Ухвала
від 15.03.2024 по справі 523/18084/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 523/18084/18

У Х В А Л А

15 березня 2024 року м.Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Єфіменко К.С., розглянувши в приміщенні суду в порядку письмового провадження, заяву ОСОБА_1 від 29.02.2024 року про зміну способу і порядку виконання рішення суду по справі № 523/18084/18 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Одеської міської ради, КП «Одестранспарксервіс», Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради, Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради, за участю третьої особи - ОСОБА_2 про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

У грудні 2018 році ОСОБА_1 звернулась з позовом до суду до Одеської міської ради, КП «Одестранспарксервіс», Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради, Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради, за участю третьої особи - ОСОБА_2 , та з урахуванням збільшення позовних вимог просила суд: визнати бездіяльність відповідача - Одеської міської ради щодо ненадання направлення на безоплатне зберігання належного їй автомобіля на автостоянці № 54 «Одеська обласна організація ВСА» протиправною; зобов`язати Одеську міську раду видати направлення на безоплатне зберігання належного їй автомобіля HYNDAI ELANTRА на автостоянці №54 «Одеська обласна організація ВСА» за адресою: м.Одеса, вул.Академіка Заболотного, 28 Б, машино-місце №333; зобов`язати Одеську міську раду відшкодувати їй витрати за зберігання автомобіля; зобов`язати Одеську міську раду передбачити необхідні компенсаційні виплати власнику автостоянки №54 - ГО «Одеська обласна організація ВСА, за безоплатне зберігання автомобіля на 2019 і наступні роки.

Одеський окружний адміністративний суд рішенням від 13.08.2019 відмовив у задоволенні позовних вимог.

П`ятий апеляційний адміністративний суд постановою від 21.11.2019 скасував рішення суду першої інстанції, ухвалив нове, яким задовольнив позовні вимоги:

визнав протиправною бездіяльність Одеської міськради щодо виконання пунктів 6, 13 Порядку №585;

визнав протиправною бездіяльність Одеської міськради щодо розгляду заяви ОСОБА_1 з усіма доданими до неї документами, що була зареєстрована Управлінням соціального захисту населення Суворовського району м. Одеси 26.02.2018 за №5 та листом від 02.03.2018 №8-21 з пакетом документів була направлена до Департаменту праці та соціальної політики Одеської міськради;

зобов`язав Одеську міськраду протягом тридцяти днів з часу прийняття рішення П`ятим апеляційним адміністративним судом розглянути заяву ОСОБА_1 з усіма доданими до неї документами, що була зареєстрована Управлінням соціального захисту населення Суворовського району м. Одеси 26.02.2018 за № 5 та листом від 02.03.2018 №8-21 з пакетом документів була направлена до Департаменту праці та соціальної політики Одеської міськради;

зобов`язав Одеську міськраду на виконання Порядку №585 визначити обсяг видатків місцевого бюджету на 2020 рік, необхідний для облаштування місць для безоплатного зберігання транспортних засобів;

стягнув з Одеської міськради на користь ОСОБА_1 понесені нею витрати за зберігання автомобіля HYNDAI ELANTRА, державний номерний знак НОМЕР_1 , на автостоянці № 54 ГО «Одеська обласна організація ВСА» за адресою: м. Одеса, вул. Академіка Заболотного, 28 Б, машино-місце № 333, у розмірі 6575, 00 грн.

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду постановою від 03 листопада 2021 року скасував рішення Одеського окружного адміністративного суду від 13.08.2019 та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 21.11.2019, а справу № 523/180084/18 за позовом ОСОБА_1 до Одеської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - ОСОБА_2 , треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Комунальне підприємство «Одестранспарксервіс», Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради, Департамент транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради, - направив на новий розгляд до суду першої інстанції.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 25 серпня 2022 року позов задоволено частково. Суд вирішив визнати протиправною бездіяльність Одеської міської ради щодо розгляду заяви з усіма доданими до неї документами, що була зареєстрована Управлінням соціального захисту населення Суворовського району м.Одеси 26.02.2018 за №5 та листом від 02.03.2018 №8-21 з пакетом документів була направлена до Департаменту праці та соціальної політики Одеської міськради; зобов`язати Одеську міськраду протягом тридцяти днів з часу набрання рішенням суду законної сили розглянути заяву з усіма доданими до неї документами, що була зареєстрована Управлінням соціального захисту населення Суворовського району м.Одеси 26.02.2018 року за №5 та листом від 02.03.2018 №8-21 з пакетом документів була направлена до Департаменту праці та соціальної політики Одеської міськради; стягнути з Одеської міськради на користь позивачки понесені нею витрати за зберігання автомобіля HYNDAI ELANTRА, на автостоянці №54 ГО «Одеська обласна організація ВСА» за адресою: м.Одеса, вул.Академіка Заболотного, 28 Б, машино-місце № 333, у розмірі 19935,00 грн. В решті позову було відмовлено.

П`ятий апеляційний адміністративний суд постановою від 08.02.2023року апеляційну скаргу Одеської міської ради задовольнив частково, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25 серпня 2022 року скасував в частині зобов`язання Одеської міської ради протягом тридцяти днів з часу набрання рішенням суду законної сили розглянути заяву з усіма доданими до неї документами, що була зареєстрована Управлінням соціального захисту населення Суворовського району м. Одеси 26.02.2018 за №5 та листом від 02.03.2018 №8-21 з пакетом документів була направлена до Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради.

В решті рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25 серпня 2022 року залишено без змін.

11.12.2023 року Одеським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист № 523/18084/18 щодо стягнення з Одеської міськради на користь ОСОБА_1 понесені нею витрати за зберігання автомобіля HYNDAI ELANTRA, державний номерний знак НОМЕР_1 , на автостоянці №54 ГО «Одеська обласна організація ВСА» за адресою: м.Одеса, вул. Академіка Заболотного, 28 Б, машино-місце № 333, у розмірі 19935,00 грн.

Позивач звернувся до Управління Державної казначейської служби України м. Одесі Одеської області з заявою від 13.02.2024 року стосовно виконання виконавчого листа Одеського окружного адміністративного суду від 11.12.2023 року по справі № 523/18084/18 про стягнення з Одеської міськради на користь ОСОБА_1 понесених нею витрат за зберігання автомобіля HYNDAI ELANTRA, державний номерний знак НОМЕР_1 , на автостоянці №54 ГО «Одеська обласна організація ВСА», за адресою: м. Одеса, вул. Академіка Заболотного, 28 Б, машино-місце № 333, у розмірі 19935,00 грн.

Листом Управління Державної казначейської служби України м. Одесі Одеської області від 23.02.2024р. №04-15-10/406 повідомлено позивачу про неможливість виконання поданого виконавчого листа з підстав того, що у боржника не має відкритих рахунків в Казначействі.

Вказана відмова стала підставою звернення позивача до суду з заявою про заміну способу та порядку виконання рішення суду по справі №523/18084/18, в якій просить:

Замінити порядок виконання рішення суду шляхом стягнення з Одеської міської ради на користь ОСОБА_1 понесених нею витрат за зберігання автомобіля HYNDAI ELANTRA державний номерний знак НОМЕР_1 у розмірі 19935,00 грн. за рахунок місцевого бюджету з рахунку розпорядника бюджетних коштів місцевого бюджету міста Одеси Виконавчого комітету Одеської міської ради.

Розглянувши вказану заяву суд зазначає наступне.

За змістом статті 129-1 Конституції України та статей 370, 373 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання на всій території України і виконуються на підставі виконавчого листа, виданого судом першої інстанції.

Відповідно до статті 2 Бюджетного кодексу України передбачено, що:

бюджетна система України - сукупність державного бюджету та місцевих бюджетів, побудована з урахуванням економічних відносин, державного і адміністративно-територіальних устроїв і врегульована нормами права;

місцеві бюджети - бюджет Автономної Республіки Крим, обласні, районні бюджети та бюджети місцевого самоврядування;

розпорядник бюджетних коштів - бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов`язань, довгострокових зобов`язань за енергосервісом та здійснення витрат бюджету;

одержувач бюджетних коштів - суб`єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету;

бюджетні установи - органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету.

Відповідно до частини 2 статті 4 Бюджетного кодексу України бюджетна система України і Державний бюджет України встановлюються виключно цим Кодексом та законом про Державний бюджет України.

Якщо іншим нормативно-правовим актом бюджетні відносини визначаються інакше, ніж у цьому Кодексі, застосовуються відповідні норми цього Кодексу.

Виключно законом про Державний бюджет України визначаються надходження та витрати Державного бюджету України.

Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 22 Бюджетного кодексу України передбачено, що головними розпорядниками коштів місцевого бюджету можуть бути виключно: за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, - місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.

Відповідно до частини другої статті 6 Закону України «Про виконавче провадження» рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, визначений Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03 серпня 2011 року № 845 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013 року №45) (далі - Порядок №845).

За визначеннями, наведеними у пункті 2 Порядку №845, боржники - визначені в рішенні про стягнення коштів державні органи, розпорядники бюджетних коштів (бюджетні установи), а також одержувачі бюджетних коштів в частині здійснення передбачених бюджетною програмою заходів, на які їх уповноважено, які мають відкриті рахунки в органах Казначейства, крім рахунків із спеціальним режимом використання; виконавчі документи - оформлені в установленому порядку виконавчі листи судів та накази господарських судів, видані на виконання рішень про стягнення коштів, а також інші документи, визначені Законом України "Про виконавче провадження"; стягувачі - фізичні та юридичні особи, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів, державні органи (посадові особи) за рішеннями про стягнення коштів в дохід держави.

Згідно з підпунктом 3 пункту 9 Порядку № 845 орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, коли боржник не має відкритих рахунків в органі Казначейства або в органі Казначейства відкрито боржнику лише рахунок із спеціальним режимом використання, крім випадків виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за яким є державний орган згідно із Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень".

Таким чином, виконавчий документ про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників неможливо виконати у разі, коли боржник не має відкритих рахунків в органі Казначейства або в органі Казначейства відкрито боржнику лише рахунок із спеціальним режимом використання.

Відповідно до частин першої та третьої статті 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.

Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Зміна способу і порядку виконання рішення суду - це прийняття судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими.

З листа Управління Державної казначейської служби України м. Одесі Одеської області від 23.02.2024р. №04-15-10/406 вбачається, що Одеська міська рада (код ЄДРПОУ 26597691) не має відкритих реєстраційних рахунків. Рахунки цієї установи, з яких можливо було здійснити безспірне списання в управлінні Казначейства або будь-якому іншому територіальному органі Казначейства відсутні.

Відповідно до Рішення Одеської міської ради від 30.01.2019 р. №4186-VII Про затвердження Положення про виконавчий комітет Одеської міської ради у новій редакції вбачається, що Виконавчий комітет Одеської міської ради (далі - виконком) є виконавчим органом Одеської міської ради (далі - рада), який створюється радою на період її повноважень відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Статуту територіальної громади міста Одеси та Регламенту ради. Після закінчення повноважень ради виконком здійснює свої повноваження до формування його нового складу. Виконком є юридичною особою, має гербову печатку, бланки та штампи, має рахунки в органах Державної казначейської служби України та установах банків, набуває від свого імені майнові та особисті немайнові права, несе обов`язки, може бути позивачем і відповідачем в судах, зокрема звертатися до суду, якщо це необхідно для реалізації його повноважень і забезпечення виконання функцій місцевого самоврядування. Фінансування видатків виконкому здійснюється за рахунок коштів бюджету м. Одеси

Оскільки відкритий рахунок в органі Казначейства наявний у Виконавчого комітету Одеської міської ради, суд доходить висновку про можливість стягнення з Виконавчого комітету Одеської міської ради (Код ЄДРПОУ 04056919), як з розпорядника бюджетних коштів, ОСОБА_1 понесені нею витрати за зберігання автомобіля HYNDAI ELANTRA, державний номерний знак НОМЕР_1 , на автостоянці №54 ГО «Одеська обласна організація ВСА» за адресою: м.Одеса, вул. Академіка Заболотного, 28 Б, машино-місце № 333, у розмірі 19935,00 грн.

Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне заяву ОСОБА_1 задовольнити.

Керуючись ст.ст.241, 248, 378 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Заяву ОСОБА_1 від 29.02.2024 року про зміну способу і порядку виконання рішення суду по справі № 523/18084/18 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Одеської міської ради, КП «Одестранспарксервіс», Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради, Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради, за участю третьої особи - ОСОБА_2 про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Встановити спосіб та порядок виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25 серпня 2022 року у справі № 523/18084/18 в частині стягнення з Одеської міськради на користь ОСОБА_1 понесені нею витрати за зберігання автомобіля HYNDAI ELANTRA, державний номерний знак НОМЕР_1 , на автостоянці №54 ГО «Одеська обласна організація ВСА» за адресою: м.Одеса, вул. Академіка Заболотного, 28 Б, машино-місце № 333, у розмірі 19935,00 грн. шляхом стягнення з Виконавчого комітету Одеської міської ради (Україна, 65026, Одеська область, місто Одеса, Думська площа, будинок 1, Код ЄДРПОУ 04056919) на користь ОСОБА_1 понесені нею витрати за зберігання автомобіля HYNDAI ELANTRA, державний номерний знак НОМЕР_1 , на автостоянці №54 ГО «Одеська обласна організація ВСА» за адресою: м.Одеса, вул.Академіка Заболотного, 28 Б, машино-місце № 333, у розмірі 19935,00 грн.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 15-денний строк з дня її отримання з урахуванням особливостей, встановлених п.15.5 Перехідних положень КАС України.

Суддя К.С.Єфіменко

Дата ухвалення рішення15.03.2024
Оприлюднено18.03.2024
Номер документу117695797
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —523/18084/18

Ухвала від 15.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 15.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 15.03.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Постанова від 29.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Постанова від 08.02.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 19.01.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 03.10.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Рішення від 24.08.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

Ухвала від 21.01.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні