Новосанжарський районний суд Полтавської області
Справа № 542/451/24
Провадження № 3/542/234/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 березня 2024 року селище Нові Санжари
Новосанжарський районний суд Полтавської області у складі:
головуючого судді - Шарової-Айдаєвої О.О.,
за участю:
секретаря судового засідання Коркішко А.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у селищі Нові Санжари у залі суду протокол про адміністративне правопорушення, передбачене частиною 1 статті 155-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП), та матеріали справи, додані до нього, щодо:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , яка проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,
ВСТАНОВИВ:
06 березня 2024 року до Новосанжарського районного суду Полтавської області надійшов протокол № 1656 про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 155-1 КУпАП, щодо ОСОБА_1 .
Внаслідок автоматизованого розподілу судової справи між суддями вказаний протокол із доданими до нього матеріалами надійшов до провадження судді Шарової-Айдаєвої О.О.
З протоколу про адміністративне правопорушення № 1656 від 28 лютого 2024 року, складеного відносно ОСОБА_2 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 155-1 КУпАП, вбачається наступне.
За результатами проведення фактичної перевірки АЗС та магазину, що належать ТОВ «Алмакс-Авто», код ЄДР 25156973, юридична адреса: вул. Монастирська, 8, м. Полтава, встановлено, що гр. ОСОБА_1 , оператор АЗС № 3 ТОВ «Алмакс-Авто», як особа, що проводить розрахунки, вчинила порушення встановленого законом порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а саме: проведення розрахункових операцій через PРO без використання режиму програмування найменування для підакцизних товарів із зазначенням коду УКТ ЗЕД. В реєстрації розрахункових операцій зазначено невірний код УКТ ЗЕД при реалізації скрапленого газу та алкогольних напоїв, проведення розрахункових операцій через РРО без формування та видачі чеків встановленої форми та змісту, чим порушила пункти 1, 2, 11 статті 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями.
ОСОБА_1 у судове засідання 19 березня 2024 року не з`явилась, про час, дату та місце судового засідання повідомлялась належним чином. Надала до суду заяву, в якій просила розглядати справу за її відсутності, вказавши, що з порушенням, зазначеним у протоколі, згодна (а.с. 10).
З огляду на те, що стаття 268 КУпАП не містить імперативної заборони розглядати справу про адміністративне правопорушення за частиною 1 статті 155-1 КУпАП без обов`язкової присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, та враховуючи те, що ОСОБА_1 відомо про дату та час розгляду справи, суд прийшов до висновку про можливість розгляду справи про адміністративне правопорушення без участі ОСОБА_1 .
Дослідивши матеріали адміністративної справи, відповідно до положень статті 252КУпАП, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю, суд приходить до наступних висновків.
Частиною 1 статті 155-1 КУпАП передбачена відповідальність за порушення встановленого законом порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
Відповідно до статті 3 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані:
пункт 1 - проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;
пункт 2 - надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов`язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти);
пункт 11 проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій та/або через програмні реєстратори розрахункових операцій для підакцизних товарів з використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості, а також із зазначенням цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) при роздрібній торгівлі алкогольними напоями.
Зі зміступротоколу проадміністративне правопорушення№ 1656від 28лютого 2024року вбачається,що ОСОБА_1 здійснила проведення розрахункових операцій через PРO без використання режиму програмування найменування для підакцизних товарів із зазначенням коду УКТ ЗЕД. В реєстрації розрахункових операцій зазначено невірний код УКТ ЗЕД при реалізації скрапленого газу та алкогольних напоїв, а також здійснила проведення розрахункових операцій через РРО без формування та видачі чеків встановленої форми та змісту, чим порушила пункти 1, 2, 11 статті 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями.
Суд зазначає, що в акті (довідці) фактичної перевірки від 28 лютого 2024 року № 004503 (а.с. 4) відображені наступні порушення, а саме: ОСОБА_1 не забезпечила:
проведення розрахункової операції через РРО з формуванням та видачою фіскального чеку встановленої форми та змісту, а саме: без зазначення реквізитів марок акцизного податку на загальну суму 261 грн 00 коп. (фіскальний чек № 268699 від 28.11.2023);
проведення розрахункових операцій через РРО з використанням режиму попереднього програмування, найменування товарів (для підакцизних товарів), зазначення відповідних кодів товарної підкатегорії, згідно з УКТ ЗЕД, а саме: відповідно до фіскального чеку № 264403 від 04.10.2023 встановлено факт продажу пива «Жашківське жигулівське», 1,0 л по ціні 58 грн 00 коп., відповідно до фіскального чеку № 264008 від 01.10.2023, встановлено факт продажу пального «Пропан-Бутан» в кількості 10 л. на суму 247 грн 90 коп. без зазначення відповідних кодів товарної підкатегорії, згідно з УКТ ЗЕД.
Судом встановлено, що порушення пунктів 1, 2, 11 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» мали місце 28 листопада 2023 року, 01 жовтня 2023 року, 04 жовтня 2023 року.
Відповідно до частини 1 та частини 2 статті 38 КУпАП, адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).
Якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частинах третій - шостій цієї статті.
Відповідно до пункту 7 статті 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю в зв`язку з закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.
Судом встановлено, що правопорушення ОСОБА_1 були вчинені 28 листопада 2023 року, 01 жовтня 2023 року, 04 жовтня 2023 року.
Отже, на час розгляду справи в суді 19 березня 2024 року тримісячний строк притягнення особи до адміністративної відповідальності закінчився.
Суд зауважує, що адміністративний матеріал надійшов до суду після спливу строків накладення адміністративного стягнення.
Враховуючи вимоги статей 38, 247 КУпАП, суд приходить до висновку, що провадження в справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за частиною 1 статті 155-1 КУпАП має бути закрито, у зв`язку з закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 КУпАП.
Таким чином, на момент розгляду справи спливли строки для накладення адміністративного стягнення, у зв`язку з чим справа підлягає закриттю.
З огляду на викладене, керуючись статтями 247, 283 - 284 КУпАП,
ПОСТАНОВИВ:
Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , до адміністративної відповідальності за частиною 1 статті 155-1 КУпАП закрити у зв`язку з закінченням строків накладення адміністративного стягнення на підставі пункту 7 статті 247 КУпАП.
Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови шляхом подання апеляційної скарги до Полтавського апеляційного суду через Новосанжарський районний суд Полтавської області.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Суддя О.О. Шарова-Айдаєва
Суд | Новосанжарський районний суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2024 |
Оприлюднено | 21.03.2024 |
Номер документу | 117755937 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку проведення розрахунків |
Адмінправопорушення
Новосанжарський районний суд Полтавської області
Шарова-Айдаєва О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні