Постанова
від 14.03.2024 по справі 621/588/24
ЗМІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

621/588/24

3/621/204/24

П О С Т А Н О В А

іменем України

14 березня 2024 року м. Зміїв

Суддя Зміївського районного суду Харківської області Овдієнко В. В.

розглянувши матеріали, які надійшли від заступника начальника Головного управління ДПС уХарківській області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_1 у с. Олексіївка Сумського району Сумської області, є громадянином України, має вищу освіту, має на утриманні неповнолітню дитину, одружений, працює в. о. директора ДП "Благодатне", зареєстрований та проживає в АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 , відомості про притягнення до адміністративної відповідальності відсутні,

за частиною 1 статті 163-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

у с т а н о в и в:

Згідно протоколу № 1/20-40-04-13-23 про адміністративне правопорушення від 14.02.2024, складеного головним державним інспектором Чугуївського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС у Харківській області Золотко О. І., ОСОБА_1 ставиться в вину порушення, передбачене частиною 1 статті 163-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, яке виявилося у тому, що ОСОБА_1 працюючи керівником ДП "Благодатне" на порушення вимог пункту 57.1 статті 57, підпункту 69.1 пункту 69 Податкового кодексу України допустив несвоєчасне подання платіжного доручення на перерахування належних до сплати податків, а саме порушено терміни сплати узгодженого грошового зобов`язання з частини чистого прибутку (доходу), код КБК 21010100, за період затримки платежу з 02.08.2022 по 20.12.2023.

Викладене порушення відображено в акті № 1733/20-40-04-13-03/22994509 від 18.01.2024 "Про результати камеральної перевірки щодо порушення термінів сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з частини чистого прибутку (доходу) господарських організацій (державних унітарних підприємств та їх об`єднань), що вилучається до державного бюджету відповідно до закону Державного підприємства "БЛАГОДАТНЕ".

22.02.2024 матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 надійшли на розгляд до суду.

Судовий розгляд матеріалу був призначений на 29.02.2024.

29.02.2024 відкладено судовий розгляд справи до 14.03.2024 за клопотанням особи, що притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 через необхідність ознайомитись з матеріалами справи, підготувати заперечення до протоколу про адміністративне правопорушення.

06.03.2024 особа, що притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 подав заперечення проти протоколу про адміністративне правопорушення, де зазначив, що виявлені порушення податкового законодавства було встановлено за період з граничним терміном оплати 01.08.2022, проте він приступив до виконання посадових обов`язків директора підприємства з 15.03.2023, тобто через 1 рік 7 місяців після вчинення правопорушення, а попередній директор ОСОБА_2 з 01.03.2022 був увільнений у зв`язку з мобілізацією до Збройних Сил України.

На підставі викладеного, просив закрити провадження у справі за відсутністю події і складу правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 163-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, оскільки в період, за який виявлене правопорушення (березень 2022 року по серпень 2022 року) на підприємстві ДП "Благодатне" був відсутній керівник.

14.03.2024 особа, що притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 на судовий розгляд матеріалу не з`явився.

Відповідно до статті 268 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неприбуття в судове засідання особи, що притягується до відповідальності за частиною 1 статті 163-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, не перешкоджає судовому розгляду справи за їх відсутності.

Ознайомившись з протоколом про адміністративне правопорушення, та доданими до нього матеріалами, запереченнями проти протоколу, та доданими до них матеріалами, дійшов наступного:

Частиною 1 статті 163-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено відповідальність за неподання або несвоєчасне подання посадовими особами підприємств, установ та організацій платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов`язкових платежів).

Статтею 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Особливості розгляду справ про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксоване в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279-1-279-8 цього Кодексу.

Так, протокол № 1/20-40-04-13-23 про адміністративне правопорушення від 14.02.2024 та акт № 1733/20-40-04-13-03/22994509 від 18.01.2024 "Про результати камеральної перевірки щодо порушення термінів сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з частини чистого прибутку (доходу) господарських організацій (державних унітарних підприємств та їх об`єднань), що вилучається до державного бюджету відповідно до закону Державного підприємства "БЛАГОДАТНЕ", не підписані посадовими особами юридичної особи, в. о. директора якого є особа, у відношенні якої складено протокол.

В матеріалах справи є акт № 1138/20-40-04-13/22994509 від 14.02.2024 неявки керівника ДП "Благодатне" (код ЄДРПОУ 22994509) для складання та ознайомлення з матеріалами адміністративного правопорушення за результатами камеральної перевірки з питання порушення правил (термінів) сплати (перерахування) частини чистого прибутку (доходу) господарських організацій (державних унітарних підприємств та їх об`єднань), що вилучається до державного бюджету відповідно до закону. Водночас, не передбачено можливість складання протоколу про адміністративне правопорушення за відсутністю особи, щодо якої складається такий протокол.

Крім того, до матеріалів справи ОСОБА_1 долучив копії супровідного листа з протоколом про адміністративне правопорушення, наказів ДП "Благодатне" № 5/к від 16.03.2022, № 1/к від 15.03.2023, довідки в/ч НОМЕР_2 від 16.03.2022, наказу Фонду державного майна України № 481 від 14.03.2023, якими підтверджується, що директора ДП "Благодатне" ОСОБА_2 було увільнено від виконання обов`язків директора на період його призову на військову службу під час мобілізації з 01.03.2022. ОСОБА_1 призначено виконуючим обов`язків директора ДП "Благодатне" з 15.03.2023 (а. с. 16-26).

Згідно протоколу № 1/20-40-04-13-23 про адміністративне правопорушення від 14.02.2024 та акта № 1733/20-40-04-13-03/22994509 від 18.01.2024 "Про результати камеральної перевірки щодо порушення термінів сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з частини чистого прибутку (доходу) господарських організацій (державних унітарних підприємств та їх об`єднань), що вилучається до державного бюджету відповідно до закону Державного підприємства "БЛАГОДАТНЕ", граничний термін сплати частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету за 2021 рік - 01.08.2022, а фактичні сплати здійснені частинами 28.07.2023, 31.07.2023, 23.08.2023, 28.09.2023, 09.10.2023, 19.10.2023, 30.11.2023, 07.12.2023, 08.12.2023, 15.12.2023, 20.12.2023.

Тобто, ОСОБА_1 , приступивши до виконання обов`язків керівника ДП"Благодатне" з 15.03.2023, забезпечив сплату підприємством податкових зобов`язань, граничний термін сплати яких сплив більше ніж за рік до його призначення на посаду і які своєчасно сплатити він не мав можливості, оскільки на час виникнення простроченої заборгованості не був керівником підприємтсва.

Відповідно до пункту 1 статті 247 Кодексу України про адміністративні правопорушення провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин: 1) відсутність події і складу адміністративного правопорушення.

За таких обставин, оскільки в діях ОСОБА_1 відсутній склад правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 163-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, тому провадження у справі про адміністративне правопорушення належить закрити.

Керуючись пунктом 1 статті 247, статтями 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

п о с т а н о в и в :

Провадження по справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за частиною 1 статті 163-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення закрити з підстав, передбачених пунктом 1 статті 247 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

На постанову може бути подана апеляція до Харківського апеляційного суду через Зміївський районний суд Харківської області протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя: В. В. Овдієнко

Дата ухвалення рішення14.03.2024
Оприлюднено15.03.2024
Номер документу117646097
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —621/588/24

Постанова від 14.03.2024

Адмінправопорушення

Зміївський районний суд Харківської області

Овдієнко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні