Постанова
від 05.03.2024 по справі 908/2129/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 26/37/23

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

Іменем України

05.03.2024 Справа № 908/2129/23

м.Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі судді Юлдашева Олексія Олексійовича, розглянувши матеріали господарської справи

кредитор Товариство з обмеженою відповідальністю ЕТАНАЛ МАРКЕТ, код ЄДРПОУ 44163357 (02095 Україна, місто Київ, вул. Княжий Затон, буд. 9, офіс 369) боржник Підприємство об`єднання громадян Сантана, код ЄДРПОУ 42862027 (69035 Україна, м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, буд. 60-А)

Представники сторін не з`явились

УСТАНОВИВ:

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 03.09.2023, зокрема, відкрито провадження у справі № 908/2129/23 про банкрутство Підприємства об`єднання громадян Сантана, визнано грошові вимоги ініціюючого кредитора до боржника у розмірі 24 405 097,29 грн основного боргу, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів та процедуру розпорядження майном боржника. Розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого Клименка О.Ю. Попереднє засідання призначено на 14.09.2023 об 11-30.

На офіційному веб-порталі судової влади України здійснено публікацію оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство за № 71145 від 07.08.2023р.

Ухвалою суду від 14.09.2023 віднесено кредиторські вимоги ініціюючого кредитора Товариства з обмеженою відповідальністю ЕТАНАЛ МАРКЕТ у розмірі 24 405 097,29 грн основного боргу до четвертої черги задоволення; зобов'язано розпорядника майна боржника провести збори кредиторів відповідно до статті 48 Кодексу України з процедур банкрутства; дата проведення зборів кредиторів та комітету до 02.10.2023.

Підсумкове засідання суду, на якому буде постановлено ухвалу про санацію боржника чи постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи ухвалу про закриття провадження у справі про банкрутство, чи ухвалу про продовження строку процедури розпорядження майном та відкладення підсумкового засідання суду, призначено на 05.10.2023р. о 12-00.

Ухвалою від 05.10.2023 відкладено підсумкове засідання на 26.10.2023р. о 10-20; зобов`язано розпорядника майна боржника виконати вимоги, викладені в ухвалі суду від 14.09.2023.

Ухвалою від 26.10.2023 відкладено підсумкове засідання на 07.12.2023 об 11-30.

Ухвалою суду від 28.12.2023 розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого Мірошника Ігоря Вікторовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого № 820 від 17.04.2013; адреса: а/с 1176, м. Запоріжжя, 69005); зобов'язано розпорядника майна боржника провести збори кредиторів відповідно до статті 48 Кодексу України з процедур банкрутства; дата проведення зборів кредиторів та комітету до 15.01.2024; підсумкове засідання суду, на якому буде постановлено ухвалу про санацію боржника чи постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи ухвалу про закриття провадження у справі про банкрутство, чи ухвалу про продовження строку процедури розпорядження майном та відкладення підсумкового засідання суду, призначено на 23.01.2024р. о 13-00.

Ухвалою суду від 23.01.2024 відкладено підсумкове засідання на 20.02.2024р. об 11-30; зобов`язано розпорядника майна боржника провести збори кредиторів відповідно до статті 48 Кодексу України з процедур банкрутства та вирішити питання про подальший рух справи.

Ухвалою від 20.02.2024 відкладено підсумкове засідання на 05.03.2024р. о 09-45; зобов`язано розпорядника майна боржника провести збори кредиторів відповідно до статті 48 Кодексу України з процедур банкрутства та вирішити питання про подальший рух справи.

Сторони не направили своїх представників у судове засідання, про що повідомлені своєчасно та належним чином.

Справа розглядається відповідно до приписів ст. 202 ГПК України за наявними в ній матеріалами.

До суду 04.03.2024 надійшли клопотання розпорядника майна боржника про припинення процедури розпорядження майном Підприємства об`єднання громадян Сантана, визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури, призначення ліквідатором арбітражного керуючого Мірошника І.В.; заява арбітражного керуючого Мірошника І.В. на участь у справі; звіт розпорядника майна про проведену роботу, матеріали інвентаризації майна боржника.

Як вбачається із протоколу №1 від 28.02.2024 зборів кредиторів, кредиторами не прийнято жодного рішення щодо подальшої процедури банкрутства ПОГ «Сантана».

Вивчивши подані документи та наявні матеріали справи, проаналізувавши норми чинного законодавства, суд дійшов висновку про наявність підстав для визнання боржника банкрутом та переходу до ліквідаційної процедури, виходячи з наступного.

Відповідно до частини першої статті 2 Кодексу України з процедур банкрутства провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.

Згідно з частиною першою статті 6 Кодексу України з процедур банкрутства щодо боржника - юридичної особи застосовуються такі судові процедури: розпорядження майном боржника; санація боржника; ліквідація банкрута.

За змістом частини першої статті 44 Кодексу України з процедур банкрутства під розпорядженням майном розуміється система заходів щодо нагляду та контролю за управлінням і розпорядженням майном боржника з метою забезпечення збереження, ефективного використання майнових активів боржника, здійснення аналізу його фінансового стану, а також визначення наступної процедури (санації чи ліквідації). Про призначення розпорядника майна господарський суд постановляє ухвалу.

За приписами ч.1 статті 49 Кодексу України з процедур банкрутства (далі-КУзПБ) у підсумковому засіданні суду у процедурі розпорядження майном боржника здійснюється перехід до наступної судової процедури (процедури санації, ліквідації) або закривається провадження у справі.

Судом установлено, що 26.02.2024 року розпорядником майна сформовано АНАЛІЗ ФІНАНСОВОГО СТАНОВИЩА ПІДПРИЄМСТВА, ІНВНСТИЦІЙНОГО ПОЛОЖЕННЯ НА ТОВАРНОМУ РИНКУ.

В результаті проведеного аналізу встановлено, що підприємство не має можливості відновити свою платоспроможність.

Коефіцієнт поточної ліквідності не приблизився до його граничної величини 1.5. На підставі даних підприємства можна сказати, що на кожну гривню його зобов`язань в 2021 році припадало 0,00 грн. оборотних активів, в 2022 році 0,00 гри, а в 2023 році 0,00 грн. Тобто підприємство неспроможне розплачуватися за своїми зобов`язаннями у встановлені терміни за рахунок найбільш ліквідних активів.

Коефіцієнт фінансової автономії за весь період має від`ємне значення, що значно нижче нормативного значення 0,0. Так за 2021 рік значення коефіцієнту складало 0,00 грн. в 2022 році 0,00 грн, а в 2023 році - 0,00 грн. Це свідчить про фінансову нестабільність підприємства та залежність його від кредиторів.

Коефіцієнті фінансової залежності в 2021 році склав 0,00 грн., в 2022 році 0,00 грн., а в 2023 році 0,00 грн. при нормативному значенні 2.

Коефіцієнт маневреності власного капіталу в 2021 році складав 0,0 грн, в 2022 році 0,00грн, а в 2023 році 0,00 грн при нормативному значенні >0,0.

Коефіцієнт концентрації позикового капіталу в 2021 році складав 0,00 грн, в 2022 році 0,00грн, а в 2023 році 0,00 грн при нормативному значенні

Коефіцієнт співвідношення позикових та власних коштів в 2021 році складав 0,00 грн, в 2022 році 0,00 грн, а в 2023 році 0,00 грн.

Протягом періоду, що аналізується, коефіцієнт Вівера (відношення різниці між чистим прибутком і нарахованою амортизацією до суми довгострокових і поточних зобов`язань) не перевищує 0,0 грн, а має нульове значне, що відображає небажане скорочення частки прибутку, яка направляється на розвиток виробництва.

Коефіцієнт Вівера в 2021 році складав - 0,00 грн, в 2022 році - 0,00грн а в 2023 році 0,00 грн при нормативному значенні >0,0.

У зв`язку з відсутністю бухгалтерських документів коефіцієнти, що визначають фінансове становище підприємства та говорять фінансову нестабільність та залежність підприємства від кредиторів розрахувати не можливо.

Стосовно ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства на підприємстві відповідно до «Методичних рекомендацій щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства», затверджені наказом Міністерства економіки України № 14 від 19.01.2006 р. (у редакції наказу Міністерства економіки України № 1361 від 26.10.2010 р.) та Наказу Міністерства юстиції України від 10.09.2020 р. № 3105/5 "Про затвердження порядку проведення аналізу фінансово-господарського стану суб`єктів господарювання щодо наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства" було установлено наступне:

- підписання завідомо невигідних для підприємства (у тому числі фіктивних) договорів встановити неможливо;

- необгрунтованої виплати грошових коштів, необгрунтованої передачі третім особам встановити неможливо;

- зменшення розміру, приховування та заниження оцінки майна, яке знаходиться у розпорядженні підприємства. Майно, що реалізовувалось визначено за початковою балансовою вартісно, нараховано знос відповідно до вимог законодавства. Іншої оцінки підприємство не проводило за відсутності понизу встановити неможливо;

- штучне збільшення розміру кредиторської та дебіторської заборгованості встановити неможливо;

- продаж задіяних у виробничо-господарській діяльності основних засобів (особлива увага приділяється договорам відчуження майна або оренди майна, зокрема перевіряється відповідність ціни реалізації ринковій та наявність дозволу на вказані операції органу, уповноваженого управляти майном) встановити неможливо;

- продаж товарів (робіт, послуг), які виготовляє підприємство, за ціною, нижчою за собівартість, без належних економічних підстав (наприклад, регульована ціна реалізації, яка корегується за рахунок коштів державної підтримки; продаж за передоплатою: тимчасове зниження ціни в рекламних цілях; продаж морально застарілої продукції; продаж продукції, що не користується попитом; продаж товарних залишків готової продукції для псрспрофілюваппя або запуску нового виробництва: продаж товарних залишків (сезонної продукції) у зв`язку із закінченням сезону тощо) встановити неможливо;

- у разі збиткової діяльності підприємства спрямування отримуваних грошових засобів та інвестицій на закупівлю товарів, робіт, послуг, безпосередньо не задіяних у виробничо-господарській діяльності встановити неможливо.

У зв`язку з відсутністю бухгалтерських документів підприємства ознак фіктивного банкрутства, ознак дій з доведення до банкрутства, ознак намірів приховування банкрутства установити не можливо.

Суд дійшов висновку про наявність правових підстав для визнання Боржника - ПОГ «Сантана» банкрутом та відкриття відносно нього ліквідаційної процедури.

Відповідно до ч.4 статті 205 Господарського кодексу України у разі неспроможності суб`єкта господарювання через недостатність його майна задовольнити вимоги кредиторів він може бути оголошений за рішенням суду банкрутом. Умови, порядок та наслідки оголошення суб`єктів господарювання банкрутами встановлюються цим Кодексом та іншими законами.

Згідно з частинами 1, 2 статті 209 Господарського кодексу України у разі нездатності суб`єкта підприємництва після настання встановленого строку виконати свої грошові зобов`язання перед іншими особами, територіальною громадою або державою інакше як через відновлення його платоспроможності, цей суб`єкт (боржник) відповідно до частини четвертої статті 205 цього Кодексу визнається неспроможним.

Нездатність боржника відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані судом вимоги кредиторів інакше як через застосування визначеної судом ліквідаційної процедури вважається банкрутством.

Відповідно до статті 1 КУзПБ під банкрутством розуміється визнана господарським судом неспроможність боржника відновити свою платоспроможність за допомогою процедури санації та реструктуризації і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Кодексом, грошові вимоги кредиторів інакше, ніж через застосування ліквідаційної процедури.

Відповідно до ч. 1 ст. 58 Кодексу України з процедур банкрутства у випадках, передбачених цим Кодексом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін ухвалює постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури строком на дванадцять місяців.

Суд визначає строк, протягом якого ліквідатор зобов`язаний здійснити ліквідацію боржника. Цей строк не може перевищувати 12 місяців.

Згідно із ч. 1 ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства з дня ухвали господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, та інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається. Господарський суд вважає за необхідне, скасувати арешти, накладені на майно боржника, визнаного банкрутом, та інші обмеження щодо розпорядження майном боржника.

Відповідно до ч. 3 ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства, з метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов`язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, слід здійснити офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-порталі судової влади України.

У відповідності до п.3 ч.1 ст.12 Кодексу України з процедур банкрутства (далі КУзПБ) арбітражний керуючий користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Кодексом.

Частинами 1, 2 ст.30 КУзПБ арбітражний керуючий виконує повноваження за грошову винагороду. Грошова винагорода арбітражного керуючого складається з основної та додаткової грошових винагород. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна або ліквідатора визначається в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останніх 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень керуючого санацією встановлюється зборами кредиторів під час схвалення плану санації і не може бути меншим за чотири розміри мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень керуючого реструктуризацією становить п`ять розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб за кожен місяць виконання арбітражним керуючим повноважень. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень керуючого реалізацією становить три розміри прожиткового мінімуму для працездатних осіб за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень. Право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень. Сплата основної винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна, ліквідатора, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією здійснюється за рахунок коштів, авансованих заявником (кредитором або боржником) на депозитний рахунок господарського суду, який розглядає справу, до моменту подання заяви про відкриття провадження у справі. У разі якщо процедура триває після закінчення авансованих заявником коштів, основна винагорода арбітражного керуючого сплачується за рахунок коштів, одержаних боржником - юридичною особою у результаті господарської діяльності, або коштів, одержаних від продажу майна боржника, яке не перебуває в заставі.

У зв`язку з викладеним, суд вважає за можливе затвердити звіт арбітражного керуючого Мірошника І.В. про нарахування і виплату основної грошової винагороди нарахованої під час виконання повноважень розпорядника майна у розмірі 47 941,94 грн, відповідно до ст. 30 Кодексу України з процедур банкрутства.

Керуючись статтями 2, 30, 58, 59, 60 Кодексу України з процедур банкрутства, статтями 12, 234, 235, 243 Господарського процесуального кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Затвердити звіт арбітражного керуючого Мірошника І.В. про нарахування і виплату основної грошової винагороди нарахованої під час виконання повноважень розпорядника майна у розмірі 47 941,94 грн.

Припинити процедуру розпорядження майном Підприємства об`єднання громадян Сантана, код ЄДРПОУ 42862027 (69035 Україна, м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, буд. 60-А).

Припинити повноваження розпорядника майна боржника Мірошника І.В.

Визнати Підприємство об`єднання громадян Сантана, код ЄДРПОУ 42862027 (69035 Україна, м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, буд. 60-А) - банкрутом.

Відкрити ліквідаційну процедуру.

Ліквідатором Підприємства об`єднання громадян Сантана призначити арбітражного керуючого Мірошника Ігоря Вікторовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого № 820 від 17.04.2013; адреса: а/с 1176, м. Запоріжжя, 69005).

Оприлюднити на офіційному веб-порталі судової влади України повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Скасувати арешти, накладені на майно боржника, визнаного банкрутом, та інші обмеження щодо розпорядження майном боржника.

Зобов`язати ліквідатора здійснити ліквідаційну процедуру відповідно до вимог Кодексу України з процедур банкрутства у строк до 05.03.2025.

Постанова набирає законної сили у день її винесення 05.03.2024р. та може бути оскаржена в апеляційному порядку відповідно до ст.ст. 256-259 ГПК України.

Постанову складено та підписано-11.03.24.

Суддя О.О. Юлдашев

Дата ухвалення рішення05.03.2024
Оприлюднено13.03.2024
Номер документу117553279
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/2129/23

Постанова від 05.03.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 06.03.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 20.02.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 23.01.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 28.12.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 07.12.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 26.10.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 05.10.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 14.09.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 03.08.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні