Справа № 308/14948/23
3/308/7153/23
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14.02.2024 м. Ужгород
Суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області Зарева Н.І., за участю представника Закарпатської митниці держмитслужби Зубенка І.І., розглянувши справу про адміністративне правопорушення, запроваджену Закарпатською митницею Держмитслужби відносно громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце народження Росія, місце роботи керівник ТОВ "СПРІНТЕКС БРОК СЕРВІС" (88000 Закарпатська область м.Ужгород, вул. Минайська буд. 23 офіс 1, Код ЄДРПОУ 41317978), зареєстрована та проживає за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт громадянина України НОМЕР_1 від 06.04.2016, виданий Ужгородським МС ГУ ДМС України в Закарпатській обл., ідентифікаційний код НОМЕР_2 , про порушення митних правил за ст. 472 МК України, -
В С Т А Н О В И В:
10 серпня 2023 року в зоні митного контролю митного посту «Ужгород - вантажний» декларантом ТОВ "СПРІНТЕКС БРОК СЕРВІС" ОСОБА_1 , згідно з відомостями, зазначеними в гр. 14 та 54 митної декларації від 10.08.23 ЕК10 АА № UA305130/2023/022355 (23UA305130022355U9), відповідно до договору про надання послуг митного брокера № 1/20 від 20.10.2020, до митного контролю та оформлення в Закарпатській митниці, шляхом електронного декларування, була подана митна декларація від 10.08.23 ЕК10 АА № UA305130/2023/022355 (23UA305130022355U9) та товаросупровідні документи, а саме: CMR № 16 від 10.08.2023, рахунок-фактура № 16 від 10.08.2023, на товар (Корпуса пилені (заготовки) для щіток та швабр різного розміру, спеціальних форм, букові), відправником якого є ФОП ОСОБА_2 ", на адресу іноземного підприємства Maier Haushaltspflege GmbH в транспортному засобі, реєстраційний номерний знак НОМЕР_3 / НОМЕР_4 .
По вищевказаній МД задекларовано товар «Корпуса пилені (заготовки) для щіток та швабр різного розміру, спеціальних форм, букові роду Fagus sylvatica L,3 сорт: Разом: 163782шт, 32 піддона Країна походження Україна (UA)». Вказаний товар задекларовано за кодом (гр. 33 МД) 4417000000, згідно з УКТЗЕД.
11.08.2023 Закарпатською митницею Держмитслужби проведено митний огляд товарів, задекларованих та поданих до митного оформлення, згідно з митною декларацією від 10.08.23 ЕК10 АА № UA305130/2023/022355 (23UA305130022355U9). За результатами проведення огляду встановлено товар «вироби з деревини товщиною понад 6 мм, які за зовнішнім виглядом являють собою розпилені, стругані букові дощечки, бруски та заготовки для щіток та швабр різних розмірів. У частині товару за зовнішнім виглядом наявні скошені та заокруглені краї, а також присутній отвір по центру заготовки (поз. 11, 12 рахунку № 16). Товар, заявлений в позиції № 4 рахунку за зовнішніми ознаками являє собою букові бруски розмірами 292*59*30 мм з обтесаними двома повздовжніми краями. Весь інший товар наявний у вигляді розпилених та струганих букових дощечок без додаткової обробки».
11.08.2023 Закарпатською митницею Держмитслужби винесено рішення про визначення коду товару № 23UA30513000047-КТ (електронний № КТ-UA305000-0047-2023), згідно з яким класифікувати частину товару заявленого до митного оформлення за митною декларацією від 10.08.23 ЕК10 АА № UA305130/2023/022355 (23UA305130022355U9) - "Лісоматеріали розпиляні уздовж, стругані, товщиною понад 6мм, що не мають торцевих з`єднань, виготовлені з листяних порід деревини: дощечки та бруски з буку, прямокутної та квадратної форми, різних розмірів, що використовуються для виготовлення корпусів щіток та швабр, 155 133 шт." (29.5821м3) у товарній підкатегорії 4407920000, згідно з УКТЗЕД.
Відповідно до ст. 3 Закону України від 08.09.2005 року № 2860-IV «Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів», реалізація суб`єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів за межі митної території України в митному режимі експорту допускається за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів.
Обов`язковість подання Сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій митному органу для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів запроваджено ст. 3 Закону України від 08.09.05 Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів і ПКМУ від 21.12.05 № 1260 Про затвердження Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій.
Сертифікати про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів видаються підприємствами - постійними лісокористувачами разом з товарно-транспортною накладною. Право на експорт певної партії лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів має суб`єкт підприємницької діяльності, що отримав сертифікат про походження на відповідну партію пиломатеріалів. Тобто, у разі класифікації товарів за кодом УКТ ЗЕД 4417000000 подання Сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій не вимагається, однак, у разі класифікації товарів за кодом УКТ ЗЕД 4407920000 подача Сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій є обов`язковою. Митні органи України здійснюють митне оформлення експорту пиломатеріалів за умови подання експортером разом з іншими необхідними документами сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів.
Вартість товару «Лісоматеріали розпиляні уздовж, стругані, товщиною понад 6мм, що не мають торцевих з`єднань, виготовлені з листяних порід деревини: дощечки та бруски з буку, прямокутної та квадратної форми, різних розмірів, що використовуються для виготовлення корпусів щіток та швабр, 155 133 шт.», згідно з інвойсом № 16 (за виключенням поз 11, 12) від 10.08.2023 становить 21238,57 Євро, що згідно з курсом НБУ, станом на 10.08.2023, становить 852078,69 гривень.
Відповідно до п. 4 ст. 69 МК України, у разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари, а відповідно до п. 7 цієї ж статті, рішення митних органів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов`язковим.
Згідно з п. 8 ст. 4 МК України, декларант особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування.
Відповідно до ч. 1 ст. 257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Згідно з ч. 8 ст. 257 МК України, митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених МК України для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться крім іншого такі відомості: 5) відомості про товари: а) найменування; б) звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; в) торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); г) код товару згідно з УКТ ЗЕД; ґ) найменування країни походження товарів (за наявності); д) опис упаковки (кількість, вид); е) кількість у кілограмах (вага брутто та вага нетто) та інших одиницях виміру; є) фактурна вартість товарів; ж) митна вартість товарів та метод її визначення; з) відомості про уповноважені банки декларанта; и) статистична вартість товарів.
Митна декларація подається митному органу декларантом.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 266 МК України, декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом.
Згідно з ч. 8 ст. 264 МК України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
З метою уникнення помилок і подання неточних відомостей про товар у митній декларації декларанту, відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 266 МК України, надано право здійснювати фізичний огляд товарів, зокрема перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу митного органу здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, брати проби та зразки товарів.
Відповідно до ч. 2 ст. 459 МК України, суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Згідно з п. 43 ст. 4 МК України, посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених МК України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи, укладеними в установленому законом порядку.
Таким чином, декларантом ТОВ "СПРІНТЕКС БРОК СЕРВІС" ОСОБА_1 у митній декларації ЕК10 АА № UA305130/2023/022355 (23UA305130022355U9) від 10.08.2023 було заявлено неправдиві відомості щодо коду товару згідно з УКТ ЗЕД, що призвело до порушення державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів, передбаченого Законом України від 08.09.05 Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів.
Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого (передбачених) ст. 472 Митного кодексу України..
Захисник ОСОБА_3 адвокат Михалків Богдан Степанович подав лист, до якого долучив копію постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 28 листопада 2023 року в справі № 260/7217/23 (провадження № А/857/18320/23), згідно з якою залишено без змін рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 07 вересня 2023 року в справі № 260/7217/23, яким визнано протиправним та скасовано рішення Закарпатської митниці від 11 серпня 2023 року № 23UA305130000047-КТ про визначення коду товару за поданою митною декларацією № 23UA305130022355U9 від 10.08.2023.
На переконання захисника, дане рішення має преюдиційне значення для розгляду справи про притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності, передбаченої статтею 472 МК України, оскільки саме неправильне зазначення коду товару при декларуванні керівником ТОВ «СПРІНТЕР БРОК СЕРВІ» ОСОБА_1 , як уповноваженою особою (декларантом) товару, експортером якого є саме ФОП ОСОБА_2 інкримінується митним органом у протоколі про порушення митних правил № 0844/30500/23 від 15.08.2023, а отже висновки Закарпатського окружного адміністративного суду від 07 вересня 2023 року в справі № 260/7117/23 спростовують наявність складу порушення митних правил у діях особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.
У судовому засіданні представник митного органу підтримав обставини, викладені в протоколі про порушення митних правил, просив визнати ОСОБА_1 винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 Митного кодексу України, та застосувати до неї адміністративне стягнення відповідно санкції статті.
ОСОБА_1 у судове засідання не з`явилася, однак її захисник адвокат Михалків Б.С. подав до суду заяву, в якій просить розглянути справу про порушення митних правил без участі захисника, провадження у справі закрити з підстав, зазначених у письмових поясненнях, що містяться у матеріалах справи.
Заслухавши пояснення представника митного органу, дослідивши матеріали справи, суддя прийшов до таких висновків.
Відповідно до ч. 1 ст. 486 МК України,завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Статтею 472МК України передбачена відповідальність за недекларування товарів (крім тих, що переміщуються через митний кордон України громадянами), транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Як вбачається з протоколу про порушення митних правил № 0844/30500/23 від 15.08.2023, ОСОБА_1 обвинувачується митним органом у тому, що вона заявила неправдиві відомості щодо коду товару, згідно з УКТ ЗЕД, а саме задекларовала товар «Корпуса пилені (заготовки) для щіток та швабр різного розміру, спеціальних форм, букові роду Fagus sylvatica L,3 сорт: Разом: 163782шт, 32 піддона Країна походження Україна (UA)» за кодом (гр. 33 МД) 4417000000, згідно з УКТЗЕД, у той час як 11.08.2023 Закарпатською митницею Держмитслужби винесено рішення про визначення коду товару № 23UA30513000047-КТ, згідно з яким класифіковано частину заявленого до митного оформлення
товару за митною декларацією від 10.08.23 ЕК10 АА № UA305130/2023/022355 (23UA305130022355U9) - "Лісоматеріали розпиляні уздовж, стругані, товщиною понад 6мм, що не мають торцевих з`єднань, виготовлені з листяних порід деревини: дощечки та бруски з буку, прямокутної та квадратної форми, різних розмірів, що використовуються для виготовлення корпусів щіток та швабр, 155 133 шт." (29.5821м3) в товарній підкатегорії 4407920000, згідно з УКТЗЕД.
Разом з цим встановлено, що рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 07 вересня 2023 року у справі № 260/7217/23 визнано протиправним та скасовано рішення Закарпатської митниці від 11 серпня 2023 року № 23UA305130000047-КТ про визначення коду товару за поданою митною декларацією № 23UA305130022355U9 від 10.08.2023. Зазначене рішення набрало законної сили.
Відтак висновки митного органу, про те, що ОСОБА_1 в митній декларації ЕК10 АА № UA305130/2023/022355 (23UA305130022355U9) від 10.08.2023 було заявлено неправдиві відомості щодо коду товару згідно з УКТ ЗЕД є хибними та такими, що не відповідають фактичним обставинам справи.
Відповідно дост. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будьякі фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюється наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; поясненнями свідків, поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; висновком експерта, іншими документами.
Згідно з ч. 3 ст.62Конституції України, обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Жодних інших доказів, які б вказували, що ОСОБА_1 незаявила за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, митним органом не надано.
Згідно з ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до Митного кодексу України, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст.247КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Таким чином, встановлюючи відповідно до ст.251КУпАП наявність чи відсутність в діях особи, щодо якої складено протокол, складу адміністративного правопорушення, всебічно, повно і об`єктивно дослідивши всі обставин справи, оцінивши належним чином зібрані у справі докази в їх сукупності, суддя прийшов до висновку, що провадження в справі відносно ОСОБА_1 підлягає закриттю, у зв`язку з відсутністю в її діях події та складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст 472 Митного кодексу України.
Відповідно до ст. 243 МК України, якщо за рішенням суду по справі до особи, яка вчинила порушення митних правил, не буде застосовано стягнення у вигляді конфіскації товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті 3 ст. 461 МК України, або провадження у
справі про порушення митних правил буде припинено, ці товари, транспортні засоби можуть бути видані власникові або уповноваженій ним особі лише після здійснення їх митного оформлення зі сплатою відповідних митних платежів, якщо таке оформлення не було попередньо здійснено, а митні платежі не сплачувалися. При цьому, у разі припинення провадження у справі про порушення митних правил за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення витрати митного органу на зберігання зазначених вище товарів, транспортних засобів власником цих товарів, транспортних засобів або уповноваженою ним особою не відшкодовуються.
На підставі наведеного, керуючись п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, ст.ст. 257, 472, ч. 1 ст. 483, ст.ст. 487, 495МК України,-
П О С Т А Н О В И В:
Провадження у справі про порушення митних правил відносно громадянинки України ОСОБА_1 закрити на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, у зв`язку з відсутністю в її діях події та складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України.
Вилучений на підставі ст. 511 МК України товар, зазначений у протоколі про порушення митних правил № 0844/30500/23 від 15.08.2023, а саме:
1. Лісоматеріали розпиляні уздовж, стругані дощечки з буку, прямокутної форми що використовуються для виготовлення корпусів щіток та швабр: розміром 600x53x16мм, 4129 шт., вартістю 57978,55 грн;
2. Лісоматеріали розпиляні уздовж, стругані дощечки з буку, прямокутної форми що використовуються для виготовлення корпусів щіток та швабр: розміром 239x68x18,5мм, 20776 шт., вартістю 166704, 13 грн;
3. Лісоматеріали розпиляні уздовж, стругані дощечки з буку, прямокутної форми що використовуються для виготовлення корпусів щіток та швабр: розміром 264x45x10мм, 30000 шт., вартістю 120358, 20 грн;
4. Лісоматеріали розпиляні уздовж, стругані бруски з буку, прямокутної форми що використовуються для виготовлення корпусів щіток та швабр: розміром 292x59x30мм, 4123 шт., вартістю 57894,30 грн;
5. Лісоматеріали розпиляні уздовж, стругані дощечки з буку, квадратної форми що використовуються для виготовлення корпусів щіток та швабр: розміром 53x53x16 мм, 53000 шт., 74421,49 грн;
6. Лісоматеріали розпиляні уздовж, стругані дощечки з буку, прямокутної форми що використовуються для виготовлення корпусів щіток та швабр: розміром 236x59x18,5мм, 4347 шт., 30519,83 грн;
7. Лісоматеріали розпиляні уздовж, стругані дощечки з буку, прямокутної форми що використовуються для виготовлення корпусів щіток та швабр: розміром 263x59x14,5мм, 3980 шт.,25548,03 грн;
8. Лісоматеріали розпиляні уздовж, стругані дощечки з буку, прямокутної форми що використовуються для виготовлення корпусів щіток та швабр: розміром 192 x 59x 14,5мм, 3195 шт., 17304,50 грн.
9. Лісоматеріали розпиляні уздовж, стругані дощечки з буку, прямокутної форми що використовуються для виготовлення корпусів щіток та швабр: розміром 292x59x14,5 мм, 4160 шт., 28372,44 грн;
10. Лісоматеріали розпиляні уздовж, стругані дощечки з буку, прямокутної форми що використовуються для виготовлення корпусів щіток та швабр: розміром 292x63x18,5 мм, 16 293 шт., 156879,69 грн.
11. Лісоматеріали розпиляні уздовж, стругані дощечки з буку, прямокутної форми що використовуються для виготовлення корпусів щіток та швабр: розміром 380x51x18,7мм, 11130 шт., 116097.52 грн, а також електронну роздруківку митної декларації ЕК10 АА №UA305130/2023/022355 (23UA305130022355U9) від 10.08.2023р. - 1 арк., CMR № 16 від 10.08.2023р. - 1 арк. рахунок-фактуру № 16 від 10.08.2023р. - 1 арк., акт митного огляду товарів заявлених до митного оформлення за митною декларацією ЕК10 АА № UA305130/2023/022355 (23UA305130022355U9) від 11.08.2023 - 1 арк. - повернути власнику або його уповноваженому представнику.
Постанова може бути оскаржена до Закарпатського апеляційного суду через Ужгородський міськрайонний суд протягом десяти днів з дня її винесення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Суддя Н.І. Зарева
Суд | Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2024 |
Оприлюднено | 12.03.2024 |
Номер документу | 117546374 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення |
Адмінправопорушення
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Зарева Н. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні