Справа № 545/415/24
Провадження № 3/545/289/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15.03.2024 року Суддя Полтавського районного суду Полтавської області Потетій А.Г, з участю секретаря Мамишевої А.Е., прокурора Богатирьова Д., розглянувши адміністративну справу що надійшла від Управління стратегічних розслідувань в Полтавській області НПУ ДСР про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого ВЧ НОМЕР_1 , зареєстрований в АДРЕСА_1 , громадянин України, заступник начальника служби фінансово-економічної служби ВЧ, ідентифікаційний номер НОМЕР_2 , інші відомості суду не відомі,
за ч.1ст.172-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
В С Т А Н О В И В:
Відповідно до п. 10 ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції» (далі Закону) правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у ч. 1 ст. З цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.
Згідно ст. 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Відповідно до витягу з наказу начальника командира військової частини НОМЕР_3 від 01.08.2023 № 226 молодшого лейтенанта ОСОБА_1 , призначеного наказом командира військової частини НОМЕР_4 від 28 липня 2023 року № 137 на посаду помічника командира військової частини з фінансово- економічної роботи - начальника служби військової частини НОМЕР_3 , вважати таким, що з 31 липня 2023 року справи та посаду бухгалтера (2 категорії) фінансово-економічної служби здав та з 01 серпня 2023 року справи та посаду помічника командира військової частини з фінансово-економічної роботи - начальника служби фінансово-економічної служби прийняв і приступив до виконання службових обов`язків за посадою.
Згідно з витягом з наказу начальника командира військової частини НОМЕР_3 від 16.11.2023 № 337 молодшого лейтенанта військової служби за контрактом ОСОБА_1 , помічника командира військової частини з фінансово-економічної роботи - начальника служби фінансово-економічної служби військової частини НОМЕР_3 , призначеного наказом командира військової частини НОМЕР_4 (по особовому складу) від 06.11.2023 № 221 на посаду заступника начальника служби фінансово-економічної служби військової частини НОМЕР_1 , вважати таким, що справи та посаду здав і вибув до нового місця проходження служби. З 16.11.2023 виключити зі списків особового складу військової частини НОМЕР_3 та всіх видів забезпечення.
Згідно примітки до ст. 172-4 КУпАП, суб`єктом правопорушень у цій статті є особи, зазначені у пункті 1 частини першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», за винятком депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад (крім тих, які здійснюють свої повноваження у відповідній раді на постійній основі), присяжних, помічників-консультантів народних депутатів України, працівників секретаріатів Голови Верховної Ради України, Першого заступника Голови Верховної Ради України та заступника Голови Верховної Ради України, працівників секретаріатів депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України.
Відповідно допідпункту «г»пункту 1частини 1статті 3Закону України«Про запобіганнякорупції» суб`єктами,на якихпоширюється діяцього Закону,є військовіпосадові особиЗбройних СилУкраїни,Державної службиспеціального зв`язкута захистуінформації Українита іншихутворених відповіднодо законіввійськових формувань,крім військовослужбовцівстрокової військовоїслужби,курсантів вищихвійськових навчальнихзакладів,курсант івищих навчальнихзакладів,які маютьу своємускладі військові інститути, курсантів факультетів, кафедр та відділень військової підготовки.
Згідно ст.2 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» військова служба є державною службою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров`я і віком громадян України, іноземців та осіб без громадянства, пов`язаній із обороною України, її незалежності та територіальної цілісності. Час проходження військової служби зараховується громадянам України до їх страхового стажу, стажу роботи, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби.
Чинне законодавство розмежовує поняття «військовослужбовці» та «військові посадові особи». Поняття «військові посадові особи» є вужчим за поняття «військовослужбовці».
Відповідно до вимог ч. 12 ст. 6 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» військові посадові особи - це військовослужбовці, які обіймають штатні посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов`язків, або які спеціально уповноважені на виконання таких обов`язків згідно із законодавством.
Згідно з вимогами абзацу третього статті 20 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» на військових посадових осіб поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції».
Дія Закону, в тому числі обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності (ст. 25 Закону), поширюється на (пп. «г» п. 1 ч. І ст. 3, ст. 25 Закону, ч. 6 ст. 2 Закону про військовий обов`язок): Військових посадових осіб, які проходять: військову службу за контрактом осіб рядового складу, військову службу за контрактом осіб сержантського і старшинського складу, військову службу за контрактом осіб офіцерського складу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період.
Отже, молодший лейтенант ОСОБА_1 є військовою посадовою особою Збройних Сил України, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції» та є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушень, пов`язаних з корупцією.
Підпунктом 1 частини 1 статті 25 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що особам, зазначеним у пункті 1 частини першої статті З цього Закону, забороняється займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.
Відповідно до вимог ст. 9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», держава гарантує військовослужбовцям достатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умовам військової служби, стимулює закріплення кваліфікованих військових кадрів. При цьому, військовослужбовці отримують за рахунок держави грошове забезпечення у розмірах, стимулюючих заінтересованість громадян у військовій службі.
Згідно рішення загальних зборів учасників ТОВ «Ю.В.А.П.» від 16.12.2020 № 1 ОСОБА_1 обрано директором ТОВ «Ю.В.А.П.» з 22.12.2020.
Відповідно до наказу ТОВ «Ю.В.А.П.» від 23.22.2020 № 5 ОСОБА_1 приступив до виконання обов`язків директора ТОВ «Ю.В.А.П.» з 23.12.2020.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про оплату праці» заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу. Розмір заробітної плати залежить від складності та умов виконуваної роботи, професійно-ділових якостей працівника, результатів його праці та господарської діяльності підприємства.
Згідно з довідкою ТОВ «Ю.В.А.П.» ОСОБА_1 працює у ТОВ «Ю.В.А.П.» на посаді директора. ОСОБА_1 протягом 2023 року нараховано та виплачено заробітну плату в загальному розмірі 100 401,24 грн.
Відповідно долиста ГУДПС ум.Києві від28.12.2023№ 42613/5/26-15-12-07-03засновником таз 23.12.2020по теперішнійчас керівникомТОВ «Ю.В.А.П.»(код39065861)є ОСОБА_1 .ТОВ «Ю.В.А.П.»згідно поданихподаткових деклараційплатника єдиногоподатку третьоїгрупи (юридичніособи),р.1«Сума доходуза податковий(звітний)період»,складає:за 2022рік -1220833,97грн.,за 9місяців 2023року -695301,13грн.Станом на28.12.2023 останню податкову декларацію платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи) за 9 місяців 2023 року подано 09.11.2023. 28.12.2022 ОСОБА_1 відбулося повторне (дистанційне) формування кваліфікованих сертифікатів відкритого ключа за електронним запитом. Кваліфіковані сертифікати відкритого ключа керівника ТОВ «Ю.В.А.П.» ОСОБА_1 є чинними та їх термін дії з 28.12.2022 по 28.12.2024.
Також встановлено, що 26.09.2023 між виконавчим комітетом Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області (Замовник), в особі секретаря ради ОСОБА_2 , з однієї сторони, і ТОВ «Ю.В.А.П.» (Постачальник), в особі ОСОБА_1 , що діє на підставі Статуту, з другої сторони, уклали договір про закупівлю товару від 26.09.2023 № 125, предмет договору: Постачальник зобов`язується поставити та передати у власність Замовника Автозапчастини в асортименті, найменування визначений в асортименті, кількості та за цінами, які зазначені у Специфікації (додаток 1) до Договору, що є його невід`ємною частиною, а Замовник зобов`язується прийняти товар та сплатити його вартість. Загальна сума договору складає 41 889,00 грн. без ПДВ. Місце поставки товару: Полтавська область, Полтавський район, с. Терешки, вул. Шевченка, 1 -А. Термін поставки Товару - до 29.09.2023.
26.09.2023 директором ТОВ «Ю.В.А.П.» ОСОБА_1 на виконання вказаного вище договору виписано видаткову накладну № 76 від 26.09.2023 на загальну суму 41 889,00 грн.
Відповідно до платіжної інструкції № 49 від 26.09.2023 виконавчим комітетом Терешківської сільської ради на рахунок ТОВ «Ю.В.А.П.» перераховано грошові кошти за поставлений товар на суму 41 889,00 грн.
Перебування ОСОБА_1 , помічника командира військової частини з фінансово-економічної роботи - начальника служби фінансово-економічної служби військової частини НОМЕР_3 , на посаді директора ТОВ «Ю.В.А.П.» з 01.08.2023 по 16.11.2023 та виконання його повноважень та функцій (укладання договору та виконання зобов`язань за ним, подання податкової звітності товариства до органів ДПС, тощо), а також отримання останнім доходу у вигляді заробітної плати є іншою оплачуваною діяльністю.
Відповідно до вимог ст. 9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» держава гарантує військовослужбовцям достатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умовам військової служби, стимулює закріплення кваліфікованих військових кадрів. При цьому, військовослужбовці отримують за рахунок держави грошове забезпечення у розмірах, стимулюючих заінтересованість громадян у військовій службі.
Проте, в порушення наведеного законодавства та встановлених законом обмежень і заборон, перебуваючи на державному забезпеченні, молодший лейтенант ОСОБА_1 вчинив порушення встановлених законом обмежень щодо зайняття іншою оплачуваною діяльністю (крім викладацької, наукової та творчої діяльності, медичної та суддівської практики, інструкторської практики із спорту).
Отже, ОСОБА_1 , перебуваючи з 01.08.2023 по 16.11.2023 на посаді помічника командира військової частини з фінансово-економічної роботи - начальника служби фінансово-економічної служби військової частини НОМЕР_3 , маючи військове звання молодший лейтенант, будучи військовою посадовою особою Збройних сил України, відповідно до підпункту «г» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», примітки до статті 172-4 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», в порушення вимог и. 1 ч. 1 ст.25 цього Закону, у період часу з 01.08.2023 по 16.11.2023 перебував на посаді директора ТОВ «Ю.В.А.П.» (код 39065861), виконував його повноваження та функції (укладання договору та виконання зобов`язань за ним, подання податкової звітності товариства до органів ДПС, тощо) та отримав дохід у вигляді заробітної плати за серпень-листопад 2023 року на загальну суму 33 981,96 грн., що є іншою оплачуваною діяльністю (крім викладацької, наукової та творчої діяльності, медичної та суддівської практики, інструкторської практики із спорту), чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене частиною 1 статті 172-4 КУпАП.
В судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, його представник адвокат Возний М.В. заперечив вину ОСОБА_1 та надав клопотання про закриття провадження у справі.
В обґрунтування заявленого клопотання зазначив наступне.
Відповідно до ст. 268 КпАП України особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право заявляти клопотання.
Згідно із ст. 271 КУпАП України адвокат, який надає правову допомогу особі, що притягається до адміністративної відповідальності, має право заявляти клопотання.
Притягнення особи до адміністративної відповідальності можливе за умови наявності в її діях складу адміністративного правопорушення, визначеного ч.1 ст. 9 КУпАП.
З протоколу № 13 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 29.01.2024 року вбачається, що ОСОБА_1 , перебуваючи з 01.08.2023 року по 16.11.2023 року на посаді помічника командира військової частини з фінансово-економічної роботи-начальника служби фінансово-економічної служби військової частини НОМЕР_3 , маючи військове звання молодший лейтенант, будучи військовою посадовою особою ЗСУ, відповідно до підпункту «г» пункту 1 частини 1 статті З ЗУ «Про запобігання корупції», примітки до статті 172-4 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія ЗУ «Про запобігання корупції», в порушення вимог п. 1 ч. 1 ст. 25 цього Закону, у період часу з 01.08.2023 по 16.11.2023 перебував на посаді директора ТОВ «Ю.В.А.П.» код ЄДРПОУ: 39065861, виконував його повноваження та функції (укладання договору та виконання зобов`язань за ним, подання податкової звітності товариства до органів ДПС, тощо) та отримав дохід у вигляді заробітної плати за серпень-листопад 2023 року на загальну суму 33 981, 96 грн., що є іншою оплачуваною діяльністю (крім викладацької, наукової та творчої діяльності, медичної та суддівської практики, інструкторської практики із спорту) чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-4 КУпАП.
З даним протокол ОСОБА_1 не згоден та вину по даному факту не визнає та вважає, що в його діях подія та склад адміністративного правопорушення відсутні.
Дані факти, про те, що в діях ОСОБА_1 відсутні подія та склад адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 172-4 КУпАП підтверджується роз`ясненням № 6 від 14.03.2022 року Голови Національного агентства з питань запобігання корупції Олександра Новікова, щодо застосування окремих положень ЗУ «Про запобігання корупції» стосовно дотримання обмежень щодо запобігання корупції під час участі у обороні України.
В даному роз`ясненні зазначено, що проходження особами, зазначеними у п. 1 ч. 1 ст. 3 ЗУ «Про запобігання корупції», військової служби та служби у складі Сил територіальної оборони ЗСУ та добровольчих формувань територіальних громад за контрактом не є порушенням обмеження, передбаченого у п. 1 ч. 1 ст. 25 ЗУ «Про запобігання корупції».
У силу принципу презумпції невинуватості, що підлягає застосуванню у справах про адміністративні правопорушення, всі сумніви щодо події порушення та винності особи, що притягується до відповідальності, тлумачаться на її користь. Недоведені винуватість особи та його подія мають бути прирівняні до доведеної невинуватості цієї особи.
Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.
Таким чином, в матеріалах справи про адміністративне правопорушення немає жодних доказів, які б підтверджували вчинення гр. ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 172-4 ч.1 КУпАП.
Відповідно до вимог п.1 ст. 247 КпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
У зв`язку із тим, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 172-4 КУпАП, а тому провадження по такій справі підлягає закриттю.
Прокурор заперечив з приводу заявленого клопотання, оскільки відсутні підстави протоколо є обґрунтованим а вина правопорушника належним чином доведеною.
Так, п.п.«г» п.1 ч.1ст.3 Закону України «Про запобігання корупції»визначено, що суб`єктами, на яких поширюється дія Закону є військові посадові особи Збройних Сил України, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України та інших утворених відповідно до законів військових формувань, крім військовослужбовців строкової військової служби, курсантів вищих військових навчальних закладів, курсантів вищих навчальних закладів, які мають у своєму складі військові інститути, курсантів факультетів, кафедр та відділень військової підготовки.
Відповідно до ч.12ст.6 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу»військові посадові особи - це військовослужбовці, які обіймають штатні посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов`язків, або які спеціально уповноважені на виконання таких обов`язків згідно із законодавством.
Відповідно до п.9 ст.1 Закону правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у ч. 1 ст. 3Закону України «Про запобігання корупції», за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.
Згідност.25 Закону України «Про запобігання корупції»особам, зазначеним уп.1 ч.1ст.3 цього Закону, забороняється: 1) займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, якщо інше не передбаченоКонституцієюабо законами України.
Згідно ч.2ст.25 Закону України «Про запобігання корупції»особа, призначена (обрана) на посаду, зазначену вп.1 ч.1ст.3 цього Закону, зобов`язана не пізніше 15 робочих днів з дня призначення (обрання) на посаду здійснити дії, спрямовані на припинення підприємницької діяльності та припинення її повноважень у складі правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, якщо особа здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляє інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), якщо інше не передбаченоКонституцієюабо законами України.
Відповідно до ч.3ст.39 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу»за громадянами України, які призвані на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, або прийняті на військову службу за контрактом, у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення воєнного стану на строк до закінчення особливого періоду або до оголошення рішення про демобілізацію, не припиняється державна реєстрація підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців. У разі не провадження ними підприємницької діяльності у період "введення мобілізації» нарахування податків і зборів таким фізичним особампідприємцям не здійснюється.
Частиною першою статті сорокдва Господарського кодексу Українивизначено, що підприємництвоце самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб`єктами господарювання підприємцями з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
Як встановлено судом,відповідно до витягу з наказу начальника командира військової частини НОМЕР_3 від 01.08.2023 № 226 молодшого лейтенанта ОСОБА_1 , призначеного наказом командира військової частини НОМЕР_4 від 28 липня 2023 року № 137 на посаду помічника командира військової частини з фінансово- економічної роботи - начальника служби військової частини НОМЕР_3 , вважати таким, що з 31 липня 2023 року справи та посаду бухгалтера (2 категорії) фінансово-економічної служби здав та з 01 серпня 2023 року справи та посаду помічника командира військової частини з фінансово-економічної роботи - начальника служби фінансово-економічної служби прийняв і приступив до виконання службових обов`язків за посадою.
Згідно з витягом з наказу начальника командира військової частини НОМЕР_3 від 16.11.2023 № 337 молодшого лейтенанта військової служби за контрактом ОСОБА_1 , помічника командира військової частини з фінансово-економічної роботи - начальника служби фінансово-економічної служби військової частини НОМЕР_3 , призначеного наказом командира військової частини НОМЕР_4 (по особовому складу) від 06.11.2023 № 221 на посаду заступника начальника служби фінансово-економічної служби військової частини НОМЕР_1 , вважати таким, що справи та посаду здав і вибув до нового місця проходження служби. З 16.11.2023 виключити зі списків особового складу військової частини НОМЕР_3 та всіх видів забезпечення.
Згідно рішення загальних зборів учасників ТОВ «Ю.В.А.П.» від 16.12.2020 № 1 ОСОБА_1 обрано директором ТОВ «Ю.В.А.П.» з 22.12.2020.
Відповідно до наказу ТОВ «Ю.В.А.П.» від 23.22.2020 № 5 ОСОБА_1 приступив до виконання обов`язків директора ТОВ «Ю.В.А.П.» з 23.12.2020.
Згідно з довідкою ТОВ «Ю.В.А.П.» ОСОБА_1 працює у ТОВ «Ю.В.А.П.» на посаді директора. ОСОБА_1 протягом 2023 року нараховано та виплачено заробітну плату в загальному розмірі 100 401,24 грн.
Відповідно долиста ГУДПС ум.Києві від28.12.2023№ 42613/5/26-15-12-07-03засновником таз 23.12.2020по теперішнійчас керівникомТОВ «Ю.В.А.П.»(код39065861)є ОСОБА_1 .ТОВ «Ю.В.А.П.»згідно поданихподаткових деклараційплатника єдиногоподатку третьоїгрупи (юридичніособи),р.1«Сума доходуза податковий(звітний)період»,складає:за 2022рік -1220833,97грн.,за 9місяців 2023року -695301,13грн.Станом на28.12.2023 останню податкову декларацію платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи) за 9 місяців 2023 року подано 09.11.2023. 28.12.2022 ОСОБА_1 відбулося повторне (дистанційне) формування кваліфікованих сертифікатів відкритого ключа за електронним запитом. Кваліфіковані сертифікати відкритого ключа керівника ТОВ «Ю.В.А.П.» ОСОБА_1 є чинними та їх термін дії з 28.12.2022 по 28.12.2024.
26.09.2023 між виконавчим комітетом Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області (Замовник), в особі секретаря ради ОСОБА_2 , з однієї сторони, і ТОВ «Ю.В.А.П.» (Постачальник), в особі ОСОБА_1 , що діє на підставі Статуту, з другої сторони, уклали договір про закупівлю товару від 26.09.2023 № 125, предмет договору: Постачальник зобов`язується поставити та передати у власність Замовника Автозапчастини в асортименті, найменування визначений в асортименті, кількості та за цінами, які зазначені у Специфікації (додаток 1) до Договору, що є його невід`ємною частиною, а Замовник зобов`язується прийняти товар та сплатити його вартість. Загальна сума договору складає 41 889,00 грн. без ПДВ. Місце поставки товару: Полтавська область, Полтавський район, с. Терешки, вул. Шевченка, 1 -А. Термін поставки Товару - до 29.09.2023.
26.09.2023 директором ТОВ «Ю.В.А.П.» ОСОБА_1 на виконання вказаного вище договору виписано видаткову накладну № 76 від 26.09.2023 на загальну суму 41 889,00 грн.
Відповідно до платіжної інструкції № 49 від 26.09.2023 виконавчим комітетом Терешківської сільської ради на рахунок ТОВ «Ю.В.А.П.» перераховано грошові кошти за поставлений товар на суму 41 889,00 грн.
Таким чином, заступник начальника служби фінансово-економічної служби ВЧ НОМЕР_1 ОСОБА_1 є посадовою особою, наділеною владними повноваженнями з метою здійснення організаційно-розпорядчих функцій і забезпечення узгодженості в діяльності інших учасників службових відносин.
Натомість судом встановлено, що заступник начальника служби фінансово-економічної служби ВЧ НОМЕР_1 ОСОБА_1 з 01.08.2023р.відповідно п.п. «г» п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції», будучи суб`єктом на якого поширюється дія цьогоЗакону, в т.ч. вимоги ст.25 Закону, як на військову посадову особу, почали діяти обмеження щодо зайняття іншою оплачуваною діяльністю (крім, викладацької, наукової та творчої діяльності, медичної та суддівської практики, інструкторської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, порушуючи вищевказані норми законодавства, у період з 01.08.2023 по 16.11.2023 року перебував на посаді директора ТОВ «Ю.В.А.П.» та отримав дохід у вигляді заробітної плати в сумі 33981,96 грн.
Вказані обставини підтверджуються матеріалами справи в їх сукупності.
З огляду на встановлені обставини, суд вважає доведеним той факт, що ОСОБА_1 , перебуваючи з 01.08.2023 по 16.11.2023 на посаді помічника командира військової частини з фінансово-економічної роботи - начальника служби фінансово-економічної служби військової частини НОМЕР_3 , маючи військове звання молодший лейтенант, будучи військовою посадовою особою Збройних сил України, відповідно до підпункту «г» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», примітки до статті 172-4 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», в порушення вимог и. 1 ч. 1 ст.25 цього Закону, у період часу з 01.08.2023 по 16.11.2023 перебував на посаді директора ТОВ «Ю.В.А.П.» (код 39065861), виконував його повноваження та функції (укладання договору та виконання зобов`язань за ним, подання податкової звітності товариства до органів ДПС, тощо) та отримав дохід у вигляді заробітної плати за серпень-листопад 2023 року на загальну суму 33 981,96 грн., що є іншою оплачуваною діяльністю (крім викладацької, наукової та творчої діяльності, медичної та суддівської практики, інструкторської практики із спорту), чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене частиною 1 статті 172-4 КУпАП.
Згідно ст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Відповідно до санкції ч.1ст.172-4 КУпАПвказане правопорушення тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією отриманого доходу від підприємницької діяльності чи винагороди від роботи за сумісництвом.
Відповідно до ст.33 КУпАП, вирішуючи питання про накладення адміністративного стягнення на ОСОБА_1 за вчинення ним адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1статті 172-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд враховує умови та характер вчиненого адміністративного правопорушення, особу правопорушника: вік, соціальне положення, ступінь його вини та ставлення до вчиненого.
Відповідно дост. 34 КУпАПобставин, що пом`якшують відповідальність за адміністративне правопорушення, судом не встановлено.
Відповідно дост. 35 КУпАПобставин, що обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення, судом не встановлено.
Оцінюючи, вищенаведені докази, суд приходить до висновку, що винуватість ОСОБА_1 у порушенні встановлених п.1 ч.1ст.25 Закону України «Про запобігання корупції»повністю доведена, а тому він повинен нести адміністративну відповідальність за ч.1ст.172-4КУпАП в межах санкції статті визначених для даного правопорушення, а саме у виді штрафу з конфіскацією отриманого доходу від підприємницької діяльності.
Відповідно дост. 40-1 КУпАП, п.5 ч.2ст.4 Закону України «Про судовий збір», у зв`язку з ухваленням судом постанови про накладення адміністративного стягнення, із ОСОБА_1 необхідно стягнути судовий збір в розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, тобто 605 грн. 60 коп. на користь держави.
На підставі викладеного, враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, керуючись ст.ст.33,40-1,276280,283285 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -
П О С ТА Н О В И В:
Визнати винним ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, за яке передбачена адміністративна відповідальність за ч.1ст.172-4 КУпАПта накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 6800 грн. з конфіскацією 33981,96 грн. отриманого доходу від підприємницької діяльності.
Стягнути з ОСОБА_1 605,60 грн. судового збору на користь держави.
Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови до Полтавського апеляційного суду через Полтавський районний суд Полтавської області.
Суддя: А. Г. Потетій
Суд | Полтавський районний суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 15.03.2024 |
Оприлюднено | 21.03.2024 |
Номер документу | 117756023 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності |
Адмінправопорушення
Полтавський районний суд Полтавської області
Потетій А. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні