Справа № 308/4375/24
3/308/2588/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 березня 2024 року м. Ужгород
Суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області Шумило Н.Б., за участю представника Закарпатської митниці Держмитслужби Зубенка І.І., розглянувши матеріали, які надійшли від Закарпатської митниці Держмитслужби про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , обіймає посаду директора ТОВ «Леон-Сервіс Плюс» ( код ЄДРПОУ 30181253), який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт гр. України НОМЕР_1 , виданий 31.01.2004, Яготинським РВ ГУ МВС України в Київській області, ідентифікаційний код платника податків НОМЕР_2 ,
за ст. 485 Митного кодексу України,-
ВСТАНОВИВ:
25.01.2024 в Управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Закарпатської митниці надійшов лист Державної митної служби України від 25.01.2024 №26/26-04/7.7/234 (вх. Закарпатської митниці №6051/4/7.7-2), яким направлено лист митних органів Італійської Республіки від 05.01.2024 №10449/RU/GC стосовно перевірки законності ввезення на митну територію України товарів «товари санітарно-технічного призначення» на адресу ТОВ «Леон-Сервіс Плюс» (код ЄДРПОУ 30181253).
До листа надана копія експортної декларації митних органів Італійської Республіки №60573U від 30.11.2023 року, згідно з якою у транспортному засобі р.н.з. НОМЕР_3 /АА3322ХG товар «вироби санітарно-технічного призначення» в загальній кількості 36 вантажних місця, вагою брутто 6880,94 кг експортований в Україну за загальною заявленою вартістю в рахунку № 2200001686 32484,62 Євро, що згідно курсу НБУ станом на день переміщення (05.12.23) складало 1 290 077.96 грн.
Відправником товару виступало іноземне підприємство «VALSIR S.P.A.» (Localita' Merlaro,2, 25078 Brescia Nozza Di Vestone, Італія (ІТ)), а отримувачем ТОВ «Леон-Сервіс Плюс» (Україна, 08141, Бучанський р-н. с Святопетрівське вул.Господарська 1А.).
Проведеною подальшою перевіркою по зазначеному факту, в тому числі з використанням баз даних АСМО «Інспектор» та ЄАІС ДМСУ встановлено, що 05.12.2023 в зону митного контролю митного поста «Тиса» Закарпатської митниці по вантажному напрямку «в`їзд з України» прибув вантажний транспортний засіб комерційного призначення з реєстраційними номерними знаками України НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , під керуванням водія - громадянина України ОСОБА_2 , що працює водієм у ТОВ «Леон-Сервіс Плюс» (с.Святопетрівське ).
Згідно поданих водієм до митного контролю товаросупровідних документів, а саме: книжки карнет TIR № UX85498039 від 30.11.23, міжнародної товарно-транспортної накладної CMR №18581/01 від 29.11.2023, специфікації до контракту № 621 від 29.11.23 та інвойсу від 29.11.2023 р. №2200001686 на митну територію України був переміщений товар вироби санітарно-технічного призначення» в загальній кількості 36 вантажних місця, вагою брутто 6880,94 кг , загальною вартістю 18372,00 Євро, що згідно курсу НБУ станом на 05.12.23 складало 729 616.42 грн.
Відправником товару виступало іноземне підприємство «VALSIR S.P.A.» (Localita' Merlaro,2, 25078 Brescia Nozza Di Vestone, Італія (ІТ)), а отримувачем ТОВ «Леон-Сервіс Плюс» (Україна, 08141, Бучанський р-н. с Святопетрівське вул.Господарська 1А.).
Зазначена зовнішньоекономічна операція здійснювалась на підставі Контракту №V3 від 11.04.2011 року укладеного між ТОВ «Леон-Сервіс Плюс» в особі директора ОСОБА_1 та компанією «VALSIR S.P.A.».
Вказаний вантаж слідував по МД ІМ ЕЕ№23UA305060012241U0 від 05.12.2023 року, у графі 22 (Валюта та загальна сума за рахунком), якої вказано 18372,00 Євро.
05.12.2023 року на митному посту «Тиса» Закарпатської митниці декларантом ТОВ «Леон-Сервіс Плюс» (код ЄДРПОУ 30181253), ОСОБА_3 згідно відомостей зазначених в гр. 14 та 54 нижче вказаної МД, до митного контролю та оформлення, шляхом електронного декларування, була подана митна декларація від 05.12.2023 ІМ40 ДЕ №23UA305060012242U0 та вищезазначені товаросупровідні документи, на підставі яких вищевказаний товар з врахуванням витрат на перевантаження, транспортування та ціни товару в сумі 18372,00 Євро, був оформлений у митному відношенні та випущений у вільний обіг, із сплатою необхідних митних платежів в сумі 158001.28 грн.
Отже, враховуючи відповідь митних органів Італійської республіки та відомості, що зазначені в експортній декларації №60573U від 30.11.2023 року, товар «вироби санітарно-технічного призначення» експортований з території Європи в Україну на адресу ТОВ «Леон-Сервіс Плюс» за ціною 32484,62 Євро, що згідно курсу НБУ станом на день переміщення (05.12.23) складало 1 290077,96 грн., тоді як митним органам України до митного контролю та оформлення посадовою особою ТОВ «Леон-Сервіс Плюс» поданий інвойс №2200001686 з тим самим номером, що зазначений в експортній декларації №60573U митних органів Італії, але із заниженою вартістю, а саме вартістю 18372,00 Євро, що згідно курсу НБУ станом на 05.12.23 складало 729616,42 грн., тобто митна вартість товару занижена на 560461,54грн.
Згідно листа управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД від 23.02.2024 №7.7-15-02/2534, з врахуванням цінової інформації зазначеній в експортній митній декларації митних органів Італії №60573U від 30.11.2023 року, за митною декларацією ІМ40 ДЕ №23UA305060012242U0 від 05.12.2023 та з врахуванням задекларованих митниці витрат на навантаження та транспортування, а також преференційного походження товарів (по миту преференція «410») нарахована тільки сума ПДВ в розмірі 270887,86 грн.
Тобто ТОВ «Леон-Сервіс Плюс» необхідно було сплатити митні платежі в 270887,86 грн., що на 112886,58 грн. більше ніж сплачено.
З метою отримання пояснень, що невідповідності цінової інформації зазначеній в експортної декларації митних органів Італійської Республіки №60573U від 30.11.2023 року та в митній декларації від 05.12.2023 ІМ40 ДЕ №23UA305060012242U0 декларанту ОСОБА_3 направлений лист від 21.02.24 № 7.7-10/7.7-20-02/10/1001.
23.02.24 митницею отримана відповідь (вх.. № 419/10-20/17) згідно якої ОСОБА_3 працює на посаді агента з митного оформлення ТОВ «Леон-Сервіс Плюс», на підставі товаросупровідних документів, які надав йому директор підприємства ОСОБА_1 , він оформив митну декларацію від 05.12.2023 ІМ40 ДЕ №23UA305060012242U0, в якій вартість товару зазначена 18372 Євро, як і в інвойсі від 29.11.2023 р. №2200001686. Чому в експортній декларації митних органів Італії №60573U від 30.11.2023 року вартість товару зазначена в сумі 32484,62 Євро йому не відомо.
Також, з метою отримання пояснень, що невідповідності цінової інформації зазначеній в експортної декларації митних органів Італійської Республіки №60573U від 30.11.2023 року та в митній декларації від 05.12.2023 ІМ40 ДЕ №23UA305060012242U0 директору ТОВ «Леон-Сервіс Плюс» ОСОБА_1 направлений лист від 21.02.24 № 7.7-10/7.7-20-02/10/1000.
23.02.24 митницею отримана відповідь (вх. № 420/10-20/17) згідно якої митне оформлення вантажу по МД №23UA305060012242U0 було здійснено уповноваженою особою ОСОБА_3 , на підставі наданих йому товаросупровідних документів, які зазвичай надає йому він. Чому в експортній декларації митних органів Італії вартість товару зазначена в сумі 32484,62 Євро йому не відомо. Будь-хто із працівників ТОВ «Леон-Сервіс Плюс» митним оформлення експорту вантажу з території Євросоюзу не займався.
На виклик до Закарпатської митниці, для надання додаткових пояснень, директор ТОВ «Леон-Сервіс Плюс» гр. ОСОБА_1 не прибув.
Таким чином, директором ТОВ «Леон-Сервіс Плюс» (код ЄДРПОУ 30181253) ОСОБА_1 вчинені дії, що призвели до неправомірного зменшення розміру митних платежів на загальну суму 112 886.58 грн.
За даним фактом співробітниками Закарпатської митниці Держмитслужби відносно ОСОБА_1 було складено протокол №0113/30500/24 від 27.02.2024 про порушення митних правил, передбачених ст. 485 МК України.
Особа, відносно якої складено протокол про порушення митних правил ОСОБА_1 у судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, клопотань про відкладення розгляду справи не надходило.
Таким чином, суддею вжито заходів для повідомлення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності про час і місце розгляду справи. Разом з тим, з боку вказаної особи, яка обізнана про складання відносно неї протоколу про адміністративне правопорушення та про те, що розгляд такого здійснюється Ужгородським міськрайонним судом Закарпатської області, не вжито заходів для явки до суду, не подано жодних заперечень проти протоколу, як і клопотань про перенесення розгляду справи.
З урахуванням вимог ст. 526 МК України вважаю можливим розглянути справу у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності та за наявними у справі матеріалами.
Представник Закарпатської митниці Держмитслужби Селеш О.Я. у судовому засіданні підтримав обставини, викладені в протоколі, зазначив, що вина ОСОБА_1 підтверджується зібраними у справі доказами та просив притягнути його до адміністративної відповідальності за ст. 485 МК України згідно з санкцією статті.
Заслухавши пояснення представника Закарпатської митниці Держмитслужби, дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного висновку.
Частиною 1 ст. 7 КУпАП визначено, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше, як на підставах і в порядку, встановлених законом.
Відповідно до вимог ст. 280 КУпАП України, при розгляді справи про адміністративне правопорушення суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно зі ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно до ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Кваліфікація того чи іншого правопорушення здійснюється шляхом встановлення його складу. Склад правопорушення це сукупність передбачених законом ознак, які характеризують дане діяння як адміністративне правопорушення і відрізняють його від інших правопорушень.
Склад адміністративного правопорушення включає: об`єкт, об`єктивну сторону, суб`єкт, суб`єктивну сторону.
Порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Наведене указує на те, що до відповідальності за порушення митних правил може бути притягнута винна особа, яка вчинила відповідне правопорушення умисно або з необережності.
Статтею 485 МК України передбачено відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.
Посадові особи підприємств керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку (п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України).
Згідно з ч. 8 ст. 4 МК України декларант особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування.
Відповідно до ч. 1 ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Згідно з ч. 8 ст. 257 МК України митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться крім іншого такі відомості: 5) відомості про товари: ж) митна вартість товарів та метод її визначення.
Митна декларація подається митному органу декларантом.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом.
Відповідно до ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей. наведених у цій декларації.
Частиною 2 ст. 459 МК України передбачено, що суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами посадові особи цих підприємств.
Вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 485 МК України, підтверджується дослідженими в судовому засіданні доказами, а саме: протоколом про порушення митних правил за протоколом №0113/30500/24 від 27.02.2024 року; доповідною запискою відділу взаємної адміністративної допомоги УБУ та ПМП №7.7-20-06/1377 від 21.01.2024 року, копією листа Департаменту міжнародної взаємодії ДМС України від 25.01.2024 року №26/26-04/7.7/234 (вх. Закарпатської митниці №6051/4/7.7-2 від 25.01.24) з аркушем резолюцій та додатками: листом митних органів Італії від 05.01.2024 №10449/RU/GC та його перекладом, витягами експортної декларації митних органів Італійської Республіки №60573 U від 30.11.2023 року, витягами з АСМО «Інспектор» МД ІМ ЕЕ №23UA3050600122410 від 05.12.2023 року, витягами з АСМО «Інспектор» МД ІМ40 ДЕ №23UA305060012242U0 від 05.12.2023 року, копією відривного аркуша книжки МДІ (Carnet TIR) №UX85498039 від 30.11.2023, міжнародної товарно-транспортної накладної CMR №18581/01 від 29.11.2023 та інвойсу від 29.11.2023 р. №2200001686, розпискою водія ОСОБА_4 від 16.02.2024 року, витягами з АСМО «Інспектор» від 27.02.2024 року, копією листа УБКтаПМП №7.7-20/7.7-20-02/14/1000 від 21.02.2024 року, копією листа-пояснення директора ТОВ «Леон-Сервіс Плюс» (код ЄДРПОУ 30181253) ОСОБА_1 від 23.02.2024 з аркушем резолюцій (в. №420/10-20/17), копією листа УБК та ПМП №7.7-20/7.7-20-02/10/1001 від 21.02.2024 року, копією листа-пояснення директора ТОВ «Леон-Сервіс Плюс» (код ЄДРПОУ 30181253) ОСОБА_1 (вх. №419/10-20/17) з додатками: копіями наказу №2/5 від 25.05.2020; відривного аркуша книжки МДП (Carnet TIR) №UX85498039 від 30.11.2023, міжнародної товарно-транспортної накладної CMR N№18581/01 від 29.11.2023 та інвойсу від 29.11.2023 р. №2200001686. пакувального листа від 29.11.2023 p. №2200001686, довідки про транспортні витрати від 30.11.2023, специфікації до контракту №621 від 29.11.2023, контракту №V3 від 11.04.2011 року, листом УБК та ПМП №7.7-20/7.7-20-02/13/1177 від 26.02.2024 року, копією листа директора ТОВ «Леон-Сервіс Плюс» (код ЄДРПОУ 30181253) ОСОБА_1 від 27.02.2024 року, листом УБК та ПМП №7.7-20-02/2516 від 23.02.2024 року, листом управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД від 23.02.2024 року №7.7-15-02/2534 з аркушем резолюцій, доповідною запискою від 27.02.2024 року, витягом облікової картки №125/2013/331 ТОВ «Леон-Сервіс Плюс» (код ЄДРПОУ 30181253).
Таким чином, ОСОБА_1 , будучи директором підприємства ТОВ «Леон-Сервіс Плюс», вчинив дії, що призвели до неправомірного зменшення розміру митних платежів (вивізного мита) на загальну суму 112 886.58 грн.
Дослідивши матеріали справи, приходжу до переконання, що ОСОБА_1 вчинив порушення митних правил, передбачене ст. 485 МК України.
Вирішуючи питання про призначення виду стягнення за порушення митних правил, суддя бере до уваги, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Беручи до уваги характер вчиненого правопорушення, особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, ступінь його вини, майновий стан та обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, приходжу до висновку, що на ОСОБА_1 слід накласти стягнення в межах, встановлених санкцією ст. 485 МК України, а саме штрафу в розмірі 50 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 56 443,29 грн.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_1 слід стягнути на користь держави судовий збір у розмірі 605,60 грн.
Керуючись ст. ст. 4, 257, 458, 485, 486 МК України, ст. ст. 40-1, 283 КУпАП, Законом України «Про судовий збір», суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 56443 (п`ятдесят шість тисяч чотириста сорок три) гривні 29 коп.
Стягнути із ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на користь держави судовий збір в розмірі 605 (шістсот п`ять) гривень 60 коп.
На постанову може бути подана апеляційна скарга до Закарпатського апеляційного суду через Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області протягом десяти днів з дня її винесення.
Строк звернення постанови для виконання три місяці з дня винесення постанови.
Суддя Ужгородського міськрайонного суду
Закарпатської області Н.Б. Шумило
Суд | Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2024 |
Оприлюднено | 15.03.2024 |
Номер документу | 117647820 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Шумило Н. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні