Рішення
від 14.03.2024 по справі 641/8028/23
КОМІНТЕРНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Провадження № 2/641/982/2024 Справа № 641/8028/23

ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 березня 2024 року м. Харків

Комінтернівський районний суд м. Харкова у складі:

головуючого судді Ященко С.О.,

за участю секретаря судового засідання Чабанової А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Харкові за правилами спрощеного позовного провадження цивільну справу № 641/8028/23

позивач: Управління соціального захисту населення адміністрації Слобідського району Харківської міської ради

відповідач: ОСОБА_1

про стягнення надміру переплаченої суми державної допомоги, -

ВСТАНОВИВ:

Управління соціального захисту населення адміністрації Слобідського району Харківської міської ради звернулось до Комінтернівського районного суду м. Харкова з позовом до ОСОБА_1 , в якому просить стягнути з відповідача на користь позивача переплачену суму державної допомоги у розмірі 4959,01 грн. та витрати по сплаті судового збору.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на те, що відповідач 20.06.2018 року звернулась до позивача з заявою та декларацією на призначення державної допомоги на доньку ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , як одинока мати. При поданні заяви, відповідач повідомила, що з батьком дитини у шлюбі не перебуває, сумісно однією сім`єю з ним не проживає, матеріальну допомогу останній не надає. Також відповідач надала згоду на отримання позивачем інформації про сім`ю, доходи, власність та майно, та одночасно повідомила, що не працює, не навчається, приватним підприємцем не являється, на обліку в центрі зайнятості не перебуває, трудової книжки не має, шлюб розірваний 05.02.2018. З 04.05.2018 року перебуває в зареєстрованому шлюбі з ОСОБА_3 , який також не працює та не навчається. Рішенням від 17.07.2018 призначено ОСОБА_1 допомогу на доньку ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , як одинокій матері на наступні періоди: з 01.06.2018 по 30.06.2018 - в розмірі 1081,77 грн. щомісячно; з 01.07.2018 по 30.11.2018 - в розмірі 1148,77 грн. щомісячно. 22.11.2018 до позивача відповідачем подана заява та копія свідоцтва про розірвання шлюбу з ОСОБА_3 17.10.2018. Рішенням позивача від 29.12.2018, відповідачу здійснений перерахунок та призначена допомога як одинокій матері на період: з 01.12.2018 по 31.05.2019, розмір якої склав 1061,19 грн. щомісячно. 20.05.2019, відповідно до вимог п. 34 Порядку, здійснений розрахунок середньомісячного сукупного доходу сім?ї із двох осіб за попередніх шість місяців: заявника та її доньки, який склав 11614,72 грн., середньомісячний дохід сім?ї відповідно склав 1935,79 грн. На підставі рішення про призначення допомоги сім?ям з дітьми від 07.06.2019 заявнику призначена допомога на дитину як одинокій матері на період: з 01.06.2019 по 30.11.2019 в розмірі 953,91 грн. щомісячно. Розпорядженням від 24.06.2019 про перерахування допомоги одиноким матерям, відповідачу ОСОБА_1 здійснений перерахунок розміру щомісячної допомоги, на підставі якого встановлено, що розмір допомоги на період з 01.07.2019 по 30.11.2019 склав 1026,91 грн. Заявою від 05.12.2019 ОСОБА_1 повідомила, що перебуває з чоловіком у розлученні, в судовому порядку з заявою про стягнення аліментів на дитину не зверталась, матеріальної допомоги на дитину від батька не має. Надала заяву про призначення допомоги як одинокій матері на наступний шестимісячний період та декларацію про доходи. Внаслідок чого, відповідачу на підставі рішення про призначення допомоги сім?ям з дітьми від 09.12.2019 була призначена допомога на дитину як одинокій матері на період: з 01.12.2019 по 31.05.2020 в розмірі 1161,43 грн. щомісячно. Розмір сукупного доходу сім?ї за шість попередніх місяців склав 7410,78 грн., та середньомісячний дохід члена сім?ї склав 617,56 грн. (Розрахунок сукупного доходу від 09.12.2019). Заявою від 03.06.2020 ОСОБА_1 повідомила, що з чоловіком розлучена, в судовому порядку з заявою про стягнення аліментів на дитину не зверталась, також повідомила, що чоловік ОСОБА_3 помер ІНФОРМАЦІЯ_2 , та надала заяву про призначення допомоги як одинокій матері на наступний шестимісячний період та декларацію про доходи. Рішенням від 04.06.2020 відповідачу була призначена допомога на дитину як одинокій матері на період: з 01.06.2020 по 30.11.2020 в розмірі 1070.00 грн. щомісячно. Розпорядженням від 22.06.2020 про перерахування допомоги одиноким матерям з 01.07.2020, заявнику ОСОБА_1 здійснений перерахунок розміру щомісячної допомоги, на підставі якого встановлено, що на період з 01.07.2020 по 30.11.2020 розмір допомоги буде становити 1150,00 грн. 23.11.2020 згідно заяви ОСОБА_1 позивача повідомлено, що рішенням Комінтернівського районного суду м. Харкова від 14.07.2020 по справі № 641/4371/20 її позовна заява задоволена в повному обсязі, встановлений факт батьківства ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 відносно доньки ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , про що відповідачем надана копія рішення суду. Також відповідач повідомила, що з батьком дитини сумісно до вступу з ним у шлюб не проживала, у шлюбі перебувала в період з 04.02.2018 по 17.10.2018, проте вже з липня 2018 з ним однією сім?єю не мешкала. Після його смерті звернулась до суду з метою встановлення батьківства дитини для захисту її майнових та спадкових прав. При здійсненні перерахунку виплаченої допомоги, врахований склад сім?ї, інші отримані допомоги заявника як малозабезпеченої сім?ї та виплат допомоги при народженні дитини ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та з урахуванням вимог п. 34 Порядку, здійснений розрахунок середньомісячного сукупного доходу сім?ї, враховані періоди дати смерті чоловіка та дати прийняття рішення про встановлення батьківства, в результаті якого встановлено, що наявна переплата призначеної допомоги одиноким матерям. Відповідно до довідки Обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат від 19.01.2021 за № 15 по особовому рахунку заявника ОСОБА_1 № НОМЕР_1 за період з 01.06.2018 по 31.10.2020 існує переплата соціальної допомоги на дитину як одинокій матері в розмірі 13359,01 грн. Актом Управління про проведення перевірки правильності та повноти інформації, що надається заявниками для призначення державної соціальної допомоги від 26.01.2021, на підставі висновків проведеної перевірки виявлено переплату ОСОБА_1 державної соціальної допомоги як одинокій матері, в розмірі 13359,01 грн. за період 01.06.2018 по 31.10.2020. 29.01.2021 Управлінням на адресу відповідача направлено повідомлення від 28.01.2021 за вих. реєстраційним № 410/0/579-21 про зобов?язання повернути надмірно виплачені кошти за період з 01.06.2018 по 31.10.2020. Платежами в період з 19.03.2021 по 17.02.2022 на розрахунковий рахунок Управління заявником було повернуто суму в розмірі 8400,00 грн. Таким чином, сума надміру виплачених коштів складає 4959,01 грн. Станом на момент подання позовної заяви відповідачем заборгованість не сплачено, в зв`язку з чим позивач звернувся до суду з вказаним позовом.

Ухвалою Комінтернівського районного суду м. Харкова від 18.12.2023 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження по справі та призначено її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження.

В судове засідання представник позивача не з`явилась, надала до суду заяву про розгляд справи без її участі, позовні вимоги підтримала та просила задовольнити. В разі неявки відповідача в судове засідання не заперечує проти заочного розгляду справи.

Відповідач ОСОБА_1 в судове засідання не з`явилась, про дату, час та місце судового засідання була повідомлена у встановленому законом порядку, причини неявки суду не повідомила, відзив на позов не надавала.

У відповідності до приписів ст. 280 ЦПК України суд вважає за можливе ухвалити заочне рішення на підставі наявних у справі доказів.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази в їх сукупності, суд встановив наступні фактичні обставини та відповідні правовідносини.

З матеріалів справи встановлено, що ОСОБА_5 є матір`ю ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

20.06.2018 року ОСОБА_1 звернулась до Управління соціального захисту населення адміністрації Слобідського району ХМР з заявою про призначення державної допомоги на дітей одиноким матерям. У вказаній заяві ОСОБА_1 зобов`язалась повідомити органи праці та соціального захисту населення в разі зміни обставин, які можуть вплинути на отримання соціальної допомоги, компенсації та пільг.Також у вказаній заяві ОСОБА_1 повідомила, що вона не працює, не навчається, фізичною особою-підприємцем не являється, на обліку в центрі зайнятості не перебуває, трудової книжки не має, у зареєстрованому шлюбі не перебуває.

Також разом з заявою ОСОБА_1 подано декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, згідно якої ОСОБА_1 не працевлаштована та доходів не отримує.

З 04.05.2018 року ОСОБА_6 перебуває в зареєстрованому шлюбі з ОСОБА_3 .

Відповідно до заяви Управлінням було винесено рішення про призначення допомоги від 17.07.2018 на дитину ОСОБА_2 на період з 01.06.2018 по 30.06.2018 в розмірі 1081,77 грн. щомісячно, з 01.07.2018 по 30.11.2018 в розмірі 1148,77 грн. щомісячно.

22.11.2018 року ОСОБА_1 до Управління подано заяву та копію свідоцтва про розірвання шлюбу, з якого встановлено, що шлюб між ОСОБА_3 та ОСОБА_1 розірвано 17.10.2018 року.

Управлінням було винесено рішення про призначення допомоги від 29.12.2018 на дитину ОСОБА_2 на період з 01.12.2018 по 31.05.2019 в розмірі 1061,19 грн. щомісячно.

На підставі заяви ОСОБА_1 . Управлінням 07.06.2019 року було винесено рішення про призначення допомоги на дитину ОСОБА_2 на період з 01.06.2019 по 30.11.2019 в розмірі 953,91 грн. щомісячно.

Розпорядженням від 24.06.2019 здійснено перерахунок розміру щомісячної допомоги, на підставі якого встановлено, що розмір допомоги на період з 01.07.2019 по 30.11.2019 склав 1026,91 грн. щомісячно.

05.12.2019 року ОСОБА_1 повідомила позивача, що перебуває з чоловіком у розлученні, в судовому порядку з заявою про стягнення аліментів на дитини не зверталась, матеріальної допомоги на дитину від батька немає. Надала заяву про призначення допомоги як одинокій матері на наступний шестимісячний період та декларацію про доходи.

На підставі заяви ОСОБА_1 . Управлінням 09.12.2019 року було винесено рішення про призначення допомоги на дитину як одинокій матері на період з 01.12.2019 по 31.05.2020 в розмірі 1161,43 грн. щомісячно.

03.06.2020 року ОСОБА_1 до Управління подано заяву про призначення допомоги як одинокій матері на наступний шестимісячний період та декларацію про доходи, та додатково повідомила, що її колишній чоловік ОСОБА_3 помер ІНФОРМАЦІЯ_2 помер, що також підтверджується копією свідоцтва про смерть серії НОМЕР_2 від 27.01.2020 року.

04.06.2020 року Управлінням було винесено рішення про призначення допомоги на дитину ОСОБА_2 на період з 01.06.2020 по 30.11.2020 в розмірі 1070 грн. щомісячно.

Розпорядженням від 22.06.2020 про перерахування допомоги одиноким матерям з 01.07.2020, ОСОБА_1 здійснений перерахунок розміру щомісячної допомоги, на підставі якого встановлено, що на період з 01.07.2020 по 30.11.2020 розмір допомоги буде становити 1150 грн.

Рішенням Комінтернівського районного суду м. Харкова від 14.07.2020 року встановлено факт батьківства ОСОБА_3 відносно ОСОБА_2 , та зобов`язано змінити в актовому записі про народження дитини в графі "батько" зазначити " ОСОБА_3 ", в графі "прізвище дитини " ІНФОРМАЦІЯ_4 " змінити на прізвище " ІНФОРМАЦІЯ_4 ", всі інші відомості залишити без змін.

20.10.2020 року Управлінням було винесено рішення про призначення допомоги на дитину ОСОБА_2 на період з .01.08.2020 по 31.08.2020 в розмірі 1150 грн., також вказаним рішенням ОСОБА_1 знято з оплати з 01.09.2020 року.

Рішенням Управління від 29.12.2020 року здійснено перерахунок наданої допомоги, згідно якого допомога ОСОБА_1 на дитину ОСОБА_9 за період з 01.12.2018 року по 31.05.2019 року складає 5894,10 грн.

Рішенням Управління від 29.12.2020 року здійснено перерахунок наданої допомоги, згідно якого допомога ОСОБА_1 на дитину ОСОБА_9 за період з 01.06.2019 року по 30.06.2019 року складає 538,25 грн.; за період з 01.07.2019 року по 30.11.2019 року складає 3056,25 грн.

Рішенням Управління від 29.12.2020 року здійснено перерахунок наданої допомоги, згідно якого допомога ОСОБА_1 на дитину ОСОБА_9 за період з 01.12.2019 року по 31.05.2020 року складає 6325,68 грн.

Рішенням Управління від 29.12.2020 року здійснено перерахунок наданої допомоги, згідно якого допомога ОСОБА_1 на дитину ОСОБА_9 за період з 01.06.2020 року по 30.06.2020 року складає 862,17 грн.; за період з 01.07.2020 року по 31.08.2020 року 1884,34 грн.

З довідки обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат від 19.01.2021 за № 15 встановлено, що по особовому рахунку ОСОБА_1 № НОМЕР_1 за період з 01.06.2018 по 31.10.2020 існує переплата соціальної допомоги на дитину, як одинокій матері в розмірі 13359,01 грн.

29.01.2021 Управлінням на адресу ОСОБА_1 було направлено ОСОБА_1 повідомлення зобов`язання повернути надмірно виплачені кошти за період з 01.06.2018 по 31.10.2020, та попереджено, що в разі, якщо кошти не будуть повернені, то управління звернеться до суду.

З копій виписок по рахунку УСЗНА Слобідського району ХМР за 19.03.2021, 20.04.2021, 24.05.2021, 23.06.2021, 23.07.2021, 26.08.2021, 20.09.2021, 19.10.2021, 16.11.2021, 08.12.2021 встановлено, що ОСОБА_1 було повернуто Управлінню надмірно виплачені кошти в розмірі 8400 грн.

Механізм та умови надання державної допомоги сім`ям з дітьми регулюється Законом України "Про державну допомогу сім`ям з дітьми" та Порядком призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми, затвердженим (далі - Порядок) Постановою КМУ від 27.12.2001 р. № 1751 «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми».

Відповідно до п. 5 ст. 3 Закону України "Про державну допомогу сім`ям з дітьми" відповідно до цього Закону призначаються такі види державної допомоги сім`ям з дітьми: допомога на дітей одиноким матерям.

Статтею 5 Закону України "Про державну допомогу сім`ям з дітьми" встановлено, що допомога на дітей одиноким матерям, призначається і виплачується органами соціального захисту населення за місцем проживання батьків (усиновлювачів, опікуна, піклувальника).

Згідно з приписами ст. 18-1 Закону України "Про державну допомогу сім`ям з дітьми" право на допомогу на дітей одиноким матерям мають одинокі матері (які не перебувають у шлюбі), одинокі усиновлювачі, якщо у свідоцтві про народження дитини або документі про народження дитини, виданому компетентними органами іноземної держави, за умови його легалізації в установленому законодавством порядку (рішенні про усиновлення дитини), відсутній запис про батька (матір) або запис про батька (матір) проведено в установленому порядку органом державної реєстрації актів цивільного стану за вказівкою матері (батька, усиновлювача) дитини.

Згідно з п. 34 Порядку допомога на дітей одиноким матерям, одиноким усиновлювачам, матерям (батькам) у разі смерті одного з батьків, які мають дітей віком до 18 років (якщо діти навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти в закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, - до закінчення такими дітьми закладів освіти, але не довше ніж до досягнення ними 23 років), надається в розмірі, що дорівнює різниці між 100 відсотками прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім`ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців.

До складу сім?ї особи, яка звертається за призначенням допомоги на дітей одиноким матерям, включаються чоловік, дружина, рідні та усиновлені діти віком до 18 років, тощо. Особи, які перебувають на повному державному утриманні, до складу сім?ї не включаються. Допомога на дітей одиноким матерям призначається на кожну дитину.

Розмір допомоги на дітей одиноким матерям перераховується з дня досягнення дитиною відповідного віку без звернення її отримувача до органу соціального захисту населення.

Відповідно до п. 35 Порядку Для призначення допомоги на дітей одиноким матерям подаються такі документи:

1) заява про призначення допомоги, що складається за формою, затвердженою Мінсоцполітики;

2) декларація про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, що складається за формою, затвердженою Мінсоцполітики (далі - декларація);

3) довідка про доходи у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня в ДПС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо та згідно із законодавством не може бути отримана за відповідним запитом органу соціального захисту населення. У разі неможливості підтвердження таких доходів довідкою до декларації додається письмове пояснення із зазначенням їх розміру;

4) витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження дитини, виданий відділом державної реєстрації актів цивільного стану, або довідка про народження, видана виконавчим органом сільської, селищної, міської ради, із зазначенням підстави для внесення відомостей про батька дитини до актового запису про народження дитини відповідно до абзацу першого частини першої статті 135 Сімейного кодексу України, або виданий компетентним органом іноземної держави документ про народження, в якому відсутні відомості про батька, за умови легалізації такого документа в установленому законодавством порядку;

5) копія свідоцтва про народження дитини.

Відповідно до п. 36 Порядку допомога на дітей одиноким матерям призначається з місяця, в якому було подано заяву з усіма необхідними документами та/або відомостями, та виплачується щомісяця по місяць досягнення дитиною 18-річного віку (якщо діти навчаються за денною або дуальною формою у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, - до закінчення такими дітьми навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення ними 23 років) включно.

Виплата допомоги на дітей одиноким матерям припиняється, якщо сім`єю подано недостовірні відомості чи приховано відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на отримання допомоги на дітей одиноким матерям та на визначення її розміру, або встановлено фактичну зайнятість особи, що приносить дохід (винагороду), без оформлення, реєстрації в установленому законодавством порядку, - з місяця, що настає за місяцем, у якому виявлено порушення. В такому разі на наступний строк допомогу на дітей одиноким матерям може бути призначено не раніше ніж через шість місяців починаючи з першого числа місяця виявлення порушення

Відповідно до п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 08.04.2020 № 264 «Деякі питання надання соціальної допомоги» (надалі - Постанова), установлено, що на період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, строк виплати допомоги на дітей одиноким матерям яку було призначено раніше, продовжується на період карантину та на один місяць після дати його відміни і державна соціальна допомога виплачується за повний місяць без звернення особи до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві та Севастополі державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад.

Згідно п. 2 Постанови, встановлено, що орган соціального захисту населення проводить перерахунок розміру виплаченої державної соціальної допомоги особам, які не мають права на допомогу на підставі поданої особою або її законним представником заяви та необхідних документів.

Якщо за результатами проведеного перерахунку: не підтверджується право на отримання допомоги або її розмір буде меншим від виплаченої під час карантину допомоги, органи соціального захисту населення: визначають обсяг коштів, які підлягають поверненню, з місяця призначення державної соціальної допомоги; встановлюють строки повернення коштів, які підлягають поверненню залежно від матеріального стану багатодітної сім`ї; повідомляють отримувачу допомоги про обсяг коштів, які підлягають поверненню, та строки їх повернення.

Суми коштів, які підлягають поверненню, повертаються: отримувачем допомоги самостійно; за рішенням органу соціального захисту населення за рахунок сум наступних виплат допомоги в розмірі, що не перевищує 20 відсотків щомісячної суми призначеної допомоги.

Згідно з частиною першою статті 1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно.

Тобто зобов`язання з повернення безпідставного набуття, збереження майна виникають за наявності трьох умов: а) набуття або збереження майна; б) набуття або збереження за рахунок іншої особи; в) вiдсутнiсть правової підстави для набуття або збереження майна.

Вiдсутнiсть правової підстави - це такий перехід майна від однієї особи до іншої, який або не ґрунтується на прямій вказівці закону, або суперечить меті правовiдношення i його юридичному змісту. Тобто вiдсутнiсть правової підстави означає, що набувач збагатився за рахунок потерпілого поза підставою, передбаченою законом, іншими правовими актами чи правочином.

Набуття чи збереження майна буде безпідставним не тільки за умови відсутності відповідної підстави з самого початку при набутті майна, а й тоді, коли первісно така підстава була, але у подальшому відпала.

Згідно зі статтею 1215 ЦК України не підлягає поверненню безпідставно набуті: 1) заробітна плата і платежі, що прирівнюються до неї, пенсії, допомоги, стипендії, відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю, аліменти та інші грошові суми, надані фізичній особі як засіб до існування, якщо їх виплата проведена фізичною або юридичною особою добровільно, за відсутності рахункової помилки з її боку і недобросовісності з боку набувача; 2) інше майно, якщо це встановлено законом.

Отже, законодавцем передбачені два винятки із цього правила: по-перше, якщо виплата відповідних грошових сум є результатом рахункової помилки зі сторони особи, яка проводила таку виплату; по-друге, у разі недобросовісності зі сторони набувача виплати.

Зазначений правовий висновок викладений у постанові Верховного Суду України від 02 липня 2014 року у справі № 6-91цс14 та у постанові Верховного Суду у складі Об`єднаної палати Касаційного цивільного суду від 06 лютого 2019 року у справі № 545/163/17 (провадження № 61-33727сво18).

Згідно із частиною першою статті 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

При цьому правильність здійснених розрахунків, за якими була проведена виплата, а також добросовісність набувача презюмуються і відповідно тягар доказування наявності рахункової помилки та недобросовісності набувача покладається на платника відповідних грошових сум.

Наведене узгоджується із висновком, викладеним у постанові Великої Палати Верховного Суду від 16 січня 2019 року у справі № 753/15556/15-ц (провадження № 14-445цс18), постанові Верховного Суду від 06 березня 2019 року у справі № 607/4570/17-ц (провадження № 61-29030св18).

З матеріалів справи вбачається, що особистим підписом в деклараціях відповідач засвідчила факт, що вона усвідомлює, що в разі подання нею у неповному обсязі або недостовірних відомостей про доходи та майновий стан членів сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб, членів сім`ї, що проживають окремо їй може бути відмовлено у призначенні державної допомоги на дітей одиноким матерям або припинено її надання. У такому разі відповідач зобов`язалась повернути надміру перераховану виплачену суму державної допомоги.

При здійсненні перерахунку виплаченої допомоги, позивачем враховано склад сім`ї, інші отримані допомоги заявника як малозабезпеченої сім`ї та виплат допомоги при народженні дитини ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та з урахуванням вимог п. 34 Порядку, здійснено розрахунок середньомісячного сукупного доходу сім`ї, враховані періоди дати смерті чоловіка відповідача та дати прийняття рішення про встановлення батьківства, в результаті якого встановлено, що існує переплата призначеної допомоги ОСОБА_1 , як одинокій матері за період з 01.06.2018 року по 31.10.2020 року у розмірі 13359,01 грн., з якої 8400 грн. було повернуто відповідачем на рахунок позивача.

Враховуючи, що на вимогу Управління праці та соціального захисту населення адміністрації Слобідського району Харківської міської ради сума виплаченої державної допомоги в розмірі 4959,01 грн. відповідачем у добровільному порядку повернута не була, суд дійшов висновку про наявність підстав для її стягнення у судовому порядку.

Приймаючи до уваги викладене, позовні вимоги Управління праці та соціального захисту населення адміністрації Слобідського району Харківської міської ради підлягають задоволенню у повному обсязі.

Питання про розподіл судових витрат суд вирішує відповідно до ст. 141 ЦПК України.

Керуючись ст. ст. 4, 10 - 13, 76 - 81, 263 - 265, 268, 273 ЦПК України, суд

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Управління соціального захисту населення адміністрації Слобідського району Харківської міської ради до ОСОБА_1 про стягнення надміру переплаченої суми допомоги задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Управління соціального захисту населення адміністрації Слобідського району Харківської міської ради переплачену суму державної соціальної допомоги у розмірі 4959 (чотири тисячі дев`ятсот п`ятдесят дев`ять) грн. 01 коп. та витрати зі сплати судового збору у розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн. 00 коп.

Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача. Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду. Строк на подання заяви про перегляд заочного рішення може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин.

Рішення може бути оскаржене позивачем в апеляційному порядку до Харківського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Заочне рішення набирає законної сили, якщо протягом строків, встановлених цим Кодексом, не подані заява про перегляд заочного рішення або апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.

З інформацією щодо тексту судового рішення учасники справи можуть ознайомитися за веб-адресою Єдиного державного реєстру судових рішень: http://www.reyestr.court.gov.ua.

Позивач: Управління праці та соціального захисту населення адміністрації Слобідського району Харківської міської ради (адреса місцезнаходження: вул. Вишнева, 3, м. Харків, код 03196624).

Відповідач: ОСОБА_1 (адреса місця проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_3 ) .

Повний текст заочного рішення складено 19.03.2024 року.

Суддя С. О. Ященко

Дата ухвалення рішення14.03.2024
Оприлюднено20.03.2024
Номер документу117745263
СудочинствоЦивільне
Сутьстягнення надміру переплаченої суми державної допомоги

Судовий реєстр по справі —641/8028/23

Рішення від 14.03.2024

Цивільне

Комінтернівський районний суд м.Харкова

Ященко С. О.

Рішення від 14.03.2024

Цивільне

Комінтернівський районний суд м.Харкова

Ященко С. О.

Ухвала від 18.12.2023

Цивільне

Комінтернівський районний суд м.Харкова

Ященко С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні