Ухвала
від 11.03.2024 по справі 372/1324/24
ОБУХІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 372/1324/24

Провадження № 1-кс-332/24

ухвала

Іменем України

11 березня 2024 року Слідчий суддя Обухівського районного суду Київської області ОСОБА_1 ,

за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши у залі судових засідань Обухівського районного суду Київської області клопотання т.в.о. начальника сектору дізнання Обухівського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Київській області капітан поліції ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до речей і документів з можливістю їх вилучення (здійснення виїмки),

В С Т А Н О В И В :

Т.в.о. начальника СД Обухівського РУП ГУНП в Київській області ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді Обухівського районного суду Київської області із клопотанням про надання тимчасового доступу до речей і документів з можливістю їх вилучення (здійснення виїмки), яке погоджено заступником керівника Обухівської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_4 .

На обґрунтування клопотання зазначив, що СД Обухівського РУП ГУНП в Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12024116230000053 від 06.03.2024 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 190 КК України, розпочатого за зверненням начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_5 , про те що, 30.01.2021 гр-ка ОСОБА_6 в порушення вимог постанови Кабінету міністрів України від 24.02.2003 №250 «Про затвердження порядку призначення і виплати державної допомоги малозабезпеченим сім`ям (зі змінами)» та вимог постанови Кабінету міністрів України від 27.01.2001 №1751 «Про затвердження порядку призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми (зі змінами), сформовано дані заяви про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсації і пільг, за формою затвердженої наказом Мінсоцполітики від 21.04.2015 №441, та декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальних допомог, які надані до ІНФОРМАЦІЯ_2 (нині - ІНФОРМАЦІЯ_1 ) недостовірні відомості, які вплинули на протиправне призначення та виплати в період з 01.07.2021 по 31.12.2021 року грошових державних допомог у загальному розмірі 25 271,10 гривень, чим спричинено майнову шкоду на вказану суму.

Встановлено, що 30.07.2021 року громадянкою ОСОБА_6 подано заяву № 13235002012100259/403 про призначення усіх видів допомоги, компенсації та пільг, заявниця отримувала державні соціальні допомоги в ІНФОРМАЦІЯ_3 (відповідно до розпорядження ІНФОРМАЦІЯ_4 від 12.12.2023 № 233 «Про перейменування ІНФОРМАЦІЯ_5 » ІНФОРМАЦІЯ_5 перейменовано на ІНФОРМАЦІЯ_6 ), а саме:

- малозабезпеченим сім`ям за період з 01.07.2021 по 31.12.2021 (постанова Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 № 250 «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям» (зі змінами);

- на дітей одиноким матерям за період з 01.07.2021 по 31.12.2021 (постанова Кабінету Міністрів України від 27.01.2001 № 1751 «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми» (зі змінами).

Під час проведення Управлінням перевірки на предмет виявлення недостовірних відомостей про доходи та майновий стан, відповідно до верифікації Міністерства соціальної політики України виявлено, що ОСОБА_6 здійснила купівлю земельної ділянки 30.07.2020 в Київській області Обухівського району, яку не задекларувала у своїй заяві від 30.07.2021 № 13235002012100259/403.

Таким чином громадянка ОСОБА_6 при написанні та подачі вищезазначеної заяви для отримання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям порушила вимоги абзацу 2 підпункту 2 пункту 10 постанови Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 № 250 «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям» (зі змінами), де зазначено, що державна соціальна допомога не призначається, якщо особи, які входять до складу малозабезпеченої сім`ї, протягом 12 місяців перед місяцем звернення за призначенням державної соціальної допомоги здійснили на суму, яка на дату проведення операції перевищує 50 тис. гривень: купівлю земельної ділянки. З даної ситуації вбачається, що заявниця ОСОБА_6 приховала відомості, що вплинули на встановлення права для отримання державної соціальної допомоги та на визначення її розміру та не мала права на отримання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям у період з 01.07.2021 по 31.12.2021 (відповідно до абз. 2 п. 16 постанови Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 № 250 «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям» (зі змінами) зазначено, що на наступний строк державна соціальна допомога може бути призначена не раніше ніж через шість місяців починаючи з першого числа місяця, в якому виявлено порушення) та призвело до переплати у сумі 15686 грн. 10 коп.

Крім того, громадянка ОСОБА_6 при написанні вищезазначеної заяви для отримання державної соціального допомоги на дітей одиноким матерям порушила вимоги абз. 6 пп. 2 п. 352 постанови Кабінету Міністрів України від 27.01.2001 № 1751 «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми» (зі змінами), у якій зазначено, що допомога на дітей одиноким матерям не призначається, якщо особи, які входять до складу сім`ї, протягом 12 місяців перед місяцем звернення за призначенням допомоги на дітей одиноким матерям здійснили на суму, яка на дату проведення операції перевищує 50 тис. гривень: купівлю земельної ділянки. У даному випадку громадянкою ОСОБА_6 подано документи із свідомо неправдивими відомостями, які впливають на призначення і виплату допомоги, що у свою чергу призвело до надміру виплаченої суми у розмірі 9585 грн. 00 коп. за період з 01.07.2021 по 31.12.2021 (відповідно до абз. 18 п. 36 постанови Кабінету Міністрів України від 27.01.2001 № 1751 «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми» (зі змінами) визначено, що у разі припинення виплати одиноким матерям на дітей на наступний строк допомогу може бути призначено не раніше ніж через шість місяців починаючи з першого числа місяця виявлення порушення).

Відповідно відомостей ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_6 за період з 01.07.2021 по 31.12.2021 року протиправно отримала грошову державну допомогу у загальному розмірі 25 271,10 гривень, чим державному бюджету спричинено майнову шкоду на вказану суму.

На даному етапі розслідування для встановлення особи причетної до вчинення даного кримінального правопорушення, виникла необхідність у отриманні та експертному дослідженні документів поданих 30.07.2021 громадянкою ОСОБА_6 до ІНФОРМАЦІЯ_3 , які містять відомості та підписи, що досліджуються під час досудового розслідування.

Беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається достатніх підстав вважати, що вказані документи містять відомості, які потребують дослідженню та використанню як докази у даному кримінальному провадженні, тому у органу дізнання є обґрунтована необхідність у отриманні дізнавачем у кримінальному провадженні тимчасового доступу до документів ІНФОРМАЦІЯ_3 (нині - ІНФОРМАЦІЯ_7 ), поданих ОСОБА_6 для призначення та отримання державних допомог, з можливістю їх вилучення в паперовому вигляді копії та оригіналів документів, розташованого за адресою: АДРЕСА_1 ,

У інший спосіб отримати у володільця оригінали документів, дослідити їх та надати їм належну правову оцінку не представляється за можливе, тому слідство вважає, що є всі підстави на застосування даного заходу забезпечення кримінального провадження, що полягає у отриманні (виїмці) документів, які можуть бути використані як доказ подій під час судового розгляду для встановлення обставин у даному кримінальному провадженні, іншим способом, у тому числі шляхом допиту свідків та проведенням інших слідчих (розшукових) дій, довести ці обставини неможливо, а тому т.в.о. начальника СД Обухівського РУП ГУНП в Київській області ОСОБА_3 звернувся до суду з даним клопотанням.

Т.в.о.начальника СДОбухівського РУПГУНП вКиївській області ОСОБА_3 у судове засідання не з`явився, у поданому клопотанні просила розглядати його без участі дізнавача та прокурора, вимоги клопотання підтримав у повному обсязі, просив не здійснювати фіксацію процесуальної дії за допомогою технічних засобів, у тому числі не здійснювати аудіо запис та відеозапис за допомогою технічних засобів.

Розгляд клопотання відповідно до ч. 2 ст. 163 КПК України проводився за відсутності представників ІНФОРМАЦІЯ_7 , оскільки доведено наявність достатніх підстав вважати, що доступ до вказаної інформації та документів мають значення для швидкого, повного та неупередженого розслідування, а також наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення інформації.

Згідно норми ч. 4 ст. ст. 107 КПК України, у разі неприбуття у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи у разі, якщо відповідно до положень цього кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання, дійшов до наступного висновку.

Судом встановлено, що СД Обухівського РУП Головного управління Національної поліції в Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12024116230000053 від 06.03.2024 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 190 КК України.

Відповідно до ст. 91 КПК України у кримінальному провадженні підлягають доказуванню подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення), винуватість обвинуваченого у вчиненні кримінального правопорушення, форма вини, мотив і мета вчинення кримінального правопорушення, вид і розмір шкоди, завданої кримінальним, а також розмір процесуальних витрат. Доказування полягає у збиранні, перевірці та оцінці доказів з метою встановлення обставин, що мають значення для кримінального провадження.

Також, відповідно до ст. 92 КПК України обов`язок доказування обставин, передбачених статтею 91 цього Кодексу, за винятком випадків, передбачених частиною другою цієї статті, покладається на слідчого, прокурора та, в установлених цим Кодексом випадках, - на потерпілого.

Згідно з вимогами п. 5 ч. 1 ст.131КПК України визначено, що одним із заходів забезпечення кримінального провадження є тимчасовий доступ до речей і документів. Порядок реалізації повноважень (правова процедура) слідчого (органу досудового розслідування) щодо витребування документів від підприємств, установ та організацій визначений главою 15КПК України і здійснюється у формі отримання тимчасового доступу до речей і документів.

Відповідно до ч. 1 ст.159КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом вилучити їх (здійснити їх виїмку). При цьому ч. 2 ст.159КПК України визначено, що тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Частиною першою статті 86КПК України визначено, що доказ визнається допустимим, якщо він отриманий у порядку, встановленому цим Кодексом.

Відповідно до частини другої статті 86КПК України недопустимий доказ не може бути використаний при прийнятті процесуальних рішень, на нього не може посилатися суд при ухваленні судового рішення.

За змістом рішення Конституційного Суду України № 12 рп/2011 від 20.10.2011, визнаватися допустимими і використовуватися як докази в кримінальній справі можуть тільки фактичні дані, одержані відповідно до вимог кримінально-процесуального законодавства. Перевірка доказів на їх допустимість є найважливішою гарантією забезпечення прав і свобод людини і громадянина в кримінальному процесі та ухвалення законного і справедливого рішення у справі.

Внесене клопотання відповідає вимогам ст. 160 КПК України, матеріалами клопотання, доведено достатність даних про здійснення досудового розслідування вказаного кримінального правопорушення, а також те, що документи, про тимчасовий доступ до яких з можливістю їх вилучення (здійснення виїмки) просить т.в.о. начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 , перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_7 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ; адреса: АДРЕСА_1 ), можуть бути використані як докази стороною обвинувачення для підтвердження або спростування події кримінального правопорушення, з`ясування фактичного перебігу досліджуваних подій, встановлення винних осіб, доведення винуватості осіб та інших обставин, іншим способом, у тому числі шляхом довести ці обставини неможливо, а отже клопотання є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 40, 131, 132, 159-160, 162 КПК України, суд,

У Х В А Л И В :

Клопотання т.в.о. начальника сектору дізнання Обухівського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Київській області капітан поліції ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до речей і документів з можливістю їх вилучення (здійснення виїмки), - задовольнити.

Надати дозвіл тимчасово виконуючому обов`язки дізнання Обухівського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Київській області капітану поліції ОСОБА_3 на тимчасовий доступ до документації ІНФОРМАЦІЯ_7 ЄДРПОУ: НОМЕР_1 , розташованого за адресою: АДРЕСА_1 ., з можливістю вилучення у паперовому вигляді копії та оригіналів документів поданих 30.07.2021 року громадянкою ОСОБА_6 , а саме:

-Завірені копії документів, що підтверджують призначення ОСОБА_6 соціальних допомог; платіжних відомостей/тощо, що підтверджують перерахунок ОСОБА_6 коштів; листування ОСОБА_6 та управління щодо вказаних допомог; положення ІНФОРМАЦІЯ_7 ;

-Оригінал заяви ОСОБА_6 від 30.07.2021 про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсації і пільг, за формою затвердженої наказом Мінсоцполітики від 21.04.2015 №441, із додатками та доповненнями;

-Оригінал декларації ОСОБА_6 від 30.07.2021 про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальних допомог, із додатками і доповненнями.

Строк дії ухвали визначити до 10 травня 2024 року.

Роз`яснити, що відповідно до ч. 1 ст.166КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала набирає законної сили з моменту оголошення, оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя : ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення11.03.2024
Оприлюднено14.03.2024
Номер документу117587618
СудочинствоКримінальне
Сутьнадання тимчасового доступу до речей і документів з можливістю їх вилучення (здійснення виїмки

Судовий реєстр по справі —372/1324/24

Ухвала від 11.03.2024

Кримінальне

Обухівський районний суд Київської області

Сташків Т. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні