Ухвала
від 12.03.2024 по справі 761/6653/24
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/6653/24

Провадження № 1-кс/761/4820/2024

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 березня 2024 року слідчий суддя Шевченківського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , за участі секретаря ОСОБА_2 , представника особи, у володінні якої перебувають речі та документи ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів в межах досудового розслідування кримінального провадження, внесеного до ЄРДР за №72023000210000082 від 24.11.2023 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

Старший детектив першого відділу детективів Підрозділу детективів із захисту економіки у фіскальній сфері Головного підрозділу детективів Бюро економічної безпеки України ОСОБА_4 звернувся дослідчого суддіШевченківського районногосуду містаКиєва зклопотаннямпротимчасовий доступдо речейта документів в межах досудового розслідування кримінального провадження, внесеного до ЄРДР за №72023000210000082 від 24.11.2023 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), за адресою: АДРЕСА_1 , або інше місцезнаходження, з можливістю їх вилучення.

Клопотання мотивовано тим, що в межах досудового слідства у вказаному кримінальному провадженні встановлено, що КСП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОРУ НОМЕР_2 ), зареєстровано 16.08.2001, адреса реєстрації: АДРЕСА_1 , основний вид діяльності за КВЕД 01.11 - Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур, керівник - ОСОБА_5 , статутний капітал 8161000 грн.

Так встановлено, КСП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » як правонаступник ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », в період 2018-2021 років здійснювало використання у власній господарській діяльності 22-х земельних ділянок, загальною площею 1 882 га., при цьому не сплачуючи за використання вказаних земельних ділянок податок на землю.

Детектив вказує, що в 2014 році, рішенням загальних зборів членів трудового колективу ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » створено Колективне сільськогосподарське підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та відповідно затверджено статут підприємства, згідно якого останнє є правонаступником усіх прав та обов`язків реорганізованого шляхом перетворення ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

24.11.2014 між КСП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ІНФОРМАЦІЯ_3 укладено договір, на підставі якого працівникам безоплатно передано у власність єдиний майновий комплекс та земельні ділянки площею 2 396,1199 га. в адміністративних межах Родниківської сільської ради Черкаської області, які за даними держаної статистичної звітності перебувала у постійному користуванні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », частина з якої була розпайована між працівниками підприємства, а землі площею 1 882,3 га., розділені на 22 окремі ділянки, які залишились в постійному користуванні КСП « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

Вищевказані обставини підтверджуються даними викладеними згідно Рішення Господарського суду Черкаської області від 09.01.2020 у справі №925/1068/19, відповідно до якого визнано, що КСП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » як правонаступник державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_2 », отримало право постійного користування 22 земельних діяльною для ведення товарного сільськогосподарського господарства в загальною площею 1 882 га.

Вказані обставини вказують на те, що в період з 2018 року, КСП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » фактично здійснювало використання у своїй господарській діяльності 22 земельних ділянок загальною площею 1 882 га., для ведення товарного сільськогосподарського господарства, тобто являлось їх землекористувачем.

Відповідно до п. 269.1.1.2. ст. 269 Податкового кодексу України встановлено, що платниками плати за землю є - землекористувачі, яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності на правах постійного користування.

Згідно ст. 270 Податкового кодексу України встановлено, що об`єктами оподаткування плати за землю є земельні ділянки державної та комунальної власності, які перебувають у володінні на праві постійного користування.

Так, згідно даних які містяться у відкритих джерелах інформації, зокрема даних земельного кадастру України встановлено, що відповідно до нормативно грошової оцінки, загальна вартість вищевказаних 22 земельних ділянок становить 69 580 305 грн.

В той же час, відповідно до рішення сесії ІНФОРМАЦІЯ_4 №22-2/VII від 05.07.2017 «Про місцеві податки та збори» встановлено, що з 01.01.2018 року ставки плати за земельні ділянки, нормативно грошову оцінку яких проведено, які перебувають у постійному користуванні суб`єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності), визначено в розмірі 10 відсотків від нормативно грошової оцінки площі ріллі по області.

Таким чином встановлено, що службовими особами КСП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), в період 2018-2021 років, фактично не сплачено до місцевого бюджету земельного податку в особливо великих розмірах, чим самим вчинено кримінальне правопорушення, передбачене ч.3 ст.212 КК України.

Встановлено, що фактично в період 2018-2021 років, КСП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » здійснювали використання, тобто фактично було користувачем земельних ділянок за кадастровими номерами: 7124386700:02:000:0053; 7124386700:02:000:0054; 7124386700:02:000:0055; 7124386700:02:000:0056; 7124386700:02:000:0057; 7124386700:02:000:0059; 7124386700:02:000:0060; 7124386700:02:000:0063; 7124386700:02:000:0064; 7124386700:02:000:0066; 7124386700:02:000:0067; 7124386700:03:000:0113; 7124386700:03:000:0114; 7124386700:03:000:0115; 7124386700:03:000:0116; 7124386700:03:000:0117; 7124386700:03:000:0118; 7124386700:03:000:0119; 7124386700:03:000:0120; 7124386700:02:000:0061; 7124386700:02:000:0062; 7124386700:02:000:0065 які відповідно знаходились в адміністративних межах Родниківської сільської ради Черкаської області, яка відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 р. № 728-р, ввійшла до складу Паланської ОТГ.

Так, з метою встановлення фактичних суб`єктів господарської діяльності які в період 2016-2022 років являлись власниками (землекористувачами) та здійснювали використання вищевказаних 22-х земельних ділянок, які відповідно перебувають в адміністративних межах Паланської ОТГ, розміру сплаченого за них земельного податку (плати за землю), а також наданні копій рішень сесії ІНФОРМАЦІЯ_4 та ІНФОРМАЦІЯ_5 , відповідно до яких встановлювались розміри на 2016-2022 роки з додатками до них, в адресу ІНФОРМАЦІЯ_6 , в порядку ст. 93 КПК України скеровано вимогу №11/6/4.2.1/2653-23 від 28.11.2023 щодо надання зазначених відомостей, однак станом на 16.02.2024 відповіді за вказаним запитом до органу досудового слідства не надходило.

Крім того, з метою отримання відомостей щодо сплати КСП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) до місцевого бюджету ІНФОРМАЦІЯ_7 (ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) та ІНФОРМАЦІЯ_8 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) місцевих податків та зборів за період з 01.01.2018 по 31.12.2022, в розрізі призначення платежів, в адресу ІНФОРМАЦІЯ_6 в порядку ст. 93 КПК України скеровано вимогу №11/6/4.2.1/3239-23 від 05.12.2023 щодо надання зазначених відомостей.

Однак, згідно відповіді ІНФОРМАЦІЯ_1 №02-10/2606 від 08.12.2023, відмовлено в наданні запитуваної інформації.

На даний час, з метою всебічного, повного та неупередженого дослідження обставин вчиненого кримінального правопорушення виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 , а саме: копії рішення сесії ІНФОРМАЦІЯ_4 №22-2/VII від 05.07.2017 Про місцеві податки та збори, з додатками; копії рішення сесії ІНФОРМАЦІЯ_4 , відповідно до яких встановлювались розміри місцевих податків та зборів на 2016, 2017, 2018, 2019 та 2020 роки, з додатками до них;копії рішення сесії ІНФОРМАЦІЯ_9 , відповідно до яких встановлювались розміри місцевих податків та зборів на 2020, 2021 та 2022 роки, з додатками до них;відомості (інформації) щодо суб`єктів господарювання які в період 2016-2022 років являлись власниками (землекористувачами) та здійснювали використання земель ділянок які перебувають у складі адміністративних територій ІНФОРМАЦІЯ_1 та розміру сплачених за них плати за землю (земельного податку);відомості (інформації) щодо сплати КСП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) до місцевого бюджету ІНФОРМАЦІЯ_7 (ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) та ІНФОРМАЦІЯ_8 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) місцевих податків та зборів за період з 01.01.2018 по 31.12.2022, в розрізі призначення платежів.

Отже, на переконання детектива, для встановлення викладених вище обставин кримінального правопорушення необхідно здійснити тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), оскільки наявні в них відомості мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні і можуть бути використані як докази, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні.

Згадані документи з відомостями також будуть використані при проведенні експертних досліджень, а також під час проведення окремих слідчих (розшукових) дій.

Детектив в судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду клопотання повідомлявся належним чином.

Представник особи, у володінні якої перебувають речі та документи в судовому засіданні з приводу задоволення клопотання заперечував, зазначаючи про його необгрунтованість, при цьому наголошував, що частина запитуваної детективом інформації перебуває у вільному доступі. Також вказував, що детективом не доведено факт вчинення кримінального правопорушення за вказаною кваліфікацією.

Вивчивши клопотання та додані до нього копії матеріалів кримінального провадження, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Положеннями ст. 132 КПК України передбачено, що заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються на підставі ухвали слідчого судді або суду, за винятком випадків, передбачених цим Кодексом. Застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора.

Для оцінки потреб досудового розслідування слідчий суддя або суд зобов`язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.

Під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.

Згідно з ч. 1, ч. 2 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Відповідно до п. 6 ч. 2 ст. 160 КПК України у клопотанні зазначаються можливість використання як доказів відомостей, що містяться в речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Згідно з ч. 5, ч. 6 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю. Слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Згідно практики Європейського суду з прав людини під поняттям необхідності слід розуміти, що втручання відповідає нагальній суспільній необхідності та що воно пропорційне з правомірною метою, яку планується досягти (п. 67 справи «ОЛССОН (OLSSON) проти Швеції», п. 44 справи «Камензинд проти Швейцарії» та інші).

Також, з метою дотримання принципу верховенства права, органи влади повинні вживати усіх розумних і доступних їм заходів для забезпечення збирання та збереження доказів, які стосуються події злочину. Це не є обов`язком досягнення результату, але обов`язком вжиття заходів. Зазначені усталені принципи були висловлені, у тому числі, у справах: «Холодков і Холодкова проти України» (заява 29697/08, рішення від 07 травня 2015 року), «Сердюк проти України» (заява 61876/08, рішення від 12 березня 2015 року), «Мащенко проти України» (заява №42279/08, рішення від 11 червня 2015 року).

Як встановлено слідчим суддею та вбачається з матеріалів кримінального провадження, які долучені до клопотання детектива, Головним підрозділом детективів Бюро економічної безпеки України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №72023000210000082 від 24.11.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України, за фактом ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах.

Як підставу для задоволення клопотання, детектив зазначає, що для встановлення вказаних у клопотанні обставин кримінального правопорушення необхідно здійснити тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), оскільки наявні в них відомості мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні і можуть бути використані як докази, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні.

Згадані документи, на думку детектива, також будуть використані при проведенні експертних досліджень, а також під час проведення окремих слідчих (розшукових) дій.

Принагідно зауважити, що детективом не долучено до матеріалів клопотання будь-яких даних, які б містили інформацію про розмір несплаченого до місцевого бюджету земельного податку службовими особами КСП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за період 2018-2021 років, які б свідчили про вчинення кримінального правопорушення за обставин, які містяться у витягу з ЄРДР у даному кримінальному провадженні.

Враховуючи правову кваліфікацію кримінального правопорушення за якими відкрите кримінальне провадження та в межах якого подано вказане клопотання, обставини, встановлені під час досудового розслідування даного кримінального провадження, наведені у клопотанні детектива та беручи до уваги додані до клопотання документи, слідчий суддя вважає, що в даному випадку детективом належним чином не обґрунтовано та не доведено в рамках досудового розслідування даного кримінального провадження наявність достатніх підстав вважати, що зазначені у клопотанні документи самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Інших доказів, які б вказували, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи осіб, про який йдеться в клопотанні та в такому обсязі як вказує детектив, матеріали клопотання не містять.

Керуючись вимогами ст. ст. 132, 159 - 164 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання старшого детектива першого відділу детективів Підрозділу детективів із захисту економіки у фіскальній сфері Головного підрозділу детективів Бюро економічної безпеки України ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів в межах досудового розслідування кримінального провадження, внесеного до ЄРДР за №72023000210000082 від 24.11.2023 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України, відмовити.

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали складено 15.03.2024 року.

СЛІДЧИЙ СУДДЯ ОСОБА_6

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.03.2024
Оприлюднено23.04.2024
Номер документу117730671
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —761/6653/24

Ухвала від 12.03.2024

Кримінальне

Шевченківський районний суд міста Києва

Романишена І. П.

Ухвала від 12.03.2024

Кримінальне

Шевченківський районний суд міста Києва

Романишена І. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні