ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 лютого 2024 року ЛуцькСправа № 140/35390/23
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Волдінера Ф.А.,
при секретарі судового засідання Журомській І.М.,
за участі представників позивача за первісним позовом (відповідача за зустрічним позовом) Розкошнової Д.А., Арендарчука О.Ю.,
представника позивача за зустрічним позовом (відповідача за первісним позовом) Супрунюка С.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за первісним позовом Головного управління ДПС у Волинській області до товариства з обмеженою відповідальністю «4-М» про стягнення заборгованості, за зустрічним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «4-М» до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області, позивач) звернулось з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «4-М» (далі ТОВ «4-М», відповідач) про стягнення заборгованості по фінансових санкціях в сумі 17 000,00 грн в дохід місцевого бюджету.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 31.07.2023 на підставі наказу від 31.07.2023 №1563-п та направлень від 31.07.2023 №2359/03-20-09-01-15 та №2360/03-20-09-01-15 ГУ ДПС у Волинській області проведено фактичну перевірку магазину «Наш Край», що знаходиться за адресою: Волинська область, м. Володимир, вул. Устилузька, 63, де здійснює торгівельну діяльність ТОВ «4-М». Під час перевірки податковим органом складено акт від 31.07.2023 №03/11948/09-01/43304543, яким встановлено факт порушення відповідачем статті 11 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі Закон №481/95-ВР) та Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1251 «Про затвердження Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах» (далі Постанова №1251), а саме: реалізація алкогольних напоїв без марок акцизного податку та пункту 226.9 статті 226 Податкового кодексу України (далі ПК України).
ГУ ДПС у Волинській області на підставі акта перевірки прийнято рішення від 08.09.2023 №000655-09 про застосування фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 17000,00 грн, яке залишено без змін рішенням ДПС України від 25.11.2023 №34903/6/99-00-06-03-01-06.
Дане рішення відповідачем в судовому порядку не оскаржувалося, фінансова санкція не сплачена, а тому позивач просить стягнути з ТОВ «4-М» заборгованість по фінансових санкціях у розмірі 17000,00 грн.
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 26.12.2023 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та її розгляд призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України).
08.01.2024 ТОВ «4-М» пред`явило зустрічний позов до ГУ ДПС у Волинській області (відповідач за зустрічним позовом) про визнання протиправним та скасування рішення від 08.09.2023 №000655-09 про застосування фінансових санкцій в розмірі 17000,00 грн (далі зустрічний позов). В обґрунтування зустрічного позову ТОВ «4-М» зазначило, що на підставі акту перевірки від 31.07.2023 №03/11948/09-01/43304543, яким встановлено, що підприємство реалізовувало алкогольні напої з використанням лише однієї марки акцизного податку, яка наведена у додатках №№1-3 до акту перевірки, 08.09.2023 ГУ ДПС у Волинській області винесено рішення №000655-09 про застосування фінансових санкцій згідно з абзацом 20 частини другої статті 17 Закону №481/95-ВР у розмірі 17000,00 грн за реалізацію алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка.
Позивач вказує, що зазначені в акті перевірки від 31.07.2023 №03/11948/09-01/43304543 алкогольні напої були отримані згідно видаткових накладних від ТОВ «»БАЯДЕРА ЛОГІСТИК». З висновків акта перевірки вбачається, що ТОВ «4-М» не є виробником алкогольних напоїв, а лише реалізує вже готову продукцію, яка поступає до нього від виробника у тарі, позначеній марками акцизного податку, що податковим органом не заперечується. При тому, що позначення алкогольної продукції марками акцизного податку здійснюється виробником такої продукції, який є платником акцизного податку.
З урахуванням наведеного просить зустрічний позов задовольнити, а у задоволенні первісного відмовити.
Ухвалами Волинського окружного адміністративного суду від 12.01.2024 вимоги за зустрічним позовом об`єднано в одне провадження з первісним позовом; судовий розгляд вирішено проводити за правилами загального позовного провадження, призначено у даній справі підготовче засідання.
У відзиві на зустрічний позов представник відповідача (ГУ ДПС у Волинській області) не погодилася з позовними вимогами ТОВ «4-М». Зазначила, що під час проведення фактичної перевірки, а саме перевіркою контрольних стрічок РРО наданих для перегляду, встановлено, що через реєстратори розрахункових операцій із фіскальним номерами 3000744774 та 3000744775 реалізовано алкогольні напої марковані однією і тією ж маркою акцизного податку. Даний перелік алкогольних напоїв описані в додатках №1, №2, №3 до акту перевірки.
Відповідно до пункту 226.7 статті 226 ПК України, кожна марка акцизного податку на алкогольні напої повинна мати окремий номер, місяць і рік випуску марки та позначення про суму сплаченого акцизного податку за одиницю маркованої продукції, крім суми акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі алкогольних напоїв.
Враховуючи вищенаведене, встановлено, що ТОВ «4-М» реалізовувало алкогольні напої з використанням лише однієї марки акцизного податку декілька разів на загальну суму 1131,80 грн, чим порушено вимоги пункту 226.7 статті 226 ПК України, та вимоги статті 11 Закону №481/95-ВР, за що передбачена відповідальність встановлена абзацом 20 частини другої статті 17 Закону №481/95-ВР, а саме: штрафна санкція в розмірі 200 відсотків вартості товару, але не менше 17 000,00 грн.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав викладених в позовній заяві.
Представники відповідача про задоволення зустрічного позову заперечили з підстав викладених у відзиві.
Дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини.
Посадовими особами ГУ ДПС у Волинській області 31.07.2023 на підставі наказу від 31.07.2023 №1563-п та направлень від 31.07.2023 №2359/03-20-09-01-15 та №2360/03-20-09-01-15 ГУ ДПС у Волинській області проведено фактичну перевірку магазину «Наш Край», що знаходиться за адресою: Волинська область, м. Володимир, вул. Устилузька, 63, де здійснює торгівельну діяльність ТОВ «4-М», за результатами якої був складений акт перевірки від 31.07.2023 №03/11948/09-01/43304543.
Актом перевірки від 31.07.2023 №03/11948/09-01/43304543 встановлено порушення вимог абзацу 3 частини четвертої статті 11 Закону №481/95-ВР, Постанови №1251 та пункту 226.9 статті 226 ПК України реалізація алкогольних напоїв без марок акцизного податку.
Зокрема, у пункті ІІІ акта перевірки вказано, що під час проведення фактичної перевірки, а саме перевіркою контрольних стрічок РРО наданих для перегляду, встановлено, що через реєстратори розрахункових операцій із фіскальним номерами 3000744774 та 3000744775 реалізовано алкогольні напої марковані однією і тією ж маркою акцизного податку. Даний перелік алкогольних напоїв описані в додатках №1, №2, №3 до акту перевірки.
На підставі акта перевірки від 31.07.2023 №03/11948/09-01/43304543 в.о. начальника ГУ ДПС у Волинській області прийнято рішення про застосування фінансових санкцій від 08.09.2023 №000655-09, яким застосовано до позивача фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 17000,00 грн за реалізацію алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка.
Рішенням ДПС України від 25.11.2023 №34903/6/99-00-06-03-01-06 залишено без задоволення скаргу ТОВ «4-М», а рішення про застосування фінансових санкцій від 08.09.2023 №000655-09 без змін.
Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає таке.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України визначає Закон №481/95-ВР.
Відповідно до абзацу третього частини четвертої статті 11 Закону №481/95-ВР алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного збору в порядку, визначеному законодавством.
Згідно з підпунктами 14.1.107, 14.1.109 пункту 14.1 статті 14 ПК України марка акцизного податку спеціальний знак для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, віднесений до документів суворого обліку, який підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів; маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, - наклеювання марки акцизного податку на пляшку (упаковку) алкогольного напою, пачку (упаковку) тютюнового виробу чи ємність (упаковку) з рідиною, що використовується в електронних сигаретах, в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України щодо виробництва, зберігання та продажу марок акцизного податку.
За правилами пункту 226.1 статті 226 ПК України у разі виробництва на митній території України алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, чи ввезення таких товарів на митну територію України платники податку зобов`язані забезпечити їх маркування марками встановленого зразка у такий спосіб, щоб марка акцизного податку розривалася під час відкупорювання (розкривання) товару.
Наявність наклеєної в установленому порядку марки акцизного податку встановленого зразка на пляшці (упаковці) алкогольного напою, пачці (упаковці) тютюнового виробу чи ємності (упаковці) з рідиною, що використовується в електронних сигаретах, є однією з умов для ввезення на митну територію України і продажу таких товарів споживачам, а також підтвердженням сплати податку та легальності ввезення товарів (пункт 226.2 статті 226 ПК України).
Пунктом 226.7 статті 226 ПК України встановлено, що кожна марка акцизного податку на алкогольні напої повинна мати окремий номер, місяць і рік випуску марки та позначення про суму сплаченого акцизного податку за одиницю маркованої продукції, крім суми акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі алкогольних напоїв.
Виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, здійснюються відповідно до положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України (пункт 226.3 статті 226 ПК України).
Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1251 затверджено Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, відповідно до пункту 20 якого маркування алкогольних напоїв вітчизняного виробництва і тютюнових виробів здійснюється виробниками зазначеної продукції. Для алкогольних напоїв вітчизняного виробництва використовуються марки із зазначенням суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, з точністю до тисячного знака, яка відповідає сумі, визначеній з урахуванням діючих на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари. Вважаються такими, що немарковані, алкогольні напої та тютюнові вироби у випадках, визначених пунктом 226.9 статті 226 ПК України.
Згідно з пунктом 226.9 статті 226 ПК України вважаються такими, що немарковані, зокрема: алкогольні напої, тютюнові вироби та рідини, що використовуються в електронних сигаретах, з підробленими марками акцизного податку; алкогольні напої, тютюнові вироби та рідини, що використовуються в електронних сигаретах, марковані з відхиленням від вимог положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України, відповідно до якого здійснюються виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та/або марками, що не видавалися безпосередньо виробнику або імпортеру зазначеної продукції; вироблені в Україні алкогольні напої з марками акцизного податку, на яких зазначення суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі, визначеній з урахуванням чинних на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари; алкогольні напої іноземного виробництва з марками акцизного податку, на яких зазначена сума акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі, визначеній з урахуванням міцності продукції, місткості тари та розміру ставок акцизного податку, діючих на момент виробництва марки.
Пунктом 226.11 статті 226 ПК України забороняються ввезення на митну територію України, зберігання, транспортування, прийняття на комісію з метою продажу та продаж на митній території України не маркованих в установленому порядку алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
Як передбачено частиною першою статті 17 Закону №481/95-ВР за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
Відповідно до абзацу двадцятого частини другої статті 17 Закону №481/95-ВР до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: виробництва, зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів; алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку, - 200 відсотків вартості товару, але не менше 17000 гривень.
Механізм застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону визначає Порядок застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 № 790 (надалі Порядок).
Пунктом 5 вказаного Порядку передбачено, що підставами для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є: акт перевірки додержання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) встановлених законодавством вимог, обов`язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства; результати проведення органом, який видав ліцензію, іншими органами виконавчої влади в межах їх компетенції перевірок суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), пов`язаної з виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального; матеріали правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального.
Отже, суб`єкти підприємницької діяльності, які здійснюють зберігання та продаж алкогольних напоїв, повинні додержуватись вимог абзацу третього частини четвертої статті 11 Закону №481/95-ВР, статті 226 ПК України та пункту 20 Положення №1251, щодо належного маркування алкогольних напоїв.
Необхідною передумовою застосування до суб`єкта господарювання рішення про застосування фінансових санкцій є наявність необхідних доказів на підтвердження порушення таким суб`єктом вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
Відповідно до абзацу двадцятого частини другої статті 17 Закону №481/95-ВР склад правопорушення утворює факт зберігання, транспортування чи реалізації алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку.
Як слідує з пункту ІІІ акта перевірки від 31.07.2023 №03/11948/09-01/43304543, в ході перевірки встановлено, зокрема, що суб`єктом господарювання через реєстратори розрахункових операцій із фіскальним номерами 3000744774 та 3000744775 реалізовано алкогольні напої марковані однією і тією ж маркою акцизного податку серія ADEO753918 в кількості 2 разів, серія AEBR673223 в кількості 2 разів, серія AEBZ578158 в кількості 3 разів. Даний перелік алкогольних напоїв описані в додатках №1, №2, №3 до акту перевірки.
Водночас, як уже зазначалось судом, пунктом 226.7 статті 226 ПК України встановлено, що кожна марка акцизного податку на алкогольні напої повинна мати окремий номер, місяць і рік випуску марки та позначення про суму сплаченого акцизного податку за одиницю маркованої продукції, крім суми акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі алкогольних напоїв.
Суд зауважує, що докази - це будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність оспорюваних обставин.
Належними є докази, які прямо чи непрямо підтверджують існування чи відсутність обставин, що підлягають доказуванню у справі, та інших обставин, які мають значення, а також достовірність чи недостовірність, можливість чи неможливість використання інших доказів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Достатність доказів визначається як наявність у справі такої сукупності зібраних доказів, яка викликає у суб`єкта доказування внутрішню переконаність у достовірному з`ясуванні наявності або відсутності обставин предмету доказування, необхідних для встановлення об`єктивної істини та прийняття правильного рішення у справі.
Водночас матеріалами фактичної перевірки, за наслідками якої складено акт від 31.07.2023 №03/11948/09-01/43304543, належними та достатніми доказами підтверджено факт продажу в магазині « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , де здійснює торгівельну діяльність ТОВ «4-М», алкогольних напоїв (горілка «Хлібний Дар» 0,18 л, горілка «Хлібний Дар» 0,5 л, коньяк «Шереулі» 0,5 л) без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку. Зокрема, відповідно до додатку №1 до акта перевірки 03.10.2022 та 04.10.2022 реалізовано алкогольні напої: горілку «Хлібний Дар» 0,18 л із однією і тією ж акцизною маркою ADEO753918. Відповідно до додатку №2 до акта перевірки 26.11.2022 двічі реалізовано алкогольні напої: горілку «Хлібний Дар» 0,5 л із однією і тією ж акцизною маркою AEBR673223. Відповідно до додатку №3 до акта перевірки 06.02.2023 та 07.02.2023 тричі реалізовано алкогольні напої: коньяк «Шереулі» 0,5 л із однією і тією ж акцизною маркою AEBZ578158.
Відтак, суд погоджується з висновками контролюючого органу, що реалізація алкогольних напоїв з марками акцизного податку з однаковими реквізитами є порушенням статті 11 Закону №481/95-ВР, пункту 226.6, пункту 226.9 статті 226 ПК України, у зв`язку із чим, така продукція вважається немарковованою.
Враховуючи, що судом встановлено порушення ПП «ЕКСПРЕССТОР» вимог статті 11 Закону №481/95-ВР, пункту 226.6, пункту 226.9 статті 226 ПК України, суд дійшов висновку про обґрунтованість винесеного ГУ ДПС у Волинській області оскаржуваного за зустрічним позовом рішення від 08.09.2023 №000655-09 про застосування фінансових санкцій.
Відповідно до статті 17 Закону № 481/95-ВР за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
Як передбачено частиною другою статті 17 Закону №481/95-ВР до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі виробництва та/або зберігання, та/або транспортування, та/або реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах; алкогольних напоїв чи тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими паперовими марками акцизного податку, - 200 відсотків вартості товару (продукції), але не менше 17000 гривень.
Частиною четвертою, п`ятою статті 17 Закону №481/95-ВР визначено, що рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються податковими органами та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та пальним, зберігання пального, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції визначеної законами України. У разі невиконання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.
Відповідно до пунктів 5, 6 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 №790 (з наступними змінами та доповненнями, далі Порядок №790), підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є, зокрема, акт перевірки додержання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) встановлених законодавством вимог, обов`язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства. Рішення про застосування фінансових санкцій, передбачених пунктом 2 цього Порядку, приймаються керівником, а у разі його відсутності заступником керівника органу, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним (ДПС та її територіальні органи), чи керівником (його заступником) органів МВС, МОЗ, Держстату, Держпродспоживслужби відповідно до їх компетенції, визначеної законодавством.
Пунктами 10, 11 Порядку № 790 передбачено, що у разі невиконання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду. Суми фінансових санкцій, стягнені відповідно до цього Порядку, зараховуються до бюджету згідно із законодавством.
Оскільки суд дійшов висновку про правомірність оскаржуваного за зустрічним позовом рішення від 08.09.2023 №000655-09, яким до ТОВ «4-М» застосовано штрафні санкції у розмірі 17000,00 грн (штрафна фінансова санкція визначена у розмірі 17000,00 грн, оскільки 200% вартості товару становить 1131,80 грн, що менше 17000,00 грн.), тому позовні вимоги за первісним позовом про стягнення фінансових санкцій у сумі 17000,00 грн підлягають задоволенню, водночас у задоволенні вимог зустрічного позову про визнання протиправним та скасування рішення від 08.09.2023 №000655-09 належить відмовити.
Керуючись статтями 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Первісний позов Головного управління ДПС у Волинській області до товариства з обмеженою відповідальністю «4-М» про стягнення заборгованості задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «4-М» заборгованість по фінансових санкціях в сумі 17000 (сімнадцять тисяч) гривень до місцевого бюджету за реквізитами: реквізитами: Банк: Казначейство України (ЕАП), н/р UА558999980314050561000003552, МФО 899998 отримувач коштів ГУК у Волин.обл/м.Вол-Волинс./21081500, ідентифікаційний код одержувача 38009371, код виду сплати 131.
В задоволенні зустрічного позову товариства з обмеженою відповідальністю «4-М» до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Ф.А. Волдінер
Повний текст судового рішення складено 11 березня 2024 року.
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.02.2024 |
Оприлюднено | 13.03.2024 |
Номер документу | 117559566 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Волдінер Фелікс Арнольдович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Волдінер Фелікс Арнольдович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Волдінер Фелікс Арнольдович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Волдінер Фелікс Арнольдович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні