Рішення
від 15.03.2024 по справі 904/6567/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15.03.2024м. ДніпроСправа № 904/6567/23

Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Мельниченко І.Ф. розглянув спір

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Беркана +", м. Богодухів, Харківська область

до Товариства з обмеженою відповідальністю Фірми "Мед-Сервіс", м. Дніпро

про стягнення заборгованості в сумі 305 621,81 грн.

Без участі представників сторін.

СУТЬ СПОРУ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Беркана +" звернулось до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом про стягнення 305 621,81 грн., що складають суму заборгованості за договором поставки № 189 від 04.06.2018.

Судові витрати позивач просить покласти на відповідача.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем умов договору поставки № 189 від 04.06.2018 в частині повної та своєчасної оплати за поставлений товар.

12.02.2024 від відповідача засобами поштового зв`язку надійшов відзив на позовну заяву, в якому останнім повідомлено про сплату вартості поставленого позивачем товару за спірним договором в повному обсязі, на підтвердження чого Товариством з обмеженою відповідальністю Фірмою "Мед-Сервіс" надано копії платіжних інструкцій.

Таким чином, відповідач на підставі пункту 2 частини 1 статті 231 Господарського процесуального кодексу України просить закрити провадження у даній справі.

07.03.2024 від позивача через систему "Електронний суд" надійшло клопотання про залишення позовної заяви без розгляду, в якій ТОВ "Беркана+" також вказує на погашення відповідачем заборгованості.

Розглянувши подане ТОВ "Беркана +" клопотання, господарський суд зазначає про таке.

Відповідно до пункту 5 частини 1 статті 226 Господарського процесуального кодексу України суд залишає позов без розгляду, якщо позивач до початку розгляду справи по суті подав заяву про залишення позову без розгляду.

Відповідно до пункту 6 частини 2 статті 42 Господарського процесуального кодексу України учасники справи мають право виконувати процесуальні дії у встановлені законом або судом строки.

Частинами 2, 3 статті 252 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що розгляд справи по суті в порядку спрощеного провадження починається з відкриття першого судового засідання або через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі, якщо судове засідання не проводиться.

Якщо для розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження відповідно до цього Кодексу судове засідання не проводиться, процесуальні дії, строк вчинення яких відповідно до цього Кодексу обмежений першим судовим засіданням у справі, можуть вчинятися протягом тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі.

Як вбачається з матеріалів справи, провадження у даній справі відкрито 15.01.2024, тобто позивач мав змогу подати до суду клопотання про залишення позову без розгляду протягом тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі (до 14.02.2024 включно), в той час як останній звернувся із вказаним клопотанням лише 07.03.2024.

Згідно зі статтею 118 Господарського процесуального кодексу України право на вчинення процесуальних дій втрачається із закінченням встановленого законом або призначеного судом строку.

Заяви, скарги і документи, подані після закінчення процесуальних строків, залишаються без розгляду, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

Отже, клопотання про залишення позовної заяви без розгляду подано із пропуском встановленого процесуального строку, про поновлення якого позивачем не заявлено, що є підставою для залишення його без розгляду.

Ухвалою від 25.12.2023 позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Беркана +" залишено без руху у зв`язку з тим, що остання подана без додержання вимог, викладених у статтях 164, 172 Господарського процесуального кодексу України.

08.01.2024 від позивача надійшла заява про усунення недоліків, відповідно до якої останнім виправлено недоліки поданої до суду позовної заяви, у зв`язку з чим ухвалою від 15.01.2024 господарським судом відкрито провадження у справі № 904/6567/23, її розгляд вирішено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи за наявними у справі матеріалами.

Судом враховано, що в силу вимог частини 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен при вирішенні судом питання щодо його цивільних прав та обов`язків має право на судовий розгляд упродовж розумного строку.

З огляду на викладене та згідно з частиною 4 статті 240 Господарського процесуального кодексу України справу розглянуто за наявними у справі матеріалами, а рішення підписано без його проголошення.

За результатом дослідження матеріалів справи, оцінки доказів у їх сукупності господарський суд, -

УСТАНОВИВ:

Предметом доказування у даній справі є обставини щодо неналежного виконання відповідачем зобов`язань в частині повного та своєчасного розрахунку за поставлений товар за договором поставки № 189 від 04.06.2018.

04.06.2018 Товариством з обмеженою відповідальністю Фірмою "Мед-Сервіс" (далі - покупець, відповідач у даній справі) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Беркана +" (далі - постачальник, позивач у даній справі) укладено договір поставки № 189 (далі - договір), відповідно до пункту 1.1. якого постачальник зобов`язується доставляти і передавати на умовах та у встановлені даним договором строки товар у власність покупця, а покупець зобов`язується приймати товар у власність і оплачувати його на умовах даного договору.

Асортимент та ціна товару, що може бути поставлений згідно цього договору, визначається у специфікації (Додаток № 1 до даного договору). Зазначення певного виду товару в специфікації саме по собі не передбачає обов`язку покупця замовляти чи купувати цей товар.

Згідно з частиною 1 статті 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

Відповідно до пункту 2.1. договору поставка товару здійснюється на умовах DDP, склад покупця за адресою, що погоджується сторонами у додатках до цього договору.

При цьому сторони узгодили, що терміни, які використовуються в даному договорі, приймаються ними згідно з ІНКОТЕРМС. Офіційні правила тлумачення торгових термінів Міжнародної торгової палати (редакція 2010 р.).

Поставка Товару здійснюється окремими партіями на підставі прийнятих постачальником до виконання замовлень покупця (пункт 2.2. договору).

Згідно з пунктом 2.3. договору покупець у замовленні вказує, зокрема, наступні відомості:

- номер замовлення;

- асортимент товару;

- кількість одиниць кожного виду асортименту товару;

- строк поставки (календарна дата);

- пункт поставки.

Пунтом 2.4. договору встановлено, що замовлення передається через електронні засоби зв?язку, по факсу, нарочно, поштою або через представника постачальника.

У пункті 2.5. договору сторонами встановлено, що замовлення вважається прийнятим постачальником до виконання у випадку або/або:

- повернення покупцю одного екземпляра замовлення, підписаного постачальником і завіреного його основною печаткою;

- підтвердження факту отримання замовлення з боку постачальника через електронні засоби зв?язку, по факсу. нарочно або поштою;

- підписання замовлення покупця офіційним представником постачальника, який діє на підставі виданої постачальником на його ім?я довіреності (Додаток № 2 до даного договору);

- поставки вказаного у замовленні товару.

У випадку відмови постачальника від замовлення (повністю або частково), постачальник повинен надіслати таку відмову в письмовій формі протягом 24 (двадцяти чотирьох) годин з моменту отримання замовлення, в порядку, передбаченому пунктом 2.4. даного договору. У випадку не надіслання відмови, замовлення вважається прийнятим постачальником до виконання в повному обсязі.

Зобов?язання постачальника з поставки конкретної партії товару виникає з моменту прийняття постачальником замовлення до виконання у порядку, визначеному пунктом 2.5. даного договору (пункт 2.6.).

Відповідно до пункту 2.7. договору строк поставки товару встановлюється у замовленні, але не може перевищувати 5 (п?яти) робочих днів з дати подання замовлення покупцем.

Згідно з пунктом 2.9. договору право власності на товар переходить від постачальника до пукупця з моменту підписання сторонами оформленої належним чином накладної на товар.

Зобов`язання постачальника з поставки кожної окремої партії товару вважається виконаним з моменту передачі покупцю товару та його приналежностей, підписання сторонами оформленої належним чином накладної, товарно-транспортної накладної та ін. (далі - супровідні документи) та передачі покупцю податкової накладної та повного комплекту документів, передбачених пунктами 5.2. та 5.10. даного договору, оформлених згідно вимог чинного законодавства та цього договору (пункт 2.10.).

Відповідно до пункту 6.1. договору ціна товару погоджується сторонами у специфікації (Додаток № 1 до даного договору) у національній валюті України - гривні.

Ціна конкретної партії товару визначається виходячи із специфікації, замовлення покупця, накладних на товар та актів про виявлені недоліки товару, які підтверджують кількість фактично прийнятого покупцем товару, поставленого постачальником згідно даного договору (пункт 6.3.).

Згідно з пунктом 6.4. договору загальна вартість (ціна) даного договору становить загальну вартість товару, поставленого протягом дії цього договору, відповідно до підписаних сторонами накладних на товар.

Відповідно до пункту 6.5. договору розрахунки між сторонами здійснюються у безготівковій формі. Валюта розрахунків - гривня.

Покупець зобов`язується оплачувати кожну конкретну партію реалізованого товару в строк, що не перевищує 15 робочих днів з дня подання звіту про продаж товару і виконання постачальником зобов`язань з поставки товару згідно з пунктом 2.10. даного договору. Звіт про продаж товару надається один раз на місяць. При цьому сума оплати за поставлений та реалізований товар розраховується на підставі звіту. Покупець зобов`язується оплачувати кожну конкретну партію (для нових продуктів) реалізованого товару в строк, що не перевищує 30 робочих днів з дня подання звіту про продаж товару і виконання постачальником зобов`язань з поставки товару згідно з пунктом 2.10. даного договору, для нових продуктів і при перших замовленнях для завантаження торгових точок (з метою стимуляції замовлень). Звіт про продаж товару надається один раз на місяць. При цьому сума оплати за поставлений та реалізований товар розраховується на підставі звіту (пункт 6.7. договору з урахуванням протоколу розбіжностей № 1).

Договір набирає чинності з дати його підписання сторонами і діє до 31.12.2019. Закінчення строку дії даного договору не звільняє сторони від зобов?язань, що виникли протягом його дії. В разі закінчення строку дії договору, якщо одна сторона в письмовому вигляді не повідомить іншу сторону про розірвання договору, останній вважається подовженим на тих самих умовах, на той же строк (пункт 8.1.).

Звертаючись з даним позовом до суду, позивач зазначає про те, що його підприємством у період з серпня 2018 по листопад 2021 поставлено відповідачеві товар на загальну суму 2 757 738,52 грн., на підтвердження чого ТОВ "Беркана +" надано зареєстровані податкові накладні № 21 від 13.08.2018 на суму 410 870,02 грн., № 26 від 19.12.2018 на суму 24 959,52 грн., № 59 від 23.01.2019 на суму 14 159,52 грн., № 5 від 05.02.2019 на суму 17 375,62 грн., № 28 від 20.02.2019 на суму 10 295,86 грн., № 47 від 16.04.2019 на суму 7 295,62 грн., № 27 від 14.05.2019 на суму 7 295,62 грн., № 46 від 21.05.2019 на суму 10 943,42 грн., № 54 від 28.05.2019 на суму 13 679,28 грн., № 22 від 18.06.2019 на суму 18 239,04 грн., № 1 від 01.07.2019 на суму 45 597,60 грн., № 18 від 01.04.2020 на суму 45 612,00 грн., № 52 від 15.04.2020 на суму 45 612,00 грн., № 36 від 16.06.2020 на суму 22 806,00 грн., № 62 від 25.06.2020 на суму 494 831,81 грн., № 29 від 09.07.2020 на суму 492 763,22 грн., № 32 від 09.07.2020 на суму 136 836,00 грн., № 66 від 16.07.2020 на суму 645,41 грн., № 43 від 11.03.2021 на суму 280 800,00 грн., № 32 від 15.07.2021 на суму 264 600,00 грн., № 78 від 30.07.2021 на суму 315 000,00 грн., № 85 від 22.09.2021 на суму 105 840,00 грн. та № 9 від 03.11.2021 на суму 104 580,00 грн.

Також позивач зазначає про відсутність у нього видаткових накладних за спірним договором з огляду на те, що останні частково не збереглись на підприємстві позивача, частково не були повернені відповідачем та частково втрачені через бойові дії на території Харківської області.

Вказує позивач і про те, що відповідачем частково сплачено вартість поставленого позивачем товару, проте, у останнього відсутня можливість надати платіжні доручення про часткові розрахунки з огляду на закриття відповідного рахунку, на який здійснювались такі перерахування грошових коштів.

В результаті звірки взаємних розрахунків сторонами встановлено, що станом на 31.08.2023 заборгованість Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма "Мед-Сервіс" за спірним договором перед позивачем склала 305 621,81 грн., що підтверджується залученим до матеріалів справи підписаним сторонами актом звірки взаємних розрахунків № 189.

Як вже було зазначено вище, відповідач надав до суду докази погашення суми основного боргу у повному обсязі (305 621,81 грн.)

Проте, як вбачається із матеріалів справи, позивач із даним позовом до суду звернувся 12.12.2023, в той час, як заборгованість в сумі 3 630,06 грн. відповідачем сплачена 04.12.2023, про що свідчить копія платіжної інструкції № 24, тобто, до подачі позову, у зв`язку з чим у суду відсутні підстави для задоволення позовних вимог в цій частині.

Після звернення позивача з позовом до суду, відповідачем погашено заборгованість в сумі 301 991,75 грн., що підтверджується копіями платіжних інструкцій № 51682, № 51685, № 51686, № 51687, № 51688, № 51689, № 51690, № 51691, № 51692, № 51693, № 51694, від 31.01.2024, № 53269, № 53270, №53271, № 53272, № 53273, № 53274, № 53275, № 53276, № 53277, № 53278, № 53279, № 53280, № 53281, № 53282, № 53283, № 53284, № 53285, № 53286, № 53287, № 53288, від 01.02.2024 та копією квитанції до платіжної інструкції на переказ готівки № 0.0.3455396767.1 від 07.02.2024.

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 231 Господарського процесуального кодексу України факт погашення відповідачем суми основного боргу після звернення позивача з позовом до суду, є підставою для закриття провадження у відповідній частині вимог, у зв`язку з відсутністю предмету спору.

При викладених обставинах, провадження у справі щодо вимог про стягнення заборгованості в сумі 301 991,75 грн. підлягає закриттю.

Щодо розподілу судових витрат, господарський суд зазначає таке.

Відповідно до пункту 5 частини 1 статті 7 Закону України "Про судовий збір" передбачено підстави для повернення судового збору, зокрема, сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі закриття (припинення) провадження у справі (крім випадків, якщо провадження у справі закрито у зв`язку з відмовою позивача від позову і така відмова визнана судом), у тому числі в апеляційній та касаційній інстанціях.

Позивачем сплачено судовий збір за подання позову у сумі 4 584,33 грн. відповідно до платіжної інструкції № 7563 від 07.12.2023.

У подальшому судом закрито провадження у справі в частині стягнення основного боргу на загальну суму 301 991,75 грн.

Таким чином, судовий збір, який підлягає поверненню у зв`язку з закриттям провадження у справі в частині стягнення основного боргу на загальну суму 301 991,75 грн., складає 4 529,88 грн. та підлягає поверненню в порядку, встановленому статтею 7 Закону України "Про судовий збір".

Розподіл іншої частини сплаченої суми судового збору здійснюється судом відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України, за змістом якої у разі відмови в позові судовий збір покладається на позивача.

Керуючись ст.ст. 2, 46, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Беркана +" до Товариства з обмеженою відповідальністю Фірми "Мед-Сервіс" в частині стягнення основного боргу в сумі 3 630,06 грн. - відмовити.

Закрити провадження у справі в частині вимог про стягнення заборгованості в сумі 301 991,75 грн.

Відповідно до статті 241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено шляхом подання апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду протягом 20 днів з дня складення повного тексту судового рішення.

Повне рішення складено 15.03.2024.

Суддя І.Ф. Мельниченко

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення15.03.2024
Оприлюднено18.03.2024
Номер документу117682954
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —904/6567/23

Рішення від 15.03.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Ухвала від 15.01.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Ухвала від 25.12.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні