ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 березня 2024 року ЛуцькСправа № 140/2460/23
Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Валюха В.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Волинській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України» про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулася з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Волинській області (далі ГУ Держгеокадастру у Волинській області), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Державне підприємство «Ковельське лісове господарство» (далі ДП «Ковельське ЛГ») про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач є власником земельної ділянки, розташованої на території Поворської сільської ради Ковельського району Волинської області площею 1,7413 га.
19.08.2021 позивач звернулася до приватного підприємця ОСОБА_2 із заявою про виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) без закріплення межових знаків на місцевості площею 1,7413га.
Державний кадастровий реєстратор Відділу Держгеокадастру у Середино-Будському районі Головного управління Держгеокадастру у Сумській області прийняв рішення від 01.10.2021 № РВ-5901349952021, яким відмовлено у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з таких підстав: електронний документ не відповідає установленим вимогам, про що зазначено у протоколі проведення перевірки електронного документа; розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини. У рішенні від 01.10.2021 № РВ-5901349952021 також вказано про перетин ділянки з ділянкою 0722187400:05:003:0052; площа співпадає на 3,6218%.
У зв`язку із тим, що існує перетин земельної ділянки позивача із ділянкою кадастровий номер 0722187400:05:003:0052, яка зареєстрована в 2014 році за заявою ДП «Ковельське ЛГ», то фактично позивач не може здійснити реалізацію свого права на реєстрацію права власності земельної ділянки площею 1,7413 га, у межах, визначених документацією.
З відповіді ГУ Держгеокадастру у Волинській області вбачається, що відомості про зареєстровані речові права земельної ділянки кадастровий номер 0722187400:05:003:0052 до Державного земельного кадастру не надходили, що також підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
09.08.2022 позивачем подано до ГУ Держгеокадастру у Волинській області заяву про скасування державної реєстрації земельної ділянки, яка зареєстрована за заявою ДП «Ковельське ЛН» з підстав не реєстрації протягом одного року речового права земельної ділянки з дня здійснення її державної реєстрації, на що отримано відповідь про відсутність підстав для скасування державної реєстрації.
Позивач зазначає, що частиною десятою статті 24 Закону України «Про державний земельний кадастр» від 07.07.2011 № 3613-VI (далі Закон № 3613-VI) та пунктом 114 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051 (далі Порядок №1051), передбачено скасування державної реєстрації земельної ділянки Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право не зареєстровано з вини заявника, - на підставі інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, отриманої шляхом безпосереднього доступу до зазначеного реєстру. У свою чергу, ГУ Держгеокадастру у Волинській області належить до переліку державних органів, передбачених частиною третьою статті 32 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 №1952-ІV (далі Закон №1952-ІV), яким надається доступ до такого реєстру.
Позивач просить:
- визнати протиправною бездіяльність ГУ Держгеокадастру у Волинській області, яка полягає у не скасуванні державної реєстрації земельної ділянки під кадастровим номером 0722187400:05:003:0052, цільове призначення «для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг», яка розташована на території Поворської сільської ради Ковельського району Волинської області, площею 62,374 га;
- зобов`язати відповідача скасувати в Державному земельному кадастрі державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 0722187400:05:003:0052, цільове призначення «для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг», яка розташована на території Поворської сільської ради Ковельського району Волинської області, площею 62,374 га;
- зобов`язати ГУ Держгеокадастру у Волинській області скасувати в Державному земельному кадастрі запис в поземельній книзі про державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 0722187400:05:003:0052, цільове призначення «для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг», яка розташована на території Поворської сільської ради Ковельського району Волинської області, площею 62,374 га.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 13.03.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, судовий розгляд справи ухвалено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (а.с. 60).
Ухвалою суду від 30.03.2023 замінено у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ДП «Ковельське ЛГ» на правонаступника Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України» (далі ДСГП «Ліси України») (а.с.81-82).
В поданому до суду відзиві на позовну заяву (а.с.86-89) відповідач позов не визнав та просить відмовити у його задоволенні, оскільки 28.12.2022 державним кадастровим реєстратором ГУ Держгеокадастру у Волинській області правомірно відмовлено у виправленні помилок у зв`язку із встановленням факту відповідності інформації Державного земельного кадастру документам, які стали підставою для внесення цих відомостей та не потребують виправлення зважаючи на те, що технічні помилки відсутні. Відповідач звертає увагу суду на те, що ДП «Ковельське ЛГ» із заявою про відсутність намірів реєстрації речового права та про скасування державної реєстрації земельної ділянки не зверталося, а позивачем не надано доказів, які вказують, що речове право на земельну ділянку не реєструвалось саме з вини ДП «Ковельське ЛГ».
Крім того, відповідач стверджує, що цей спір стосується приватноправових відносин, не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, що є підставою для закриття провадження у справі на підставі пункту 1 частини першої статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України).
Інших заяв по суті справи чи клопотань про розгляд справи в судовому засіданні на адресу суду від учасників справи не надходило.
Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у завах по суті справи, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити з таких мотивів та підстав.
Судом встановлено, що позивач ОСОБА_1 є власником земельної ділянки, розташованої на території Поворської сільської ради Волинської області, що підтверджується державним актом на право приватної власності на землю серії ВЛ № 07272 (а.с.31).
19.08.2021 ОСОБА_1 звернулася до приватного підприємця ОСОБА_2 із заявою про виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) без закріплення можливих знаків на місцевості площею 1,7413 га (а. с. 30 зворот).
Державний кадастровий реєстратор Відділу Держгеокадастру у Середино-Будському районі Головного управління Держгеокадастру у Сумській області прийняв рішення від 01.10.2021 №РВ-5901349952021, яким відмовлено у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з таких підстав: електронний документ не відповідає установленим вимогам, про що зазначено у протоколі проведення перевірки електронного документа; розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини. Також у рішенні від 01.10.2021 № РВ-5901349952021 вказано про перетин з ділянкою 0722187400:05:003:0052, площа співпадає на 3,6218 % (а.с.14-16).
Адвокат Степанюк О.В., який діє в інтересах ОСОБА_1 , направив адвокатські запити начальнику ГУ Держгеокадастру у Волинській області від 08.02.2022 (а.с.17), голові Волинської обласної державної адміністрації від 08.02.2022 (а. с. 18), начальнику ДП «Ковельське ЛГ» від 16.02.2022 (а. с. 19), начальнику Волинського обласного управління лісового та мисливського господарства від 08.02.2022 (а. с. 20) про надання інформації стосовно земельної ділянки з кадастровим номером 0722187400:05:003:0052.
Так, у листі від 01.07.2022 № 02-17/491-22 ДП «Ковельське ЛГ» повідомило, що процес оформлення права власності на земельні ділянки лісогосподарського призначення Поворської сільської ради є незавершеним (а. с. 9).
ГУ Держгеокадастру у Волинській області надало відповідь на адвокатський запит листом від 11.02.2022 № 29-3-0.2-553/2-22, згідно з яким земельна ділянка з кадастровим номером 0722187400:05:003:0052 зареєстрована в Державному земельному кадастрі в 2014 році за заявою ДП «Ковельське ЛГ» згідно документації із землеустрою, розробленої ДП «Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» на підставі розпорядження Волинської обласної державної адміністрації від 22.10.2013 № 416. У листі також зазначено, що відомості про зареєстровані речові права щодо зазначеної земельної ділянки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно до Державного земельного кадастру не надходили (а. с. 10). Відсутність реєстрації речових прав на земельну ділянку також підтверджується інформацією Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку (а. с. 48-49).
Волинська обласна державна адміністрація листом від 11.02.2022 №955/54/2-22 повідомила, що звернень щодо подання на затвердження документації із землеустрою, дозвіл на розроблення якої було надано розпорядженням від 22.10.2013 №416 не надходило, розпорядження стосовно надання у постійне користування земельної ділянки з кадастровим номером 0722187400:05:003:0052 не приймалось, інформація про стан реєстрації речового права на земельну ділянку відсутня (а. с. 13). Крім того, надано копію розпорядження від 22.10.2013 №416 «Про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості)», яким дозволено Волинському обласному управлінню лісового та мисливського господарства розробити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок орієнтовною площею 7026,05 га (а. с. 25).
З відповіді Волинського обласного управління лісового та мисливського господарства від 11.02.2022 №09-05/209-22 вбачається, що вказане управління виступало виключно розробником проекту розпорядження голови Волинської обласної державної адміністрації від 22.10.2013 № 416 (а. с. 11).
09.08.2022 адвокат Степанюк О.В. подав заяву до ГУ Держгеокадастру у Волинській області, в якій просив скасувати державну реєстрацію земельної ділянки кадастровий номер 0722187400:05:003:0052 (а. с. 22-23).
З листа ГУ Держгеокадастру від 21.11.2022 № 21-3-0.2-3220/2-22 вбачається, що відповідно до пункту 156-2 Порядку №1051 державним кадастровим реєстратором подано 16.09.2022 заяви про виправлення помилки, що виникла під час реєстрації земельних ділянок з порушенням вимог цього Порядку з кадастровим номером 0722187400:05:003:0052, та 05.10.2022 згадані заяви опрацьовані та прийнято рішення про відмову у виправленні зазначених у повідомленні помилок у зв`язку із встановленням факту, що відомості ДЗК відповідають інформації, що міститься в документах, які стали підставою для внесення цих відомостей та не потребують виправлення у зв`язку з невиявленням відповідних технічних помилок у таких документах (а.с.8).
При вирішенні спору суд застосовує такі нормативно-правові акти.
Відповідно до статті 1 Закону № 3613-VI Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами, про меліоративні мережі та складові частини меліоративних мереж.
Згідно із частинами першою, четвертою статті 9 Закону №3613-VI внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Державний кадастровий реєстратор: здійснює реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевіряє відповідність поданих документів вимогам законодавства; формує поземельні книги на земельні ділянки, вносить записи до них, забезпечує зберігання таких книг; здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні; присвоює кадастрові номери земельним ділянкам; надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні; здійснює виправлення помилок у Державному земельному кадастрі; передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки.
За приписами статті 16 Закону № 3613-VI земельній ділянці, відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру, присвоюється кадастровий номер. Кадастровий номер земельної ділянки є її ідентифікатором у Державному земельному кадастрі. Система кадастрової нумерації земельних ділянок є єдиною на всій території України. Кадастровий номер скасовується лише у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки. Зміна власника чи користувача земельної ділянки, зміна відомостей про неї не є підставою для скасування кадастрового номера. Скасований кадастровий номер земельної ділянки не може бути присвоєний іншій земельній ділянці. Інформація про скасовані кадастрові номери земельних ділянок зберігається у Державному земельному кадастрі постійно.
Згідно із частиною десятою статті 24 Закону №3613-VI державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі:
поділу чи об`єднання земельних ділянок;
якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника;
ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки.
Відповідно до частини третьої статті 5 Закону №3613-VI Порядок ведення Державного земельного кадастру визначається Кабінетом Міністрів України відповідно до вимог цього Закону.
Кабінет Міністрів України постановою від 17.10.2012 № 1051 «Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру» затвердив Порядок, який визначає процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру.
Пунктом 114 Порядку № 1051 визначено, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі:
1) поділу чи об`єднання земельних ділянок - на підставі заяви про державну реєстрацію земельних ділянок, які утворилися в результаті такого поділу чи об`єднання;
2) коли протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстроване з вини заявника, - на підставі інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, отриманої шляхом безпосереднього доступу до зазначеного Реєстру;
3) ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки, яке набрало законної сили в установленому законодавством порядку.
Аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що державна реєстрація земельної ділянки в Державному земельному кадастрі скасовується у разі, коли протягом одного року з дня здійснення такої реєстрації заявником не зареєстровано речове право на відповідну земельну ділянку з його вини.
Вина заявника як кваліфікаційна ознака для вчинення такої реєстраційної дії може бути як у формі дії, так і бездіяльності, тобто може передбачати активну чи пасивну поведінку особи (аналогічна правова позиція викладена, зокрема у постановах Верховного Суду від 24.04.2019 у справі №826/4542/18, від 01.06.2022 у справі №640/25083/19, від 06.10.2022 № 260/2081/21).
Судом встановлено, що державна реєстрація земельної ділянки з кадастровим номером 0722187400:05:003:0052 за заявою ДП «Ковельське ЛГ» була здійснена у Державному земельному кадастрі в 2014 році, однак у встановленийзакономрічний строк реєстрації речового права на таку земельну ділянку здійснено не було та не повідомлено нею орган Держгеокадастру про відповідні причини.
При цьому, ДСГП «Ліси України» (правонаступник ДП «Ковельське ЛГ») не було надано будь-яких доказів того, що протягом року з часу здійснення державної реєстрації у Державному земельному кадастрі земельної ділянки з кадастровим номером 0722187400:05:003:0052 існували обставини, які перешкоджали чи істотно утруднювали реєстрацію речового права на вказану земельну ділянку, що давало б підстави для висновку про відсутність у цьому вини.
Таким чином, суд дійшов висновку, що в силу приписів частини десятої статті 24 Закону № 3613-VI та пункту 114 Порядку № 1051 відповідач мав достатні правові підстави для скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 0722187400:05:003:0052.
Водночас, суд також враховує, що відповідно до положень частини четвертої статті 24 Закону №3613-VI та пункту 57 Порядку №1051 у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки у випадках, визначенихпунктом 114цього Порядку, та у разі виправлення помилки відповідно допункту 156-2цього Порядку, закривається поземельна книга.
Відтак, аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі у зв`язку з не реєстрацією протягом одного року речового права на відповідну земельну ділянку скасовується запис у поземельній книзі разом з її закриттям.
Пунктами 60, 61 Порядку № 1051 передбачено, що запис у поземельній книзі скасовується державним реєстратором на підставі рішення суду. Скасування (поновлення) запису в Поземельній книзі здійснюється шляхом внесення до Державного земельного кадастру відомостей про його скасування (поновлення) із зазначенням дати та підстави для скасування (поновлення), посади, прізвища та ініціалів/ініціала власного імені Державного кадастрового реєстратора, який скасував (поновив) запис, та формування з використанням програмного забезпечення Державного земельного кадастру нових аркушів Поземельної книги, які засвідчуються: в електронній (цифровій) формі - кваліфікованим електронним підписом Державного кадастрового реєстратора; у паперовій формі - підписом Державного кадастрового реєстратора та скріплюються його печаткою.
З урахуванням наведених норм чинного законодавства України та встановлених обставин справи, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення взаємопов`язаних позовних вимог у спосіб прийняття рішення про визнання протиправною бездіяльності ГУ Держгеокадастру у Волинській області, яка полягає у не скасуванні державної реєстрації земельної ділянки під кадастровим номером 0722187400:05:003:0052, цільове призначення «для ведення лісового господарства», яка розташована на території Поворської сільської ради Ковельського району Волинської області, площею 62,374 га, та зобов`язання відповідача скасувати державну реєстрацію зазначеної земельної ділянки та скасувати запис у поземельній книзі.
При цьому, суд відхиляє доводи відповідача про необхідність закриття провадження у справі на підставі пункту 1 частини першої статті 238 КАС України, враховуючи таке.
Згідно з частиною першою статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень
Пунктом 1 частини першої статті 19 КАС Українипередбачено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій, крім спорів, для яких законом установлений інший порядок судового вирішення. Водночас помилковим є поширення юрисдикції адміністративних судів на всі спори, стороною яких є суб`єкт владних повноважень, оскільки при вирішенні питання про розмежування компетенції судів щодо розгляду адміністративних і господарських справ недостатньо застосування виключно формального критерію - визначення суб`єктного складу спірних правовідносин. Визначальною ознакою для правильного вирішення спору є характер правовідносин, з яких виник спір. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.
Публічно-правовим вважається, зокрема, спір, у якому сторони правовідносин виступають одна щодо іншої не як рівноправні і в якому одна зі сторін виконує публічно-владні управлінські функції та може вказувати або забороняти іншому учаснику правовідносин певну поведінку, давати дозвіл на передбачену законом діяльність тощо. Необхідною ознакою суб`єкта владних повноважень є здійснення ним публічно-владних управлінських функцій. Ці функції суб`єкт повинен виконувати саме в тих правовідносинах, у яких виник спір. Приватноправові відносини вирізняються наявністю майнового чи немайнового особистого інтересу учасника. Спір має приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення, як правило майнового, приватного права чи інтересу.
Якщо в результаті прийняття рішення особа набуває речового права на земельну ділянку, то спір стосується приватноправових відносин і підлягає розгляду в порядку цивільного чи господарського судочинства залежно від суб`єктного складу сторін спору.
Зазначений висновок узгоджується з висновками Великої Палати Верховного Суду, викладеними у постанові від 13.11.2019 у справі № 823/1984/16.
Окрім цього, відповідно до висновку щодо застосування норм права, викладеного у постанові Великої Палати Верховного Суду від 24.04.2019 у справі №128/3751/14-а, якщо порушення своїх прав особа вбачає у наслідках, спричинених неправомірними, на думку особи, рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень, і ці наслідки призвели до виникнення, зміни чи припинення цивільних правовідносин, мають майновий характер або пов`язаний з реалізацією її майнових або особистих немайнових інтересів, то визнання незаконними (протиправними) таких рішень є способом захисту цивільних прав та інтересів.
Предметом оскарження у цій справі є скасування державної реєстрації земельної ділянки та позивач не заявляла підстав позову, які б стосувались оспорювання вже наявного у іншої особи речового права на вищевказану земельну ділянку.
За змістом частини першої, абзаців першого, другого частини другої, частин дев`ятої, десятої статті 79-1 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Формування земельних ділянок здійснюється, зокрема, у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності. Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї. Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.
Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав (стаття 125 Земельного кодексу України).
Державна ж реєстрація земельної ділянки шляхом внесення до Державного земельного кадастру передбачених законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера не є тотожним поняттю «державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», вжитому у пункті 1 статті 1 Закону № 1952-IV. Отже, прийняття рішення щодо державної реєстрації земельної ділянки або відмови у здійсненні такої реєстрації саме собою не породжує виникнення жодних речових прав на цю земельну ділянку.
Така правова позиція міститься у постанові Верховного Суду від 04.05.2022 у справі № 817/154/18.
З обставин справи не вбачається, що внаслідок оскаржуваних у цій справі дій суб`єкта владних повноважень відбулись зміни або припинення цивільних відносин, відбувся вплив на цивільні права та обов`язки учасників справи. Отже, на переконання суду, цей спір повинен розглядатися в порядку адміністративного судочинства, оскільки відповідач у спірних правовідносинах реалізовував свої контрольні функції у сфері управлінської діяльності, що підпадає під юрисдикцію адміністративного суду (аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 27.07.2022 у справі №640/10412/21).
Згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Відтак, на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача необхідно стягнути судовий збір в сумі 1073,60 грн, сплачений згідно із квитанцією від 21.02.2023 №61468 (а. с. 6, 53).
Керуючись статтями 243 - 246, 262 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Волинській області, яка полягає у не скасуванні державної реєстрації земельної ділянки під кадастровим номером 0722187400:05:003:0052, цільове призначення «для ведення лісового господарства», яка розташована на території Поворської сільської ради Ковельського району Волинської області, площею 62,374 га.
Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Волинській області (43021, Волинська область, м.Луцьк, вул.Винниченка, 67, ідентифікаційний код 39767861) скасувати в Державному земельному кадастрі державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 0722187400:05:003:0052, цільове призначення «для ведення лісового господарства», яка розташована на території Поворської сільської ради Ковельського району Волинської області, площею 62,374 га, та скасувати в Державному земельному кадастрі запис в поземельній книзі про державну реєстрацію зазначеної земельної ділянки.
Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Волинській області (43021, Волинська область, м. Луцьк, вул. Винниченка, 67, ідентифікаційний код 39767861) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податку НОМЕР_1 ) судовий збір в розмірі 1073 гривні 60 копійок (одна тисяча сімдесят три гривні шістдесят копійок).
Рішення набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 255 КАС України, та може бути оскаржене в апеляційному порядку у спосіб подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя В.М. Валюх
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2024 |
Оприлюднено | 22.03.2024 |
Номер документу | 117793321 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні