Справа №712/398/24
Провадження № 2а/712/22/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 березня 2024 року Соснівський районний суд м. Черкаси у складі головуючого судді Стеценко О.С., за участю секретаря Дубини В.В., представника позивача Клименка О.С., представників відповідача Волкович Ю.О., Птухи В.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Черкаси у порядку спрощеного позовного провадження об`єднані матеріали адміністративної справи за позовом ОСОБА_1 до виконавчого комітету Черкаської міської ради про скасування постанови про притягнення до адміністративної відповідальності,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з адміністративними позовами до виконавчого комітету Черкаської міської ради про скасування постанов № 483, № 490, № 499, № 501, від 27.12.2023 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 152 КУпАП.
У обґрунтування позовів зазначає, що 05 січня 2024 року ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 31» було отримано лист від ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість», яким було повідомлено про пересилання за належністю ряду документів, а саме: постанову адміністративної комісії про адміністративне стягнення № 483 від 27.12.2023; протокол № 554 про адміністративне правопорушення від 30.11.2023; протокол № 760 про адміністративне правопорушення від 30.11.2023; протокол № 761 про адміністративне правопорушення від 30.11.2023, конверт за трекномером 1800110069057; конверт за трекномером 1800110066295; повідомлення від 05.12.2023 № 185/01. Цього ж дня ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 15» було отримано лист від ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість», яким було повідомлено про пересилання за належністю ряду документів, а саме: постанову адміністративної комісії про адміністративне стягнення № 499 від 27.12.2023; протокол № 695 про адміністративне правопорушення від 30.11.2023; протокол № 696 про адміністративне правопорушення від 30.11.2023; конверт за трекномером 1800110069057; конверт за трекномером 1800110066295; повідомлення від 05.12.2023 № 185/01. Також 05 січня 2024 року ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 1» було отримано лист від ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість», яким було повідомлено про пересилання за належністю ряду документів, а саме: постанову адміністративної комісії про адміністративне стягнення № 501 від 27.12.2023; протокол № 708 про адміністративне правопорушення від 01.12.2023; протокол № 707 про адміністративне правопорушення від 01.12.2023; протокол № 771 про адміністративне правопорушення від 01.12.2023 конверт за трекномером 1800110069057; конверт за трекномером 1800110066295; повідомлення від 05.12.2023 № 185/01. 05 січня 2024 року ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 23» було отримано лист від ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість», яким було повідомлено про пересилання за належністю ряду документів, а саме: постанову адміністративної комісії про адміністративне стягнення № 490 від 27.12.2023; протокол № 728 про адміністративне правопорушення від 01.12.2023; протокол № 725 про адміністративне правопорушення від 01.12.2023; конверт за трекномером 1800110069057; конверт за трекномером 1800110066295; повідомлення від 05.12.2023 № 185/01.
Відповідно до постанови № 483 від 27.12.2023 на позивача, ОСОБА_1 , як на директора (посадову особу) ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 31», адміністративною комісією Виконавчого комітету Черкаської міської ради було накладено штраф у розмірі 1700,00 грн. згідно протоколу за вчинене ним адміністративне правопорушення, передбачене ст.152КУпАП (Порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів).
Підставою для притягнення ОСОБА_1 до відповідальності є ніби несвоєчасне прибирання снігу та льоду на прибудинковій території багатоквартирних будинків у м. Черкаси за адресами: проспект Перемоги, 44, 42, АДРЕСА_1 , що є порушенням Правил благоустрою м. Черкаси.
Вказував, що постанова є незаконною та винесена з порушенням положення чинного законодавства України.
ОСОБА_1 , директор ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 31», не отримував належного повідомлення від адміністративної комісії Виконавчого комітету Черкаської міської ради про дату та час розгляду справи щодо притягнення його до адміністративної відповідальності, що унеможливило його участь у ньому та обмежило право на захист.
Повідомлення адміністративної комісії виконавчого комітету Черкаської міської ради від 05.12.202.3 № 185/01 про проведення засідання 27.12.2023 було спрямовано до іншої юридичної особи, а саме: ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» (зовсім іншій юридичній особі, чия діяльність не пов`язана із діяльністю ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 31» та має інше найменування).
Згідно конверту, який було оформлено адміністративною комісією Виконавчого комітету Черкаської міської ради, вбачається, що воно було адресовано ТОВ «УК «Нова якість», а не ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 31».
Таким чином, найменування кожної юридичної особи складається з організаційно-правової форми та назви.
Проте, назва юридичної особи отримувача на конверті, оформленого адміністративною комісією Виконавчого комітету Черкаської міської ради, вказана зовсім іншої юридичної особи, що спричинило її направлення та вручення не позивачу.
Підтвердженням отримання ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» (код ЄДРПОУ 40476580) повідомлення від 05.12.2023 № 185/01 про проведення засідання є лист ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» від 05 січня 2024 року про пересилання документів ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 31», штамп вхідної документації з назвою ТОВ «УК «Нова Якість», довіреність видана працівнику ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість», який безпосередньо отримував відповідну кореспонденцію, роздруківка з сайту ПАТ «Укрпошта» про рух кореспонденції.
Таким чином, позивач (директор ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 31») не знав і не міг знати про слухання своєї справи про притягнення його до адміністративної відповідальності, оскільки відповідне запрошення було вручено іншій юридичній особі.
У зв`язку із вказаним повідомляє наступні відомості, що підтверджують факт створення та діяльності наступних окремих юридичних осіб:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 31», код ЄДРПОУ 43080330, зареєстровано 27.06.2019 - директор Атамась С.С.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Управлінська компанія «Нова якість», код ЄДРПОУ 40476580, зареєстровано 11.05.2016 - директор Бортник А.Ю.
Відповідно до постанови № 499 від 27.12.2023 на позивача, ОСОБА_1 , як на директора (посадову особу) ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 15», адміністративною комісією Виконавчого комітету Черкаської міської ради було накладено штраф у розмірі 1700,00 грн. згідно протоколу за вчинене ним адміністративне правопорушення, передбачене ст.152КУпАП (Порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів).
Підставою для притягнення ОСОБА_1 до відповідальності є ніби несвоєчасне прибирання снігу та льоду на прибудинковій території багатоквартирних будинків у м. Черкаси за адресами: вул. М. Залізняка, 97, 99, що є порушенням Правил благоустрою м. Черкаси.
Вказував, що постанова є незаконною та винесена з порушенням положення чинного законодавства України.
ОСОБА_1 , директор ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 15», не отримував належного повідомлення від адміністративної комісії Виконавчого комітету Черкаської міської ради про дату та час розгляду справи щодо притягнення його до адміністративної відповідальності, що унеможливило його участь у ньому та обмежило право на захист.
Повідомлення адміністративної комісії виконавчого комітету Черкаської міської ради від 05.12.202.3 № 185/01 про проведення засідання 27.12.2023 було спрямовано на іншу юридичну особу, а саме: ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» (зовсім іншій юридичній особі, чия діяльність не пов`язана із діяльністю ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 15» та має інше найменування).
Згідно конверту, який було оформлено адміністративною комісією Виконавчого комітету Черкаської міської ради, вбачається, що воно було адресовано ТОВ «УК «Нова якість», а не ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 15».
Таким чином, найменування кожної юридичної особи складається з організаційно-правової форми та назви.
Проте, назва юридичної особи отримувача на конверті, оформленого адміністративною комісією Виконавчого комітету Черкаської міської ради, вказана зовсім іншої юридичної особи, що спричинило її направлення та вручення не позивачу.
Підтвердженням отримання ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» (код ЄДРПОУ 40476580) повідомлення від 05.12.2023 № 185/01 про проведення засідання є лист ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» від 05 січня 2024 року про пересилання документів ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 15», штамп вхідної документації з назвою ТОВ «УК «Нова Якість», довіреність видана працівнику ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість», який безпосередньо отримував відповідну кореспонденцію, роздруківка з сайту ПАТ «Укрпошта» про рух кореспонденції.
Таким чином, позивач (директор ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 15») не знав і не міг знати про слухання своєї справи про притягнення його до адміністративної відповідальності, оскільки відповідне запрошення було вручено іншій юридичній особі.
У зв`язку із вказаним повідомляє наступні відомості, що підтверджують факт створення та діяльності наступних окремих юридичних осіб:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 15», код ЄДРПОУ 43081575, зареєстровано 27.06.2019 - директор Атамась С.С.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Управлінська компанія «Нова якість», код ЄДРПОУ 40476580, зареєстровано 11.05.2016 - директор Бортник А.Ю.
Відповідно до постанови № 501 від 27.12.2023 на позивача, ОСОБА_1 , як на директора (посадову особу) ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 1», адміністративною комісією Виконавчого комітету Черкаської міської ради було накладено штраф у розмірі 1700,00 грн. згідно протоколу за вчинене ним адміністративне правопорушення, передбачене ст.152КУпАП (Порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів).
Підставою для притягнення ОСОБА_1 до відповідальності є ніби несвоєчасне прибирання снігу та льоду на прибудинковій території багатоквартирних будинків у м. Черкаси за адресами: вул. Верхня Горова, 131, 133, 134, що є порушенням Правил благоустрою м. Черкаси.
Вказував, що постанова є незаконною та винесена з порушенням положення чинного законодавства України.
ОСОБА_1 , директор ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 1», не отримував належного повідомлення від адміністративної комісії Виконавчого комітету Черкаської міської ради про дату та час розгляду справи щодо притягнення його до адміністративної відповідальності, що унеможливило його участь у ньому та обмежило право на захист.
Повідомлення адміністративної комісії виконавчого комітету Черкаської міської ради від 05.12.202.3 № 185/01 про проведення засідання 27.12.2023 було спрямовано на іншу юридичну особу, а саме: ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» (зовсім іншій юридичній особі, чия діяльність не пов`язана із діяльністю ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 1» та має інше найменування).
Згідно конверту, який було оформлено адміністративною комісією Виконавчого комітету Черкаської міської ради, вбачається, що воно було адресовано ТОВ «УК «Нова якість», а не ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 1».
Таким чином, найменування кожної юридичної особи складається з організаційно-правової форми та назви.
Проте, назва юридичної особи отримувача на конверті, оформленого адміністративною комісією Виконавчого комітету Черкаської міської ради, вказана зовсім іншої юридичної особи, що спричинило її направлення та вручення не позивачу.
Підтвердженням отримання ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» (код ЄДРПОУ 40476580) повідомлення від 05.12.2023 № 185/01 про проведення засідання є лист ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» від 05 січня 2024 року про пересилання документів ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 1», штамп вхідної документації з назвою ТОВ «УК «Нова Якість», довіреність видана працівнику ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість», який безпосередньо отримував відповідну кореспонденцію, роздруківка з сайту ПАТ «Укрпошта» про рух кореспонденції.
Таким чином, позивач (директор ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 1») не знав і не міг знати про слухання своєї справи про притягнення його до адміністративної відповідальності, оскільки відповідне запрошення було вручено іншій юридичній особі.
У зв`язку із вказаним повідомляє наступні відомості, що підтверджують факт створення та діяльності наступних окремих юридичних осіб:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 1», код ЄДРПОУ 43081402, зареєстровано 27.06.2019 - директор Атамась С.С.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Управлінська компанія «Нова якість», код ЄДРПОУ 40476580, зареєстровано 11.05.2016 - директор Бортник А.Ю.
Відповідно до постанови № 494 від 27.12.2023 на позивача, ОСОБА_1 , як на директора (посадову особу) ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 23», адміністративною комісією Виконавчого комітету Черкаської міської ради було накладено штраф у розмірі 1700,00 грн. згідно протоколу за вчинене ним адміністративне правопорушення, передбачене ст.152КУпАП (Порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів).
Підставою для притягнення ОСОБА_1 до відповідальності є ніби несвоєчасне прибирання снігу та льоду на прибудинковій території багатоквартирних будинків у м. Черкаси за адресами: вул. Гоголя, 390, 350, що є порушенням Правил благоустрою м. Черкаси.
Вказував, що постанова є незаконною та винесена з порушенням положення чинного законодавства України.
ОСОБА_1 , директор ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 23», не отримував належного повідомлення від адміністративної комісії Виконавчого комітету Черкаської міської ради про дату та час розгляду справи щодо притягнення його до адміністративної відповідальності, що унеможливило його участь у ньому та обмежило право на захист.
Повідомлення адміністративної комісії виконавчого комітету Черкаської міської ради від 05.12.202.3 № 185/01 про проведення засідання 27.12.2023 було спрямовано на іншу юридичну особу, а саме: ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» (зовсім іншій юридичній особі, чия діяльність не пов`язана із діяльністю ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 23» та має інше найменування).
Згідно конверту, який було оформлено адміністративною комісією Виконавчого комітету Черкаської міської ради, вбачається, що воно було адресовано ТОВ «УК «Нова якість», а не ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 23».
Таким чином, найменування кожної юридичної особи складається з організаційно-правової форми та назви.
Проте, назва юридичної особи отримувача на конверті, оформленого адміністративною комісією Виконавчого комітету Черкаської міської ради, вказана зовсім іншої юридичної особи, що спричинило її направлення та вручення не позивачу.
Підтвердженням отримання ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» (код ЄДРПОУ 40476580) повідомлення від 05.12.2023 № 185/01 про проведення засідання є лист ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» від 05 січня 2024 року про пересилання документів ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 23», штамп вхідної документації з назвою ТОВ «УК «Нова Якість», довіреність видана працівнику ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість», який безпосередньо отримував відповідну кореспонденцію, роздруківка з сайту ПАТ «Укрпошта» про рух кореспонденції.
Таким чином, позивач (директор ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 23») не знав і не міг знати про слухання своєї справи про притягнення його до адміністративної відповідальності, оскільки відповідне запрошення було вручено іншій юридичній особі.
У зв`язку із вказаним повідомляє наступні відомості, що підтверджують факт створення та діяльності наступних окремих юридичних осіб:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 23», код ЄДРПОУ 43081381, зареєстровано 27.06.2019 - директор ОСОБА_1 .
Товариство з обмеженою відповідальністю «Управлінська компанія «Нова якість», код ЄДРПОУ 40476580, зареєстровано 11.05.2016 - директор ОСОБА_2 .
Позивач зазначає, що у матеріалах адміністративних справ відсутні будь-які докази повідомлення позивача про розгляд справи про адміністративне правопорушення відносно нього.
Таким чином, ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 31», ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 15», ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 1», ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 23» жодним чином не пов`язані з юридичною особою, до якої були направлені повідомлення відповідача, оскільки мають відокремлене майно, свою печатку, ідентифікаційний код та діють на основі власного Статуту, ведуть окрему господарську діяльність, мають різних керівників.
Отже, відповідач розглянув справу про адміністративне правопорушення без доказів належного сповіщення позивача про час і місце її розгляду, що позбавило позивача можливості скористатися правами, визначеними частиною першою статті 268КУпАП під час розгляду справ.
Відповідачем порушено принцип належного урядування при притягненні позивача до адміністративної відповідальності.
Щодо відсутності меж прибудинкової території зазначив, що підставою для притягнення його до відповідальності є ніби несвоєчасне прибирання снігу та льоду на прибудинковій території багатоквартирних будинків у м. Черкаси за адресами: проспект Перемоги, 44, 42, 48, вул. М. Залізняка, 97, 99, вул. Верхня Горова, 131, 133, 134, вул. Гоголя, 390, 350. Станом на теперішній час прибудинкові території багатоквартирних будинків у м. Черкаси за адресами проспект Перемоги, 44, 42, 48, вул. М. Залізняка, 99, вул. Верхня Горова, 131, 133, 134, вул. Гоголя, 390, 350 не визначені, оскільки відповідна містобудівна та землевпорядна документація відсутні, мешканці багатоквартирних будинків за цими адресами право власності на прибудинкову територію не оформлювали. А за адресою: АДРЕСА_2 , Товариство не надає послугу з управління багатоквартирним будинком.
Таким чином, оскаржуваними постановами та протоколами про адміністративне правопорушення не можуть підмінятися містобудівна та землевпорядна документації щодо меж прибудинкової території багатоквартирних будинків.
Обставини, викладені в протоколах, не підтверджені жодним належними та допустимими доказами.
Факт адміністративного порушення не підтверджено жодним свідком.
З фото фіксації до протоколів про адміністративне правопорушення серії не може вбачатися, що це саме прибудинкова територія багатоквартирних будинків м. Черкаси за адресами: проспект Перемоги, 44, 42, 48, вул. М. Залізняка, 99, вул. Верхня Горова, 131, 133, 134, вул. Гоголя, 390, 350.
З постанов не вбачається, на підставі яких доказів встановлено та підтверджується факт адміністративного правопорушення саме ОСОБА_1 .
Таким чином, самі по собі протоколи або постанови не можуть вважатися достатнім доказом вчинення адміністративного правопорушення.
Просить скасувати постанови адміністративної комісії Виконавчого комітету Черкаської міської ради № 483, № 490, № 499, № 501 від 27.12.2023 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності.
01.02.2024 від представників відповідача надійшли відзиви на кожен адміністративний позов.
У відзивах представники відповідача вказують на те, що постанови адміністративної комісії Виконавчого комітету Черкаської міської ради № 483, 499, 501, 490 від 27.12.2023 про адміністративне стягнення є правомірними, законними та обґрунтованими, прийнятими відповідно до вимог законодавства, з належним повідомленням ОСОБА_1 про дату, час і місце розгляду та роз`яснено наслідки його неприбуття на засідання адміністративної комісії. Повідомлення адміністративної комісії про розгляд справи було направлено на адресу: АДРЕСА_3 . Таку адресу має як ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість», так і ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 31», ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 15», ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 1», ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 23». Враховуючи, що директором всіх 40 дільниць, зокрема і ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 31», ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 15», ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 1», ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 23», що знаходяться за однією адресою, є ОСОБА_1 . Виконавчим комітетом направлені листи, де адресатом вказаний саме директор дільниць ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Атамась С.С. на юридичну адресу всіх 40 дільниць м. Черкаси, вул. Смілянська, 145. Щодо відсутності меж прибудинкової території, виконавчий комітет вказує, що відповідно до додатку 2 до Договорів про надання послуг з управління багатоквартирним будинком за адресами в м. Черкаси: проспект Перемоги, 44, 42, 48, вул. М. Залізняка, 97, 99, вул. Верхня Горова, 131, 133, 134, вул. Гоголя, 390, 350, вказані загальні відомості про будинки та визначено площу прибудинкової території, що складає по проспекту Перемоги, 42 8743 кв.м., по проспекту Перемоги, 44 3069 кв.м., по проспекту Перемоги, 48 13000 кв.м., по вул. М. Залізняка, 97, 99 1891,7 кв.м., по вул. Верхня Горова, 131 1648 кв.м, по вул. Верхня Горова, 133 1649 кв.м., по вул. Верхня Горова, 134 1242 кв.м., по вул. Гоголя, 390 1479 кв.м, по вул. Гоголя, 350 2365 кв.м. Тобто відповідними договорами визначено межі прибудинкової території, яка відноситься до прилеглої території відповідних будинків. Просили відмовити у задоволенні позову.
06.02.2024 на адресу суду надійшла відповідь на відзив, відповідно до якої позивач підтримав позовні вимоги та вказував на неправильне найменування адресата -юридичної особи на конверті - ТОВ «Нова якість», керівником якого є позивач, а отже відсутність доказів належного повідомлення про розгляд справи. Також вказував на те, що відповідачем не спростовано факт відсутності містобудівної та землевпорядної документації, яка визначає територію навколо багатоквартирного будинку.
Ухвалами Соснівського районного суду м. Черкаси від 29.01.2024 відкрито провадження у справах №№ 712/398/24, 712/405/24, 712/413/24, 712/414/24 в порядку спрощеного позовного провадження та призначено справи без виклику сторін на 01 лютого 2024 року.
Ухвалою Соснівського районного суду м. Черкаси від 01.02.2024 справи № 712/405/24 (провадження № 2-а/712/26/24), № 712/413/24 (провадження № 2-а/712/30/24), № 712/414/24 (провадження № 2-а/712/31/24) об`єднано зі справою № 712/398/24 (провадження № 2-а/712/22/24).
Розгляд справи призначено на 12.02.2024 у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
Ухвалою Соснівського районного суду м. Черкаси від 12.02.2024 здійснено перехід з розгляду справи в порядку спрощеного провадження без повідомлення (виклику) сторін в розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін, призначено судове засідання на 07 березня 2024 року на 15 год. 00 хв.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити та скасувати оскаржувані постанови.
Представники відповідача у судовому засіданні заперечили проти задоволення вимог адміністративних позовів з підстав, викладених у відзивах.
Суд, повно і всебічно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, приходить до наступного висновку.
Згідно ст.68Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від відповідальності.
Відповідно до ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.
Статтею 8Конституції задекларовано, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права.
Відповідно до ст.19Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до положень ст.55Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових чи службових осіб.
Статтею 77КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст.2КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно п. 2 ч. 1 ст.5КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.
У судовому засіданні встановлено, що 30.11.2023 головним спеціалістом відділу інспектування управління інспектування Черкаської міської ради Панченком В.Р. на ОСОБА_1 було складено протоколи № 554, № 760 та № 761 про адміністративне правопорушення, з яких вбачається:
- № 554, що 30.11.2023 о 10 год. 31 хв. зафіксовано факт несвоєчасного прибирання снігу та льоду на прибудинковій території житлового будинку по АДРЕСА_4 , чим порушено п. 2.13.2, п. 6.30.1, п. 6.30.4 Правил благоустрою міста Черкаси, затверджених рішенням Черкаської міської ради від 28.09.2023 № 47-14, за що передбачена відповідальність за ст. 152 КУпАП;
- № 760, що 30.11.2023 о 10 год. 23 хв. зафіксовано факт несвоєчасного прибирання снігу та льоду на прибудинковій території житлового будинку по АДРЕСА_5 , чим порушено п. 2.13.2, п. 6.30.1, п. 6.30.4 Правил благоустрою міста Черкаси, затверджених рішенням Черкаської міської ради від 28.09.2023 №47-14, за що передбачена відповідальність за ст. 152 КУпАП;
- № 761, що 30.11.2023 о 10 год. 34 хв. зафіксовано факт несвоєчасного прибирання снігу та льоду на прибудинковій території житлового будинку по АДРЕСА_1 , чим порушено п. 2.13.2, п. 6.30.1, п. 6.30.4 Правил благоустрою міста Черкаси, затверджених рішенням Черкаської міської ради від 28.09.2023 №47-14, за що передбачена відповідальність за ст. 152 КУпАП.
Протоколи складено відносно директора ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 31» ОСОБА_1 , в яких вказано, що він вчинив правопорушення, передбачене ст.152КУпАП (порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів).
01.12.2023 головним спеціалістом відділу інспектування управління інспектування Черкаської міської ради Овсієнком А.С. на ОСОБА_1 було складено протоколи № 728 та № 725 про адміністративне правопорушення, з яких вбачається:
- № 728, що 01.12.2023 о 08 год. 42 хв. зафіксовано факт несвоєчасного прибирання снігу та льоду на прибудинковій території житлового будинку по АДРЕСА_6 , чим порушено п. 2.13.2, п. 6.30.1, п. 6.30.4 Правил благоустрою міста Черкаси, затверджених рішенням Черкаської міської ради від 28.09.2023 № 47-14, за що передбачена відповідальність за ст. 152 КУпАП;
- № 725, що 01.12.2023 о 08 год. 38 хв. зафіксовано факт несвоєчасного прибирання снігу та льоду на прибудинковій території житлового будинку по АДРЕСА_7 , чим порушено п. 2.13.2, п. 6.30.1, п. 6.30.4 Правил благоустрою міста Черкаси, затверджених рішенням Черкаської міської ради від 28.09.2023 №47-14, за що передбачена відповідальність за ст. 152 КУпАП.
Протоколи складено відносно директора ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 23» ОСОБА_1 , в яких вказано, що він вчинив правопорушення, передбачене ст.152КУпАП (порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів).
30.11.2023 головним спеціалістом відділу інспектування управління інспектування Черкаської міської ради Кривошей В.І. на ОСОБА_1 було складено протоколи № 696 та № 695 про адміністративне правопорушення, з яких вбачається:
- № 696, що 30.11.2023 об 11год. 26 хв. зафіксовано факт несвоєчасного прибирання снігу та льоду на прибудинковій території житлового будинку по АДРЕСА_2 , чим порушено п. 2.12.2, п. 6.30.4 Правил благоустрою міста Черкаси, затверджених рішенням Черкаської міської ради від 28.09.2023 № 47-14, за що передбачена відповідальність за ст. 152 КУпАП;
- № 695, що 30.11.2023 об 11 год. 25 хв. зафіксовано факт несвоєчасного прибирання снігу та льоду на прибудинковій території житлового будинку по АДРЕСА_8 , чим порушено п. 2.12.2, п. 6.30.4 Правил благоустрою міста Черкаси, затверджених рішенням Черкаської міської ради від 28.09.2023 №47-14, за що передбачена відповідальність за ст. 152 КУпАП.
Протоколи складено відносно директора ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 15» ОСОБА_1 , в яких вказано, що він вчинив правопорушення, передбачене ст.152КУпАП (порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів).
01.12.2023 головним спеціалістом відділу інспектування управління інспектування Черкаської міської ради Боровиком Р.О. на ОСОБА_1 було складено протоколи № 708, № 707 та № 771 про адміністративне правопорушення, з яких вбачається:
- № 708, що 01.12.2023 о 08 год. 50 хв. зафіксовано факт несвоєчасного прибирання снігу та льоду на прибудинковій території житлового будинку по АДРЕСА_9 , чим порушено п. 2.13.2, п. 6.30.1, п. 6.30.4 Правил благоустрою міста Черкаси, затверджених рішенням Черкаської міської ради від 28.09.2023 № 47-14, за що передбачена відповідальність за ст. 152 КУпАП;
- № 707, що 01.12.2023 о 08 год. 51 хв. зафіксовано факт несвоєчасного прибирання снігу та льоду на прибудинковій території житлового будинку по АДРЕСА_9 , чим порушено п. 2.13.2, п. 6.30.1, п. 6.30.4 Правил благоустрою міста Черкаси, затверджених рішенням Черкаської міської ради від 28.09.2023 №47-14, за що передбачена відповідальність за ст. 152 КУпАП;
- № 771, що 01.12.2023 о 08 год. 55 хв. зафіксовано факт несвоєчасного прибирання снігу та льоду на прибудинковій території житлового будинку по АДРЕСА_9 , чим порушено п. 2.13.2, п. 6.30.1, п. 6.30.4 Правил благоустрою міста Черкаси, затверджених рішенням Черкаської міської ради від 28.09.2023 №47-14, за що передбачена відповідальність за ст. 152 КУпАП.
Протоколи складено відносно директора ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Дільниця 1» ОСОБА_1 , в яких вказано, що він вчинив правопорушення, передбачене ст.152КУпАП (порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів).
Згідно статті 256КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, прізвище викривача (за його письмовою згодою), якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.
У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.
При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснюються його права і обов`язки, передбачені статтею 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.
Частиною 2 статті 268КУпАП визначено, що участь особи, яка притягається до адміністративної відповідальності за ст. 152 КУпАП, не обов`язкова.
27.12.2023 адміністративною комісією Виконавчого комітету Черкаської міської ради прийнято постанови № 483, № 499, № 501, № 490 про адміністративне стягнення, якими накладено на ОСОБА_1 штраф у розмірі 1700 грн. за кожною постановою.
З постанови № 483 від 27.12.2023 вбачається, що ОСОБА_1 не забезпечив своєчасне очищення від снігу та льоду на прибудинкових територіях житлових будинків по АДРЕСА_5 , 42, АДРЕСА_1 . Факти зафіксовані 30.11.2023 о 10 год. 23 хв., о 10 год. 31 хв. та о 10 год. 34 хв., чим порушив п. 2.13.2, п.6.30.1, п. 6.30.4 Правил благоустрою міста Черкаси, затверджених рішенням Черкаської міської ради від 28.09.2023 № 47-14, адміністративна відповідальність передбачена статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
З постанови № 490 від 27.12.2023 вбачається, що ОСОБА_1 не забезпечив своєчасне очищення від снігу та льоду на прибудинкових територіях житлових будинків по АДРЕСА_10 . Факти зафіксовані 01.12.2023 о 08 год. 37 хв., о 08 год. 42 хв., чим порушив п. 2.13.2, п.6.30.1, п. 6.30.4 Правил благоустрою міста Черкаси, затверджених рішенням Черкаської міської ради від 28.09.2023 № 47-14, адміністративна відповідальність передбачена статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
З постанови № 499 від 27.12.2023 вбачається, що ОСОБА_1 не забезпечив своєчасне очищення від снігу та льоду на прибудинкових територіях житлових будинків по АДРЕСА_11 . Факти зафіксовані 30.11.2023 об 11 год. 26 хв., об 11 год. 25 хв., чим порушив п. 2.12.2, п. 6.30.4 Правил благоустрою міста Черкаси, затверджених рішенням Черкаської міської ради від 28.09.2023 № 47-14, адміністративна відповідальність передбачена статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
З постанови № 501 від 27.12.2023 вбачається, що ОСОБА_1 не забезпечив своєчасне очищення від снігу та льоду на прибудинкових територіях житлових будинків по вул. Верхня Горова, 131, 133, 134. Факти зафіксовані 01.12.2023 о 08 год. 50 хв., о 08 год. 51 хв. та о 08 год. 55 хв., чим порушив п. 2.13.2, п.6.30.1, п. 6.30.4 Правил благоустрою міста Черкаси, затверджених рішенням Черкаської міської ради від 28.09.2023 № 47-14, адміністративна відповідальність передбачена статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.»
Відповідно до ст.251КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених ст. 255 цього Кодексу.
Відповідно до ст.245КУпАП завданнями провадження у справах є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин справи, вирішення її в точній відповідності з законом.
За змістом статті 278КУпАП орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує серед іншого такі питання: 2) чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення; 3) чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду.
Згідно ст.280КпАП України (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність, заподіяння майнової шкоди, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить постанову по справі. Постанова виконавчого органу сільської, селищної, міської ради по справі про адміністративне правопорушення приймається у формі рішення (стаття 283 КУпАП).
Частиною другою статті 19Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.152КУпАП порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів, тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян - суб`єктів підприємницької діяльності - від п`ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з диспозицією ст. 152 КУпАП, об`єктом цього правопорушення є суспільні відносини у сфері громадського благоустрою. Об`єктивна сторона правопорушення полягає у порушенні правил благоустрою територій міст та інших населених пунктів, а також недодержанні правил щодо забезпечення чистоти і порядку в містах та інших населених пунктах. Суб`єктивна сторона правопорушення характеризується наявністю вини як у формі умислу, так і у формі необережності.
При цьому, частиною другою статті 5КУпАП визначено, що сільські, селищні, міські ради встановлюють відповідно до законодавства правила, за порушення яких адміністративну відповідальність передбачено статтями 152, 159 і 182 цього Кодексу.
Закон покладає обов`язок на суб`єктів владних повноважень доводити правомірність своїх рішень, дій та бездіяльності, а також зобов`язує їх діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів визначені Законом України «Про благоустрій населених пунктів».
Частиною 1 статті 1Закону України«Про благоустрійнаселених пунктів» встановлено, що благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
Пунктом 2 частини першої статті 10Закону України«Про благоустрійнаселених пунктів» встановлено, що до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить затвердження правил благоустрою територій населених пунктів.
Фізичні та юридичні особи у сфері благоустрою населених пунктів зобов`язані дотримуватися правил благоустрою територій населених пунктів, не порушуючи права і законні інтереси інших суб`єктів благоустрою населених пунктів (п. 2 ч. 2 ст.17 Закону України «Про благоустрій населених пунктів»).
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст.18Закону України«Про благоустрійнаселених пунктів» підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов`язані: утримувати в належному стані об`єкти благоустрою (їх частини), що перебувають у їх власності або користуванні, а також визначену правилами благоустрою території населеного пункту прилеглу до цих об`єктів територію.
За приписами ч. ч. 1, 2, 4 ст.20Закону України«Про благоустрійнаселених пунктів» організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов`язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста). Рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов`язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають.
Згідно ч. 1 ст.34Закону України«Про благоустрійнаселених пунктів» правила благоустрою території населеного пункту - це нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту.
Рішенням Черкаської міської ради від 28.09.2023 №47-14 затверджено Правила благоустрою міста Черкаси, контроль за виконанням цього рішення покладено на постійну комісію з питань житлово-комунального господарства, транспорту та екології та першого заступника міського голови.
Відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2015№ 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних», зазначені вище Правила оприлюднені на офіційному сайті Черкаської міської ради.
Правилами благоустрою міста Черкаси, затвердженими рішенням Черкаської міської ради від 28.09.2023 №47-14, визначено санітарне очищення прибудинкової та прилеглої території включає механізоване та ручне прибирання території об`єктів благоустрою, збір та видалення у встановлені місця відходів, сміття, листя, гілля, снігу, криги, належне їх захоронення, обробку, утилізацію, знешкодження та інші дії, що забезпечують утримання території відповідно до вимог цих Правил, відповідних нормативно-правових актів (п. 2.13.1);
визначено обов`язок по механізованому та ручному прибиранню територій дворів, тротуарів, покриття проїзної частини місцевих проїздів, прибудинкової та прилеглої території багатоквартирних будинків в межах наданих в установленому порядку територій - покладається на: - управителя; - об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ); - житлово-будівельний кооператив (ЖБК); - співвласників багатоквартирного будинку в якому не створено ОСББ, не прийнято рішення про форму управління багатоквартирним будинком, (п. 2.13.2.).
Пунктом 2.12.2 Правил благоустрою міста Черкаси визначено, що утримання у належному стані та благоустрій прибудинкової та прилеглої території багатоквартирного житлового будинку, належних до нього будівель, споруд та прилеглої території спільного використання, розподіл якої здійснюється на підставі землевпорядної документації, проводиться: управителем; об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ); житлово-будівельним кооперативом (ЖБК); співвласниками багатоквартирного будинку в якому не створено ОСББ, не прийнято рішення про форму управління багатоквартирним будинком.
Також п. 6.30 Правил благоустрою міста Черкаси, визначено, зокрема, що порядок зимового прибирання суб`єктами господарювання, громадянами відповідних територій має забезпечувати безпечний рух пішоходів та транспорту і включати:
прибирання снігу та льоду. Роботи з прибирання снігу та льоду розпочинаються з настанням снігопаду для запобігання утворення накату. В першу чергу очищаються тротуари, велосипедні доріжки, дороги до під`їздів житлових будинків, місця для зупинки громадського транспорту. Дозволено укладати сніг у вали для наступного вивезення на вулицях і площах, за винятком території місць для зупинок громадського транспорту;
видалення снігу та снігово-льодяних утворень. При переміщенні снігу з тротуару на проїжджу частину вулиці, провулку тощо, для його механізованого видалення, снігові вали розміщують на відстані не більше 1 метра від бордюру або краю проїжджої частини. Забороняється формування снігових валів на перехрестях, пішохідних та велосипедних доріжках, місцях для зупинки громадського транспорту, місцях для паркування, в місцях в`їзду у двори і на внутрішньо квартальній території, на решітках колодязів зливної каналізації. Зібрані сніг, лід щоденно вивозяться на відведені для цього ділянки;
усунення слизькості. Під час ожеледиці необхідно посипати (обробляти) прибудинкові території, пішохідні та велосипедні доріжки, підземні пішохідні переходи, місця для зупинки громадського транспорту, дороги, спуски, підйоми, протиожеледними реагентами, сумішами;
власники, балансоутримувачі або особи, які утримують відповідні території, закріплені за ними відповідно до договору або визначені цими Правилами зобов`язані: 1) мати власний необхідний для прибирання снігу і льоду ручний інвентар; 2) своєчасно здійснювати протиожеледні заходи та мати достатній запас протиожеледних реагентів, сумішей; 3) прибирати сніг негайно (від початку снігопаду) для запобігання утворенню накату; 4) своєчасно очищати від льоду відповідні території; 5) негайно очищати дахи, карнизи та інші елементи будинків, будівель, споруд, водостічні труби, карнизи від сніго-льодових утворень, бурульок, із забезпеченням заходів безпеки руху пішоходів (встановлення огорож на пішохідних та велосипедних доріжках, пішохідних зонах), з наступним вивезенням сніго-льодових утворень, бурульок;
суб`єкти господарювання, громадяни можуть укладати договори з відповідними підприємствами про прибирання, у тому числі механізоване, посипання піщаною сумішшю та іншими дозволеними для цього матеріалами вулиць, площ, перехресть, тротуарів, закріплених за ними територій та інші дії або здійснювати ці роботи самостійно;
заборонено вивозити сніг та сніго-льодові утворення у невстановлені для цього місця;
заборонено пошкоджувати зелені насадження під час очищення території від снігу, льоду, в тому числі формувати снігові вали навколо стовбурів дерев.
Рішенням Черкаської міської ради від 15.05.2019 № 550 «Про призначення управителя багатоквартирних будинків» визначено ТОВ «Сантехбудконструкція» переможцем конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків міста Черкаси згідно з переліком.
Відповідно до повідомлення від 03.07.2019 № 1417-01-18 ТОВ «Сантехбудконструкція» повідомила Виконавчий комітет Черкаської міської ради про те, що відповідно до протоколу зборів учасників ТОВ «Сантехбудконструкція» №0618/19 від 18.06.2019, прийнято рішення про затвердження Статутів Товариств з обмеженою відповідальністю, які створені шляхом виділення в результаті реорганізації товариства з обмеженою відповідальністю та їх Розподільчих балансів станом на 18.06.2019 та обрання директора товариства з обмеженою відповідальністю, які створені шляхом виділення в результаті реорганізації ТОВ «Сантехбудконструкція».
Правонаступниками ТОВ «Сантехбудконструкція» є Товариство з обмеженою відповідальністю «Управлінська компанія «Нова якість» «Дільниця 1» - Товариство з обмеженою відповідальністю «Управлінська компанія «Нова якість» «Дільниця 40».
Директором всіх сорока новостворених Товариств обрано ОСОБА_1 .
Відповідно до ЄДР юридична адреса всіх 40 дільниць Товариства є: м. Черкаси, вул. Смілянська, 145.
20.05.2019 між ТОВ «Сантехбудконструкція» та Виконавчим комітетом Черкаської міської ради укладено: Договори №№ 685, 686, 687 про надання послуг з управління багатоквартирним будинком за адресами м. Черкаси, проспект Перемоги, 42. 44. 48; Договори №№ 482, 486, про надання послуг з управління багатоквартирним будинком за адресами м. Черкаси, вул. Гоголя, 390, 350; Договір № 314 про надання послуг з управління багатоквартирним будинком за адресами м. Черкаси, вул. М. Залізняка, 99; Договори №№ 13, 12, 14, про надання послуг з управління багатоквартирним будинком за адресами м. Черкаси, вул. Верхня Горова, 131, 133, 134.
10.09.2019 між Виконавчим комітетом Черкаської міської ради та ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» «Дільниця 31» було укладено додаткову № 1 до договорів № 685, 686, 687, про надання послуг з управління багатоквартирним будинком за адресами м. Черкаси, проспект Перемоги, 42, 44, 48; між Виконавчим комітетом Черкаської міської ради та ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» «Дільниця 23» було укладено додаткову № 1 до договорів № 482, 486, про надання послуг з управління багатоквартирним будинком за адресами м. Черкаси, вул. Гоголя, 390, 350; між Виконавчим комітетом Черкаської міської ради та ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» «Дільниця 15» було укладено додаткову № 1 до договору № 314, про надання послуг з управління багатоквартирним будинком за адресою м. Черкаси, вул. М. Залізняка, 99; між Виконавчим комітетом Черкаської міської ради та ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» «Дільниця 1» було укладено додаткову № 1 до договорів № 13, 12, 14, про надання послуг з управління багатоквартирним будинком за адресами м. Черкаси, вул. Верхня Горова, 131, 133, 134.
Укладені договори та додаткові угоди до них мають однакові умови.
Відповідно до п. 1 Договорів від 20.05.2019 ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» «Дільниця 31» («Дільниця 15», «Дільниця 1», «Дільниця 23») зобов`язується надавати співвласникам будинкам по проспекту Перемоги, 42, 44, 48; вул. Гоголя, 390, 350; вул. М. Залізняка, 99; вул. Верхня Горова, 131, 133, 134, послуги з управління багатоквартирним будинком.
Пунктом 3 Договорів визначено, що послуга управителя полягає у забезпеченні управителем належних умов проживання і задоволення господарсько-побутових потреб мешканців будинку шляхом утримання і ремонту спільного майна будинку та його прибудинкової території. Послуга управителя включає зокрема, прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території.
Відповідно до п.п. 1 пункту 8 Договорів, управитель зобов`язаний забезпечувати належне утримання спільного майна багатоквартирного будинку та прибудинкової території відповідно до нормативних вимог і цього договору, від власного імені укладати з підрядниками необхідні договору про виконання окремих робіт та послуг.
Згідно з Додатком 4 про Перелік складових послуг з управління багатоквартирним будинком до відповідних договорів, пунктом 11 визначено, що прибирання від снігу, посипання частини прибудинкової території, призначеної для проходу та проїзду, протиожеледними сумішами повинно відбуватися під час опадів снігу, постійно.
Виходячи з вищевикладеного, враховуючи норми Закону України «Про благоустрій населених пунктів», Правил благоустрою м. Черкаси, відповідальним за несвоєчасне прибирання прибудинкової території від снігу є ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» «Дільниця 31», ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» «Дільниця 15», ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» «Дільниця 1», ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» «Дільниця 23», в особі директора Атамася С.С.
Що стосується доводів позивача про відсутність меж прибудинкової території, то такі доводи спростовуються таким.
Додатком 2 до Договорів від 20.05.2019 по надання послуг з управління багатоквартирним будинком за зазначеними вище адресами вказані загальні відомості про будинок.
Так, п. 5 Додатку визначено площі прибудинкової території (для прибирання), що складає: по проспекту Перемоги, 42 8743 кв.м., по проспекту Перемоги, 44 3069 кв.м., по проспекту Перемоги, 48 13000 кв.м., по вул. М. Залізняка, 99 1891,7 кв.м., по вул. Верхня Горова, 131 1648 кв.м, по вул. Верхня Горова, 133 1649 кв.м., по вул. Верхня Горова, 134 1242 кв.м., по вул. Гоголя, 390 1479 кв.м, по вул. Гоголя, 350 2365 кв.м. згідно договорів. Тобто відповідними договорами визначено межі прибудинкової території, яка відноситься до прилеглої території відповідних будинків.
Позивач стверджує, що повідомлення адміністративної комісії виконавчого комітету Черкаської міської ради було спрямовано на іншу юридичну особу ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість».
Проте, враховуючи вищевикладені обставини, ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» має юридичну адресу м. Черкаси, вул. Смілянська, 145 та ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» «Дільниця 31», ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» «Дільниця 15», ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» «Дільниця 1», ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» «Дільниця 23» також мають юридичну адресу м. Черкаси, вул. Смілянська, 145.
Директором всіх 40 дільниць ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» «Дільниця 1» - «Дільниця 40», що знаходяться за однією адресою м. Черкаси, вул. Смілянська, 145, є ОСОБА_1 , тому суд вважає обґрунтованими доводи сторони відповідача, що Виконавчим комітетом Черкаської міської ради направлені листи, де адресатом вказаний саме директор дільниць ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Атамась С.С., на юридичну адресу всіх 40 дільниць м. Черкаси, вул. Смілянська, 145.
У судовому засіданні було допитано у якості свідків головних спеціалістів відділу інспектування управління інспектування Черкаської міської ради ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 .
Свідок ОСОБА_6 пояснив, що ним було складено протоколи відносно ОСОБА_1 , які надавалися позивачу для ознайомлення, однак він відмовився. Протоколи складалися за участю ОСОБА_1 на його робочому місці, однак позивач просив направити їх поштою. Повідомляли про розгляд справи на адміністративній комісії.
Свідок ОСОБА_4 показав, що ним складалися протоколи про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності. На робочому місці позивача за адресою: АДРЕСА_3 , запропонував останньому ознайомитися із протоколом, однак позивач відмовився. Свідок повідомив позивачу, що протокол будуть розглядати на адміністративній комісії. Свідок зазначив, що на геопорталі можна дізнатися межі прибудинкової території кожного будинку.
Свідок ОСОБА_7 зазначив, що ним було складено протоколи відносно ОСОБА_1 , намагався вручити їх йому на робочому місці. Позивач відмовився від отримання протоколів, свідок повідомив позивачу про розгляд протоколів на адміністративній комісії. Інформацію щодо меж прибудинкових територій інспектори дивляться на геопорталі.
Свідок ОСОБА_5 пояснив, що ним складалися протоколи про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності. Від отримання та ознайомлення з протоколами позивач відмовився.
Свідок ОСОБА_8 пояснила, що нею був складений протокол про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності. Від отримання та ознайомлення з протоколом позивач відмовився.
Указаним спростовуються доводи позивача про те, що він не був обізнаний щодо розгляду відносно нього справ про адміністративні правопорушення.
Такі дії розцінюються як бажання уникнути адміністративної відповідальності.
Відповідно до ч. 1 ст.72КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частинами 1, 2 ст.77КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Згідно ч. 3 ст. 286 КАС України, за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд, як адміністративний, має право: 1) залишити рішення суб`єкта владних повноважень без змін, а позовну заяву без задоволення; 2) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і надіслати справу на новий розгляд до компетентного органу (посадової особи); 3) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення; 4) змінити захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.
З наведеного вище слідує, що у діях позивача наявний склад адміністративного правопорушення, відповідальність за яке встановлена ст. 152 КУпАП, а тому суд приходить до висновку, що постанови № 483, № 501, № 490 від 27.12.2023 по справі про адміністративне правопорушення винесені відповідно до вимог законодавства, а тому позовні вимоги ОСОБА_1 у цій частині не підлягають до задоволення.
Щодо постанови № 499 від 27.12.2023, згідно якої на ОСОБА_1 накладено адміністративне стягнення за не забезпечення своєчасного очищення прибудинкових територій до будинків № 97, АДРЕСА_8 , від снігу та льоду 30.11.2023 об 11 год. 26 хв. та об 11 год. 25 хв., суд зазначає наступне.
Як встановлено у судовому засіданні та підтверджено матеріалами справи ТОВ «Управлінська компанія «Нова Якість» Дільниця 15» не надає послугу з управління багатоквартирним будинком за адресою: АДРЕСА_2 .
Повідомлення від 03.07.2019 № 1417-01-18 ТОВ «Сантехбудконструкція» не містить відомостей щодо правонаступництва ТОВ «Управлінська компанія «Нова Якість» Дільниця 15» в питаннях надання послуг з управління багатоквартирними будинками за адресою: АДРЕСА_2 .
Також відповідачем не надано договору та додатків до нього, з яких би вбачалося, що ТОВ «Управлінська компанія «Нова Якість» Дільниця 15» повинна надавати послуги з управління багатоквартирним будинком за адресою: АДРЕСА_2 .
А отже, на переконання суду, відповідачем не були у повній мірі досліджені матеріали адміністративної справи під час вирішення питання про притягнення позивача до адміністративної відповідальності згідно постанови № 499 від 27.12.2023.
Отже, указана постанова підлягає скасуванню.
У той же час, у суду немає підстав закрити провадження у цій справі, оскільки адміністративною комісією під час розгляду цієї справи розглядались два протоколи, а саме, №696 від 30.11.2023 за неприбирання снігу та льоду по АДРЕСА_2 , та № 695 від 30.11.2023 за неприбирання снігу та льоду по АДРЕСА_8 .
Згідно ч. 2 ст. 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та направити указану справу на новий розгляд до виконавчого комітету Черкаської міської ради.
За таких обставин, позовні вимоги позивача підлягають частковому задоволенню, а саме в частині скасування постанови № 499 від 30.11.2023 про притягнення до адміністративної відповідальності, у решті позовних вимог слід відмовити у зв`язку з їх необґрунтованістю.
При вирішенні питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем сплачено судовий збір у сумі 2422,40 грн. за подання чотирьох адміністративних позовів.
Згідно ч. 3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Таким чином з відповідача користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань підлягає стягненню 302,80 грн., що становить 50% сплаченого судового збору за позовну вимогу про скасування постанови № 499 від 27.12.2023.
Керуючись ст. ст. 2, 8, 9, 72-77, 241-246, 271, 272, 286 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до виконавчого комітету Черкаської міської ради про скасування постанови про притягнення до адміністративної відповідальності задовольнити частково.
Постанову адміністративної комісії Виконавчого комітету Черкаської міської ради №499 від 27.12.2023 про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ст. 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення скасувати та справу направити на новий розгляд до адміністративної комісії виконавчого комітету Черкаської міської ради.
Стягнути з виконавчого комітету Черкаської міської ради на користь ОСОБА_1 судовий збір у сумі 302 грн. 80 коп.
У іншій частині вимог ОСОБА_1 відмовити.
Позивач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , АДРЕСА_12 , РНОКПП НОМЕР_1 .
Відповідач: Виконавчий комітет Черкаської міської ради м. Черкаси, вул. Б.Вишневецького, 36, код ЄДРПОУ 04061547.
Рішення може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня його проголошення.
Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складений 15.03.2024.
Суддя: О.С. Стеценко
Суд | Соснівський районний суд м.Черкас |
Дата ухвалення рішення | 07.03.2024 |
Оприлюднено | 18.03.2024 |
Номер документу | 117675027 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Маринчак Нінель Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Маринчак Нінель Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Маринчак Нінель Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Маринчак Нінель Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Маринчак Нінель Євгеніївна
Адміністративне
Соснівський районний суд м.Черкас
Стеценко О. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні