Ухвала
від 18.03.2024 по справі 815/6693/17
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

18 березня 2024 року

м. Київ

справа №815/6693/17

адміністративне провадження №К/9901/22465/21

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Кравчука В.М., суддів Єзерова А.А. Коваленко Н.В.

перевірив касаційну скаргу ОСОБА_1 , в інтересах якої діє Ярошик Валентина Василівна ,

на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 16 березня 2021 року (суддя Свида Л.І.) та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 20 травня 2021 року (колегія у складі суддів Вербицької Н.В., Джабурії О.В., Кравченка К.В.)

у справі № 815/6693/17

за позовом ОСОБА_1

до Комунальної установи "Одеський обласний центр медико-соціальної експертизи"

про визнання бездіяльності протиправною, відшкодування моральної та матеріальної шкоди, зобов`язання вчинити певні дії.

УСТАНОВИВ:

У грудні 2017 року ОСОБА_1 звернулася до суду із позовом до Комунальної установи "Одеський обласний центр медико-соціальної експертизи" (далі - КУ "Одеський обласний центр медико-соціальної експертизи"; відповідач), в якому просила:

- визнати неправомірною бездіяльність відповідача щодо відновлення законного статусу інваліда з дитинства 2 групи, а також неналежного виконання резолютивної частини судового рішення у справі № 523/14909/15-а;

- визнати незаконними Витяг з Довідкою за 2000 рік серія 12ААА за № 296384 та Витяг з Довідкою за 2002 рік серія 12ААА за № 296385 у зв`язку з невідповідністю їх даних з відомостей первинних документів суворої звітності - Актами огляду в МСЕК, які зберігаються в її медичній справі у Комунальної установи "Одеський обласний центр медико-соціальної експертизи";

- встановити факт, що в період з 23.01.1996 та наразі вона має статус інваліда з дитинства ІІ групи, встановлений у Акті огляду в МСЕК від 23.01.1996 № 108 органами МСЕК № 2, правонаступником якої є Комунальна установа "Одеський обласний центр медико-соціальної експертизи";

- зобов`язати відповідача надати довідку Форми № 157-1/о із зазначенням статусу інваліда з дитинства ІІ групи;

- стягнути з відповідача відшкодування моральної та матеріальної шкоди за тривалі неправомірні дії відповідача у розмірі 30 000,00 грн.

Одеський окружний адміністративний суд ухвалою від 15.01.2018, залишеною без змін постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 24.04.2018, відмовив у відкритті провадження у справі в частині позовних вимог про встановлення факту, що в період з 23.01.1996 ОСОБА_1 має один єдиний статус інвалідності - інвалід з дитинства ІІ групи, встановлений органами МСЕК № 2 у Акті огляду МСЕК від 23.01.1996 № 108.

Одеський окружний адміністративний суд ухвалив рішення від 10.05.2018, яким задовольнив частково позов:

- визнав неправомірною бездіяльність КУ "Одеський обласний центр медико-соціальної експертизи" щодо неналежного виконання рішення суду у справі № 523/14909/15-а;

- визнав незаконними Виписку з Довідкою за 2000 рік серії 12ААА за № 296384, Виписку з Довідкою за 2002 рік серії 12ААА за № 296385;

- стягнув з КУ "Одеський обласний центр медико-соціальної експертизи" на користь ОСОБА_1 відшкодування моральної шкоди в розмірі 10 000,00 грн;

- в іншій частині позовних вимог відмовив.

Верховний Суд ухвалою від 20.02.2020 скасував ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 15.01.2018 та постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 24.04.2018, а справу в частині позовних вимог направив до суду першої інстанції для продовження розгляду.

Одеський окружний адміністративний суд ухвалив рішення від 16.03.2021, яким відмовив у задоволенні позовних вимог про встановлення факту, що з 23.01.1996 ОСОБА_1 має один єдиний статус інвалідності - інвалід з дитинства 2 групи, встановлений у Акті огляду МСЕК від 23.01.1996 № 108 органами МСЕК № 2.

Відповідач оскаржив в апеляційному порядку судове рішення від 10.05.2018 , а позивач оскаржила судове рішення від 16.03.2021.

П`ятий апеляційний адміністративний суд постановою від 20.05.2021 скасував рішення Одеського окружного адміністративного суду від 10.05.2018 у частині визнання неправомірною бездіяльності КУ "Одеський обласний центр медико-соціальної експертизи" щодо неналежного виконання рішення суду у справі №523/14909/15-а та стягнення з комунальної установи "Одеський обласний центр медико-соціальної експертизи" відшкодування моральної шкоди у розмірі 10 000,00 грн;

- ухвалив нову постанову про відмову в задоволені позовних вимог в цій частині;

- в іншій частині рішення Одеського окружного адміністративного суду від 10.05.2018 залишив без змін;

- рішення Одеського окружного адміністративного суду від 16.03.2021 залишив без змін.

ОСОБА_1 , в інтересах якої діє Ярошик В.В. , подала до Верховного Суду касаційну скаргу, в якій, із посиланням на неправильне застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просила скасувати рішення Одеського окружного адміністративного суду від 16.03.2021 та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 20.05.2021, справу передати на новий розгляд.

Ухвалою Верховного Суду від 16.08.2021 відкрито касаційне провадження у справі.

Згідно протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 22.06.2021 для розгляду цієї касаційної скарги визначено колегію суддів Верховного Суду в Касаційному адміністративному суді у складі головуючого судді Кравчука В.М., суддів: Єзерова А.А., Коваленко Н.В..

Суддями Кравчуком В.М., Єзеровим А.А., Коваленко Н.В. заявлено самовідводи у зв`язку з порушенням порядку визначення суддів для розгляду справи, встановленого статтею 31 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), а саме, без врахування спеціалізації.

Відповідно до частини першої 31 КАС України визначення судді, а в разі колегіального розгляду - судді-доповідача для розгляду конкретної справи здійснюється Єдиною судовою інформаційно-телекомунікаційною системою під час реєстрації документів, зазначених в частині другій статті 18 цього Кодексу, а також в інших випадках визначення складу суду на будь-якій стадії судового процесу, з урахуванням спеціалізації та рівномірного навантаження для кожного судді, за принципом випадковості та в хронологічному порядку надходження справ.

При надходженні касаційної скарги до Верховного Суду та її автоматизованого розподілу між суддями, справі була присвоєна категорія «соціального захисту (крім соціального страхування» (код 112030000 Загального класифікатора спеціалізації суддів та категорій, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 21.12.2018 № 622).

Проте з касаційної скарги та Єдиного державного реєстру судових рішень вбачається, що предметом спору у справі № 815/6693/17 є оскарження дій та бездіяльності Комунальної установи «Одеський обласний центр медико-соціальної експертизи».

За предмету спору та суб`єктним складом учасників відповідно до Загального класифікатора спеціалізації суддів та категорій, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 21.12.2018 № 622 (далі - Класифікатор), цій справі повинна бути присвоєна категорія «медико-соціальної експертизи» (код 113050100 Класифікатора).

На розгляді цієї справи, з огляду на рішення зборів суддів Верховного Суду в Касаційному адміністративному суді від 14.01.2019 № 1, зі змінами, внесеними рішенням зборів суддів Верховного Суду в Касаційному адміністративному суді від 27.12.2019 № 33, спеціалізуються судді Верховного Суду у складі судової палати з розгляду справ щодо виборчого процесу та референдуму, а також захисту політичних прав громадян.

Персональний склад судових палат Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду визначено рішенням зборів суддів Верховного Суду в Касаційному адміністративному суді від 20.05.2019 № 14, відповідно до якого судді Кравчук В.М, Єзеров А.А., Коваленко Н.В. входять до складу судової палати з розгляду справ щодо захисту соціальних прав й, відповідно, не наділені повноваженнями розглядати спори, які не віднесені до спеціалізації цієї палати, зокрема, справи, щодо оскарження дій та бездіяльності органів МСЕК - «медико-соціальної експертизи» (код 113050100 Класифікатора).

Частиною 1 ст. 39 КАС України передбачено, що за наявності підстав, зазначених у статтях 36 - 38 цього Кодексу, суддя, секретар судового засідання, експерт, спеціаліст, перекладач зобов`язані заявити самовідвід.

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 36 КАС України суддя не може брати участі в розгляді адміністративної справи і підлягає відводу (самовідводу) у разі порушення порядку визначення судді для розгляду справи, встановленого статтею 31 цього Кодексу.

Питання про самовідвід судді може бути вирішено як до, так і після відкриття провадження у справі (частина 1 статті 40 Кодексу адміністративного судочинства України).

За викладених обставин, Суд вважає, що при визначенні суддів для розгляду цієї справи допущено помилку в їх спеціалізації, що є порушенням порядку визначення складу суду, встановленого ст. 31 КАС України, тому заяви про самовідвід підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 31, 36, 39, 40 КАС України, Суд-

УХВАЛИВ:

Задовольнити заяви суддів про самовідвід.

Відвести суддів Кравчука В.М., Єзерова А.А., Коваленко Н.В. від участі у розгляді справи №815/6693/17 за позовом ОСОБА_1 до Комунальної установи "Одеський обласний центр медико-соціальної експертизи" про визнання бездіяльності протиправною, відшкодування моральної та матеріальної шкоди, зобов`язання вчинити певні дії.

Передати матеріали касаційної скарги № К/9901/22465/21 до Секретаріату Касаційного адміністративного суду для визначення складу суду в порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України, Положенням про автоматизовану систему документообігу суду та Тимчасовими засадами використання автоматизованої системи документообігу суду та визначення складу суду у Верховному Суді.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддями та не може бути оскаржена.

Суддя В.М. Кравчук

Суддя А.А. Єзеров

Суддя Н.В. Коваленко

Дата ухвалення рішення18.03.2024
Оприлюднено19.03.2024
Номер документу117730075
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування)

Судовий реєстр по справі —815/6693/17

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 16.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 12.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 20.05.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 19.05.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 27.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 27.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 22.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 22.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Рішення від 17.03.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні