ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"14" лютого 2024 р. м. Київ Справа № 911/3415/23
Господарський суд Київської області в складі
головуючого судді Христенко О.О.
за участю секретаря Любицької Д-М.О.
розглянувши справу № 911/3415/23
за позовом Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області, м.
Фастів Київської області
до Управління соціальної та ветеранської політики Білоцерківської районної
державної адміністрації, м. Біла Церква Київської області
про стягнення 5 008,98 грн.
за участю представників:
від позивача: Борисенко К.С., довіреність б/н від 01.01.2024;
від відповідача: не з`явився.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області (далі-позивач) звернулось до Господарського суду Київської області з позовом до Управління соціального захисту населення Білоцерківської районної державної адміністрації (далі-відповідач) про стягнення 5 008,98 грн.
В обґрунтування позовних вимог, позивач посилається на неналежне виконання відповідачем, як правонаступником Управління соціального захисту населення Сквирської районної державної адміністрації Київської області, зобов`язань по відшкодуванню витрат на утримання нерухомого майна та надання комунальних послуг, у зв`язку з чим у відповідача перед позивачем утворилась заборгованість в сумі 5 008,98 грн.
Ухвалою Господарського суду Київської області від 27.11.2023 відкрито провадження у справі № 911/3415/23/23, розгляд справи в порядку загального позовного провадження призначений у підготовчому засіданні на 20.12.2023.
Ухвалою суду від 20.12.2023 підготовче засідання у справі № 911/3415/23 було відкладено на 17.01.2024.
Ухвалою господарського суду від 17.01.2024 закрито підготовче провадження у справі № 911/3415/23, справу призначено до розгляду по суті на 14.02.2024.
Присутнім в судових засіданнях представником позивачем були підтримані позовні вимоги, вважаючи їх обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню з підстав, викладених у позові.
Представник відповідача жодного разу в засідання суду не з`явився, про причини неявки суд не повідом, відзив на позов до суду не надіслав.
Суд констатує, що відповідач належним чином повідомлений про розгляд справи у господарському суду Київської області за його участі шляхом направлення на адресу відповідача копій ухвал суду на адресу, зазначену у позовній заяві та яка відповідає адресі вказаній у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Згідно із частиною першою статті 10 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного держаного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Суд відзначає про отримання судової кореспонденції відповідачем, про що свідчать повернуті на адресу суду рекомендовані повідомлення про вручення відповідачу поштових відправлень щодо ухвал суду.
Відповідно до ч. 4 ст. 13 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.
Відповідно до ч. 2 ст. 178 ГПК України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Згідно з ч.ч. 1, 3 ст. 202 ГПК України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час та місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті. Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника у разі повторної неявки в судове засідання учасника справи (його представника) незалежно від причин неявки.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, що мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд Київської області -
ВСТАНОВИВ:
27.12.2017 між Сквирським об`єднаним управлінням Пенсійного фонду України Київської області (орендодавець) та Управлінням соціального захисту населення Сквирської районної державної адміністрації Київської області (орендар) укладено Договір оренди частини будинку № 99, відповідно до якого регулюються правовідносини пов`язані із передачею орендодавцем орендареві у строкове платне користування частини адмінбудинку № 2, за адресою: с. Сквира Київської області, провулок Якушкіна, 3, зокрема, дванадцять кабінетів, загальною площею 222 кв.м., згідно поетажного плану (п.п. 1.1, 1.1.1 договору оренди).
Приймання-передача об`єкта здійснюється двосторонньою комісією. Комісія перевіряє стан об`єкта та складає акт прийому-передачі. Об`єкт оренди вважається переданим орендарю з моменту підписання акта прийому-передачі (п. 3.1, 3.3, 3.5 договору оренди).
Умовами п. 4.1 договору оренди визначено, що договір вступає в дію з 01.01.2018 та діє до 29.12.2020. Якщо жодна із сторін у строк за один місяць до закінчення строку дії цього договору не заявить про намір його змінити чи розірвати, договір автоматично пролонговується на наступний календарний рік (п. 4.2 договору).
Пунктом 8.1.2 договору оренди визначено, що орендар самостійно і від власного імені укладає договори на використання водопостачання і водовідведення, електроенергії у повному обсязі зі спеціальними організаціями і несе повну матеріальну відповідальність за їх виконання. Розрахунки за спожиті комунальні та інші послуги здійснюються орендарем згідно з договором про відшкодування витрат зі сплати комунальних та інших послуг, який укладається щорічно.
27.12.2017 між Сквирським об`єднаним управлінням Пенсійного фонду України Київської області та Управлінням соціального захисту населення Сквирської районної державної адміністрації Київської області підписаний Акт прийому-передачі, за яким орендодавцем передано, орендарем прийнято у строкове платне користування частину адмінбудинку № 2, за адресою: с. Сквира Київської області, провулок Якушкіна, 3, зокрема, дванадцять кабінетів, загальною площею 222 кв.м., згідно поетажного плану та визначеного в акті переліку.
08.05.2020 між Головним управління Пенсійного фонду України у Київській області (Головне управління) та Управлінням соціального захисту населення Сквирської районної державної адміністрації (Управління соцзахисту) укладено Договір № 46 про відшкодування витрат зі сплати комунальних та інших послуг (далі - Договір № 46 від 08.05.2020).
Так, за умовами п. 1.1 Договору № 46 від 08.05.2020 Головне управління забезпечує оплату комунальних послуг та інших послуг адмінбудинку № 2 за адресою: м. Сквира, пров. Якушкіна, 3 (далі - будівля), загальною площею 371,7 кв.м., а Управління соцзахисту компенсує вартість спожитих комунальних та інших послуг (постачання та розподіл природного газу, технічне обслуговування газових приладів, обстеження димових та вентиляційних каналів) у розмірах та на умовах, визначених договором.
Управління соцзахисту користується приміщенням загальною площею 222,0 кв.м, розміщеним в адмінбудинку № 2 (п. 1.4 Договору № 46 від 08.05.2020).
Оплата комунальних та інших послуг здійснюється Управлінням соцзахисту згідно виставлених Головним управлінням рахунків за фактично спожиті послуги (п. 2.1 Договору № 46 від 08.05.2020). Вартість спожитих комунальних послуг та інших послуг обчислюється, зокрема, за природний газ - пропорційно займаній площі до загальної площі будівлі, за встановленими тарифами на оплату природного газу (п. 2.2 Договору № 46 від 08.05.2020).
Умовами п. 7.1 Договору № 46 від 08.05.2020 визначено, що цей договір набирає чинності з моменту підписання і діє з 01.01.2020 по 31.12.2020 включно.
Договір № 46 від 08.05.2020 вважається невід`ємною частиною договору оренди частини будинку № 99 від 27.12.2017 (п. 7.9 Договору № 46 від 08.05.2020).
16.03.2021 між Головним управління Пенсійного фонду України у Київській області (виконавець) та Управлінням соціального захисту населення Сквирської районної державної адміністрації (замовник) укладено Договір № 2 про відшкодування витрат на утримання нерухомого майна та надання комунальних послуг (далі - Договір № 2 від 16.03.2021).
У відповідності до п. 1.1 Договору № 2 від 16.03.2021, виконавець забезпечує надання комунальних послуг (оплата природного газу, електропостачання, оплата водопостачання та водовідведення) в нежитловій будівлі, що знаходиться за адресою: м. Сквира, пров. Якушкіна, 3 (далі - будівля), а замовник зобов`язується відшкодовувати вартість за фактично спожитий їх обсяг відповідно Акту надання послуг, складеного на підставі даних рахунку по даним послугам від постачальників пропорційно до займаної ним площі в цій Будівлі (витрати за газ), пропорційно кількості працівників Замовника в загальній чисельності працівників, які працюють у Будівлі (витрати на водопостачання та водовідведення) та згідно показників внутрішнього лічильника за електричну енергію (витрати на електропостачання). Замовник користується приміщенням загальною площею 222,0 кв.м.
Пунктом 2.3 Договору № 2 від 16.03.2021 сторонами погоджено, що відшкодування витрат здійснюється замовником шляхом безготівкового переказу коштів на розрахунковий рахунок виконавця, що вказаний у цьому договорі, протягом 10 (десяти) календарних днів з дати підписання уповноваженими представниками сторін Акту надання послуг на підставі рахунку, але не пізніше 20 числа місяця, наступного за звітним місяцем.
Як передбачено п. 2.5 Договору № 2 від 16.03.2021, у випадку, якщо замовник протягом 5 (п`яти) робочих днів з дат отримання не підписав Акту надання послуг та не направив виконавцю мотивовану відмову від приймання наданих послуг за цими актами, надані послуги вважаються прийнятими замовником.
Згідно п. 3.1 Договору № 2 від 16.03.2021, виконавець забезпечує утримання орендованого нерухомого майна протягом строку дії даного договору.
Виконавець звільняється від будь-якої відповідальності за порушення строків оплати за цим договором, якщо такі порушення викликані відсутністю бюджетного фінансування (затримкою в бюджетному фінансуванні). Виконавець не несе відповідальність перед Замовником за ненадання або неналежне надання послуг, якщо це сталось не з його вини. Замовник несе відповідальність згідно із законом за недотримання вимог нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг та порушення визначених цим договором зобов`язань (п. 5.3-5.5 Договору № 2 від 16.03.2021).
Відповідно до п. 7.1 Договору № 2 від 16.03.2021, усі суперечки між сторонами щодо виконання умов договору вирішуються шляхом переговорів, а у разі недосягнення згоди - в судовому порядку.
Пунктом 9.4 Договору № 2 від 16.03.2021 визначено, що реорганізація виконавця чи замовника, або перехід права власності на приміщення чи будівлю до інших осіб, не визнається підставою для зміни або припинення чинності цього договору і зберігає свою чинність для нового власника приміщень та будівлі (їх правонаступників), якщо інше не передбачається цим договором або чинним законодавством.
Цей договір набирає чинності з моменту його підписання сторонами і діє до 31 грудня 2021 року, а в частині розрахунків - до повного виконання сторонами своїх зобов`язань. Згідно з пунктом З статті 631 ЦК України цей Договір поширює свою дію на взаємовідносини сторін, що виникли з моменту укладання Договору оренди та діяли до моменту укладення цього Договору, а саме з 01 січня 2021 року (п. 3.2 Договору № 2 від 16.03.2021).
Як зазначив представник позивача в судовому засіданні Договір № 2 від 06.03.2021 є переукладеним Договором № 46 від 08.05.2020, на новий календарний рік.
Як вбачається з матеріалів справи, 27.01.2021 виконавець вручив замовнику листом № 1000-0602-6/9764 Акт надання послуг № 2 від 27.01.2021 з метою відшкодування плати за природній газ на суму 14 408,98 грн.
Листом № 330 від 16.02.2021 Управління соціального захисту населення Сквирської районної державної адміністрації повідомило Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області про отримання Акту наданих послуг № 2 на відшкодування оплати за природний газ за грудень 2020 року на суму 14 408,98 грн. Поруч з цим, у відповідному листі Управління просило розділити вищевказану суму на два акти, у зв`язку з тим, що сума виділених коштів кошторисних призначень на 2021 рік по КПКВК 78010010, КВКВ 2274 «Оплата природного газу» становить 9 400,00 грн, а саме:
- 1 акт на суму 9 400,00 грн,
- 2 акт на суму 5 008,98 грн.
Сума коштів 9 400,00 грн на даний час знаходяться на рахунку управління. При збільшенні кошторисних призначень по КВКВ 2274 «Оплата природного газу» на 2021 рік суму заборгованості в сумі 5 008,98 грн буде погашено.
Листом № 1000-0602-6/18160 від 19.02.2021 Головним управлінням Пенсійного фонду України у Київській області вручено Управлінню соціального захисту населення Сквирської районної державної адміністрації розділені акти наданих послуг для відшкодування спожитих послуг.
Листом № 1000-0602- 6/40331 від 23.04.2021 виконавцем вручено замовнику Акт надання послуг № 14 від 19.02.2021 на суму 5 008,98 грн.
Як зазначає позивач, 23.04.2021 в порядку досудового врегулювання спору, позивач звертався до директора Департаменту соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації з претензією щодо виконання договірних зобов`язань, а 26.09.2023 в порядку досудового врегулювання спору, позивач звертався з претензією № 1000-0602-6/145190 про погашення заборгованості за договором на суму 5 0008,98 грн.
Також позивач стверджує, що у відповідь боржник направив лист від 26.09.2023 вих. № 3521/29-01.1-11 від 11.10.2023 та повідомив про те, що у Управління соціального захисту населення Білоцерківської РДА не має в своєму розпорядженні документів , договорів, актів звіряння за надані послуги, укладених між Сквирським об`єднаним управлінням Пенсійного фонду України Київської області та Управлінням соціального захисту населення Сквирської РДА.
Так, за твердженням позивача станом на день підготовки даної позовної заяви наявна за відповідачем заборгованість в сумі 5 008,98 грн лишається не оплаченою, що і стало підставою для звернення позивача із відповідним позовом до господарського суду за захистом свого порушеного права.
Суд відзначає, що діяльність Управління соціального захисту населення Сквирської районної державної адміністрації припинено на підставі Постанови Верховної ради України від 17.07.2020 №807-ХІ «Про утворення та ліквідацію районів» та Постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1321 «Про затвердження Порядку здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються».
Постановою Верховної Ради України від 17.07.2020 № 807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів» було утворено Білоцерківський район (з адміністративним центром у місті Біла Церква) у складі територій Білоцерківської міської, Володарської селищної, Гребінківської селищної, Ковалівської сільської, Маловільшанської сільської, Медвинської сільської, Рокитнянської селищної, Сквирської міської, Ставищенської селищної, Таращанської міської, Тетіївської міської, Узинської міської, Фурсівської сільської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.
Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, до ЄДР внесено запис за номером 1003461120015000389 про державну реєстрацію припинення Управління соціального захисту населення Сквирської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 03193732) в результаті її реорганізації.
За інформацією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, який міститься в матеріалах справи, Управління соціального захисту населення Білоцерківської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 03193755) є правонаступником припиненої юридичної особи - Управління соціального захисту населення Сквирської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 03193732).
За змістом ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Отже, до Управління соціального захисту населення Білоцерківської районної державної адміністрації перейшли, зокрема, обов`язки Управління соціального захисту населення Сквирської районної державної адміністрації.
Предметом спору у даній справі є стягнення з Управління соціального захисту населення Білоцерківської районної державної адміністрації - правонаступника Управління соціального захисту населення Сквирської районної державної адміністрації 5 008,98 грн заборгованості з відшкодування плати за постачання природного газу на підставі договору.
Відносини, що виникли між сторонами у справі на підставі договору про відшкодування витрат на утримання нерухомого майна та надання комунальних послуг, є господарськими зобов`язаннями, тому, згідно положень ст.ст. 4, 173-175 і ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України, до цих відносин мають застосовуватися відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським кодексом України.
Згідно з ч. 1 ст. 901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Відповідно до ч. 1 ст. 903 Цивільного кодексу України якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.
Відповідно до ст. ст. 525, 526 Цивільного кодексу України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Згідно зі статтею 629 Цивільного кодексу України договір є обов`язковим до виконання.
За статтею 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).
Відповідно до ст. 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Згідно з частиною 2 статті 530 Цивільного кодексу України, якщо строк (термін) виконання боржником обов`язку не встановлений або визначений моментом пред`явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов`язок у семиденний строк від дня пред`явлення вимоги, якщо обов`язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.
Отже, як встановлено судом, позивач просить суд стягнути з відповідача заборгованість у розмірі 5 008,98 грн з відшкодування оплати за природний газ за грудень 2020 року, для оплати яких позивачем, листом № 1000-0602- 6/40331 від 23.04.2021 було вручено відповідачу Акт надання послуг № 14 від 19.02.2021 на суму 5 008,98 грн.
Суд враховує, що відповідачем не спростовано доводи позивача щодо ненадання таких послуг у зазначений період, а відтак факт виконання позивачем своїх зобов`язань за договором є таким, що встановлений судом у зв`язку з чим у відповідача існує обов`язок здійснити оплату таких послуг у відповідності до умов договору.
Статтею 599 ЦК України передбачено, що зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.
Доказів на підтвердження сплати заборгованості в розмірі 5 008,98 грн., в тому числі станом на час розгляду справи в суді, до матеріалів справи не надано.
Порушенням зобов`язання, у відповідності до ст. 610 Цивільного кодексу України, є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).
Частиною 1 статті 612 Цивільного кодексу України визначено, що боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.
Приписами статей 73, 74 Господарського процесуального кодексу України визначено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Відповідно до ст. 76 Господарського процесуального кодексу України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Статтею 77 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
З урахуванням вищевикладеного, враховуючи, що факт надання позивачем відповідачу узгоджених послуг та факт порушення відповідачем своїх договірних зобов`язань в частині своєчасного та повного відшкодування витрат на утримання нерухомого майна підтверджений матеріалами справи і не спростований відповідачем, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог в частині стягнення основного боргу в сумі 5 008,98 грн.
Враховуючи наведене вище, позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Судовий збір відповідно до ст.ст. 123, 129 ГПК України покладається судом на відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 123, 129, 240-241 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1.Позовні вимоги задовольнити повністю.
2. Стягнути з Управління соціальної та ветеранської політики Білоцерківської районної державної адміністрації (09103, Київська область, м. Біла Церква, вул. Амосова Миколи, 2-а, код ЄДРПОУ 03193755) на користь Головного управління Пенсійного Фонду України у Київській області (08500, Київчька область, м. Фастів, вул. Саєнка Андрія, 10, код ЄДРПОУ 22933548) 5 008 (п`ять тисяч вісім) грн. 98 коп заборгованості та 2 684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн. 00 коп судового збору.
Видати наказ.
Дане рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана протягом двадцяти днів з дня складення повного тексту рішення відповідно до ст. ст. 240-241 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст підписано - 13.03.2024.
Суддя О.О. Христенко
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2024 |
Оприлюднено | 18.03.2024 |
Номер документу | 117656495 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг |
Господарське
Господарський суд Київської області
Христенко О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні