ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 березня 2024 рокусправа № 380/13361/23
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді: Кисильової О.Й.,
розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії,
в с т а н о в и в:
ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до суду із адміністративним позовом до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області (далі відповідач), у якому просить:
- визнати протиправними дії відповідача щодо відмови в зарахуванні позивачу до страхового стажу та пільгового (спеціального) стажу за Списком № l періоду роботи у відокремленому підрозділі "Шахта "Лісова" Державного підприємства "Львіввугілля" з 01.01.2021 по 04.10.2022 та відмови у перерахунку пенсії відповідно до абзацу 8 частини 2 статті 33 Закону "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", статті 8 Закону України "Про підвищення престижності шахтарської праці";
- зобов`язати відповідача зарахувати позивачу до страхового стажу та пільгового (спеціального) стажу за Списком № l періоду роботи з 01.01.2021 по 04.10.2022 на відокремленому підрозділі "Шахта "Лісова" Державного підприємства "Львіввугілля" та зарахувати заробіток за вказаний період;
- зобов`язати відповідача здійснити позивачу з 13.10.2022 перерахунок і виплату призначеної пенсії по інвалідності у розмірі пенсії за віком, згідно з абзацом 8 частиною 2 статті 33 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" з урахуванням раніше виплаченої пенсії та статті 8 Закону України "Про підвищення престижності шахтарської праці".
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що з 13.10.2022 йому призначена пенсія по ІІІ групі інвалідності внаслідок професійного захворювання. 08.02.2023 ОСОБА_1 звернувся до Головного управління ПФУ у Львівській області із заявою про перехід з пенсії по інвалідності на пенсію за віком на пільгових умовах. Листом від 24.02.2023 № 4547-3530/С-52/8-1300/23 пенсійний орган повідомив позивача, що при розрахунку стажу для пенсії за віком ОСОБА_1 не зарахований до страхового стажу та пільгового (спеціального) стажу за Списком № l період роботи у відокремленому підрозділі "Шахта "Лісова" Державного підприємства "Львіввугілля" з 01.01.2021 по 04.10.2022 у зв`язку із несплатою підприємством-страхувальником страхових внесків.
Позивач не погоджується із діями відповідача щодо не зарахування до пільгового стажу періоду роботи з 01.01.2021 по 04.10.2022 у відокремленому підрозділі "Шахта "Лісова", та вважає їх такими, що порушують право на отримання пенсії за віком на пільгових умовах.
Із наведених підстав просить задовольнити позовні вимоги повністю.
Ухвалою від 16.06.2023 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.
17.07.2023 відповідач надіслав відзив на позовну заяву, в якому заперечує проти задоволення позовних вимог, зазначивши, що страховий стаж позивача, що дає право на обчислення пенсії по інвалідності у розмірі пенсії за віком, обчислений по 31.12.2020. Стаж при призначенні пенсії за віком становив 33 роки 03 місяці 12 днів, а саме: 19 років 03 місяці 12 днів страхового стажу та 14 років додатково зараховані роки пільгового (підземного) стажу за списком № 1 на підставі положень абзацу 10 частини 3 ст. 24 Закону № 1058-IV, тому у позивача відсутнє право на призначення пенсії по інвалідності в розмірі пенсії за віком з 13.10.2022.
Вказує, що оскільки на момент призначення пенсії, згідно Індивідуальних відомостей про застраховану особу Форми ОК-5 ОСОБА_1 , відсутні відомості про сплату страхових внесків ВП "Шахта "Лісова" ДП "Львіввугілля"" за період 3 01.01.2021 по 30.09.2022, вказані періоди не зараховані до страхового та до пільгового (підземного) стажу за списком № 1. Тому пенсійний орган не врахував заробітну плату позивача за цей період. Необхідний страховий стаж для призначення пенсії по інвалідності в розмірі пенсії за віком для чоловіка становить 35 років. Оскільки, страховий стаж позивача на момент призначення пенсії становить 33 роки 03 місяці 12 днів, то відсутнє право на призначення пенсії по інвалідності в розмірі пенсії за віком з 13.10.2022.
Із наведених підстав, просить відмовити у задоволенні позову.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд встановив наступні обставини.
ОСОБА_1 перебуває на обліку в Головному управлінні ПФУ у Львівській області та з 13.10.2022 йому призначена пенсія, як особі з інвалідністю ІІІ групи, внаслідок професійного захворювання, що не заперечується відповідачем.
Згідно із записами № 10 - 11 трудової книжки від 13.02.2006 серії НОМЕР_1 , ОСОБА_1 працював:
з 06.02.2006 - прийнятий на ВП "Шахта "Лісова" ДП "Львіввугілля"" учнем гірника підземного І розряду із повним робочим днем на підземних роботах;
з 21.04.2006 - переведений гірником підземним ІІІ розряду із повним робочим днем на підземних роботах;
з 27.12.2017 переведений електрослюсарем підзвемним п`ятого розряду з новим робочим днем під землю;
04.10.2022 звільнений з роботи у зв`язку із виявленою невідповідністю виконуваній роботі внаслідок стану здоров`я, що перешкоджає продовженню даної роботи.
Із наявної у матеріалах справи довідки Форми ОК-5 суд встановив, що у період з 01.01.2021 по 31.03.2021 ОСОБА_1 працював на ВП "Шахта "Лісова" Державного підприємства "Львівугілля" (код ЄДРПОУ 26359891), де позивачу нарахована заробітна плата, позначка про сплату страхових внесків за вказаний період "ТАК";
- у період з 01.02.2021 по 04.10.2022 ОСОБА_1 працював на ВП "Шахта "Лісова" Державного підприємства "Львівугілля" (код ЄДРПОУ 26359891), де позивачу нарахована заробітна плата, позначка про сплату страхових внесків за вказаний період "НІ";
08.02.2023 позивач звернувся до Головного управління ПФУ у Львівській області із заявою про перерахунок пенсії на підставі ст. 8 Закону України "Про підвищення престижності шахтарської праці".
Листом від 24.02.2023 № 4547-3530/С-52/8-1300/23 Головне управління ПФУ у Львівській області відмовило позивачу у здійсненні перерахунку, вказавши, що період роботи з 01.01.2021 по 04.10.2022 на ВП "Шахта "Лісова" ДП "Львіввугілля" не зарахований до страхового та до підземного стажу за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників та за даний період не врахована заробітна плата, оскільки підприємством не сплачені страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.
Вважаючи протиправною відмовою відповідача щодо зарахування спірного періоду до страхового та пільгового стажу та здійснення перерахунку пенсії, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд вважає за необхідне врахувати наступні обставини та положення законодавства.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.
Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел визначено Законом України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 № 1058-IV (далі - Закон № 1058-IV), який набув чинності з 01.01.2004.
Згідно із ч. 1 ст. 24 Закону № 1058-IV страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.
Час перебування на інвалідності у зв`язку з нещасним випадком на виробництві або професійним захворюванням зараховується до страхового стажу для призначення пенсії за віком, а також до страхового стажу роботи із шкідливими умовами, який дає право на призначення пенсії на пільгових умовах і у пільгових розмірах.
Відповідно до ч. 5 ст. 56 Закону України "Про пенсійне забезпечення" від 05.11.1991 №1788-XII (далі - Закон № 1788-XII ) час перебування на інвалідності у зв`язку з нещасним випадком на виробництві або професійним захворюванням зараховується до стажу роботи для призначення пенсії за віком, а також до стажу роботи із шкідливими умовами, який дає право на призначення пенсії на пільгових умовах і у пільгових розмірах.
02.08.2008 Законом № 345-VI внесені зміни до Закону № 1058-IV шляхом доповнення частини першої статті 24 вказаного Закону абзацом четвертим такого змісту: "Час перебування на інвалідності у зв`язку з нещасним випадком на виробництві або професійним захворюванням зараховується до страхового стажу для призначення пенсії за віком, а також до страхового стажу роботи із шкідливими умовами, який дає право на призначення пенсії на пільгових умовах і у пільгових розмірах".
Аналогічна позиція викладена у постановах Верховного Суду від 05.12.2019 у справі №185/8991/16-а, від 18.04.2019 у справі № 392/17/17.
Разом із тим, суд встановив, що відповідач не зарахував до страхового стажу та пільгового стажу періодів роботи позивача з 01.01.2021 по 04.10.2022 на ВП "Шахта "Лісова" ДП "Львіввугілля", оскільки вказаним підприємством не сплачені страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.
Відповідно до ст. 1 Закону № 1058-IV страхові внески - це кошти відрахувань на соціальне страхування, збір на обов`язкове державне пенсійне страхування та страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, сплачені (які підлягають сплаті) згідно із законодавством, що діяло раніше; надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.
Страхувальники - це роботодавці та інші особи, які відповідно до закону сплачують єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та/або є платниками відповідно до цього Закону.
За правилами ч. 1 ст. 24 Закону № 1058-IV страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.
Страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом.
Порядок обчислення та сплати страхових внесків визначений у статті 20 Закону №1058-IV, відповідно до якої страхові внески обчислюються виключно в грошовій формі, у тому числі з виплат (доходу), що здійснюються в натуральній формі.
Обчислення страхових внесків застрахованих осіб, здійснюється страхувальниками на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) заробітної плати (доходу), грошового забезпечення, на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески. Якщо страхувальники несвоєчасно або не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про сплату страхових внесків, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом. Страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.
Відповідно до ст. 56 Закону № 1058-IV до стажу роботи для призначення пенсії зараховується, будь-яка інша робота, на якій працівник підлягав державному соціальному страхуванню, або за умови сплати страхових внесків.
Обов`язок по сплаті страхових внесків та відповідальність за несвоєчасну або не в повному обсязі сплату страхових внесків законом покладено на страхувальника.
Як зазначено вище, відповідно до довідки Форми ОК-5 суд встановив, що у період з 01.01.2021 по 31.03.2021 ОСОБА_1 працював на ВП "Шахта "Лісова" ДП "Львівугілля" (код ЄДРПОУ 26359891), де позивачу нарахована заробітна плата, позначка про сплату страхових внесків за вказаний період "ТАК";
- у період з 01.02.2021 по 04.10.2022 ОСОБА_1 працював на ВП "Шахта "Лісова" ДП "Львівугілля" (код ЄДРПОУ 26359891), де позивачу нарахована заробітна плата, позначка про сплату страхових внесків за вказаний період "НІ".
Суд вважає помилковими покликання відповідача на несплату підприємством страхових внесків, як на підставу для не зарахування спірного періоду роботи до трудового стажу позивача, та зазначає, що порядок обчислення та сплати страхових внесків встановлено у частинах 1, 3, 6, 10 статті 20 Закону № 1058-IV, якою передбачено, що страхові внески обчислюються виключно в грошовій формі, у тому числі з виплат (доходу), що здійснюються в натуральній формі.
Обчислення страхових внесків територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється на підставі складених актів перевірки правильності нарахування та сплати страхових внесків, звітності, що подається страхувальником, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суму заробітної плати (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески.
Страхувальники зобов`язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.
Якщо страхувальники несвоєчасно або не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про сплату страхових внесків, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.
За правилами ч. 12 ст. 20 Закону № 1058-IV страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.
Зокрема, згідно з п. 2 ч. ст. 16 Закону № 1058-IV застрахована особа має право отримувати від страхувальника підтвердження про сплату страхових внесків, вимагати від страхувальників сплати внесків, у тому числі в судовому порядку тощо.
Згідно зі ст. 106 Закону № 1058-IV відповідальність за несплату страхових внесків несе підприємство-страхувальник, оскільки здійснює нарахування страхових внесків із заробітної плати.
Отже, із наведених вище положень Закону № 1058-IV слідує, що страхові внески є складовою умовою існування солідарної системи і підлягають обов`язковій сплаті, перерахунок пенсії провадиться з урахуванням часу, коли особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, та за який підприємством, де працює людина, (страхувальником) сплачені щомісячні страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.
Тому обов`язок по сплаті страхових внесків та відповідальність за несвоєчасну або не в повному обсязі сплату страхових внесків законом покладено на страхувальника (в даному випадку роботодавця).
Відтак, позивач не повинен відповідати за неналежне виконання підприємством - страхувальником свого обов`язку щодо належної сплати страхових внесків, а отже, наявність заборгованості підприємства по страхових внесках не може бути підставою для не зарахування до страхового стажу періодів його роботи.
Аналогічна правова позиція у подібних правовідносинах була висловлена Верховним Судом у постановах від 25.09.2018 у справі № 242/65/17, від 22.11.2018 у справі №242/4793/16, від 11.07.2019 у справі № 242/1484/17, від 27.02.2019 у справі № 242/1871/17 та №423/3544/16-а, від 27.03.2018 у справі № 208/6680/16-а.
Суд наголошує, що відсутність в інформаційній базі системи персоніфікованого обліку даних про сплату страхових внесків для нарахування пенсії за спірний період не є підставою для позбавлення позивача права на перерахунок пенсії.
Таким чином, суд задовольняє вимоги позивача про зобов`язання відповідача зарахувати ОСОБА_1 до страхового стажу та до пільгового стажу за Списком № l періоду роботи на ВП "Шахта "Лісова" ДП "Львіввугілля" з 01.01.2021 по 04.10.2022.
Щодо позовних вимог про зобов`язання відповідача здійснити позивачу з 13.10.2022 перерахунок та виплату призначеної пенсії по інвалідності у розмірі пенсії за віком, згідно з абзацом 8 частиною 2 статті 33 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", з урахуванням раніше виплаченої пенсії, та статті 8 Закону України "Про підвищення престижності шахтарської праці", суд враховує таке.
Відповідно до ч. 1 ст. 33 Закону № 1058-IV пенсія по інвалідності залежно від групи інвалідності призначається в таких розмірах: особам з інвалідністю I групи - 100 відсотків пенсії за віком; особам з інвалідністю II групи - 90 відсотків пенсії за віком; особам з інвалідністю III групи - 50 відсотків пенсії за віком, обчисленої відповідно до статей 27 і 28 цього Закону.
За правилами абз. 8 ч. 2 ст. 33 Закону № 1058-IV непрацюючі особи з інвалідністю II групи, яким установлено інвалідність після досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, та особи з інвалідністю III групи за їх вибором мають право на призначення пенсії по інвалідності в розмірі пенсії за віком, обчисленої відповідно до статей 27 і 28 цього Закону, за наявності страхового стажу, зазначеного в абзаці першому частини першої статті 28 цього Закону.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про підвищення престижності шахтарської праці" від 02.09.2008 № 345-VI (далі - Закон № 345-VI) дія цього Закону поширюється на працівників, які видобувають вугілля, залізну руду, руди кольорових і рідкісних металів, марганцеві, уранові, магнієві (солі калієво-магнієві та солі магнієві) та озокеритні руди, працівників шахтобудівних підприємств, які зайняті на підземних роботах повний робочий день, та працівників державних воєнізованих аварійно-рятувальних служб (формувань) у вугільній промисловості за Списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затвердженим Кабінетом Міністрів України (далі - шахтарі), та членів їх сімей.
Згідно із статтею 8 Закону № 345-VI мінімальний розмір пенсії шахтарям, які відпрацювали на підземних роботах не менш як 15 років для чоловіків та 7,5 років для жінок за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, встановлюється незалежно від місця останньої роботи, у розмірі 80 відсотків його заробітної плати (доходу), визначеної відповідно до статті 40 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", з якої обчислюється пенсія, але не менш як три розміри прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність. Для обчислення розміру пенсій за віком за кожний повний рік стажу роботи на підземних роботах до страхового стажу додатково зараховується по одному року.
Суд звертає увагу, що статтею 8 Закону № 345-VI передбачено не окремий вид пенсії, а додаткову соціальну гарантію шахтарям.
Мінімальний розмір пенсії у розмірі 80 відсотків середньої заробітної плати шахтаря, але не менш як три розміри прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність, є додатковою гарантією для шахтарів, які працювали на підземних роботах не менш як 15 років для чоловіків за Списком № 1, яка встановлена на випадок, коли після розрахунку у встановленому законом порядку розміру відповідної пенсії за віком така пенсія буде менша ніж три розміри прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність.
Аналогічний висновок викладений у постанові Верховного Суду від 13.11.2019 у справі № 345/763/17.
При цьому, виходячи з положень наведеної норми, до кола працівників, на яких поширюється дія Закону № 345-VI та встановлені пільги, належать тільки працівники, зазначені у Списку № 1, які були зайняті на підземних роботах повний робочий день.
Верховний Суд у постанові від 22.09.2021 у справі № 640/390/20 наголосив, що для призначення пенсії згідно із Законом № 345-VI необхідно мати стаж підземних робіт не менше ніж 15 років для чоловіків.
Так, суд встановив, що позивач є особою з інвалідністю ІІІ групи внаслідок професійного захворювання, якому відповідач визначив страховий стаж 33 роки 03 місяці 12 днів, з них 14 повних років стаж на підземних роботах за Списком № 1 повний робочий день.
Статтею 58 Закону № 1058-IV визначено, що Пенсійний фонд є органом, який призначає пенсії та готує документи для її виплати. Тобто, Пенсійний фонд має виключну компетенцію в питаннях призначення пенсії.
Згідно з п.п. 3 п. 4 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також про об`єднані управління, яке затверджене постановою правління Пенсійного фонду України від 22.12.2014 № 28-2 та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 15.01.2015 за № 40/26485, Управління Фонду відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, призначає (здійснює перерахунок) і виплачує пенсії, щомісячне довічне грошове утримання суддям у відставці, допомогу на поховання та інші виплати відповідно до законодавства.
Обираючи належний спосіб захисту порушених прав позивача суд враховує, що в силу статті 58 Закону № 1058-IV Пенсійний фонд є органом, який призначає пенсії та підготовляє документи для її виплати. Тобто, Пенсійний фонд має виключну компетенцію в питаннях призначення та перерахунку пенсії.
Суд зауважує, що питання про врахування чи не врахування періодів роботи працівника до страхового чи пільгового стажу роботи, та, як наслідок, призначення та перерахунок пенсії на підставі того чи іншого закону, є функціями пенсійного органу.
Натомість суд надає оцінку діям/рішенням пенсійного органу у разі виникнення спору про правомірність таких дій/рішень.
За правилами абз. 2 ч. 4 ст. 245 КАС України у випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.
Звертаючись до суду із цим позовом позивач просить зобов`язати відповідача здійснити перерахунок та виплату пенсії за віком на пільгових умовах на підставі абз. 8 ч. 2 статті 33 Закону № 1058-IV та ст. 8 Закону України № 345-VІ.
Таким чином, перерахунок пенсії за Законами № 1058-IV та № 345-VІ пенсійний орган здійснюватиме після зарахування позивачу періоду з 01.01.2021 по 04.10.2022 до страхового стажу та до пільгового стажу на підземних роботах за Списком № 1.
Беручи до уваги наведені вище обставини, суд вважає, що порушене право позивача належить захистити шляхом зобов`язання відповідача вирішити питання про перерахунок та виплату призначеної позивачу пенсії по інвалідності у розмірі пенсії за віком відповідно до абз. 8 ч. 2 ст. 33 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", та статті 8 Закону України "Про підвищення престижності шахтарської праці", починаючи з 13.10.2022, з урахуванням виплачених сум та правової оцінки, наданої судом у цьому рішенні.
За таких обставин, суд дійшов висновку про часткове задоволення позову ОСОБА_1 .
Розподіл судових витрат суд здійснює за правилами статті 139 КАС України.
Керуючись ст. ст. 13, 14, 72-76, 139, 241-246, 250, 262 КАС України, суд
в и р і ш и в:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області (код ЄДРПОУ 13814885; 79016, м. Львів, вул. Митрополита Андрея, 10) щодо не зарахування ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; рнокпп НОМЕР_2 ) до страхового та до пільгового стажу за Списком № l періоду роботи на ВП "Шахта "Лісова" Державного підприємства "Львіввугілля"" з 01.01.2021 по 04.10.2022.
Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області (код ЄДРПОУ 13814885; 79016, м. Львів, вул. Митрополита Андрея, 10) зарахувати ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; рнокпп НОМЕР_2 ) до страхового та до пільгового стажу на підземних роботах за Списком № 1 періоду роботи на ВП "Шахта "Лісова" Державного підприємства "Львіввугілля"" з 01.01.2021 по 04.10.2022.
Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області (код ЄДРПОУ 13814885; 79016, м. Львів, вул. Митрополита Андрея, 10) вирішити питання про перерахунок та виплату ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; рнокпп НОМЕР_2 ) призначеної пенсії по інвалідності у розмірі пенсії за віком відповідно до абзацу 8 частини 2 статті 33 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" № 1058-IV та статті 8 Закону України "Про підвищення престижності шахтарської праці" № 345-VІ, починаючи з 13.10.2022, з урахуванням виплачених сум та правової оцінки, наданої у рішенні.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області (код ЄДРПОУ 13814885; 79016, м. Львів, вул. Митрополита Андрея, 10) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; рнокпп НОМЕР_2 ) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 1073 (одна тисяча сімдесят три) грн 60 коп.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
СуддяКисильова Ольга Йосипівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2024 |
Оприлюднено | 18.03.2024 |
Номер документу | 117659656 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кисильова Ольга Йосипівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кисильова Ольга Йосипівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні