печерський районний суд міста києва
Справа № 757/11721/24-к
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 березня 2024 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в м. Києві клопотання слідчого Першого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві, ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні № 62021100020000265, -
ВСТАНОВИВ:
На розгляд слідчого судді надійшло клопотання слідчого Першого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві, ОСОБА_3 про накладення арешту на майно підозрюваної ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме:
- квартиру загальною площею 86,7 кв.м., реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2247676332218, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 ; земельну ділянку з кадастровим номером 3221889000:18:210:0265, загальною площею 0,0688 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2047331732218.
Обґрунтовуючи клопотання, слідчий зазначає, що Першим слідчим відділом Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві, за процесуального керівництва Київської обласної прокуратури здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62021100020000265 від 27.07.2021 за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 4 ст. 190, ч. 3 ст. 27, ч. 2 ст. 209 КК України, ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 4 ст. 190, ч. 2 ст. 27, ч. 2 ст. 209, ч. 2, 4 ст. 358 КК України, ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 4 ст. 190 КК України.
В ході досудового розслідування встановлено, що у ОСОБА_5 під час огляду території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту), точна дата проведення якого не встановлена але не пізніше квітня 2020 року, виник умисел на заволодіння вільними від забудови земельними ділянками, розміщеними на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту) для власних комерційних інтересів шляхом обману.
Зокрема, за задумами ОСОБА_5 , вказані території можливо було використати під комерційну забудову або ж продати зацікавленим особам за вигідною ціною.
Усвідомлюючи, що реалізація такого плану потребує відповідної компетенції та обізнаності у сфері земельного законодавства України, а також розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок безоплатно у власність громадян, ОСОБА_5 вирішив залучити до нього свого брата ОСОБА_6 , який обізнаний з положеннями земельного законодавства України та якому 12.03.2019 кваліфікаційною комісією Національного університету біоресурсів і природокористування України видано кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника № НОМЕР_1 , який погодився стати учасником і співвиконавцем зазначених планів.
Однак реалізація цих планів була неможлива без отримання права власності на земельні ділянки, які ОСОБА_5 та ОСОБА_6 планували використати в комерційних цілях.
В той же час, ОСОБА_5 та ОСОБА_6 достовірно розуміли та усвідомлювали те, що бажані до відведення у приватну власність земельні ділянки, які розташовані на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту), відносяться до земель лісогосподарського призначення, які перебувають у постійному користуванні Державного підприємства «Київська лісова науково-дослідна станція» (ЄДРПОУ 00152595), що обумовлювало існування законодавчих заборон та обмежень, які перешкоджали законній процедурі отримання земельних ділянок у приватну власність громадян, а тому розробили план, який передбачав отримання таких земель у власність шляхом реалізації протиправної схеми шахрайства, спрямований на заволодіння чужим майном шляхом обману уповноважених органів державної влади та місцевого самоврядування.
За цим планом, що мав створювати видимість законності проведених процедур, необхідно було здійснити пошук громадян України, які мали використати своє право на безоплатну приватизацію земельних ділянок, так званих «підставних осіб», звернення від їх імені до органів державної влади та органів місцевого самоврядування, які уповноважені приймати рішення про безоплатне виділення земельних ділянок у приватну власність громадян, розробку необхідної документації із землеустрою, проходження її процедур погодження і затвердження, внесення відомостей про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку за конкретною особою.
В подальшому, після проходження цих процедур через укладення цивільно-правових угод ОСОБА_5 та ОСОБА_6 повинні отримати земельні ділянки у приватну власність або оформити таке право власності на підконтрольних їм осіб.
Зокрема, впродовж квітня-червня 2020 року ОСОБА_5 із залученням невстановлених осіб здійснили пошук необхідної кількості осіб, які погодилися використати своє право на безоплатну приватизацію земельних ділянок, так званих «підставних осіб», зібравши їх особисті дані та отримавши копії сторінок паспортів.
Виконати роль таких осіб погодилися: ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 .
Вказані особи не мали дійсних намірів на отримання земельних ділянок у приватну власність та погодилися надати свої паспортні дані і виконати роль так званих «підставних осіб».
Надалі, діючи відповідно до розробленого плану, ОСОБА_5 та ОСОБА_6 переходили до наступного етапу його реалізації, на якому передбачалося звернення до Вишгородської районної державної адміністрації Київської області з клопотаннями про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту) від імені так званих «підставних осіб» та із використанням їх паспортних даних.
Виконуючи вказане, ОСОБА_5 у невстановлений час, але не пізніше 05.06.2020, та в невстановленому місці підготував від імені 15 вказаних громадян клопотання встановленого зразка до Вишгородської районної державної адміністрації Київської області про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для індивідуального дачного будівництва орієнтовною площею 0,10 га на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту).
Всі 15 клопотань подані до Вишгородської районної державної адміністрації Київської області та 05.06.2020 зареєстровані Вишгородською районною державною адміністрацією Київської області за реєстраційними номерами: 7-14/1542, 7-14/1543, 7-14/1544, 7-14/1545, 7-14/1546, 7-14/1547, 7-14/1548, 7-14/1549, 7-14/1550, 7-14/1551, 7-14/1552, 7-14/1553, 7-14/1554, 7-14/1555, 7-14/1556.
Надалі, за результатом розгляду вказаних клопотань, розпорядженням Вишгородської районної державної адміністрації Київської області від 15.06.2020 № 282 «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту)» надано вказаним вище 15 громадянам України дозвіл на розроблення проекту із землеустрою щодо відведення безоплатно у власність земельних ділянок для індивідуального дачного будівництва орієнтовною площею 0,10 га на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту).
Після вказаного, діючи відповідно до розробленого плану, ОСОБА_5 і ОСОБА_6 переходили до наступного етапу його реалізації, на якому передбачалося розроблення землевпорядної документації, а саме проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту).
На цьому етапі передбачалось виготовлення зазначеної землевпорядної документації ОСОБА_6 , якому 12.03.2019 кваліфікаційною комісією Національного університету біоресурсів і природокористування України видано кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника № 014121. Вказаний кваліфікаційний сертифікат підтверджує відповідність інженера-землевпорядника кваліфікаційним характеристикам професії та його спроможність самостійно складати окремі види документації із землеустрою та документації з оцінки земель (крім експертної грошової оцінки земельних ділянок), виконувати топографо-геодезичні і картографічні роботи, проводити інвентаризацію земель, перевіряти якість ґрунтових, геоботанічних та інших обстежень земель при здійсненні землеустрою.
В цей час, ОСОБА_6 , будучи сертифікованим інженером-землевпорядником достовірно розумів та усвідомлював, що складання такої документації буде містити недостовірні відомості, оскільки заплановані до відведення земельні ділянки належать до земель лісогосподарського призначення, які перебувають у постійному користуванні Державного підприємства «Київська лісова науково-дослідна станція» (ЄДРПОУ 00152595).
Так, 12.03.2019 ОСОБА_6 зареєстрований як фізична особа-підприємець (ФОП), про що виконано запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань №20740000000037744, з визначенням основного виду економічної діяльності 71.12 - діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах.
Маскуючи свої протиправні дії з метою не викриття останніх у вчиненні протиправного діяння, ОСОБА_6 як ФОП « ОСОБА_6 » 12.08.2020 складено Договір № 0820/1 із використанням анкетних даних вищевказаних 15 громадян України, які останній отримав попередньо від ОСОБА_5 , предметом якого є виконання комплексу проектно-вишукувальних робіт (ПВР) з підготовки матеріалів та розробки проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту).
Крім того, ОСОБА_6 як ФОП « ОСОБА_6 » складено завдання на виконання робіт, яке є Додатком № 2 до Договору № 0820/1 від 12.08.2020, яким визначено документи і матеріали, що повинні бути представленні за результатом виконаних робіт, а саме: проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту).
Надалі, діючи згідно заздалегідь розробленого ОСОБА_5 та ОСОБА_6 злочинного плану, останній у невстановлені слідством дату та час, але не пізніше 14.09.2021, перебуваючи за місцем здійснення своєї господарської діяльності як ФОП « ОСОБА_6 » у АДРЕСА_2 , склав проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту).
При цьому, у пояснювальній записці, яка міститься у проекті землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту) ОСОБА_6 як ФОП « ОСОБА_6 » умисно зазначено, завідомо неправдиві відомості про те, що відповідно до плану лісонасаджень Старопетрівського лісництва ДП «Київська ЛДНС» земельні ділянки не відносяться до лісів (план лісонасаджень додається).
Надалі, у невстановлені слідством дату та час, але не пізніше 14.09.2021, перебуваючи за адресою: АДРЕСА_2 , діючи умисно, достовірно знаючи про те, що проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту) містить неправдиві відомості, проставив власні підписи та відтиски печатки, як фізична особа-підприємець та сертифікований інженер-землевпорядник та таким чином надав їм офіційного значення, у зв`язку із чим останній склав та видав завідомо підроблені офіційні документи, а саме проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту), який посвідчує певні факти, що мають юридичне значення.
В подальшому, ОСОБА_6 як ФОП « ОСОБА_6 » 14.09.2021 складено лист на адресу Петрівського сільського голови про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту), додавши у додатку до останнього проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту), який містив вказані вище завідомо недостовірні відомості, що зареєстрований Петрівською сільською радою 10.12.2021 за № 03-15/2837.
Розгляд вказаного листа та додатку до нього 24.12.2021 здійснений депутатами Петрівської сільської ради Вишгородського району Київської області на 17-ій сесії 8-го скликання, які не будучи обізнаними з недостовірними відомостями зазначеними в проекті землеустрою та сприймаючи останній як такий, що відповідає вимогами чинного законодавства України, а відтак будучи введеними в оману, прийняли шляхом голосування рішення № 887 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки», яким затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок НОМЕР_2 громадянам у власність для індивідуального дачного будівництва, які розташовані в селі Лютіж Вишгородського району Київської області та передано у власність земельні ділянки наступним громадянам:
1) ОСОБА_16 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0164, площею 0,0889 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області;
2) ОСОБА_13 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0002, площею 0,0889 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області;
3) ОСОБА_15 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0205, площею 0,0889 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області;
4) ОСОБА_14 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0174, площею 0,0889 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області;
5) ОСОБА_20 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0170, площею 0,0889 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області;
6) ОСОБА_8 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0004, площею 0,0740 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області;
7) ОСОБА_11 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0173, площею 0,0783 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області;
8) ОСОБА_21 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0165, площею 0,0991 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області;
9) ОСОБА_7 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0169, площею 0,0906 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області;
10) ОСОБА_22 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0171, площею 0,0992 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області;
11) ОСОБА_12 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0003, площею 0,0992 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області;
12) ОСОБА_19 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0167, площею 0,0992 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області;
13) ОСОБА_18 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0166, площею 0,0992 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області;
14) ОСОБА_17 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0172, площею 0,0992 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області;
15) ОСОБА_9 передано у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва з кадастровим номером 3221885200:03:059:0168, площею 0,0992 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області.
В той же час, зважаючи на допущену технічну помилку у рішенні Петрівської сільської ради Вишгородського району Київської області № 887 від 24.12.2021, Петрівською сільською радою Вишгородського району Київської області 18.02.2022 на 20-ій сесії 8-го скликання прийнято рішення № 1051 «Про внесення змін в рішення від 24.12.2022 №887», яким внесено зміни в пункт 11 рішення Петрівської сільської ради від 24.12.2021 №887 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки» та викладеного його в новій редакції, а саме: «11. Передати гр. ОСОБА_10 у власність земельну ділянку для індивідуального дачного будівництва кадастровий номер 3221885200:03:059:0171 площею 0,0992 га, яка розташована в селі Лютіж Вишгородського району Київської області».
Досягнувши цілей адміністративного характеру, які передбачали отримання в органах державної влади та органах місцевого самоврядування відповідних розпоряджень та рішень, якими забезпечувалось безоплатне відведення у власність так званих «підставних осіб» земельних ділянок, ОСОБА_5 та ОСОБА_6 діючи спільно заздалегідь розробленого злочинного плану, перейшли до наступної фази його реалізації, що передбачала здійснення державної реєстрації прав на зазначені земельні ділянки на так званих «підставних осіб», що у подальшому забезпечувало б ОСОБА_5 та ОСОБА_6 здійснення контролю над вказаними земельними ділянками та їх подальше використання.
Усвідомлюючи необхідність обов`язкової особистої явки так званих «підставних осіб» до державного реєстратора прав та не маючи фактичної змоги її забезпечити, що обумовлювало виникнення перешкод, ОСОБА_5 та ОСОБА_6 почали здійснювати пошук державного реєстратора прав, який за умови відсутності відповідних громадян забезпечив би протиправний розгляд заяв про державну реєстрацію прав та їх обтяжень із наданими ОСОБА_5 та ОСОБА_6 документами від імені таких осіб, а також прийняв рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень із подальшим внесенням відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
З цією метою, у невстановлені слідством час та місці але не пізніше 19.01.2022, ОСОБА_5 , зважаючи на дружні та ділові зв`язки з ОСОБА_23 , а також його дружиною ОСОБА_4 , яка обіймала посаду державного реєстратора Пірнівської сільської ради Вишгородського району Київської області, вирішив залучити до розробленого злочинного плану ОСОБА_4 , яка погодилась стати учасником і співвиконавцем зазначених планів.
Так, розпорядженням Пірнівської сільської ради Вишгородського району Київської області від 05.01.2021 №4-к «Про прийняття на роботу ОСОБА_4 » ОСОБА_4 прийнято на посаду державного реєстратора відділу державної реєстрації та архітектурно будівельного контролю Пірнівської сільської ради з 06.01.2021.
Згідно п. 1.1. Положення про Відділ державної реєстрації та архітектурно-будівельного контролю Пірнівської сільської ради (Положення), яке є додатком до рішення Пірнівської сільської ради від 10.21.2021 № 817-16-VIII, відділу державної реєстрації та архітектурно-будівельного контролю Пірнівської сільської ради є структурним підрозділом апарату Пірнівської сільської ради та реалізує повноваження покладені на місцеве самоврядування щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, питань державного архітектурно-будівельного контролю, містобудівної діяльності, а також з надання відомостей з Державного земельного кадастру, без створення окремої юридичної особи.
Відповідно до п. 1.4. Положення, у своїй діяльності відділ державної реєстрації та архітектурно-будівельного контролю Пірнівської сільської ради керується Конституцією і законами України, постановами Верховної Ради України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, актами Президента України з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Законами України «Про державний земельний кадастр», «Про регулювання містобудівної діяльності», наказами Міністерства юстиції України, наказами Міністерства розвитку громад та територій України, Державної сервісної служби містобудування України, Державної інспекції архітектури та містобудування України, рішеннями Пірнівської сільської ради, розпорядженнями сільського голови, даним Положенням та іншими нормативно-правовими актами.
Згідно п. 2.1. Положення, основними завданнями відділу державної реєстрації та архітектурно-будівельного контролю Пірнівської сільської ради є: забезпечення реалізації юридичними та фізичними особами свої прав у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (п. 2.1.2.); забезпечення виконання покладених на орган місцевого самоврядування повноважень щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а також реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (п. 2.1.3.).
У відповідності до п. 2.2. Положення, у межах своєї компетенції відділ державної реєстрації та архітектурно-будівельного контролю Пірнівської сільської ради здійснює повноваження державного реєстратора, передбачені Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»: здійснює державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та проведення інших реєстраційних дій відповідно до Закону (п. 2.2.1.); здійснює формування та ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та інших державних реєстрів (п. 2.2.2.); здійснює заходи щодо підвищення ефективності роботи у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та кваліфікації державних реєстраторів (п. 2.2.4.); забезпечує прийом та видачу документів, пов`язаних з проведенням державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, наданням інформації з Державного реєстру речових прав (п. 2.2.5.); встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями (п. 2.2.6.); організовує роботу, пов`язану із забезпеченням діяльності у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (п. 2.2.8.); забезпечує надання інформації про державну реєстрацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (п. 2.2.9.); надання витягів та виписок, інформаційних довідок із реєстрів відповідно до закону (п. 2.2.13.);
Згідно п. 3.7. Положення, державний реєстратор речових прав на нерухоме майно під час проведення державної реєстрації речових прав на земельні ділянки має безпосередній доступ та користується відомостями з Державного земельного кадастру в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 5.1. Положення, працівники відділу державної реєстрації та архітектурно-будівельного контролю Пірнівської сільської ради несуть персональну відповідальність за належне виконання покладених на них та відділ державної реєстрації та архітектурно-будівельного контролю Пірнівської сільської ради даним положенням повноважень у порядку, передбаченому чинним законодавством України. Повноваження відділу державної реєстрації та архітектурно-будівельного контролю Пірнівської сільської ради розподіляються начальником між працівниками відділу та закріплюються у посадових інструкціях.
Згідно п. 5.2. Положення, працівники відділу за порушення законодавства несуть відповідальність відповідно до чинного законодавства України.
У відповідності до п. 1.6. посадової інструкції державного реєстратора відділу державної реєстрації та архітектурно будівельного контролю Пірнівської сільської ради Вишгородського району Київської області (далі посадова інструкція), яка затверджена Пірнівським сільським головою 04.01.2021 та з якою ОСОБА_4 ознайомлена 06.01.2021, держаний реєстратор є посадовою особою органу місцевого самоврядування і керується в своїй роботі Конституцією України, Кодексами України, законами України, постановами Верховної Ради України, указами та розпорядженнями Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, рішеннями Пірнівської сільської ради та її виконавчого комітету, Регламентом Пірнівської сільської ради, Положенням про апарат Пірнівської сільської ради та її виконавчих органів, Положенням про відділ державної реєстрації та архітектурного будівельного контролю, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, розпорядчими документами сільського голови, іншими нормативного-правовими актами України та цією посадовою інструкцією.
Відповідно до завдань, обов`язків та повноважень у відповідності до посадової інструкції, ОСОБА_4 : здійснює свою діяльність у межах наданих повноважень відповідно до чинного законодавства та Положень про відділ (п. 2.1.); здійснює державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (п. 2.6.); перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення (п. 2.7.).
Пунктом 3.8. посадової інструкції визначено, що державний реєстратор має право повідомляти про виявлені в процесі своєї діяльності порушення і невідповідності і вносити пропозиції щодо їх усунення.
Згідно відповідальності, яка визначена посадовою інструкцією: державний реєстратор несе персональну відповідальність за виконання покладених на нього завдань (п. 4.1.); за порушення законодавства у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно державний реєстратор несе дисциплінарну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність у порядку, встановленому законом (п. 4.2.).
Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація прав проводиться в такому порядку з урахуванням особливостей, визначених цим Законом: 1) прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; 2) виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв; 4) перевірка документів та/або відомостей Державного реєстру прав, відомостей реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав); 6) відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно, об`єкт незавершеного будівництва, майбутній об`єкт нерухомості та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів цих прав; 7) формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником; 8) видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.
Згідно ч. 13 ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» датою і часом державної реєстрації прав вважається дата і час реєстрації відповідної заяви, за результатом розгляду якої державним реєстратором прийнято рішення про державну реєстрацію прав.
Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» заява на проведення реєстраційних дій подається заявником у паперовій формі, а у випадках, передбачених законодавством, - в електронній формі разом з оригіналами документів, необхідних для проведення реєстраційних дій, чи їх копіями, засвідченими державними органами, органами місцевого самоврядування (якщо оригінали таких документів відповідно до законодавства залишаються у справах державних органів, органів місцевого самоврядування).
Заява на проведення реєстраційних дій у паперовій формі подається за умови встановлення особи заявника. Встановлення особи громадянина України здійснюється за паспортом громадянина України або за іншим документом, що посвідчує особу, передбаченим Законом України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус».
Згідно п. 2 ч. 4 ст. 20 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» заява про проведення реєстраційних дій, надання інформації з Державного реєстру прав не приймається в разі невстановлення особи заявника чи обсягу його повноважень на подання відповідної заяви.
У відповідності до ч. 5 ст. 20 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», у разі подання заяви про проведення реєстраційних дій у паперовій формі така заява формується, реєструється у базі даних заяв із зазначенням дати і часу реєстрації та скріплюється особистим підписом заявника, крім випадків, передбачених статтями 27-2, 27-3, 31-2 цього Закону.
Відповідно до ч. 1 ст. 21 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» рішення державного реєстратора, витяг з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав надаються в електронній та (за бажанням заявника) в паперовій формі.
Витяг з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав за бажанням заявника надається у паперовій формі. Такий витяг у паперовій формі надається з проставленням підпису та печатки державного реєстратора чи адміністратора центру надання адміністративних послуг (у разі отримання витягу шляхом звернення до центру надання адміністративних послуг).
У відповідності до п. 8 постанови Кабінету Міністрів України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяження» від 25.12.2015 № 1127 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23.08.2016 № 553), державний реєстратор за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав формує та реєструє заяву в базі даних заяв за умови оплати послуг за державну реєстрацію прав у повному обсязі та встановлення особи заявника, а також у разі, коли заява подається щодо земельної ділянки, - за умови наявності в Державному земельному кадастрі відомостей про таку земельну ділянку.
Так, у відповідності до відведеної ролі, ОСОБА_4 будучи державним реєстратором Пірнівської сільської ради Вишгородського району Київської області, мала отримати від ОСОБА_5 документи, які слугували підставою державній реєстрації права власності так званих «підставних осіб» на земельні ділянки з кадастровими номерами 3221885200:03:059:0164, 3221885200:03:059:0002, 3221885200:03:059:0205, 3221885200:03:059:0174, 3221885200:03:059:0170, 3221885200:03:059:0004, 3221885200:03:059:0173, 3221885200:03:059:0165, 3221885200:03:059:0169, 3221885200:03:059:0171, 3221885200:03:059:0003, 3221885200:03:059:0167, 3221885200:03:059:0166, 3221885200:03:059:0172, 3221885200:03:059:0168 та, за результатом їх розгляду, забезпечити прийняття рішення про їх державну реєстрацію шляхом внесення відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
ОСОБА_4 , діючи у змові з ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , отримала у невстановлений слідством час, проте не пізніше 19.01.2022 від ОСОБА_5 заздалегідь підготовлені вказані вище документи та 19.01.2022, перебуваючи в приміщенні адміністративної будівлі Пірнівської сільської ради Вишгородського району Київської області за адресою: Київська обл., Вишгородський р-н., с. Пірнове, вул. Спортивна, 1, усвідомлюючи та розуміючи законодавчу визначену необхідність особистої присутності та ідентифікації заявників, протиправно склала від імені ОСОБА_16 , ОСОБА_13 , ОСОБА_15 , ОСОБА_14 , ОСОБА_20 , ОСОБА_8 , ОСОБА_11 , ОСОБА_21 , ОСОБА_7 , ОСОБА_10 , ОСОБА_12 , ОСОБА_19 , ОСОБА_18 , ОСОБА_17 та ОСОБА_9 картки прийому заяв №№ 295234456, 295261812, 295244949, 295289776, 295259468, 295371183, 295307632, 295264979, 295304976, 295237901, 295302944, 295308960, 295239967, 295287730, 295243136 від 19.01.2022 та заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №№ 50469254, 50472178, 50470272, 50475772, 50471932, 50487033, 50477955, 50472593, 50477535, 50469535, 50477319, 50478151, 50469823, 50475519, 50470076 від 19.01.2022, тим самим засвідчивши факт отримання документів для державної реєстрації прав та їх обтяжень від вищевказаних осіб, які не були присутні при їх подачі.
Надалі, продовжуючи реалізацію заздалегідь розробленого злочинного плану та завершуючи його, ОСОБА_4 , діючи у змові з ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , прийняла рішення про державну реєстрацію прав №№ 63027827, 63030290, 63028320, 63027664, 63029937, 63027703, 63027760, 63028913, 63027616, 63027911, 63027632, 63028089, 63028572, 63028192 від 25.01.2022 з відкриттям розділу в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з внесенням відомостей про речові права на нерухоме майно.
Після вказаного, ОСОБА_4 сформовано витяги з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності:
1) № 296103839 від 25.01.2022, згідно якого земельна ділянка з кадастровим номером 3221885200:03:059:0164 площею 0,0889 га належить на праві приватної власності ОСОБА_16 ;
2) № 296125396 від 25.01.2022, згідно якого земельна ділянка з кадастровим номером 3221885200:03:059:0173 площею 0,0783 га належить на праві приватної власності ОСОБА_11 ;
3) № 296108010 від 25.01.2022, згідно якого земельна ділянка з кадастровим номером 3221885200:03:059:0170 площею 0,0889 га належить на праві приватної власності ОСОБА_20 ;
4) № 296102368 від 25.01.2022, згідно якого земельна ділянка з кадастровим номером 3221885200:03:059:0003 площею 0,0992 га належить на праві приватної власності ОСОБА_12 ;
5) № 296121162 від 25.01.2022, згідно якого земельна ділянка з кадастровим номером 3221885200:03:059:0004 площею 0,0740 га належить на праві приватної власності ОСОБА_8 ;
6) № 296102668 від 25.01.2022, згідно якого земельна ділянка з кадастровим номером 3221885200:03:059:0168 площею 0,0992 га належить на праві приватної власності ОСОБА_9 ;
7) № 296103317 від 25.01.2022, згідно якого земельна ділянка з кадастровим номером 3221885200:03:059:0172 площею 0,0992 га належить на праві приватної власності ОСОБА_17 ;
8) № 296112411 від 25.01.2022, згідно якого земельна ділянка з кадастровим номером 3221885200:03:059:0165 площею 0,0991 га належить на праві приватної власності ОСОБА_21 ;
9) № 296101914 від 25.01.2022, згідно якого земельна ділянка з кадастровим номером 3221885200:03:059:0167 площею 0,0991 га належить на праві приватної власності ОСОБА_19 ;
10) № 296104510 від 25.01.2022, згідно якого земельна ділянка з кадастровим номером 3221885200:03:059:0002 площею 0,0889 га належить на праві приватної власності ОСОБА_13 ;
11) № 296102087 від 25.01.2022, згідно якого земельна ділянка з кадастровим номером 3221885200:03:059:0166 площею 0,0992 га належить на праві приватної власності ОСОБА_18 ;
12) № 296105955 від 25.01.2022, згідно якого земельна ділянка з кадастровим номером 3221885200:03:059:0205 площею 0,0889 га належить на праві приватної власності ОСОБА_15 ;
13) № 296109766 від 25.01.2022, згідно якого земельна ділянка з кадастровим номером 3221885200:03:059:0169 площею 0,0906 га належить на праві приватної власності ОСОБА_7 ;
14) № 296107006 від 25.01.2022, згідно якого земельна ділянка з кадастровим номером 3221885200:03:059:0174 площею 0,0889 га належить на праві приватної власності ОСОБА_14 .
Оформивши у такий протиправний спосіб шляхом обману право власності на земельні ділянки на так званих «підставних осіб», організатор ОСОБА_5 та співвиконавці ОСОБА_6 та ОСОБА_4 , за попередньою змовою групою осіб, забезпечили свій фактичний контроль над земельними ділянками державної форми власності, та набули можливість вільно розпоряджатися ними на власний розсуд.
Встановлено, що земельні ділянки з кадастровими номерами 3221885200:03:059:0164, 3221885200:03:059:0002, 3221885200:03:059:0205, 3221885200:03:059:0174, 3221885200:03:059:0170, 3221885200:03:059:0004, 3221885200:03:059:0173, 3221885200:03:059:0165, 3221885200:03:059:0169, 3221885200:03:059:0171, 3221885200:03:059:0003, 3221885200:03:059:0167, 3221885200:03:059:0166, 3221885200:03:059:0172, 3221885200:03:059:0168 накладаються на землі, які перебували в постійному користуванні Державного підприємства «Київська лісова науково-дослідна станція» (ЄДРПОУ 00152595) згідно проекту організації та розвитку лісового господарства Державного підприємства «Київська лісова науково-дослідна станція» за 2014 рік та викопіювання з планшету № 6 Старопетрівського лісництва квартал 94 лісовпорядкування 2014 рік.
Території, які на даний час сформовані у земельні ділянки з кадастровими номерами 3221885200:03:059:0164, 3221885200:03:059:0002, 3221885200:03:059:0205, 3221885200:03:059:0174, 3221885200:03:059:0170, 3221885200:03:059:0004, 3221885200:03:059:0173, 3221885200:03:059:0165, 3221885200:03:059:0169, 3221885200:03:059:0171, 3221885200:03:059:0003, 3221885200:03:059:0167, 3221885200:03:059:0166, 3221885200:03:059:0172, 3221885200:03:059:0168, станом на 19.01.2022 належали до земель лісогосподарського призначення, які перебували у постійному користуванні Державного підприємства «Київська лісова науково-дослідна станція» (ЄДРПОУ 00152595) згідно проекту організації та розвитку лісового господарства Державного підприємства «Київська лісова науково-дослідна станція» за 2014 рік та викопіювання з планшету № 6 Старопетрівського лісництва квартал 94 лісовпорядкування 2014 рік.
Розроблена документація із землеустрою, а саме - проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок 15 громадянам України для індивідуального дачного будівництва на території Лютізької сільської ради Вишгородського району Київської області (за межами населеного пункту), розроблений ФОП ОСОБА_6 у 2020 році, та її погодження не відповідають вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування.
Загальна ринкова вартість відведених у власність земельних ділянок із кадастровими номерами 3221885200:03:059:0164, 3221885200:03:059:0173, 3221885200:03:059:0170, 3221885200:03:059:0003, 3221885200:03:059:0004, 3221885200:03:059:0168, 3221885200:03:059:0172, 3221885200:03:059:0165, 3221885200:03:059:0167, 3221885200:03:059:0002, 3221885200:03:059:0166, 3221885200:03:059:0205, 3221885200:03:059:0169, 3221885200:03:059:0174 станом на 19.01.2022 становить 9 014 294,00 грн., що у шістсот і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян на момент вчинення кримінального правопорушення та відповідно до п. 4 Примітки 1 до ст.185 КК України є особливо великим розміром.
У кримінальному провадженні ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 4 ст. 190 КК України.
Відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкту нерухомого майна за № 369046170 від 08.03.2024, квартира загальною площею 86,7 кв.м., реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2247676332218, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , належить на праві спільної часткової власності підозрюваній ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_3 ), а також земельна ділянка з кадастровим номером 3221889000:18:210:0265, загальною площею 0,0688 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2047331732218, належить на праві власності підозрюваній ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_3 ).
З огляду на те, що загальний розмір шкоди, завданий протиправними діями співучасників кримінального правопорушення складає 9 014 294,00 грн., та враховуючи те, що санкція ч. 4 ст. 190 КК України (у редакції станом на 05.01.2022, тобто на момент вчинення кримінального правопорушення) передбачає покарання у вигляді позбавленням волі на строк від п`яти до дванадцяти років з конфіскацією майна, слідчий вважає наявними підстави для накладення арешту на майно підозрюваної ОСОБА_4 .
Прокурор в кримінальному провадженні № 62021100020000265 ОСОБА_24 надав на адресу суду заяву про розгляд клопотання про арешт майна за його відсутності, вимоги клопотання підтримав повністю, його неявка відповідно до ч. 1 ст. 172 КПК України не перешкоджає розгляду справи.
На підставі ч. 2 ст. 172 КПК України розгляд клопотання здійснено без повідомлення власника майна, оскільки це необхідно з метою забезпечення арешту майна (повідомлення власника може призвести до відчуження об`єктів нерухомого майна).
Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Частиною 2 ст. 170 КПК України визначено, що арешт майна допускається з метою забезпечення збереження речових доказів; спеціальної конфіскації; конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Відповідно до ч. 10 ст. 170 КПК України арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, віртуальні активи, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.
13.03.2024 ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , складено повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 27, ч. 2 ст. 28, ч. 4 ст. 190 КК України /т. 2 а.м. 74-96/.
У зв`язку із неможливістю вручення ОСОБА_4 письмового повідомлення про підозру у день його складення, таке повідомлення, відповідно до вимог ст. 111, 135, 278, 279 КПК України, направлено у спосіб, передбачений цим Кодексом для вручення повідомлень, за адресою реєстрації та проживання ОСОБА_4 : /т. 2 а.м. 97-98/.
Долученими до клопотання матеріалами підтверджується наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_4 інкримінованого їй кримінального правопорушення.
Санкція ч. 4 ст. 190 КК України (у редакції Закону станом на 05.01.2022, тобто на момент вчинення кримінального правопорушення) передбачає обов`язкове додаткове покарання конфіскацію майна.
За таких обставин у слідчого судді наявні достатні підстави вважати, що суд в подальшому, у разі визнання ОСОБА_4 винуватою, може призначити покарання у виді конфіскації майна.
Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, ОСОБА_4 на праві власності належить наступне нерухоме майно:
- квартира, загальною площею 86,7 кв.м., за адресою: АДРЕСА_1 , розмір частки власності: 1/2, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2247676332218;
- земельна ділянка з кадастровим номером 3221889000:18:210:0265, загальною площею 0,0688 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2047331732218.
З огляду на викладене слідчий суддя вважає наявними передбачені ст. 170 КК України підстави для накладення арешту на вказане в клопотанні майно підозрюваної, з метою забезпечення можливої конфіскації майна, оскільки слідчим доведено, що у разі незастосування такого заходу забезпечення існують ризики зникнення та відчуження цього майна.
Відповідно до ч. 4 ст. 173 КПК України у разі задоволення клопотання слідчий суддя застосовує найменш обтяжливий спосіб арешту майна.
Також слідчий суддя вважає, що в даному випадку таке обмеження є розумним та співмірним завданням кримінального провадження.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст.170-173, 175, 309 КПК України, -
УХВАЛИВ:
Клопотання задовольнити.
Накласти арешт на майно підозрюваної ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , (РНОКПП НОМЕР_3 ), а саме:
- 1/2 частки квартири за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2247676332218;
- земельну ділянку з кадастровим номером 3221889000:18:210:0265, загальною площею 0,0688 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2047331732218, шляхом заборони відчуження та розпорядження означеним майном.
Про накладення арешту повідомити заінтересованих осіб шляхом направлення копії ухвали слідчого судді.
Підозрюваний, обвинувачений, їх захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, представник юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково. Таке клопотання під час досудового розслідування розглядається слідчим суддею, а під час судового провадження - судом.
Ухвала підлягає негайному виконанню слідчим, прокурором.
Ухвала слідчого судді може бути оскаржена протягом п`яти днів з дня її оголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2024 |
Оприлюднено | 23.04.2024 |
Номер документу | 117721829 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Шапутько С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні