"05" березня 2024 р.
Справа №490/7489/19
Провадження №2/489/45/24
УХВАЛА
05 березня 2024 м. Миколаїв
Ленінський районний суд міста Миколаєва у складі:
головуючого судді Рум`янцевої Н.О.,
із секретарем судових засідань Войтенко К.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Миколаєві в порядку загального позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 до Української кооперативно - державної корпорації по агропромисловому будівництву «Украгропромбуд», Державного підприємства «Житлобуд», Миколаївської міської ради, Фонду державного майна України, третя особа Фонд державного майна України, Регіональне відділення фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях про передачу гуртожитків до комунальної власності
встановив.
Позивачі звернулися до суду з позовом до відповідачів, яким просили: зобов`язати Українську кооперативно-державну корпорацію по агропромисловому будівництву «Украгропромбуд» та Державне підприємство «Житлобуд» передати будівлі гуртожитків, розташованих по: АДРЕСА_1 , по АДРЕСА_2 у комунальну власність територіальної громади м. Миколаєва, згідно з додатком № 3 Програми передачі гуртожитків до комунальної власності територіальної громади м. Миколаєва на 2010-2014 роки, затвердженої рішенням Миколаївської міської ради № 44/23 від 04.03.2014 та рішенням Миколаївської міської ради № 3/10 від 09.02.2016; зобов`язати Миколаївську міську раду прийняти будівлі гуртожитків розташованих по: АДРЕСА_1 , по АДРЕСА_2 у комунальну власність територіальної громади м. Миколаєва, згідно з додатком № 3 Програми передачі гуртожитків до комунальної власності територіальної громади м. Миколаєва на 2010-2014 роки, затвердженої рішенням Миколаївської міської ради № 44/23 від 04.03.2014 та рішенням Миколаївської міської ради № 3/10 від 09.02.2016. Мотивуючи свої вимоги тим, що вони є мешканцями вищевказаних гуртожитків, зареєстровані за вказаними адресами та постійно проживають у зазначених гуртожитках. Гуртожитки належать до державної власності і функції власника виконує Українська кооперативно - державна корпорація по агропромисловому будівництву «Украгропромбуд». З 08.12.2014 зазначені гуртожитки перебувають на балансі ДП «Житлобуд», яке входить до складу корпорації «Украгропромбуд». Для можливості реалізації мешканцями гуртожитків права на приватизацію кімнат, вони звернулися до корпорації з питання передачі будинків гуртожитків до комунальної власності. 06 жовтня 2010 року ДП ЖЕД «Будівельник» за згодою ДП «Житлобуд» надало до ММР звернення про прийняття гуртожитків до комунальної власності. 13 жовтня 2010 року рішенням ММР № 50/19 надано згоду на прийняття до комунальної власності міста житлового фонду, що обліковується на балансі ДП ЖЕД «Будівельник». Прийняття гуртожитків до комунальної власності планувалося у 2012 році. Проте, вказані гуртожитки до комунальної власності територіальної громади м. Миколаєва у період з 2010 по 2014 відповідачами передані не були, оскільки, зокрема, Українською кооперативно - державною корпорацією по агропромисловому будівництву «Украгропромбуд» та Державним підприємством «Житлобуд» до ММР не надано відповідний перелік документів. Зазначають, що відмова відповідачів добровільно передати та прийняти будівлі гуртожитків у комунальну власність позбавляє мешканців гуртожитків можливості реалізувати право на приватизацію кімнат.
Від представника Української кооперативно - державної корпорації по агропромисловому будівництву «Украгропромбуд» надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого просять закрити провадження у справі в частині позовних вимог щодо зобов`язання Української кооперативно - державної корпорації по агропромисловому будівництву «Украгропромбуд» та Державного підприємства «Житлобуд» передати будівлі спірних гуртожитків у комунальну власність територіальної громади м. Миколаєва з підстав відсутності предмету спору. Зазначає, що Українська кооперативно - державна корпорація по агропромисловому будівництву «Украгропромбуд», як орган, що здійснює управління державним майном ММР, на балансі якого знаходяться гуртожитки, вже вчинив всі дії щодо передачі гуртожитків до комунальної власності, про що свідчить рішення ММР від 09.02.2016 № 3/10 «Про надання згоди на прийняття до комунальної власності об`єктів права іншої власності» і ніколи не заперечував щодо здійснення такої передачі, про що свідчить листування, яке додано до позовної заяви. Крім того, корпорацією направлено листа до ММР з вимогою направити на підписання актів приймання передачі гуртожитків із врахування вимог ст.. 4-2 Закону України «Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності» щодо фінансування передачі гуртожитків. Проте, ММР безпідставно затягує прийняття гуртожитків вимагаючи надання значної кількості документів, в тому числі технічної документації, посилаючись на Положення про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.11.1995 № 891. Вважає, що відсутні підстави для застосування вказаного Положення щодо передачі спірних гуртожитків до комунальної власності ММР, оскільки відносно ДП «Житлобуд», на балансі якого перебувають спірну гуртожитки, не порушено справу про банкрутство, форма власності не змінюється і не відбувається ліквідація підприємства.
Від представника Фонду державного майна України надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого просить відмовити в задоволенні позову в повному обсязі. Зазначає, що ДП «Житлобуд», до статутного капіталу якого входять гуртожитки, які знаходяться за адресою: АДРЕСА_3 ; АДРЕСА_4 ; АДРЕСА_2 та Фонд державного майна України, як орган управління, не надавали згоди на безоплатну передачу спірних гуртожитків до комунальної власності у встановленому чинним законодавством порядку. Крім того, ДП «Житлобуд» не надавало до Миколаївської міської ради необхідного пакету документів для передачі в комунальну власність. Громадяни, які проживають у гуртожитках, не наділені правом на звернення до суду з позовами про передачу гуртожитків у власність територіальних громад, оскільки їх право на приватизацію житлових приміщень у таких гуртожитках носить похідний характер й виникає лише після передачі гуртожитків у власність відповідної територіальної громади. Таким чином, позивачі, мешканці гуртожитків, не наділені правом на звернення до суду з позовом про передачу спірних гуртожитків у власність територіальної громади м. Миколаєва, оскільки нормами Закону України «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків» передбачено, що саме орган місцевого самоврядування наділений повноваженнями на звернення до суду із заявленими у позові вимогами, в той же час, Миколаївська міська рада, з таким позовом до суду не зверталася. Від Миколаївської міської ради до Фонду державного майна України, не надходило звернення щодо пропозиції передати гуртожитки до комунальної власності територіальної громади. Дії щодо передачі будівель гуртожитків з державної у комунальну власність є дискреційними Фонду державного майна України, а отже є одним з декількох допустимих рішень, відповідно до законодавства прийняти рішення про ініціювання передачі об`єкта до комунальної власності чи ні.
28 грудня 2024 року від представника Фонду державного майна України надійшли додаткові пояснення, відповідно до яких просить відмовити у задоволенні позову. На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 12.08.2020 № 1010-р ДП «Житлобуд» відповідно до Акту приймання-передачі від 05.02.2021 передано зі сфери управління Української корпоративно-державної корпорації по агропромисловому будівництву «Украгропромбуд» до сфери управління Фонду. Наказом Фонду державного майна України «Про передачу гуртожитків у комунальну власність» від 08.05.2022 № 449 було прийнято рішення щодо передачі з державної власності у комунальну власність територіальної громади м. Миколаєва гуртожитків за адресами: АДРЕСА_1 , АДРЕСА_5 Слобідська, 107 коп. 2, які перебувають на балансі ДП. На даний час зазначені реєстраційні дії не здійсненні, звернення ДП «Житлобуд» до Міністерства юстиції України не вирішили це питання, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань до сих під органом управління ДП зазначена Українська корпоративно-державна корпорація по агропромисловому будівництву «Украгропромбуд» не внесена. Передача вищевказаних гуртожитків у комунальну власність м. Миколаєва буде здійснена одразу після вирішення питання державна реєстрація змін до відомостей про ДП «Житлобуд».
Ухвалою Центрального районного суду м. Миколаєва від 27.08.2019, відкрито загальне позовне провадження у справі та призначено підготовче судове засідання.
Ухвалою Центрального районного суду м. Миколаєва від 05.01.2021, цивільну справу прийнято до провадження та призначено підготовче судове засідання.
Ухвалою Центрального районного суду м. Миколаєва від 27.01.2021, закрито підготовче судове засідання та призначено справу до судового розгляду по суті.
Ухвалою Центрального районного суду м. Миколаєва від 24.02.2021, цивільну справу передано до Ленінського районного суду м. Миколаєва за підсудністю.
Ухвалою Ленінського районного суду м. Миколаєва від 19.04.2021, цивільну справу прийнято до провадження.
Ухвалою Ленінського районного суду м. Миколаєва від 19.04.2021, позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено підготовче судове засідання в порядку загального позовного провадження.
Ухвалою Ленінського районного суду м. Миколаєва від 06.09.2021, залучено в якості співвідповідача Фонд державного майна України.
Ухвалою Ленінського районного суду м. Миколаєва від 14.02.2022, відмовлено у задоволенні заяви про проведення судового засідання в режимі відео конференції.
Ухвалою Ленінського районного суду м. Миколаєва від 02.03.2023, залучено третю особу та відкладено розгляд справи.
Ухвалою Ленінського районного суду м. Миколаєва від 14.08.2023, закрито підготовче судове засідання та призначено справу до судового розгляду по суті.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного.
Відносини, пов`язані з передачею об`єктів права державної власності у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах або у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, а також об`єктів права комунальної власності у державну власність регулює Закон України «Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності».
Статтею 3 цього ж Закону визначено, що ініціатива щодо передачі об`єктів права державної власності може виходити відповідно від органів, уповноважених управляти державним майном, Національної академії наук, інших аналогічних самоврядних організацій, яким передано в користування державне майно.
Згідно з пунктом 51 частини першоїстатті 26Закону України «Про місцевесамоврядування»виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання надання згоди на передачу об`єктів з державної у комунальну власність та прийняття рішень про передачу об`єктів з комунальної у державну власність, а також щодо придбання об`єктів державної власності.
Статтею 6 Закону України «Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності» визначено, що передача об`єктів здійснюється комісією з питань передачі об`єктів, до складу якої входять представники виконавчих органів відповідних рад, місцевих органів виконавчої влади, органів, уповноважених управляти державним майном, самоврядних організацій, фінансових органів, підприємств, трудових колективів підприємств, майно яких підлягає передачі. У разі передачі об`єктів, закріплених за самоврядною організацією, або об`єктів, щодо яких прийнято рішення про приватизацію, орендованого майна, акцій (часток, паїв), що належать державі або суб`єктам права комунальної власності у майні господарських товариств, до складу комісії з питань передачі об`єктів включаються представники відповідно самоврядної організації або державного органу приватизації.
Частина 5статті 7 цього Закону передбачає, що передача об`єктів права державної та комунальної власності оформляється актом приймання-передачі, який підписується головою і членами комісії.
Згідно частини 2статті 60Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.
Відповідно до пункту 10 Положення про порядок передачі об`єктів права державної власності, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 21 вересня 1998 року № 1482, передача оформляється актом приймання-передачі за формою згідно з додатком до Порядку подання та розгляду пропозицій щодо передачі об`єктів з комунальної у державну власність та утворення і роботи комісії з питань передачі об`єктів у державну власність, затвердженого цієюпостановою.
Отже,Закон України «Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності» пов`язує перехід об`єктів права державної власності у комунальну з такою обов`язковою обставиною як відповідне волевиявлення на зазначену передачу суб`єкта комунальної власності, тобто, законодавчо визначено порядок передачі об`єктів права державної власності у комунальну власність.
Відповідно до частин першої, третьоїстатті 19 ЦПК України, суди розглядають в порядку цивільного судочинства справи, що виникають із цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.
Згідно зістаттею 19КАС Україниюрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового розгляду.
Таким чином, з урахуванням заявлених вимог, позивачем фактично оскаржується бездіяльність органу виконавчої влади щодо прийняття у власність майна та ставиться питання про зобов`язання Миколаївську міську раду вчинити певні дії, а тому спір який виник у цих правовідносинах є публічно-правовим та підлягає розгляду за правиламиКАС України.
Вищезазначений правовий висновок викладено в постанові Верховного Суду від 30.05.2019 року по справі №522/6818/19.
Згідно п.1 ч.1 ст.255 ЦПК Українисуд своєю ухвалою закриває провадження у справі, якщо справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
Відповідно до ч.1ст.256 ЦПК Україниякщо провадження у справі закривається з підстав, визначених пунктом 1 частини першоїстатті 255 цього Кодексу, суд повинен повідомити заявникові, до юрисдикції якого суду віднесено розгляд таких справ.
Суд роз`яснює позивачу право звернення до суду з відповідними позовними вимогами за правилами адміністративного судочинства.
Керуючись ст. 255, 256 Цивільного процесуального кодексу України, суд
ухвалив:
провадження у справі за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 до Української кооперативно - державної корпорації по агропромисловому будівництву «Украгропромбуд», Державного підприємства «Житлобуд», Миколаївської міської ради, третя особа Фонд державного майна України про передачу гуртожитків до комунальної власності закрити.
Апеляційна скарга на судове рішення може бути подана протягом п`ятнадцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено скорочене судове рішення, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.
Судове рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційні скарги подаються учасниками справи в порядку статті 355 ЦПК України безпосередньо до Миколаївського апеляційного суду.
З інформацією щодо тексту судового рішення учасники справи можуть ознайомитися за веб-адресою Єдиного державного реєстру судових рішень: http://www.reyestr.court.gov.ua або за веб-адресою Судової влади України: https://court.gov.ua/fair/.
Позивачі:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_6 , РНОКПП НОМЕР_1 .
ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_7 , РНОКПП НОМЕР_2 .
ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_8 , РНОКПП НОМЕР_3 .
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_9 , РНОКПП НОМЕР_4 .
ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_10 , РНОКПП НОМЕР_5 .
ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_11 , РНОКПП НОМЕР_6 .
Відповідачі:
Українська кооперативно - державна корпорація по агропромисловому будівництву «Украгропромбуд», юридична адреса: м. Київ, вул. Іонна Павла ІІ, 4/6, ЄДРПОУ 00031762.
Державне підприємство «Житлобуд», юридична адреса: м. Миколаїв, пр-т Миру, 22, ЄДРПОУ 39439708.
Миколаївська міська рада, юридична адреса: м. Миколаїв, вул. Адміральська, 20.
Треті особи:
Фонд державного майна України, юридична адреса: м. Київ, вул. Генерала Алмазова, 18/9, ЄДРПОУ 00032945.
Регіональне відділення фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях, юридична адреса: м. Миколаїв, вул. Чкалова, 20.
Повний текст судового рішення складено «05» березня 2024.
Суддя Н.О. Рум`янцева
Суд | Ленінський районний суд м. Миколаєва |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2024 |
Оприлюднено | 15.03.2024 |
Номер документу | 117635143 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із житлових відносин, з них |
Цивільне
Ленінський районний суд м. Миколаєва
Рум’янцева Н. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні