МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 березня 2024 р. № 400/10307/23 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Устинова І.А., розглянув у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовомтовариства з обмеженою відповідальністю "ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ", вул. Космонавтів, 81/15,м. Миколаїв,Миколаївська обл., Миколаївський р-н,54028,вул. Потьомкінська, 131-В, кв. 143,Миколаїв,54003 до відповідачівГоловного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6,Миколаїв,54001, Державної податкової служби України, пл. Львівська, 8,м. Київ,04053, провизнання протиправними та скасування рішень; зобов`язання зареєструвати податкові накладні,ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» (далі - позивач) звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області (далі відповідач 1 або ГУ ДПС у Миколаївській області) та Державної податкової служби України (далі відповідач 2 або ДПС України), в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Миколаївській області №9303513/39792400 від 04 серпня 2023 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну від 02 грудня 2021 року №3 датою її подання.
- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Миколаївській області №9303512/39792400 від 04 серпня 2023 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну від 14 грудня 2021 року №48 датою її подання;
- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Миколаївській області №9303510/39792400 від 04 серпня 2023 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну від 13 січня 2022 року №7 датою її подання;
- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Миколаївській області №9303511/39792400 від 04 серпня 2023 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну від 24 січня 2022 року №16 датою її подання;
- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Миколаївській області №9303514/39792400 від 04 серпня 2023 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Податкову накладну від 25 січня 2022 року №17 датою її подання.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ним надано усі необхідні документи на підтвердження здійснення господарських операцій, проте відповідачем 1 протиправно відмовлено у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Ухвалою від 21.08.2023 суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та запропонував відповідачу надати відзив на позовну заяву.
Відповідач, ГУ ДПС у Миколаївській області надав відзив на позов, в якому просив відмовити у задоволенні позову та зазначив, що згідно з Рішеннями про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН причиною для відмови в реєстрації податкових накладних стало те, що по платнику прийнято рішення щодо відповідності платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку відповідно до Постанови КМУ від 11.12.2019р. № 1165. Тобто, ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» мав взаємодію з ризиковими контрагентами, що і спричинило відмову в реєстрації податкових накладних. Також, в наданих позивачем товарно-транспортних накладних не зазначено пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, що дало б змогу ідентифікувати господарську операцію.
Відповідно до ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).
Суд дослідив матеріали справи та дійшов наступного висновку.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» зареєстровано як юридична особа в установленому законом порядку. Відомості щодо юридичної особи внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Позивач має статус платника податку на додану вартість. Ідентифікаційний номер платника податку на додану вартість: 397924014039.
02 грудня 2021 року між ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» та Товариством з обмеженою відповідальністю «ВІЛЬНЯНКА» (код ЄДРПОУ 30837652) було укладено Договір №0212-21/2 від 02 грудня 2021 року (Договір), за яким ТОВ «ВІЛЬНЯНКА» доручає, а ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» приймає на себе зобов`язання, своїми та залученими силами виконати комплекс робіт з виготовлення та монтажу безкаркасного аркового ангара розміром 14/35/6 м (ширина, довжина, висота) з холодногнутого листового профілю товщиною 1,0 мм (виробництво Маріуполь), за допомогою машини з виготовлення профілю, модель ВН 1000-700 (в одношаровому виконанні, холодного типу) загальною площею 490 (чотириста дев`яносто) м2, з встановленням: - Купол 1 шт, висотою 6,0 метрів; - Отвір під розпашні торцеві ворота (без воріт) 2 штуки, розміром 5,0 м на 5,0 м; - Торці (фронтони) 2 штуки; - Вентиляційні отвори 2 штуки розміром 0,5 м на 1,0 м. на основу виготовлену ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» за адресою: Запорізька область, Оріхівський район, с. Вільнянка. Відповідно до п. 2.1. Договору загальна сума Договору складає: 952 700 (дев`ятсот п`ятдесят дві тисячі сімсот) гривень 00 копійок, в т. ч. ПДВ 20% - 158 783,33 грн. Ціна може змінюватися до моменту поставки матеріалів на майданчик замовника та оплати суми згідно п. 2.2.3. даного договору, або оплата відразу суми згідно п. 2.2.3. даного договору.
02 грудня 2021 року ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було направлено на адресу ТОВ «ВІЛЬНЯНКА» Рахунок на оплату №277 від 02 грудня 2021 року на загальну суму 20 000,00 грн. із ПДВ щодо Комплексу робіт з виготовлення та монтажу безкаркасного аркового ангара, згідно Договору №0212-21/2 від 02.12.2021. 02 грудня 2021 року ТОВ «ВІЛЬНЯНКА» у відповідності до Рахунку на оплату №277 від 02 грудня 2021 року та підп. 2.2.1. п. 2.2. Договору було перераховано на розрахунковий рахунок ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» грошові кошти в сумі 20 000,00 грн., що підтверджується Платіжним дорученням №346 від 02 грудня 2021 року.
У зв`язку із вищевикладеним та у відповідності до приписів п. 201.10 ст.201 та п. 187.1 ст. 187 ПК України ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було складено та подано на реєстрацію до ЄРПН Податкову накладну №3 від 02 грудня 2021 року.
13 грудня 2021 року ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було направлено на адресу ТОВ «ВІЛЬНЯНКА» Рахунок на оплату №318 від 13 грудня 2021 року на загальну суму 75 000,00 грн. із ПДВ щодо Комплексу робіт з виготовлення та монтажу безкаркасного аркового ангара, згідно Договору №0212-21/2 від 02.12.2021. 14 грудня 2021 року ТОВ «ВІЛЬНЯНКА» у відповідності до Рахунку на оплату №318 від 13 грудня 2021 року та підп. 2.2.2. п. 2.2. Договору було перераховано на розрахунковий рахунок ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» грошові кошти в сумі 75 000,00 грн., що підтверджується Платіжним дорученням №1053 від 14 грудня 2021 року.
У зв`язку із вищевикладеним та у відповідності до приписів п. 201.10 ст.201 та п. 187.1 ст. 187 ПК України ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було складено та подано на реєстрацію до ЄРПН Податкову накладну №48 від 14 грудня 2021 року.
10 січня 2022 року ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було направлено на адресу ТОВ «ВІЛЬНЯНКА» Рахунок на оплату №2 від 10 січня 2022 року на загальну суму 682 160,00 грн. із ПДВ щодо Комплексу робіт з виготовлення та монтажу безкаркасного аркового ангара, згідно Договору №0212-21/2 від 02.12.2021. ТОВ «ВІЛЬНЯНКА» у відповідності до Рахунку на оплату №2 від 10 січня 2022 року та підп. 2.2.3. п. 2.2. Договору було перераховано на розрахунковий рахунок ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» грошові кошти в сумі 682 160,00 грн., що підтверджується Платіжними дорученнями №50 від 13 січня 2022 року та №13 від 13 січня 2022 року.
У зв`язку із вищевикладеним та у відповідності до приписів п. 201.10 ст.201 та п. 187.1 ст. 187 ПК України ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було складено та подано на реєстрацію до ЄРПН Податкову накладну №7 від 13 січня 2022 року.
24 січня 2022 року ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було направлено на адресу ТОВ «ВІЛЬНЯНКА» Рахунок на оплату №12 від 24 січня 2022 року на загальну суму 131 655,00 грн. із ПДВ щодо Комплексу робіт з виготовлення та монтажу безкаркасного аркового ангара, згідно Договору №0212-21/2 від 02.12.2021. 24 січня 2022 року ТОВ «ВІЛЬНЯНКА» у відповідності до Рахунку на оплату №12 від 24 січня 2022 року та підп. 2.2.4. п. 2.2. Договору було перераховано на розрахунковий рахунок ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» грошові кошти в сумі 131 655,00 грн., що підтверджується Платіжним дорученням №81 від 24 січня 2022 року.
У зв`язку із вищевикладеним та у відповідності до приписів п. 201.10 ст.201 та п. 187.1 ст. 187 ПК України ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було складено та подано на реєстрацію до ЄРПН Податкову накладну №16 від 24 січня 2022 року.
25 січня 2022 року ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було направлено на адресу ТОВ «ВІЛЬНЯНКА» Рахунок на оплату №14 від 25 січня 2022 року на загальну суму 43 885,00 грн. із ПДВ щодо Комплексу робіт з виготовлення та монтажу безкаркасного аркового ангара, згідно Договору №0212-21/2 від 02.12.2021. 25 січня 2022 року ТОВ «ВІЛЬНЯНКА» у відповідності до Рахунку на оплату №14 від 25 січня 2022 року та підп. 2.2.5. п. 2.2. Договору було перераховано на розрахунковий рахунок ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» грошові кошти в сумі 43 885,00 грн., що підтверджується Платіжним дорученням №84 від 25 січня 2022 року.
У зв`язку із вищевикладеним та у відповідності до приписів п. 201.10 ст.201 та п. 187.1 ст. 187 ПК України ТОВ «ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ» було складено та подано на реєстрацію до ЄРПН Податкову накладну №17 від 25 січня 2022 року.
Реєстрація податкових накладних №7 від 13 січня 2022 року, №16 від 24 січня 2022 року, №17 від 25 січня 2022 року була зупинена після подання їх на реєстрацію. У квитанціях до податкових накладних причиною зупинення реєстрації зазначене таке: «Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 43.99, , відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник «D»=.1310%, «P»=1753454.06».
Позивачем було направлено до Відповідача 1 Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 01 серпня 2023 року №01/08-1, до якого додані копії первинних документів, що підтверджується документами довільного формату у кількості 65 шт.
Відповідачем 1 після отримання пояснення позивача були прийняті рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9303513/39792400 від 04 серпня 2023 року; - Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9303512/39792400 від 04 серпня 2023 року; - Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9303510/39792400 від 04 серпня 2023 року; - Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9303511/39792400 від 04 серпня 2023 року; - Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9303514/39792400 від 04 серпня 2023 року.
Підставою для відмови у реєстрації податкових накладних є висновок Комісії Відповідача-1 про: «Надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства». В графі «Додаткова інформація» зазначено: «По платнику 06.07.2023р. прийнято рішення щодо відповідності платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку відповідно до Постанови КМУ від 11.12.2019р. №1165».
Згідно з п. 201.1. ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
У відповідності до п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246 (далі Порядок № 1246), передбачено, що податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165).
Вказаний Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі права та обов`язки їх членів.
Пунктами 10, 11 Порядку № 1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до абзацу 2 п. 25, п. 26 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
Пунктом 27 Порядку № 1165 передбачено, що комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.
Відповідно до п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 р. № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема окреслений Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Пунктами 3,4 Порядку № 520 встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Пунктом 5 Порядку № 520 передбачено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
1. договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
2. договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
3. первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
4. розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
5. документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з п. 6 Порядку № 520 копії визначених у пункті 5 документів разом з письмовими поясненнями платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Пунктом 11 Порядку № 520 визначено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
1. ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
2. та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до п. 5 цього Порядку;
3. та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Отже, зважаючи на вказані норми, Комісія регіонального рівня на виконання п. 44 Порядку № 1165 перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) та за результатом такої перевірки приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування відповідно до п. 11 Порядку № 520.
Підставою для зупинення реєстрацію податкової накладної стало те, що позивач відповідає п.1 Критеріям ризиковості здійснення операції, якою передбачено, що відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі.
Запропоновано позивачу було надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК.
Позивач надав відповідачу всі первинні документи на підтвердження реальності виконання господарських операцій за наслідком яких складено податкові накладні, а саме: Договір №0212-21/2 від 02 грудня 2021 року; - Рахунок на оплату №277 від 02 грудня 2021 року; - Платіжне доручення №346 від 02 грудня 2021 року; - Рахунок на оплату №318 від 13 грудня 2021 року; - Платіжне доручення №1053 від 14 грудня 2021 року; - Рахунок на оплату №2 від 10 січня 2022 року; - Платіжне доручення №50 від 13 січня 2022 року; - Платіжне доручення №13 від 13 січня 2022 року; - Рахунок на оплату №12 від 24 січня 2022 року; - Платіжне доручення №81 від 24 січня 2022 року; - Рахунок на оплату №14 від 25 січня 2022 року; - Платіжне доручення №84 від 25 січня 2022 року; - Акт надання послуг №229 від 28 лютого 2022 року; - Видаткова накладна №ІФ0000028948 від 03 грудня 2021 року; - Платіжне доручення №1413 від 01 грудня 2021 року; - Податкова накладна №11 від 01 грудня 2021 року; - Видаткова накладна №ІФ0000029884 від 17 грудня 2021 року; - Платіжне доручення №1506 від 14 грудня 2021 року; - Податкова накладна №351 від 14 грудня 2021 року; - Видаткова накладна №ІФ0000028952 від 03 грудня 2021 року; - Платіжне доручення №1414 від 01 грудня 2021 року; - Податкова накладна №10 від 01 грудня 2021 року; - Видаткова накладна №ІФ0000029418 від 13 грудня 2021 року; - Платіжне доручення №1462 від 07 грудня 2021 року; - Податкова накладна №177 від 07 грудня 2021 року; - Видаткова накладна №КТ-00009411 від 03 грудня 2021 року; - Платіжне доручення №1441 від 03 грудня 2021 року; - Податкова накладна №140 від 03 грудня 2021 року; - Видаткова накладна №94348767 від 03 грудня 2021 року; - Платіжне доручення №1439 від 03 грудня 2021 року; - Платіжне доручення №1508 від 14 грудня 2021 року; - Податкова накладна №300288 від 03 грудня 2021 року; - Видаткова накладна №Р00024903 від 30 листопада 2021 року; - Платіжне доручення №1429 від 02 грудня 2021 року; - Податкова накладна №3031 від 30 листопада 2021 року; - Видаткова накладна №000029102 від 09 грудня 2021 року; - Платіжне доручення №1489 від 10 грудня 2021 року; - Податкова накладна №304 від 09 грудня 2021 року; - Видаткова накладна №000029095 від 09 грудня 2021 року; - Платіжне доручення №1490 від 10 грудня 2021 року; - Податкова накладна №305 від 09 грудня 2021 року; - Видаткова накладна №000028952 від 07 грудня 2021 року; - Платіжне доручення №1491 від 10 грудня 2021 року; - Податкова накладна №221 від 07 грудня 2021 року; - Видаткова накладна №000029175 від 09 грудня 2021 року; - Платіжне доручення №1502 від 13 грудня 2021 року; - Податкова накладна №306 від 09 грудня 2021 року; - Заявка на надання транспортних послуг №25/12-1 від 25 грудня 2021 року; - Рахунок-фактура №143 від 26 грудня 2021 року; - Акт прийому-передачі виконаних робіт (наданих послуг) №143 від 26 грудня 2021 року; - Товарно-транспортна накладна №2512/1 від 25 грудня 2021 року; - Платіжне доручення №1603 від 28 грудня 2021 року; - Податкова накладна №143 від 26 грудня 2021 року; - Заявка на надання транспортних послуг №14/01-1 від 14 січня 2022 року; - Рахунок-фактура №3 від 15 січня 2022 року; - Акт прийому-передачі виконаних робіт (наданих послуг) №3 від 15 січня 2022 року; - Товарно-транспортна накладна №1401/1 від 14 січня 2022 року; - Платіжне доручення №23 від 18 січня 2022 року; - Податкова накладна №3 від 15 січня 2022 року; - Перелік інструментів, які використовуються для будівельних робіт, затверджений директором 01 вересня 2021 року; - Договір оренди обладнання №4 від 03 березня 2021 року із Актом приймання передачі; - Штатний розпис; - Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору за 4 квартал 2021 року; - Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору за 1 квартал 2022 року.
Крім того, позивачем надано пояснення та документи щодо придбання товару, який використовувався ним під час виконання вищезазначеної господарської операції.
Але, не надаючи оцінки наданим позивачем первинним документам, податковий орган прийняв спірні рішення.
Щодо зазначення відповідачем 1 в спірних рішеннях, що підставою для відмови в реєстрації податкових накладних стало недання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, то суд зазначає, що відповідачем 1 не конкретизовано, які саме документи сладені з порушенням законодавства. При цьому до суду доказів того, що подані документи складені або оформлені з порушенням вимог чинного законодавства відповідачами не надано.
Щодо зазначення в рішеннях в графі «додаткова інформації: по платнику прийнято рішення щодо відповідності платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку відповідно до Постанови КМУ від 11.12.2019р. № 1165», то суд зазначає, що наявність рішення податкового органу про відповідність платника податку п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку не є самостійною та абсолютною підставою для відмови у реєстрації зупинених податкових накладних.
Таким чином, відповідачем 1 не доведено правомірність рішень щодо відмови у реєстрації податкових накладних та неврахування таблиці даних платника податків, відтак спірні рішення підлягають скасуванню.
Позивач просить зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних днем їх фактичного подання податкові накладні.
Відповідно до п.п.19,20 постанови КМУ № 1246 від 29.12.2010 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Зобов`язання відповідача-ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану позивачем податкову накладну датою її фактичного надходження є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права.
За таких обставин, суд вважає за можливе позовні вимоги задовольнити в цій частині та зобов`язати відповідача зареєструвати податкові накладні датою їх подання до Реєстру.
Позов задовольнити.
Судові витрати розподіляються відповідно до ст. 139 ч. 1 КАС України. Позивач сплатив судовий збір в сумі 13420 грн. Зважаючи на те, що позовні вимоги задоволено повністю і враховуючи, що саме внаслідок дій відповідача 1 виник спір між сторонами, судові витрати належить стягнути за рахунок його бюджетних асигнувань в сумі 13420 грн.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ" (вул. Космонавтів, 81/15,м. Миколаїв,Миколаївська обл., Миколаївський р-н,54028 39792400) до Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6,Миколаїв,54001 44104027) Державної податкової служби України (пл. Львівська, 8,м. Київ,04053 43005393) задовольнити.
2. Визнати протиправними та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області №9303513/39792400 від 04 серпня 2023 року, №9303512/39792400 від 04 серпня 2023 року, №9303510/39792400 від 04 серпня 2023 року, №9303511/39792400 від 04 серпня 2023 року, №9303514/39792400 від 04 серпня 2023 року.
3. Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну від 02 грудня 2021 року №3 датою її подання.
4. Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну від 14 грудня 2021 року №48 датою її подання.
5. Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну від 13 січня 2022 року №7 датою її подання.
6. Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну від 24 січня 2022 року №16 датою її подання.
7. Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну від 25 січня 2022 року №17 датою її подання.
8. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6,Миколаїв,54001 44104027) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ГРАНДЕЛЕКТРОСТРОЙ" (вул. Космонавтів, 81/15,м. Миколаїв,Миколаївська обл., Миколаївський р-н,54028 39792400) судовий збір в сумі 13 420 грн (тринадцять тисяч чотириста двадцять гривень).
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду - 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження - 30 днів з дня складання повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України.
Суддя І. А. Устинов
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2024 |
Оприлюднено | 21.03.2024 |
Номер документу | 117761617 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Устинов І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні