Ухвала
від 14.03.2024 по справі 200/5376/23
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

14 березня 2024 року Справа №200/5376/23

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Ушенка С.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства «ДОНЕЦЬКСТАЛЬ» - МЕТАЛУРГІЙНИЙ ЗАВОД» (ЄДРПОУ 30939178; 85300, Донецька обл., м. Покровськ, Донецька обл., вул. Торгівельна, буд. 106-А) до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (ЄДРПОУ: 43968079; 49600, м. Дніпро, пр. Олександра Поля, буд. 57) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 16.06.2023 № 597/32-00-51-01-03, -

В С Т А Н О В И В:

Приватне акціонерне товариство «ДОНЕЦЬКСТАЛЬ» - МЕТАЛУРГІЙНИЙ ЗАВОД» звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 16.06.2023 №597/32-00-51-01-03.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2023 року відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Позивачем до суду подано клопотання про передачу справи на розгляд Верховного Суду як зразкової, в обґрунтування якого зазначено: «... Позивач просить суд передати дану справу на розгляду Верховному Суду як зразкову з огляду на наступне. Відповідно до ч.1 ст.290 КАС України, якщо у провадженні одного або декількох адміністративних судів перебувають типові адміністративні справи, кількість яких визначає доцільність ухвалення зразкового рішення, суд, який розглядає одну чи більше таких справ, може звернутися до Верховного Суду з поданням про розгляд однієї з них Верховним Судом як судом першої інстанції. Дана справа має всі ознаки типової справи, як і інші 39 справ, що зазначені нижче у таблиці, але таких справ є значно більше, оскільки не всі справи розглянуті станом на дату подання позову судами. Предмет даних типових справ становить значний інтерес для платників податків, адже сума фінансових санкцій може складати від декількох десятків тисяч гривень до десятків мільйонів гривень, в залежності від обороту кожного платника податку. Розгляд даної справи як зразкової призведе до єдності правозастосовної практики, адже як показує статистика у таблиці нижче суди по-різному розглядають дані справи та неоднаково застосовують норми матеріального права, що порушує права платників податків. Предмет та категорія даних справ у переважній більшості не становить значної складності і полягає у застосуванні судом норм ПК України в часі назад, з огляду на що суду необхідно вирішити чотири питання: 1. Чи може суд застосовувати нові норми ПК України в часі назад на весь період воєнного стану щодо фінансової відповідальності, яка пом`якшує відповідальність, що визначена ст. 2. Чи повинен суд застосовувати на час воєнного стану розмір фінансової відповідальності, визначеної у п. 89-90 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України, які набрали чинності з 08.02.2023, до правовідносин, які виникли з 24.02.2022 на дії підставі прямої норми пункту 11 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України; 3. Чи повинен суд застосовувати збільшені строки реєстрації ПН/РК в ЄРПН з 08.02.2023 до правовідносин з 24.02.2022, тобто на час воєнного стану на підставі принципу превалювання інтересів платників податків, які перебувають в особливо складному періоді, чи суд повинен зайняти про-фіскальну позицію і допомагати контролюючим органам наповнювати штучно бюджет за допомогою штрафів і недобросовісної поведінки контролюючого органу; 4. Чи може суд підміняти контролюючий орган і самостійно обчислювати розмір штрафу і строк реєстрації податкових накладних, який не зазначений контролюючим органом в акті камеральної перевірки. Як показує аналіз 39 рішень судів першої інстанції станом на 24.08.2023, суди у даних чотирьох питаннях приймають суперечливі рішення: 59% - 23 рішення на користь платників податків; 28% - 11 рішень на користь контролюючих органів; 13% - 5 рішень на користь платників податків частково - суд самостійно обчислює розмір штрафу та строку реєстрації податкових накладних, але застосовує не збільшений строк реєстрацій по новому закону, а строк, який існував на час виникнення обов`язку. ... Отже, як вбачається із викладеного вище аналізу, суди по-різному застосовують норми матеріального права у типових справах про фінансову відповідальність викладені вище в часі назад, а також процедурні норми ПК України щодо строку податкового обов`язку реєстрації ПН/РК в ЄРПН. З огляду на викладене є необхідним передання справи як зразкової на розгляд Верховному Суду у типових справах, що має значення для сотень платників податків на сотні мільйонів гривень та єдності судової практики. ...».

Розглянувши дане клопотання, слід зазначити, що відповідно до п. 21 ч. 1 ст. 4 КАС України типові адміністративні справи - це адміністративні справи, відповідачем у яких є один і той самий суб`єкт владних повноважень (його відокремлені структурні підрозділи), спір у яких виник з аналогічних підстав, у відносинах, що регулюються одними нормами права, та у яких позивачами заявлено аналогічні вимоги.

Згідно з п. 22 ч. 1 ст. 4 КАС України зразкова адміністративна справа - це типова адміністративна справа, прийнята до провадження Верховним Судом як судом першої інстанції для постановлення зразкового рішення.

Як зазначено у ч. 1 ст. 290 КАС України, якщо у провадженні одного або декількох адміністративних судів перебувають типові адміністративні справи, кількість яких визначає доцільність ухвалення зразкового рішення, суд, який розглядає одну чи більше таких справ, може звернутися до Верховного Суду з поданням про розгляд однієї з них Верховним Судом як судом першої інстанції.

Відповідно до ч. 2 ст. 290 КАС України у поданні про розгляд справи Верховним Судом як зразкової зазначаються підстави, з яких суд, що надає подання, вважає, що справа має бути розглянута Верховним Судом як зразкова, в тому числі посилання на типові справи. До подання додаються матеріали справи. Для вирішення питання про відкриття провадження у зразковій справі Верховний Суд може витребувати з відповідного суду (судів) матеріали типових справ.

Отже, у розумінні положень п. 21, п. 22 ч. 1 ст. 4, ст. 290 КАС України обставини адміністративної справи за позовом Приватного акціонерного товариства «ДОНЕЦЬКСТАЛЬ» - МЕТАЛУРГІЙНИЙ ЗАВОД» до Східного міжрегіонального управлення ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення не містять ознак та критеріїв для визнання і розгляду її як зразкової.

Враховуючи матеріали даної справи та обставини, викладені позивачем в обґрунтування клопотання, суд не вбачає наявності підстав для звернення до Верховного Суду з поданням про розгляд даної справи Верховним Судом як судом першої інстанції.

Разом з тим, суд звертає увагу позивача, що з приводу зазначених питань Верховний Суд висловив свою правову позицію у постанові від 06 лютого 2024 року у справі №160/10740/23.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 4, 241-243, 248, 290 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

У задоволенні клопотання Приватного акціонерного товариства «ДОНЕЦЬКСТАЛЬ» - МЕТАЛУРГІЙНИЙ ЗАВОД» про передачу справи № 200/5376/23на розгляд Верховного Суду як зразкової, - відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя С.В. Ушенко

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.03.2024
Оприлюднено18.03.2024
Номер документу117658173
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —200/5376/23

Ухвала від 18.11.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 11.11.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 20.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 10.06.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 01.05.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Рішення від 18.03.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 14.03.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 14.03.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

Ухвала від 13.10.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні