Постанова
від 12.03.2024 по справі 461/1349/24
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/1349/24

Провадження №3/461/725/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 березня 2024 року м. Львів.

Суддя Галицького районного суду м. Львова Юрків О.Р.,

за участі представника митниці Лубоцького Б.І., захисниці особи, що притягується до адміністративної відповідальності - адвокатеси Федорович Н.А., розглянувши справу про адміністративне правопорушення відносно,-

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, керівника ТзОВ «ТД КРАМАР ЛТД» (код ЄДРПОУ: 44676394, адреса: 79040, м. Львів, вул. Данила Апостола, 16, Х-1), паспорт серії НОМЕР_1 виданий 24.01.1996 року Автозаводським РВ Кременчуцького МУ УМВС України в Полтавській області, ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ,

за ч.1 ст. 483 МК України,-

ВСТАНОВИВ:

27.04.2023 Львівською митницею за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № 23UA209170032614U4 здійснено митне оформлення товару «скумбрія звичайна (Scomber scombrus) морожена, ціла, з головами, не патрана», вагою брутто - 21000 кг.

До митного оформлення були подані наступні документи: контракт поставки товарів № 16/01/К від 16.01.2023, рахунок № 0000151203 від 18.04.2023, CMR від 20.04.2023, movement certificate EUR. 1 № S0751290 від 17.04.2023, сертифікат якості від 21.04.2023 та сертифікат здоров`я (health certificate) № 25599-6781-7604, відповідно до яких продавцем та виробником вказаних товарів заявлено британську компанію Lunar Freezing Cold Storage Co Ltd (East Quay,The Harbour, Peterhead GB), покупцем - TOB "ТД КРАМАР ЛТД" (код ЄДРПОУ 44676394; 79040, м. Львів, вул. Данила Апостола 16, Х-1). Заявлена загальна фактурна вартість товарів «скумбрія морожена» вагою брутто 21000 кг становить 37 635 доларів США, що станом на 27.04.2023 за курсом НБУ відповідає сумі у розмірі 1 376,259,26 гривень.

Митними органами Великобританії листом від 01.09.2023 № LMA/892 (лист Держмитслужби від 25.10.2023 № 26/26-04/7.4/2755) повідомлено, що компанія Lunar Freezing Cold Storage Company Ltd не підписувала контракт № 16/01/К.

Частиною 1 ст. 266 Митного кодексу України визначено, що декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого митним Кодексом; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.

Частиною 3 статтею 335 Митного кодексу України визначено, що у встановленому цим Кодексом порядку з митній декларації декларантом або уповноваженою ним особою зазначаються відомості про зовнішньоекономічний договір (контракт) або інші документи, що підтверджують право володіння, користування та/або розпорядження товарами. З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації (ч. 8 ст. 264 МКУ).

Частиною 2 статті 459 Митного кодексу України визначено, що суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Згідно з пунктом 43 частини І статті 4 Митного кодексу України посадовою особою підприємства є керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Відповідно до податкових баз даних та облікової картки суб`єкта зовнішньоекономічної діяльності № 141/2022/6919, керівником ТОВ "ТД Крамар ЛТД" (код ЄДРПОУ 44676394) є ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ).

З метою з`ясування обставин митного оформлення вказаного товару, надання письмових пояснень та вирішення питання щодо наявності ознак складу правопорушення Львівською митницею листами від 15.12.2023 № 7.4-20/7.4-20-07/14/32632 та від 02.01.2024 № 7.4-20-03/7.4- 20-07/14/135 було викликано ОСОБА_1 , керівника ТОВ "ТД Крамар ЛТД" (код ЄДРПОУ 44676394).

Листом від 27.12.2023 (вх. Львівської митниці від 03.01.2024 № 1377/14) юрисконсульт ТОВ "ТД Крамар ЛТД" Наталія Кривка повідомила, що ОСОБА_1 не може прибути до Львівської митниці, оскільки 14.12.2023 відбув у відрядження в Республіку Польщу на 33 дні (до 15.01.2024).

У зв`язку з чим попросила визначити інший термін для надання пояснень.

Листом Львівської митниці від 02.01.2024 № 7.4-20-03/7.4-20-07/14/135 ОСОБА_1 було запропоновано прибути в термін до 19.01.2024, однак у визначений термін він не з`явився та про причини неявки не повідомив.

Таким чином, ОСОБА_1 , керівник ТОВ "ТД Крамар ЛТД" (код ЄДРПОУ 44676394), вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митним органам як підстави для переміщення товарів підробленого документа.

Дії ОСОБА_1 органом митниці кваліфіковані, як порушення митних правил, відповідальність за вчинення яких передбачене ч.1 ст. 483 МК України.

Захисниця особи, що притягується до адміністративної відповідальності - адвокатеса Федорович Н.А.у судовомузасіданні вину ОСОБА_1 та фактвчинення нимадміністративного правопорушення, передбаченогоч.1ст.483 МКУкраїни заперечила,просить закритипровадження усправі узв`язку звідсутністю подіїта складу таскладу адміністративногоправопорушення.Зазначила,що вважає висновки митного органу викладені в протоколі про порушення митних правил про наявність події адміністративного правопорушення передчасними, без належного з`ясування усіх обставин справи. Стверджує, що контракт було підписано контрагентом LUNAR FREEZING and COLD STORAGE CO LTD, в особі одного з керівників - Sinclair William Banks, повноваження якого підтверджуються інформацією на сайті https ://find-and-update.companyinformation.service.gov.uk/company/SC126272/officers (інформаційний веб-сайт державного сектору Сполученого Королівства, створений Урядовою цифровою службою для забезпечення єдиної точки доступу до державних послуг), з якого зроблено викопіювання, яке додається разом з перекладом. Саме Sinclair William Banks 23.01.2023 року скерував скановану копію даного підписаного контракту на офіційну електронну адресу менеджера ТОВ «ТД Крамар ЛТД». Зважаючи на те, що кількість підписантів в контрагента є доволі великою, тому особа ОСОБА_2 , яка надавала відповідь митному органу Сполученого Королівства, могла й не володіти інформацією про підписання договору іншою посадовою особою підприємства, тому й зазначила, що договір не підписано, хоча й не заперечувала існування господарських відносин між ТОВ «ТД Крамар ЛТД» та LUNAR FREEZING and COLD STORAGE CO LTD. Зважаючи на непорозуміння, що виникло, ТОВ «ТД Крамар ЛТД» надіслало запит до LUNAR FREEZING and COLD STORAGE CO LTD задля підтвердження підписання договору між Lunar Freezing and Coldstorage CO LTD та ТОВ «ТД Крамар ЛТД». Копію листа британської компанії Lunar Freezing and Coldstorage CO LTD від 15/01/2024, який надійшов на адресу ТОВ «ТД Крамар ЛТД» міжнародною службою доставки DHL, з підтвердженням підписання контракту поставки товарів №16/01/К від 16.01.2023 року було надіслано митному органу України, що міститься у матеріалах справи. Однак, митний орган проігнорував інформацію, зазначену в листі ТОВ «ТД Крамар ЛТД» та все одно направив справу про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 до суду. Адвокатеса зазначила, що митним органом не дотримано принципу повноти дослідження обставин справи. Митний орган України ще раз надіслав запит до митного органу Сполученого Королівства після отримання документів про справжність підпису на контракті поставки товарів №16/01/К від 16.01.2023 року від адвоката Крамар А.О., тобто в самого митного органу виник обґрунтований сумнів щодо доведеності ними висунутого обвинувачення. Надіслання такого запиту вже свідчить про те, що висловлені у протоколі твердження про підробку вказаного контракту можуть бути недостовірними.

Представник Львівської митниці Державної митної служби України зазначив, що у діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушенняпорушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст. 483 МК України, та просив визнати його винним та визначити міру стягнення передбачену законодавством.

Заслухавши думку представника митниці та захисниці особи, що притягується до адміністративної відповідальності - адвокатеси Федорович Н.А., дослідивши матеріали справи, приходжу до такого висновку.

Положеннями п. 3 ч. 1ст. 8 МК Українивизначено, що державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.

Згідно зст. 486 Митного кодексу України, завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким порушенням.

Відповідно до вимогст. 489 МК Українипри розгляді справи про порушення митних правил суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Дії ОСОБА_1 органом митниці кваліфіковані, як порушення митних правил, відповідальність за вчинення яких передбачена ч. 1ст. 483 МК України.

Відповідальність за ч. 1ст. 483 МК Українинастає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.

Декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення (частина 1 статті 257 МК України).

Частиною 6 статті 265 МК України визначено, що декларування товарів, що належать громадянам, може здійснюватися цими громадянами або іншими громадянами, уповноваженими на це власниками зазначених товарів нотаріально посвідченими дорученнями.

Відповідно до частин 1 та 5 статті 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом, та надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей. Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.

Частинами 6 та 8 статті 264 Митного кодексу України визначено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за встановленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо). З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у дій декларації.

Частиною 1 ст. 266 Митного кодексу України визначено, що декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого митним Кодексом; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.

Частиною 3 статтею 335 Митного кодексу України визначено, що у встановленому цим Кодексом порядку з митній декларації декларантом або уповноваженою ним особою зазначаються відомості про зовнішньоекономічний договір (контракт) або інші документи, що підтверджують право володіння, користування та/або розпорядження товарами. З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації (ч. 8 ст. 264 МКУ).

Частиною 2 статті 459 Митного кодексу України визначено, що суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Згідно з пунктом 43 частини І статті 4 Митного кодексу України посадовою особою підприємства є керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Відповідно до податкових баз даних та облікової картки суб`єкта зовнішньоекономічної діяльності № 141/2022/6919, керівником ТОВ "ТД Крамар ЛТД" (код ЄДРПОУ 44676394) є громадянин України ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ).

З матеріалів справи вбачається, що 27.04.2023 Львівською митницею за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № 23UA209170032614U4 здійснено митне оформлення товару «скумбрія звичайна (Scomber scombrus) морожена, ціла, з головами, не патрана», вагою брутто - 21000 кг.

До митного оформлення були подані такі окументи: контракт поставки товарів № 16/01/К від 16.01.2023, рахунок № 0000151203 від 18.04.2023, CMR від 20.04.2023, movement certificate EUR. 1 № S0751290 від 17.04.2023, сертифікат якості від 21.04.2023 та сертифікат здоров`я (health certificate) № 25599-6781-7604, відповідно до яких продавцем та виробником вказаних товарів заявлено британську компанію Lunar Freezing Cold Storage Co Ltd (East Quay,The Harbour, Peterhead GB), покупцем - TOB "ТД КРАМАР ЛТД" (код ЄДРПОУ 44676394; 79040, м. Львів, вул. Данила Апостола 16, Х-1). Заявлена загальна фактурна вартість товарів «скумбрія морожена» вагою брутто 21000 кг становить 37 635 доларів США, що станом на 27.04.2023 за курсом НБУ відповідає сумі у розмірі 1 376,259,26 гривень.

Митними органами Великобританії листом від 01.09.2023 № LMA/892 (лист Держмитслужби від 25.10.2023 № 26/26-04/7.4/2755) повідомлено, що компанія Lunar Freezing Cold Storage Company Ltd не підписувала контракт № 16/01/К.

Відповідно до положеньст. 4 Митного кодексу України, митне оформлення - це виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення (п.23).

Митний контроль - це сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання нормМитного кодексу України, законів та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку (п.24)

Митні правила - встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем, або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом та іншими законами України (п.28).

Товари - це будь-які рухомі речі, у т.ч. ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.

Відповідно до ч. 1ст. 458 Митного кодексу України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відтак, винність ОСОБА_1 підтверджена належними, допустимими та достовірними доказами. Ці докази є достатніми, оскільки, як окремо, так і в сукупності, у повній мірі доводять його винуватість у вчинені адміністративного правопорушення. З урахуванням викладеного, суд дійшов висновок про наявність вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 483 МК України, яка виразилась у тому, що ним, як керівником компанії покупця товару подано митним органам підроблений документ як підставу для переміщення товарів.

Твердження захисниці,що удіях ОСОБА_1 відсутнійсклад адміністративного правопорушення спростоване дослідженими судом письмовими доказами.

Суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств (ст. 459 Митного кодексу України).

Відповідно до п. 43 ч. 1ст. 4 Митного кодексу Українипосадові особи підприємств - це керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання такими підприємствами вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Враховуючи наведене, суд вважає, що саме ОСОБА_1 , як представник підприємства - продавця товару, є суб`єктом даного адміністративного правопорушення.

Дії ОСОБА_1 слід кваліфікувати за ч. 1ст. 483 МК України, оскільки норма вказаної статті передбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, але і за подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Факт вчинення митного правопорушення підтверджується: даними, що містяться в протоколі про порушення митних правил №0084/20900/24 від 22.01.2024 року, декларацією типу ІМ40ДЕ № 23UA209170032614U4; контрактом поставки товарів № 16/01/К від 16.01.2023, рахунком № 0000151203 від 18.04.2023, CMR від 20.04.2023, movement certificate EUR. 1 № S0751290 від 17.04.2023, сертифікатом якості від 21.04.2023; сертифікатом здоров`я (health certificate) № 25599-6781-7604, листом від 01.09.2023 № LMA/892; листом Держмитслужби від 25.10.2023 № 26/26-04/7.4/2755 та іншими матеріалами справи, які знаходяться у об?єктивному взаємозв?язку між собою, нічим не спростовані, доповнюються та уточнюються іншими доказами.

Відтак, винність ОСОБА_1 підтверджена належними, допустимими та достовірними доказами. Ці докази є достатніми, оскільки, як окремо, так і в сукупності, у повній мірі доводять його винуватість у вчинені адміністративного правопорушення. З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про наявність вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 483 МК України,яка виразиласьу тому,що нимвчинено діїспрямовані напереміщення товарівчерез митнийкордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митним органам як підстави для переміщення товарів підробленого документа.

Обставин, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_1 судом не встановлено.

Враховуючи обставини та характер вчиненого адміністративного правопорушення, особу, що притягується до адміністративної відповідальності, вважаю необхідним ОСОБА_1 визнати винним у скоєнні адміністративного правопорушення за ч.1 ст.483 МК України та накласти стягнення у виді штрафу в розмірі 80% вартості товарів, що були предметом порушення митних правил, без конфіскації даного товару.

Крім того, відповідно дост. 40-1 КУпАПтаЗакону України «Про судовий збір»з ОСОБА_1 слід стягнути в користь держави судовий збір у розмірі 605, 60 гривень.

Керуючись ст.ст.483,519, 526 МК України, ст.ст.40-1,283 КУпАП,Законом України «Про судовий збір», суд , -

ПОСТАНОВИВ :

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України та накласти стягнення штраф у розмірі 80% вартості товарів - 1101007, 41 грн.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави 605, 60 грн. судового збору.

Постанова судді у справі про порушення митних правил може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду, особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, митним органом, який здійснював провадження у цій справі протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя О.Р. Юрків.

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення12.03.2024
Оприлюднено15.03.2024
Номер документу117648325
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —461/1349/24

Постанова від 31.05.2024

Адмінправопорушення

Львівський апеляційний суд

Урдюк Т. М.

Постанова від 12.03.2024

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Юрків О. Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні