Постанова
від 13.03.2024 по справі 463/824/24
ЛИЧАКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №463/824/24

Провадження №3/463/560/24

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 березня 2024 року м. Львів

Суддя Личаківського районного суду м. Львова Стрепко Н.Л., з участю особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов з Львівського районного управління поліції №1 ГУ НП у Львівській області, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , українця, громадянина України, продавця магазину, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 156 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 24 січня 2024 року близько 14:49 год. за адресою: м. Львів, вул. Пасічна, 64, будучи продавцем в магазині «Біг смоук» здійснював торгівлю (продаж) електронних сигарет без марки «ELF BAR» в кількості 50 штук без марок акцизного податку, вартістю за одну штуку 350 грн., чим вчинив правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 156 КУпАП.

В судовому засіданні особа, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 вину у вчиненні адміністративного правопорушення визнав та вказав, що дійсно торгував підакцизними товарами, оскільки не знав, що на таких мають бути акцизні марки.

Заслухавши пояснення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного.

Положеннями ч. 1 ст. 156 КУпАП передбачена адміністративну відповідальність за роздрібну або оптову торгівлю алкогольними напоями чи тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, без марок акцизного податку чи з підробленими марками цього податку.

Як вбачається з протоколу про адміністративне правопорушення серії ВАД №556372 від 24 січня 2024 року, таким ОСОБА_1 вміняється здійснення продажу електронних сигарет без марки «ELF BAR» в кількості 50 штук без марок акцизного податку.

В своємурапорті від24січня 2024року старшийдільничний офіцерполіції СДОПВП ЛРУП№ 1ГУНП уЛьвівській областікапітан поліції Ю. Кузенко вказав, що ним 24 січня 2024 року близько 14:49 год. в ході обходу ввіреної йому території обслуговування в АДРЕСА_3 , в магазині «Біг смоук» було виявлено торгівлю (продаж) електронних сигарет марки «ELFBAR» без марки акцизного податку громадянином ОСОБА_1 . Відносно останнього складено протокол про адміністративне правопорушення за ч. 1 ст. 156 КУпАП і вилучено 50 пачок електронних сигарет «ELFBAR» вартістю за одну штуку 350 гривень.

Наведені в рапорті обставини підтверджуються долученим відеозаписом.

В письмових поясненнях від 24 січня 2024 року ОСОБА_1 вказав, що того дня близько 14:49 год. будучи на своєму робочому місці в магазині на АДРЕСА_3 , вейп шоп «Біг смоук» він здійснив продаж електронних сигарет без марок акцизного податку. При цьому зазначив, що йому не було відомо чи такі з марками акцизного податку чи без, та що на них має бути така марка.

З долучених фото вбачається, що електронні сигарети «ELF BAR», які були предметом продажу, є одноразовими.

Зокрема відповідно до п.п. 14.1.56 прим. 4 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України рідини, що використовуються в електронних сигаретах, рідкі суміші хімічних речовин, що містять або не містять нікотин, використовуються для створення пари в електронних сигаретах та містяться, зокрема, в картриджах, заправних контейнерах та інших ємностях.

Пунктом 215.1 ст. 215 ПКУ до підакцизних товарів віднесено, зокрема, рідини, що використовуються в електронних сигаретах Податкового кодексу України.

Згідно п. 226.1 ст. 226 Податкового кодексу України у разі виробництва на митній території України алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, чи ввезення таких товарів на митну територію України платники податку зобов`язані забезпечити їх маркування марками встановленого зразка у такий спосіб, щоб марка акцизного податку розривалася під час відкупорювання (розкривання) товару.

Наявність наклеєної в установленому порядку марки акцизного податку встановленого зразка на пляшці (упаковці) алкогольного напою, пачці (упаковці) тютюнового виробу чи ємності (упаковці) з рідиною, що використовується в електронних сигаретах, є однією з умов для ввезення на митну територію України і продажу таких товарів споживачам, а також підтвердженням сплати податку та легальності ввезення товарів (п. 226.2 ст. 226 Податкового кодексу України).

При цьому пунктом 23 Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1251 із змінами та доповненнями для рідин, що використовуються в електронних сигаретах, передбачено наклеювання марки на ємності (упаковки) з рідиною, що використовуються в електронних сигаретах, у такий спосіб, щоб марки обов`язково розривалися під час відкривання.

З врахуванням наведеного вище одноразові електронні сигарети підлягають маркуванню марками акцизного податку.

Відтак винау вчиненні ОСОБА_1 адміністративних правопорушеннястверджується протоколамипро адміністративніправопорушення серіїВАД №556372від 24січня 2024року,долученим дотакого відеозаписомта фото,рапортом старшогодільничного офіцераполіції СДОПВП ЛРУП№ 1ГУНП уЛьвівській областікапітана поліції Ю. Кузенка від 24 січня 2024 року, письмовими поясненнями особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 від 24 січня 2024 року, а також поясненнями останнього, наданими в судовому засіданні.

Вважаю, що в діях ОСОБА_1 є склад правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 156 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Враховуючи вищенаведене, особу правопорушника, визнання ним вини у вчиненні правопорушення, щире розкаяння винного, усвідомлення ним негативних наслідків вчиненого, до нього слід застосувати адміністративне стягнення у виді мінімального штрафу, визначеного санкцією статті.

При цьому санкцією ст. 156 КУпАП передбачено адміністративне стягнення у вигляді штрафу з конфіскацією предметів торгівлі та виручки, одержаної від продажу предметів торгівлі.

Водночас ст. 265 КУпАП передбачено, що речі і документи, що є знаряддям або безпосереднім об`єктом правопорушення, виявлені під час затримання, особистого огляду або огляду речей, вилучаються посадовими особами органів, зазначених у статтях 234-1, 234-2, 244-4, 262 і 264 цього Кодексу. Вилучені речі і документи зберігаються до розгляду справи про адміністративне правопорушення у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України за погодженням із Державною судовою адміністрацією України, а після розгляду справи, залежно від результатів її розгляду, їх у встановленому порядку конфіскують, або повертають володільцеві, або знищують, а при оплатному вилученні речей - реалізують. Про вилучення речей і документів складається протокол або робиться відповідний запис у протоколі про адміністративне правопорушення, про огляд речей або адміністративне затримання.

Як вбачається з адміністративних матеріалів, до таких не долучено протоколу вилучення предметів торгівлі та виручки, одержаної від продажу таких, водночас в протоколі про адміністративне правопорушення серії ВАД №556372 від 24 січня 2024 року зазначено, що при складенні такого згідно зі ст. 265 КУпАП вилучено для тимчасового зберігання електронні сигарети марки «ELF BAR» в кількості 50 штук вартістю за одну штуку 350 грн.

З врахуванням наведеного суд також застосовує передбачену санкцією статті конфіскацію предметів торгівлі, однак адміністративне стягнення в частині конфіскації виручки, одержаної від продажу предметів торгівлі, не може бути застосовано судом, оскільки відомості щодо вилучення такої відсутні.

Окрім того, відповідно до ст. 40-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення судовий збір у справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

Згідно з п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення ставка судового збору становить 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 605,60 грн.

Керуючись ст.ст. 8, 33, 40-1, 156, 268, 283, 284, 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення , -

п о с т а н о в и в:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 122-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 200 (двохсот) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3 400 (три тисячі чотириста) гривень, з конфіскацією предметів торгівлі: електронних сигарет марки «ELF BAR» в кількості 50 штук вартістю за одну штуку 350 грн.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , в користь держави судовий збір в розмірі 605 (шістсот п`ять) гривень 60 (шістдесят) копійок.

Штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому даної постанови, а в разі її оскарження - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

У разі несплати штрафу у визначений строк, постанова надсилається для примусового виконання, а штраф стягується у подвійному розмірі, тобто становитиме 6 800 (шість тисяч вісімсот) гривень.

На постанову може бути подана апеляційна скарга до Львівського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення через Личаківський районний суд м. Львова.

Суддя: Стрепко Н.Л.

Дата ухвалення рішення13.03.2024
Оприлюднено14.03.2024
Номер документу117605753
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —463/824/24

Постанова від 13.03.2024

Адмінправопорушення

Личаківський районний суд м.Львова

Стрепко Н. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні