Рішення
від 30.01.2024 по справі 160/29779/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 січня 2024 року Справа № 160/29779/23 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Царікової О.В.,

секретаря судового засідання:Пірієвої Л.А.,

за участі:

представника відповідача:Бабенко Д.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу №160/29779/23 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «М-ДІОД» (50074, Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Святогеоргіївська, 11/110, 111; ідентифікаційний код юридичної особи 42325159) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а; ідентифікаційний код юридичної особи 44118658) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

14.11.2023 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «М-ДІОД» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якій позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №0304780412 від 26.10.2023.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що за наслідками проведеної камеральної перевірки контролюючим органом встановлено порушення позивачем термінів реєстрації податкових накладних, а в подальшому винесено податкове повідомлення-рішення від 26.10.2023 №0304780412 (форми «Н») та застосовано штрафні санкції у загальному розмірі 175023,14 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення ґрунтується на висновках, викладених в Акті камеральної перевірки №34024/04-36-04-12/42325159 від 28.09.2023, в якому зазначено, що в порушення пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі ПК України) позивачем допущена затримка реєстрації податкових накладних. Позивач не погоджується із розміром застосованих відповідачем штрафних санкцій та наголошує на тому, що відповідач протиправно не застосував до спірних правовідносин положення Закону України від 12.01.2023 №2876-ІХ Про внесення змін до розділу XX Перехідні положення ПК України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування, який набрав чинності 08.02.2023, щодо застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій. Позивач вважає оскаржене податкове повідомлення-рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, у зв`язку з чим, звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.11.2023 відкрито провадження в адміністративній справі №160/29779/23 та призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено на 12.12.2023. Останнє судове засідання у справі відбулось 30.01.2024.

Цією ж ухвалою відповідачу встановлено п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання суду відзиву на позовну заяву.

13.12.2023 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду від відповідача надійшов відзив (вх. №106907/23), в якому останній заперечив проти задоволення позовних вимог. В обґрунтування своєї позиції відповідач зазначив, що камеральною перевіркою встановлено, що позивач подав на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні, які зареєстровано з порушенням граничних строків реєстрації. Відповідач застосував до позивача штраф відповідно до вимог п. 120-1.1 ПК України. Спростовуючи аргументи позивача, відповідач вказує, що спірні правовідносини фактично відбулися та завершилися до моменту набрання чинності Законом України від 12.01.2023 №2876-ІХ Про внесення змін до розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування (08.02.2023). З огляду на вищенаведене та враховуючи, що Закон України від 12.01.2023 №2876-ІХ Про внесення змін до розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування не має прямої вказівки про надання зворотної дії в часі його приписам щодо визначення розміру штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних щодо юридичних осіб, доводи позивача є безпідставними. З огляду на викладене, відповідач просив суд у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

26.01.2024 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду від відповідача надійшло клопотання про долучення доказів (вх. №3173/23), до якого останнім додано квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.08.2023 та від 18.08.2023.

У судове засідання, призначене на 30.01.2024, представник позивача не з`явився, подав до суду клопотання (вх. №1315/24ел) про розгляд справи без його участі, у заявах по суті справи та у попередніх судових засіданнях підтримав позовні вимоги та просив суд адміністративний позов задовольнити повністю.

Представник відповідача в судовому засіданні, призначеному на 30.01.2024, заперечив проти задоволення позовних вимог з підстав їх безпідставності та необґрунтованості, просив суд у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та надані сторонами докази, а також проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, що регулюють спірні правовідносини, суд зазначає таке.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «М-ДІОД», ідентифікаційний код 42325159, зареєстроване у встановленому законом порядку у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань як юридична особа, запис №12271020000018561 від 24.07.2018, місцезнаходження: Україна, 50074, Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Святогеоргіївська, буд. 11, приміщення 110-111.

Видами економічної діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «М-ДІОД» згідно КВЕД є: 43.21 Електромонтажні роботи (основний), 46.13 Діяльність посередників у торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами, 46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами, 46.52 Оптова торгівля електронним і телекомунікаційним устаткованням, деталями до нього, 47.54 Роздрібна торгівля побутовими електротоварами в спеціалізованих магазинах, 61.10 Діяльність у сфері проводового електрозв`язку, 62.01 Комп`ютерне програмування, 42.22 Будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій, 27.11 Виробництво електродвигунів, генераторів і трансформаторів, 27.12 Виробництво електророзподільчої та контрольної апаратури, 27.33 Виробництво електромонтажних пристроїв, 27.90 Виробництво іншого електричного устатковання, 33.14 Ремонт і технічне обслуговування електричного устатковання.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що на підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 розділу І, підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 розділу ІІ Податкового кодексу України, у порядку, визначеному пунктом 76.2 статті 76 розділу II Податкового кодексу України Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «М-ДІОД» з питання дотримання порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Результати проведеної камеральної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «М-ДІОД» оформлені Актом від 28.09.2023 №34024/04-36-04-12/42325159 про результати камеральної перевірки щодо порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ «Торговий дім «М-ДІОД» (код ЄДРПОУ 42325159) (далі Акт перевірки).

Зі змісту Акта перевірки слідує, що камеральною перевіркою встановлено порушення позивачем граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, визначених п. 201.10 ст. 201 ПК України на момент вчинення правопорушення.

Акт перевірки контролюючим органом направлено позивачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення №060049268685, який отримано представником позивача 04.10.2023, про що свідчить підпис останнього, вчинений на рекомендованому повідомленні по вручення поштового відправлення, виплату поштового переказу.

Позивачем надано заперечення за вих. №53 від 06.10.2023 до акта камеральної перевірки щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригувань до таких накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних №34024/04-36-04-12/42325159 від 28.09.2023, в яких останній зазначив незгоду з доводами контролюючого органу про те, що позивачем порушено вимоги чинного законодавства по несвоєчасній реєстрації податкових накладних і що наявні підстави для застосування штрафних санкцій за це.

Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області за результатами розгляду заперечення повідомлено позивачу листом №70876/6/6/04-36-04-12-14 від 20.10.2023 про те, що висновки, викладені в Акті перевірки, є правомірними, відповідають нормам чинного законодавства та залишаються без змін.

Вказаний лист направлено позивачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення №4904412899637, який отримано представником позивача 03.11.2023, про що свідчить підпис останнього, вчинений на рекомендованому повідомленні по вручення поштового відправлення, виплату поштового переказу №5007404458801.

На підставі встановлених в Акті перевірки порушень контролюючий орган виніс податкове повідомлення-рішення від 26.10.2023 №0304780412 (форми Н), згідно з яким контролюючим органом за порушення граничних строків реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201 ПК України, та згідно з пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України застосовано до позивача штраф у сумі 175023,14 грн за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (3014060100).

Вказане вище податкове повідомлення-рішення направлено позивачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення №0600056282804, який отримано представником позивача 03.11.2023, про що свідчить підпис останнього, вчинений на рекомендованому повідомленні по вручення поштового відправлення, виплату поштового переказу №0690019805227.

Відповідно до розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (додаток до податкового повідомлення-рішення від 26.10.2023 №0304780412) контролюючим органом застосовано до щодо Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «М-ДІОД» штраф у загальному розмірі 175023,14 грн за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) за порушення граничних строків реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201 ПК України, а саме:

- податкової накладної/розрахунку коригування №101 від 28.12.2021: дата реєстрації 06.06.2022, граничний термін реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 27.05.2022, кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації 10, сума податку на додану вартість 581,27 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафної санкції 58,13 грн;

- податкової накладної/розрахунку коригування №102 від 28.12.2021: дата реєстрації 07.06.2022, граничний термін реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 27.05.2022, кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації 11, сума податку на додану вартість 104782,00 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафної санкції 10478,20 грн;

- податкової накладної/розрахунку коригування №12 від 08.08.2022: дата реєстрації 12.09.2022, граничний термін реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 31.08.2022, кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації 12, сума податку на додану вартість 101265,48 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафної санкції 10126,55 грн;

- податкової накладної/розрахунку коригування №30 від 29.12.2022: дата реєстрації 16.01.2023, граничний термін реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 15.01.2023, кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації 1, сума податку на додану вартість 3634,77 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафної санкції 363,48 грн;

- податкової накладної/розрахунку коригування №16 від 04.08.2022: дата реєстрації 13.03.2023, граничний термін реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 31.08.2022, кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації 194, сума податку на додану вартість 372770,20 грн, розмір штрафу 40%, сума штрафної санкції 149108,08 грн;

- податкової накладної/розрахунку коригування №12 від 14.02.2023: дата реєстрації 20.03.2023, граничний термін реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 05.03.2023, кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації 15, сума податку на додану вартість 1808,56 грн, розмір штрафу 2%, сума штрафної санкції 36,17 грн;

- податкової накладної/розрахунку коригування №19 від 19.07.2023: дата реєстрації 21.08.2023, граничний термін реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 18.08.2023, кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації 3, сума податку на додану вартість 242626,36 грн, розмір штрафу 2%, сума штрафної санкції 4852,53 грн.

Зазначене стало підставою для звернення до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі ПК України).

За приписами п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи а зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до абзацу 1 пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

При цьому, згідно з абзацом 4 цього ж пункту201.10 статті 201 ПК України податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно абзацу 14 пункту 201.10 статті 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

З аналізу процитованих положень вбачається, що продавець товарів/послуг зобов`язаний зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.

За своєю правовою природою норма, викладена в абзаці 4 пункту 201.10 статті 201 ПК України, є нормою зобов`язального характеру (норма-припис), а отже має існувати норма, яка передбачає відповідальність за невиконання платником податку зобов`язання у вигляді обов`язку реєстрації податкової накладної.

Статтею 120-1 ПК України визначена відповідальність платників податків за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної. Тобто, законодавець передбачив для платників податків відповідальність за порушення пункту 201.10 статті 201 ПК України.

Так, згідно пункту 120-1.1 статті 120 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами а - г цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Таким чином, на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк, встановлений податковим законодавством, а саме для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. Порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу в залежності від терміну такого порушення, що передбачено пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України.

Разом із тим, згідно з пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України, за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.

Таким чином, перелік порушень податкового законодавства, за які контролюючим органом нараховуються штрафні санкції в період дії карантину на території України є вичерпним та не включає застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у період з 01.03.2020 і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

Виходячи з наведених норм у взаємозв`язку з обставинами справи судом встановлено, що позивачем дійсно порушено передбачені пунктом 201.1 статті 201 ПК України граничні терміни реєстрації податкових накладних, що не заперечується позивачем.

Суд зазначає, що у контексті застосування пункту 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України правове значення має саме факт вчинення відповідного порушення, складом якого, в даному випадку, є порушення строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної.

Таким чином, суд вважає, що обставини щодо періоду вчинення правопорушення мають значення для визначення розміру нарахованих штрафних санкцій, а не для встановлення застосовності вказаної норми ПК України у правовій кваліфікації такого правопорушення, як триваючого.

Водночас, пункт 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України містить чітку вказівку на темпоральний критерій застосування з 01.03.2020 і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

Однак, Законом України від 12.05.2022 №2260-ІХ Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану, який набрав чинності 27.05.2022, внесено зміни до підпункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України Про введення воєнного стану в Україні від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України Про затвердження Указу Президента України Про введення воєнного стану в Україні від 24.02.2022 №2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.

Так, відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу Перехідні положення ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Згідно підпункту 69.1-1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України визначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

Тобто, Законом №2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022, поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності.

При цьому, підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України скасовано дію мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

Звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних передбачено лише для платників податків щодо реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24.02.2022 до 27.05.2022 (тобто до дня набрання чинності Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану) за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15.07.2022.

Позивач зауважує, що на дату застосування штрафу відповідач мав керуватись пунктами 89-90 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України, з питань застосування штрафних санкцій за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Надаючи оцінку аргументам позивача, які покладені в основу адміністративного позову, суд зазначає наступне.

Законом України від 12.01.2023 №2876-ІХ Про внесення змін до розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування, який набрав чинності 08.02.2023, зокрема підрозділ 2 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України доповнено пунктами 89 та 90 такого змісту:

89. Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України Про введення воєнного стану в Україні від 24.02.2022 №64/2022, затвердженим Законом України Про затвердження Указу Президента України Про введення воєнного стану в Україні від 24.02.2022 №2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

90. Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України Про введення воєнного стану в Україні від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України Про затвердження Указу Президента України Про введення воєнного стану в Україні від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:

2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів";

69.18. Установити, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 20 години.

Операційний день для реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, триває з 0 годин 00 хвилин до 24 години 00 хвилин.

Квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації щодо податкових накладних/розрахунків коригування, поданих для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом операційного дня, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, надсилається платнику податку не пізніше наступного операційного дня.

Якщо протягом наступного операційного дня після операційного дня, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається не пізніше наступного операційного дня.

Воєнний стан введено в Україні з 24.02.2022 згідно Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 та Закону України від 24.02.2022 № 2102-IX.

Тобто, Законом України від 12.01.2023 №2876-ІХ, який набрав чинності 08.02.2023, збільшено тривалість граничного строку реєстрації податкової накладної, залежно від дня її складення та зменшено відсоткові розміри ставок штрафу за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно вимог ч. 1 ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

Згідно Рішення Конституційного Суду України від 09.02.1999 № 1-рп-99 (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) за загальновизнаним принципом права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Цей принцип закріплений у частині першій статті 58 Конституції України, за якою дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце. Конституційний Суд України дійшов висновку, що положення частини першої статті 58 Конституції України про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів у випадках, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи, стосується фізичних осіб і не поширюється на юридичних осіб. Але це не означає, що цей конституційний принцип не може поширюватись на закони та інші нормативно-правові акти, які пом`якшують або скасовують відповідальність юридичних осіб. Проте надання зворотної дії в часі таким нормативно-правовим актам може бути передбачено шляхом прямої вказівки про це в законі або іншому нормативно-правовому акті.

У межах спірних правовідносин судом встановлено, що згідно розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (додаток до податкового повідомлення-рішення від 26.10.2023 №0304780412) контролюючим органом застосовано до позивача штраф від сум ПДВ, які відображені у податкових накладних позивача, що несвоєчасно зареєстровані.

Тобто, на момент реєстрації податкових накладних позивача (червень, вересень 2022 року, січень, березень, серпень 2023 року) норми пункту 201.10 статті 201 ПК України визначали як граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та граничні розміри штрафу.

Разом з тим в контексті доводів позивача, суд зауважує, що Законом №2876-IX не визначено особливостей застосування тих чи інших положень та дати, з якої відповідні положення мають застосовуватись.

Поряд з цим суд зауважує, що на момент складання акта камеральної перевірки (28.09.2023) та винесення спірного податкового повідомлення-рішення (26.10.2023) вже набули чинності зміни, внесені Законом України від 12.01.2023 №2876-ІХ до ПК України, в частині доповнення підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України пунктами 89 та 90, які зокрема пом`якшили відповідальність платника на період дії воєнного стану, який введений в Україні з 24.02.2022, тобто, в цій частині вказаний вище закон має зворотну дію в часі.

Варто вказати, що згідно з пунктом 11 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).

Таким чином, суд зауважує, що на день прийняття рішення щодо застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, з урахуванням триваючого воєнного стану на території України, підлягали застосуванню штрафні санкції у розмірах, визначених пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України.

Судом встановлено, що відповідачем сума штрафу за порушення позивачем граничного строку для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахована згідно положень пункту120-1.1 статті 120 ПК України.

Разом з тим, виходячи з приписів п. 11 підрозділу 10 розділу ХІХ Перехідні положення ПК України, відповідач при визначенні розміру штрафу повинен був керуватися саме нормами Закону №2876-ІХ та визначити розмір штрафних (фінансових) санкцій відповідно до приписів останнього.

Згідно правової позиції Верховного Суду, яка викладена у постанові від 06.05.2022 у справі №826/14188/16, наслідком встановлення судом невідповідності частини рішення суб`єкта владних повноважень (зокрема, помилкового розрахунку суми податкового зобов`язання) вимогам чинного на час виникнення спірних правовідносин законодавства є визнання такого акта частково протиправним, якщо цю частину може бути ідентифіковано (виокремлено, названо) та що без неї оскаржуваний акт в іншій частині (частинах) не втрачає свою цілісність, значення. Якщо помилкове нарахування сум податкового зобов`язання відбулося у зв`язку з порушенням нормативних вимог як платником так і контролюючим органом, то податкове повідомлення рішення не може бути визнано протиправним і скасовано у будь-якій частині. У цьому випадку контролюючий орган ще не визначив в установленому порядку дійсний податковий обов`язок зі сплати земельного податку. Суд не може підміняти державний орган, рішення якого оскаржується, приймаючи замість акта індивідуальної дії, що визнається протиправним і скасовується, інше рішення, яке б відповідало закону, а також давати вказівки, що б свідчили про вирішення питань, які належать до компетенції такого суб`єкта владних повноважень.

За вказаних обставин суд вважає, що відповідач в оскарженому податковому повідомленні-рішенні помилково визначив розмір штрафу, внаслідок не застосування норми ПК України, яка підлягала застосуванню, та здійснив помилковий розрахунок.

Разом з тим, суд зазначає, що наявними у матеріалах справи доказами позивачем не доведено, а відповідачем спростовано твердження щодо дати реєстрації податкової накладної №19 від 19.07.2023 саме 21.08.2023.

Так, у графі «Результат обробки» квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.08.2023 зазначено: «Документ доставлено до ДПС України. Документ не прийнято», а у графі «Виявлені помилки» зазначено: «Порушено вимоги наказу Міндоходів України від 29.11.2013 №729, а саме: подання декількох документів з однаковим іменем файлу не допускається документ з іменем файлу 04840042325159J1201015100000000110720230484.ХМL присутній в Архіві електронних документів з реєстраційним номером 9192105266. Дата подання 02.08.2023. Подання декількох документів з однаковим іменем файлу не допускається. При необхідності змініть номер документа в імені файлу і повторно надішліть документ.». Отже, не може вважатися датою реєстрації податкової накладної №19 18.08.2023, оскільки податкова накладна не була зареєстрована з вказаної дати з огляду на наявність помилок, допущених позивачем при реєстрації останньої.

Разом з тим, квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.08.2023 податкову накладну №19 було прийнято до реєстрації.

Таким чином, датою реєстрації податкової накладної №19 від 19.07.2023 є саме 21.08.2023.

Суд зазначає, що розмір штрафної (фінансової) санкції становить:

- за податковою накладною №101 від 28.12.2021: дата реєстрації 06.06.2022, граничний термін реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 27.05.2022, кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації 10, сума податку на додану вартість 581,27 грн, розмір штрафу 2%, сума штрафної санкції 11,63 грн;

- за податковою накладною №102 від 28.12.2021: дата реєстрації 07.06.2022, граничний термін реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 27.05.2022, кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації 11, сума податку на додану вартість 104782,00 грн, розмір штрафу 2%, сума штрафної санкції 2095,64 грн;

- за податковою накладною №12 від 08.08.2022: дата реєстрації 12.09.2022, граничний термін реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 05.09.2022, кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації 7, сума податку на додану вартість 101265,48 грн, розмір штрафу 2%, сума штрафної санкції 2025,31 грн;

- за податковою накладною №30 від 29.12.2022: дата реєстрації 16.01.2023, граничний термін реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 18.01.2023, кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації 0, сума податку на додану вартість 3634,77 грн, розмір штрафу 0%, сума штрафної санкції 0,00 грн;

- за податковою накладною №16 від 04.08.2022: дата реєстрації 13.03.2023, граничний термін реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 05.09.2022, кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації 189, сума податку на додану вартість 372770,20 грн, розмір штрафу 15%, сума штрафної санкції 55915,53 грн;

- за податковою накладною №12 від 14.02.2023: дата реєстрації 20.03.2023, граничний термін реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 05.03.2023, кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації 15, сума податку на додану вартість 1808,56 грн, розмір штрафу 2%, сума штрафної санкції 36,17 грн;

- за податковою накладною №19 від 19.07.2023: дата реєстрації 21.08.2023, граничний термін реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 18.08.2023, кількість календарних днів порушення граничного терміну реєстрації 3, сума податку на додану вартість 242626,36 грн, розмір штрафу 2%, сума штрафної санкції 4852,53 грн.

Всього сума податку на додану вартість, яка вказана у всіх податкових накладних позивача, які несвоєчасно зареєстровані у Єдиному реєстрі податкових накладних, становить 827468,64 грн.

Всього розмір штрафної (фінансової) санкції становить: 64936,81 грн.

З огляду на викладене, суд доходить висновку про протиправність нарахованої суми штрафу в оспорюваному податковому повідомленні-рішенні у розмірі 110086,33 грн.

За вказаних обставин оспорюване податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню в частині нарахованої суми штрафу у розмірі 110086,33 грн.

Згідно з частиною 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень та докази, надані позивачем, суд доходить висновку про наявність підстав для часткового задоволення адміністративного позову.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат між сторонами у даній справі, суд зазначає таке.

Згідно ч. 3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Матеріалами справи підтверджено сплату позивачем судового збору за подання позову до Дніпропетровського окружного адміністративного суду в сумі 2684,00 грн згідно платіжної інструкції в національній валюті від 09.11.2023 №826.

Відтак, за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача підлягають стягненню судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1688,19 грн пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись статтями 2, 5, 6, 9, 14, 72-77, 90, 93, 94, 132, 139, 143, 192, 194, 241-246, 247, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «М-ДІОД» (50074, Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Святогеоргіївська, 11/110, 111; ідентифікаційний код юридичної особи 42325159) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а; ідентифікаційний код юридичної особи 44118658) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 26.10.2023 №0304780412 (форми Н) в частині нарахованої суми штрафу в розмірі 110086,33 грн.

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а; ідентифікаційний код юридичної особи 44118658) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «М-ДІОД» (50074, Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Святогеоргіївська, 11/110, 111; ідентифікаційний код юридичної особи 42325159) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1688 (одна тисяча шістсот вісімдесят вісім) грн 19 коп.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складено 09.02.2024.

Суддя О.В. Царікова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.01.2024
Оприлюднено15.03.2024
Номер документу117626628
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/29779/23

Ухвала від 18.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 02.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 10.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Рішення від 30.01.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Рішення від 30.01.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні