Ухвала
від 05.03.2024 по справі 380/12320/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№380/12320/20

У Х В А Л А

з питань заміни сторони виконавчого провадження

05 березня 2024 року м.Львів

Суддя Львівського окружного адміністративного суду Гавдик З.В. розглянувши в порядку письмового провадження заяву представника відповідача про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 380/12320/20 за позовом ОСОБА_1 до Залізничного відділу соціального захисту Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради про визнання протиправними дій, скасування повідомлення, зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

На розгляді Львівського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа №380/12320/20 ОСОБА_1 до Залізничного відділу соціального захисту Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради про визнання протиправними дій, скасування повідомлення, зобов`язання вчинити дії.

Рішенням суду від 02.04.2021 позов задоволено повністю.

Визнано протиправними дії Залізничного відділу соціального захисту Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради щодо відмови у призначенні ОСОБА_1 державної житлової субсидії за адресою: АДРЕСА_1 .

Визнано протиправним та скасовано повідомлення Залізничного відділу соціального захисту Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради №30 від 27.11.2020 року про відмову в призначенні ОСОБА_1 державної житлової субсидії за адресою: АДРЕСА_1 .

Зобов`язано Залізничний відділ соціального захисту Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 27.10.2020 року про призначення державної житлової субсидії за адресою: АДРЕСА_1 , з врахуванням встановлених судом обставин у рішенні.

На виконання вказаного рішення суду 16.06.2021 Львівський окружний адміністративний суд видав виконавчий лист № 380/12320/20 про зобов`язання Залізничного відділу соціального захисту Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 27.10.2020 року про призначення державної житлової субсидії за адресою: АДРЕСА_1 , з врахуванням встановлених судом обставин у рішенні.

19.07.2021 державним виконавцем Відділу примусового виконання рішення Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) Литвиненко Х.А. винесено постанову про відкриття виконавчого провадження.

Від представника Залізничного відділу соціального захисту Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради надійшла заява про заміну сторони виконавчого провадження у справі №380/12320/20.

Заява мотивована тим, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2022 року № 1041 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України» внесено зміни до Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року № 848 (далі також Положення № 848).

Відповідно до пункту 9 Положення № 848 призначення житлових субсидій здійснюється починаючи з 1 грудня 2022 року органами Пенсійного фонду України.

Пунктом 115 Положення № 848 (в редакції до 01 січня 2023 року) визначено, що для забезпечення нарахування житлових субсидій із січня 2023 р. Пенсійним фондом України державне підприємство «Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики» разом із структурними підрозділами з питань соціального захисту населення здійснює міграцію баз даних про одержувачів житлових субсидій станом на 1 січня 2023 року.

Отже, з огляду на вищевказані норми Залізничний відділ соціального захисту Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради не має повноважень з 01 грудня 2022 року розглядати заяви про призначення житлових субсидій та призначати житлову субсидію.

Також з 01 січня 2023 року Державне підприємство «Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики» здійснило міграцію баз даних про одержувачів житлових субсидій із Залізничного відділу соціального захисту Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області.

Відтак Залізничний відділ соціального захисту Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради не має можливості виконати рішення Львівського окружного адміністративного суду від 02 квітня 2021 року у справі № 380/12320/20, оскільки з 01 грудня 2022 року не має повноважень призначати житлову субсидію.

Окрім того, особова справа ОСОБА_1 передана до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області відповідно до вищевказаних норм Положення № 848.

Розгляд заяв, призначення та виплата житлових субсидій належить до компетенції відповідного органу Пенсійного фонду України згідно з нормами Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року № 848.

Зважаючи на викладене, на підставі статті 379 КАС України представник відповідача просить суд замінити боржника у виконавчому провадженні з Залізничного відділу соціального захисту Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (вул. Виговського, 34, м. Львів, 79022, код ЄДРПОУ 26094903) на Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області (вул. Митрополита Андрея, 10, м. Львів, 79000, код ЄДРПОУ 13814885).

При постановленні ухвали суд виходить з наступного.

Згідно з частиною 1 статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Частиною четвертою цієї ж статті передбачено, що її положення застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

За змістом статті 1 Закону України від 02 червня 2016 року № 1404-VIII «Про виконавче провадження» виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Відповідно до абзацу першого частини 5 статті 15 Закону України «Про виконавче провадження» у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

З наведеного вище слідує, що виконавче провадження є однією зі стадій судового провадження, яка його завершує. Ця стадія розпочинається з набранням судовим рішенням законної сили або за інших умов, установлених законом. На стадії виконавчого провадження сторони набувають відповідної процесуальної якості, користуються правами та несуть певні обов`язки, зумовлені статусом сторони. За законом на стадії виконавчого провадження можлива заміна сторони виконавчого провадження. Така заміна є прийнятною, зокрема, у правовідносинах, що допускають правонаступництво. При цьому законодавством установлено головну умову, за якої обов`язки боржника може бути перекладено на іншу особу, - це вибуття сторони виконавчого провадження.

Правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама собою повинна бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

При цьому виділяють дві форми адміністративного (публічного) правонаступництва: 1) фактичне (або компетенційне адміністративне правонаступництво), тобто таке, де вирішуються питання передачі фактичних повноважень від одного до іншого органу, посадової особи (або повноважень за компетенцією) та 2) процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво.

Фактичне (компетенційне) адміністративне (публічне) правонаступництво - це врегульовані нормами адміністративного права умови та порядок передання адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого, який набуває певні владні повноваження внаслідок ліквідації органу чи посади суб`єкта владних повноважень, припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення компетенції органу публічної адміністрації чи припинення повноважень посадової особи.

Процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво - це унормована можливість заміни адміністративним судом (на будь-якій стадії процесу судового розгляду справи в суді першої, апеляційної та касаційної інстанцій (крім випадків перегляду справи за винятковими чи нововиявленими обставинами) сторони чи третьої особи іншим суб`єктом, коли права та обов`язки суб`єкта владних повноважень перейшли від сторони (в адміністративній справі) до іншого суб`єкта владних повноважень, а також можливість суб`єкта публічної адміністрації (правонаступника) вступити в судовий процес як сторона чи третя особа.

Отже, підставою для переходу адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого (набуття адміністративної компетенції) є події, що відбулися із суб`єктом владних повноважень.

Як слідує з матеріалів справи на виконанні у Відділі примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (ВП №66116647) перебуває виконавчий лист № 380/12320/20, виданий Львівським окружним адміністративним судом.

Боржником за вказаним виконавчим документом є Залізничний відділ соціального захисту Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради, а стягувачем ОСОБА_1 .

Водночас суд встановив, що постановою Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2022 року № 1041 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України» внесено низку змін до Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року № 848.

За змістом пункту 9 Положення (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2022 року № 1041) призначення житлових субсидій здійснюється:

до 30 листопада 2022 р. включно - структурними підрозділами з питань соціального захисту населення;

починаючи з 1 грудня 2022 р. - органами Пенсійного фонду України.

Заяви про призначення та надання житлової субсидії за формою згідно з додатком 1 з необхідними документами та/або відомостями приймаються від громадян:

структурними підрозділами з питань соціального захисту населення - до 30 листопада 2022 р. включно в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування або Єдиний державний вебпортал електронних послуг);

органами Пенсійного фонду України починаючи з 1 грудня 2022 р., у тому числі у разі надіслання їх поштою або в електронній формі (через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України, мобільний додаток Пенсійного фонду України, засобами Порталу Дія).

Пунктом 115 Положення (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2022 року № 1041) визначено, що починаючи з вересня 2022 р. нарахування, фінансування та виплата житлових субсидій здійснюється в такій послідовності:

1) у вересні - грудні 2022 р.:

- структурні підрозділи з питань соціального захисту населення розраховують у вересні - листопаді 2022 р. до 25 числа, у грудні 2022 р. до 15 числа суми житлових субсидій за поточний місяць, формують інформацію (реєстри) нарахованих житлових субсидій, які подають державному підприємству «Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики» захищеними каналами зв`язку, окремо:

- для виплати через уповноважені банки;

- для виплати через відділення організації, що здійснює виплату та доставку пенсії та грошової допомоги;

державне підприємство «Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики» протягом двох робочих днів узагальнює отриману інформацію (реєстри) та формує окремі реєстри реєстрів нарахованих субсидій за відповідним способом виплати (далі - реєстри реєстрів), які передає Пенсійному фонду України;

Мінсоцполітики не пізніше 2 числа місяця, що настає за місяцем нарахування житлових субсидій, за умови виділення асигнувань з державного бюджету перераховує кошти на окремий рахунок Пенсійного фонду України, відкритий в АТ «Ощадбанк», згідно із загальними сумами в реєстрах реєстрів для їх виплати одержувачам житлових субсидій;

Пенсійний фонд України перераховує кошти житлових субсидій одержувачам, які отримують житлову субсидію:

- на рахунок, відкритий в уповноваженому банку, - протягом двох робочих днів;

- через відділення організації, що здійснює виплату та доставку пенсії та грошової допомоги, - до 25 числа місяця, що настає за місяцем, за який нараховані субсидії, згідно з графіком виплати пенсії та грошової допомоги одержувачам;

Пенсійний фонд України за результатами виплати житлових субсидій формує заявку на оплату послуг, пов`язаних із виплатою та доставкою житлових субсидій через відділення організації, що здійснює виплату та доставку пенсії та грошової допомоги, і до 1 числа місяця, що настає за місяцем виплати, подає її Мінсоцполітики;

Мінсоцполітики протягом п`яти робочих днів перераховує кошти Пенсійному фонду України згідно з поданою заявкою на оплату зазначених послуг;

2) починаючи із січня 2023 р.:

органи Пенсійного фонду України розраховують щомісяця до 22 числа суми житлових субсидій за поточний місяць;

Пенсійний фонд України формує заявку щодо потреби в коштах на виплату житлових субсидій разом з потребою на оплату послуг, пов`язаних із виплатою та доставкою житлових субсидій через відділення організації, що здійснює виплату та доставку пенсії та грошової допомоги, в якій враховує наявні залишки коштів на рахунках на зазначені цілі та повернуті невиплачені кошти і яку протягом наступного робочого дня передає Мінсоцполітики окремо на оплату житлово-комунальних послуг і окремо на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу;

Мінсоцполітики не пізніше 2 числа місяця, що настає за місяцем нарахування житлових субсидій, за умови виділення асигнувань з державного бюджету перераховує кошти на окремий рахунок Пенсійного фонду України, відкритий в АТ Ощадбанк, згідно з поданою заявкою.

Пенсійний фонд України перераховує кошти житлової субсидії одержувачам у порядку, визначеному в підпункті 1 цього пункту.

Для забезпечення нарахування житлових субсидій із січня 2023 Пенсійним фондом України державне підприємство «Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики» разом із структурними підрозділами з питань соціального захисту населення здійснює міграцію баз даних про одержувачів житлових субсидій станом на 1 січня 2023 року.

Отже, з огляду на наведені вище норми Положення № 848 починаючи з 01 грудня 2022 року повноваження щодо розгляду заяв та призначення житлових субсидій перейшли від структурних підрозділів з питань соціального захисту населення до органів Пенсійного фонду України.

Тобто, у спірному випадку відбулося передання адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (Залізничного відділу соціального захисту Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської) до іншого (Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області) внаслідок припинення його адміністративної компетенції у питаннях призначення житлових субсидій.

Таким чином, у зв`язку з припиненням адміністративної компетенції у питаннях призначення житлових субсидій, боржник у виконавчому провадженні №66116647 Залізничний відділ соціального захисту Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради вибув з цього виконавчого провадження, як його сторона, а його адміністративна компетенція перейшла до іншого суб`єкта владних повноважень Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області.

Ураховуючи викладене, суд уважає за необхідне на підставі частини першої статті 379 КАС України замінити сторону виконавчого провадження боржника Залізничний відділ соціального захисту Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради у виконавчому провадженні №66116647 на Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області.

До аналогічного висновку прийшов Восьмий апеляційний адміністративний суд у справі №380/15591/21.

За таких обставин заяву представника відповідача про заміну сторони виконавчого провадження належить задовольнити.

Керуючись ст.ст. 248, 293-295, 379, пп. 15.5 п. 15 розділу VІІ «Перехідні положення» КАС України, суд -

у х в а л и в:

Заяву представника відповідача від 19 лютого 2024 року про заміну сторони виконавчого провадження задовольнити.

Замінити сторону виконавчого провадження боржника у виконавчому провадженні № 66116647 з Залізничного відділу соціального захисту Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (вул. Виговського, 34, м. Львів, 79022, код ЄДРПОУ 26094903) на Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області (вул. Митрополита Андрея, 10, м. Львів, 79000, код ЄДРПОУ 13814885).

Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені статями 294, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Ухвала складена в повному обсязі 08.03.2024 року.

СуддяГавдик З.В.

Дата ухвалення рішення05.03.2024
Оприлюднено13.03.2024
Номер документу117561093
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про заміну сторони виконавчого провадження

Судовий реєстр по справі —380/12320/20

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 04.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Постанова від 09.11.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 26.10.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 25.10.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 18.10.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 03.08.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 29.04.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Рішення від 02.04.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні