Рішення
від 04.03.2024 по справі 520/30044/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

04 березня 2024 року № 520/30044/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Мельникова Р.В.,

за участю секретаря судового засідання - Лапіної Ю.В.,

представника позивача - Кузьміна Є.В.,

представника відповідача - Лютянського М.Я.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРАЙМ ГРУПП НАФТА» до Головного управління ДПС у Харківській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю ПРАЙМ ГРУПП НАФТА звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення за № 00156280708 від 08.06.2023 року, видане Головним Управлінням ДПС у Харківській області для ТОВ ПРАЙМ ГРУПП НАФТА (код ЄДРПОУ 43431254) на суму штрафу 16 323 717,51 грн.;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення за № 00192610708 від 04.07.2023 року, видане Головним Управлінням ДПС у Харківській області для ТОВ ПРАЙМ ГРУПП НАФТА (код ЄДРПОУ 43431254) на суму штрафу 3 178 677,50 грн.

В обґрунтування позову зазначено, що податкові повідомлення-рішення від 08.06.2023 року № 00156280708 та від 04.07.2023 року № 00192610708 є протиправними та такими, що порушують права позивача. Зазначені обставини зумовили звернення позивача до суду з даним позовом.

Ухвалою суду від 06.11.2023 року адміністративну справу за вищевказаним позовом прийнято до розгляду; розгляд адміністративної справи призначено за правилами загального позовного провадження.

Представник відповідача у поданому до суду відзиві на позов проти заявленого позову заперечував та зазначив, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення є такими, що прийняті у зв`язку з встановленням порушень податкового законодавства.

Представник позивача в судове засідання прибув, позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити позов.

Представник відповідача в судове засідання прибув, проти заявленого позову заперечував.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, під час розгляду справи встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю ПРАЙМ ГРУПП НАФТА, код ЄДРПОУ 43431254, зареєстровано як суб`єкт господарювання 26.12.19 року

та взято на облік в ГУ ДПС.

Зі змісту поданих до суду представником відповідача пояснень встановлено, що станом на момент проведення контрольного заходу позивач перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Рівненській області, як платник податків з наступного року (основне місце обліку), а до 31.12.2023 року адміністрування податків здійснюється за попереднім місцезнаходженням (ГУ ДПС).

Отже, податкова адреса суб`єкта господарювання: 33028, Рівненська обл., м. Рівне, Соборна, буд. 112.

Як встановлено під час розгляду справи позивач має, зокрема, наступні види діяльності за КВЕД: 47.30 роздрібна торгівля пальним; 46.71 оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.

Позивач з 15.07.2021 зареєстрований платником акцизного податку з реалізації пального в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі - СЕАРПСЕ), номер запису в реєстрі №5479.

З огляду на вказане, як повідомлено суду під час розгляду справи, Товариство з обмеженою відповідальністю ПРАЙМ ГРУПП НАФТА в СЕАРПСЕ здійснено реєстрацію акцизного складу за уніфікованим номером 1018213, найменування акцизного складу «Автозаправочна (АЗС)», місцезнаходження акцизного складу: Сумська обл., Сумський р-н, смт Степанівка, вул. Центральна, 49А, дата реєстрації - 10.01.2022, номер запису в Реєстрі №21046, ознака актуальності запису на момент проведення перевірки - «так». При цьому, позивач на АЗС за адресою: Сумська обл., Сумський р-н, смт Степанівка, вул. Центральна, 49А, має в наявності ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, реєстраційний номер №18150314202100081, термін дії з 29.12.2021 до 29.12.2026, в яку внесено реєстратор розрахункових операцій моделі МАРІЯ-303А1, заводський №ЗВ1991028368, фіскальний номер №3000950784.

Під час розгляду справи встановлено, що на підставі наказу ГУ ДПС у Сумській області від 08.05.2023 року за № 633-кп «Про проведення фактичної перевірки», було проведено фактичну перевірку АЗС, що належить Товариству з обмеженою відповідальністю «ПРАЙМ ГРУПП НАФТА» за адресою: Сумська область, Сумський район, смт. Степанівка, вулиця Центральна 49А.

За результатами фактичної перевірки фахівцями ГУ ДПС у Сумській області, було складено акт про результати фактичної перевірки з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства з питань виробництва, зберігання та обігу підакцизних товарів, за № 3395/А/18-28-09-01/43431254 від 18.05.2023 року, відповідно до висновків якого перевіркою встановлено порушення:

- пункту 85.2 статті 85 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI:

- пунктів 1 та 2 статті 3 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»;

- абзацу другого пункту 7 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Зазначений акт перевірки представником позивача було підписано із зауваженнями та зазначенням про подальше подання заперечень до нього.

Зі змісту акту перевірки № 3395/А/18-28-09-01/43431254 від 18.05.2023 року вбачається, що в ході проведення вказаної перевірки встановлено наявність 2 наступних резервуарів (у тому числі один двохсекційний), які використовуються для зберігання та реалізації пального на АЗС:

- один двохсекційний підземний горизонтальний циліндричний резервуар сталевий для пального, заводський №006, інвентарні номери секцій №2 та №3, загальною ємністю 20 м3 (кожна секція по 10 м3), секції резервуару обладнані рівнемірами-лічильниками пального «SYW-А», заводські (серійні) номери №2006061, №2006062. На рівнеміри-лічильники пального в наявності сертифікати калібрування чинні до 02.12.2023;

- один підземний горизонтальний циліндричний резервуар сталевий для пальне заводський номер №005, інвентарний номер №1, ємністю 50 м3, обладнаний рівнеміром-лічильником пального «VEEDER ROOT TLS», заводський (серійний) номер №315574. На рівнемір-лічильник пального в наявності сертифікат перевірки чинний до 16.04.2028.

Місця відпуску пального з вищенаведених резервуарів обладнані паливороздавальними колонками (витратомірами-лічильниками пального):

- паливороздавальна колонка типу Шельф 100-50-2-1-2, заводський номер №13774, дата повірки 06.04.2023;

- паливороздавальна колонка типу Wayne Dresser 687.НS, заводський номер №88308, дата повірки 06.04.2023.

Відповідно до наданої до перевірки основної Довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри за реєстраційним номером №9000794973 від 10.01.2022, та квитанції №2 до неї, всі розташовані на акцизному складі за уніфікованим номером №1018213 резервуари для пального, рівнеміри-лічильники пального та витратоміри-лічильники пального зареєстровані в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі 10.01.2022 року.

Згідно Х-звіту від 09.05.2023, роздрукованого з реєстратора розрахункових операцій моделі МАРІЯ-303А1, заводський №381991028368, фіскальний номер №3000950784, станом на 10:46:50 09.05.2023 залишок пального на АЗС на момент початку перевірки складав: резервуар №1 паливо дизельне ДП-Л-Євро5-ВО - 15070,75 л, резервуар №2 бензин А-95-Євро5-Е5 - 8766,50 л, резервуар №3 паливо дизельне ДП-Л- Євро5-ВО - 3774,25 л.

Зі змісту акту перевірки встановлено, що на підставі пп.20.1.6 та пп.20.1.9 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України (далі - ПК України) менеджеру з адміністративної діяльності ОСОБА_1 09.05.2023 було вручено лист Головного управління ДПС у Сумській області №910/12/18-28-09-01-03 від 08.05.2023 щодо надання документів, які належать або пов`язані з предметом перевірки та вимогою проведення інвентаризації пального, яке зберігається за адресою: АДРЕСА_1 .

Зняття залишків пального станом на час друкування Х-звіту 09.05.2023 проведено менеджером з адміністративної діяльності ОСОБА_1 , за участю перевіряючих. За результатами вимірювань встановлено, що фактичний залишок пального відповідає даним про залишки пального згідно з роздрукованого Х-звіту з урахуванням відносної похибки вимірювання.

Однак, як встановлено під час розгляду справи позивачем на виконання запиту Головного управління ДПС у Сумській області №910/12/18-28-09-01-03 від 08.05.2023 не надано до перевірки наступні документи: акт вводу в експлуатацію об`єкта, або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття об`єктів про експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, наслідком чого стало встановлення посадовими особами контролюючого органу порушення до п.85.2 ст.85 ПК України, в частині ненадання документів, що належать або пов`язані з предметом перевірки.

Також перевіркою встановлено, що позивачем на автозаправочній станції (АЗС) за адресою: АДРЕСА_1 , використовується спеціалізований електронний контрольно-касовий апарат призначений для реалізації пального типу МАРІЯ: 303А1, заводський номер ЗВ1991028368, версія програмного забезпечення 303А1-6, якому контролюючим органом присвоєно унікальний фіскальний номер 3000950784.

При цьому під час проведення перевірки було встановлено, що відповідно до контрольних стрічок реєстратора розрахункових операцій за фіскальним номером 3000950784 за період з 21.05.2022 по 09.05.2023, що підтверджується періодичним звітом (повним) з 21.05.2022 по 08.05.2023 та Х-звітом від 09.05.2023 загальна сума реалізованих товарів згідно касових чеків без зазначенням ідентифікатора еквайра та торгівця або інших реквізитів, що дають змогу їх ідентифікувати, ідентифікатора платіжного пристрою, реквізитів електронного платіжного засобу (платіжної картки), допустимих правилами безпеки платіжної системи, перед якими друкуються великі літери «ЕПЗ» при роздрібній торгівлі пальним ТОВ «ПРАЙМ ГРУПП НАФТА» через автозаправочну станцію (АЗС) розташовану адресою: Сумська обл., Сумський р-н, смт Степанівна, вул. Центральна, буд. 49 А, склала 10388,34 грн.

При цьому при проведенні контрольної розрахункової операції, а саме придбанні бензину А-95-Євро5-Е5 в безготівковій формі (з використанням банківської карти) на суму 565,94 грн, зазначена операція була проведена з використанням РОS-терміналу через реєстратор розрахункових операцій за фіскальним номером 3000950784 та видачею касового чеку №134051 від 09.05.2023, який підтверджує відсутність зазначених обов`язкових реквізитів.

Відповідно до контрольної стрічки реєстратора розрахункових операцій за фіскальний номером 3000950784 першим касовим чеком, що підтверджує відсутності вказаних обов`язкових реквізитів розрахункового документа у перевіряємому періоді є касовий чек №103948 від 21.05.2022 на суму 3750,00 грн.

З огляду на вказані обставини посадові особи податкового органу дійшли висновку про порушення позивачем на АЗС, розташованій за адресою : Сумська обл., Сумський р-н, смт Степанівна, вул. Центральна, буд. 49 А, вимог пп. 1 та 2 статті 3 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» в частині створення та роздрукування касових чеків, що не відповідають встановленим вимогам щодо форми та змісту розрахункових документів та як наслідок невидачі (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункових операцій.

Суд також зазначає, що вимоги щодо створення контрольної стрічки в електронній формі у реєстраторах розрахункових операцій, програмних реєстраторах розрахункових операцій та модемів для видачі даних, Порядок передачі інформації від реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій дротовими або бездротовими каналами зв`язку до органів Державної податкової служби України, Порядок функціонування Системи ту даних реєстраторів розрахункових операцій затверджено наказом Міністерства фінансів України від 08 жовтня 2012 року № 1057, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17 жовтня 2012 року за № 1743/22055 (із змінами і доповненнями) (далі - Наказ № 1057).

Враховуючи вимоги Наказу № 1057, електронні копії фіскальних звітних чеків реєстратора розрахункових операцій типу МАРІЯ-303А1, заводський номер ЗВ1991028368, фіскальний номер 3000950784 зібрані Системою зберігання і збору даних реєстраторів розрахункових операцій та внесені в бази даних Системи обліку даних реєстраторів розрахункових операцій повинні відповідати фіскальним звітним чекам в електронній формі, що сформовані та зберігаються в пам`яті реєстратора розрахункових операцій або в пам`яті модему приєднаного до реєстратора розрахункових операцій.

Посадовими особами контролюючого органу за результатами аналізу інформації наявної у базах Державної податкової служби на предмет суцільності та послідовності передачі фіскальних чеків та електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам`яті реєстратора розрахункових операцій типу МАРІЯ-303А1, заводський номер ЗВ1991028368, фіскальний номер 3000950784 за період з 21.05.2022 по 09.05.2023 року встановлено неподання до органів державної податкової служби по дротових або бездротових каналах зв`язку електронних копій фіскальних звітних чеків за № 0799 від 21.05.2022, № 0800 від 22.05.2022, № 0813 від 02.06.2022, № 0814 від 03.06.2022, № 0819 від 08.06.2022, № 0844 від 02.07.2022, № 0845 від 03.07.2022 та за 23.11.2022 року.

Таким чином на переконання податкового органу позивачем на автозаправочній станції (АЗС) за адресою: Сумська обл., Сумський р-н, смт Степанівка, вул. Центральна, 49 А, порушено вимоги абзацу другого пункту 7 етапі 3 Закону № 265, у частині неподання до контролюючого органу по дротових або бездротових каналах зв`язку електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам`яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам`яті модемів, які до них приєднані.

Судовим розглядом справи встановлено, що на підставі висновків акту перевірки № 3395/А/18-28-09-01/43431254 від 18.05.2023 року контролюючим органом за порушення п.1, п. 2, п. 10 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та на підставі п.п. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України і п.1, п.5 ст. 17 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» застосовано до позивача суму штрафних санкцій у розмірі 16323717,51 грн.

При цьому зі змісту додатку до податкового повідомлення-рішення вбачається, що суттю встановленого порушення є створення та роздрукування касових чеків, що не відповідають встановленим вимогам щодо форми та змісту розрахункових документів та як наслідок невидачі (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункових операцій, за що встановлена сума штрафу 16323207,51 грн, а також суттю встановленого порушення є не забезпечення подання до контролюючого органу по дротових або бездротових каналах зв`язку електронних копій розрахункових документів, які містяться на контрольній стрічці в пам`яті реєстратора розрахункових операцій, за що встановлена сума штрафу 510,00 грн.

Також під час розгляду справи встановлено, що на підставі наказу ГУ ДПС у Харківській області від 18.05.2023 року за №1980-п, було проведено фактичну перевірку АЗС, що належить Товариству з обмеженою відповідальністю «ПРАЙМ ГРУПП НАФТА», зокрема, за адресою: Харківська обл., Харківський р-он, м. Південне, вул. Героїв Чернобиля, буд. 81.

За результатами фактичної перевірки фахівцями ГУ ДПС у Харківській області, було складено акт про результати фактичної перевірки з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні виробництва і обігу підакцизних товарів, за № 17175/20-40-09-02-03/43431254 від 01.06.2023 року, відповідно до висновків якого перевіркою встановлено порушення:

- пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 та п. 85.2 ст. 85 Податкового кодексу України;

- п.1, 2 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Зазначений акт перевірки представником позивача не було підписано, про що посадовими особами відповідача було складено акт відмови від підписання акту перевірки.

Зі змісту акту перевірки № 17175/20-40-09-02-03/43431254 від 01.06.2023 року вбачається, що в ході проведення вказаної перевірки встановлено, що для здійснення господарської діяльності на АЗС за адресою: Харківський район, м. Південне, вул. Героїв Чернобиля, буд. 81 позивачем зареєстрований реєстратор розрахункових операцій МАРІЯ-303А1, заводський номер ЗВ1991050615, фіскальний номер 3000918180.

В ході перевірки, щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій встановлено наступне:

- проведення розрахункових операцій в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів) через програмний реєстратор розрахункових операцій при продажу товарів у сфері торгівлі зі створенням у паперовій/ електронній формі та надання споживачеві розрахункових документів не встановленої законодавством форми та змісту, а саме за період з 22.05.2023 року по 30.05.2023 року (включно) через РРО з фіскальним номером № 3000918180 здійснено продаж товарів на загальну суму 2 121 585,00 грн. (безготівка).

Вказане порушення підтверджується даними інформаційних ресурсів ГУ ДПС.

При цьому посадовими особами контролюючого органу встановлено, що в розрахункових документах відсутні наступні обов`язкові реквізити: реквізити електронного платіжного засобу (платіжної картки), допустимі правилами безпеки платіжної системи, перед якими друкуються великі літери «ЕПЗ», напис «ПЛАТІЖНА СИСТЕМА» (найменування платіжної системи, платіжний інструмент якої використовується, код авторизації або інший код, що ідентифікує операцію в платіжній системі та/або код транзакції в платіжній системі, значення коду).

На підставі висновків акту перевірки № 17175/20-40-09-02-03/43431254 від 01.06.2023 року контролюючим органом за порушення п.1, п. 2 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та на підставі п.п. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України і п.1 ст. 17 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» застосовано до позивача суму штрафних санкцій у розмірі 3178677,50 грн.

При цьому зі змісту розрахунку до податкового повідомлення-рішення вбачається, що за встановлене порушення як за вчинене вперше до позивача застосовано штраф у сумі 7400,00 грн, а за повторно вчинене у сумі 3171277,50 грн.

На переконання позивача, зазначені податкові повідомлення-рішення є протиправними та такими, що порушують його права, оскільки перед застосуванням на АЗС РРО: - моделі : МАРІЯ0303А1 (3000950784, серійний номер 3В 1991028368, версія програмного забезпечення 303А1-6, адреса: Сумська область, Сумський район, смт. Степанівка, вулиця Центральна 49А у відповідності до положень Податкового Кодексу України, позивач звертався до органу податкової служби за місцем його реєстрації на час звернення до ГУ ДПС у Сумській області та надав усі необхідні документи на вказаний РРО для його реєстрації та отримання реєстраційного посвідчення, задля подальшого використовування у господарській діяльності. Серед іншого було надано договір на сервіснотехнічне обслуговування та ремонт обладнання із відповідною організацією, яка має право на проведення сервісу та ремонту та обслуговування даної моделі РРО це приватне наукововиробниче підприємство «Тех-Трейд». На підставі аналізу усіх наданих для реєстрації документів, податковий орган ГУ ДПС у Сумській області, видав реєстраційні посвідчення за № 36585 для використання на АЗС за адресою Сумська область, Сумський район, смт. Степанівка, вулиця Центральна 49А. Крім цього згідно додатку до договору на сервіснотехнічне обслуговування та ремонт обладнання за № М104-8721-Р від 25.11.2021 року в ньому прописаний РРО із тим номером та моделлю, яка була прийнята ТОВ «Тех-Трейд» на сервісне обслуговування. Таким чином на використанням саме даної моделі РРО, із зазначенням інвентарного номеру та усіх технічних даних даного апарату, позивач отримав необхідні дозвільні документи (реєстраційне посвідчення) після перевірки наданих документів у встановленому з боку податкових органів порядку. Апарат даний посадовими особами товариства не відкривався, підтвердженням чого є відсутність порушення його опломбування. Вказаний в актах перевірок РРО використовувався із моменту його офіційної реєстрації із грудня 2021 року до моменту проведення перевірок. Уся інформація роботи даного РРО, передавалася у встановленому порядку та у встановленому режими до відповідача в системі «он лайн». Чеки та квитанції видавалися при проведенні оплати за надані послуги та реалізовані товари покупцям. Підготовка до роботи РРО та його фактична робота, проводилася із відома та згода відповідача щодо застосування саме даної моделі РРО із відповідним інвентаризаційним номером. Організація, яка встановлювала, запускала та в подальшому обслуговувала даний апарат РРО, має відповідну акредитацію в органах податкової служби, без якої жодний РРО не міг би бути встановлений для подальшого використання у господарській діяльності позивача. Також представником позивача вказано на протиправність проведення двох поспіль заходів.

Вважаючи свої права порушеними, позивачем звернувся до суду за захистом своїх прав.

Надаючи оцінку заявленим позовним вимогам та запереченням проти них, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Положеннями статті 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регламентовано приписами Податкового кодексу України (далі - ПК України).

Відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Підпунктом 62.1.3 пункту 62.1 статті 62 ПК України встановлено, що податковий контроль здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Відповідно до п.75.1 ст.75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно із підпунктом 75.1.3 пункту 75.1 статті 75 ПК України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Приписами пункту 80.1 статті 80 ПК України встановлено, що фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).

Відповідно до підпункту 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 ПК України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав: у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального.

Як передбачено приписами пункту 80.5 статті 80 ПК України допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення фактичної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу.

Відповідно до пункту 81.1 статті 81 ПК України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:

направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;

копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу;

службового посвідчення осіб (належним чином оформленого відповідним контролюючим органом документа, що засвідчує посадову (службову) особу), які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Відповідно до пункту 86.1 статті 86 ПК України результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

Акт (довідка), складений за результатами перевірки та підписаний посадовими особами, які проводили перевірку, або особами, уповноваженими на це у встановленому порядку, у строки, визначені цим Кодексом, надається платнику податків або його законному представнику, який зобов`язаний його підписати.

Акт перевірки - документ, який складається у передбачених цим Кодексом випадках, підтверджує факт проведення перевірки та відображає її результати.

Акт перевірки не може розглядатися як заява або повідомлення про вчинення кримінального правопорушення щодо ухилення від сплати податків.

Довідка перевірки - документ, який складається у передбачених цим Кодексом випадках, підтверджує факт проведення перевірки та відображає її результати і є носієм доказової інформації про не встановлення фактів порушень вимог податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Строк складення акта (довідки) про результати перевірки не зараховується до строку проведення перевірки, встановленого цим Кодексом (з урахуванням його продовження).

У разі незгоди платника податків з висновками акта (довідки) такий платник зобов`язаний підписати такий акт (довідку) перевірки із запереченнями, які він має право надати разом з підписаним примірником акта (довідки) або окремо у строки, передбачені цим Кодексом.

Матеріали перевірки - це: акт (довідка) перевірки з інформативними додатками, які є його невід`ємною частиною; заперечення, надані платником податків до акта (довідки) перевірки (у разі їх наявності на час розгляду); пояснення та їх документальне підтвердження, які надані платником податків відповідно до підпункту 16.1.15 пункту 16.1 статті 16 та відповідно до абзацу другого підпункту 17.1.6 пункту 17.1 статті 17 розділу I цього Кодексу.

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР (далі - Закон № 265), дія якого поширюється на усіх суб`єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Згідно із п.п.1, 2 ст.3 Закону № 265 суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані:

- проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;

- надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов`язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).

Відповідно до ст.2 Закону № 265 розрахунковий документ - це документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, отримання (повернення) коштів, торгівлю валютними цінностями в готівковій формі, створений в паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) у випадках, передбачених цим Законом, зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій, чи заповнений вручну.

Статтею 8 Закону № 265 передбачено, зокрема, що форма, зміст розрахункових документів, порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, а також форма та порядок подання звітності, пов`язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій чи використанням розрахункових книжок, встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

На виконання приписів цієї норми прийнято Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затверджене наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 р. № 13 (далі - Положення № 13), пунктом 2 Розділу II якого передбачено обов`язкові реквізити для фіскального чека.

Відповідно до пункту 1 розділу II Положення № 13 фіскальний касовий чек на товари (послуги) (далі - фіскальний чек) - розрахунковий документ/електронний розрахунковий документ, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ), реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій при проведенні розрахунків за продані товари (надані послуги).

Пунктом 2 розділу II Положення № 13 встановлено, що фіскальний чек має містити такі обов`язкові реквізити:

найменування суб`єкта господарювання (рядок 1);

назва господарської одиниці - найменування, яке зазначене в документі на право власності або користування господарською одиницею і відповідає довіднику "Типи об`єктів оподаткування" та повідомлене ДПС формою 20-ОПП (рядок 2);

адреса господарської одиниці - адреса, яка зазначена в документі на право власності чи користування господарською одиницею (назва населеного пункту, назва вулиці, номер будинку/офісу/квартири) та повідомлена ДПС формою 20-ОПП (рядок 3);

для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ,- індивідуальний податковий номер платника ПДВ, який надається згідно з Кодексом; перед номером друкуються великі літери "ПН" (рядок 4);

для СГ, що не є платниками ПДВ,- податковий номер або серія та номер паспорта / номер ID картки (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відповідну відмітку в паспорті), перед яким друкуються великі літери "ІД" (рядок 5);

якщо кількість придбаного товару (обсяг отриманої послуги) не дорівнює одиниці виміру, - кількість, вартість одиниці виміру придбаного товару (отриманої послуги) (рядок 6);

код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством) (рядок 7);

цифрове значення штрихового коду товару (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством, а у разі непередбачення - за бажанням платника) (рядок 8);

цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством) (рядок 9)

назва товару (послуги), вартість, літерне позначення ставки ПДВ (рядок 10);

ідентифікатор еквайра та торгівця або інші реквізити, що дають змогу їх ідентифікувати (рядок 11);

ідентифікатор платіжного пристрою (рядок 12);

сума комісійної винагороди (у разі наявності) (рядок 13);

вид операції (рядок 14);

реквізити електронного платіжного засобу (платіжної картки), допустимі правилами безпеки платіжної системи, перед якими друкуються великі літери "ЕПЗ" (рядок 15);

напис "ПЛАТІЖНА СИСТЕМА" (найменування платіжної системи, платіжний інструмент якої використовується, код авторизації або інший код, що ідентифікує операцію в платіжній системі та/або код транзакції в платіжній системі, значення коду) (рядок 16);

підпис касира (якщо це передбачено правилами платіжної системи), перед яким друкується відповідно напис "Касир" (рядок 17);

підпис держателя електронного платіжного засобу (платіжної картки) (якщо це передбачено правилами платіжної системи) в окремих рядках, перед якими друкуються відповідно написи "Касир" та "Держатель ЕПЗ" (рядок 18);

позначення форми оплати (готівкою, електронним платіжним засобом, у кредит, тощо), суму коштів за цією формою оплати та валюту операції (рядок 19);

загальна вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах чека, перед якою друкується слово "СУМА" або "УСЬОГО" (рядок 20);

для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ, - окремим рядком літерне позначення ставки ПДВ, розмір ставки ПДВ у відсотках, загальну суму ПДВ за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка друкуються великі літери "ПДВ" (рядок 21);

для СГ роздрібної торгівлі, що здійснюють реалізацію підакцизних товарів та зареєстровані платниками акцизного податку (СГ, що зареєстровані платниками іншого податку, крім ПДВ),- окремим рядком літерне позначення, розмір ставки такого податку, загальна сума такого податку за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка друкується назва такого податку (рядок 22). У реквізиті "Акцизний податок" його назва наводиться згідно з Кодексом. За потреби дозволяється використовувати скорочення;

заокруглення (рядок 23);

до сплати (рядок 24);

фіскальний номер касового чека / фіскальний номер електронного касового чека, дату (день, місяць, рік) та час (година, хвилина, секунда) проведення розрахункової операції (рядок 25);

QR-код, який містить у собі код автентифікації повідомлення (МАС) цього чеку, дату і час здійснення розрахункової операції, фіскальний номер касового чека/фіскальний номер електронного касового чека, суму розрахункової операції, фіскальний номер РРО / фіскальний номер ПРРО) (рядок 26);

для касового чека, що створюється програмним реєстратором розрахункових операцій:

позначку щодо режиму роботи (офлайн/онлайн), в якому створений касовий чек програмним реєстратором розрахункових операцій (рядок 27), контрольне число, сформоване в режимі офлайн (рядок 28);

заводський номер реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери "ЗН". Заводський номер для програмних реєстраторів розрахункових операцій не зазначається (рядок 29);

фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери "ФН" або фіскальний номер програмного реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери "ФН ПРРО" (рядок 30);

напис "ФІСКАЛЬНИЙ ЧЕК" та графічне зображення найменування або логотипу виробника (рядок 31).

Згідно пункту 3 розділу ІІ Положення № 13 рядки 6 - 10 фіскального чека повторюються відповідно до кількості різних найменувань товарів (послуг), які оплачені за одним касовим чеком.

Якщо кількість придбаного товару (отриманої послуги) дорівнює одиниці виміру, відомості про товар (послугу) можна друкувати в одному рядку.

Якщо РРО працює з цінами (тарифами), що включають ПДВ, в фіскальному чеку друкується вартість кожного товару (послуги) з урахуванням ПДВ, інакше - вартість без урахування ПДВ.

Рядки 11 - 18 фіскального чека заповнюються у разі застосування під час проведення розрахунків з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) платіжного терміналу, з`єднаного або поєднаного з РРО (пункт 4 розділу ІІ Положення № 13).

Рядки 15, 16, 18 фіскального чека повторюються відповідно до кількості електронних платіжних засобів, з використанням яких здійснюється оплата (пункт 5 розділу ІІ Положення № 13).

Рядок 19 фіскального чека повторюється відповідно до кількості різних форм оплати. У разі здійснення оплати лише в готівковій формі дозволяється не друкувати цей рядок (пункт 6 розділу ІІ Положення № 13).

Рядки 21, 22 фіскального чека повторюються відповідно до кількості податкових груп за різними ставками ПДВ та акцизного податку. Дозволяється не друкувати рядки за податковими групами, якщо сума ПДВ або акцизного податку дорівнює нулю (пункт 7 розділу ІІ Положення № 13).

У разі якщо загальна вартість придбаних товарів (отриманих послуг) не кратна найменшому номіналу грошових знаків національної валюти, встановленому Національним банком України (далі - НБУ) в якості засобу платежу, результат заокруглення суми оплати у готівковій формі, виконаний відповідно до вимог НБУ щодо оптимізації обігу монет дрібних номіналів, друкується після рядка 22 з написом "Заокруглення". Наступним рядком друкується "До сплати" і сума після заокруглення (пункт 8 розділу ІІ Положення № 13).

Встановлені у Положенні № 13 вимоги до змісту розрахункових документів визначають обов`язкові реквізити розрахункових документів/електронних розрахункових документів. У разі відсутності в документі хоча б одного з обов`язкових реквізитів, а також недотримання сфери його призначення, такий документ не приймається як розрахунковий (пункт 3 розділу І Положення № 13).

Відповідно до позиції Верховного Суду, викладеної у постанові від 02.02.2023 року у справі № 500/6845/21, за змістом норм Положення № 13 слід розрізняти недолік реквізиту у розрахунковому документі від відсутності відповідного реквізиту взагалі. У першому випадку дійсно неможливо стверджувати, що документ втрачає статус розрахункового, натомість, у другому випадку безпосередньо Положення № 13 вказує, що такий документ не прийматиметься як розрахунковий. Отже, відсутність такого реквізиту у фіскальному чеку на товари (послуги), виданому суб`єктом господарювання - платником акцизного податку, як назва податку, літерне позначення, розмір ставки такого податку, загальна сума такого податку за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами) позбавляє такий документ статусу розрахункового, відповідно, створення і роздрукування, а так само видача покупцеві документу з таким недоліком не може вважатися належним виконанням обов`язку, встановленого пунктом 2 статті 3 Закону № 265/95.

Під час розгляду справи представником позивача було надано пояснення, в яких вказано, що відсутність тих чи інших реквізитів у розрахунковому документі є наслідком роботи електронного контрольно-касового апарату для автозаправних станцій, який у встановленому законодавством порядку позивачем було поставлено на облік у фіскальному органі. Відтак вина позивача у вказаному порушенні, як і саме порушення відсутні.

Надаючи оцінку вказаному суд зазначає, що під час розгляду справи встановлено, що на автозаправочній станції (АЗС) за адресою: Сумська обл., Сумський р-н, смт Степанівка, вул. Центральна, 49 А позивачем використовується спеціалізований електронний контрольно-касовий апарат призначений для реалізації пального типу МАРІЯ-303А1, заводський номер ЗВ1991028368, версія програмного забезпечення 303A1-6, якому контролюючим органом присвоєно унікальний фіскальний номер 3000950784, а на АЗС за адресою: Харківський район, м. Південне, вул. Героїв Чернобиля, буд. 81 позивачем зареєстрований реєстратор розрахункових операцій МАРІЯ-303А1, заводський номер ЗВ1991050615, фіскальний номер 3000918180.

Згідно Технічних вимог до спеціалізованих електронних контрольно-касових апаратів для автозаправних станцій, затверджених протокольним рішенням Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом від 27 червня 2002 року № 13, спеціалізований електронний контрольно-касовий апарат (далі - ЕККА), що призначений для реєстрації на автозаправних станціях продажу пального (бензину, дизельного пального, скрапленого газу тощо), супутніх товарів і послуг повинен забезпечувати: формування фіскальним блоком команд управління дозволу (заборони) відпускання пального з паливороздавальної колонки (далі - ПРК), які надходять до програмно-технічних засобів управління ПРК; передачу від ПРК до фіскального блока інформації про об`єм відпущеного на поточний момент пального і відображення її на індикаторі оператора; можливість проведення розрахунків за замовлене/відпущене пальне у готівковій та не менш як у чотирьох безготівкових формах оплати, у тому числі з використанням банківських платіжних карток Національної системи масових електронних платежів; автоматичне введення з платіжного термінала інформації про вартість фактично сплаченого за допомогою платіжної картки пального до оперативної пам`яті фіскального блока.

При цьому у режимі реєстрації відпускання пального ЕККА повинен забезпечувати у єдиному нерозривному технологічному циклі: управління відпусканням пального; реєстрацію об`єму (в літрах) та вартості (у гривнях) відпущеного пального кожного найменування окремо за готівковою та кожною безготівковою формами оплати; відображення на індикаторі оператора стану кожного роздавального крана ПРК (робочий, аварійний), а також для кожної замовленої дози - поточної інформації про об`єм відпущеного пального (у літрах) через цей роздавальний кран: дебетування платіжних карток; друкування чеків установленої форми, які додатково містять номери ПРК, через які здійснювалося відпускання пального, об`єм (в літрах) і вартість (у гривнях) фактично відпущеного пального.

Відповідно до Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2022 року № 199 (із змінами і доповненнями) реєстратор розрахункових операцій повинен забезпечувати ідентичність фіскальної інформації в копіях документів, що зберігаються в носії контрольної стрічки в електронній формі, такій інформації у відповідних документах, створених в паперовій та/або електронній формі.

Під час розгляду справи представником відповідача також було надано пояснення в яких вказано, що відповідачем було направлено на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «Завод Резонанс», який є виробником реєстратора розрахункових операцій моделі МАРІЯ 303 А1, з метою отримання інформації, про технічну можливість здійснювати програмне оновлення реєстратора розрахункових операцій моделі МАРІЯ 303 А1, з метою створення та друку розрахункових документів встановленої форми.

Так, матеріали справи містять лист Товариства з обмеженою відповідальністю «Завод Резонанс» вих. №18/07 від 01.11.2023 року, яким повідомлено про те, що у зв`язку з набранням чинності Наказу Міністерства фінансів України від 08.06.2021 про внесення змін до положення про форму та зміст розрахункових документів / електронних розрахункових документів, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 21.06.2016 року №13 Товариство з обмеженою відповідальністю «Завод Резонанс» провело доопрацювання СЕККА «МАРІЯ-303 А1» із заводським номером «ЗА 1991021988», з заміною версії програмного забезпечення фіскального блоку з версії 303 А1-3 на версію 303 А1-6, про що були внесені відповідні зміни до Реєстру екземплярів РРО 16.09.2021 року.

Також матеріали справи містять лист Товариства з обмеженою відповідальністю «Завод Резонанс» від 29.12.203 № 139, яким було повідомлено контролюючий орган про те, що СЕККА «МАРІЯ - 303А1» з будь-якої встановленою версією внутрішнього програмного забезпечення, виробництва ТОВ «ЗАВОД РЕЗОНАНС» має усі технічні можливості для оновлення внутрішнього програмного забезпечення до версії 303 А1-6. Версія 303 А1-6 забезпечує виконання всіх діючих фіскальних вимог, у тому числі вимог Положення про форму та зміст розрахункових документів згідно наказу Міністерства Фінансів №329 від 08.06.2021 про внесення змін до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства Фінансів України від 21.01.2016 року №13.

Відтак доводи представника позивача стосовно відсутності можливості оновлення та внесення змін до програмного забезпечення, а як наслідок, і подальшого друкування та видачі розрахункових документів встановленої форми є необґрунтованими та такими, що не підлягають врахуванню.

Відтак під час розгляду справи встановлено та не спростовано висновків контролюючого органу стосовно допущеного позивачем порушення п.1, п. 2, п. 10 ст. 3 Закону №265/95.

Також суд вважає необґрунтованими та недоведеними посилання представника позивача на обставини проведення контрольно-перевірочних заходів різними органами податкової служби, оскільки, як було встановлено під час розгляду справи, передавання матеріалів фактичних перевірок відбувалось на підставі норм діючого законодавства та у зв`язку зі змінами позивачем місця реєстрації.

Інших доводів або доказів щодо обґрунтування протиправності спірних у цій справі податкових повідомлень-рішень до суду під час розгляду справи надано не було.

Відповідно до пунктів 1, 2, 10 статті 3 Закону № 265/95 суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов`язані: проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов`язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти); створювати контрольні стрічки у паперовій та/або електронній формі і забезпечувати їх зберігання: на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) - протягом трьох років; на програмних реєстраторах розрахункових операцій у разі здійснення розрахункових операцій у режимі офлайн відповідно до цього Закону - до моменту передачі електронних розрахункових документів, електронних фіскальних звітів, електронних фіскальних звітних чеків до фіскального сервера контролюючого органу.

Згідно з пунктом 1 статті 17 Закону № 265/95-ВР за порушення вимог цього Закону до суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних контролюючих органів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: у разі встановлення в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); не проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невидача (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об`єкті такого суб`єкта господарювання: 100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за порушення, вчинене вперше; 150 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за кожне наступне вчинене порушення.

Відтак, суд приходить до висновку про відсутність підстав для визнання протиправними та скасування оскаржуваних позивачем у цій справі податкових повідомлень-рішень.

Відповідно до вимог ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно із положеннями ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З урахуванням встановлених обставин, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРАЙМ ГРУПП НАФТА».

Розподіл судових витрат здійснити в порядку ст. 139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 243-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРАЙМ ГРУПП НАФТА» (вул. Соборна, 112, м. Рівне, 33028) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - відмовити.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст рішення виготовлено 18 березня 2024 року.

Суддя Мельников Р.В.

Дата ухвалення рішення04.03.2024
Оприлюднено21.03.2024
Номер документу117763409
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

Судовий реєстр по справі —520/30044/23

Рішення від 04.03.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Рішення від 04.03.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні