Рішення
від 05.03.2024 по справі 908/3811/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 33/1/24

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05.03.2024 Справа № 908/3811/23

м.Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі судді Мірошниченка М.В.

при секретарі судового засідання Драковцевій В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у спрощеному позовному провадженні матеріали справи № 908/3811/23

за позовом Казенного підприємства Науково-виробничий комплекс ІСКРА (69071, м.Запоріжжя, вул. Магістральна, буд. 84, ідентифікаційний код 14313866)

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю Норма (69095, м. Запоріжжя, вул. Шкільна, буд. 4а, ідентифікаційний код 20474579)

про стягнення 499107,70 грн.

за участю представників:

від позивача Маркова Н.В.. довіреність №21/215-юр від 30.12.2023;

від відповідача не з`явився;

СУТЬ СПОРУ:

До Господарського суду Запорізької області звернулося Казенне підприємство Науково-виробничий комплекс ІСКРА з позовом до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю Норма про стягнення збитків у сумі 499107,70 грн. внаслідок порушення відповідачем обов`язку з реєстрації податкових накладних за фактом поставки товару згідно договору №17/747-юр від 07.08.2020.

Позов заявлено на підставі ст. ст. 11, 22, 509, 525, 526, 530, 712 Цивільного кодексу України, ст. ст. 2, 4, 193, 216, 218, 224, 265 Господарського кодексу України, ст. ст. 14, 198, 201 податкового кодексу України.

Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 25.12.2023 позовну заяву передано на розгляд судді Мірошниченку М.В.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 28.12.2023 залишено позовну заяву без руху, надано позивачу строк для усунення встановлених при поданні позовної заяви недоліків протягом десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Копію ухвали доставлено до електронного кабінету позивача 28.12.2023, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа.

04.01.2024 від позивача надійшла заява про усунення недоліків позовної заяви з доказами на виконання вимог суду.

Ухвалою суду від 08.01.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, присвоєно справі номер провадження 33/1/24, ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін, судове засідання призначено на 29.01.2024 о/об 10 год. 30 хв.

Копію ухвали доставлено до електронного кабінету позивача 08.01.2024, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа.

Ухвалу суду було надіслано відповідачу на електронну пошту, що зазначена в позовній заяві, але документ повернуто з повідомленням про помилку. Також ухвалу суду було розміщено до відома відповідача на сайті Господарського суду Запорізької області, що підтверджується роздруківкою з даного сайту.

В судовому засіданні 29.01.2024 був присутнім представник позивача, здійснювалося фіксування судового процесу технічними засобами програмно-апаратним комплексом Акорд.

Суд повідомив про те, що у суду відсутні відомості про отримання відповідачем ухвали суду з повідомленням про час та місце судового засідання.

Представник позивача не заперечив проти відкладення розгляду справи.

Враховуючи те, що у суду було відсутнє повідомлення про вручення відповідачу ухвали про час та місце судового засідання, з метою дотримання принципу рівності сторін та процесуальних прав усіх учасників справи, ухвалою суду від 29.01.2024 відкладено розгляд справи на 27.02.2024 о 10 год. 30 хв.

Копію ухвали доставлено до електронного кабінету позивача 08.01.2024, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа.

Ухвалу суду було надіслано відповідачу на електронну пошту, що зазначена в позовній заяві, але документ повернуто з повідомленням про помилку. Також ухвалу суду було розміщено до відома відповідача на сайті Господарського суду Запорізької області, що підтверджується роздруківкою з даного сайту.

В судовому засіданні 29.01.2024 був присутнім представник позивача, здійснювалося фіксування судового процесу технічними засобами програмно-апаратним комплексом Акорд.

Суд повідомив про те, що у суду відсутні відомості про отримання відповідачем ухвали суду з повідомленням про час та місце судового засідання.

Представник позивача не заперечив проти відкладення розгляду справи.

Ухвалою суду від 29.01.2024 відкладено розгляд справи на 27.02.2024 о 10 год. 30 хв.

Ухвалу суду від 29.01.2024 було розміщено до відома відповідача на сайті Господарського суду Запорізької області, що підтверджується роздруківкою з даного сайту від 30.01.2024.

13.02.2024 від відповідача повернулась ухвала про відкриття провадження у справі з відміткою поштової установи про закінчення терміну зберігання.

19.02.2024 від відповідача повернулась ухвала від 29.01.2024 з відміткою поштової установи про відсутність адресата за вказаною адресою.

В судовому засіданні 27.02.2024 був присутнім представник позивача, здійснювалося фіксування судового процесу технічними засобами програмно-апаратним комплексом Акорд.

З метою витребування у позивача обґрунтованого розрахунку стягуваної суми із письмовими поясненнями щодо порядку утворення суми заборгованості з посиланням на накладні, ухвалою суду від 27.02.2024 відкладено розгляд справи на 05.03.2024 о 12 год. 00 хв.

Копію ухвали розміщено до відома відповідача на сайті Господарського суду запорізької області, що підтверджується роздруківкою з даного сайту за 28.02.2024.

29.02.2024 від позивача надійшли пояснення на виконання ухвали суду.

В судовому засіданні 05.03.2024 був присутнім представник позивача, здійснювалося фіксування судового процесу технічними засобами програмно-апаратним комплексом Акорд.

Представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги.

В судовому засіданні 05.03.2024 судом прийнято рішення, проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд

ВСТАНОВИВ:

07.08.2020 Казенним підприємством Науково-виробничий комплекс ІСКРА (далі - Покупцець, Позивач) та Товариством з обмеженою відповідальністю Норма (далі Постачальник, відповідач) укладено договір поставки №17/747-юр (далі Договір №17/747-юр).

Відповідно до пункту 1.1. Договору №17/747-юр Постачальник зобов`язується передати у власність Покупця Товар, а Покупець зобов`язується прийняти вказаний Товар та сплатити його вартість на умовах, передбачених Договором.

Відповідно до пункту 2.3 Договору №17/747-юр оплата здійснюється в розмірах, що визначені в Специфікації, протягом тридцяти робочих днів з дати підписання Договору. Сторони можуть погодити інші умови оплати в Специфікації до Договору.

Пунктом 8.6. Договору №17/747-юр передбачено, що Договір набирає сили з дати його підписання обома Сторонами і діє до « 31» грудня 2022 р., а в частині гарантійних обов`язків та взаєморозрахунків до їх виконання.

Згідно рахунку-фактури від 07.08.2020 № СФ-0090 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 17.08.2020 №3610 грошові кошти на загальну суму 31 680,00 грн. (в тому числі 5 280,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 03.09.2020 № РН-000072 на суму 31 680,00 грн. (в тому числі 5 280,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 04.09.2020 № СФ-0105 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 13.11.2020 №2523 грошові кошти на загальну суму 20 952,00 грн. (в тому числі 3 492,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 16.09.2020 № РН-000074 на суму 20 952,00 грн. (в тому числі 3 492,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 30.09.2020 № СФ-0116 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 18.11.2020 №2814 грошові кошти на загальну суму 2 784,00 грн. (в тому числі 464,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 01.12.2020 № РН-000104 на суму 2 784,00 грн. (в тому числі 464,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 25.11.2020 № СФ-0129 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 15.12.2020 №4560 грошові кошти на загальну суму 273 168,00 грн. (в тому числі 45 528,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 02.03.2021 № РН-16 на суму 273 168,00 грн. (в тому числі 45 528,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 30.09.2020 № СФ-0118 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 27.11.2020 №4199 грошові кошти на загальну суму 273 168,00 грн. (в тому числі 45 528,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 27.01.2021 № РН-03 на суму 273 168,00 грн. (в тому числі 45 528,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 21.10.2020 № СФ-0120 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 16.11.2020 №2658 грошові кошти на загальну суму 67 716,00 грн. (в тому числі 11 286,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 01.12.2020 № РН-000105 на суму 67 716,00 грн. (в тому числі 11 286,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 25.11.2020 № СФ-0130 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 15.12.2020 №4555 грошові кошти на загальну суму 63 360,00 грн. (в тому числі 10 560,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 02.03.2021 № РН-17 на суму 63 360,00 грн. (в тому числі 10 560,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 28.10.2020 № СФ-0121 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 19.11.2020 №2976 грошові кошти на загальну суму 63 360,00 грн. (в тому числі 10 560,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 18.11.2020 № РН-000098 на суму 63 360,00 грн. (в тому числі 10 560,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 30.09.2020 № СФ-0117 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 20.11.2020 №3012 грошові кошти на загальну суму 273 168,00 грн. (в тому числі 45 528,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 30.11.2020 № РН-000101 на суму 273 168,00 грн. (в тому числі 45 528,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 30.11.2020 № СФ-0131 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 15.12.2020 №4552 грошові кошти на загальну суму 47 174,40 грн. (в тому числі 7 862,40 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 02.03.2021 № РН-18 на суму 47 174,40 грн. (в тому числі 7 862,40 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 16.12.2020 № СФ-0133 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 21.12.2020 №4612 грошові кошти на загальну суму 21 600,00 грн. (в тому числі 3 600,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 23.12.2020 № РН-000118 на суму 21 600,00 грн. (в тому числі 3 600,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 16.12.2020 № СФ-0132 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 21.12.2020 №4611 грошові кошти на загальну суму 21 600,00 грн. (в тому числі 3 600,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 23.12.2020 № РН-000117 на суму 21 600,00 грн. (в тому числі 3 600,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 16.12.2020 № СФ-0135 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 11.01.2021 №132 грошові кошти на загальну суму 21 600,00 грн. (в тому числі 3 600,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 29.01.2021 № РН-02 на суму 21 600,00 грн. (в тому числі 3 600,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 16.12.2020 № СФ-0137 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 11.01.2021 №124 грошові кошти на загальну суму 94 348,80 грн. (в тому числі 15 724,80 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 29.01.2021 № РН-04 на суму 94 348,80 грн. (в тому числі 15 724,80 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 16.12.2020 № СФ-0138 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 14.01.2021 №125 грошові кошти на загальну суму 120 556,80 грн. (в тому числі 20 092,80 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 17.05.2021 № РН-51 на суму 120 556,80 грн. (в тому числі 20 092,80 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 18.12.2020 № СФ-0141 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 27.01.2021 №646 грошові кошти на загальну суму 22 572,00 грн. (в тому числі 3 762,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 10.02.2021 № РН-09 на суму 22 572,00 грн. (в тому числі 3 762,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 18.12.2020 № СФ-0142 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 27.01.2021 №657 грошові кошти на загальну суму 3 609,60 грн. (в тому числі 601,60 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 10.02.2021 № РН-10 на суму 3 609,60 грн. (в тому числі 601,60 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 17.12.2020 № СФ-0140 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 20.01.2021 №469 грошові кошти на загальну суму 23 376,00 грн. (в тому числі 3 896,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 29.01.2021 № РН-05 на суму 23 376,00 грн. (в тому числі 3 896,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 27.01.2021 № СФ-01 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 02.02.2021 №755 грошові кошти на загальну суму 107 256,00 грн. (в тому числі 17 876,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 10.02.2021 № РН-11 на суму 107 256,00 грн. (в тому числі 17 876,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 27.01.2021 № СФ-03 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 15.02.2021 №955 грошові кошти на загальну суму 107 256,00 грн. (в тому числі 17 876,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 21.07.2021 № РН-60 на суму 75 936,00 грн. (в тому числі 12 656,00 грн. ПДВ) та видатковою накладною від 19.10.2021 № РН-61 на суму 31320,00 грн. (в тому числі 5220,00 грн. ПДВ), всього на суму 107256,00 грн. (в тому числі 17876,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 02.02.2021 № СФ-04 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 15.02.2021 №952 грошові кошти на загальну суму 43 182,00 грн. (в тому числі 7 197,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 25.02.2021 № РН-12 на суму 43 182,00 грн. (в тому числі 7 197,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 10.02.2021 № СФ-06 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 22.02.2021 №1112 грошові кошти на загальну суму 21 219,00 грн. (в тому числі 3 536,50 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 25.02.2021 № РН-14 на суму 21 219,00 грн. (в тому числі 3 536,50 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 15.02.2021 № СФ-07 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 10.03.2021 №1368 грошові кошти на загальну суму 5 400,00 грн. (в тому числі 900,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 18.03.2021 № РН-27 на суму 5 400,00 грн. (в тому числі 900,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 18.02.2021 № СФ-08 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 25.02.2021 №1171 грошові кошти на загальну суму 63 360,00 грн. (в тому числі 10 560,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 17.05.2021 № РН-50 на суму 63 360,00 грн. (в тому числі 10 560,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 05.03.2021 № СФ-10 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 19.03.2021 №1531 грошові кошти на загальну суму 76 500,00 грн. (в тому числі 12 750,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 31.03.2021 № РН-29 на суму 76 500,00 грн. (в тому числі 12 750,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 05.03.2021 № СФ-11 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 16.03.2021 №1430 грошові кошти на загальну суму 2 880,00 грн. (в тому числі 480,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 26.03.2021 № РН-28 на суму 2 880,00 грн. (в тому числі 480,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 11.03.2021 № СФ-12 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 19.03.2021 №1528 грошові кошти на загальну суму 15 530,40 грн. (в тому числі 2 588,40 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 12.03.2021 № РН-24 на суму 15 530,40 грн. (в тому числі 2 588,40 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 11.03.2021 № СФ-13 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 24.03.2021 №1597 грошові кошти на загальну суму 22 432,80 грн. (в тому числі 3738,80 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 31.03.2021 № РН-30 на суму 22 432,80 грн. (в тому числі 3738,80 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 11.03.2021 № СФ-16 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 29.03.2021 №1673 грошові кошти на загальну суму 22 432,80 грн. (в тому числі 3738,80 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 07.04.2021 № РН-34 на суму 22 432,80 грн. (в тому числі 3738,80 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 11.03.2021 № СФ-14 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 29.03.2021 №1671 грошові кошти на загальну суму 13 804,80 грн. (в тому числі 2 300,80 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 07.04.2021 № РН-33 на суму 13 804,80 грн. (в тому числі 2 300,80 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 18.03.2021 № СФ-25 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 21.04.2021 №1438 грошові кошти на загальну суму 44 431,20 грн. (в тому числі 7 405,20 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 06.05.2021 № РН-43 на суму 44 431,20 грн. (в тому числі 7 405,20 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 24.03.2021 № СФ-32 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 08.04.2021 №1292 грошові кошти на загальну суму 84 619,20 грн. (в тому числі 14 103,20 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 17.05.2021 № РН-52 на суму 84 619,20 грн. (в тому числі 14 103,20 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 24.03.2021 № СФ-33 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 08.04.2021 №1290 грошові кошти на загальну суму 42 309,60 грн. (в тому числі 7 051, 60 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 14.04.2021 № РН-36 на суму 42 309,60 грн. (в тому числі 7 051, 60 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 30.03.2021 № СФ-42 Позивач сплатив на рахунок

Відповідача відповідно до платіжного доручення від 12.04.2021 №1698 грошові кошти

на загальну суму 153 000,00 грн. (в тому числі 25 500,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 17.05.2021 № РН-53 на суму 153 000,00 грн. (в тому числі 25 500,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 29.03.2021 № СФ-36 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 06.04.2021 №1288 грошові кошти на загальну суму 35 280,00 грн. (в тому числі 5 880,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 14.04.2021 № РН-37 на суму 35 280,00 грн. (в тому числі 5 880,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 29.03.2021 № СФ-37 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 08.04.2021 №1291 грошові кошти на загальну суму 76 500,00 грн. (в тому числі 12 750,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 14.04.2021 № РН-38 на суму 76 500,00 грн. (в тому числі 12 750,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 29.03.2021 № СФ-39 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 08.04.2021 №1283 грошові кошти на загальну суму 11 712,00 грн. (в тому числі 1 952,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 14.04.2021 № РН-39 на суму 11 712,00 грн. (в тому числі 1 952,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 29.03.2021 № СФ-40 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 08.04.2021 №1286 грошові кошти на загальну суму 17 400,00 грн. (в тому числі 2 900,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 14.04.2021 № РН-40 на суму 17 400,00 грн. (в тому числі 2 900,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 02.04.2021 № СФ-44 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 07.04.2021 №1166 грошові кошти на загальну суму 8 880,00 грн. (в тому числі 1 480,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 12.04.2021 № РН-35 на суму 8 880,00 грн. (в тому числі 1 480,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 14.04.2021 № СФ-50 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 22.04.2021 №1733 грошові кошти на загальну суму 153 000,00 грн. (в тому числі 25 500,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 06.05.2021 № РН-46 на суму 153 000,00 грн. (в тому числі 25 500,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 08.04.2021 № СФ-46 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 22.04.2021 №1507 грошові кошти на загальну суму 57 302,40 грн. (в тому числі 9 550,40 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 06.05.2021 № РН-44 на суму 57 302,40 грн. (в тому числі 9 550,40 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 05.04.2021 № СФ-45 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 29.04.2021 №1675 грошові кошти на загальну суму 153 000,00 грн. (в тому числі 25 500,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 20.05.2021 № РН-55 на суму 153 000,00 грн. (в тому числі 25 500,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 14.04.2021 № СФ-53 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 22.04.2021 №1505 грошові кошти на загальну суму 29 428,80 грн. (в тому числі 4 904,80 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 06.05.2021 № РН-47 на суму 29 428,80 грн. (в тому числі 4 904,80 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 13.04.2021 № СФ-49 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 20.05.2021 №2103 грошові кошти на загальну суму 153 000,00 грн. (в тому числі 25 500,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 20.05.2021 № РН-54 на суму 153 000,00 грн. (в тому числі 25 500,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 15.04.2021 № СФ-54 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 07.05.2021 №1800 грошові кошти на загальну суму 13 500,00 грн. (в тому числі 2 250,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 14.05.2021 № РН-48 на суму 13 500,00 грн. (в тому числі 2 250,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 09.04.2021 № СФ-47 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 27.04.2021 №1635 грошові кошти на загальну суму 6 984,00 грн. (в тому числі 1 164,00 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 06.05.2021 № РН-45 на суму 6 984,00 грн. (в тому числі 1 164,00 грн. ПДВ).

Згідно рахунку-фактури від 22.04.2021 № СФ-57 Позивач сплатив на рахунок Відповідача відповідно до платіжного доручення від 07.05.2021 №1798 грошові кошти на загальну суму 7 251,60 грн. (в тому числі 1 208,60 грн. ПДВ).

Факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника до покупця було підтверджено видатковою накладною від 14.05.2021 № РН-49 на суму 7 251,60 грн. (в тому числі 1 208,60 грн. ПДВ).

При здійсненні операцій з постачання товарів Продавець в установлені терміни не зареєстрував податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму 2 994 646, 20 грн. (в тому числі 499 107,70 грн. ПДВ), що стало підставою для звернення Позивача до суду з позовом у даній справі про стягнення з відповідача збитків у вигляді неотриманого податкового кредиту на суму 499 107,70 грн.

Спірні правовідносини є господарськими.

Відповідно до частин 1, 2 статті 22 Цивільного кодексу України особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування.

Збитками є: 1) витрати, яких особа зазнала у зв`язку із знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки); 2) доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).

За змістом статті 224 Господарського кодексу України учасник господарських відносин, який порушив господарське зобов`язання або установлені вимоги щодо здійснення господарської діяльності, повинен відшкодувати завдані цим збитки суб`єкту, права та законні інтереси якого порушено.

Під збитками розуміються витрати, зроблені управненою стороною, втрата або пошкодження її майна, а також не одержані нею доходи, які управнена сторона одержала б у разі належного виконання зобов`язання або додержання правил здійснення господарської діяльності другою стороною.

З аналізу норм статті 218 ГК України випливає, що підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов`язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

За змістом пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.7 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою; податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

-для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

-для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Відсутність факту реєстрації платником податку продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення обов`язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, не дає права покупцю на включення сум ПДВ до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми ПДВ, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Відповідно до пункту 14.1.181 статті 14 Податкового кодексу України, податковий кредит сума, на яку платник ПДВ має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

За змістом підпункту "а" пункту 198.1 статті 198 Податкового кодексу України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів та послуг.

Згідно з пунктом 198.6 статті 198 Податкового кодексу України в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/ розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Як вбачається з викладеного вище, згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України на продавця товарів/послуг покладено обов`язок в установлені терміни скласти податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних, чим зумовлено обґрунтоване сподівання контрагента на те, що це зобов`язання буде виконано, оскільки тільки підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних суми податку можуть бути віднесені до складу податкового кредиту.

В порушення зазначених норм законодавства Відповідач не склав податкові накладні на поставлений Позивачеві товар та отримані від Позивача грошові кошти на суму 499 107,70 грн., не зареєстрував податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних та не надав їх Позивачу.

Отже, Відповідач отримав від Позивача суми ПДВ за поставку продукції в рамках договору, втім, передбачені законодавством дії щодо реєстрації податкової накладної не вчинив.

Положення п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України не передбачають можливості включення покупцем товарів/послуг суми ПДВ до податкового кредиту у разі невиконання продавцем обов`язку зі складення та реєстрації податкової накладної у Єдиному

реєстрі податкових накладних (крім випадків, встановлених податковим законодавством, коли підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту без отримання податкової накладної, є інші документи).

Оскільки Відповідачу 17.01.2022 було анульовано реєстрацію платника ПДВ, що підтверджується інформацією з сайту Юконтрол щодо Відповідача, то свій обов`язок щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН він вже не виконає.

Порушення обов`язків з реєстрації податкових накладних у встановлені законодавством строки з боку Відповідача позбавили Позивача можливості включити суми ПДВ до складу податкового кредиту та відповідно скористатись правом на зменшення податкового зобов`язання на суму 499 107,70 грн.

З огляду на викладене прямий причинно-наслідковий зв`язок між бездіяльністю Відповідача щодо виконання визначеного законом обов`язку зареєструвати податкові накладні та неможливістю включення сум ПДВ до податкового кредиту Позивача, а також, відповідно, зменшення податкового зобов`язання на зазначену суму, яка фактично є збитками цієї особи.

Вказана правова позиція узгоджується з висновком Об`єднаної палати Касаційного господарського суду Верховного суду від 03.08.2018 у справі № 917/877/17 та постановою Верховного суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 03.12.2018 по справі №908/76/18.

За приписами ч. 3 ст. 13 ГПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Згідно з ч. ч. 1, 3 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Позивач надав суду виписку з Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні, в якій відсутні відомості про реєстрації податкових накладних за період, в якому здійснювалися поставки та оплати за Договором №17/747-юр.

Відповідач не спростував доводів позивача, доказів реєстрації податкових накладних не надав.

Враховуючи викладене суд визнав обґрунтованими та задовольнив позовні вимоги про стягнення з Відповідача на користь Позивача збитки у вигляді неотриманого податкового кредиту на загальну суму 499 107,70 грн.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України понесені позивачем витрати зі сплати судового збору в сумі 5989,29 грн. підлягають стягненню з відповідача на користь позивача.

Керуючись ст.ст. 129, 232, 233, 236, 238, 240, 241, 252, 255, 256 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Норма (69095, м. Запоріжжя, вул. Шкільна, буд. 4а, ідентифікаційний код 20474579) на користь Казенного підприємства Науково-виробничий комплекс ІСКРА (69071, м.Запоріжжя, вул. Магістральна, буд. 84, ідентифікаційний код 14313866) збитки в сумі 499107,70 грн. (чотириста дев`яносто дев`ять тисяч сто сім грн. 70 коп.) та витрати зі сплати судового збору в сумі 5989,29 грн. (п`ять тисяч дев`ятсот вісімдесят дев`ять грн. 29 коп.).

Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Рішення суду може бути оскаржено шляхом подачі апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду протягом 20 днів з дня складення повного судового рішення. Повне судове рішення складено та підписано 11.03.2023.

СуддяМ.В. Мірошниченко

Дата ухвалення рішення05.03.2024
Оприлюднено13.03.2024
Номер документу117553328
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 499107,70 грн

Судовий реєстр по справі —908/3811/23

Судовий наказ від 02.04.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Рішення від 05.03.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 27.02.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 29.01.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 08.01.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 28.12.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні