Рішення
від 18.03.2024 по справі 600/8162/23-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 березня 2024 р. м. Чернівці Справа № 600/8162/23-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Боднарюка О.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Керівника Дністровської окружної прокуратури Чернівецької області, який діє в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Комунальної установи "Недобоївський сільський будинок культури по дозвіллю та відродженню народних традицій" Недобоївської сільської ради Дністровського району Чернівецької області, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Недобоївської сільської ради Дністровського району Чернівецької області, про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Керівник Дністровської окружної прокуратури Чернівецької області, який діє в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (далі - позивач), звернувся в суд з позовом до Комунальної установи "Недобоївський сільський будинок культури по дозвіллю та відродженню народних традицій" Недобоївської сільської ради Дністровського району Чернівецької області (далі - відповідач), третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Недобоївської сільської ради Дністровського району Чернівецької області, в якому просить:

- визнати бездіяльність КУ «Недобоївський сільській будинок культури по дозвіллю та відродженню народних традицій» Недобоївської сільської ради Дністровського району Чернівецької області протиправною та зобов`язати КУ «Недобоївський сільський будинок культури по дозвіллю та відродженню народних традицій» Недобоївської сільської ради Дністровського району Чернівецької області, відповідно до вимог чинного законодавства України забезпечити організацію проведення робіт щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття №98794, що розміщене за адресою: вул. Головна, 28 А, с. Недобоївці, Дністровського району Чернівецької області.

АРГУМЕНТИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ.

1. Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначає про бездіяльність КУ «Недобоївський сільський будинок культури по дозвіллю та відродженню народних традицій» Недобоївської сільської ради Дністровського району Чернівецької області протягом тривалого періоду часу та не готовність, як наслідок, споруд цивільного захисту до убезпечення життя та здоров`я членів Недобоївської територіальної громади у разі ракетних атак та проведення бойових дій, що є неприпустимим в умовах сьогодення.

Звертав увагу суду на те, що захисні споруди цивільного захисту населення, балансоутримувачем яких є відповідач, є важливими спорудами цивільного захисту, які при необхідності, а саме внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів здатні розмістити жителів територіальної громади.

Відтак вважає, що наявні достатні підстави для зобов`язання позивача вжити відповідних заходів задля приведення вищезазначених захисних споруд цивільного захисту у стан готовності до використання за призначенням.

2. Відповідач правом передбаченим ст.162 КАС України на подання відзиву не скористався та відзиву не подав.

Разом з тим, в матеріалах справи наявне клопотання представника відповідача, про розгляд справи без його участі та про визнання позовних вимог.

3. Третя особа письмових пояснень до суду не надала, однак подане клопотання, про розгляд справи без його участі, та про визнання позовних вимог.

ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ В СПРАВІ.

1. Ухвалою суду відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін за наявними у справі матеріалами. Залучено до участі в справі Недобоївську сільську раду Дністровського району Чернівецької області, в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору.

ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ ОБСТАВИНИ ТА ВІДПОВІДНІ ПРАВОВІДНОСИНИ.

1. З матеріалів справи судом встановлено, що на території Недобоївської сільської ради за адресою: вул. Головна, 28 А, с. Недобоївці, Дністровського району Чернівецької області, розміщено захисну споруду цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 98794, яке в умовах військової агресії російської федерації проти України через недодержання та порушення балансоутримувачем вимог законодавства України в сфері використання та забезпечення функціонування об`єктів цивільного захисту (захисних споруд) є обмежено готовим до використання за призначенням, через що не здатне забезпечити захист цивільного населення та у разі використання за призначенням може створювати загрозу для життя та здоров`я людей.

2. Балансоутримувачемзахисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття № 98794 є КУ «Недобоївський сільський будинок культури по дозвіллю та відродженню народних традицій» Недобоївської сільської ради.

3. Хотинським PC У ДСНС у Чернівецькій області в межах наданих повноважень, у 2020 році здійснено перевірку дотримання суб`єктом господарювання - КУ «Недобоївський сільський будинок культури по дозвіллю та відродженню народних традицій» Недобоївської сільської ради, що розміщений за адресою: вул. Головна, 28 А с. Недобоївці, Дністровського району Чернівецької області вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, в т. ч. щодо питань цивільного захисту у даній сфері.

4. Так, за результатами планової перевірки складено акт від 25.03.2020 № 105 та внесено припис із вимогою вжити відповідних заходів щодо приведення захисної споруди у відповідність до вимог Наказу МВС України № 579.

5. 14.06.2023 проведено оцінку стану готовності захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття (ПРУ), що розміщене за адресою: вул. Головна, 28-А с. Недобоївці, Дністровського району Чернівецької області, загальною площею 335,4 м2, місткістю на 500 осіб, вбудована у будівлю 2 поверхи.

6. За результатами оцінки складено Акт, згідно якого протирадіаційне укриття визначено як обмежено готове до використання за призначенням та таке, що підлягає поточному ремонту усіх приміщень з метою приведення укриття у відповідність до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018 «Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту».

7. Дністровська окружна прокуратура, встановивши факт недотримання та порушення законодавства України в сфері використання та забезпечення функціонування об`єктів цивільного захисту (захисних споруд), що призводить до порушення інтересів держави, зверталась до КУ «Недобоївський сільський будинок культури по дозвіллю та відродженню народних традицій» Недобоївської сільської ради Дністровського району Чернівецької області, з відповідним запитом та вимогою надати інформацію про вжиті заходи із забезпечення належного утримання захисних споруд цивільного захисту.

8. Разом з тим, відповідь з КУ «Недобоївський сільський будинок культури по дозвіллю та відродженню народних традицій» Недобоївської сільської ради Дністровського району Чернівецької області до окружної прокуратури не надходила.

ДО ВКАЗАНИХ ПРАВОВІДНОСИН СУД ЗАСТОСОВУЄ НАСТУПНІ ПОЛОЖЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ТА РОБИТЬ ВИСНОВКИ ПО СУТІ СПОРУ.

1.Згідно зі статтею 131-1 Конституції України в Україні діє прокуратура, яка здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

2. Відповідно до ст. 50 Конституції України кожен має право на безпечне для життя і здоров`я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди.

Статтею 27 Конституції України також визначено, що кожна людина має невід`ємне право на життя, обов`язок держави - захищати життя людини.

3. Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 64/2022 на території України з 24.02.2022 на 30 діб введено воєнний стан, який продовжений на відповідний термін на підставі указів Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні».

4. Відповідно до ст. 2 Закону України «Про оборону України» оборона України базується на готовності та здатності органів державної влади, усіх складових сектору безпеки і оборони України, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту, національної економіки до переведення, при необхідності, з мирного на воєнний стан та відсічі збройній агресії, ліквідації збройного конфлікту, а також готовності населення і території держави до оборони.

Згідно ст. 3 Закону України «Про оборону України» підготовка держави до оборони в мирний час, серед іншого, включає: забезпечення готовності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту об`єктів критичної інфраструктури до виконання завдань цивільного захисту в особливий період, зокрема у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права.

5. Відповідно до п. 14 ч. 1 ст. 2 Кодексу цивільного захисту України (далі Кодекс ЦЗ) захисні споруди цивільного захисту - інженерні споруди, призначені для захисту населення від впливу небезпечних факторів, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів. До захисних споруд цивільного захисту належать сховища та протирадіаційні укриття, а також споруди подвійного призначення.

Цивільним захистом, відповідно до ст. 4 Кодексу ЦЗ, є комплекс заходів, які реалізуються на території України в мирний час та в особливий період і спрямовані на захист населення, територій, навколишнього природного середовища, майна, матеріальних і культурних цінностей від надзвичайних запобігання виникненню таких ситуацій та інших небезпечних подій, ситуацій та подій, ліквідацію їх наслідків, надання допомоги постраждалим, здійснення державного нагляду (контролю) у 1 сфері пожежної та техногенної безпеки.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 21 Кодексу ЦЗ громадяни України мають право на забезпечення засобами колективного та індивідуального захисту» та їх використання.

Відповідно до ч. 4 ст. 32 Кодексу ЦЗ для вирішення питань щодо укриття категорій населення, визначених частиною третьою цієї статті, центральні органи виконавчої влади, інші органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання завчасно створюють фонд таких споруд.

Відповідно до ч. 5 ст. 32 Кодексу порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, виключення таких споруд з фонду та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.

6.Пунктом 3 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 № 138 (далі Порядок №138), визначено, що утримання захисних споруд - комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням.

Відповідно до ч. 8 ст. 32 Кодексу ЦЗ, п. 9 Порядку №138 утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням і здійснюється суб`єктами господарювання, на балансі яких вони (перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.

У відповідності до п. 3 Порядку №138 балансоутримувач захисної споруди - власник захисної споруди або юридична особа, яка утримує її на балансі.

Згідно пункту 10 Порядку №138 балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття заселення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у Готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.

Конкретний строк приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням (крім споруд, що відповідно до законодавства повинні перебувати в постійній готовності) зазначається в паспорті західної споруди, а саме: не більше 12 годин - для захисних споруд, призначених для укриття працівників (персоналу, найбільшої працюючої зміни) суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту; не більше 24 годин - для інших захисних споруд, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.

7. Частиною 1 ст. 20 Кодексу ЦЗ визначено, що до завдань та обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту, серед інших, належить забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання, здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій, забезпечення дотримання вимог законодавства щодо створення, зберігання, утримання, використання та реконструкції захисних споруд цивільного захисту.

Згідно пункту 11 Порядку №138 вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС.

8. Відповідно до п. 1 Розділу І «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 № 579, споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.

Захисні пристрої призначені для захисту осіб, що переховуються у сховищах, від надмірного тиску повітряної ударної хвилі під час застосування звичайної зброї та засобів масового ураження. До захисних пристроїв, якими обладнуються сховища, належать захисно-герметичні і герметичні двері, віконниці (ставні), захисні секції, клапани-відтиначі, КНТ тощо (підпункт 1 пункту 2 розділу III Вимоги).

Балансоутримувач відповідно до норм цих Вимог забезпечує утримання, контроль за станом, проведення перевірок, технічного обслуговування, поточних та капітальних ремонтів конструктивних елементів, спеціального обладнання, інженерних мереж та систем життєзабезпечення захисних споруд під час усього періоду використання сховищ у режимі ПРУ (п. 6 Розділу VIII Вимоги).

Відповідно підпункту 1 п. 2 розділу VI Вимоги, для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувач і здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд.

Оцінка стану готовності захисних споруд (далі - оцінка стану готовності) здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням. Крім того, оцінка стану готовності здійснюється в таких випадках: у разі проведення технічної інвентаризації захисної споруди як об`єкта нерухомого майна; у разі підготовки пропозицій щодо подальшого використання захисної споруди; після пожеж, аварій, катастроф та інших надзвичайних ситуацій, що могли негативно вплинути на технічний стан захисної споруди; у разі здійснення ДСНС заходів державного нагляду (контролю) за станом готовності захисних споруд відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

За результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту за формою згідно з додатком 11 до цих Вимог.

Результати оцінки стану готовності, отримані під час нагляду, ураховуються під час складення документів (актів, приписів) за його результатами (підпункт 4 пункту 2 Розділу VI Вимоги).

Підпунктами 5, 6 п. 2 розділу VI Вимоги визначено, що залучення фахівців структурних підрозділів із питань цивільного захисту міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, органів і підрозділів ДСНС до оцінки стану готовності, проведення інших обстежень захисних споруд (за винятком оцінки стану і готовності під час нагляду) здійснюється за зверненням балансоутримувача.

Відповідно до підпункту 8 п. 2 Розділу VI Вимоги під час оцінки стану готовності перевіряються: загальний стан приміщень, входів, оголовків аварійних виходів, гідроізоляції, повітрозабірних і витяжних каналів, обвалування окремо розташованих і підсипки покриття у вбудованих захисних спорудах, покрівлі та бічних поверхонь гірничих виробок, кріплень і захисно-герметичних перемичок (зовнішнім оглядом); двері (ворота, ставні), механізми задраювання, захисні пристрої, системи вентиляції, водопостачання, каналізації, електропостачання, зв`язку, автоматики та іншого, інженерного обладнання (випробуванням на працездатність); температура і відносна вологість повітря всередині захисної споруди; наявність і стан засобів пожежогасіння; герметичність захисної споруди.За результатами оцінки стану готовності захисну споруду може фути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використанню за призначенням. Захисна споруда вважається обмежено готового або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основ них недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до цих Вимог.

У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням (підпункт 8 пункту 2 Розділу VI Вимоги).

9. Таким чином, утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, за рахунок власних коштів, що передбачено п. 8 ст. 32 Кодексу та п. 9 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 № 138.

Відтак, систематичне невжиття визначених законодавством заходів з метою приведення захисних споруд цивільного захисту, балансоутримувачем яких є відповідач до стану готовності, суперечать інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини.

Аналогічні правові позиції за позовами прокурора наведено Верховним Судом у справі №826/12192/16 постанова від 03.10.2018 та у справі №820/5164/15 постанова від 25.07.2019.

10. Вказане свідчить про допущену бездіяльність відповідача, щодо не вжиття заходів по приведенню у стан готовності зазначених вище захисних споруд, з метою використання їх за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018

Таким чином, суд дійшов до висновку про наявність правових підстав для визнання протиправною бездіяльність відповідача щодо не вжиття заходів по приведенню у стан готовності визначених вище захисних споруд, з метою використання їх за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018 та зобов`язання відповідача привести у стан готовності такі захисні споруди, з метою використання їх за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018.

11. Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Станом на час розгляду справи доказів приведення у стан готовності захисних споруд, відносно яких заявлені позовні вимоги, відповідачем суду не надано.

Зважаючи на наведені вище норми законодавства та встановлені судом обставини справи, суд дійшов висновку, що заявлені вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.

РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ.

1. Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

2. Оскільки під час розгляду даної справи не залучались свідки та не проводились експертизи, відтак відсутні підстави для стягнення з відповідача судових витрат.

Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Керівника Дністровської окружної прокуратури Чернівецької області, який діє в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Комунальної установи "Недобоївський сільський будинок культури по дозвіллю та відродженню народних традицій" Недобоївської сільської ради Дністровського району Чернівецької області, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Недобоївської сільської ради Дністровського району Чернівецької області - задовольнити повністю.

2. Визнати протиправною бездіяльність КУ «Недобоївський сільський будинок культури по дозвіллю та відродженню народних традицій» Недобоївської сільської ради Дністровського району Чернівецької області, щодо не вжиття заходів по приведенню у стан готовності захисних споруд, з метою використання їх за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018

3. Зобов`язати КУ «Недобоївський сільський будинок культури по дозвіллю та відродженню народних традицій» Недобоївської сільської ради Дністровського району Чернівецької області відповідно до вимог чинного законодавства України забезпечити організацію проведення робіт, щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття № 98794, що розміщене за адресою: вул. Головна, 28 А, с. Недобоївці, Дністровського району Чернівецької області, відповідно до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018.

4. Розподіл судових витрат не здійснюється.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - Керівник Дністровської окружної прокуратури Чернівецької області (вул. Сагайдачного, 39 "Б", смт. Кельменці, Дністровський район, Чернівецька область, 60100, код ЄДРПОУ: 02910120).

Відповідач - Комунальна установа "Недобоївський сільський будинок культури по дозвіллю та відродженню народних традицій" Недобоївської сільської ради Дністровського району Чернівецької області (вул. Головна, 28 А, с. Недобоївці, Чернівецька обл., Дністровський р-н, 60035, код ЄДРПОУ: 36748060).

Третя особа - Недобоївська сільська рада Дністровського району Чернівецької області (вул. Головна, 28-а, с. Недобоївці, Дністровського району, код ЄДРПОУ: 36748060).

Суддя О.В. Боднарюк

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.03.2024
Оприлюднено20.03.2024
Номер документу117726518
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —600/8162/23-а

Рішення від 18.03.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Боднарюк Олег Васильович

Ухвала від 01.01.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Боднарюк Олег Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні