ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 березня 2024 рокуЛьвівСправа № 380/11705/22 пров. № А/857/7789/23
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого суддіОбрізко І.М.,
суддівІщук Л.П., Шинкар Т.І.,
розглянувши у порядку письмового провадження у місті Львові апеляційну скаргу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Рубчака» на рішення Львівського окружного адміністративного суду, ухвалене в порядку спрощеного позовного провадження від 28 березня 2023 року, прийняте суддею Спондарик Н.І. у місті Львів у справі за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Рубчака» до Західного міжрегіонального управління державної служби з питань праці про визнання дії та бездіяльності протиправними,-
встановив:
Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Рубчака» (далі ОСББ «Рубчака», позивач) звернулося з позовом до Західного міжрегіонального управління державної служби з питань праці (далі Управління, відповідач), в якому просить:
- скасувати пункти 8, 9, 10, 11 Припису Головного управління Держпраці у Львівській області від 22.02.2022 «Про усунення виявлених порушень законодавства у сферах охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці» ЛВ 0309/428/АПП/П.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 28 березня 2023 у задоволенні позову відмовлено.
Суд першої інстанції дійшов висновку, що відповідач діяв в межах та відповідно до норм чинного законодавства. Відтак, позов ОСББ «Рубчака» задоволенню не підлягає.
Не погодившись із зазначеним судовим рішенням, ОСББ «Рубчака», через адвоката Козака В.І., подало апеляційну скаргу. Вважає, що судом неповно з`ясовано обставини, які мають значення для справи.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначає, ОСББ «Рубчака» не є суб`єктом господарювання в розумінні Закону України «Про охорону праці» та Правил безпеки систем газопостачання, оскільки не використовує найману працю під час виконання робіт з підвищеною небезпекою, а також не проводить у своїй діяльності роботи з підвищеною небезпекою, не має на балансі систем газопостачання. Тому, дія вказаних актів на позивача не розповсюджується.
Зазначає, що фактично обслуговування внутрішньо будинкових систем газопостачання як на момент проведення перевірки так і на даний час здійснюється, проте здійснює його не позивач на підставі договору, а оператор газорозподільної системи, на території ліцензійної діяльності якого розташований відповідний будинок.
Просить скасувати рішення суду та постановити нове, яким задовільнити позовні вимоги.
Відповідачем подано відзив на апеляційну скаргу, у якому доводи апелянта заперечує. Задоволено клопотання відповідача та замінено Головне управління Держпраці у Львівській області Західним міжрегіональним управлінням державної служби з питань праці.
Відповідно до пункту 3 частини першоїстатті 311 Кодексу адміністративного судочинства Українисуд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Колегія суддів заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, приходить до наступного.
Відповідно до статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Розглядаючи спір, судова колегія вважає, що місцевий суд в повній мірі дослідив і оцінив обставини по справі, надані сторонами докази.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Рубчака» зареєстровано як юридична особа 23.06.2016 за юридичною адресою 79026, Львівська обл., місто Львів, Франківський район, вул. Рубчака, будинок 33.
Основним видом діяльності позивача є 81.10 Комплексне обслуговування об`єктів (основний).
До річного плану заходів державного нагляду (контролю) Державної служби з питань праці на 2022, затвердженого наказом Державної служби з питань праці України від 29.11.2021 №183, включено ОСББ «Рубчака», як суб`єкта господарювання з високим ступенем ризику.
На підставі наказу Державної служби з питань праці України від 29.11.2021 № 183 Головним управлінням Держпраці у Львівській області видано направлення про проведення заходу державного контролю від 11.02.2022 №60279.
Перевірка ОСББ «Рубчака» проводилася посадовими особами відповідача в період з 15.02.2022 по 22.02.2022.
В ході проведення перевірки посадовими особами Управління виявлено порушення вимог Правил безпеки систем газопостачання (далі - НПАОП 0.00-1.76-15), затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15.05.2015 № 285, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 08.06.2015 за №674/27119, зокрема встановлено наступні порушення (п. 8-11 акту перевірки):
- ст. 14 Закону №2694, п.6.8 р. V Правил безпеки систем газопостачання 0.00-1.76-15 в актах перевірки димовентиляційних каналів не вказані відомості про наявність кишень для очищення;
- ст. 14 Закону №2694, п. 1.14 р. V Правил безпеки систем газопостачання 0.00-1.76-15 не проводиться перевірка надійності ущільнень вводів і випусків підземних інженерних комунікацій житлових будинків;
- ст. 13 Закону №2694, пп. 3.3, 3.6 р. ІІІ Правил безпеки систем газопостачання 0.00-1.76-15 не призначено особу відповідальну за справний технічний стан та безпечну експлуатацію газового господарства та димовентиляційних каналів і не організовано проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці відповідальної особи;
- ст. 14 Закону №2694, п. 5.6 р IVНПАОП 0.00-1.76-15 не організовано проведення технічного обслуговування внутрішніх газопроводів і газового обладнання житлових будинків відповідно до вимог документації з експлуатації заводів-виробників газового обладнання на договірних засадах.
За результатами перевірки складено акт перевірки №ЛВ 0309/428/АПП від 22.02.2022 та Припис про усунення виявлених порушень законодавства у сферах охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці від 22.02.2022 №ЛВ 0309/428/АПП/П.
Такий вручено голові ОСББ «Рубчака» 22.02.2022, що підтверджується відміткою у вказаному Приписі.
Не погоджуючись з пунктами 8, 9, 10, 11 оскаржуваного Припису, позивач звернувся з вказаним позовом до суду.
При вирішенні даного спору суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Абзацом 2 статті 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин (далі Закон № 877-V) визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Заходами державного нагляду (контролю) є планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.
Відповідно до статті 4, 38 Закону України «Про охорону праці» державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі, на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює, в тому числі, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Згідно зі пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96 (зі змінами та доповненнями, далі - Положення), Державна служба України з питань праці (Держпраці) Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Основними завданнями Держпраці, зокрема, є реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб (підпункт 1 пункту 3 Положення).
Пунктом 7 Положення визначено, що Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. На утворені територіальні органи Держпраці може покладати виконання завдань за міжрегіональним принципом.
Відповідно до абзаців 1-2 частини першої статті 39 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 № 2694-XII, із змінами та доповненнями, (далі - Закон № 2694-XII), посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право безперешкодно відвідувати підконтрольні підприємства (об`єкти), виробництва фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та здійснювати в присутності роботодавця або його представника перевірку додержання законодавства з питань, віднесених до їх компетенції.
Частиною 7 ст. 7 цього Закону передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб`єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.
З огляду на викладені положення Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та Закону України «Про охорону праці», підставою для звернення з позовом до суду про застосування заходів реагування є виявлення органом нагляду (контролю) порушення вимог законодавства, про що зазначається в акті перевірки.
Щодо виявлених порушень, зазначених у п.8-11 акту перевірки та припису, суд зазначає наступне.
Законами України «Про ринок природного газу», «Про житлово-комунальні послуги», Кодексом газорозподільних систем, який затверджений постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 № 2494, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 06.11.2015 за №1379/27824 визначено взаємовідносини суб`єктів ринку природного газу у сфері надання житлово-комунальних послуг.
Учасниками правовідносин у сфері надання житлово-комунальних послуг є: споживачі (індивідуальні та колективні); управитель; виконавці комунальних послуг.
Відповідно до вимог п. 1.1 розділу І НПАОП 0.00-1.76-15 Правила поширюються на всіх суб`єктів господарювання незалежно від форм власності та організаційно правової форми, діяльність яких пов`язана з будівництвом, ремонтом, розширенням, реконструкцією, технічним переоснащенням, експлуатацією систем газопостачання (далі - експлуатація), а також роздрібною торгівлею зрідженим вуглеводним газом у балонах.
Згідно вимоги ч. 4 ст. 16 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» обов`язок щодо забезпечення готовності до надання комунальних послуг внутрішньо будинкових систем, що знаходяться в житловому будинку (у тому числі багатоквартирному) і призначені для надання комунальних послуг, покладається на власника такого будинку (співвласників багатоквартирного будинку), якщо цей обов`язок не покладено ним (ними) на управителя чи іншу особу відповідно до закону або договору.
Отже виходячи із діючих норм Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та НПАОП 0.00-1.76-15 відповідальною особою за утримання внутрішньо будинкових систем газопостачання (внутрішніх газопроводів і газового обладнання) житлових будинків є власник/управитель будинку, який повинен забезпечити зазначені функції самостійно або із залученням на договірних засадах спеціалізованих організацій, які мають дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки.
Відповідно до вимоги п. 6.8 р. V НПАОП 0.00-1.76-15 періодичній перевірці і прочищенню підлягають:
- димоходи опалювальних печей, ємкісних газових водонагрівачів і опалювальних котлів, які працюють сезонно, - не рідше ніж один раз на рік (перед початком опалювального сезону), які працюють цілий рік, - два рази на рік (навесні і восени);
- димоходи опалювально-варильних печей не рідше ніж два рази на рік: перед початком і після закінчення опалювального сезону;
- димоходи від газових проточних і ємкісних газових водонагрівачів для гарячого водопостачання, ресторанних газових плит (залежно від матеріалу) - не рідше ніж один раз на 6 місяців (цегляні, цегляні і азбестоцементні, цегляні і керамічні димоходи) і не рідше ніж один раз на рік (металеві - з товщиною стінки не менше 3 мм, азбестоцементні, керамічні та із жаростійкого бетону).
Обслуговування димоходів газового обладнання з відведенням продуктів згоряння через зовнішню стіну будинку необхідно проводити одночасно з обслуговуванням газового обладнання за документацією з експлуатації заводів-виробників.
Вентиляційні канали підлягають перевірці і прочищенню одночасно з димовими. У разі відсутності димових каналів вентиляційні канали підлягають перевірці один раз на рік.
Перевірка і прочищення димових і вентиляційних каналів комунально-побутових об`єктів, житлових та громадських будинків оформляються актом, рекомендована форма якого наведена у додатку 2 НПАОП 0.00-1.76-15.
Один примірник акта перевірки і прочищення димових каналів передається газорозподільному підприємству. Строк зберігання актів - 12 місяців.
Димові і вентиляційні канали на горищах будинків, а при суміщеній покрівлі - на оголовках повинні бути побілені і пронумеровані фарбою відповідно до номерів квартир.
У випадку виявлення несправних та непридатних до подальшої експлуатації димових і вентиляційних каналів особа, яка виконує їх перевірку, зобов`язана попередити власника (балансоутримувача та/або орендаря (наймача)) про заборону користування газовим обладнанням, невідкладно направити газорозподільному підприємству акт перевірки технічного стану димових та вентиляційних каналів для подальшого відключення газових приладів від системи газопостачання.
Відповідачем в ході перевірки встановлено, що на виконання вимоги п. 6.8 р. V НПАОП 0.00-1.76-15 ОСББ укладено договір на обслуговування димовентиляційних каналів житлових будинків з ФОП ОСОБА_1 про що зазначено в додатковій інформації акту перевірки від 22.02.2022 № ЛВ0309/428/АПП. Під час перевірки виявлено, що в наявних актах перевірки димовентиляційних каналів житлових будинків по АДРЕСА_1 №№: 29, 31, АДРЕСА_2 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , оформлених ФОП ОСОБА_1 , не вказані відомості про наявність кишень для очищення сажі.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 27.02.2023 витребувано у позивача належним чином завірені договори на обслуговування димовентиляційних каналів житлових будинків.
На виконання вимог вказаної ухвали суду, представником позивача долучено договір №09/08 на надання послуг по перевірці димових та вентиляційних каналів від 09.08.2021, акти №№21/08, 22/08, 23/08, 26/08, 25/08, 24/08 первинної, повторної перевірки та прочищення димових і вентиляційних каналів комунально-побутових об`єктів, житлових та громадських будинків від 16.08.2021; договір №22/08 від 22.08.2022 про надання послуг з випробування та аналізу складу і чистоти (код ДК 021.2015 71610000-7 (послуги по перевірці димових та вентиляційних каналів); акти №№111/08, 112/08, 113/08, 114/08, 115/08, 116/08 первинної, повторної перевірки та прочищення димових і вентиляційних каналів комунально-побутових об`єктів, житлових та громадських будинків від 24.08.2022.
Судом встановлено, що у вказаних актах перевірки димовентиляційних каналів житлових будинків по АДРЕСА_1 №№: 29, 31, АДРЕСА_2 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , оформлених ФОП ОСОБА_1 , не вказані відомості про наявність кишень для очищення сажі, що підтверджує встановлені під час перевірки відповідачем порушення.
Отже, як сторона договору, позивач повинен вимагати від виконавця ФОП ОСОБА_1 , виконання послуг, передбачених цим договором.
Правилами безпеки систем газопостачання передбачено, що правила, які затверджені наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15.05.2015 № 285 (далі - Правил безпеки систем газопостачання) поширюються на всіх суб`єктів господарювання незалежно від форм власності та організаційно-правової форми, діяльність яких пов`язана з будівництвом, ремонтом, розширенням, реконструкцією, технічним переоснащенням (далі - будівництво), експлуатацією систем газопостачання.
Згідно чинного законодавства основним видом діяльності ОСББ є комплексне обслуговування об`єктів.
Статтею 18 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку», об`єднання відповідно до цього Закону та статуту зобов`язане: забезпечувати належний санітарний, протипожежний і технічний стан спільного майна, що належить співвласникам.
Згідно частини 4 статті 16 Закону України «Про обов`язок щодо забезпечення готовності до надання комунальних послуг внутрішньо будинкових систем, що знаходяться в житловому будинку (у тому числі багатоквартирному) і призначені для надання комунальних послуг», покладається на власника такого будинку (співвласників багатоквартирного будинку), якщо цей обов`язок не покладено ним (ними) на управителя чи іншу особу відповідно до закону або договору.
Отже, виходячи із діючих норм Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та НПАОП 0.00-1.76-15 відповідальною особою за утримання внутрішньо будинкових систем газопостачання (внутрішніх газопроводів і газового обладнання) житлових будинків є власник/управитель будинку, який повинен забезпечити зазначені функції самостійно або із залученням на договірних засадах спеціалізованих організацій, які мають дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки.
Пунктом 5.4 розділу V Правил безпеки систем газопостачання закріплено, що технічне обслуговування внутрішніх газопроводів і газового обладнання житлових і громадських будівель, комунально-побутових об`єктів невиробничого характеру здійснюється відповідно до вимог документації з експлуатації заводів-виробників газового обладнання на договірних засадах.
Умови для технічного обслуговування забезпечуються власником (балансоутримувачем та/або орендарем (наймачем)) відповідно до вимог чинного законодавства України.
Як встановлено зі змісту п. 2.1 розділу II Правил безпеки систем газопостачання, балансоутримувач - власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно із чинним законодавством України.
Відповідно до п. 3.2 та п. 3.3 розділу III Правил безпеки систем газопостачання, власник (балансоутримувач та/або орендар (наймач)) повинен забезпечити утримання систем газопостачання відповідно до вимог чинного законодавства України.
Власник (балансоутримувач та/або орендар (наймач)) відповідає за технічний стан і безпечне користування газопроводами, газовими приладами, димовими та вентиляційними каналами.
Згідно з п.1.14 розділу V Правил безпеки систем газопостачання, надійність ущільнення вводів і випусків інженерних підземних комунікацій повинен перевіряти власник (балансоутримувач та/або орендар (наймач)) щороку в осінній період і оформляти актом, в якому необхідно зазначати їх технічний стан.
Згідно частини 1 глави 5 розділу Ш Кодексу газорозподільних систем межа балансової належності та експлуатаційної відповідальності між Оператором ГРМ та споживачем (суміжним суб`єктом ринку природного газу) визначається в акті розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, що є невід`ємною частиною договору розподілу природного газу (або у передбачених цим Кодексом випадках технічній угоді про умови приймання-передачі газу ГРМ), крім випадку передбаченого абзацом четвертим цього пункту.
Отже, суд дійшов висновку, що відповідно до вимог чинного законодавства України, співвласники (балансоутримувачі, управителі) багатоквартирних будинків мають укласти з Оператором ГРМ акти розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін та відповідно до зазначеного акта експлуатаційної відповідальності забезпечити належну їх експлуатацію згідно з чинним законодавством (у встановленому порядку укласти договір на експлуатацію складових газорозподільної системи за формою, визначеною у додатку 3 Кодексу, або, якщо зазначені газові мережі не кваліфікуються як ГРМ згідно з розділом II Кодексу, - укласти відповідний договір із суб`єктом господарювання, який має дозвіл на виконання таких робіт).
Як зазначалось, згідно зі змістом акту перевірки суб`єкта господарювання, встановлено порушення статті 14 Закону України «Про охорону праці» від 14 жовтня 1992 №2694-ХІІ, а саме: «Не проводиться перевірка надійності ущільнень вводів і випусків підземних інженерних комунікацій житлових будинків».
Позивачем не було надано жодних доказів на спростування виявлених контролюючим органом порушень.
Щодо пункту 10 припису: «Не призначено особу відповідальну за справний технічний стан та безпечну експлуатацію газового господарства та димовентиляційних каналів і не організовано проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці відповідальної особи».
Згідно вимог п. 3.3, 3.6 р. ІІІ НПАОП 0.00-1.76-15 правлінням об`єднання співвласників багатоквартирного будинку має бути покладена відповідальність за технічний стан і безпечне користування газопроводами, газовими приладами, димовими та вентиляційними каналами багатоквартирних будинків на відповідальну особу, яка повинна пройти навчання і перевірки знань з питань охорони праці.
Так, у ході перевірки, посадовими особами відповідача виявлено, що головою правління ОСББ не призначено особу відповідальну за справний технічний стан та безпечну експлуатацію газового господарства та димовентиляційних каналів і не організовано проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці відповідальної особи.
Вказане не спростовано позивачем.
Також, суд зазначає, що згідно штатного розпису в позивача є наймані працівники. Отже, дія Закону України «Про охорону праці» поширюється на усіх працівників об`єднання.
За таких обставин, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про наявність підстав для відмови у задоволенні позову, оскільки суб`єкт владних повноважень, в особі Західного міжрегіонального управління державної служби з питань праці, діяв у спосіб визначений законами та Конституцією України.
У статті 242 КАС України визначено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Порушень норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильного застосування норм матеріального права поза межами вимог апелянта та доводів, викладених у апеляційній скарзі, у ході апеляційного розгляду справи встановлено не було.
Із врахуванням викладеного, колегія суддів вважає, що рішення суду першої інстанції є законним, доводи апеляційної скарги зроблених судом першої інстанції висновків не спростовують і при ухваленні оскарженого судового рішення порушень норм матеріального та процесуального права ним допущено не було тому, відсутні підстави для скасування чи зміни рішення суду першої інстанції.
Судові витрати розподілу не підлягають з огляду на результат вирішення апеляційної скарги та виходячи з вимог ст. 139 КАС України.
Керуючись ст.ст. 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
постановив:
Апеляційну скаргу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Рубчака» залишити без задоволення, рішення Львівського окружного адміністративного суду від 28 березня 2023 року у справі №380/11705/22- без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків встановлених ч.5 ст.328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя І. М. Обрізко судді Л. П. Іщук Т. І. Шинкар
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2024 |
Оприлюднено | 21.03.2024 |
Номер документу | 117767284 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо охорони праці |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Обрізко Ігор Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні