. Договір оренди землі № 29-583 від 18 жовтня 2013 року (земельна ділянка кадастровий номер: 05202182200:01:001:0318) укладений між ТОВ «Комарівці» та ОСОБА_1 терміном на 25 років. На підставі п.19 вказаного договору орендна плата за користування земельною ділянкою у 2015-2040 роках виплачена відповідачці в повному обсязі у сумі у сумі 16 875,00 грн з урахуванням податків і зборів.

Договір оренди № 1.7-583 від 18 жовтня 2013 року в редакції додаткової угоди 06 серпня 2015 року (земельна ділянка кадастровий номер : 05202182200:01:005:0005) укладений терміном на 25 років. Орендна плата за користування земельною ділянкою у 2015-2040 роках виплачена відповідачці в повному обсязі у сумі у сумі 27721,56 грн з урахуванням податків і зборів. Як слідує з положення п. 4-6 наведених вище договорів на вказаних земельних ділянках розташовані багаторічні насадження право власності на які належать Орендарю ТОВ «Комарівці».

Відповідач ОСОБА_1 у судові засідання не з`явилася, про день, час та місце розгляду справи була повідомлена своєчасно та належним чином, згідно вимог ч. 8 ст. 128 ЦПК України, шляхом розміщення оголошення на офіційному вебсайті судової влади України, причину неявки до суду не повідомила, заяви про розгляд справи за її відсутності не надала, відзиву на позовну заяву не надіслала, у зв`язку з чим, зі згоди представника позивача та на підставі ст. 223 ч. 4, 280, 281 ЦПК України, суд вважає можливим розглянути справу за відсутності відповідача та постановити заочне рішення, на підставі наявних доказів.

Згідно із вимогами ч.2 ст. 191 ЦПК України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Згідно з частиною другою статті 247 ЦПК України, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось, оскільки розгляд справи відповідно до положень цього Кодексу здійснювався судом за відсутності осіб, які беруть участь у справі.

Суд, дослідивши матеріали справи, повно і всебічно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, приходить до наступного висновку.

Відповідно до інформації Управління Державної міграційної служби України у Вінницькій області від 18.08.2023 № 0501.4-5665/05.3-23 відповідачка ОСОБА_1 паспортом громадянина України, паспортом громадянина України для виїзду за кордон - не документувалась, за обліками відділу у справах іноземців та осіб без громадянства УДМС України у Вінницькій області не значиться.

Згідно інформації Барської міської ради Вінницької області від 31.08.2023 № 2073-2023 відомості про реєстрацію місця проживання або фактичної адреси проживання ОСОБА_1 в реєстрі Барської територіальної громади відсутні.

Відповідно даних копії паспорта громадянина російської федерації № НОМЕР_1 ОСОБА_1 є громадянином російської федерації.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна установлено, що громадянці російської федерації ОСОБА_1 на праві приватної власності належить шість земельних ділянок сільськогосподарського призначення з кадастровими номерами: - 0520282200:01:005:0005 площею 1,3756 га; - 0520282200:01:005:0006 площею 1,3756 га; - 0520282200:01:001:0317 площею 0,8137га; - 0520282200:01:001:0318 площею 0,8137га; - 0520282200:03:038:0023 площею 0,1167га; - 0520282200:03:038:0038 площею 0,1352 га, які розташовані на території Барської територіальної громади.

Державну реєстрацію права власності ОСОБА_1 на земельні ділянки з кадастровими номерами 0520282200:01:005:0005, 0520282200:01:001:0317 проведено 06.08.2015 приватним нотаріусом Жмеринського районного нотаріального округу Вінницької області (індексні номери 23457640 та 23460171 від 06.08.2015) на підставі свідоцтв про право на спадщину за заповітом №1038 та №1039, виданими 06.08.2015 приватним нотаріусом Барського районного округу Вінницької області. В спадковій справі №30/2015 в заповіті майна ОСОБА_2 , яка померла ІНФОРМАЦІЯ_1 , спадкоємцем вказана її донька ОСОБА_1 , вказані земельні ділянки належали спадкодавцю на підставі державних актів на право власності на земельну ділянку серії ЯБ №708973 та ЯБ №708668, виданих Барським районним відділом земельних ресурсів від 06.03.2007 року на підставі Розпорядження Барської РДА від 18.07.2006 р №325

Державну реєстрацію права власності ОСОБА_1 на земельну ділянку з кадастровим номером 0520282200:03:038:0038 площею 0,1352 га, проведено 21.01.2016 приватним нотаріусом Жмеринського районного нотаріального округу Вінницької області (індексний номер 27892628 від 21.01.2016) на підставі свідоцтва про право на спадщину, за заповітом, №28 виданим 21.01.2016. В спадковій справі №30/2015 в заповіті майна ОСОБА_2 , яка померла ІНФОРМАЦІЯ_1 , спадкоємцем вказана її донька ОСОБА_1 , вказана земельна ділянка належала спадкодавцю на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно індексний номер 13333031, виданого реєстраційною службою від 23.11.2013, державна реєстрація права власності на земельну ділянку проведена в Державному реєстру речових прав на нерухоме майно - номер запису 3517818, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 23.11.2013 індексний номер - 13333062.

Державну реєстрацію права власності ОСОБА_1 на земельні ділянки з кадастровими номерами 0520282200:01:001:0318 та 0520282200:01:005:0006, 0520282200:03:038:0023 проведено відповідно 15.08.2013 та 16.08.2013 державним реєстратором реєстраційної служби Барського районного управління юстиції Вінницької області (індексні номери 5042519 від 15.08.2013 та 5060179 від 16.08.2013, 5057861 від 16.08.2013 ) на підставі рішення Барського районного суду №201/3254/12 від 04.12.2012, яким визнано за ОСОБА_1 право власності в порядку спадкування за законом на спадкове майно, яке залишилося після смерті брата ОСОБА_2 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_2 , саме, на земельні ділянки площею 0,8137 га, кадастровий номер 0520282200:01:001:0318 та площею 1,3756 га, кадастровий номер 0520282200:01:005:0006, площею 0,1167 га, кадастровий номер 0520282200:03:038:0023 з цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що розташовані на території Комаровецької сільської ради Барського району Вінницької області (Державні акти на право власності на земельні ділянки Серія ЯБ №708669, №708974, №378726 ).

У подальшому, 13.03.2017 ОСОБА_1 передала чотири спірні земельні ділянки 0520282200:01:005:0005 площею 1,3756 га, 0520282200:01:005:0006 площею 1,3756 га, 0520282200:01:001:0317 площею 0,8137 га, 0520282200:01:001:0318 площею 0,8137 га строком на 25 і 49 років, з правом пролонгації в оренду ТОВ «Комарівці» (код ЄДРПОУ: 34918457) згідно договорів оренди землі №1.7-583 та №29-583 від 18.10.2013 та №29-583 від 06.08.2015. Право оренди земельних ділянок зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 04.10.2014 за номерами запису про інше речове право 7242227, 05.10.2014 за номером запису про інше речове право 7234316, 24.11.2015 за номером запису про інше речове право 12288990, 24.11.2015 за номером запису про інше речове право 12286347.

Таким чином, відповідач ОСОБА_1 успадкувала спірні земельні ділянки, зареєструвала право власності на них, чотири з яких передала в оренду будучи громадянкою російської федерації.

Також судом досліджено матеріали спадкової справи № 30/2015 до майна померлої ОСОБА_2 , з яких вбачається, що вона заповідала земельні ділянки ОСОБА_1 , яка подала нотаріусу заяву про прийняття спадщини та отримала свідоцтва про право на спадщину за заповітом.

Оцінюючи вищеперераховані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів відповідно до вимог статті 89 ЦПК України, суд згідно з положеннями статей 77, 78, 79, 80 цього ж Кодексу вважає ці докази належними, допустимими, достовірними та достатніми, оскільки вони містять інформацію щодо предмета доказування, одержані у встановленому законом порядку, на їх підставі можна встановити дійсні обставини справи, а також у своїй сукупності вони дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Надані позивачем всі докази прийняті судом до уваги, підстав для їх відхилення не вбачається. Кожний аргумент, наведений позивачем, відноситься до предмета спору, обґрунтований з огляду на законодавство і містить підстави для задоволення позову.

Юридична кваліфікація встановлених обставин.

Згідно з частинами третьою, четвертою статті 56 ЦПК України прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами у визначених законом випадках.

Представництво прокурором інтересів держави в суді відповідно до статті 23 Закону України «Про прокуратуру» полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді.

Обґрунтування, наведені прокурором в позові щодо представництва в суді, суд вважає достатніми для його звернення з позовом, оскільки порушуються питання захисту інтересів держави, і інші державні органи не здійснили ефективний захист інтересів держави щодо захисту її майнових прав.

Так, статтями 13, 14 Конституції України визначається, що земля та інші природні ресурси є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією України. Земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону. Правовий режим земельних відносин, порядок і умови набуття та припинення права власності, а також права володіння, користування земельними ділянками визначаються законами.

За змістом положень статті 41 Конституції України, статей 319, 321 ЦК України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю. Право власності набувається в порядку, визначеному законом.

Особа може бути позбавлена права власності або обмежена у його здійсненні лише у випадках і в порядку, встановлених законом.

Частиною 5 статті 41 Конституції України встановлено, що конфіскація майна може бути застосована виключно за рішенням суду у випадках, обсязі та порядку, встановлених законом.

Згідно з статтею 4 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів

Відповідно до вимог статті 5 ЦПК України здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.

Особливості правових підстав набуття та припинення права власності на об`єкти нерухомого майна іноземцями (особами без громадянства) визначені і нормами Закону України «Про міжнародне приватне право», положеннями Цивільного кодексу України, Земельного кодексу України.

Відповідно до частин першої, другої статті 38 Закону України «Про міжнародне приватне право», право власності та інші речові права на нерухоме та рухоме майно визначаються правом держави, у якій це майно знаходиться, якщо інше не передбачено законом. Належність майна до нерухомих або рухомих речей, а також інша класифікація майна визначаються правом держави, у якій це майно знаходиться.

Згідно з частиною першою статті 39 даного Закону, виникнення та припинення права власності та інших речових прав визначається правом держави, у якій відповідне майно перебувало в момент, коли мала місце дія або інша обставина, яка стала підставою для виникнення або припинення права власності та інших речових прав, якщо інше не передбачено законом або міжнародним договором України.

У статті 378 ЦК України зазначено, що право власності особи на земельну ділянку може бути припинене за рішенням суду у випадках, встановлених законом.

Відповідно до частини другої статті 373 ЦК України право власності на землю гарантується Конституцією України. Право власності на землю (земельну ділянку) набувається і здійснюється відповідно до закону.

Згідно з частинами першою, другою, четвертою статті 374 ЦК України суб`єктами права власності на землю (земельну ділянку) є фізичні особи, юридичні особи, держава, територіальні громади. Іноземці, особи без громадянства можуть набувати право власності на землю (земельні ділянки) відповідно до закону. Права та обов`язки суб`єктів права власності на землю (земельну ділянку) встановлюються законом.

Згідно з пунктом "а" частини першої статті 80 Земельного кодексу України, суб`єктами права власності на землю є громадяни та юридичні особи - на землі приватної власності.

Відповідно до частини другої статті 81 ЗК України іноземні громадяни та особи без громадянства можуть набувати права власності на земельні ділянки несільськогосподарського призначення в межах населених пунктів, а також на земельні ділянки несільськогосподарського призначення за межами населених пунктів, на яких розташовані об`єкти нерухомого майна, що належать їм на праві приватної власності.

Згідно з частиною третьою статті 81 ЗК України, іноземці та особи без громадянства можуть набувати права власності на земельні ділянки відповідно до частини другої цієї статті у разі: придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; викупу земельних ділянок, на яких розташовані об`єкти нерухомого майна, що належать їм на праві власності; прийняття спадщини.

Згідно з частиною четвертою статті 81 ЗК України, землі сільськогосподарського призначення, прийняті у спадщину іноземцями, а також особами без громадянства, протягом року підлягають відчуженню.

Відповідно до пункту "д" статті 140 ЗК України, підставою припинення права власності на земельну ділянку є конфіскація за рішенням суду.

Відповідно до частин першої, другої статті 145 ЗК України якщо до особи переходить право власності на земельну ділянку, яка за цим Кодексом не може набуватися нею у власність, ця ділянка підлягає відчуженню її власником протягом року з моменту переходу такого права. У разі якщо відповідно до закону власник земельної ділянки зобов`язаний відчужити її протягом певного строку і земельна ділянка не була відчужена ним протягом такого строку, така ділянка підлягає конфіскації за рішенням суду.

Разом з тим, відповідно до пункту "в" частини першої статті 143 ЗК України примусове припинення прав на земельну ділянку здійснюється у судовому порядку у разі конфіскації земельної ділянки.

Також пунктом 10 частини першої статті 346 ЦК України передбачено, що право власності припиняється у разі конфіскації.

Відповідно до статті 354 ЦК України до особи може бути застосовано позбавлення права власності на майно за рішенням суду як санкція за вчинення правопорушення (конфіскація) у випадках, встановлених законом. Конфісковане майно переходить у власність держави безоплатно, крім випадків, визначених законом. Обсяг та порядок конфіскації майна встановлюються законом.

Згідно з частиною четвертою статті 145 ЗК України позов про конфіскацію земельної ділянки подається до суду органом, що здійснює державний контроль за використанням та охороною земель. Конфіскована земельна ділянка за рішенням суду підлягає продажу на земельних торгах. Ціна проданої на земельних торгах земельної ділянки, за вирахуванням витрат, пов`язаних з її продажем, виплачується її колишньому власнику.

При вирішенні спору суд враховує сталу практику ЄСПЛ щодо захисту права власності, де у статті 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Перший протокол, Конвенція) зазначено, що кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права. Проте попередні положення жодним чином не обмежують право держави вводити в дію такі закони, які вона вважає за необхідне, щоб здійснювати контроль за користуванням майном відповідно до загальних інтересів або для забезпечення сплати податків чи інших зборів або штрафів.

Відповідно до сталої практики ЄСПЛ напрацьовано три критерії, які слід оцінювати на предмет сумісності заходу втручання в право особи на мирне володіння майном із гарантіями статті 1 Першого протоколу, а саме: чи є втручання законним; чи переслідує воно «суспільний», «публічний» інтерес; чи є такий захід (втручання в право на мирне володіння майном) і пропорційним визначеним цілям.

Критерій законності означає, що втручання держави у право власності особи повинно здійснюватися на підставі закону - нормативно-правового акта, що має бути доступним для заінтересованих осіб, чітким та передбачуваним у питаннях застосування та наслідків дії його норм.

Як вище зазначено, питання набуття у власність землі в Україні врегульоване нормами Земельного кодексу України; процедура набуття у власність землі іноземцями, а також обмеження, які з цим пов`язані, також чітко визначені даним законодавчим актом, тобто втручання є законним.

Втручання держави в право власності особи є виправданим, якщо воно здійснюється з метою задоволення «суспільного», «публічного» інтересу, при визначенні якого ЄСПЛ надає державам право користуватися «значною свободою (полем) розсуду».

Суспільний інтерес в даному випадку проявляється в тому, що земля є власністю Українського народу, землі сільськогосподарського призначення не можуть бути у власності іноземців, що покликане інтересами національної безпеки.

Принцип «пропорційності» передбачає, що втручання в право власності, навіть якщо воно здійснюється згідно з національним законодавством і в інтересах суспільства, буде розглядатися як порушення статті 1 Першого протоколу, якщо не було дотримано справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов`язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. «Справедлива рівновага» передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, що передбачається для досягнення, та засобами, які використовуються.

В даному випадку наявна справедлива рівновага між державним (суспільним) інтересом та приватним інтересом власника земельної ділянки, оскільки останній мав достатньо часу для виконання свого обов`язку, однак дотепер земельну ділянку не відчужив, що порушує вимоги земельного законодавства України та потребує невідкладного втручання уповноваженого органу. Чинним законодавством передбачено порядок відшкодування колишньому власнику земельної ділянки її вартості, внаслідок конфіскації та відчуження її уповноваженим органом.

Враховуючи вказані вище обставини справи та законодавство, яке регулює земельні правовідносини та право власності на землю, суд вважає, що позовні вимоги слід задовольнити повністю.

Суд вважає, оскільки відповідач ОСОБА_1 , будучи іноземним громадянином, в порушення вимог частини четвертої статті 81 ЗК України, упродовж року після набуття права власності на земельні ділянки з кадастровими номерами: - 0520282200:01:005:0005 площею 1,3756 га, - 0520282200:01:005:0006 площею 1,3756 га, - 0520282200:01:001:0317 площею 0,8137га, - 0520282200:01:001:0318 площею 0,8137га, - 0520282200:03:038:0023 площею 0,1167га, - 0520282200:03:038:0038 площею 0,1352 га, які розташовані на території Барської територіальної громади (колишня територія Комаровецької сільської ради Барського району Вінницької області), добровільно їх не відчужила, тому слід припинити право власності відповідача на вищевказані земельні ділянки та конфіскувати їх у власність держави.

Отже суд, повно і всебічно з`ясувавши обставини, на які позивач посилається як на підставу своїх вимог, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні; відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права ухвалює рішення про задоволення позову, що відповідає завданню цивільного судочинства, визначеному ЦПК України щодо справедливого, неупередженого і своєчасного вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Суд вважає, що в даному випадку факт набуття у власність земельної ділянки громадянином російської федерації та не відчуження її протягом року знайшов своє підтвердження в досліджених судом доказах. Тому позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.

Згідно з частиною першою статті 141 ЦПК України, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог, інші судові витрати покладаються у разі задоволення позову - на відповідача.

Тому з відповідача підлягає стягненню на користь позивача сума сплаченого судового збору у розмірі 16 104,00 грн.

Керуючись статтями 3-13, 76-80, 82, 89, 259, 263,264265 ЦПК України, суд -

УХВАЛИВ:

Позов керівника Жмеринської окружної прокуратури Вінницької області в інтересах держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області до ОСОБА_1 про припинення права власності на земельні ділянки шляхом конфіскації - задовольнити повністю.

Припинити право власності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , РНОКПП: НОМЕР_2 , місце проживання на території російської федерації: АДРЕСА_1 , на:

1. земельну ділянку з цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва з кадастровим номером 0520282200:01:005:0005 площею 1,3756 га, що розташована на території Барської міської територіальної громади (колишня територія Комаровецької сільської ради Жмеринського району Вінницької області), шляхом її конфіскації на користь держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області (вул. Келецька, 63, м. Вінниця, 21000, код ЄДРПОУ: 39767547).

2. земельну ділянку з цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва з кадастровим номером 0520282200:01:005:0006 площею 1,3756 га, що розташована на території Барської міської територіальної громади (колишня територія Комаровецької сільської ради Жмеринського району Вінницької області), шляхом її конфіскації на користь держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області (вул. Келецька, 63, м. Вінниця, 21000, код ЄДРПОУ: 39767547).

3. земельну ділянку з цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва з кадастровим номером 0520282200:01:001:0317 площею 0,8137 га, що розташована на території Барської міської територіальної громади (колишня територія Комаровецької сільської ради Жмеринського району Вінницької області), шляхом її конфіскації на користь держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області (вул. Келецька, 63, м. Вінниця, 21000, код ЄДРПОУ: 39767547).

4. земельну ділянку з цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва з кадастровим номером 0520282200:01:001:0318 площею 0,8137 га, що розташована на території Барської міської територіальної громади (колишня територія Комаровецької сільської ради Жмеринського району Вінницької області), шляхом її конфіскації на користь держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області (вул. Келецька, 63, м. Вінниця, 21000, код ЄДРПОУ: 39767547).

5. земельну ділянку з цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва з кадастровим номером 0520282200:03:038:0023 площею 0,1167 га, що розташована на території Барської міської територіальної громади (колишня територія Комаровецької сільської ради Жмеринського району Вінницької області), шляхом її конфіскації на користь держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області (вул. Келецька, 63, м. Вінниця, 21000, код ЄДРПОУ: 39767547).

6. земельну ділянку з цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва з кадастровим номером 0520282200:03:038:0038 площею 0,1352 га, що розташована на території Барської міської територіальної громади (колишня територія Комаровецької сільської ради Жмеринського району Вінницької області), шляхом її конфіскації на користь держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області (вул. Келецька, 63, м. Вінниця, 21000, код ЄДРПОУ: 39767547).

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Вінницької обласної прокуратури (отримувач коштів: Вінницька обласна прокуратура, код ЄДРПОУ 02909909, банк отримувача: ДКСУ м. Київ, МФО 820172, рахунок: UA568201720343110002000003988) витрати зі сплати судового збору у сумі 16 104,00 грн.

Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача, яка може бути подана до Жмеринського міськрайонного суду протягом тридцяти днів з дня його винесення.

Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.

У разі залишення заяви про перегляд заочного рішення без задоволення заочне рішення може бути оскаржене в загальному порядку, встановленому ЦПК України, до Вінницького апеляційного суду. У цьому разі строк на апеляційне оскарження рішення починає відраховуватися з дати постановлення ухвали про залишення заяви про перегляд заочного рішення без задоволення.

Позивач: Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області, вул. Келецька, 63, м. Вінниця, ЄДРПОУ 39767547;

Представник позивача: Керівник Жмеринської окружної прокуратури Вінницької області Олег Філімонов, знаходиться за адресою: Вінницька область, м. Жмеринка, вул.. Наіональна, 6-а, ЄДРПОУ: 02909909;

Відповідач: ОСОБА_1 , РНОКПП: НОМЕР_2 , місце проживання: АДРЕСА_1

Суддя:

Дата ухвалення рішення07.03.2024
Оприлюднено12.03.2024
Номер документу117545796
СудочинствоЦивільне
Сутьприпинення права власності на земельну ділянку шляхом конфіскації

Судовий реєстр по справі —125/2182/23

Рішення від 07.03.2024

Цивільне

Барський районний суд Вінницької області

Хитрук В. М.

Ухвала від 07.03.2024

Цивільне

Барський районний суд Вінницької області

Хитрук В. М.

Ухвала від 24.11.2023

Цивільне

Барський районний суд Вінницької області

Хитрук В. М.

Ухвала від 06.11.2023

Цивільне

Барський районний суд Вінницької області

Хитрук В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні