Рішення
від 11.03.2024 по справі 140/35923/23
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 березня 2024 року ЛуцькСправа № 140/35923/23

Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Ковальчука В.Д., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Приватного підприємства Торгбудсервіс до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство Торгбудсервіс (далі - ПП Торгбудсервіс, позивач) звернулося в суд з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі - ГУ ДПС у Волинській області, відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 28.11.2023 №10027428/31964704; зобов`язання відповідача врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість від 23.11.2023 №9317493711 датою її подання.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ПП Торгбудсервіс здійснює господарську діяльність в реальному секторі економіки та вчасно подає податкову та іншу звітність до контролюючих органів в повному обсязі.

23.11.2023 ПП Торгбудсервіс подало для реєстрації податкових накладних таблицю даних платника податку на додану вартість, із зазначенням у ній видів економічної діяльності 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (основний), яка зареєстрована за номером №9317493711 (далі Таблиця даних платника податку на додану вартість). Для підтвердження здійснюваної діяльності до Таблиці даних платника податку на додану вартість позивач додав пояснення з рядом документів.

Відповідно до квитанції №2 від 23.11.2023, сформованої за результатом подання Таблиці даних платника податку на додану вартість, вказано про виявлені помилки: інформацію Таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої у контролюючому органі 23.11.2023 за №9317493711 не враховано автоматично через невиконання вимог п. 18 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165. Таблицю даних платника податку на додану вартість прийнято до розгляду.

28.11.2023 за результатами розгляду Таблиці даних платника податку на додану вартість ГУ ДПС у Волинській області прийнято рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 28.11.2023 №10027428/31964704, відповідно до якого Таблицю даних платника податку на додану вартість подану ПП Торгбудсервіс не враховано. В обґрунтування неврахування Таблиці даних платника податку на додану вартість подану ГУ ДПС у Волинській області зазначило наступне: Виявлено невідповідність визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам (в частині забезпечення трудовими ресурсами відповідно до наявних основних засобів згідно Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за ф.№ 20-ОПП). Недостатньо інформації для прийняття рішення про врахування Таблиці даних платника податку на додану вартість, зокрема в частині надання інформації та підтверджуючих документів щодо залишків товарів по кодах згідно з УКТ ЗЕД щодо постачання (виготовлення) товарів/послуг, зазначених у Таблиці даних платника податку (документи складського обліку / інвентаризаційні описи).

Будь-яких інших конкретних підстав для неврахування Таблиці даних платника податку на додану вартість рішення не містить.

ПП Торгбудсервіс не погоджується з рішенням про неврахування Таблиці даних платника податку на додану вартість від 28.11.2023 №10027428/31964704 та вважає, що рішення прийнято необґрунтовано та не відповідає нормам законодавства України.

Вказує на те, що рішення від 28.11.2023 №10027428/31964704 не містить детальної інформації, що стала підставою для неврахування таблиці даних платника податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, що свідчить про формальність прийнятого рішення. Аналіз змісту оскаржуваного рішення свідчить про те, що воно не відповідає критеріям вмотивованості, чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії. Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії має наслідком визнання його протиправним.

Оскаржуване рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість не містить чіткої підстави його прийняття та не містить розшифровки: яка сама невідповідність виявлена контролюючим органом щодо визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності, наявним у платника податку основним засобам, з огляду на те, що платником податку були надані відповідні пояснення з додатками.

Разом з тим, податковим органом не зазначено жодного доказу на підтвердження того, що позивачем було порушено податкове законодавство, а також не зазначено інших обставин, які могли б свідчити про порушення позивачем законодавства України.

Крім того, оскаржуване рішення не містить жодних посилань на надані відповідачем копії документів.

При цьому, позивачем надавались до контролюючого органу таблиця даних податника податку на додану вартість та пояснення, в яких зазначені види діяльності, основні засоби товариства, опис діяльності товариства, доходи та витрати товариства, його основні постачальники та покупці.

Щодо наявності в ПП Торгбудсервіс матеріальної-технічної бази, а саме нерухомого майна повідомляє, що таке майно орендує відповідно до договору оренди від 02.01.2020 №О-02/01-2020/2, у зв`язку з чим підприємство має можливість здійснювати основний вид діяльності - 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням.

Також у господарській діяльності позивач використовує та здає в оренду рухоме майно, а саме транспортні засоби, машини та обладнання.

Додатково зазначаємо, що навантажувач Stalowa Wola L-34, номерний знак НОМЕР_1 , та вантажний автомобіль КАМАЗ 55102, номерний знак НОМЕР_2 , були повернуті орендарем у зв`язку з відсутністю потреби в їх використанні.

Навантажувач Stalowa Wola L-34, номерний знак НОМЕР_1 в подальшому використовувався ПП Торгбудсервіс для ведення господарської діяльності.

В сою чергу вантажний автомобіль КАМАЗ 55102, номерний знак НОМЕР_2 , був переданий на потреби Збройних сил України, що підтверджується наказом Про приймання-передачі транспортного засобу і техніки №6 від 06.07.2022 та актом №143 про приймання-передачі транспортного засобу і техніки.

Навантажувач Stalowa Wola L-34 використовується в господарській діяльності для навантаження щебню, піску і інших сипучих будівельних матеріалів, який з 03.04.2023 закріплений за ОСОБА_1 відповідно до наказу ПП Торгбудсервіс Щодо закріплення за відповідальною особою навантажувача Stalowa Wola L-34 № АВ-04-23 від 03.04.2023.

Відомості про дане нерухоме та рухоме майно відображено в повідомленні за формою №20-ОПП. Усі виробничі потужності знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 .

Для здійснення господарської діяльності ПП Торгбудсервіс має достатню кількість працівників.

Штат працівників становить 5 штатних одиниць, про що свідчить штатний розпис, затверджений директором ПП Торгбудсервіс.

Заробітна плата нараховується згідно з штатним розписом вчасно, податки, інші обов`язкові збори та платежі утримуються, нараховуються та сплачуються до бюджету, що відображаються у відомостях про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору, які своєчасно подаються до податкового органу.

Більша кількість працівників не є необхідною для здійснення діяльності 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (основний), адже наявна в ПП Торгбудсервіс техніка, обладнання, матеріально-технічна база здається в оренду, а в свою чергу основний вид діяльності здійснюється шляхом купівлі товарів в оптових постачальників та продажу товарів роздрібним покупцям. Здійснення доставки товарів кінцевим покупцям здійснюється перевізниками, або безпосередньо оптовими продавцями без залучення трудових ресурсів ПП Торгбудсервіс, у зв`язку з чим наявна кількість працівників в ПП Торгбудсервіс є достатньою для здійснення діяльності 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним.

ПП Торгбудсервіс для здійснення своєї діяльності використовує товари та послуги, отримані від різних контрагентів. Основними постачальниками придбання матеріалів для продажу є ТзОВ УА Брук (кодЄДРПОУ 36347599), ТзОВ Термінал-МК (кодЄДРПОУ 37748433), ТзОВ Пролог ТД (код ЄДРПОУ 31881131), ТзОВ Надра (код ЄДРПОУ 21749506), ТзОВ Вестол (код ЄДРПОУ 39168576), ТзОВ Товіс-Транс-Надра (код ЄДРПОУ 41292044).

Реалізація продукції відбувається шляхом закупки необхідних товарів у вище вказаних оптових продавців, після чого товари продаються кінцевим споживачам.

Доставка товарів здійснюється в більшості випадків самими оптовими продавцями до місця, яке вказує кінцевий споживач.

У разі відсутності можливості доставити товари в оптового продавця ПП Торгбудсервіс користується транспортними послугами ПП Світогор (код ЄДРПОУ 32784597), відповідно до укладеного договору перевезення вантажів автомобільними транспортними засобами на території України №01/02/17 від 01.02.2017, за яким ПП Світогор зобов`язується транспортувати товар ПП Торгбудсервіс, а позивач прийняти та своєчасно оплачувати його в порядку та на умовах, передбачених цим договором.

Зазначає, що ПП Торгбудсервіс не є виробником товарів, які ним реалізуються. Торгівля відбувається наступним чином, після заявки на купівлю товару від кінцевих його споживачів (клієнтів ПП Торгбудсервіс), ПП Торгбудсервіс закуповує товар в оптових постачальників, після чого товар доставляється напряму зі складу оптового постачальника кінцевому споживачу, або зберігається на складі оптового постачальника до моменту продажу кінцевому споживачу.

У зв`язку з вказаною особливістю торгівлі ПП Торгбудсервіс не може мати відповідно до чинного законодавства наступних документів: документів щодо залишків товарів по кодах згідно з УКТ ЗЕД щодо постачання (виготовлення) товарів/послуг; документів складського обліку/інвентаризаційних описів.

Основними покупцями товарів, які реалізуються ПП Торгбудсервіс є: ПП Ространс (код ЄДРПОУ 31964715), з яким укладено договір купівлі-продажу товару №01-02/18 від 01.02.2018; ТзОВ Лисогор (код ЄДРПОУ 31881131), з яким укладено договір купівлі-продажу товару №31/12/17 від 31.12.2017; ТзОВ Уа Брук (код ЄДРПОУ 36347599), з яким укладено договір поставки №01/08 від 01.08.2023.

Таким чином, ПП Торгбудсервіс підтверджує наявність усіх ресурсів, необхідних для провадження господарської діяльності, що свідчить про те, що позивач є суб`єктом господарювання, який здійснює свою діяльність у реальному секторі економіки.

На думку позивача, наведені ресурси у повному обсязі забезпечують можливість здійснення профільних видів господарської діяльності його компанією.

ПП Торгбудсервіс в таблиці даних платника податку зазначено, що всі товари, які ним реалізуються згідно КВЕД 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (основний), закуповуються ним в інших підприємств. ПП Торгбудсервіс не є виробником вказаних товарів, що відображено в графі Таблиці даних платника податку на додану вартість Код згідно з УКТЗЕД/ Державним класифікатор продукції та послуг товарів/послуг (придбання (отримання), ввезення на митну територію України), де відображено, що підприємством закуповуються товари згідно з УКТЗЕД: 2517, 2523 29 00 00, 6810, 2505, 8310 00 00 00, 2713 20 00 00, 2517 10 80 00, 2715 00 00 90, 3926, 6811, 3917, 7306 30 77 90, 3917 23 10 00.

На підтвердження реальності здійснюваних операцій також вказує на реєстри зареєстрованих на ПП Торгбудсервіс та складених позивачем (отриманих та відправлених) податкових накладних за період з 01.06.2023 по 28.11.2023, що сформовані з електронного кабінету платника, якими підтверджується, що ПП Торгбудсервіс закуповує та реалізує товари за КВЕД 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (основний).

Все вищенаведене, на думку позивача, свідчить про можливість та реальність здійснення господарських операцій за відповідними видами діяльності. Діяльність за вказаними кодами згідно з КВЕД є постійною, регулярною і впливає на фінансовий результат.

Просить при прийнятті рішення врахувати той факт, що підприємство має стабільну постійну позитивну податкову історію, податкового боргу перед бюджетом підприємство не мало і не має.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 19.12.2023 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за вказаним позовом та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

У відзиві на позовну заяву представник відповідача позовних вимог не визнала. З приводу цього зазначає, що оскаржуване рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 28.11.2023 №10027428/31964704 прийняте з наступних підстав: виявлено невідповідність визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам (в частині забезпечення трудовими ресурсами відповідно до наявних основних засобів згідно Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за ф.№ 20-ОПП). Недостатньо інформації для прийняття рішення про врахування Таблиці даних платника податку на додану вартість, зокрема в частині надання інформації та підтверджуючих документів щодо залишків товарів по кодах згідно з УКТ ЗЕД щодо постачання (виготовлення) товарів/послуг, зазначених у Таблиці даних платника податку (документи складського обліку / інвентаризаційні описи).

Відповідно до штатного розпису ПП Торгбудсервіс кількість працівників підприємства становить 5 осіб, тоді як відповідно до повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за ф.№20-ОПП на балансі підприємства перебуває значна кількість виробничих засобів. Фізично забезпечити обслуговування такої великої кількості виробничих засобів 5 працівниками є неможливим.

У зв`язку із невідповідністю визначених платником податку в Таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам на засіданні комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийнято рішення від 28.11.2023 №10027428/31964704 щодо неврахування таблиці даних платника податку (витяг з протоколу засідання від 28.11.2023 №240).

Таким чином, на підтвердження фактичного здійснення господарських операцій підприємство повинно мати відповідні первинні документи, які мають бути належно оформленими, містити всі необхідні реквізити, бути підписані уповноваженими особами та, які в сукупності з встановленими обставинами справи, зокрема і щодо можливостей здійснення господарюючими суб`єктами відповідних операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна, обсягу матеріальних та трудових ресурсів, економічно необхідних для виконання умов, обумовлених договорами, мають свідчити про беззаперечний факт реального вчинення господарських операцій, що і є підставою для формування платником податкового обліку.

Враховуючи вищезазначене, вважає, що ГУ ДПС у Волинській області діяло виключно на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а підстави для задоволення позовних вимог ПП Торгбудсервіс відсутні.

У відповіді на відзив позивач не погоджується із доводами представника відповідача у відзиві з підстав, наведених у позові, просить позов задовольнити повністю.

Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що ПП Торгбудсервіс зареєстроване як юридична особа, перебуває на податковому обліку, основним видом його діяльності є: 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням. Іншими видами діяльності позивача є: 23.99 Виробництво неметалевих мінеральних виробів, н.в.і.у.; 42.99 Будівництво інших споруд, н.в.і.у.; 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; 42.11 Будівництво доріг і автострад; 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів; 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів; 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устаткування, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 06.06.2023 №527411658286.

23.11.2023 ПП Торгбудсервіс подало ГУ ДПС у Волинській області для реєстрації податкових накладних таблицю даних платника податку на додану вартість, із зазначенням у ній виду економічної діяльності згідно з КВЕД 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (основний), яка зареєстрована за номером №9317493711.

Для підтвердження здійснюваної діяльності до Таблиці даних платника податку на додану вартість позивач додав пояснення вих. №45 від 23.11.2023 та ряд документів щодо матеріально-технічної бази підприємства: рухомого; нерухомого майна; трудових ресурсів, а також документи, що підтверджують господарські операції щодо придбання та реалізацію товарів.

Відповідно до квитанції №2 від 23.11.2023, сформованої за результатом подання Таблиці даних платника податку на додану вартість, вказано про виявлені помилки: інформацію Таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої у контролюючому органі 23.11.2023 за №9317493711 не враховано автоматично через невиконання вимог п. 18 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165. Таблицю даних платника податку на додану вартість прийнято до розгляду.

28.11.2023 за результатами розгляду Таблиці даних платника податку на додану вартість ГУ ДПС у Волинській області прийняло рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 28.11.2023 р. №10027428/31964704, відповідно до якого Таблицю даних платника податку на додану вартість подану ПП Торгбудсервіс не враховано. В обґрунтування неврахування Таблиці даних платника податку на додану вартість подану ГУ ДПС у Волинській області зазначило наступне: Виявлено невідповідність визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам (в частині забезпечення трудовими ресурсами відповідно до наявних основних засобів згідно Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за ф.№ 20-ОПП). Недостатньо інформації для прийняття рішення про врахування Таблиці даних платника податку на додану вартість, зокрема в частині надання інформації та підтверджуючих документів щодо залишків товарів по кодах згідно з УКТ ЗЕД щодо постачання (виготовлення) товарів/послуг, зазначених у Таблиці даних платника податку (документи складського обліку / інвентаризаційні описи).

Вважаючи зазначене рішення відповідача протиправним, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно пп. 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Постановою Кабінету Міністрів України № 1165 від 11 грудня 2019 року затверджено Порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165), яким визначено механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Відповідно до пункту 2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Положеннями пункту 12 Порядку №1165 визначено, що платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).

Таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (далі - Державний класифікатор), що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Пунктом 13 Порядку №1165 передбачено, що у таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Згідно приписів пунктів 14-17 Порядку №1165 таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку. Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання. Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в електронний кабінет засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням Кодексу, Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги (додаток 6).

У разі прийняття комісією регіонального рівня рішення про врахування таблиці даних платника податку відповідно до пункту 16 цього Порядку або прийняття комісією центрального рівня рішення про задоволення скарги та скасування рішення комісії регіонального рівня про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, податкові накладні/розрахунки коригування, реєстрація яких зупинена відповідно до пункту 1 додатка 3 до дня, що передує даті прийняття рішення про врахування таблиці даних платника податку або рішення про неврахування таблиці даних платника податку, якщо щодо такого рішення комісією центрального рівня задоволено скаргу та скасовано рішення комісії регіонального рівня про неврахування таблиці даних платника податку, підлягають автоматичній реєстрації в Реєстрі на п`ятий робочий день, що настає за днем прийняття такого рішення, якщо одночасно виконуються такі умови:

відсутнє рішення контролюючого органу про неврахування такої таблиці даних платника відповідно до пункту 19 цього Порядку;

у податкових накладних/розрахунках коригування зазначені операції з кодами товарів згідно з УКТЗЕД/кодами послуг згідно з Державним класифікатором/умовним кодом такого товару, що відображені у такій таблиці даних платника податку, та операції, які на початок операційного дня, протягом якого здійснюється така автоматична реєстрація в Реєстрі, не відповідають критеріям ризиковості здійснення операцій згідно з додатком 3, та стосовно платника податку відсутнє діюче рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку;

такі податкові накладні/розрахунки коригування складені та подані для реєстрації в Реєстрі не раніше календарного місяця, що передує місяцю, у якому комісією регіонального рівня прийняте рішення про врахування таблиці даних платника податку або рішення про неврахування таблиці даних платника податку, якщо щодо такого рішення комісією центрального рівня задоволено скаргу та скасовано рішення комісії регіонального рівня про неврахування таблиці даних платника податку;

щодо таких податкових накладних/розрахунків коригування платника податку комісією регіонального рівня не прийнято рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520;

у день такої автоматичної реєстрації в Реєстрі наявна сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати такі податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі, обчислена відповідно до пункту 200-1.3 або 200-1.9 статті 200-1 Кодексу.

У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

У разі прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Відповідно до пункту 18 Порядку №1165 Таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли: така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України Про державну підтримку сільського господарства України, та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12); зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P

Пунктом 19 Порядку №1165 передбачено, що Комісії контролюючих органів приймають рішення про неврахування таблиці даних платника податку (додаток 7), врахованої відповідно до пунктів 16 та/або 18 цього Порядку, комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, врахованої відповідно до рішення про задоволення скарги щодо рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, що надсилається платнику податку в електронний кабінет засобами електронного зв`язку в електронній формі, з дотриманням вимог Кодексу, Законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги, якщо: стосовно платника податку прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку (додаток 4), визначених у пунктах 1-5 додатка 1; до контролюючого органу надійшла податкова інформація щодо невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку, видам економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності, кодам товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодам послуг згідно з Державним класифікатором, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, яка свідчить про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку.

У рішенні про неврахування таблиці даних платника, у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платника податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Рішення про неврахування таблиці даних платника податку може бути оскаржено: в адміністративному або судовому порядку у разі прийняття рішення комісією регіонального рівня; у судовому порядку у разі прийняття рішення комісією центрального рівня.

Відповідно до пункту 22 Порядку №1165 таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили.

Отже, з аналізу наведених правових норм вбачається, що рішення про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку повинно містити чітку підставу для такого неврахування. При цьому, рішення про неврахування таблиці даних Комісія приймає у разі надходження до контролюючого органу податкової інформації, що свідчить про надання платником податку в поданій таблиці недостовірної інформації.

Під час розгляду справи встановлено, що у відповідності до поданої таблиці даних платника податку на додану вартість вбачається, що в ній відображено вид економічної діяльності відповідно до КВЕД, коди товарів згідно з УКТЗЕД, що відповідає вимогам пункту 13 Порядку № 1165.

Водночас, позивачем разом із таблицею даних платника податку до контролюючого органу було подано пояснення щодо його господарської діяльності з відповідними документами.

Таким чином, позивачем шляхом подання до контролюючого органу подано таблицю даних з поясненнями та копіями документів, чим підтверджено вид своєї господарської діяльності згідно КВЕД та відповідність його коду УКТ ЗЕД, який зазначений ним у таблиці.

Відповідно до квитанції №2 від 23.11.2023, сформованої за результатом подання Таблиці даних платника податку на додану вартість, вказано про виявлені помилки: інформацію Таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої у контролюючому органі 23.11.2023 за №9317493711 не враховано автоматично через невиконання вимог п. 18 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165. Таблицю даних платника податку на додану вартість прийнято до розгляду.

Однак, відповідач не надав під час розгляду справи доказів виявлення помилок у таблиці даних платника податку на додану вартість, яка зареєстрована у контролюючому органі 23.11.2023 за №9317493711, а саме не надано інформації, яка свідчить про неврахування таблиці автоматично через невиконання вимог пункту 18 Порядку № 1165.

Зі змісту оскаржуваного рішення вбачається, що в якості підстав для неврахування поданої таблиці вказано у графі інше наступні підстави: Виявлено невідповідність визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам (в частині забезпечення трудовими ресурсами відповідно до наявних основних засобів згідно Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за ф.№ 20-ОПП). Недостатньо інформації для прийняття рішення про врахування Таблиці даних платника податку на додану вартість, зокрема в частині надання інформації та підтверджуючих документів щодо залишків товарів по кодах згідно з УКТ ЗЕД щодо постачання (виготовлення) товарів/послуг, зазначених у Таблиці даних платника податку (документи складського обліку / інвентаризаційні описи).

З цього приводу суд зазначає, що рішення про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку повинно містити чітку підставу для такого неврахування, із зазначенням причини.

У позовній заяві позивач звертає увагу на те, що відповідачем при прийнятті рішення від 28.11.2023 №10027428/31964704 порушено вимоги пункту 17 Порядку № 1165, оскільки у відповідних полях рішення не зазначено детальної інформації, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку, а саме: тип операції (придбання/постачання); період здійснення господарської операції; код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару; податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції; дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Суд не бере до уваги такі твердження позивача, оскільки оскаржуване рішення сформоване з урахуванням вимог додатка 6 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 02 червня 2023 року № 574), яким затверджено бланк рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість. В оскаржуваному рішенні від 28.11.2023 №10027428/31964704 відображені підстави для неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, які містяться у графі інше, зміст яких наведений вище.

Відсутність у відповідних полях рішення інформації про: тип операції (придбання/постачання); період здійснення господарської операції; код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару; податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції; дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, обумовлена тим, що така інформація підлягає заповненню у разі прийняття рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість з підстав: наявність в контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій. У примітках додатка 6 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 02 червня 2023 року № 574), які позначені **, міститься роз`яснення, що така інформація заповнюється у разі наявності в контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій. У спірному ж випадку оскаржуване рішення прийняте з інших підстав, які відображені у графі інше рішення.

Щодо підстав для неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, які містяться у графі інше оскаржуваного рішення суд зазначає наступне.

Для підтвердження здійснюваної діяльності до Таблиці даних платника податку на додану вартість позивач додав пояснення вих. №45 від 23.11.2023 та ряд документів щодо матеріально-технічної бази підприємства: рухомого; нерухомого майна; трудових ресурсів, а також документи, що підтверджують господарські операції щодо придбання та реалізацію товарів.

На думку суду, відповідач такі пояснення під час прийняття рішення не врахував та не надав оцінки особливостям здійснення господарський операцій позивачем за видом економічної діяльності 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням.

Відповідач вважає, що у позивача недостатня кількість трудових ресурсів у співвідношенні до кількості наявних основних засобів, які зазначені у Повідомленні про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за ф.№ 20-ОПП, а також рішення прийнято у зв`язку з недостатністю інформації для прийняття рішення про врахування Таблиці даних платника податку на додану вартість, зокрема в частині надання інформації та підтверджуючих документів щодо залишків товарів по кодах згідно з УКТ ЗЕД щодо постачання (виготовлення) товарів/послуг, зазначених у Таблиці даних платника податку (документи складського обліку / інвентаризаційні описи).

Для підтвердження здійснюваної діяльності до Таблиці даних платника податку на додану вартість разом з поясненнями вих. №45 від 23.11.2023 позивачем додано копії наступних документів: договір купівлі-продажу товару № 01-02/18 від 01.02.2018; договір оренди № 0-02/01-2020/2 від 02.01.2020; договір поставки № 210222 від 21.02.2022; договір поставки № 01/07/2022 від 01.07.2022; договір перевезення вантажів автомобільними транспортними засобами на території України № 01/02/17 від 01.02.2017; договір купівлі-продажу товару № 31/12/17 від 31.12.2017; договір поставки нафтопродуктів № 201-20/09/23 від 20.09.2023; договір поставки № 01/08 від 01.08.2023; договір поставку товару № 0702-1х/2022 від 07.02.2022; договір купівлі-продажу № 02/03/20 від 02.03.2020; штатний розпис, затверджений наказом директора від 01.08.2023; договір постачання продукції (товарів) № 08/07 від 08.07.2021; свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів (технічні паспорти): свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 ; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_4 ; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_5 ; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_6 ; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_7 ; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_8 ; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_9 ; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_10 ; свідоцтво про реєстрацію великотонажного транспортного засобу або іншого технологічного транспортного засобу НОМЕР_11 ; свідоцтво про реєстрацію великотонажного транспортного засобу або іншого технологічного транспортного засобу НОМЕР_12 ; свідоцтво про реєстрацію великотонажного транспортного засобу або іншого технологічного транспортного засобу НОМЕР_13 ; повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язанні з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (№20-ОПП) від 20.05.2021; квитанція № 2 про прийняття Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язанні з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (20-ОПП) від 20.05.2021; повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язанні з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (20-ОПП) від 18.08.2020; квитанція №2 про прийняття Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язанні з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (20-ОПП) від 18.08.2020; договір надання послуг технікою № 003-01/20 від 10.01.2020; виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань від 06.06.2023; договір оренди транспортних засобів та механізмів № 001-04/21 від 01.04.2021.

Відповідно до штатного розпису, затвердженого наказом директора ПП Торгбудсервіс від 01.08.2023Про затвердження штатного розпису, з 01.08.2023 затверджено та введено в дію штатний розпис у кількості 5 (п`ять) штатних одиниць з місячним фондом заробітної плати 41 750,00 грн. Штатним розкладом підприємства за станом на 01 серпня 2023 року визначено 5 (п`ять) штатних одиниць, а саме: директор підприємства; менеджер; головний бухгалтер; дорожній робітник; тракторист.

У господарській діяльності позивач використовує та здає в оренду рухоме майно, а саме транспортні засоби, машини та обладнання, що відповідає іншим видам економічної діяльності підприємства: 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів; 77.12Надання в оренду вантажних автомобілів; 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устаткування.

ПП Торгбудсервіс у господарській діяльності використовує та задає в оренду власні транспортні засоби, машини та обладнання: вантажний автомобіль ЗИЛ 130, номерний знак НОМЕР_14 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 ; вантажний автомобіль КАМАЗ 65115, номерний знак НОМЕР_15 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_5 ; вантажний автомобіль КАМАЗ 55102, номерний знак НОМЕР_2 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_6 ; причіп СЗАП 8551, номерний знак НОМЕР_16 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_7 ; вантажний автомобіль ЗИЛ 138А, номерний знак НОМЕР_17 (піскорозкидач), свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_8 ; вантажний автомобіль КАМАЗ 55102, номерний знак НОМЕР_18 (спеціалізована цистерна-автогудронатор), свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_9 ; вантажний автомобіль ЗИЛ 431610, номерний знак НОМЕР_19 (водоцистерна), свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_10 ; міні-навантажувач ВОВСАТ S-750, номерний знак НОМЕР_20 , свідоцтво про реєстраціювеликотоннажного транспортного засобу або іншого технологічного транспортного засобу НОМЕР_11 ; навантажувач Stalowa Wola L-34, номерний знак НОМЕР_1 , свідоцтво про реєстрацію великотоннажного транспортного засобу або іншого технологічного транспортного засобу НОМЕР_12 ; бульдозер гусеничний Т-130, номерний знак НОМЕР_21 , свідоцтво про реєстрацію великотонажного транспортного засобу або іншого технологічного транспортного засобу НОМЕР_13 ; автокран МАЗ 5334, номерний знак НОМЕР_22 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_4 ; трактор мобільний коліснийК-702М, номерний знак НОМЕР_23 , свідоцтво про реєстрацію великотонажноготранспортного засобу або іншоготехнологічного транспортного засобу НОМЕР_24 ; вантажний автомобіль ЗИЛ 130, номерний знак НОМЕР_25 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_26 ; автомобіль MERCEDES-BENZ SPRINTER 413 CDI, номерний знак НОМЕР_27 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_28 .

Також ПП Торгбудсервіс у господарській діяльності використовує та задає в оренду транспортні засоби, машини та обладнання отримані відповідно договору позички № 001-04/21 від 01.04.2021: автогрейдер ДЗ-143, номерний знак НОМЕР_29 , свідоцтво про реєстрацію машини Серія НОМЕР_30 ; екскаватор гусеничний TAKEUCHI TB180, номерний знак НОМЕР_31 , свідоцтво про реєстрацію машини Серія НОМЕР_32 ; мініекскаватор JCB 8050, номерний знак НОМЕР_33 , свідоцтво про реєстрацію великотонажного транспортного засобу або іншого технологічного транспортного засобу НОМЕР_34 ; платформа MERCEDES-BENZ 811D НОМЕР_35 , свідоцтво про реєстрацію НОМЕР_36 ; платформа НОМЕР_37 , свідоцтво про реєстрацію НОМЕР_38 .

Відповідно до договору оренди транспортних засобів та механізмів № 001-04/21 від 01.04.2021 ПП Торгбудсервіс передано в оренду ПП РОСТРАНС наступні транспортні засоби: автомобіль MERCEDES-BENZ SPRINTER 413 пасажирський, номерний знак НОМЕР_27 ; бульдозер гусеничнийТ-130, номерний знак НОМЕР_21 ; вантажний автомобіль ЗИЛ 130, номерний знак НОМЕР_25 ; вантажний автомобільЗИЛ 138, номерний знак НОМЕР_17 ; вантажний автомобіль ЗИЛ 431610, номерний знак НОМЕР_19 ; вантажний автомобіль КАМАЗ 55102, номерний знак НОМЕР_2 ; вантажний автомобіль КАМАЗ 55102, номерний знак НОМЕР_18 ; вантажний автомобіль КАМАЗ 65115, номерний знак НОМЕР_15 ; мінінавантажувач ВОВСАТ S-750, номерний знак НОМЕР_20 ; навантажувач Stalowa Wola L-34, номерний знак НОМЕР_1 ; причіп СЗАП 8551, номерний знак НОМЕР_16 ; трактор мобільний колісний К-702М; екскаватор гусеничний TAKEUCHI TBI80 (свідоцтво про реєстрацію машини Серія НОМЕР_32 ); міні екскаватор JCB 8050 (свідоцтво про реєстрацію великотонажного транспортного засобу або іншого технологічного транспортного засобу НОМЕР_34 ); автогрейдер ДЗ-143 (свідоцтво про реєстрацію машини НОМЕР_30 ); спеціалізована вантажна платформа MERCEDES-BENZ 811D, НОМЕР_35 (свідоцтво про реєстрацію CXI 13332); платформа НОМЕР_37 (свідоцтво про реєстрацію НОМЕР_38 ).

Навантажувач Stalowa Wola L-34 використовувався для здійснення господарської діяльності підприємства, а саме навантаження щебню, піску і інших сипучих будівельних матеріалів.

З 03.04.2023 навантажувач Stalowa Wola L-34 закріплений за ОСОБА_1 відповідно до наказу ПП Торгбудсервіс Щодо закріплення за відповідальною особою навантажувача Stalowa Wola L-34 № АВ-04-23 від 03.04.2023.

Вантажний автомобіль КАМАЗ 55102, номерний знак НОМЕР_2 , був переданий на потреби Збройних сил України, що підтверджується наказом підприємства Про приймання-передачі транспорнтного засобу і техніки № 6 від 06.07.2022 та актом №143 Про приймання-передачі транспортного засобу і техніки.

Наявність вищевказаного рухомого майна надає ПП Торгбудсервіс можливість здійснювати господарську діяльність за видом діяльності: 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням.

Відомості про дане нерухоме майно відображено в повідомленнях про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язанні з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форма №20-ОПП) від 20.05.2021, від 18.08.2020.

Також відповідно до договору оренди №0-02/01-2020/2 від 02.21.2020 ПП Торгбудсервіс орендує наступне нерухоме майно: підвищена колія із сторожовою будкою; цегляний матеріальний склад; адмінприміщення; приміщення мийки; склад №1; гараж з офісними приміщеннями; приміщення матеріального складу; склад ПММ; резервуар горизонтальний, циліндричний, стальний; частина території для зберігання сипучих будівельних матеріалів.

Загальна площа оренди становить 873,1 кв. м. Об`єкт оренди знаходиться за адресою: 45605, Волинська область, Луцький район, с. Голишів, вул. Промислова, буд. 11

ПП Торгбудсервіс для здійснення своєї діяльності використовує товари та послуги, придбані в різних контрагентів. Основними постачальниками придбання матеріалів для продажу є ТзОВ УА Брук (кодЄДРПОУ 36347599), ТзОВ Термінал-МК (код ЄДРПОУ 37748433), ТзОВ Пролог ТД (код ЄДРПОУ 31881131), ТзОВ Надра (код ЄДРПОУ 21749506), ТзОВ Вестол (код ЄДРПОУ 39168576), ТзОВ Товіс-Транс-Надра (код ЄДРПОУ 41292044).

ПП Торгбудсервіс закуповує бруківку, поребрики, бардюри в ТзОВ УА Брук відповідно до договору постачання продукції (товарів) № 08/07 від 08.07.2021.

Позивач закуповує бітум в ТзОВ Термінал-МК відповідно до договору поставки нафтопродуктів № 201-20/09/23 від 20.09.20223.

ПП Торгбудсервіс закуповує емульсію в ТзОВ Пролог ТД відповідно до договору поставку товару № 0702-1х/2022 від 07.02.2022.

Позивач закуповує пісок в ТзОВ Надра відповідно до договору поставки №01/0/2022 від 01.07.2022.

ПП Торгбудсервіс закуповує щебеневу продукцію в ТзОВ Вестол відповідно до договору поставки № 210222 від 21.02.2022.

Також ПП Торгбудсервіс закуповує щебеневу продукцію в ТзОВ Товіс-Транс-Надра відповідно до договору поставки № 02/03/20 від 02.03.2020.

Основними покупцями товарів, які реалізуються Торгбудсервіс є: ПП Ространс (код ЄДРПОУ 31964715), з яким укладено договір купівлі-продажу товару №01-02/18 від 01.02.2018; ТзОВ Лисогор (код ЄДРПОУ 31881131), з яким укладено договір купівлі-продажу товару №31/12/17 від 31.12.2017; ТзОВ Уа Брук (код ЄДРПОУ 36347599), з яким укладено договір поставки №01/08 від 01.08.2023.

Відтак, реалізація продукції позивачем відбувається шляхом закупки необхідних товарів у вище вказаних оптових продавців, після чого товари продаються кінцевим споживачам. Доставка товарів здійснюється в більшості випадків самими оптовими продавцями до місця, яке вказує кінцевий споживач.

У разі відсутності можливості доставити товари в оптового продавця ПП Торгбудсервіс користується транспортними послугами ПП Світогор (код ЄДРПОУ 32784597), відповідно до укладеного договору перевезення вантажів автомобільними транспортними засобами на території України №01/02/17 від 01.02.2017, за яким ПП Світогор зобов`язується транспортувати товар ПП Торгбудсервіс, а позивач прийняти та своєчасно оплачувати його в порядку та на умовах, передбачених цим договором.

З вищенаведеного слідує, що ПП Торгбудсервіс не є виробником товарів, які ним реалізуються. Основний вид господарської діяльності позивача відбувається наступним чином: після заявки на купівлю товару від кінцевих його споживачів (клієнтів ПП Торгбудсервіс), позивач закуповує товар в оптових постачальників, після чого товар доставляється напряму зі складу оптового постачальника кінцевому споживачу, або зберігається на складі оптового постачальника до моменту продажу кінцевому споживачу.

Відтак, велика кількість працівників підприємства не є необхідною для здійснення основного виду господарської діяльності (46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням), адже наявна в ПП Торгбудсервіс техніка, обладнання, матеріально-технічна база здається в оренду (з урахуванням інших видів господарської діяльності), а в свою чергу основний вид діяльності здійснюється шляхом купівлі товарів в оптових постачальників та продажу товарів роздрібним покупцям. Здійснення доставки товарів кінцевим покупцям здійснюється перевізниками, або безпосередньо оптовими продавцями без залучення трудових ресурсів ПП Торгбудсервіс, у зв`язку з чим наявна кількість працівників в ПП Торгбудсервіс є достатньою для здійснення основного виду діяльності: 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним.

У зв`язку з наведеною особливістю здійснення господарської діяльності (оптової торгівлі) ПП Торгбудсервіс не може мати відповідно до чинного законодавства наступних документів: документів щодо залишків товарів по кодах згідно з УКТ ЗЕД щодо постачання (виготовлення) товарів/послуг; документів складського обліку/інвентаризаційних описів, оскільки здійснення доставки товарів кінцевим покупцям здійснюється перевізниками, або безпосередньо оптовими продавцями без залучення трудових ресурсів ПП Торгбудсервіс та відвантаження продукції на склади позивача.

Вищенаведені пояснення позивача із доданими до них документами не були враховані відповідачем під час прийняття оскаржуваного рішення.

Суд зазначає, що рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими.

Таким чином, висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.

Враховуючи викладене, рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 28.11.2023 №10027428/31964704 є таким, що прийнято необґрунтовано та без урахування всіх обставин, що мали значення для його прийняття, а тому є протиправним та підлягає скасуванню.

З огляду на вищевикладене та фактичні обставини справи суд приходить до висновку, що належним способом захисту порушених прав позивача є зобов`язання ГУ ДПС у Волинській області врахувати Таблицю даних платника податку на додану вартість, складену ПП Торгбудсервіс, яка зареєстрована у контролюючому органі 23.11.2023 за №9317493711, датою її подання.

Відповідно до положень ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно частин 1, 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог ПП Торгбудсервіс повністю.

Згідно із частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, у зв`язку із задоволенням позову повністю позивачу належить відшкодувати за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судові витрати, пов`язані зі сплатою відповідно до платіжної інструкції №1371 від 15.12.2023 судового збору в розмірі 2684,00 грн.

Керуючись статтями 2, 72-77, 90, 139, 243-246, 255, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Приватного підприємства Торгбудсервіс до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 28 листопада 2023 року №10027428/31964704, ухвалене комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного Управління ДПС у Волинській області.

Зобов`язати Головне Управління ДПС у Волинській області врахувати Таблицю даних платника податку на додану вартість, складену Приватним підприємством Торгбудсервіс, яка зареєстрована у контролюючому органі 23 листопада 2023 року за №9317493711, датою її подання.

Стягнути на користь Приватного підприємства Торгбудсервіс (45606, Волинська область, Луцький район, село Рованці, вулиця Промислова, будинок 11, код ЄДРПОУ 31964704) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, будинок 4, код ЄДРПОУ ВП 44106679) судовий збір у сумі 2684,00 грн (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні 00 копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя В.Д. Ковальчук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.03.2024
Оприлюднено13.03.2024
Номер документу117559558
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —140/35923/23

Ухвала від 12.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 30.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 07.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 19.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Рішення від 11.03.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 19.12.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні