ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
20 вересня 2010 року 17:17 № 2а-636/10/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі с удді Кузьменка В.А., за участю секретаря Хижняк І. В. та предс тавників:
прокуратури: не з' явились;
позивача: Ч еботарьової Н.В.;
відповідача: не з' явились
розглянувши у судовому з асіданні адміністративну сп раву
за позовом Першого заступника проку рора Шевченківського району міста Києва в інтересах держ ави в особі Державної комісі ї з регулювання ринків фінан сових послуг України
до Товариства з обмеженою в ідповідальністю “Професійн ий адміністратор пенсійних ф ондів “Центр пенсійного забе зпечення”
про стягнення штрафних санк цій
На підставі частини трет ьої статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни в судовому засіданні 20 вере сня 2010 року проголошено вступ ну та резолютивну частини по станови.
О Б С Т АВ И Н И С П Р А В И:
21 січня 2010 року (відпові дно до відмітки служби ділов одства суду) Перший заступни к прокурора Шевченківського району міста Києва в інтерес ах держави в особі Державної комісії з регулювання ринкі в фінансових послуг України (далі по тексту - позивач) зве рнувся до Окружного адмініст ративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відп овідальністю “Професійний а дміністратор пенсійних фонд ів “Центр пенсійного забезпе чення” (далі по тексту - відп овідач, ТОВ “Професійний адм іністратор пенсійних фондів “Центр пенсійного забезпече ння”), в якому (з урахуванням у точнення позовних вимог від 13 липня 2010 року) просить стягну ти штраф у розмірі 3 400,00грн.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 22 січня 2010 року відкрито пр овадження в адміністративні й справі №2а-636/10/2670, закінчено під готовче провадження та призн ачено справу до судового роз гляду на 12 березня 2010 року.
Судове засідання неоднора зово відкладалось у зв' язку з необхідністю одержання но вих доказів.
В судовому засіданні 20 вере сня 2010 року представник позив ача позовні вимоги підтримав .
Відповідач відзиву на позо в не надав, явку своїх предста вників в судове засідання не забезпечив, хоча про час та мі сце розгляду справи був пові домлений належним чином. У зв ' язку з нез' явленням предс тавників відповідача та нена данням витребуваних доказів розгляд справи відкладався, ухвала про призначення розг ляду справи та повістки напр авлялися відповідачу за адре сою, внесеною відповідачем д о Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців.
Відповідно до положень ста тті 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України спра ва вирішується на підставі н аявних в ній доказів.
Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ника позивача, всебічно і пов но з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, об' єктивно оцінив ши докази, які мають юридичне значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, су д -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмежено ю відповідальністю “Професі йний адміністратор пенсійни х фондів “Центр пенсійного з абезпечення” (ідентифікацій ний код 35372713), відповідно до стат ті першої Закону України “Пр о недержавне пенсійне забезп ечення” є юридичною особою, щ о здійснює адміністрування н едержавних пенсійних фондів , зокрема Корпоративного нед ержавного пенсійного фонду “ Поштовик”.
Державною комісією з регул ювання ринків фінансових пос луг України за наслідками ан алізу інформації про діяльні сть недержавних пенсійних фо ндів за 2008 рік, що оприлюднюєть ся шляхом опублікування, под аної адміністраторами недер жавних пенсійних фондів до Д ержавної комісії з регулюван ня ринків фінансових послуг України, за результатами яко ї складено акт про порушення від 27 липня 2009 року №41/3/1-НПЗ.
Актом про порушення від 27 ли пня 2009 року №41/3/1-НПЗ встановлено , що ТОВ “Професійний адмініс тратор пенсійних фондів “Цен тр пенсійного забезпечення” , що здійснює адмініструванн я Корпоративного недержавно го пенсійного фонду “Поштови к” порушено вимоги законодав ства про фінансові послуги, а саме частини другої статті 53 Закону України “Про недержав не пенсійне забезпечення”, п ідпункту 1.2 пункту 1 розділу 3 П оложення про подання адмініс тратором недержавного пенсі йного фонду звітності з неде ржавного пенсійного забезпе чення (далі по тексту - Положен ня), у частині не подання адмін істратором інформації про ді яльність недержавного пенсі йного фонду до Державної ком ісії з регулювання ринків фі нансових послуг України, що п овинна бути оприлюднена шлях ом опублікування в друковани х засобах масової інформації , у встановлені Положенням ст роки, а саме не пізніше 01 червн я року наступного за звітним .
На підставі акту про поруше ння від 27 липня 2009 року №41/3/1-НПЗ д о ТОВ “Професійний адмініст ратор пенсійних фондів “Цент р пенсійного забезпечення” з астосовано заходи впливу у в игляді штрафу у розмірі 3 400 гр н., накладеного постановою пр о застосування штрафу за пор ушення вимог законодавства у сфері фінансових послуг від 05 серпня 2009 року №41/3/1/3/4-НПЗ.
Постанову про застосуванн я штрафу за порушення вимог з аконодавства у сфері фінансо вих послуг від 05 серпня 2009 року №41/3/1/3/4-НПЗ позивачем направлен о рекомендованим листом зі з воротнім повідомленням про в ручення відповідачу за адрес ою, внесеною відповідачем до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців, однак зазна чена кореспонденція поверну лась позивачу у зв' язку з не знаходженням підприємства з а юридичною адресою.
В матеріалах справи відсут ні докази сплати штрафу заст осованого постановою про зас тосування штрафу за порушенн я вимог законодавства у сфер і фінансових послуг від 05 сер пня 2009 року №41/3/1/3/4-НПЗ, як і відсут ні докази того, що платником р озпочато процедуру оскаржен ня постанови про застосуванн я штрафу.
Окружний адміністративний суд міста Києва погоджуєтьс я з доводами позивача з насту пних підстав.
Закон України “Про фінансо ві послуги та державне регул ювання ринків фінансових пос луг” встановлює загальні пра вові засади у сфері надання ф інансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з нада ння фінансових послуг.
Відповідно до абзацу першо го статті 1 Закону України “Пр о недержавне пенсійне забезп ечення” адміністратором нед ержавного пенсійного фонду є юридична особа, що здійснює а дміністрування недержавних пенсійних фондів на умовах ц ього Закону.
Згідно з частиною першою ст атті 53 Закону України “Про нед ержавне пенсійне забезпечен ня” недержавні пенсійні фонд и, страхові організації та ба нківські установи, які надаю ть послуги з недержавного пе нсійного забезпечення, інфор мують громадськість про здій снювану ними діяльність з не державного пенсійного забез печення шляхом оприлюднення інформації. Вимоги до складу інформації, яка підлягає опр илюдненню, та періодичності її оприлюднення встановлює Д ержавна комісія з регулюванн я ринків фінансових послуг У країни. Інформація, що оприлю днюється недержавним пенсій ним фондом, обов' язково пов инна містити дані про зміни ч истої вартості активів пенсі йного фонду та чистої вартос ті одиниці пенсійних внесків цього фонду.
Відповідно до частини друг ої статті 53 Закону України “Пр о недержавне пенсійне забезп ечення” оприлюднення інформ ації здійснюється шляхом опу блікування її у порядку, вста новленому Державною комісіє ю з регулювання ринків фінан сових послуг України, в друко ваних та електронних засобах масової інформації. Інформа ція, що підлягає оприлюдненн ю відповідно до цього Закону , не є конфіденційною.
Приписи підпункту 1.2 пункту 1 розділу 3 Положення про опри люднення інформації про діял ьність недержавного пенсійн ого фонду визначають, що інфо рмація про діяльність пенсій ного фонду за звітний рік опр илюднюється шляхом її опублі кування в одному з друковани х засобів масової інформації , перелік яких визначено Держ фінпослуг, не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Інформація, що оприлюднена шляхом опублікування в друк ованих засобах масової інфор мації, подається до Держфінп ослуг Адміністратором фонду у вигляді оригіналу відпові дних сторінок примірника дру кованого засобу масової інфо рмації, на яких було розміщен о інформацію, що оприлюднюва лась, та титульного аркуша (пе ршої сторінки) цього видання або їх копії, завіреної керів ником Адміністратора фонду, та супровідного листа за під писом керівника Адміністрат ора фонду протягом 20 календар них днів з дати виходу відпов ідного номера такого друкова ного засобу масової інформац ії.
Як вбачається з матеріалів справи, станом на 20 вересня 2010 р оку відповідач не надав пози вачу вказаних документів, як і підтверджують оприлюдненн я інформації про діяльність адміністратора.
Норми статті 5 Закону Україн и “Про недержавне пенсійне з абезпечення” визначають обо в' язок адміністраторів про водити планові аудиторські п еревірки не рідше одного раз у на рік. При поданні річної зв ітності Державній комісії з регулювання ринків фінансов их послуг України і Державні й комісії з цінних паперів та фондового ринку адміністрат ор і компанія з управління ак тивами обов' язково додають до зазначеної звітності коп ію аудиторського висновку вс тановленого зразка.
Згідно пункту 2 розділу 4 Пол оження про подання адміністр атором недержавного пенсійн ого фонду звітності з недерж авного пенсійного забезпече ння, копії аудиторських висн овків за наслідками проведен ня аудиту річної фінансової звітності та звітності з нед ержавного пенсійного забезп ечення, визначеної цим Полож енням, мають бути подані до Де ржфінпослуг. Такі аудиторськ і висновки можуть бути подан і Адміністратором не пізніше 1-го квітня наступного за звіт ним роком.
З матеріалів справи вбачає ться, що Товариством з обмеже ною відповідальністю “Профе сійний адміністратор пенсій них фондів “Центр пенсійного забезпечення” не було подан о копії аудиторських висновк ів у встановлений приписами чинного законодавства строк .
Державна комісія з регулюв ання ринків фінансових послу г України, Національний банк України і Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку в межах своєї компетен ції мають право організувати перевірку діяльності пенсій ного фонду, адміністратора, к омпанії з управління активам и, зберігача, страхової орган ізації та банківської устано ви, що надають послуги у сфері недержавного пенсійного заб езпечення, самостійно або із залученням аудитора.
Відповідно до абзацу 2 части ни 3 статті 5 Закону Державна к омісія з регулювання ринків фінансових послуг України, Н аціональний банк України і Д ержавна комісія з цінних пап ерів та фондового ринку в меж ах своєї компетенції мають п раво організувати перевірку діяльності пенсійного фонду , адміністратора, компанії з у правління активами, зберігач а, страхової організації та б анківської установи, що нада ють послуги у сфері недержав ного пенсійного забезпеченн я, самостійно або із залученн ям аудитора. Оплата таких пер евірок не може здійснюватися за рахунок особи, що перевіря ється.
Згідно пунктом 1 Положення п ро Державну комісію з регулю вання ринків фінансових посл уг України, Державна комісія з регулювання ринків фінанс ових послуг України (Держфін послуг) є центральним органо м виконавчої влади, діяльніс ть якого спрямовується і коо рдинується Кабінетом Мініст рів України. Держфінпослуг є спеціально уповноваженим ор ганом виконавчої влади у сфе рі регулювання ринків фінанс ових послуг у межах, визначен их законодавством.
Загальні правові засади у с фері надання фінансових посл уг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за дія льністю з надання фінансових послуг встановлюються Закон ом України “Про фінансові по слуги та державне рулювання ринків фінансових послуг”.
Положення підпунктів 10, 11 час тини першої статті 28 Закону Ук раїни “Про фінансові послуги та державне рулювання ринкі в фінансових послуг” у визна чають, що уповноважений орга н у межах своєї компетенції у разі порушення законодавств а про фінансові послуги, норм ативно-правових актів Уповно важеного органу застосовує з аходи впливу та накладає адм іністративні стягнення; звер тається до суду та господарс ького суду з позовами (заявам и) у зв' язку з порушенням зак онодавства України про фінан сові послуги.
Відповідно до частини перш ої статті 39 Закону України “Пр о фінансові послуги та держа вне рулювання ринків фінансо вих послуг”, у разі порушення законів та інших нормативно -правових актів, що регулюють діяльність з надання фінанс ових послуг, Уповноважений о рган застосовує заходи вплив у відповідно до закону.
Положення пункту 2 частини п ершої статті 41 Закону України “Про фінансові послуги та де ржавне рулювання ринків фіна нсових послуг” передбачають відповідальність за ненадан ня, несвоєчасне надання або н адання завідомо недостовірн ої інформації - у розмірі до 1000 неоподатковуваних мінімумі в доходів громадян, але не біл ьше одного відсотка від розм іру статутного (пайового) кап італу юридичної особи - суб' єкта підприємницької діяльн ості, що вчинила правопоруше ння. Постановою про застосув ання штрафу за порушення вим ог законодавства у сфері фін ансових послуг від 05 серпня 2009 року №41/3/1/3/4-НПЗ накладено штраф у розмірі 3 400 грн., тобто в межа х, визначених пунктом 2 частин и першої статті 41 Закону Украї ни “Про фінансові послуги та державне рулювання ринків ф інансових послуг”.
Частинами другою та третьо ю статті 41 Закону України “Про фінансові послуги та держав не рулювання ринків фінансов их послуг” передбачено, що рі шення Уповноваженого органу про застосування штрафних с анкцій може бути оскаржено в суді. Штрафи, накладені Уповн оваженим органом, стягуються у судовому порядку.
Як вбачається з наявних в ма теріалах справи доказів, поз ивачем листом від 06 серпня 2009 р оку №9887/08-8 направлено відповід ачу постанову від 05 серпня 2009 р оку №41/3/1/3/4-НПЗ про застосування штрафу в розмірі 3 400 грн., яку Т овариством з обмеженою відпо відальністю “Професійний ад міністратор пенсійних фонді в “Центр пенсійного забезпеч ення” самостійно не виконано .
Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.
Враховуючи викладене, суд д ійшов висновку, що позовні ви моги Першого заступника прок урора Шевченківського район у міста Києва в інтересах дер жави в особі Державної коміс ії з регулювання ринків фіна нсових послуг України підляг ають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) згідно ча стини четвертої статті 94 Коде ксу адміністративного судоч инства України стягненню з в ідповідача не підлягають.
Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний по зов Першого заступника проку рора Шевченківського району міста Києва в інтересах держ ави в особі Державної комісі ї з регулювання ринків фінан сових послуг України задовол ьнити.
2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю “П рофесійний адміністратор пе нсійних фондів “Центр пенсій ного забезпечення” (03055, м. Київ , вул. Ванди Василевської, 7-Б, оф . 502, ідентифікаційний номер 3537271 3) на рахунок відділення Держа вного казначейства у Шевченк івському районі в міста Києв а (ЗКПО 26077968, банк одержувача - управління Державного казна чейства в місті Києві (УДК в мі сті Києві), МФО 820019; рахунок 311180689000 11, код платежу 21081100, символ звітн ості банку 100) штраф за порушен ня вимог законодавства у сфе рі фінансових послуг у розмі рі 3 400,00грн. (три тисячі чотирист а гривень).
Постанова набирає закон ної сили відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України.
Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції за правилами, встанов леними статтями 185-187 Кодексу ад міністративного судочинств а України.
Суддя В.А. Кузьменко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2010 |
Оприлюднено | 26.10.2010 |
Номер документу | 11770593 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні