Справа №461/443/24
Провадження №3/461/315/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 березня 2024 року м.Львів
Суддя Галицького районного суду м.Львова Романюк В.Ф., з участю представника Львівської митниці Державної митної служби України Лубоцького Б.І., розглянувши адміністративну справу про притягнення до адміністративної відповідальності,-
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, працюючого на посаді директора ТОВ «ЛИМПЕКС», адреса: 54001, м. Миколаїв, вул. Шевченка, 59А, код ЄДРПОУ 41962012, ідентифікаційний код - 3345211519
за ст.485 Митного Кодексу України, -
В С Т А Н О В И В :
у період з 22.06.2022 по 19.09.2022 ТОВ «ЛИМПЕКС» (54001, м.Миколаїв, вул.Шевченка, 59А, код ЄДРПОУ 41962012) з метою експорту до країн Євросоюзу товару «насіння соняшнику», через особу уповноважену на роботу з митницею ФОП ОСОБА_2 (ІПН НОМЕР_1 ) ОСОБА_2 , шляхом електронного декларування подано електронні митні декларації типу ЕК10АА, які прийнято до митного оформлення та присвоєно реєстраційні номери:UA209140/2022/057398 UA209140/2022/057399 UA209140/2022/057408 UA209140/2022/057410 UA209140/2022/071445 UA209140/2022/071446 UA209140/2022/071448 UA209140/2022/071454 UA209140/2022/071455 UA209140/2022/071456 UA209140/2022/071457 UA209140/2022/071952 UA209140/2022/071956 UA209140/2022/071961 UA209140/2022/071966 UA209140/2022/072294 UA209140/2022/072295 UA209140/2022/072618 UA209140/2022/072619 UA209140/2022/072620 UA209140/2022/072621 UA209140/2022/072624 UA209140/2022/072625 UA209140/2022/073860 UA209140/2022/073861 UA209140/2022/073862 UA209140/2022/073864 UA209140/2022/073865 UA209140/2022/073870 UA209140/2022/073871 UA209140/2022/073872 UA209140/2022/073873 UA209140/2022/073874 UA209140/2022/073875 UA209140/2022/073876 UA209140/2022/074154 UA209140/2022/074157 UA209140/2022/074158 UA209140/2022/074160 UA209140/2022/074196 UA209140/2022/074197 UA209140/2022/074199 UA209140/2022/074767 UA209140/2022/074769 UA209140/2022/074778 UA209140/2022/074779 UA209140/2022/074780 UA209140/2022/074796 UA209140/2022/074904 UA209140/2022/074905UA209140/2022/074906 UA209140/2022/075130 UA209140/2022/075131 UA209140/2022/075133 UA209140/2022/075134 UA209140/2022/075179 UA209140/2022/075907 UA209140/2022/075908 UA209140/2022/075909 UA209140/2022/075910 UA209140/2022/075911 UA209140/2022/075912 UA209140/2022/076782 UA209140/2022/076786 UA209140/2022/076788 UA209140/2022/076790 UA209140/2022/076910 UA209140/2022/076911 UA209140/2022/076912 UA209140/2022/076914 UA209140/2022/076918 UA209140/2022/076919 UA209140/2022/076921 UA209140/2022/076923 UA209140/2022/076925 UA209140/2022/076926 UA209140/2022/076927 UA209140/2022/076928 UA209140/2022/076930 UA209140/2022/076931 UA209140/2022/076934 UA209140/2022/077707 UA209140/2022/077710 UA209140/2022/077715 UA209140/2022/077716 UA209140/2022/077717 UA209140/2022/084309 UA209140/2022/084310 UA209140/2022/084332 UA209140/2022/084334 UA209140/2022/084340 UA209140/2022/084764 UA209140/2022/084766 UA209140/2022/084768 UA209140/2022/084769 UA209140/2022/084833 UA209140/2022/085736 UA209140/2022/085737 UA209140/2022/085739 UA209140/2022/085740 UA209140/2022/086284 UA209140/2022/086285 UA209140/2022/086286 UA209140/2022/086864 UA209140/2022/086867 UA209140/2022/086870 UA209140/2022/086872 UA209140/2022/087539 UA209140/2022/087541 UA209140/2022/087542 UA209140/2022/087617 UA209140/2022/087618 UA209140/2022/088184 UA209140/2022/088185 UA209140/2022/088527 UA209140/2022/088528 UA209140/2022/088529 UA209140/2022/088846 UA209140/2022/088854 UA209140/2022/089478 UA209140/2022/089479 UA209140/2022/089509 UA209140/2022/090067 UA209140/2022/090069 UA209140/2022/090071 UA209140/2022/090625 UA209140/2022/090632 UA209140/2022/091267 UA209140/2022/091270 UA209140/2022/091590 UA209140/2022/092198 UA209140/2022/092200 UA209140/2022/092204 UA209140/2022/092272 UA209140/2022/092945 UA209140/2022/092947 UA209140/2022/092950 UA209140/2022/092952 UA209140/2022/092953 UA209140/2022/095714 UA209140/2022/095882 UA209140/2022/095962 UA209140/2022/095964 UA209140/2022/096333 UA209140/2022/096356 UA209140/2022/096357 UA209140/2022/096358 UA209140/2022/096359 UA209140/2022/096383 UA209140/2022/096384 UA209140/2022/097938. Загальна вага експортованого товару становить 3 228 770,00 кг., вартістю 32 402 400,06 гривень.
Відповідно до відомостей, наведених в електронних митних деклараціях, країною походження товару є Україна, ставка мита пільгова.
Декларування товару здійснювалося особою уповноваженою на роботу з митницею ФОП ОСОБА_2 (ІПН НОМЕР_1 ) ОСОБА_2 на підставі договору про надання послуг митного брокера від 01.06.2022. Для здійснення митного контролю та оформлення директором ТОВ «ЛИМПЕКС» (54001, м.Миколаїв, вул.Шевченка, 59А, код ЄДРПОУ 41962012) ОСОБА_1 надано документи, зазначені в графі 44 електронних митних декларацій, зокрема зовнішньоекономічні контракти, а саме: №02061 від 02.06.2022 укладений між ТОВ «ЛИМПЕКС» в особі директора ОСОБА_1 та компанією «EAST WEST SERVICE FZ-LLC» (A 2-1401B Building no. A 2 Al Hamra Industrial Zone-FZ RAK, UAE); №1707 від 17.07.2022 укладений між ТОВ «ЛИМПЕКС» в особі директора ОСОБА_1 та компанією «LIBRIX GROUP s.r.o» (Unakladoveno nadrazi 3265/10, Strasnice, 130 00 Prague).
Відповідно до графи 36 електронних митних декларацій заявлено код митної преференції «410» (товари, що вивозяться з України відповідно до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, стаття 31 Угоди, додаток I-C до глави 1 розділу IV «Торгівля та питання, пов`язані з торгівлею»), тобто застосовано тарифну пільгу по сплаті вивізного мита в 2022 році 3,6%. Повна ставка вивізного мита, яке підприємство ТОВ «ЛИМПЕКС» мало б сплатити в ході проведення операцій з вивезення товару «насіння соняшнику» без застосування преференцій в рамках вільної торгівлі між Україною та країнами ЄС складає 10%.
Директором ТОВ «ЛИМПЕКС» ОСОБА_1 , як підставу для застосування тарифної пільги, надавалися сертифікати походження (переміщення) товарів EUR.1.:А209.088555 А209.088556 A209.088553 A209.088557 А209.091826 А209.091821 А209.091822 A209.091827 A209.091825 A209.091824 A209.091823 А209.092021 А209.092023 А209.092018 А209.092022 А209.092061 А209.092064 А209.092234 А209.092232 А209.092231 А209.092230 A209.092229 A209.092233 А209.092528 А209.092529 А209.092526 А209.092539 А209.092527 A209.092535 A209.092530 A209.092532 A209.092531 A209.092533 A209.092534 A209.092537 А209.092633 А209.092636 А209.092630 А209.092635 A209.092631 A209.092634 А209.092632 А209.092838 А209.092841 А209.092840 А209.092842 А209.092843 A209.092837 А209.092886 A209.092887 А209.092888 А209.092958 А209.092957 А209.092961 A209.092959 А209.092989 А209.093157 А209.093156 А209.093155 А209.093160 А209.093161 А209.093159 А209.093431 А209.093424 А209.093433 А209.093421 A209.093427 А209.093425 A209.093422 А209.093417 A209.093435 А209.093429 А209.093430 A209.093401 А209.093416 A209.093420 А209.093408 A209.093406 А209.093404 А209.093415 А209.093418 А209.093717 А209.093720 А209.093718 А209.093719 А209.093721 А209.095926 А209.095923 А209.095921 А209.095922 А209.095919 А209.096112 А209.096113 А209.096115 А209.096114 A209.096111 А209.096367 А209.096368 А209.096366 А209.096369 А209.096540 А209.096539 А209.096538 A209.096808 A209.096807 A209.096809 A209.096810 А209.097048 А209.097043 А209.097039 А209.097047 А209.097042 А209.097185 А209.097184 А209.097401 А209.097403 A209.097402 A209.097404 A209.097432 А209.097615 А209.097616 A209.097613 A209.097855 A209.097586 А209.097854 A209.098078 A209.098080 А209.098336А209.098334А209.098369 А209.098643 А209.098644 А209.098646 А209.098645 A209.099074 A209.099073 A209.099068 A209.099072 A209.099071 А209.100154 A209.100156 A209.100166 A209.100153 А209.100411 A209.100406 A209.100410 A209.100407 A209.100403 A209.100409 A209.100401 A209.100964.
Для застосування тарифної пільги (преференції) по сплаті вивізного (експортного мита) в рамках вільної торгівлі між Україною та ЄС, товар має бути походженням з України або ЄС та відповідати правилам походження відповідно до Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Порядку заповнення та видачі митницею сертифіката з перевезення (походження) товару EUR.1, який затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2021 № 139 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 березня 2021 року, за № 355/35977, сертифікат видається у разі, якщо його потрібно пред`явити як доказ, що товар(и) відповідає(ють) вимогам правил визначення преференційного походження, встановлених Угодами, при застосуванні преференційних ставок вивізного мита.
З метою отримання сертифікатів походження товарів EUR.1 ТОВ «ЛИМПЕКС» до Львівської митниці надано Договір поставки від 17.06.2022 №17/03/22 укладений між постачальником ТОВ «АСТРА-ТРАНС СВ» (54001, м. Миколаїв, вул. Велика Морська, 79, код ЄДРПОУ 39288400), в особі директора ОСОБА_3 та покупцем ТОВ «ЛИМПЕКС», в особі ОСОБА_1 , а також інші документи.
19.09.2023 на лист Львівської митниці від 05.09.2023 №7.4-2/28-08/8/22781 отримано відповідь від Головного управління ДПС у Миколаївській області (лист від 13.09.2023 №7475/5/14-29-04-02-07-1, вх. митниці 46902/8.16). У своєму листі Головне управління ДПС у Миколаївській області повідомлено, що відповідно до Єдиного реєстру податкових накладних за 2022-2023 роки, взаємовідносини між ТОВ «АСТРА-ТРАНС СВ» та ТОВ «ЛИМПЕКС» не зафіксовані.
Також, Львівською митницею, з метою перевірки законності здійснення експортних операцій з товаром «насіння соняшнику», виробником яких є ТОВ «АСТРА-ТРАНС СВ» (код ЄДРПОУ 39288400), експортером ТОВ «ЛИМПЕКС» (ЄДРПОУ 41962012), а також перевірки документів, які слугували підставою для видачі митницею сертифікатів з перевезення EUR.1, скеровано відповідні листи вказаним суб`єктам господарювання.
Так, 02.11.2023 на лист Львівської митниці від 27.10.2023 №7.4/20-01/14/27909 отримано відповідь від ТОВ «АСТРА-ТРАНС СВ» (код ЄДРПОУ 39288400) (лист від 31.10.2023 №43, вх. митниці 60143/14-20). У своєму листі директор ТОВ «АСТРА-ТРАНС СВ» ОСОБА_4 повідомив, що жодних договорів на постачання сільськогосподарської продукції, а саме «насіння соняшнику» з ТОВ «ЛИМПЕКС» (ЄДРПОУ 41962012) товариство не укладало, а також компанія не має жодних фінансово-господарських взаємовідносин із зазначеним суб`єктом.Відповідно до службової записки від 15.11.2023 №7.4-15/41/4086 управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Львівської митниці, сума платежів, які підлягали сплаті у випадку не преференційного переміщення вказаних товарів за 151 оформленою митною декларацією становить 2073753,64 гривень.
Відповідно до частини 2 статті 83 Митного кодексу України для поміщення товарів у митний режим експорту особа, на яку покладається дотримання вимог митного режиму, повинна: подати митному органу, що здійснює випуск товарів, документи на такі товари, виконати встановлені відповідно до закону вимоги щодо заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Частиною 1 статті 257 Митного кодексу України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Частиною 8 статті 257 Митного кодексу України та наказу Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651 (зі змінами) «Про затвердження Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа», декларант в гр. 31 має вносити відомості про товар, зокрема зазначає торгівельну марку, виробника товару та найменування країни походження товарів.
Відповідно до вимог частини 8 статті 264 Митного кодексу України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Таким чином, встановлено, що з метою митного оформлення товару «насіння соняшнику», загальною вагою 3228770,00 кг., вартістю 32402400,06 грн., з метою зменшенням розміру митних платежів, митному органу надавалися, як підставу для застосування преференційної ставки вивізного мита, сертифікати з перевезення (походження) товарів EUR.1, які видані на основі документів, що містять неправдиві відомості щодо виробника товарів.
Відповідно до наявної у Львівської митниці інформації, на момент митного оформлення вказаних товарів, ОСОБА_1 обіймав посаду керівника ТОВ «ЛИМПЕКС» (код ЄДРПОУ 41962012).
Листом від 27.10.2023 №7.4/20-01/14/27901 Львівською митницею викликався керівник ТОВ «ЛИМПЕКС» ОСОБА_1 , однак у визначений час останній не з`явився хоча був належним чином повідомлений.
Таким чином, керівник ТОВ «ЛИМПЕКС» (код ЄДРПОУ 41962012) ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на неправомірне зменшення розміру митних платежів на суму 2073753,64 грн., шляхом надання митному органу документів, а саме сертифікатів з перевезення (походження) товару EUR.1, які не є доказом того, що товари відповідають вимогам правил визначення преференційного походження, при застосуванні преференційних ставок вивізного мита, оскільки видані на підставі документів, що містять неправдиві відомості щодо виробника товарів та країни виробництва товарів, в результаті чого застосовано тарифну пільгу вивізного мита за відсутності законних на те підстав.
05 лютого 2024 року представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 адвоката Кваші С.С. надійшли пояснення до протоколу про порушення митних правил №1607/20900/23 від 17.11.2023 р., відповідно до яких просить суд закрити провадження у справі за відсутністю складу і подій адміністративного правопорушення, передбаченого ст.485 МК України в діях ОСОБА_1 .
Представник Львівської митниці Державної митної служби України Лубоцький Б.І. просив визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, покликаючись на матеріали справи.
Вивчивши письмові пояснення представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_5 , думку представника Львівської митниці Державної митної служби України, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Згідно з ст. 486 МК України, завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким порушенням.
Відповідно до вимог ст. 489 МК України, при розгляді справи про порушення митних правил суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Як вбачається із матеріалів справи, у період з 22.06.2022 по 19.09.2022 ТОВ «ЛИМПЕКС» (54001, м.Миколаїв, вул.Шевченка, 59А, код ЄДРПОУ 41962012) з метою експорту до країн Євросоюзу товару «насіння соняшнику», через особу уповноважену на роботу з митницею ФОП ОСОБА_2 (ІПН НОМЕР_1 ) ОСОБА_2 , шляхом електронного декларування подано електронні митні декларації типу ЕК10АА, які прийнято до митного оформлення та присвоєно реєстраційні номери:UA209140/2022/057398 UA209140/2022/057399 UA209140/2022/057408 UA209140/2022/057410 UA209140/2022/071445 UA209140/2022/071446 UA209140/2022/071448 UA209140/2022/071454 UA209140/2022/071455 UA209140/2022/071456 UA209140/2022/071457 UA209140/2022/071952 UA209140/2022/071956 UA209140/2022/071961 UA209140/2022/071966 UA209140/2022/072294 UA209140/2022/072295 UA209140/2022/072618 UA209140/2022/072619 UA209140/2022/072620 UA209140/2022/072621 UA209140/2022/072624 UA209140/2022/072625 UA209140/2022/073860 UA209140/2022/073861 UA209140/2022/073862 UA209140/2022/073864 UA209140/2022/073865 UA209140/2022/073870 UA209140/2022/073871 UA209140/2022/073872 UA209140/2022/073873 UA209140/2022/073874 UA209140/2022/073875 UA209140/2022/073876 UA209140/2022/074154 UA209140/2022/074157 UA209140/2022/074158 UA209140/2022/074160 UA209140/2022/074196 UA209140/2022/074197 UA209140/2022/074199 UA209140/2022/074767 UA209140/2022/074769 UA209140/2022/074778 UA209140/2022/074779 UA209140/2022/074780 UA209140/2022/074796 UA209140/2022/074904 UA209140/2022/074905 UA209140/2022/074906 UA209140/2022/075130 UA209140/2022/075131 UA209140/2022/075133 UA209140/2022/075134 UA209140/2022/075179 UA209140/2022/075907 UA209140/2022/075908 UA209140/2022/075909 UA209140/2022/075910 UA209140/2022/075911 UA209140/2022/075912 UA209140/2022/076782 UA209140/2022/076786 UA209140/2022/076788 UA209140/2022/076790 UA209140/2022/076910 UA209140/2022/076911 UA209140/2022/076912 UA209140/2022/076914 UA209140/2022/076918 UA209140/2022/076919 UA209140/2022/076921 UA209140/2022/076923 UA209140/2022/076925 UA209140/2022/076926 UA209140/2022/076927 UA209140/2022/076928 UA209140/2022/076930 UA209140/2022/076931 UA209140/2022/076934 UA209140/2022/077707 UA209140/2022/077710 UA209140/2022/077715 UA209140/2022/077716 UA209140/2022/077717 UA209140/2022/084309 UA209140/2022/084310 UA209140/2022/084332 UA209140/2022/084334 UA209140/2022/084340 UA209140/2022/084764 UA209140/2022/084766 UA209140/2022/084768 UA209140/2022/084769 UA209140/2022/084833 UA209140/2022/085736 UA209140/2022/085737 UA209140/2022/085739 UA209140/2022/085740 UA209140/2022/086284 UA209140/2022/086285 UA209140/2022/086286 UA209140/2022/086864 UA209140/2022/086867 UA209140/2022/086870 UA209140/2022/086872 UA209140/2022/087539 UA209140/2022/087541 UA209140/2022/087542 UA209140/2022/087617 UA209140/2022/087618 UA209140/2022/088184 UA209140/2022/088185 UA209140/2022/088527 UA209140/2022/088528 UA209140/2022/088529 UA209140/2022/088846 UA209140/2022/088854 UA209140/2022/089478 UA209140/2022/089479 UA209140/2022/089509 UA209140/2022/090067 UA209140/2022/090069 UA209140/2022/090071 UA209140/2022/090625 UA209140/2022/090632 UA209140/2022/091267 UA209140/2022/091270 UA209140/2022/091590 UA209140/2022/092198 UA209140/2022/092200 UA209140/2022/092204 UA209140/2022/092272 UA209140/2022/092945 UA209140/2022/092947 UA209140/2022/092950 UA209140/2022/092952 UA209140/2022/092953 UA209140/2022/095714 UA209140/2022/095882 UA209140/2022/095962 UA209140/2022/095964 UA209140/2022/096333 UA209140/2022/096356 UA209140/2022/096357 UA209140/2022/096358 UA209140/2022/096359 UA209140/2022/096383 UA209140/2022/096384 UA209140/2022/097938. Загальна вага експортованого товару становить 3 228 770,00 кг., вартістю 32 402 400,06 гривень.
Відповідно до відомостей, наведених в електронних митних деклараціях, країною походження товару є Україна, ставка мита пільгова.
Декларування товару здійснювалося особою уповноваженою на роботу з митницею ФОП ОСОБА_2 (ІПН НОМЕР_1 ) ОСОБА_2 на підставі договору про надання послуг митного брокера від 01.06.2022. Для здійснення митного контролю та оформлення директором ТОВ «ЛИМПЕКС» (54001, м.Миколаїв, вул.Шевченка, 59А, код ЄДРПОУ 41962012) ОСОБА_1 надано документи, зазначені в графі 44 електронних митних декларацій, зокрема зовнішньоекономічні контракти, а саме: №02061 від 02.06.2022 укладений між ТОВ «ЛИМПЕКС» в особі директора ОСОБА_1 та компанією «EAST WEST SERVICE FZ-LLC» (A 2-1401B Building no. A 2 Al Hamra Industrial Zone-FZ RAK, UAE); №1707 від 17.07.2022 укладений між ТОВ «ЛИМПЕКС» в особі директора ОСОБА_1 та компанією «LIBRIX GROUP s.r.o» (Unakladoveno nadrazi 3265/10, Strasnice, 130 00 Prague).
Директором ТОВ «ЛИМПЕКС» ОСОБА_1 , як підставу для застосування тарифної пільги, надавалися сертифікати походження (переміщення) товарів EUR.1.:А209.088555 А209.088556 A209.088553 A209.088557 А209.091826 А209.091821 А209.091822 A209.091827 A209.091825 A209.091824 A209.091823 А209.092021 А209.092023 А209.092018 А209.092022 А209.092061 А209.092064 А209.092234 А209.092232 А209.092231 А209.092230 A209.092229 A209.092233 А209.092528 А209.092529 А209.092526 А209.092539 А209.092527 A209.092535 A209.092530 A209.092532 A209.092531 A209.092533 A209.092534 A209.092537 А209.092633 А209.092636 А209.092630 А209.092635 A209.092631 A209.092634 А209.092632 А209.092838 А209.092841 А209.092840 А209.092842 А209.092843 A209.092837 А209.092886 A209.092887 А209.092888 А209.092958 А209.092957 А209.092961 A209.092959 А209.092989 А209.093157 А209.093156 А209.093155 А209.093160 А209.093161 А209.093159 А209.093431 А209.093424 А209.093433 А209.093421 A209.093427 А209.093425 A209.093422 А209.093417 A209.093435 А209.093429 А209.093430 A209.093401 А209.093416 A209.093420 А209.093408 A209.093406 А209.093404 А209.093415 А209.093418 А209.093717 А209.093720 А209.093718 А209.093719 А209.093721 А209.095926 А209.095923 А209.095921 А209.095922 А209.095919 А209.096112 А209.096113 А209.096115 А209.096114 A209.096111 А209.096367 А209.096368 А209.096366 А209.096369 А209.096540 А209.096539 А209.096538 A209.096808 A209.096807 A209.096809 A209.096810 А209.097048 А209.097043 А209.097039 А209.097047 А209.097042 А209.097185 А209.097184 А209.097401 А209.097403 A209.097402 A209.097404 A209.097432 А209.097615 А209.097616 A209.097613 A209.097855 A209.097586 А209.097854 A209.098078 A209.098080 А209.098336 А209.098334 А209.098369 А209.098643 А209.098644 А209.098646 А209.098645 A209.099074 A209.099073 A209.099068 A209.099072 A209.099071 А209.100154 A209.100156 A209.100166 A209.100153 А209.100411 A209.100406 A209.100410 A209.100407 A209.100403 A209.100409 A209.100401 A209.100964.
Для застосування тарифної пільги (преференції) по сплаті вивізного (експортного мита) в рамках вільної торгівлі між Україною та ЄС, товар має бути походженням з України або ЄС та відповідати правилам походження відповідно до Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Порядку заповнення та видачі митницею сертифіката з перевезення (походження) товару EUR.1, який затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2021 № 139 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 березня 2021 року, за № 355/35977, сертифікат видається у разі, якщо його потрібно пред`явити як доказ, що товар(и) відповідає(ють) вимогам правил визначення преференційного походження, встановлених Угодами, при застосуванні преференційних ставок вивізного мита.
З метою отримання сертифікатів походження товарів EUR.1 ТОВ «ЛИМПЕКС» до Львівської митниці надано Договір поставки від 17.06.2022 №17/03/22 укладений між постачальником ТОВ «АСТРА-ТРАНС СВ» (54001, м. Миколаїв, вул. Велика Морська, 79, код ЄДРПОУ 39288400), в особі директора ОСОБА_3 та покупцем ТОВ «ЛИМПЕКС», в особі ОСОБА_1 , а також інші документи.
19.09.2023 на лист Львівської митниці від 05.09.2023 №7.4-2/28-08/8/22781 отримано відповідь від Головного управління ДПС у Миколаївській області (лист від 13.09.2023 №7475/5/14-29-04-02-07-1, вх. митниці 46902/8.16). У своєму листі Головне управління ДПС у Миколаївській області повідомлено, що відповідно до Єдиного реєстру податкових накладних за 2022-2023 роки, взаємовідносини між ТОВ «АСТРА-ТРАНС СВ» та ТОВ «ЛИМПЕКС» не зафіксовані.
Також, Львівською митницею, з метою перевірки законності здійснення експортних операцій з товаром «насіння соняшнику», виробником яких є ТОВ «АСТРА-ТРАНС СВ» (код ЄДРПОУ 39288400), експортером ТОВ «ЛИМПЕКС» (ЄДРПОУ 41962012), а також перевірки документів, які слугували підставою для видачі митницею сертифікатів з перевезення EUR.1, скеровано відповідні листи вказаним суб`єктам господарювання.
Так, 02.11.2023 на лист Львівської митниці від 27.10.2023 №7.4/20-01/14/27909 отримано відповідь від ТОВ «АСТРА-ТРАНС СВ» (код ЄДРПОУ 39288400) (лист від 31.10.2023 №43, вх. митниці 60143/14-20). У своєму листі директор ТОВ «АСТРА-ТРАНС СВ» ОСОБА_4 повідомив, що жодних договорів на постачання сільськогосподарської продукції, а саме «насіння соняшнику» з ТОВ «ЛИМПЕКС» (ЄДРПОУ 41962012) товариство не укладало, а також компанія не має жодних фінансово-господарських взаємовідносин із зазначеним суб`єктом.Відповідно до службової записки від 15.11.2023 №7.4-15/41/4086 управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Львівської митниці, сума платежів, які підлягали сплаті у випадку не преференційного переміщення вказаних товарів за 151 оформленою митною декларацією становить 2073753,64 гривень.
Відповідно до наявної у Львівської митниці інформації, на момент митного оформлення вказаних товарів, ОСОБА_1 обіймав посаду керівника ТОВ «ЛИМПЕКС» (код ЄДРПОУ 41962012).
Листом від 27.10.2023 №7.4/20-01/14/27901 Львівською митницею викликався керівник ТОВ «ЛИМПЕКС» ОСОБА_1 , однак у визначений час останній не з`явився хоча був належним чином повідомлений.
Таким чином, встановлено, що з метою митного оформлення товару «насіння соняшнику», загальною вагою 3228770,00 кг., вартістю 32402400,06 грн., з метою зменшенням розміру митних платежів, митному органу надавалися, як підставу для застосування преференційної ставки вивізного мита, сертифікати з перевезення (походження) товарів EUR.1, які видані на основі документів, що містять неправдиві відомості щодо виробника товарів.
На думку суду є помилковим посилання представника особи, яку притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ОСОБА_5 на те, що підставою для порушення митницею справи про порушення митних правил стосовно його довірителя є відповідь ТОВ «АСТРА-ТРАНС СВ» (код ЄДРПОУ 39288400) від 31.10.2023 №43, яка за своєю суттю не є офіційним письмовим повідомленням про вчинення особою порушення митних правил, отриманим від правоохоронних органів, а також органів, що проводять заходи офіційного контролю або від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій, оскільки не мітять повідомлення про будь які правопорушення, а лише містять певну інформацію, яка потребувала проведення відповідних перевірочних заходів.
Підставою для порушення митницею справи про порушення митних правил стосовно гр. ОСОБА_1 було саме безпосереднє виявлення посадовими особами митного органу такого порушення митних правил, а сам лист ТОВ «АСТРА-ТРАНС СВ» (код ЄДРПОУ 39288400) від 31.10.2023 № 43 отриманий митницею в ході проведення відповідних перевірочних заходів щодо експортних поставок товарів експортером ТОВ «ЛИМПЕКС» (ЄДРПОУ 41962012).
Щодо відсутності доказу направлення Львівською митницею листа - запиту від 27.10.2023 № 7.4/ 20-01/ 14/ 27909 в адресу ТОВ «АСТРА-ТРАНС СВ» (код ЄДРПОУ 39288400).
Хибним є посилання представника особи, яку притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ОСОБА_5 на те, що доказів направлення Львівською митницею листа - запиту від 27.10.2023 № 7.4/ 20-01/ 14/ НОМЕР_2 в адресу ТОВ «АСТРА-ТРАНС СВ» (код ЄДРПОУ 39288400) у справі про порушення митних правил стосовно ОСОБА_1 , немає. Вказане посилання спростовано тим, що у своїй відповіді на такий запит ТОВ «АСТРА-ТРАНС СВ» (код ЄДРПОУ 39288400) згадує лист митниці від 27.10.2023 № 7.4/ 20-01/ 14/ 27909 і дає відповідь саме на цей лист. Отже адресати вказаних листів отримали свою кореспонденцію за призначенням.
Щодо не ознайомлення гр. ОСОБА_1 у протоколі про порушення митних правил № 1607/20900/23 із можливістю вирішення такої справи шляхом компромісу.
Наведений аргумент спростовується тим, що формою протоколу, затвердженою Наказом Міністерства фінансів України від 31.05.2012 № 652 визначено ознайомлення особи із його можливістю вирішити порушену стосовно нього справу про порушення митних правил шляхом компромісу.
В той же час, згідно трекінгу «УКРПОШТИ» щодо листа № 0690022651338 (лист митниці від 20.11.2023 № 7.4/20-01/ 14/ 30138) протокол про порушення митних правил № 1607/20900/23 одержано за довіреністю у м.Луцьку (поштове відділення № 43016).
Щодо доказів надання ОСОБА_1 , як директором ТОВ «ЛИМПЕКС» документів митному органу для отримання сертифікату.
Відтак, аргументи представника особи, яку притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - Кваши Сергія Сергійовича є безпідставними, оскільки відповідно до Порядку заповнення та видачі митницею сертифіката з перевезення (походження) товару EUR.1 або EUR-MED, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 02 березня 2021 року N 139 «1. Сертифікат EUR.1 або EUR-MED видається безоплатно у разі, якщо його потрібно пред`явити як доказ, що товар(и) відповідає(ють) вимогам правил визначення преференційного походження, встановлених Конвенцією або Угодами, у разі застосування преференційних ставок ввізного (вивізного) мита.
Для отримання сертифіката EUR.1 або EUR-MED експортем має подати структурному підрозділу митниці, на який покладено функції з видачі сертифіката, такі документи: письмову або електронну заяву, що містить декларацію від експортера (далі - заява), за формою, визначеною Конвенцією та Угодами; Електронна заява разом із сканованими копіями паперових документів, зазначених у пункті 3 цього розділу, надсилаються до підрозділу митниці, на який покладено функції з видачі сертифіката EUR.1 або EUR-MED, електронним повідомленням, засвідченим кваліфікованим електронним підписом експортра». ФОП « ОСОБА_2 » надавало лише послуги ТОВ «ЛИМПЕКС» із формування, підготовки і подання митному органу митних декларацій, на експорт ТОВ «ЛИМПЕКС» товарів. Отже, апріорі ФОП « ОСОБА_2 » не може бути експортером, яким до митного органу слід було подати вказані вище документи.
В той же час, «Компанія БЕТА-МАКСИМУМ» не фігурує ані в матеріалах справи про порушення митної справи №1607/20900/23, порушеної стосовно ОСОБА_1 , ані в митних деклараціях, за якими складено вказаний протокол про порушення митних правил, ані в документах, що подавалися для їх митного оформлення.
Отже, доводи і аргументи представника особи, яку притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - Кваши Сергія Сергійовича є безпідставними, хибними і такими, що не відповідають дійсності.
Відтак, винність ОСОБА_1 підтверджена належними, допустимими та достовірними доказами. Ці докази є достатніми, оскільки, як окремо, так і в сукупності, у повній мірі доводять його винуватість у вчинені протиправних дій, спрямованих на ухилення від сплати митних платежів.
При цьому, суд критично оцінює доводи представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_5 , оскільки вони повністю спростовують дослідженими матеріалами справи, та вважає їх такими, що направлені на уникнення адміністративної відповідальності за вчинене порушення митних правил.
За таких обставин, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю, суд доходить висновку про те, що в діях ОСОБА_1 наявний склад порушення митних правил, передбачених ст.485 МК України.
При обранні адміністративного стягнення суд враховує вимогист. 23 КУпАП, відповідно до якої адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень, як самим правопорушником, так і іншими особами.
Обираючи вид та розмір адміністративного стягнення, суд відповідно до ст.ст.33, 34, 35 КУпАПприймає до уваги характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь її вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, та приходить до переконання, що на ОСОБА_1 слід накласти стягнення в межах санкції статті, за якою кваліфіковано його дії, а саме штраф в розмірі п`ятдесяти відсотків несплаченої суми митних платежів, оскільки на думку суду саме таке стягнення буде достатнім та необхідним для виховання правопорушника та запобігання вчиненню ним нових правопорушень.
У відповідності до ст.487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цьогоКодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Так, ст.40-1 КУпАП передбачено, що судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.
Згідно п.5 ч.2ст.4 Закону України «Про судовий збір», у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного з правопорушника стягується 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 605,60 гривень.
Керуючись ст.ст.458,485,526,527,528,529 Митного кодексу України, ст. ст.2,9,23,33,252,287 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченогост.485 МК Україниі накласти на нього стягнення у виді штрафу в розмірі 50 (п`ятдесяти) відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 16201200,03 грн.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Державної судової адміністрації України 605,60 грн. судового збору.
Постанова судді у справі про порушення митних правил може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м. Львова, особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, митним органом, який здійснював провадження у цій справі протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя В.Ф. Романюк
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2024 |
Оприлюднено | 15.03.2024 |
Номер документу | 117648317 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Романюк В. Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні