Ухвала
від 04.03.2024 по справі 752/2323/23
ГОЛОСІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 752/2323/23

Провадження № 1-кс/752/1871/24

У Х В А Л А

Іменем України

04 березня 2024 року м. Київ

Слідчий суддя Голосіївського районного суду міста Києва ОСОБА_1 ,

за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

захисника ОСОБА_4 ,

підозрюваного ОСОБА_5 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду в м. Києві клопотання слідчого СУ ГУ НП у м. Києві ОСОБА_6 , погоджене прокурором Київської міської прокуратури ОСОБА_3 , про застосування до підозрюваного:

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина Украни, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , працюючого старшим інспектором технічного нагляду Департаменту регіонального розвитку Київської обласної адмністрації, не судимого,

запобіжного заходу у вигляді цілодобового домашнього арешту у кримінальному провадженні №42022100000000563, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 04.11.2022р., за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст. 191, ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 367 КК України, -

В С Т А Н О В И В:

До Голосіївського районного суду м. Києва надійшло означене клопотання, з урахуванням обставин кримінального провадження №42022100000000563 від 04.11.2022, мотивів, викладених у клопотанні, та долучених до останнього доказів, слідчий за погодженням у прокурором просив слідчого суддю застосувати відносно підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді цілодобового домашнього арешту, заборонивши залишати місце проживання за адресою: АДРЕСА_1 , без дозволу слідчого, прокурора або суду, між цим, покласти на підозрюваного обов`язки, визначені ч. 5 ст. 194 КПК України та зазначені слідчим у прохальній частині клопотання.

В обґрунтування винесеного на розгляд слідчому судді клопотання орган досудового розслідування зазначає, що слідчим управлінням Національної поліції у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42022100000000563, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 04.11.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст. 191, ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 367 КК України .

Досудовим розслідування встановлено, що відповідно до Положення «Про

департамент регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації» (код ЄДРПОУ 21467647), затвердженого Розпорядженням голови Київської обласної державної адміністрації 31 липня 2020 року №367, Департамент є бюджетною, неприбутковою установою.

Пунктом 1.2. Положення визначено, що Департамент виконує функції замовника будівництва об`єктів житлово-комунального і соціального призначення на території Київської області.

Відповідно до вказаного Положення основними завданнями Департаменту серед іншого є:

4.1. забезпечення реалізації державної політики:

4.1.1. у галузі регіонального розвитку, будівництва, інвестиційного розвитку у будівництві, розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури, інженерного захисту територій, будіндустрії та промисловості будівельних матеріалів, підвищення енергоефективності у будівництві на території Київської області;

4.2. виконання завдань з будівництва житлових будинків, об`єктів освіти, охорони здоров`я, зв`язку, транспорту, торгівлі, громадського харчування, комунального господарства, культурно-побутового й іншого призначення та ефективного використання капітальних вкладень, що спрямовуються на цю мету.

Крім цього, пунктом 5 Положення Департамент відповідно до визначених галузевих повноважень серед іншого виконує такі завдання:

- забезпечує ефективне і цільове використання відповідних бюджетних коштів;

- бере участь у реалізації державних і бюджетних програм з питань: будівництва, зокрема розгортання будівництва доступного житла, молодіжного житлового будівництва, пільгового кредитування індивідуальних сільських забудовників, будівництва житла для окремих категорій громадян, реалізації проектів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури (у разі визначення структурного підрозділу розпорядником коштів за програмою);

- забезпечує в установленому порядку своєчасне і в повному обсязі фінансування проектно-розвідувальних робіт і будівництва об`єктів відповідно до титульних списків будов та укладених договорів;

- розміщує замовлення на капітальне будівництво, у тому числі житла, укладає з будівельними організаціями відповідні договори; разом з підрядними організаціями визначає і погоджує ціни на будівництво об`єктів відповідно до діючих нормативно-правових актів;

- здійснює технічний нагляд за будівництвом, контроль за відповідністю обсягів та якості виконаних робіт проектам, технічним умовам і стандартам;

- забезпечує виконання пусконалагоджувальних робіт і підготовку об`єктів до експлуатації;

- забезпечує введення об`єктів в експлуатацію;

- передає завершені будівництвом та введені в дію об`єкти підприємствам та організаціям, на які покладено їх експлуатацію;

- здійснює розрахунки з підрядними та іншими організаціями за виконані роботи та послуги;

- перевіряє подані до сплати документи підрядних, постачальних, проектних, розвідувальних та інших організацій щодо виконання робіт, поставки продукції та надання послуг;

- надає на договірних засадах послуги замовника підприємствам і організаціям незалежно від форм власності.

Так, 30 березня 2021 року, Департаментом регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 21467647) оголошено про проведення публічної закупівлі (UA-2021-03-30-003806-ф) на тему: «Реконструкція інфекційного відділення центру «Дитяча лікарня» КНП «Броварська БКЛ» БРР БМР по вул. Ярослава Мудрого, 47 в м. Бровари Київської області».

За результатами проведення закупівлі, переможцем було визнано ТОВ «Ласт Буд Кепітал» (код ЄДРПОУ 42846508) та 25.06.2021 між Департаментом регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації в особі виконуючого обов`язки директора департаменту ОСОБА_7 , що діяла на підставі розпорядження голови Київської обласної державної адміністрації від 04.01.2021 №2-к «Про тимчасове покладання виконання обов`язків директора департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації на ОСОБА_7 » з однієї сторони, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Ласт Буд Кепітал», що є платником податку ПДВ (свідоцтво про реєстрацію №1926594501697 від 01.04.2019) в особі директора ОСОБА_8 , яка діяла на підставі Статуту підприємства, ліцензія (№2013064244 від 07.08.2019), а також протоколу-рішення Загальних зборів Учасників ТОВ «Ласт Буд Кепітал» від 05.04.2021, з другої Сторони, укладено договір підряду №16-21 від 25.06.2021. За умовами договору Підрядник (ТОВ «Ласт Буд Кепітал») зобов`язується своїми силами і засобами та на свій ризик, в межах Договірної ціни, що наведена в розділі ІІІ Договору, виконати роботи з «Реконструкції інфекційного відділення центру «Дитяча лікарня» КНП «Броварська БКЛ» БРР БМР по вул. Ярослава Мудрого, 47 в м. Бровари Київської області» (надалі - Об`єкт) за завданням Замовника та у встановлений строк здати виконання робіт Замовнику, а Замовник зобов`язується надати Підряднику будівельний майданчик (фронт робіт), передати дозвільну документацію, прийняти від Підрядника закінчені роботи (об`єкт будівництва) та оплатити їх.

Відповідно до п.1.2 договору роботи виконуються Підрядником згідно проектно-кошторисної документації та тендерної документації в межах ціни цього договору.

Відповідно до п.1.3 обсяги виконуваних робіт можуть бути зменшені залежно від реального фінансування вид актів.

Крім цього, відповідно до п.1.4. Підрядник повинен виконати передбачені цим Договором роботи, якість яких відповідає державним стандартам, будівельним нормам, іншим нормативно-правовим актам, умовам тендерної та проектно-кошторисної документації на Об`єкт.

Також, відповідно до п.4.3. Поточні та остаточний розрахунок за виконані роботи Замовник здійснює лише при умові надходження коштів з джерел фінансування, на підставі актів форми КБ-2в, КБ-3, підписаних уповноваженими представниками сторін.

Строк виконання робіт становив до 31.12.2021 та був продовжений до 30.12.2022 додатковою угодою №1 від 30.12.2021 до договору №16-21 від 25.06.2021. Ціна договору складала 31 958 429,71 грн.

Статтею 11 Закону України «Про архітектурну діяльність» серед іншого передбачено, що під час будівництва об`єкта архітектури здійснюється авторський та технічний нагляд.

У разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об`єкта архітектури, та відмови підрядника щодо їх усунення особа, яка здійснює авторський або технічний нагляд, повідомляє про це замовника і орган державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства.

Порядок проведення авторського і технічного наглядів установлюється Кабінетом Міністрів України.

Технічним наглядом, відповідно до абз. 11 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про архітектурну діяльність» є здійснення замовником контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, а також контролю за якістю виконаних робіт та їх обсяги під час будівництва або зміни (у тому числі шляхом знесення) об`єкту містобудування.

Пунктами 2-7 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 №903, передбачено наступне.

Технічний нагляд забезпечує замовник (забудовник) протягом усього періоду будівництва об`єкта з метою здійснення контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил,

а також контролю за якістю та обсягами робіт, виконаних під час будівництва або зміни (зокрема шляхом знесення) такого об`єкта.

Наказом №84-к/тр від 12.06.2017 ОСОБА_5 призначений на посаду старшого інспектора відділу технічного нагляду управління впровадження проектів будівництва департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Київської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 21467647), який знаходиться за адресою: місто Київ, вулиця Іллєнка, будинок 40.

Відповідно до посадової інструкції старшого інспектора відділу технічного нагляду управління впровадження проектів будівництва департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Київської обласної державної адміністрації, затвердженої 12.05.2021 виконуючої обов`язки директора департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації ОСОБА_9 , з якою ознайомлений під підпис ОСОБА_10 , старший інспектор відділу технічного нагляду управління впровадження проектів будівництва департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Київської обласної державної адміністрації відноситься до посад працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування. При цьому, відповідно до чинного законодавства, при безпосередньому виконанні функцій інженера технічного нагляду за будівництвом здійснює від імені замовника технічний нагляд за виконанням будівельно-монтажних робіт у відповідності до «Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.07 №903 «Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об`єкта архітектури», а також виконує інші функції, пов`язані з технічним наглядом на відповідний об`єкт.

Відповідно до постанови КМУ від 11.06.2007 року №903 особи, що здійснюють технічний нагляд:

1) проводять перевірку:

- наявності документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об`єкта, - технічного паспорта, сертифіката, документів,

що відображають результати лабораторних випробувань тощо;

- відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів;

- відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації;

- виконання підрядником вказівок і приписів, виданих за результатами технічного нагляду, державного архітектурно-будівельного контролю та державного нагляду;

2) ведуть облік обсягів прийнятих і оплачених будівельно-монтажних робіт, а також будівельно-монтажних робіт, виконаних з недоліками;

3) проводять разом з підрядником огляд та оцінку результатів виконаних робіт, у тому числі прихованих, і конструктивних елементів;

4) повідомляють підряднику про невідповідність виробів, матеріалів та обладнання вимогам нормативних документів;

5) оформляють акти робіт, виконаних з недоліками;

6) беруть участь у проведенні перевірки:

- робочою комісією якості окремих конструкцій і вузлів, будівельно-монтажних робіт усіх видів, відповідності змонтованого спецобладнання, устатковання і механізмів технічним умовам;

- органами державного нагляду та архітектурно-будівельного контролю;

7) виконують інші функції, пов`язані з технічним наглядом на відповідному об`єкті.

Особи, що здійснюють технічний нагляд, мають право вимагати від підрядника:

1) виконання робіт відповідно до проектно-кошторисної та іншої технічної документації, дотримання вимог нормативних документів щодо порядку виконання і прийняття робіт;

2) зупинення робіт у разі застосування ним матеріалів, деталей, конструкцій та виробів, які не відповідають вимогам нормативних документів;

3) проведення лабораторних випробувань матеріалів і конструкцій щодо їх відповідності сертифікатам якості, а обладнання - технічним (технологічним) паспортам та своєчасного повідомлення їм про такі випробування;

4) усунення відхилень від проектних рішень, недоліків (дефектів) та недоробок і повторного пред`явлення робіт для здійснення технічного нагляду;

5) зупинення виконання:

- робіт до оформлення актів огляду прихованих робіт;

- будівельно-монтажних робіт у разі виявлення понаднормативної

деформації об`єкта або загрози обвалу конструкцій та вжиття невідкладних заходів для запобігання виникненню аварії.

У разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об`єкта, та відмови підрядника їх усунути особа, що здійснює технічний нагляд, повідомляє про це замовнику (забудовнику) і відповідній інспекції державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства.

Наказом виконуючої обов`язки директора департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації від 01.04.2021 №64-Од (у редакції до наказу директора департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації від 27.10.2021 №139-ОД) та наказом від 20.04.2021 №72-ОД ОСОБА_5 визначено відповідальним за здійсненням технічного нагляду та прийняттям робіт на об`єкті «Реконструкції інфекційного відділення центру «Дитяча лікарня» КНП «Броварська БКЛ» БРР БМР по вул. Ярослава Мудрого, 47 в м. Бровари Київської області».

Відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Таким чином ОСОБА_5 будучи наділеним адміністративно-господарськими функціями та відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України являючись службовою особою вчинив службову недбалість, тобто неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам підчас здійснення технічного нагляду та прийняття робіт на об`єкті «Реконструкції інфекційного відділення центру «Дитяча лікарня» КНП «Броварська БКЛ» БРР БМР по вул. Ярослава Мудрого, 47 в м. Бровари Київської області», а саме.

Після укладання договір підряду №16-21 від 25.06.2021 з «Реконструкції інфекційного відділення центру «Дитяча лікарня» КНП «Броварська БКЛ» БРР БМР по вул. Ярослава Мудрого, 47 в м. Бровари Київської області», у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, при невстановлених обставинах, у невстановлених досудовим розслідуванням осіб з числа власників та керівників ТОВ «Ласт Буд Кепітал», виник кримінально-протиправний умисел направлений на розтрату бюджетних коштів виділених на проведення робіт з «Реконструкції інфекційного відділення центру «Дитяча лікарня» КНП «Броварська БКЛ» БРР БМР по вул. Ярослава Мудрого, 47 в м. Бровари Київської області».

З метою реалізації свого кримінально-протиправного умислу направленого на розтрату бюджетних коштів виділених на проведення робіт з «Реконструкції інфекційного відділення центру «Дитяча лікарня» КНП «Броварська БКЛ» БРР БМР по вул. Ярослава Мудрого, 47 в м. Бровари Київської області», службові особи ТОВ «Ласт Буд Кепітал» забезпечили виконання вказаних робіт не в повному обсязі.

Так, після виконання частини робіт, ОСОБА_11 , будучи відповідно до рішення єдиного учасника ТОВ «Ласт Буд Кепітал» №31/08/2021 від 31.08.2021 та наказу №21-К від 01.09.2021 директором ТОВ «Ласт Буд Кепітал», тобто будучи службовою особою, вступивши у попередню змову із невстановленими досудовим розслідуванням особами, діючи в інтересах третіх осіб, реалізуючи спільний із невстановленими досудовим розслідуванням особами умисел направлений на розтрату бюджетних коштів, виділених Департаментом регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації на проведення робіт з «Реконструкції інфекційного відділення центру «Дитяча лікарня» КНП «Броварська БКЛ» БРР БМР по вул. Ярослава Мудрого, 47 в м. Бровари Київської області», 11.10.2021, знаходячись у приміщенні офісу ТОВ «Ласт Буд Кепітал», який розташований за адресою: м. Київ вул. Зоологічна, 4а, офіс 139, достовірно знаючи, що проведені роботи не відповідають проектно-кошторисній документації та проведені не в повному обсязі, підписав акт №1 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2021 року від 11.10.2021 на загальну суму 7 181 591,76 гривень та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за жовтень 2021 року (КБ-3) від 11.10.2021 на загальну суму 7 181 591,76 гривень, у які було внесено неправдиві відомості щодо обсягу та вартості виконаних робіт, надавши вказаним документам статусу офіційних.

У подальшому, цього ж дня, а саме 11.10.2021, продовжуючи реалізацію своїх кримінально-протиправних намірів, ОСОБА_11 за попередньою змовою з невстановленими особами вжили заходів для передачі вказаних актів КБ-2-в та КБ-3, що містили завідомо неправдиві відомості щодо обсягів і вартості виконаних будівельних робіт, а саме: акт №1 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2021 року від 11.10.2021 на загальну суму 7 181 591,76 гривень та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за жовтень 2021 року (КБ-3) від 11.10.2021 на загальну суму 7 181 591,76 гривень, у які було внесено неправдиві відомості щодо обсягу та вартості виконаних робіт до Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації, де, старший інспектор відділу технічного нагляду за виконанням робіт управління впровадження проектів будівництва департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації ОСОБА_5 , на якого покладено обов`язки по здійсненню від імені Замовника технічного нагляду за виконанням робіт з «Реконструкції інфекційного відділення центру «Дитяча лікарня» КНП «Броварська БКЛ» БРР БМР по вул. Ярослава Мудрого, 47 в м. Бровари Київської області», перебуваючи в приміщенні вказаного Департаменту за адресою: м. Київ вул. Іллєнка, 40, не будучи обізнаним про кримінально-протиправні наміри ОСОБА_11 та інших невстановлених осіб, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, не перевіривши обсяг виконаних робіт, завірив їх своїм підписом, надавши вказаним документам статусу офіційних, забезпечивши прийняття робіт, неякісно виконаних ТОВ «Ласт Буд Кепітал».

Крім цього, ОСОБА_11 , будучи директором ТОВ «Ласт Буд Кепітал», діючи в інтересах третіх осіб, продовжуючи свій спільний із невстановленими досудовим розслідуванням особами кримінально-протиправний умисел направлений на розтрату бюджетних коштів, виділених Департаментом регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації на проведення робіт з «Реконструкції інфекційного відділення центру «Дитяча лікарня» КНП «Броварська БКЛ» БРР БМР по вул. Ярослава Мудрого, 47 в м. Бровари Київської області», у грудні 2021 року (більш точні дата та час стороною обвинувачення не встановлені), знаходячись у приміщенні офісу ТОВ «Ласт Буд Кепітал», який розташований за адресою: м. Київ вул. Зоологічна, 4а, офіс 139, достовірно знаючи, що проведені роботи не відповідають проектно-кошторисній документації та проведені не в повному обсязі, підписав акт №2 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2021 року на загальну суму 15 759 692,49 гривень та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за грудень 2021 року (КБ-3) на загальну суму 15 241 672,49 гривень (за вирахуванням 518 020 гривень відповідно до акту №3 коригування), у які було внесено неправдиві відомості щодо обсягу та вартості виконаних робіт, надавши вказаним документам статусу офіційних.

У подальшому, продовжуючи реалізацію своїх кримінально-протиправних намірів, ОСОБА_11 за попередньою змовою з невстановленими особами вжили заходів для передачі вказаних актів КБ-2-в та КБ-3, що містили завідомо неправдиві відомості щодо обсягів і вартості виконаних будівельних робіт, а саме: акт №2 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2021 року на загальну суму 15 759 692,49 гривень та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за грудень 2021 року (КБ-3) на загальну суму 15 241 672,49 гривень (за вирахуванням 518 020 гривень відповідно до акту №3 коригування), у які було внесено неправдиві відомості щодо обсягу та вартості виконаних робіт до Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації, де, старший інспектор відділу технічного нагляду за виконанням робіт управління впровадження проектів будівництва департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації ОСОБА_5 , на якого покладено обов`язки по здійсненню від імені Замовника технічного нагляду за виконанням робіт з «Реконструкції інфекційного відділення центру «Дитяча лікарня» КНП «Броварська БКЛ» БРР БМР по вул. Ярослава Мудрого, 47 в м. Бровари Київської області», перебуваючи в приміщенні вказаного Департаменту за адресою: м. Київ вул. Іллєнка, 40, не будучи обізнаним про кримінально-протиправні наміри ОСОБА_11 та інших невстановлених осіб, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, не перевіривши обсяг виконаних робіт, завірив їх своїм підписом, надавши вказаним документам статусу офіційних, забезпечивши прийняття робіт, неякісно виконаних ТОВ «Ласт Буд Кепітал».

На підставі, в тому числі і перелічених документів, в період часу з 22.07.2021 по 30.12.2021 Замовником на виконання умов договір підряду №16-21 від 25.06.2021 з «Реконструкції інфекційного відділення центру «Дитяча лікарня» КНП «Броварська БКЛ» БРР БМР по вул. Ярослава Мудрого, 47 в м. Бровари Київської області» на рахунок Підрядника перераховано грошові кошти в сумі 22 423 264,25 грн., в тому числі в якості оплати за виконання робіт відповідно до актів №1 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2021 року від 11.10.2021 та №2 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2021 року, які в дійсності не виконувались.

Так, відповідно до висновку експерта від 07.12.2023 № 30/7-44/7-113/7, складеного Українським науково-дослідним інститутом спеціальної техніки та судових експертиз СБ України встановлено, що обсяги та вартість робіт, які не виконані, що не відповідає обсягам та вартості робіт, визначеним звітною документацією (форми КБ-2в, КБ-3) з реконструкції «Реконструкція інфекційного відділення центру «Дитяча лікарня» КНП «Броварська БКЛ» БРР БМР по вул. Ярослава Мудрого, 47 в м. Бровари Київської області» становить 3 111 358, 74 грн. (три мільйони сто одинадцять тисяч триста п`ятдесят вісім гривень, 74 копійки).

Враховуючи вищевикладені обставини, у період часу з 11 жовтня 2021 до 30 грудня 2021 року, старший інспектор відділу технічного нагляду управління впровадження проектів будівництва департаменту регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Київської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 21467647) ОСОБА_5 , будучи службовою особою, перебуваючи в приміщенні вказаного Департаменту за адресою: м. Київ вул. Іллєнка, 40, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, не перевіривши обсяг виконаних робіт підписав акт №1 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2021 року від 11.10.2021 на загальну суму 7 181 591,76 гривень, довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за жовтень 2021 року (КБ-3) від 11.10.2021 на загальну суму 7 181 591,76 гривень, акт №2 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2021 року на загальну суму 15 759 692,49 гривень та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за грудень 2021 року (КБ-3) на загальну суму 15 241 672,49 гривень (за вирахуванням 518 020 гривень відповідно до акту №3 коригування) до договору підряду №16-21 від 25.06.2021, у яких були зазначені неправдиві відомості про виконані на об`єкті «Реконструкція інфекційного відділення центру «Дитяча лікарня» КНП «Броварська БКЛ» БРР БМР по вул. Ярослава Мудрого, 47 в м. Бровари Київської області» роботи, які в дійсності не відповідають обсягам та вартості робіт, визначеним звітною документацією (форми КБ-2в, КБ-3) «Реконструкція інфекційного відділення центру «Дитяча лікарня» КНП «Броварська БКЛ» БРР БМР по вул. Ярослава Мудрого, 47 в м. Бровари Київської області», чим завдано майнову шкоду Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації на загальну суму 3 111 358, 74 грн. (три мільйони сто одинадцять тисяч триста п`ятдесят вісім гривень, 74 копійки), що у 250 разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, тобто є тяжкими наслідками.

27.02.2024 року, ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,повідомлено про підозру у вчиненні ним кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

Орган досудового розслідування дотримується позиції того, що обставини оголошеної ОСОБА_5 підозри доведені в повній мірі належними та допустимими доказами. Крім того, наявні ризики, передбачені п.п. 1, 3 ст. 177 КПК України.

Прокурор у судовому засіданні підтримав клопотання, просив його задовольнити в повному обсязі на підставі обставин, викладених в останньому.

Сторона захисту в судовому засіданні проти застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту заперечувала в повному обсязі, просила застосувати запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання, зазначаючи про те, що підозра не обгрунтована, ризики не доведені.

Підозрюваний підтримав думку свого захисника.

Розглянувши клопотання, заслухавши думку учасників процесу, оцінивши в сукупності всі обставини, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

Відповідно ст. 177 КПК України, метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків.

Статтею 181 КПК України передбаченого, що домашній арешт полягає в забороні підозрюваному, обвинуваченому залишати житло цілодобово або в певний період доби. Домашній арешт може бути застосовано до особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину, за вчинення якого законом передбачено покарання у виді позбавлення волі.

Відповідно до положень ст. 194 КПК України під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про: 1) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; 2) наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених ст. 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор; 3) недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

При вирішенні даного клопотання підлягають встановленню та врахуванню обставини, визначені ч. 1 ст. 178, ч. 1 ст. 194 КПК України, та підстави застосування запобіжного заходу, регламентовані ст. 177 КПК України.

Перевіряючи обґрунтованість підозри, слідчий суддя виходить з практики Європейського суду з прав людини, а саме: рішення «Нечипорук і Йонкало проти України», п. 175; «Cebotari v. Moldova», п. 48; «Fox, Campbell and Hartley v. the UK», n. 32, яка вказує на те, що слова «обґрунтована підозра» означають наявність фактів чи інформації, котрі могли би переконати стороннього об`єктивного спостерігача, що особа, можливо, вчинила злочин, та в даному випадку вважає, що дані, які вказують на обґрунтовану підозру, та навіть в сторонньої людини не можуть викликати розумних сумнівів, містяться в долучених в обґрунтування клопотання матеріалах.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_5 у вчиненні інкримінованих злочинів підтверджується наявними в матеріалах клопотання доказами в їх сукупності.

Розглядаючи питання наявності ризиків, на які посилався прокурор, та позицію сторони захисту щодо їх недоведеності, слідчий суддя зазначає таке.

Відповідно до рішення ЄСПЛ у справі «Клішин проти України» наявність кожного ризику повинна носити не абстрактний, а конкретний характер та доводитися відповідними доказами.

Так, в обґрунтування застосування відносно ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді цілодобового домашнього арешту прокурор зазначив, що існують ризики того, що підозрюваний може переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; незаконно впливати на свідка, в цьому ж кримінальному провадженні.

Щодо ризику впливати на свідка в цьому кримінальному провадженні, то ст. 23 КПК України встановлює принцип безпосередності дослідження показань, за змістом якого суд досліджує докази безпосередньо і показання учасників кримінального провадження суд отримує усно. Тобто доказове значення у кримінальному провадженні матимуть саме ті показання свідків, які будуть надані останніми безпосередньо під час судового розгляду в судовому засіданні, а не надані ними в ході досудового розслідування. Вказане доводить, що з метою зміни свідками своїх показань на користь підозрюваного або відмови від дачі показань останній може впливати на вказаних осіб у незаконний спосіб.

Разом з тим слідчий суддя вважає, що ризик того, що ОСОБА_5 може переховуватись від органів досудового розслідування та/або суду не є доведеним належними та допустимими доказами. Такий ризик спростовується тим, що підозрюваний не уникає від слідства, з`являється за викликами до слідчого судді, зокрема, прибув у дане судове засідання, з`являєтсья на виклики слідчого, надає покази, що свідчить про його належну процесуальну поведінку. Також слідчий суддя враховує той факт, що з часу вручення ОСОБА_5 повідомлення про підозру пройшов певний період. Проте ОСОБА_5 , будучи обізнаним про здійснення відносно нього кримінального провадження, впродовж цього часу не вчиняв жодних дій з метою переховування від органу досудового розслідування та/або суду. Також слідчий суддя враховує наявність у ОСОБА_5 міцних соціальних зв`язків, зокрема, що останній одружений, має постійне місце проживання.

Згідно з ч. 4 ст. 194 КПК України, якщо при розгляді клопотання про обрання запобіжного заходу прокурор доведе наявність обґрунтованої підозри та існування ризиків, передбачених ст. 177 КПК України, але не доведе недостатність застосування більш м`якого запобіжного заходу, слідчий суддя, суд має право застосувати більш м`який запобіжний захід, ніж той, який зазначений у клопотанні, а також покласти на підозрюваного, обвинуваченого обов`язки, передбачені частинами п`ятою та шостою цієї статті, необхідність покладення яких встановлена з наведеного прокурором обґрунтування клопотання.

Відтак слідчий суддя доходить висновку, що дієвим запобіжним заходом, який зможе запобігти наявним у цьому кримінальному провадженні ризикам є особисте зобов`язання. При цьому слідчий суддя також враховує обставини, визначені ст. 178 КПК України, і вважає, що обраний запобіжний захід є пропорційним меті та завданням цього кримінального провадження.

Крім того, на виконання вимог ч. 5 ст. 194 КПК України слідчий суддя покладає на підозрюваного обов`язки, визначені даною нормою закону та доведені прокурором.

Керуючись ст. ст. 2, 8, 177, 178, 179, 194, 369-372, 532 КПК України

УХВАЛИВ:

1. Клопотання залишити без задоволення.

2. Застосувати до підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання, строком на 2 місяці, але в межах строку досудового розслідування, а саме до 27 квітня 2024 року включно.

3. Покласти на підозрюваного ОСОБА_5 обов`язки, передбачені ч. 5 ст. 194 КПК України:

- прибувати за кожною вимогою слідчого, прокурора, слідчого судді та суду;

- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання;

- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України та в`їзд в Україну;

- заборонити спілкуватись із свідками та іншими підозрюваними в цьому кримінальному провадженні.

4. Роз`яснити підозрюваному ОСОБА_5 , що в разі невиконання покладених на нього обов`язків, до нього може бути застосований більш жорсткий запобіжний захід і накладено грошове стягнення в розмірі від 0,25 до 2 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

5. Копію ухвали про застосування запобіжного заходу вручити підозрюваному негайно після її оголошення та довести до відома виконавців.

6. Контроль за виконанням ухвали покласти на слідчого та прокурора у кримінальному провадженні.

7. Ухвала слідчого судді про застосування запобіжного заходу підлягає негайному виконанню після її оголошення.

8. Ухвала оскарженню не підлягає.

9. Повний текст ухвали слідчого судді буде складено та оголошено в приміщенні суду протягом 5 діб.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудГолосіївський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.03.2024
Оприлюднено14.03.2024
Номер документу117588950
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів домашній арешт

Судовий реєстр по справі —752/2323/23

Ухвала від 30.11.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Ольшевська І. О.

Ухвала від 23.05.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Данілова Т. М.

Ухвала від 30.11.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Ольшевська І. О.

Ухвала від 30.11.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Ольшевська І. О.

Ухвала від 30.11.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Ольшевська І. О.

Ухвала від 30.11.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Ольшевська І. О.

Ухвала від 30.11.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Ольшевська І. О.

Ухвала від 30.11.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Ольшевська І. О.

Ухвала від 30.11.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Ольшевська І. О.

Ухвала від 30.11.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Ольшевська І. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні