КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А
про зупинення провадження в адміністративній справі
07 березня 2024 року м. Київ320/1500/24
Київський окружний адміністративний суду у складі судді Жука Р.В., ознайомившись із матеріалами адміністративної справи
за позовом Керівника Бучанської окружної прокуратури Київської області в інтересах
держави в особі Головного управління Державної служби України з
надзвичайних ситуацій у Київській області
до Комунального підприємства "Управління житлово-комунального господарства
"Ірпінь" Ірпінської міської ради
третя особа Ірпінська міська рада
про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
До Київського окружного адміністративного суду звернувся Керівник Бучанської окружної прокуратури Київської області в інтересах держави в особі головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області з адміністративним позовом до Комунального підприємства "Управління житлово-комунального господарства "Ірпінь" Ірпінської міської ради, третя особа - Ірпінська міська рада, в якому просить суд:
- визнати бездіяльність відповідача щодо невжиття заходів з належного утримання захисних споруд - сховищ (протирадіаційних укриттів) №164003 та №164005 протиправною;
- зобов`язати привести у стан готовності захисну споруду №164003, розташовану за адресою: Київська обл., м. Ірпніь, вул. Миру, 10 та захисну споруду №164005, розташовану за адресою: Київська обл., м. Ірпінь, вул. Авіаконструктора Антонова, 4-а - з метою використання їх за призначенням у відповідності до "Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту", затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України №579 від 09.07.2018.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 07.03.2024 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Ознайомившись з матеріалами справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для зупинення провадження у справі, з огляду натаке.
Ухвалою Верховного Суду від 25.01.2024 передано на розгляд об`єднаної палати Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду справу №260/4199/22 за позовом Керівника Хустської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Закарпатській області до Комунального некомерційне підприємство "Лікувально-профілактична установа Міжгірська районна лікарня Міжгірської селищної ради Закарпатської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Міжгірської селищної ради, про зобов`язання вчинити певні дії.
Верховний Суд виходив з того, що під час застосування статті 53 КАС України та статті 23 Закону №1697-VII у спорах за позовом прокурора про зобов`язання суб`єкта (балансоутримувача) привести захисну споруду цивільного захисту (сховище) у належний стан сформувалася різна практика серед судових палат Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду.
Так, у справах №160/11353/22, №160/8894/22, №160/14651/22, №560/10319/22, №320/3128/23, №620/8815/22, №620/6785/22, №260/4120/22, №260/4199/22, №260/4044/22 суди дійшли висновку про відсутність у прокурора права на звернення до суду із позовом в особі територіального органу ДСНС України про зобов`язання суб`єкта (балансоутримувача) привести захисну споруду цивільного захисту (сховище) у належний стан, придатний для використання за цільовим призначенням (готовність до укриття населення).
Протилежних висновків дійшли суди попередніх інстанцій у справах №280/1532/23, №240/24144/22, №600/809/23-а, №560/9769/22, №420/6185/22 та інші.
З огляду на те, що колегії суддів судової палати з розгляду справ щодо захисту соціальних прав та судової палати з розгляду справ щодо виборчого процесу та референдуму, а також захисту політичних прав громадян Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду по-різному застосовують норми статті 53 КАС України та статті 23 Закону №1697-VII в частині повноважень прокурора щодо захисту інтересів держави шляхом реалізації права на звернення в особі суб`єкта владних повноважень до суду із позовом, Верховний Суд визнав очевидною необхідність формування єдиної правозастосовчої практики з означеного питання.
Відповідно до пункту 5 частини 2 статті 236 Кодексу адміністративного судочинства України суд має право зупинити провадження у справі в разі: перегляду судового рішення у подібних правовідносинах (в іншій справі) у касаційному порядку палатою, об`єднаною палатою, Великою Палатою Верховного Суду - до набрання законної сили судовим рішенням касаційної інстанції.
Беручи до уваги те, що на розгляді об`єднаної палати Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду перебуває справа №260/4199/22 за позовом Керівника Хустської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Закарпатській області до Комунального некомерційне підприємство "Лікувально-профілактична установа Міжгірська районна лікарня Міжгірської селищної ради Закарпатської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Міжгірської селищної ради, про зобов`язання вчинити певні дії, правовідносини в якій є подібними до правовідносин у цій справі, а також зважаючи на те, що правові висновки об`єднаної палати Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду, зроблені за результатами розгляду справи №260/4199/22, матимуть значення для правильного вирішення цієї справи, суд дійшов висновку про наявність підстав та доцільність зупинення провадження у цій справі до набрання законної сили судовим рішенням Верховного Суду у зразковій адміністративній справі №260/4199/22.
Керуючись статтями 236, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В:
Зупинити провадження справі №320/1500/24 до набрання законної сили рішенням Верховного Суду у складі об`єднаної палати Касаційного адміністративного суду у справі №260/4199/22.
Зобов`язати представників сторін повідомити суд про набрання законної сили судовим рішенням у справі №260/4199/22.
Копію ухвали суду надіслати (вручити, надати) учасникам справи (їх представникам), зокрема, шляхом направлення тексту ухвали електронною поштою, факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), телефонограмою.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня проголошення (підписання) ухвали.
Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.
Суддя Жук Р.В.
Дата ухвалення рішення | 07.03.2024 |
Оприлюднено | 14.03.2024 |
Номер документу | 117591988 |
Судочинство | Адміністративне |
Суть | визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити дії |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Жук Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні