СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. КИЄВА
пр. № 1-кс/759/1719/24
ун. № 759/4705/24
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 березня 2024 року слідчий суддя Святошинського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшої слідчої слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області капітана поліції ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42022112330000012 від 17.01.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України,
ВСТАНОВИВ:
До слідчого судді Святошинського районного суду м. Києва 06.03.2024 року надійшло клопотання старшої слідчої слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області капітана поліції ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42022112330000012 від 17.01.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.
Клопотання мотивоване тим, що Слідчим управлінням Головного управління Національної поліції в Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, яке 17.01.2022 зареєстровано в Єдиному реєстрі досудових розслідувань за № 42022112330000012, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.
Досудовим розслідуванням попередньо встановлено, що службові особи Вишгородської районної ради, зловживаючи своїм службовим становищем, всупереч інтересам служби, при прийнятті рішення про надання згоди комунальному підприємству на списання основних засобів, значно занизили їх вартість, тим самим завдали істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам.
Згідно обставин кримінального провадження, службові особи Вишгородської районної ради, зловживаючи своїм службовим становищем, всупереч інтересам служби, при прийнятті рішення про надання згоди комунальному підприємству на списання основних засобів, значно занизили їх вартість, тим самим завдали істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам.
Так, наказом комітету по фізичній культурі і спорту Київського обласного виконавчого комітету від 10.02.1992 № 56 створено дитячо-юнацьку спортивну школу Київського обласного спорткомітету з водних видів спорту, правонаступником якої є ДЮСШ. ДЮСШ, засновником якої є Вишгородська міська рада, - комунальний позашкільний навчальний заклад, створений з метою здійснення фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи серед дітей, підлітків та молоді, організації і проведення навчально-тренувальних занять, зборів, змагань з водних видів спорту.
У навчальному закладі функціонує три відділення: веслування академічне, веслування на байдарках і каное, вітрильний спорт, а тому для забезпечення здійснення статутної діяльності ДЮСШ потрібно забезпечити нерухомим майном, розташованим біля водойми (річки).
З 1992 року ДЮСШ, перебуваючи в управлінні різних органів влади та органів місцевого самоврядування, користується на підставі договорів таким майном, розташованим на АДРЕСА_1 : елінгом, літера «Х» за технічним паспортом (346,2 кв. м); спортивним залом, літера «К» за технічним паспортом (76,4 кв. м); гуртожитком, літера «Г» за технічним паспортом (131,7 кв. м); гуртожитком, літера «Д» за технічним паспортом (129,1 кв. м); адміністративним будинком, літера «Е» за технічним паспортом (41,0 кв. м).
До 2013 року вказані споруди перебували на балансі ДЮСШ, однак на підставі рішення Вишгородської районної ради від 05.12.2013 № 427-31-VІ їх передано на баланс КП «Навчально-спортивна база» Вишгородської міської ради (далі - НСБ) з умовою подальшого використання майна навчальним закладом на правах оренди.
З огляду на зазначене навчальний заклад укладав такі договори оренди майна: від 01.03.2014 № 16 строком дії до 31.01.2017; від 17.03.2017 № 16/17 строком дії до 31.12.2017; від 16.01.2018 № 16/18 строком дії до 31.12.2018; від 24.01.2019 № 16/19 строком дії до 31.12.2019; від 10.01.2020 № 16/20-О строком дії до 31.12.2020; від 03.03.2021 № 4/21-0 строком дії до 31.12.2022.
Зважаючи на те, що Вишгородською районною радою 14.07.2022 прийнято рішення № 249-20-VІІІ, наразі орендодавцем ДЮСШ є Фонд комунального майна Вишгородської міської ради, а балансоутримувачем - НСБ, яке на підставі цього рішення передано в комунальну власність територіальної громади в особі Вишгородської міської ради.
Згідно зі звітом про оцінку майна ТОВ «Ріелтор-Україна» від 27.09.2021, проведення якої замовлено Фондом комунального майна Вишгородського району, вартість усього орендованого ДЮСШ майна становить 2 283 000 грн (дата оцінки - 31.08.2021). Як убачається з цього звіту, стан об`єктів оцінки є задовільним, тобто у спорудах відсутні дефекти та пошкодження, які знижують несучу здатність і довговічність або перешкоджають нормальній експлуатації, однак мають місце часткові відхилення від вимог проєкту, дефекти або пошкодження, які можуть знизити довговічність конструкції, що в конкретних умовах експлуатації конструкції не обмежує використання об`єкта за визначеним призначенням (ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016). Аналіз найбільш ефективного використання об`єктів оцінки свідчить, що їх експлуатація можлива в альтернативних варіантах, а нежитлових будівель - як побутово-офісно-складських приміщень.
Через три місяці Фонд комунального майна Вишгородського району звернувся до ТОВ «БМВС-ЕКСПЕРТ» щодо необхідності проведення обстеження технічного стану вказаних вище об`єктів. За результатами нібито проведених обстежень 16.12.2021 стосовно орендованого ДЮСШ майна складено технічні звіти, згідно з якими все майно є аварійним і потребує демонтажу.
Представника навчального закладу як фактичного користувача для проведення обстеження не запрошували, як і представника власника/балансоутримувача вказаного майна, оскільки про це у технічних звітах не зазначено.
Таким чином, існують два звіти з різницею складання - три місяці, у яких зроблені протилежні висновки щодо можливості експлуатації навчальним закладом споруд для забезпечення статутної діяльності, що викликає обґрунтовані сумніви у правдивості висновків ТОВ «БМВС-ЕКСПЕРТ», оскільки вони не містять жодних відомостей про конкретні виявлені дефекти та пошкодження, які є аварійними, фотознімків, результатів випробувань тощо відповідно до п. 6.4.3 ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016.
Посилаючись на технічні звіти ТОВ «БМВС-ЕКСПЕРТ», виконавчий комітет Вишгородської міської ради повідомив ДЮСШ, що договір оренди майна на підставі ч. 1 ст. 24 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» припиняється у зв`язку із закінченням строку дії договору, а також через значне пошкодження майна.
При цьому, як убачається з листа виконавчого комітету Вишгородської міської ради від 13.10.2022 № 2-26/1817, відповідно до затвердженої містобудівної документації, а саме Детального плану території земельної ділянки загальною площею 5,7892 га в районі СТ «Дніпро-8», садівницького масиву «Дніпро» у м. Вишгород Київської області, затвердженого рішенням Вишгородської міської ради від 13.05.2021 № 7/82, заплановано здійснення реконструкції будівель на земельних ділянках з кадастровими номерами: 3221810100:38:100:6001, 3221810100:38:084:6000, балансоутримувачем яких є НСБ.
Водночас у цьому листі не зазначено, яке майно планує надати Вишгородська міська рада у користування ДЮСШ, будучи її засновником, враховуючи особливості її статутної діяльності (навчання дітей водним видам спорту), на заміну того, яке, можливо, будуть ремонтувати / демонтувати, у які строки і на якому праві.
Викладене підтверджується зібраною в ході досудового розслідування сукупністю доказів.
При цьому, відповідно до ст. 4 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» місцеве самоврядування в Україні здійснюється на принципах народовладдя, підзвітності та відповідальності перед територіальними громадами їхніх органів та посадових осіб.
За ст. 17 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.
Статтею 32 цього Закону передбачено, що до відання виконавчих органів міських рад належить: управління закладами освіти, фізкультури і спорту, які належать територіальним громадам або передані їм, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення; створення необхідних умов для виховання дітей та молоді, розвитку їхніх здібностей; сприяння діяльності позашкільних закладів освіти.
До делегованих повноважень виконавчих органів міських рад належить забезпечення розвитку всіх видів освіти, розвитку і вдосконалення мережі закладів освіти та фізичної культури і спорту.
Згідно з ч. 7 ст. 60 зазначеного Закону майнові операції, які здійснюються органами місцевого самоврядування з об`єктами права комунальної власності, не повинні ослаблювати економічних основ місцевого самоврядування, зменшувати обсяг та погіршувати умови надання послуг населенню.
Відповідно до ч. 2 ст. 9 Закону України «Про позашкільну освіту» державна політика у сфері позашкільної освіти спрямована на збереження і розвиток мережі комунальних закладів позашкільної освіти без права їх перепрофілювання, перепідпорядкування, злиття, передачі приміщень, обладнання, техніки в оренду, концесію, відчуження (продажу) землі, майна.
Частиною 6 ст. 10 Закону України «Про позашкільну освіту» передбачено, що органи місцевого самоврядування в межах їхньої компетенції забезпечують збереження і зміцнення матеріально-технічної бази закладів позашкільної освіти, розвиток їхньої мережі, ефективне використання закріплених за ними земельних ділянок; здійснюють контроль щодо проектування, будівництва та реконструкції будівель, споруд, приміщень закладів позашкільної освіти з урахуванням універсального дизайну та розумного пристосування.
За ст. 27 Закону України «Про позашкільну освіту», заклад позашкільної освіти володіє, користується і розпоряджається майном, земельною ділянкою відповідно до законодавства України. Для здійснення навчально-виховної роботи закладам позашкільної освіти надаються в користування або в оренду спортивні об`єкти та інші заклади безоплатно або на пільгових умовах.
До матеріально-технічної бази закладу позашкільної освіти належать приміщення, споруди, обладнання, засоби зв`язку, транспортні засоби, земельні ділянки, рухоме і нерухоме майно, що перебуває у його власності або у повному господарському віданні, оперативному управлінні, орендоване чи надане йому засновником (власником).
Основні фонди, земельні ділянки та інше майно закладу позашкільної освіти не підлягають вилученню.
Відповідно до абз. 2 п. 8 Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.11.2008 №993 (далі - Положення), спортивна школа у місті повинна мати власну або орендовану матеріально-технічну базу.
Пунктом 57 Положення встановлено, що матеріально-технічна база спортивної школи включає адміністративні приміщення та спортивні бази, підсобні приміщення, обладнання, транспортні засоби, зокрема спеціалізовані для навчально-тренувальної та спортивної роботи, майданчики, земельні ділянки, рухоме і нерухоме майно, що перебуває в її користуванні.
Згідно з п. 58 Положення для проведення навчально-тренувальної та спортивної роботи спортивним школам за відсутності власної спортивної бази можуть надаватися в користування безоплатно або на пільгових умовах спортивні об`єкти (спортивні споруди). Порядок надання зазначених об`єктів (споруд) у користування визначається місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування відповідно до законодавства.
Виходячи з аналізу вказаних вимог чинного законодавства України, Вишгородська міська рада як власник та засновник ДЮСШ зобов`язана забезпечити навчальний позашкільний заклад необхідною матеріально-технічною базою, у тому числі будівлями та спорудами, земельними ділянками, обладнанням, шляхом надання такого майна на праві власності / користування (господарського відання, оперативного управління, оренди).
У разі якщо Вишгородська міська рада вважає, що те майно, яким наразі користується спортивна школа, є непридатним (належні докази на підтвердження цього факту відсутні), то перед тим як його вилучити (не передати надалі в оренду), засновник повинен надати ДЮСШ інше майно (будівлі, споруди, земельні ділянки) для забезпечення подальшого провадження її статутної діяльності, чого на даний час не зроблено.
При цьому, відповідно до п. 5 постанови Кабінету Міністрів України від 27.05.2022 № 634 «Про особливості оренди державного та комунального майна у період воєнного стану» договори оренди комунального майна, строк дії яких завершується у період воєнного стану, вважаються продовженими на період дії воєнного стану, крім випадку, коли балансоутримувач за 30 календарних днів до дати закінчення договору оренди повідомив орендодавцю та орендарю про непродовження договору оренди з підстав, визначених ст. 19 Закону України «Про оренду державного та комунального майна».
22.01.2024 з метою повного, всебічного та об`єктивного дослідження всіх обставин вчинення кримінального правопорушення, що мають вагоме значення під час розслідування даного кримінального провадження, у кримінальному провадженні призначено оціночно-будівельну експертизу, проведення якої доручено експертам Київського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України.
До СУ ГУНП в Київській області надійшло клопотання судового експерта №СЕ-19/111-23/5515-ОБ від 12.02.2024 про забезпечення безперешкодного доступу для проведення натурного обстеження об`єкта дослідження: нежитлових будівель літ. «Г», «Е», «К», «Х», «Д», загальною площею 725,0 кв.м., розташованих за адресою: Київська обл., Вишгородський р-н, м. Вишгород, вул.Спортивна, 1.
Згідно статті 2 КПК України, завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
На даний час виникла необхідність в проведенні огляду об`єкту: нежитлових будівель літ. «Г», «Е» , «К» , «Х», «Д», загальною площею 725,0 кв.м., розташованих за адресою: Київська обл., Вишгородський р-н, м. Вишгород, вул. Спортивна, 1, які на підставі рішення Вишгородської районної ради від 05.12.2013 № 427-31-VІ передано на баланс КП «Навчально-спортивна база» Вишгородської міської ради (далі - НСБ) з умовою подальшого використання майна навчальним закладом на правах оренди. Так, орендарем є ДЮСШ, а орендодавцем Фонд комунального майна Вишгородської міської ради, а балансоутримувачем - НСБ.
В судове засідання слідча не з`явилась, подала до суду заяву, якою просить розгляд клопотання провести за її відсутності.
Дослідивши клопотання і додатки до нього, вважаю, що клопотання підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Правові підстави надання обшуку регламентовані ст. 234 КПК України.
Стаття 30 Конституції України гарантує кожному недоторканність житла чи іншого володіння особи. Тому, згідно з цією статтею не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше, як за вмотивованим рішенням суду.
Згідно із ст. 13 КПК України не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим судовим рішенням, крім випадків, передбачених Кодексом.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів. Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.
Частиною 2 ст. 234 КПК України визначено, що обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого загального суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування.
Відповідно до ч. 5 ст. 237 КПК України при проведенні огляду дозволяється вилучення лише речей і документів, які мають значення для кримінального провадження, та речей, вилучених з обігу. Усі вилучені речі і документи підлягають негайному огляду і опечатуванню із завіренням підписами осіб, які брали участь у проведенні огляду. У разі якщо огляд речей і документів на місці здійснити неможливо або їх огляд пов`язаний з ускладненнями, вони тимчасово опечатуються і зберігаються у такому вигляді доти, доки не буде здійснено їх остаточні огляд і опечатування.
Під час розгляду клопотання слідчий суддя вважає, що слідчим доведено наявність достатніх підстав для надання дозволу на проведення огляду об`єкту: нежитлових будівель літ. «Г» , «Е» , «К» , «Х» , «Д», загальною площею 725,0 кв.м., розташованих за адресою: АДРЕСА_1 .
З клопотання та долучених до нього документів вбачається, що огляд потрібен для виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, які неможливо отримати іншим шляхом, тому, слідчий суддя вважає за необхідне надати дозвіл на проведення огляду.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 234, 235, 237 КПК України,
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшої слідчої слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області капітана поліції ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42022112330000012 від 17.01.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України - задовольнити.
Надати старшому слідчому відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Київській області ОСОБА_3 , та групі слідчих у даному кримінальному провадженні - а саме: ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , а також залученим спеціалістам, судовим експертам, представників орендаря/орендодавця/балансоутримувача дозвіл на огляд об`єкту: «нежитлових будівель літ. «Г», «Е», «К», «Х», «Д», загальною площею 725,0 кв.м., розташованих за адресою: АДРЕСА_1 , які перебувають на балансі КП «Навчально-спортивна база» Вишгородської міської ради (ЄДРПОУ 23572880), орендодавцем є Фонд комунального майна Вишгородської міської ради (ЄДРПОУ 20583073), а орендарем є ВИШГОРОДСЬКА МІСЬКА ДИТЯЧО-ЮНАЦЬКА СПОРТИВНА ШКОЛА З ВОДНИХ ВИДІВ СПОРТУ (ЄДРПОУ 22202661).
Строк дії зазначеної ухвали не може перевищувати одного місяця з дня її постановлення.
Ухвала слідчого судді про дозвіл на огляд надає право проникнути до володіння особи лише один раз.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Святошинський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2024 |
Оприлюднено | 14.03.2024 |
Номер документу | 117589513 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Святошинський районний суд міста Києва
П`ятничук І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні