ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
27 вересня 2010 року № 2а-5626/10/2670
14:42
За позовом
Заступника прокурора Печерського району міста Києва в інтересах держави в особі Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в місті Києві та Київській області
до
Відкритого акціонерного товариства «Компанія з управління активами та адміністрування пенсійних фондів «Мир»
про
стягнення штрафу у розмірі 34000,00 грн.
Суддя: Кротюк О.В.
Секретар судового засідання: Гончаров В.В.
Обставини справи:
Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва із адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства «Компанія з управління активами та адміністрування пенсійних фондів «Мир»про стягнення штрафу у розмірі 34000,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем не сплачено штрафні санкції, застосовані постановою Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в місті Києві та Київській області № 684-КУ від 23.12.2009 про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, у встановлені Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»строки.
Відповідач в судове засідання не прибув, докази належного повідомлення знаходяться у матеріалах справи. Заперечення проти позову не надав.
Справа розглядається за наявними в ній документами.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд,
встановив:
Розпорядженням про усунення порушень законодавства про цінні папери №976-ДМ від 12.12.2009 встановлено, що Товариством порушено вимоги законодавства про цінні папери, а саме: порушення вимог абз. 1 п. 7 гл. 3 Розділу II Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами) від 26.05.2006 № 341, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 24.07.2006 за № 864/12738 (далі по тексту - Ліцензійні умови № 341) - ВАТ «КУА АПФ «МИР»не подало до територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у м. Києві оновлену інформацію щодо змін, які відбулись в процесі діяльності ліцензіата в електронному вигляді.
Відповідно до вимог абз. 1 п. 7 гл. 3 Розділу II Ліцензійних умов № 341 - у разі зміни в процесі діяльності ліцензіата відомостей, зазначених в обліковій картці, ліцензіат зобов'язаний протягом п'ятнадцяти робочих днів письмово повідомити про ці зміни територіальний орган Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, надати облікову картку з відповідними змінами, та надати оновлену інформацію в електронному вигляді. В зв’язку з чим, зобов’язано у термін до 26.10.2009 усунути встановлені порушення законодавства про цінні папери та письмово проінформувати уповноважену особу Комісії.
Актом про правопорушення на ринку цінних паперів № 770-КУ від 10.12.2009 встановлено, що порушення ТОВ «КУА АПФ «МИР»вимог п.10 ст. 8. Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а саме: не виконання Розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 12.10.2009 № 976-КУ.
Відповідно до Розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 12 жовтня 2009 року № 976-КУ ТОВ «КУА АПФ «МИР»необхідно було у термін до 26.10.2009 усунути порушення законодавства про цінні папери та проінформувати (з поданням відповідних документів) уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження.
Станом на 01.12.2009 документів, що підтверджують виконання Розпорядження від 12.10.2009 № 976-КУ до територіального управління Комісії у м. Києві надано не було.
Постановою Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в місті Києві та Київській області № 684-КУ від 23.12.2009 за порушення вимог законодавства про цінні папери до Відкритого акціонерного товариства «Компанія з управління активами та адміністрування пенсійних фондів «Мир»застосовано штраф у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 34000,00 грн.
Вивчивши матеріали справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог з наступних підстав.
Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» 30.10.1996 N 448/96-ВР визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.
Частиною першою статті п’ятої Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Положеннями статті 7 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»визначено основні завданнями Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема якими є: формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; сприяння розвитку ринку цінних паперів; узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення.
Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань: встановлює порядок і реєструє саморегулівні організації, що створюються особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; встановлює вимоги та стандарти щодо обов'язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства; розробляє і організовує виконання заходів, спрямованих на запобігання порушенням законодавства України про цінні папери.
Відповідно до положень статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право:
здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам;
проводити самостійно чи разом з іншими відповідними органами перевірки та ревізії фінансово-господарської діяльності емітентів, осіб, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондових бірж та саморегулівних організацій;
надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства;
надсилати матеріали в правоохоронні органи стосовно фактів правопорушень, за які передбачена адміністративна та кримінальна відповідальність, якщо до компетенції комісії не входить накладення адміністративних стягнень за відповідні правопорушення.;
накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Статтею 10 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»визначено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (п. 8 ст. 11 Закону).
Штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.
Стаття 12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»передбачено порядок накладення штрафів за порушення юридичними особами правил діяльності на ринку цінних паперів: штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії, начальником відповідного територіального органу або за його письмовим дорученням його заступником після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.
Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11, уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф.
Посадова особа Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про накладення штрафу протягом 10 робочих днів після отримання документів, зазначених у частині другій цієї статті. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи.
Аналізуючи матеріали справи та пояснення представника позивача в їх сукупності, суд дійшов висновку, що постанова позивача № 684-КУ від 23.12.2009 про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів якою до відповідача застосовано штраф у розмірі 34000,00 грн. прийнята в порядку та спосіб, визначений законодавством України, в тому числі Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», в судовому порядку не оскаржена, є обов’язковою для виконання.
Вивчивши матеріали справи, суд встановив, що на день розгляду справи штраф у розмірі 34000,00 гривень відповідачем не сплачено.
Беручи до уваги те, що штраф до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі 34000,00 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; рішення про його застосування не оскаржив, доказів погашення відповідачем зазначеної суми станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
У відповідності до частини другої статті 19 Конституції України (№ 254 к/96-ВР від 28.06.1996 р.) органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: 1) суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; 2) суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
При прийнятті рішення суд також бере до уваги положення статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 9, 69-71, 158 –163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Компанія з управління активами та адміністрування пенсійних фондів «Мир»(01010, м. Київ, вул..Московська, 8, корп.1, код ЄДРПОУ 32492173) до Державного бюджету України штраф у розмірі 34000 (тридцять чотири тисячі) гривень.
Постанова може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені статтею 186 та набирає законної сили в порядку та строки, передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В.Кротюк
Дата складення та підписання постанови в повному обсязі –05.10.2010.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.09.2010 |
Оприлюднено | 26.10.2010 |
Номер документу | 11770528 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кротюк О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні