Ухвала
від 14.03.2024 по справі 520/21313/23
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

14 березня 2024 р.Справа № 520/21313/23 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Мельнікової Л.В.,

Суддів: Рєзнікової С.С. , Бегунца А.О. ,

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду у місті Харкові адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління Держаної податкової служби у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 26 жовтня 2023 року по справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ВАЛКІВСЬКИЙ АГРОТЕХСЕРВІС» до Головного управління Держаної податкової служби у Харківській області, Державної податкової служби України про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,-,

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 26.10.2023 задоволено адміністративний позов ТОВ «ВАЛКІВСЬКИЙ АГРОТЕХСЕРВІС».

Судовим рішенням визнано протиправним та скасовано рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Харківській області від 23.06.2023 № 9053711/33214794.

ДПС України зобов`язано здійснити реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 14 від 25.08.2021, складеної ТОВ «ВАЛКІВСЬКИЙ АГРОТЕХСЕРВІС» - датою її подання на реєстрацію - 06.09.2021.

За рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Харківській області на користь ТОВ «ВАЛКІВСЬКИЙ АГРОТЕХСЕРВІС» стягнуто 2 147.00 грн. у відшкодування судових витрат зі сплати судового збору.

14.11.2023 ГУ ДПС у Харківській області подана апеляційна скарга на означене рішення суду.

Апеляційний розгляд справи судом призначено в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами у відповідності до п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України.

Відповідно ч.2 ст. 311 КАС України якщо під час письмового провадження за наявними у справі матеріалами суд апеляційної інстанції дійде висновку про те, що справу необхідно розглядати у судовому засіданні, то він призначає її до апеляційного розгляду в судовому засіданні.

Відповідно до положень ч. 4 ст. 9 КАС України суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши письмові доказами, що маються в матеріалах справи, колегія суддів дійшла висновку про необхідність продовження розгляду справи у відкритому судовому засіданні, у зв`язку із необхідністю з`ясування обставин, що не були з`ясовані судом першої інстанції, з огляду на наступне.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Податкова накладна складається у день виникнення податкових зобов`язань продавця (пункт 201.4. ст. 201 ПК України).

Відповідно до п. 198.1 ст. 198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку на додану вартість (далі - ПДВ), сплачені/нараховані у разі здійснення операцій, зокрема, з придбання або виготовлення товарів/послуг.

Згідно з п. 198.2 ст. 198 ПК України датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

- дата отримання платником податку товарів/послуг.

Із матеріалів справи убачається, що 26.04.2021 між ТОВ «ВАЛКІВСЬКИЙ АГРОТЕХСЕРВІС» (Постачальник) та ТОВ «КАРНЕЛ-ТРЕЙД» (Покупець) укладено договір поставки № ХРВ-Ф-332, відповідно до якого позивач прийняв на себе зобов`язання поставити, а покупець прийняти і оплатити товар українського походження, врожаю 2021 (а.с. 61-68).

Відповідно до п. 1.1 Договору № ХРВ-Ф-332 постачальник зобов`язується поставити, а покупець прийняти та оплатити товар українського походження, врожаю 2021 року (надалі - товар) на умовах зазначених у цьому договорі.

Відповідно до п. 2.1 Договору № ХРВ-Ф-332 характеристика, ціна, вартість та кількість товару:

- найменування товару : озима пшениця (код УКТ ЗЕД 1001990000);

- кількість товару : 1 910.000 т. (+/- 2 % за вибором Покупця);

- попередня ціна за 1 т. без ПДВ : 3 070.00 грн.; ПДВ за 1 т. : 429.80 грн.; попередня ціна товару за 1 т. з ПДВ : 3 499.80 грн.;

- попередня вартість товару, без ПДВ : 5 863 700.00 грн.; сума ПДВ : 820 918.00 грн.; попередня загальна вартість товару, з ПДВ : 6 684 618.00 грн.

Відповідно до п. 2.2 Договору № ХРВ-Ф-332 строк поставки товару - до 01.08.2021 включно. Товар може передаватись покупцю окремими, але повний його обсяг, визначений у цьому Договорі, має бути поставлений у строк, встановлений у п. 2.2 цього договору.

Відповідно до п. 2.2.2 Договору № ХРВ-Ф-332 датою поставки товару вважається дата оформлення зерновим складом складського документу на ім`я покупця, у місці постачання та підписання покупцем, постачальником та зерновим складом транспортного акту приймання - передачі товару.

Згідно п. 2.4 Договору № ХРВ-Ф-332 при поставці товару постачальник забезпечує, надання покупцю:

- оригіналу видаткової накладної (виписується датою поставки товару на підставі тристороннього акту приймання-передачі товару, оформленого постачальником, покупцем та зерновим складом);

- копії складського документу, оформленого на ім`я покупця;

- оригіналу тристороннього акту приймання-передачі товару;

- копії свідоцтва платника ПДВ або копії витягу з реєстру платників ПДВ (якщо покупцю цей документ ще не надавався або з останньої подачі якого відбулися зміни в реєстраційних даних).

Відповідно до п. 2.5 Договору № ХРВ-Ф-332 постачальник зобов`язується в строк не пізніше 30 квітня 2021 забезпечити виконання всіх своїх зобов`язань за цим договором.

Відповідно до п. 3.1 Договору № ХРВ-Ф-332 покупець сплачує за товар шляхом перерахування грошових коштів на рахунок постачальника, зазначений в цьому договорі, у такий спосіб :

п.3.1.1. 6 599 999.98 грн. з ПДВ в якості попередньої оплати перераховуються впродовж 3-х банківських днів після підписання цього договору за умови виконання постачальником певних умов.

Після отримання попередньої оплати постачальник забезпечує реєстрацією в ЄДРПН податкової накладної у відповідності до вимог податкового законодавства.

02.08.2021 між ТОВ «ВАЛКІВСЬКИЙ АГРОТЕХСЕРВІС» (Постачальник) та ТОВ «КАРНЕЛ-ТРЕЙД» (Покупець) укладено додаткову угоду № ХРВ-Ф-332/6 до договору поставки № ХРВ-Ф-332 (а.с. 69).

Відповідно п. 1.2 додаткової угоди № ХРВ-Ф-332/6 кількість товару по класах :

- найменування товару : озима пшениця (код УКТ ЗЕД 1001990000);

- кількість товару : 1 910.000 т. (+/- 2 % за вибором Покупця);

- попередня ціна за 1 т. без ПДВ : 4 526.32 грн.; ПДВ за 1 т. : 633.68 грн.; попередня ціна товару за 1 т. з ПДВ : 5 160.00 грн.;

- вартість товару, без ПДВ : 8 645 271.20 грн.; сума ПДВ : 1 210 337.97 грн.; попередня загальна вартість товару, з ПДВ : 9 855 609.17 грн.

Також 02.08.2021 між ТОВ «ВАЛКІВСЬКИЙ АГРОТЕХСЕРВІС» (Постачальник) та ТОВ «КАРНЕЛ-ТРЕЙД» (Покупець) укладено додаткову угоду № ХРВ-Ф-332/7 до договору поставки № ХРВ-Ф-332 (а.с. 71).

Відповідно до додаткової угоди № ХРВ-Ф-332/7 пункт 3.2 викладено в новій редакції, а саме : постачальник у строк до 01.10.2021, за умови поставки покупцю не менше ніж 100 % від всієї кількості товару, визначеної а п.1.2 договору, має право одноразово ініціювати зміну ціни на весь поставлений товар, шляхом складання сторонами про це Акту формування остаточної ціни та підписання додаткової угоди.

Відповідно до положень пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За приписами пункту 201.7 статті 201 цього ж Кодексу податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Положенням пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Колегія суддів зазначає, що позивачем до суду надані видаткові накладні :

- № 7 від 02.08.2021 про поставку пшениці озимої 3 кл. у кількості 270.05 т. на загальну суму 1 392 459.30 грн. в тому числі ПДВ 171 126.30 грн. (а.с. 73);

- № 8 від 03.08.2021 про поставку пшениці озимої 3 кл. у кількості 443.03 т. на загальну суму 2 286 036.93 грн. в тому числі ПДВ 280 741.38 грн. (а.с.75);

- № 10 від 05.08.2021 про поставку пшениці озимої 3 кл. у кількості 407.34 т. на загальну суму 2 101 876.35 грн. в тому числі ПДВ 258 125.17 грн.(а.с. 78);

- № 11 від 6.08.2021 про поставку пшениці озимої 3 кл. у кількості 367.57 т. на загальну суму 1 896 662.96 грн. в тому числі ПДВ 232 923.52 грн.(а.с. 80);

- № 12 від 07.08.2021 про поставку пшениці озимої 3 кл. у кількості 59.49 т. на загальну суму 306 968.69 грн. в тому числі ПДВ 37 697.91 грн.(а.с. 82).

Також позивачем до суду надані платіжні доручення :

- № 1228303 від 02.05.2021 на суму 6 599 999.98 грн., призначення платежу : оплата за пшеницю 4 класу згідно рахунку № 9 від 05.05.2021 (дог. № ХРВ-Ф-332 від 26.04.2021), в т.ч. ПДВ 810 526.31 грн. (а.с. 26);

- № 1255256 від 06.08.2021 на суму 2 992 802.78 грн., призначення платежу : оплата за пшеницю 3 класу згідно рахунку № 15 від 06.08.2021 (дог. № ХРВ-Ф-332 від 26.04.2021), в т.ч. ПДВ 367 537.18 грн. (а.с. 27);

- № 11262956 від 27.08.2021 на суму 2 286 036.93 грн., призначення платежу : оплата за пшеницю 3 класу згідно рахунку № 16 від 26.08.2021 (дог. № ХРВ-Ф-332 від 26.04.2021), в т.ч. ПДВ 280 741.38 грн. (а.с. 28);

- № 11262893 від 27.08.2021 на суму 141 503.53 грн., призначення платежу : оплата за пшеницю 3 класу згідно рахунку № 15 від 06.08.2021 (дог. № ХРВ-Ф-332 від 26.04.2021), в т.ч. ПДВ 367 537.21 грн. (а.с. 29);

- № 1264908 від 01.09.2021 на суму 830 454.23 грн., призначення платежу : оплата за пшеницю 3 класу згідно рахунку № 16 від 26.08.2021 (дог. № ХРВ-Ф-332 від 26.04.2021), в т.ч. ПДВ 101 985.21 грн. (а.с. 30);

- № 1341716 від 10.01.2022 на суму 74 390.00 грн., призначення платежу : оплата за пшеницю 3 класу згідно рахунку № 16 від 26.08.2021 (дог. № ХРВ-Ф-332 від 26.04.2021), в т.ч. ПДВ 74 390.00 грн. (а.с. 31).

Як вбачається з матеріалів справи позивачем складено податкову накладну № 14 від 25.08.2021 на суму 1 174 286.18 грн, в т.ч. ПДВ 144 210.58 грн за поставлений товар пшениця озима 3 кл. у кількості 162.318622 т. (код УКТЗЕД товару 1001) (т. 1 а.с. 14).

Разом з тим, із матеріалів справи не вбачаються причини, за яких податкова накладна № 14 була виписана саме 25.08.2021, у зв`язку з чим колегія суддів дійшла висновку про необхідність отримання пояснень ТОВ «ВАЛКІВСЬКИЙ АГРОТЕХСЕРВІС» стосовно підстав для складання податкової накладної № 14 саме 25.08.2021, а також документи, які посвідчують поставку товару : пшениця озима 3 кл. у кількості 162.318622 на загальну суму 1 174 286.18, в тому числі ПДВ 144 210.58 грн. у відповідності до умов Договору № ХРВ-Ф-332.

Також колегія суддів зазначає, що у відповідності до п. 3.1. Договору № ХРВ-Ф-332 покупець сплачує за товар шляхом перерахування грошових коштів на рахунок постачальника, зазначений в цьому договорі 6 599 999.98 грн. з ПДВ в якості попередньої оплати перераховуються впродовж 3-х банківських днів після підписання цього договору за умови виконання постачальником певних умов.

Дослідивши письмові докази, що надані сторонами, з метою всебічного та повного дослідження обставин справи колегія суддів дійшла висновку про необхідність витребування у позивача ТОВ «ВАЛКІВСЬКИЙ АГРОТЕХСЕРВІС» письмові пояснення (докази в їх обґрунтування) :

- коли була проведена попередня оплата у відповідності до п. 3.1. Договору № ХРВ-Ф-332;

- чи складалась у зв`язку з проведенням попередньої оплати податкова накладна, що передбачено п. 201.7 ст. 201 ПК України.

Відповідно до ч. 9 ст. 79 КАС України копії доказів, що подаються до суду, заздалегідь надсилаються або надаються особою, яка їх подає, іншим учасникам справи.

Враховуючи наведене та керуючись ст. ст. 311, 321, 325 Кодексу адміністративного судочинства, суд, -

У Х В А Л И В:

Адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління Держаної податкової служби у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 26 жовтня 2023 року по справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ВАЛКІВСЬКИЙ АГРОТЕХСЕРВІС» до Головного управління Держаної податкової служби у Харківській області, Державної податкової служби України про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, - призначити до апеляційного розгляду на 09 квітня 2024 року о 11:00 годині у відкритому судовому засіданні в приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду у залі судових засідань № 4.

У судове засідання викликати осіб, які беруть участь у справі.

Витребувати у ТОВ «ВАЛКІВСЬКИЙ АГРОТЕХСЕРВІС» :

- письмові пояснення (відповідно докази в їх обґрунтування) стосовно підстав складання податкової накладної № 14 саме 25.08.2021, а також документи, які посвідчують поставку товару : пшениця озима 3 кл. у кількості 162.318622 на загальну суму 1 174 286.18, в тому числі ПДВ 144 210.58 грн. у відповідності до умов Договору № ХРВ-Ф-332

- письмові пояснення (докази в їх обґрунтування) : коли була проведена попередня оплата у відповідності до п. 3.1. Договору № ХРВ-Ф-332; чи складалась у зв`язку з проведенням попередньої оплати податкова накладна, у відповідності до положень п. 201.7 ст. 201 ПК України.

Витребувані письмові докази надати до канцелярії Другого апеляційного адміністративного суду заздалегідь (до дати судового засідання), у тому числі і засобами електронного поштового зв`язку (inbox@2aa.court.gov.ua).

Копії витребуваних доказів надіслати учасникам справи.

Ухвала Другого апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її підписання, і на підставі ч. 3 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя Мельнікова Л.В.Судді Рєзнікова С.С. Бегунц А.О.

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.03.2024
Оприлюднено18.03.2024
Номер документу117661720
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —520/21313/23

Ухвала від 19.08.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

Ухвала від 06.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 07.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Постанова від 07.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 01.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 14.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 14.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 14.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 05.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні