Рішення
від 14.03.2024 по справі 340/8850/23
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 березня 2024 року м. Кропивницький Справа № 340/8850/23

Суддя Кіровоградського окружний адміністративний суду Притула К.М., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області, Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом і просить:

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області щодо незарахування до страхового стажу для пенсії ОСОБА_1 під час опрацювання його заяви від 15.08.2023 про призначення пенсії за віком періодів роботи у ЗАТ «Трест «Кривбасшахтопроходка» з 15.07.2009 по 22.06.2010 за професією електрослюсаря чергового та з ремонту обладнання та з 23.06.2010 по 16.07.2010 за професією електромеханіка підземної дільниці як стажу роботи шахтаря згідно ст.1 закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці» по списку №1 з підземними умовами праці напротязі повного робочого дня, та щодо нездійснення обчислення розміру пенсії за віком ОСОБА_1 в розмірі згідно ст.8 закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці» та абз.3 ч.1 ст.28 закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»;

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області щодо незарахування до страхового стажу для пенсії ОСОБА_1 за результатами розгляду його скарги від 22.09.2023 періодів роботи у ЗАТ «Трест «Кривбасшахтопроходка» з 15.07.2009 по 22.06.2010 за професією електрослюсаря чергового та з ремонту обладнання та з 23.06.2010 по 16.07.2010 за професією електромеханіка підземної дільниці як стажу роботи шахтаря згідно ст.1 закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці» по списку №1 з підземними умовами праці напротязі повного робочого дня, та щодо нездійснення перерахунку розміру пенсії за віком ОСОБА_1 в розмірі згідно ст.8 закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці» та абз.3 ч.1 ст.28 закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»;

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області зарахувати до страхового стажу ОСОБА_1 періоди його роботи у ЗАТ «Трест «Кривбасшахтопроходка» з 15.07.2009 по 22.06.2010 за професією електрослюсаря чергового та з ремонту обладнання та з 23.06.2010 по 16.07.2010 за професією електромеханіка підземної дільниці як стаж роботи шахтаря згідно ст.1 закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці» по списку №1 з підземними умовами праці напротязі повного робочого дня;

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області здійснити з 15.08.2023 перерахунок та виплату пенсії за віком ОСОБА_1 у розмірі 80 відсотків його заробітної плати (доходу), визначеної відповідно до статті 40 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", з якої обчислюється пенсія, але не менш як три розміри прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність, згідно ст.8 закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці» та абз.3 ч.1 ст.28 закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»;

- стягнути на користь ОСОБА_1 судові витрати по сплаті судового збору в сумі 1073,60 грн (одна тисяча сімдесят три гривні 60 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області.

В обґрунтування позовних вимог вказано про те, що 13.08.2023 позивач досяг 50-річного віку. 15.08.2023 позивач звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області із заявою про призначення пенсії за віком на пільгових умовах згідно ч.2 ст.114 Закону №1058-ІУ. За цією заявою позивача переведено з пенсії по інвалідності на пенсію за віком.

Однак, при переведенні позивача з пенсії по інвалідності на пенсію за віком, відповідачами не було зараховано до стажу періоди підземної роботи по списку № 1 на посаді електромеханіка підземної дільниці 15.07.2009 по 22.06.2010 та з 23.06.2010 по 16.07.2010.

Позивач вважає дані дії протиправними та просить позов задовольнити в повному обсязі.

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від25 жовтня 2023 року відкрито провадження у справі у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), встановлено відповідачу строк для надання відзиву (а.с.47).

10.11.2023 (вх.№ 30074/23) до суду Головним управлінням Пенсійного фонду України в Кіровоградській області надано відзив на позовну заяву (а.с.54-55), в якому зазначено, що позовні вимоги не визнаються та просять відмовити в їх задоволенні.

05.12.2023 (вх. № 32440/23) до суду Головним управлінням Пенсійного фонду України в Закарпатській області надано відзив на позовну заяву (а.с.62-64). Відповідач позовні вимоги не визнає та просить відмовити в їх задоволені, в обґрунтування своєї позиції зазначає, що за принципом екстериторіальності заяву ОСОБА_1 розглянуто Головним управлінням Пенсійного фонду України в Закарпатській області. Позивачу з 15.08.2023, згідно поданої заяви та документів поданих до заяви призначено пенсію за віком на пільгових умовах згідно ч.2 ст.114 Закону №1058-ІУ.

За матеріалами електронної пенсійної справи встановлено, що періоди підземної роботи по списку № 1 на посаді електромеханіка підземної дільниці з 15.07.2009 по 22.06.2010 та з 23.06.2010 по 16.07.2010, відображені в долученій позивачем до заяви від 15.08.2023 уточнюючій довідці від 15.06.2014 № 18, виданій ТОВ "Трест "Кривбасшахтопроходка", не було враховано до стажу на підземних роботах, оскільки обґрунтованість цієї уточнюючої довідки не перевірено, в зв`язку з відсутністю суб`єкта господарювання за місцем його реєстрації.

Розглянувши справу в порядку спрощеного позовного провадження, дослідивши письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, надані докази, суд установив такі обставини та дійшов до таких висновків.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , 31.05.2022 встановлено інвалідність внаслідок професійного захворювання. З цієї дати йому було призначено пенсію по інвалідності у зв`язку з професійним захворюванням.

13.08.2023 позивач досяг 50-річного віку та 15.08.2023 звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області із заявою про призначення пенсії за віком на пільгових умовах згідно ч.2 ст.114 Закону №1058-ІУ.

ОСОБА_1 перебуває на обліку та отримує пенсію за віком на пільгових умовах по Списку № 1 шахтарі, за нормами Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" з 15.08.2023.

Судом встановлено, що до заяви про призначення пенсії від 08.06.2022 №1153 та заяви про переведення із пенсії по інвалідності на пенсію за віком на пільгових умовах по Списку №1 від 15.08.2023 №1723 заявником було надано довідки про підтвердження пільгового стажу і особливий характер праці для призначення пенсії або за відсутності трудової книжки і відповідних записів у ній, зокрема від 18.06.2014 №18, видану ПАТ "Трест "Кривбасшахтопроходка" (код ЄДРПОУ 33355963) за періоди роботи в ЗАТ "Трест "Кривбасшахтопроходка":

- з 15.07.2009 по 22.06.2010 за професією електрослюсар черговий та з ремонту обладнання, зайнятий на підземних роботах повний робочий день під землею, що передбачено Списком №1 розділ 1 підрозділ 1 пункт 1.1а, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.01.2003 №36;

- з 23.06.2010 по 16.07.2010 на посаді електромеханіка підземної дільниці, зайнятого на підземних роботах повний робочий день на підземній дільниці, що передбачено Списком 1 розділ 1 підрозділ 1 пункт 1.16, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.01.2003 №36.

Судом встановлено, що Головним управлінням Пенсійного фонду України в Кіровоградській області направлено лист до головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві від 22.08.2022 №1100-0211-9/29007, щодо перевірки обґрунтованості видачі довідки від 18.06.2014 №18 (а.с. 56).

Листом головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві від 13.07.2023 №2600-1005-9/138703 повідомлено головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області про відсутність суб`єкта господарювання за місцем реєстрації та лист щодо узгодження перевірки на юридичну адресу організації Акціонерне товариство "Трест Кривбасшахтопроходка" (код ЄДРПОУ 33355963) залишився без відповіді (а.с.60 зв.б., 61).

В подальшому, 15.08.2023 під час звернення із заявою щодо переведення із пенсії по інвалідності на пенсію за віком, Рішенням головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області від 21.08.2023 №111450002064 заявника переведено на пенсію за віком, без врахування періодів підземної роботи по списку № 1 на посаді електромеханіка підземної дільниці з 15.07.2009 по 22.06.2010 та з 23.06.2010 по 16.07.2010. Обґрунтовуючи тим, що відображені в долученій позивачем до заяви від 15.08.2023 уточнюючій довідці від 15.06.2014 № 18, виданій ТОВ "Трест "Кривбасшахтопроходка", не було враховано до стажу на підземних роботах, оскільки відповідність довідки не перевірено, в зв`язку з відсутністю суб`єкта господарювання за місцем його реєстрації.

Лисом від 13.09.2023 №11943-12253/М-02/8-1100/23, який надійшов у якості додатку до листа від 9.10.2023 №12883-13371/М-02/8-1100/23 позивача повідомлено про те, що: «періоди підземної роботи по списку № 1 на посаді електромеханіка підземної дільниці з 15.07.2009 по 22.06.2010 та з 23.06.2010 по 16.07.2010, відображені в долученій до заяви від 15.08.2023 уточнюючій довідці від 15.06.2014 № 18, виданій ТОВ Трест Кривбасшахтопроходка, не було враховано до стажу на підземних роботах, оскільки обґрунтованість цієї уточнюючої довідки не перевірено, в зв`язку з відсутністю суб`єкта господарювання за місцем його реєстрації.

Відтак, підтверджений в установленому порядку стаж на підземних роботах за списком № 1 склав 14 років 3 місяці 22 дні (у тому числі 1 рік 2 місяці 15 днів - час перебування на інвалідності внаслідок професійного захворювання, який враховується для визначення права), що не дає право на призначення пенсії в мінімальному розмірі, відповідно до частини першої статті 28 Закону (80 % заробітної плати (доходу) застрахованої особи, визначеної відповідно до статті 40 цього Закону)»

Не погодившись з такою відповіддю та прийнятим рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи спір, суд виходив з того, що він виник у зв`язку з відмовою відповідача у зарахуванні до трудового стажу для призначення пенсії на пільгових умовах періодів роботи позивача, що дають право на призначення пенсії в розмірі 80% відсотків заробітної плати (доходу), визначеної відповідно до статті 40 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування з якої обчислюється пенсія, згідно ст. 8 Закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці» № 345-VI (далі Закон № 345-VI) та абз.3 ч.1 ст. 28 Закону України «Про загальообов`язкове державне пенсійне страхування» № 1058-IV (далі Закон № 1058-IV).

Судом встановлено, що відповідачами до страхового стажу позивача зараховано як стаж шахтаря з підземними умовами праці періоди його роботи на Новокостянтинівській та Смолінській шахтах ДП «Східний гірничо-збагачувальний комбінат» та період його перебування на інвалідності у зв`язку з професійним захворюванням, всього 14 років 3 місяці 22 дні, що не є предметом спору за даним позовом.

А періоди роботи позивача у ЗАТ «Трест «Кривбасшахтопроходка» з 15.07.2009 по 22.06.2010 за професією електрослюсаря чергового та з ремонту обладнання та з 23.06.2010 по 16.07.2010 за професією електромеханіка підземної дільниці, коли він був зайнятий на підземних роботах повний робочий день у шахті Степова, відповідачами зараховано просто по Списку №1 (підтверджується розрахунком стажу).

Даний період роботи до стажу позивача згідно ст.1 Закону №345-VI, як період роботи з підземними умовами праці, не зараховано, що є предметом спору в даній справі. Внаслідок цього порушено право позивача на отримання пенсії в розмірі, передбаченому ст.8 Закону №345-VI.

Відповідно до ст. 62 Закону України «Про пенсійне забезпечення» від 05.11.1991 року №1788-XII (далі Закон № 1788), основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України. Пунктами 1 та 2 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній» № 637 від 12.08.1993 року (далі за текстом Постанова №637), передбачено, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами. Відповідно до п. 20 Порядку № 637, у випадку, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств, установ організацій або їх правонаступників.

Надання уточнюючої довідки підприємств, установ, організації або їх правонаступників потрібно виключно в разі відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 31.07.2018 року у справі № 235/1112/17.

Судом встановлено, що записи про роботу позивача у періоди у ЗАТ «Трест «Кривбасшахтопроходка», що було шахтобудівним підприємством, з 15.07.2009 по 22.06.2010 за професією електрослюсаря чергового та з ремонту обладнання, зайнятого на підземних роботах повний робочий день та з 23.06.2010 по 16.07.2010 за професією електромеханіка підземної дільниці з повним робочим днем під землею у шахті відображено трудовій книжці серії НОМЕР_1 (а.с.23 зв.б.-24).

Крім того, стаж роботи позивача у цей період за професіями шахтаря у по списку №1 з повним робочим днем під землею підтверджується довідкою ПрАТ Трест «Кривбасшахтопроходка» №18 від 18.06.2014 та наказами про атестацію робочого місця від 25.05.2005 №4/1, від 20.04.2010 №01/53/1, а також індивідуальними відомостями з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування (ОК-5, в додатках до позову). В довідці ОК-5 на сторінці 5 наявні відомості про те, що за період роботи з липня 2009 по липень 2010 роботодавцем ПрАТ «Трест «Кривбасшахтопроходка» за позивача сплачувались страхові внески за підвищеними ставками за кодом «ЗПЗ013А1», що згідно додатку 3 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного соціального внеску органам Пенсійного фонду України «Довідник кодів підстав для обліку стажу окремим категоріям осіб відповідно до законодавства» означає «Працівники, зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, - за Списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць…» тощо. Тому цей період і було зараховано відповідачами до стажу позивача по списку №1.

Суд погоджується з доводами позивача, що оскільки стаж ОСОБА_1 у ЗАТ «Трест «Кривбасшахтопроходка» у періоди з 15.07.2009 по 22.06.2010 та з 23.06.2010 по 16.07.2010 за професіями шахтаря з підземними умовами праці підтверджено належним чином, він має повне право на зарахування цих періодів до страхового стажу як стаж шахтаря згідно ст.1 Закону №345-VI.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці» дія цього Закону поширюється на працівників, які видобувають вугілля, залізну руду, руди кольорових і рідкісних металів, марганцеві, уранові, магнієві (солі калієво-магнієві та солі магнієві) та озокеритні руди, працівників шахтобудівних підприємств, які зайняті на підземних роботах повний робочий день, та працівників державних воєнізованих аварійно-рятувальних служб (формувань) у вугільній промисловості - за Списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затвердженим Кабінетом Міністрів України (далі - шахтарі), та членів їх сімей.

Згідно із абзацом 3 частини 1 статті 28 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» мінімальний розмір пенсії особам, на яких поширюється дія Закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці», та працівникам, зайнятим повний робочий день під землею обслуговуванням зазначених осіб, які відпрацювали на підземних роботах не менш як 15 років для чоловіків та 7,5 років для жінок за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, встановлюється незалежно від місця останньої роботи, у розмірі 80 відсотків середньої заробітної плати шахтаря, але не менш як три розміри прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність.

Статтею 8 Закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці» визначено, що мінімальний розмір пенсії шахтарям, які відпрацювали на підземних роботах не менш як 15 років для чоловіків та 7,5 років для жінок за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, встановлюється незалежно від місця останньої роботи, у розмірі 80 відсотків його заробітної плати (доходу), визначеної відповідно до статті 40 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", з якої обчислюється пенсія, але не менш як три розміри прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність. Для обчислення розміру пенсій за віком за кожний повний рік стажу роботи на підземних роботах до страхового стажу додатково зараховується по одному року.

Аналіз вищезазначених норм дає підстави для висновку про те, що мінімальний розмір пенсії у розмірі 80 відсотків середньої заробітної плати шахтаря, але не менш як три розміри прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність, є додатковою гарантією для шахтарів, які працювали на підземних роботах не менш як 15 років для чоловіків за списком № 1, яка встановлена на випадок, коли після розрахунку у встановленому законом порядку розміру відповідної пенсії за віком (в тому числі, з урахуванням понаднормового стажу, встановленого статтею 8 Закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці» така пенсія буде менша ніж три розміри прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність.

Верховний Суд у справах №345/4616/16 (постанова від 20.11.2018), №345/4570/16-а (постанова від 06.02.2019), №345/4462/16-а (постанова від 05.12.2019), №345/3954/16-а (постанова від 11.07.2019) та інших дійшов висновку про те, що статтю 1 Закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці» слід розглядати у нерозривному зв`язку зі Списком №1 виробництв, цехів, професій та посад на підземних роботах, на роботах із шкідливими умовами праці і в гарячих цехах, робота у яких дає право на державну пенсію на пільгових умовах та в пільгових розмірах.

Враховуючи, що позивач має стаж на підземних роботах за Списком №1 більше ніж 15 років станом на дату призначення пенсії (15.08.2023), що підтверджується матеріалами справи, суд вважає, що він набув необхідного стажу на підземних роботах, що дає право на призначення пенсії у розмірі, передбаченому статтею 8 Закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці».

Згідно з нормами частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

За приписами вимог пункту 4 частини першої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Відповідно до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Доказів, які б доводили необґрунтованість заявленого позову відповідачі суду не надали, а отже позовні вимоги підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності та з урахуванням того, що позивачем доведено правомірність пред`явленого позову, а відповідачами доводи позовної заяви не були спростовані, суд доходить висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, суд присуджує на користь позивача всі здійснені, документально підтверджені, витрати по сплаті судового збору у розмірі 1073,60 грн. з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів (а.с.1).

Керуючись ст.ст. 77, 139, 246, 257-263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В и р і ш и в

Позовні вимоги ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_2 , АДРЕСА_1 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області ( ЄДРПОУ: 20453063, 88008, м. Ужгород, площа Народна, 4) Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 20632802, 25009, м. Кропивницький, вул. Соборна, 7-а) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області щодо незарахування до страхового стажу для пенсії ОСОБА_1 під час опрацювання його заяви від 15.08.2023 про призначення пенсії за віком періодів роботи у ЗАТ «Трест «Кривбасшахтопроходка» з 15.07.2009 по 22.06.2010 за професією електрослюсаря чергового та з ремонту обладнання та з 23.06.2010 по 16.07.2010 за професією електромеханіка підземної дільниці як стажу роботи шахтаря згідно ст.1 закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці» по списку №1 з підземними умовами праці напротязі повного робочого дня, та щодо нездійснення обчислення розміру пенсії за віком ОСОБА_1 в розмірі згідно ст.8 Закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці» та абз.3 ч.1 ст.28 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області щодо незарахування до страхового стажу для пенсії ОСОБА_1 за результатами розгляду його скарги від 22.09.2023 періодів роботи у ЗАТ «Трест «Кривбасшахтопроходка» з 15.07.2009 по 22.06.2010 за професією електрослюсаря чергового та з ремонту обладнання та з 23.06.2010 по 16.07.2010 за професією електромеханіка підземної дільниці як стажу роботи шахтаря згідно ст.1 Закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці» по списку №1 з підземними умовами праці напротязі повного робочого дня, та щодо нездійснення перерахунку розміру пенсії за віком ОСОБА_1 в розмірі згідно ст.8 Закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці» та абз.3 ч.1 ст.28 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області зарахувати до страхового стажу ОСОБА_1 періоди його роботи у ЗАТ «Трест «Кривбасшахтопроходка» з 15.07.2009 по 22.06.2010 за професією електрослюсаря чергового та з ремонту обладнання та з 23.06.2010 по 16.07.2010 за професією електромеханіка підземної дільниці як стаж роботи шахтаря згідно ст.1 закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці» по списку №1 з підземними умовами праці напротязі повного робочого дня.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області здійснити з 15.08.2023 перерахунок та виплату пенсії за віком ОСОБА_1 у розмірі 80 відсотків його заробітної плати (доходу), визначеної відповідно до статті 40 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", з якої обчислюється пенсія, але не менш як три розміри прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність, згідно ст.8 закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці» та абз.3 ч.1 ст.28 закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

Присудити на користь ОСОБА_1 з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Головного Управління Пенсійного Фонду України в Кіровоградській області судовий збір у сумі 536,8 грн. та за рахунок бюджетних асигнувань Головного Управління Пенсійного Фонду України в Закарпатській області судовий збір у сумі 536,8 грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду К.М. ПРИТУЛА

Дата ухвалення рішення14.03.2024
Оприлюднено18.03.2024
Номер документу117665261
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —340/8850/23

Ухвала від 15.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 15.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 18.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Рішення від 14.03.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. ПРИТУЛА

Ухвала від 25.10.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. ПРИТУЛА

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні