Рішення
від 27.12.2023 по справі 320/8397/22
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 грудня 2023 року № 320/8397/22

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лиска І.Г., розглянувши у м. Києві в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області до Комунального підприємства «Гребінківське житлово-комунальне господарство» виконкому Гребінківської селищної ради про стягнення штрафу,

В С Т А Н О В И В:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Держпродспоживслужби у Київській області з позовом до Комунального підприємства «Гребінківське житлово-комунальне господарство» виконкому Гребінківської селищної ради, в якому просить суд:

- стягнути з Комунального підприємства «Гребінківське житлово-комунальне господарство» виконкому Гребінківської селищної ради штраф за порушення законодавства про ціни та ціноутворення у розмірі 296 281 грн. 54 коп, згідно рішення від 26.11.2021 № 68.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що Комунальному підприємству «Гребінківське житлово-комунальне господарство» виконкому Гребінківської селищної ради на підставі рішення Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області 26.11.2021 № 68 нараховано штраф у розмірі 296 281,54 грн., який добровільно не був сплачений відповідачем, у зв`язку з чим контролюючий орган просить стягнути штраф у примусовому порядку.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 26.09.2022 позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 07.11.2022 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження, призначено судове засідання.

Відповідач своїм правом на подачу відзиву не скористався, жодних заяв чи клопотань до суду не надав.

Відповідно до частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Згідно з частиною другою статті 175 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Комунальне підприємство «Гребінківське житлово-комунальне господарство» виконкому Гребінківської селищної ради (код ЄДРПОУ 35803738; місцезнаходження: 08662, Київська область, Білоцерківський р-н., смт. Гребінки, просп. Науки, буд. 2) зареєстроване в якості юридичної особи 20.06.2008 про, що внесено відомості до реєстру за № 10071734/10075, що підтверджується відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Як вбачається з матеріалів справи, Головним управлінням Держпродспоживслужби у Київській області на виконання наказу Держпродспоживслужби від 26.11.2020 № 778 «Про затвердження Річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Держпродспоживслужби на 2021 рік» 11.10.2021 направлено повідомлення про проведення планового заходу державного нагляду (контролю) від 07.10.2021 року № 10-06/306-п до Комунального підприємства «Гребінківське житлово-комунальне господарство» виконкому Гребінківської селищної ради (далі КП «Гребінківське ЖКГ») на предмет дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін в період з 08 листопада 2021 по 19 листопада 2021 року.

Повідомлення направлено рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення Укрпоштою (штриховий кодовий ідентифікатор №0866200198775).

За результатами перевірки, Позивачем складено Акт від 19.11.2021 № 1316, яким зафіксовано порушення відповідачем чинного законодавства, у зв?язку з чим 26.11.2021 позивачем прийнято рішення №68 про застосування до КП «Гребінківське ЖКГ» адміністративно -господарських санкцій у сумі 296 281,54 грн.

Від підписання Акту директор КП «Гребінківське ЖКГ» Парфонов Михайло Сергійович відмовився, про що посадовими особами Головного управління здійснено відповідний запис.

Рішення від 26.11.2021 №68 про застосування до КП «Гребінківське ЖКГ» адміністративно - господарських санкцій мотивоване наступним.

1.Рішенням сесії Гребінківської селищної ради від 08.06.2017 № 249-XIІ-VIІ встановлено тарифи на послуги «холодне водопостачання», «Централізоване водовідведення» та «Вивезення твердих побутових відходів», що надає КП «Гребінківське ЖКГ».

Перевіркою формування було встановлено, що тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення і послуги з вивезення побутових відходів, встановлені рішенням сесії Гребінківської селищної ради від 08.06.2017 № 249-XII-VI, є економічно не обґрунтованими та завищеними у централізованому водопостачанні для І групи споживачів (населення) на 0,74 грн/м (з ПДВ), для II групи споживачів (бюджетні установи) на 1,20 грн/м (з ПДВ), для III групи споживачів (інші організації) на 3,05 грн/м (з ПДВ), у водовідведенні для І групи споживачів (населення) на 0,31 грн/м2 (з ПДВ), для II групи споживачів (бюджетні установи) на 0,62 грн/м2 (з ПДВ), для ІІІ групи споживачів (Інші організації) на 1,86 грн/м (з ПДВ) за рахунок включення до складу собівартості завищених та не обґрунтованих витрат на електричну енергію та врахування у тарифах рентабельності (прибутку) без наявності погоджено уповноваженим органом, в установленому порядку, інвестиційної програми, в порушення п. 18, 19, 20, 22 «Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення», затвердженого постановою КМУ від 01.06.2011 № 869 (надалі - Порядок) в редакції від 01.01.2016, у послузі з вивезення побутових відходів для I, II та ІІІ групи споживачів (населення, бюджетні установи та організації) на 4,30 грн/м (з ПДВ) за рахунок включення до складу собівартості завищених витрат на «Паливно-мастильні матеріали» в порушення п. 10 «Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів», затвердженого постановою КМУ від 26.07.2006 № 1010 (надалі Порядок № 2) в редакції від 24.07.2014.

2.1 Тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення.

Стаття витрат «Аналіз води на бактеріологічне та хімічне дослідження» у тарифах на централізоване водопостачання необґрунтовано завищена на 2537,62 грн в порушення п. 10.22 Порядку в редакції від 28.10.2017.

Перевіркою формування встановлено, що тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення, встановлені рішенням сесії Гребінківської селищної ради від 07.02.2018 № 351-XVIII-VII, є економічно необґрунтованими та завищеними у централізованому водопостачанні для 1 групи споживачів (населення) на 0,38 грн/м (з ПДВ), для II групи споживачів (бюджетні установи) на 0,87 грн/м (з ПІДВ), для II групи споживачів (інші організації) на 2,82 грн/м (з ПДВ), у водовідведенні для III групи споживачів (інші організації) на 1,28 грн/м (з ПДВ) за рахунок порушень здійснених підприємством при формуванні попередніх тарифів (встановлених рішенням сесії Гребінківської селищної ради від 08.06.2017 № 249-XII-VII) та за рахунок порушень здійснених при коригуванні.

2.2 тарифи на послуги з вивезення побутових відходів.

Стаття витрат «Паливно-мастильні матеріали» у тарифах завищена на 19811,18 грн в порушення 10 Порядок № 2 в редакції від 24.07.2014.

Перевіркою формування встановлено, що тарифи на послуги з вивезення побутових відходів, встановлені рішенням Гребінківської селищної ради від 07.02.2018 № 351-XVIII-VII, є економічно не обґрунтованими та завищеними для 1 групи споживачів (населення) на 6,05 грн/м (з ПДВ), для II групи споживачів (бюджетні установи) на 10,61 грн/м (з ПДВ) та III групи споживачів (інші організації) на 18,86 грн/м (з ПДВ) за рахунок порушень здійснених Підприємством при формуванні попередніх тарифів (встановлених рішенням сесії Гребінківської селищної ради від 08.06.2017 №249-XI-VII) та за рахунок порушень здійснених при коригуванні.

За рахунок застосування економічно необґрунтованих та завищених тарифів на послуги з вивезення побутових відходів у період з 01.12.2020 по 15.06.2021 Підприємством було необґрунтовано отримано виручку від споживачів І групи (населення) у сумі 5 438,76 грн, ІІ групи (бюджетні установи) - 12 828,39 грн, ІІІ групи (інші споживачі) - 14 906,38 грн, чим порушено ч. 2 ст. 12 Закону України «Про ціни та ціноутворення».

3. Згідно заяви підприємства про коригування тарифів на житлово-комунальні послуги від 15.02.2019 № 13 до Голови Гребінківської селищної ради, рішенням сесії Гребінківської селищної ради від 27.02.2019 № 484-XXVI-VII встановлено скориговані тарифи на житлово-комунальні послуги, що надає КП Гребінківське ЖКГ. Нові тарифи введено в дію з 01.04.2019.

3.1 Тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення.

Перевіркою формування встановлено, що тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення, встановлені рішенням сесії Гребінківської селищної ради від 27.02.2019 № 484-XXVI-VII, є економічно необґрунтованими та завищеними у централізованому водопостачанні для I групи споживачів (населення) на 0,01 грн/м2 (з ПДВ), для ІІ групи споживачів (бюджетні установи) на 0,51 грн/м (з ПДВ), для ІІІ групи споживачів (інші організації) на 2,52 грн/м2 (з ПДВ), у водовідведенні для ІІІ групи споживачів (інші організації) на 1,29 грн/м2 (з ПДВ) за рахунок порушень здійснених Підприємством при формуванні попередніх тарифів (встановлених рішенням сесії Гребінківської селищної ради від 07.02.2018 № 351-XVIII-VII) та за рахунок порушень здійснених при коригуванні.

За рахунок застосування економічно необґрунтованих та завищених тарифів у період з 01.12.2020 по 15.06.2021 Підприємством було необґрунтовано отримано виручку за послуги з централізованого водопостачання від споживачів І групи (населення) у сумі 217,97 грн, групи (бюджетні установи) - 1 586,89 грн, за послуги з водовідведення від споживачів групи (інші споживачі) - 550,89 грн, чим порушено ч. 2 ст. 12 Закону України «Про ціни та ціноутворення».

3.2. Тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

З 10.06.2018 на законодавчому рівні не передбачено наявності послуги з утримання будинків і споруд та прибуткових територій.

Під час перевірки встановлено, що в період з 01.12.2020 по 31.10.2021 при застосуванні тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, встановлених рішенням сесії Гребінківської селищної ради від 27.02.2019 № 484-XXVI-VII, KП «Гребінківське ЖКГ» порушено п. 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про житлово-комунальні послуги» № 2189-VIII та ч. 2, 3 ст. 12 Закону України «Про ціни з ціноутворення», в результаті чого Підприємством необґрунтовано нараховано та отримано виручку у сумі 27 449,17 грн.

4. Рішенням виконавчого комітету Гребінківської селищної ради від 05.03.2021 №21 встановлено тарифи на комунальні послуги, що надає КП «Гребінківське ЖКГ».

Тарифи введено в дію з 01.04.2019.

4.1. Перевіркою формування встановлено, що тарифи на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, встановлені рішенням виконавчого комітету Гребінківської селищної ради від 05.03.2021 № 21, є економічно необґрунтованими та завищеними у централізованому водопостачанні для усіх груп споживачів на 0,51 грн/м (з ПДВ). У централізованому водовідведенні на 0,35 грн/м (з ПДВ) за рахунок врахування у тарифах рентабельності в розмірі 5 % (прибутку) без наявності погодженої уповноваженим органом, в установленому порядку, інвестиційної програми в порушення п. 16, 17, 18 Порядку в редакції від 11.06.2020.

За рахунок застосування економічно необґрунтованих та завищених тарифів у період з 16.06.2021 по 31.10.2021 Підприємством необґрунтовано отримано виручку за послуги з централізованого водопостачання від споживачів 1 групи (населення) у сумі 1 553,35 грн від споживачів II групи (бюджетні установи) - 931,82 грн, за послуги з централізованого водовідведення від споживачів I групи (населення) - 158,73 грн, від споживачів II групи (бюджетні установи) - 639,49 грн, від споживачів III групи (інші споживачі) - 103,48 грн, чим порушено ч. 2 ст. 12 Закону України «Про ціни та ціноутворення».

Відповідно до довідки, наданої Підприємством під час перевірки, станом на 19.11.2021, між КП « Гребінківське ЖКГ» та 589 споживачами/абонентами (населення) не укладено договори про надання послуг з централізованого водопостачання, а з 124 споживачами/абонентами (населення) не укладено договори про надання послуг з централізованого водовідведення за правилами, визначеними законом № 2189-VIII, та відповідно до типових договорів затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2019 № 690.

Таким чином, в період з 16.06.2021 по 31.10.2021 при застосуванні тарифів на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, встановлених рішенням виконавчого комітету Гребінківської селищної ради від 05.03.2021 № 21, КП «Гребінківське ЖКГ» порушено п. 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про житлово-комунальні послуги» № 2189-VII та ч. 2, 3 ст. 12 Закону України «Про ціни і ціноутворення», в результаті чого необґрунтовано отримано виручку від споживачів І групи (населення) за послуги з централізованого водопостачання у сумі 75 705,18 грн, за послуги з централізованого водовідведення - 43 673,65 грн.

4.2. Тарифи на послуги з поводження з побутовими відходами.

Відповідно до довідки, наданої Підприємством під час перевірки, станом на 19.11.2021, між КП « Гребінківське ЖКГ» та 465 споживачами/абонентами (населення багатоповерхівок) не укладено договори про надання послуг з поводження з побутовими відходами за правилами, визначеними Законом № 2189-VIII, та відповідно до типових договорів про надання послуг з поводження з побутовими відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2008 № 1070.

В період з 16.06.2021 по 31.10.2021 при застосуванні тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами, встановлених рішенням виконавчого комітету Гребінківської селищної ради від 05.03.2021 № 21, КП «Гребінківське ЖКГ» порушено п. 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про житлово-комунальні послуги» № 2189-VIII та ч. 2, 3 ст. 12 Закону України «Про ціни з ціноутворення», в результаті чого Підприємством необґрунтовано отримано виручку від споживачів 1 групи (населення) за послуги з вивезення побутових відходів у сумі - 110 537,39 грн.

Рішення №68 отримано представником відповідача 02.12.2021, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення Укрпоштою.

У зв?язку з невиконанням в добровільному порядку у встановлений термін Рішення від 26.11.2021 № 68 Головне управління Держпродспоживслужби в Київській області звертається до суду з позовом про стягнення до бюджету коштів у встановленому порядку.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.

Закону України «Про ціни та ціноутворення» № 5007-VІ від 21.06.2012 визначає основні засади цінової політики і регулює відносини, що виникають у процесі формування, встановлення та застосування цін, а також здійснення державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення.

Частиною першою статті 2 Закону України «Про ціни та ціноутворення» обумовлено, що дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у процесі формування, встановлення та застосування цін Кабінетом Міністрів України, органами виконавчої влади, органами, що здійснюють державне регулювання діяльності суб`єктів природних монополій, органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання, які провадять діяльність на території України, а також здійснення державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення. Дія цього Закону не поширюється на встановлення тарифів на медичні послуги та лікарські засоби в межах програми медичних гарантій згідно із Законом України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення».

Згідно з ст. 16 Закону України «Про ціни та ціноутворення» органами державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення (далі - уповноважені органи) є: центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з контролю за цінами; інші органи, визначені законом.

Пунктом 3 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 № 667, передбачено, що серед основних завдань Держпродспоживслужби є здійснення відповідно до закону державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Згідно пункту 7 зазначеного Положення Держпродспоживслужба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначаються Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 №877-V (далі - Закон №877-V).

Відповідно до статті 3 Закону № 877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за принципами: здійснення державного нагляду (контролю) лише за наявності підстав та в порядку, визначеному законом; відкритості, прозорості, плановості й системності державного нагляду (контролю).

Статтею 7 Закону № 877-V встановлено, що для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

Згідно із ч. 1 ст. 5 Закону № 877-V планові заходи здійснюються відповідно до річних планів, що затверджуються органом державного нагляду (контролю) не пізніше 1 грудня року, що передує плановому. Внесення змін до річних планів здійснення заходів державного нагляду (контролю) не допускається, крім випадків зміни найменування суб`єкта господарювання та виправлення технічних помилок.

Частиною четвертою статті 5 Закону № 877-V обумовлено, що органи державного нагляду (контролю) здійснюють планові заходи з державного нагляду (контролю) за умови письмового повідомлення суб`єкта господарювання про проведення планового заходу не пізніш як за десять днів до дня здійснення цього заходу.

Повідомлення повинно містити: дату початку та дату закінчення здійснення планового заходу; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід; найменування органу державного нагляду (контролю).

Повідомлення надсилається рекомендованим листом та/або за допомогою електронного поштового зв`язку або вручається особисто під розписку керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі.

Суб`єкт господарювання має право не допускати посадову особу органу державного нагляду (контролю) до здійснення планового заходу в разі неодержання повідомлення про здійснення планового заходу.

Відповідно до ч. 6 ст. 7 Закону № 877-V за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.

В останній день перевірки два примірники акта підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом.

Якщо суб`єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями.

Зауваження суб`єкта господарювання щодо здійснення державного нагляду (контролю) є невід`ємною частиною акта органу державного нагляду (контролю).

У разі відмови суб`єкта господарювання підписати акт посадова особа органу державного нагляду (контролю) вносить до такого акта відповідний запис.

Один примірник акта вручається керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі в останній день заходу державного нагляду (контролю), а другий зберігається в органі державного нагляду (контролю).

Згідно положень частин 7, 8, 9 статті 7 цього Закону на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Розпорядження або інший розпорядчий документ органу державного нагляду (контролю) - обов`язкове для виконання письмове рішення органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень у визначені строки. Розпорядження видається та підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу).

Розпорядження може передбачати застосування до суб`єкта господарювання санкцій, передбачених законом.

Розпорядчий документ органу державного нагляду (контролю) щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, повинен містити такі відомості: дату складення; тип заходу (плановий чи позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); термін усунення порушень; посилання на акт, у якому були зазначені виявлені під час заходу державного нагляду (контролю) порушення; найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування та місцезнаходження суб`єкта господарювання, а також прізвище, ім`я та по батькові його керівника чи уповноваженої ним особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід; прізвище, ім`я та по батькові інших осіб, які взяли участь у здійсненні заходу.

Розпорядчий документ органу державного нагляду (контролю) щодо усунення порушень складається у двох примірниках: один примірник не пізніше п`яти робочих днів з дня складення акта надається суб`єкту господарювання чи уповноваженій ним особі для виконання, а другий примірник з підписом суб`єкта господарювання або уповноваженої ним особи щодо погоджених термінів усунення порушень вимог законодавства залишається в органі державного нагляду (контролю).

У разі відмови суб`єкта господарювання або уповноваженої ним особи від отримання розпорядчого документа щодо усунення порушень вимог законодавства він направляється рекомендованим листом, а на копії розпорядчого документа, який залишається в органі державного нагляду (контролю), проставляються відповідний вихідний номер і дата направлення.

Розпорядчі документи щодо усунення порушень вимог законодавства можуть бути оскаржені до відповідного центрального органу виконавчої влади або суду в установленому законом порядку.

Відповідно до пунктів 1, 5, 6 частини 1 статті 18 Закону України «Про ціни та ціноутворення» уповноважені органи мають право:

- проводити у суб`єктів господарювання в установленому порядку планові та позапланові перевірки: достовірності зазначеної у документах інформації про формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; бухгалтерських книг, звітів, кошторисів, декларацій, показників реєстраторів розрахункових операцій та інших документів незалежно від способу подання інформації, пов`язаних з формуванням, встановленням та застосуванням державних регульованих цін; наявності виписки або витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також документів, що посвідчують особу, в посадових осіб;

- вимагати від суб`єктів господарювання, що перевіряються, усунення виявлених порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;

- приймати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Відповідно п. 1 ч. 1 ст. 20 Закону України «Про ціни та ціноутворення» до суб`єктів господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції за:

1) порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін - вилучення необґрунтовано одержаної виручки, що становить позитивну різницю між фактичною виручкою від продажу (реалізації) товару та виручкою за цінами, сформованими відповідно до запровадженого способу регулювання (крім тих, що на постійній основі надають житлово-комунальні послуги або мають адресного споживача), та штраф у розмірі 100 відсотків необґрунтовано одержаної виручки.

Приписами частини 2 статті 20 Закону України «Про ціни та ціноутворення» визначено, що суми адміністративно-господарських санкцій зараховуються до державного бюджету.

Сума необґрунтованої виручки, одержаної суб`єктами господарювання, які на постійній основі надають житлово-комунальні послуги або мають адресного споживача, повертається споживачам.

Пунктом 8 статті 18 Закону України «Про ціни і ціноутворення» визначено, що уповноважені органи мають право звертатися до суду з позовами про стягнення до бюджету коштів у разі прийняття рішення про порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

З аналізу наведених вище положень чинних нормативно-правих актів вбачається, що позивач уповноважений на здійснення контролю у сфері дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, а також на застосування до суб`єктів господарювання адміністративно-господарських санкцій.

Під час перевірки позивачем встановлено, що відповідачем порушено вимоги порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін (тарифів на утримання будинків і споруд та прибудинкової території, на послуги з вивезення побутових відходів, на централізоване водопостачання та водовідведення,), у зв`язку з чим Головним управлінням Держпродспоживслужби у Київській області прийнято Рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін №68 від 26.11.2022, яким до відповідача застосовано штраф в сумі 296 281,54 грн, який протягом 15 календарних днів з дня отримання цього рішення підлягає перерахуванню в дохід державного бюджету (отримувач УК у м. Ірпіні / м. Ірпінь, код отримувача (ЄДРПОУ) 37911135, банк отримувача Казначейство України, код банку (МФО ГУДКСУ) 899998, номер рахунку 31111106010007, код класифікації доходів бюджету 21081100).

Вказане Рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін №68 від 26.11.2022 направлено поштовим відправлення на адресу Комунального підприємства «Гребінківське житлово-комунальне господарство» виконкому Гребінківської селищної ради, яке було вручене відповідачу.

При цьому, згідно статті 21 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» суб`єкт господарювання має право звернутися до відповідного центрального органу виконавчої влади або до суду щодо оскарження рішень органів державного нагляду (контролю).

Суд звертає увагу, що станом на дату винесення рішення по справі до суду не надано доказів оскарження чи скасування рішення Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області №68 від 26.11.2022, відтак останнє підлягає обов`язковому виконанню.

В матеріалах справи відсутні будь-які докази, які б підтверджували сплату відповідачем суми штрафу, накладеного згідно рішення позивача №68 від 26.11.2022.

Позивачем у межах розгляду даної адміністративної справи надано докази щодо обґрунтованості позову, проте відповідач не скористався наданими йому правом. Відповідачем не надано суду будь-яких заперечень чи доказів на противагу заявлених позивачем вимог, а отже не спростовано обставин наявності у нього заборгованості, не сплаченої у встановлені законом строки.

Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Позивачем витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, під час розгляду справи не понесено, а отже судові витрати, що підлягають розподілу - відсутні.

Керуючись статтями 77, 90, 139, 241- 247, 255, 293, 295- 297 КАС України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов - задовольнити.

Стягнути з Комунального підприємства «Гребінківське житлово-комунальне господарство» виконкому Гребінківської селищної ради штраф за порушення законодавства про ціни та ціноутворення у розмірі296 281 грн 54 коп, згідно рішення від26.11.2021 № 68.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Лиска І.Г.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.12.2023
Оприлюднено18.03.2024
Номер документу117658692
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо державного регулювання цін і тарифів

Судовий реєстр по справі —320/8397/22

Рішення від 27.12.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 07.11.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 26.09.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні