Рішення
від 20.03.2024 по справі 380/29847/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 березня 2024 рокусправа № 380/29847/23

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Лунь З.І. розглянув у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку 22-січня 26А про забезпечення позову, що подається після пред`явлення позову, до відкриття провадження в адміністративній справі за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку 22-січня 26А до Дрогобицької міської ради Львівської області про визнання протиправним рішення, зобов`язання вчинити дії.

встановив:

Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку 22 січня 26А (місцезнаходження: 82100, Львівська область, м.Дрогобич, вул.22 Січня, 26А, код ЄДРПОУ 43518298) звернулося до суду з позовом до Дрогобицької міської ради Львівської області (місцезнаходження: 82100, Львівська область, м.Дрогобич, пл.Ринок, 1, код ЄДРПОУ 04055972), в якому просить суд:

-визнати протиправними та скасувати п.4.1. рішення Дрогобицької міської ради Львівської області XLIII сесії восьмого скликання від 09.11.2023 №1981;

-зобов`язати Дрогобицьку міську раду Львівської області на найближчій (наступній) сесії Дрогобицької міської ради Львівської області прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1 , площею 482кв.м, кадастровий номер 4610600000:01:014:0166, із зміною цільового призначення з «для ведення особистого селянського господарства» на «для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку (під влаштування дитячого та спортивного майданчика)» та передачу ОСББ « 22-го Січня, 26-а» земельної ділянки на АДРЕСА_1 , площею 482кв.м, кадастровий номер 4610600000:01:014:0166, для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку (під влаштування дитячого та спортивного майданчика.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив таке.

Рішенням Дрогобицької міської ради №1422 від 15.12.2022 надано дозвіл ОСББ « 22-го Січня, 26-а» (І. Мхітарян) на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1 , площею 482кв.м, кадастровий номер 4610600000:01:014:0166, із зміною цільового призначення з «для ведення особистого селянського господарства» на «для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку (під влаштування дитячого та спортивного майданчика)».

Зазначена земельна ділянка перебувала у строковому платному користуванні ОСОБА_1 відповідно до рішення Дрогобицької міської ради від 15.08.2019 року № 1903. Оскільки ОСОБА_1 не використовував земельну ділянку за призначенням і вона знаходилась у занедбаному стані, відповідач прийняв рішення від 15.09.2022 року № 1266 про припинення права користування ОСОБА_1 земельною ділянку площею 482кв.м на АДРЕСА_1 , кадастровий номер 4610600000:01:014:0166, для городництва.

10.01.2023 ОСББ « 22-го Січня, 26-а» звернулося із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною її цільового призначення площею 482кв.м на АДРЕСА_1 , кадастровий номер 4610600000:01:014:0166 для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку, та передати цю земельну ділянку у постійне користування ОСББ « 22-го Січня, 26-а».

09.11.2023 року відповідач прийняв рішення, яким відмовив у передачі ОСББ « 22-го Січня, 26- а» земельної ділянки площею 482кв.м на АДРЕСА_1 , кадастровий номер 4610600000:01:014:0166, для облаштування благоустрою, а саме дитячого та спортивного майданчика, у зв`язку із тим, що земельна ділянка знаходиться в користуванні іншої особи, згідно з планом з МБТІ від 12.01.1991 року та рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 09.04.1999 року №115.

Позивач вважає, що рішення Дрогобицької міської ради Львівської області XLIII сесії восьмого скликання від 09.11.2023 року №1981 про відмову ОСББ «22-го Січня, 26-а» у передачі у постійне користування земельної ділянки площею 482кв.м на АДРЕСА_1 є протиправним, оскільки воно прийняте без розгляду питання про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною її цільового призначення, у його змісті відсутнє будь-яке нормативне обґрунтування відмови у такому затвердженні, що суперечить вимогам земельного законодавства.

Також позивач додатково обґрунтовує позовні вимоги у додаткових поясненнях від 14.02.2024 та зазначає, що оскаржуваним рішенням було відмовлено позивачу «у зв`язку із тим, що земельна ділянка знаходиться в користуванні іншої особи, згідно з планом МБТІ від 12.01.1991 року та рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 09.04.1999 року №115».

Позивач вважає, що відповідач протиправно керувався зазначеними документами (мовою оригіналу) « 20-річної давності» на підтвердження того, що (мовою оригіналу) «земельна ділянка знаходиться в користуванні іншої особи, та підставою відмови позивачу, який представляє інтереси сотні членів Об`єднання, на спільне користування занедбаною земельною ділянкою з облаштуванням спортивного та дитячого майданчиків, вкрай необхідних для дітей у будинку».

Також позивач наголошує, що постійна комісія ради з питань регулювання земельних відносин не взяла до уваги те, що рішенням виконкому Дрогобицької міської ради від 09.04.1999р. №115 передано громадянам земельну ділянку на правах оренди терміном лише на три роки, і угоду про тимчасове користування міськземфонду під городництво, яку рішенням зобов`язано укласти, комісії не було представлено. У комісії, як вважає позивач, не виникло питання щодо підтвердження переходу всіх прав га обов`язків померлої ОСОБА_2 до інших осіб, існування такого права на даний час у ОСОБА_3 . Також позивач ставить під сумнів те, що у комісії не виникло жодних сумнівів у тому, що у рішенні від 1991 року йдеться саме про спірну ділянку, а не якусь іншу. Також позивач припускає, що якщо таке право (на користування земельною ділянкою) й існувало у « ОСОБА_2 чи ОСОБА_3 на момент ухвалення рішення, яким чином підтверджується його наявність на даний час, якщо земельна ділянка належить Територіальній громаді м.Дрогобич в особі Дрогобицької міської ради, реєстрація права власності від 07.06.2016 року, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна №1491374».

Також позивач зазначає, що рішенням Дрогобицької міської ради від 15.09.2022 року № 1266 «Про припинення права користування земельними ділянками» ОСОБА_1 припинено право користування земельною ділянку площею 482кв.м на АДРЕСА_1 , кадастровий номер 4610600000:01:014:0166 для городництва (Договір оренди землі від 09 жовтня 2019 року).

При цьому при ухвалені оскаржуваного рішення було враховано рекомендації постійної комісії ради з питань регулювання земельних відносин (протокол №72 від 13.10.2023р), у якому зазначено, що комісією розглядалася заява ОСББ « 22-го Січня, 26А», яка поступила тільки 07.09.2023 на розгляд, за результатами розгляду якої прийнято «Відмова» (зем.ділянка знаходиться у плані будинковолодіння іншої особи, наявні рішення оренди з 1989).

Просить позов задовольнити.

Ухвалою від 10.01.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомленням сторін та запропоновано відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання зазначеної ухвали, надати (надіслати) суду відзив на позов, а також всі письмові та електронні докази.

Відповідач подав до суду відзив на позовну заяву, у якому заперечив позов та зазначив, що ним не було порушено процедури прийняття оскаржуваного рішення. Також відповідач зазначив, що позивач не заперечував законність плану МБТІ від 12.01.1991 року та рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 09.04.1999 року №115 та не надав жодних допустимих та достовірних доказів щодо підтвердження незаконності таких документів, що дає підстави вважати, що позовні вимоги позивача пов`язані лише з незгодою позивача із результатами прийнятого оскаржуваного рішення, а відповідно, така незгода не може породжувати незаконності прийнятого рішення, так як таке грунтується лише на припущеннях позивача.

Також відповідач звертає увагу що системний аналіз положень чинного законодавства у сфері земельних відносин також вказує на те, що таке законодавство не містить прямої заборони для подання декількома особами аналогічних заяв щодо однієї земельної ділянки.

Крім того, відповідач наголошує, що задоволення позовної вимоги про зобов`язання Дрогобицьку міську раду Львівської області на сесії прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою та передачу у постійне користування земельну ділянку кадастровий номер 4610600000:01:014:0166 юуде втручанням у дискреційні повноваження відповідача.

Відповідач надіслав позивачу відзив на позовну заяву поштою, 08.03.2024.

Крім того, відзив сформований в системі «Електронний суд», отже позивач, як такий, що зареєстрований в цій системі, мав можливість ознайомитися з відзивом, починаючи з 08.03.2024.

Інші заяви по суті справи, від сторін суд не отримував.

Ухвалою від 07.02.2024 суд постановив залучити до участі в справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача, ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_2 ), через те, що саме ОСОБА_1 Дрогобицька міська рада надала дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою подальшої передачі в оренду на підставі плану МБТІ від 12.01.1991 та рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 09.04.1999 №115; на земельну ділянку площею 482кв.м на АДРЕСА_1 , кадастровий номер 4610600000:01:014:0166, для городництва згідно з рішенням від 09.11.2023 №1982.

Третя особа не зверталася до суду із заявами по суті справи.

Ухвалами суду від 29.12.2023, 05.01.2024, 15.01.2024, 07.02.2024, 23.02.2024 суд у задоволенні заяви Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку 22-січня 26А про забезпечення адміністративного позову постановив відмовити.

Суд встановив таке.

Рішенням Дрогобицької міської ради №1422 від 15.12.2022 надано дозвіл ОСББ « 22-го Січня, 26-а» (І. Мхітарян) на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1 , площею 482кв.м, кадастровий номер 4610600000:01:014:0166, із зміною цільового призначення з «для ведення особистого селянського господарства» на «для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку (під влаштування дитячого та спортивного майданчика)».

До цього часу земельна ділянка по АДРЕСА_1 , площею 482кв.м була надана ОСОБА_2 та ОСОБА_3 у тимчасове користування під городництва, на правах оренди, без спорудження будівель та посадки багаторічних насаджень терміном на три роки відповідно до рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради Львівської області від 09.04.1999 №115.

Потім, а саме з 09.10.2019, зазначена земельна ділянка перебувала у строковому платному користуванні ОСОБА_1 .

Так, рішенням Дрогобицької міської ради від 15.09.2022 року №1266 «Про припинення права користування земельними ділянками» ОСОБА_1 припинено право користування земельною ділянку площею 482кв.м на АДРЕСА_1 , кадастровий номер 4610600000:01:014:0166 для городництва (Договір оренди землі від 09 жовтня 2019 року).

Рішенням Дрогобицької міської ради ХХХІІІ сесії восьмого скликання від 20.10.2022 №1306 «Про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки цільове призначення якої змінюється» вирішено відмовити у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки цільове призначення якої змінюється із земель для городництва у землі для ведення індивідуального садівництва ОСОБА_1 , прож.м. Дрогобич, земельною ділянку площею 482кв.м на АДРЕСА_1 , кадастровий номер 4610600000:01:014:0166 із земель городництва у землі для індивідуального садівництва.

10.01.2023 ОСББ « 22-го Січня, 26-а» звернулося із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною її цільового призначення площею 482кв.м на АДРЕСА_1 , кадастровий номер 4610600000:01:014:0166 для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку, та передати цю земельну ділянку у постійне користування ОСББ « 22-го Січня, 26-а».

09.11.2023 року відповідач прийняв рішення №1981, яким відмовив у передачі ОСББ « 22-го Січня, 26- а» земельної ділянки площею 482кв.м на АДРЕСА_1 , кадастровий номер 4610600000:01:014:0166, для облаштування благоустрою, а саме дитячого та спортивного майданчика, у зв`язку із тим, що земельна ділянка належить до іншого будинковолодіння, за яким закріплена планом з МБТІ від 12.01.1991 року та рішенням виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 09.04.1999 року №115.

Позивач вважає, що рішення Дрогобицької міської ради Львівської області XLIII сесії восьмого скликання від 09.11.2023 року №1981 про відмову ОСББ «22-го Січня, 26-а» у передачі у постійне користування земельної ділянки площею 482кв.м на АДРЕСА_1 є протиправним, оскільки воно прийняте без розгляду питання про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною її цільового призначення, у його змісті відсутнє будь-яке нормативне обґрунтування відмови у такому затвердженні, що суперечить вимогам земельного законодавства.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та встановленим обставинам справи суд зазначає таке.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі статті 144 Конституції України передбачено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території. Рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду.

Згідно зі ст. 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 №280/97-ВР (далі Закон №280/97-ВР), сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до пункту 34 частини 1 статті 26 Закону №280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської Ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.

Рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень (ч.1 ст.59 Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

Відповідно до ст.12 Земельного кодексу України від 25.10.2001 №2768-ІІІ (далі ЗК України) до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.

Вказані норми кореспондуються із частиною 1 статті 122 Земельного Кодексу України, відповідно до якої сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Так, згідно із частиною 1 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Порядок передачі земельних ділянок у користування врегульовано ст.123 Земельного кодексу України відповідно до частин 1-3, 6 надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування (ч.1); рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання); особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки (ч.2); відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні (ч.3); відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про надання земельної ділянки у користування (ч.6).

Суд встановив, що на стадії надання дозволу позивачу на виготовлення проекту землеустрою, спір між сторонами відсутній, зазначених вище норм дотримано.

Частиною 12 ст.123 ЗК України передбачено, що рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються: затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (…).

Частиною 15 ст.123 ЗК України встановлено, що підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів. Зміна типу акціонерного товариства або перетворення акціонерного товариства в інше господарське товариство не є підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою або технічної документації із землеустрою.

Суд встановив, що відповідач, з порушенням строку, визначеного ч.6 ст.123 ЗК України прийняв рішення за результатами розгляду проекту землеустрою, однак відмовив у затвердженні такого, а саме у передачі земельної ділянки у користування ОСББ « 22-го Січня, 26-а», що відображено у рішенні Дрогобицької міської ради від 09.11.2023 №1981.

Як підставу відмови у затвердженні позивачу проект землеустрою відповідач вказав «у зв`язку із тим, що земельна ділянка належить до іншого будинковолодіння, за яким закріплена планом з МБТІ від 12.01.1991 року та рішенням виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 09.04.1999 року №115».

Як видно із наведених норм, стаття 123 Земельного кодексу України містить виключний перелік підстав для відмови відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Суд переконаний, що відповідач, в силу вимог Земельного кодексу України та покладених на нього обов`язків, зобов`язаний в кожному випадку дослідити фактичні обставини повно та всебічно для з`ясування наявності чи відсутності встановлених законом підстав для відмови в затвердженні проекту.

При цьому відповідач повинен навести вичерпні мотиви відмови у затвердженні проєкту землеустрою.

Визначена законом процедура є способом дій відповідного органу державної влади або органу місцевого самоврядування у відповідь на звернення громадян щодо того чи іншого земельного питання.

Відповідно до ч.ч.1-2 ст.83 ЗК України землі, які належать на праві власності територіальним громадам, є комунальною власністю.

У комунальній власності перебувають: а) усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності; б) земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування; в) землі та земельні ділянки за межами населених пунктів, що передані або перейшли у комунальну власність із земель державної власності відповідно до закону.

З матеріалів справи видно, що земельна ділянка площею 482кв.м на АДРЕСА_1 , кадастровий номер 4610600000:01:014:0166 перебуває у комунальній власності територіальної громади міста Дрогобич в особі Дрогобицької міської ради Львівської області.

Рішенням виконавчого комітету Дрогобицької міської ради Львівської області від 09.04.1999 №115 земельна ділянка по АДРЕСА_1 , площею 482кв.м була надана ОСОБА_2 та ОСОБА_3 у тимчасове користування під городництва, на правах оренди, без спорудження будівель та посадки багаторічних насаджень терміном на три роки.

З 09.10.2019 зазначена земельна ділянка перебувала у строковому платному користуванні ОСОБА_1 .

Рішенням Дрогобицької міської ради від 15.09.2022 року №1266 «Про припинення права користування земельними ділянками» ОСОБА_1 припинено право користування земельною ділянку площею 482кв.м на АДРЕСА_1 , кадастровий номер 4610600000:01:014:0166 для городництва (Договір оренди землі від 09 жовтня 2019 року).

Рішенням Дрогобицької міської ради ХХХІІІ сесії восьмого скликання від 20.10.2022 №1306 «Про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки цільове призначення якої змінюється» вирішено відмовити у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки цільове призначення якої змінюється із земель для городництва у землі для ведення індивідуального садівництва ОСОБА_1 , прож.м. Дрогобич, земельної ділянки площею 482кв.м на АДРЕСА_1 , кадастровий номер 4610600000:01:014:0166 із земель городництва у землі для індивідуального садівництва.

З матеріалів справи видно, що земельна ділянка по вул. площею 482кв.м на АДРЕСА_1 , кадастровий номер 4610600000:01:014:0166 перебувала у користуванні ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , які проживали по АДРЕСА_1 .

Потім ця земельна ділянка перебувала у користуванні ОСОБА_1 , право користування якого цією земельною ділянкою було припинено відповідно до рішення Дрогобицької міської ради від 15.09.2022 року №1266.

Однак ОСОБА_1 звертався до Дрогобицької міської ради про надання йому дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки цільове призначення якої змінюється стосовно земельної ділянки площею 482кв.м на АДРЕСА_1 , кадастровий номер 4610600000:01:014:0166.

Водночас відповідач не надав суду жодних доказів того, якому «іншому будинковолодінню» належить земельна ділянка площею 482кв.м на АДРЕСА_1 , кадастровий номер 4610600000:01:014:0166, а також документів, що підтверджують таку належність.

Матеріали справи свідчать про те, що правовий зв`язок із означеною земельною ділянкою можуть мати ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_1 , однак ні відповідач, ні третя особа доказів такого зв`язку суду не подала.

Таким чином, відповідач, приймаючи оскаржуване рішення, належно його не обґрунтував, не зазначив, якому саме будинковолодінню належить земельна ділянка, яке і чиє право посвідчують план МБТІ від 12.01.1991 та рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 09.04.1999, а також не зазначив яким вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів не відповідає проект землеустрою, розроблений на виконання рішення Дрогобицької міської ради від 15.12.2022 №1422.

З огляду на критерії правомірності рішень, дій та бездіяльності суб`єктів владних повноважень, що визначені чю2 ст.2 КАС України, оскаржуване рішення у цій справі є необґрунтованим, а тому визнається судом протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо позовних вимог в частині зобов`язати Дрогобицьку міську раду Львівської області на найближчій (наступній) сесії Дрогобицької міської ради Львівської області прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1 , площею 482кв.м, кадастровий номер 4610600000:01:014:0166, із зміною цільового призначення з «для ведення особистого селянського господарства» на «для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку (під влаштування дитячого та спортивного майданчика)» та передачу ОСББ « 22-го Січня, 26-а» земельної ділянки на АДРЕСА_1 , площею 482кв.м, кадастровий номер 4610600000:01:014:0166, для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку (під влаштування дитячого та спортивного майданчика, то суд зазначає таке.

Обираючи правильний спосіб захисту порушених прав позивача, суд враховує роз`яснення, які наведені в пункті 10.3 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 20.05.2013 № 7 «Про судове рішення в адміністративній справі», згідно з якими у разі визнання судом неправомірними дій чи бездіяльності відповідача суд може зобов`язати його вчинити чи утриматися від вчинення певних дій у спосіб, визначений чинним законодавством, яким може бути захищено/відновлено порушене право. Резолютивна частина рішення не повинна містити приписів, що прогнозують можливі порушення з боку відповідача та зобов`язання його до вчинення чи утримання від вчинення дій на майбутнє.

Суд може ухвалити постанову про зобов`язання відповідача прийняти рішення певного змісту, за винятком випадків, коли суб`єкт владних повноважень під час адміністративних процедур відповідно до закону приймає рішення на основі адміністративного розсуду. За своєю правовою природою повноваження відповідача щодо надання дозволів на розробку проектів землеустрою є дискреційним повноваженням та виключною компетенцією уповноваженого органу.

Дискреційні повноваження - це сукупність прав та обов`язків органів державної влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково, вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених проектом нормативно-правового акта.

З урахуванням того, що Дрогобицька міська рада розглядаючи питання про затвердження проекту землеустрою та приймаючи рішення здійснює дискреційні повноваження, то суд застосовує абзац 2 ч.4 ст.245 КАС України, відповідно до якого у випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Враховуючи наведені приписи чинного законодавства та встановлені обставини, з метою ефективного захисту прав позивача, суд дійшов висновку, що належним та достатнім способом захисту буде зобов`язати Дрогобицьку міську раду Львівської області на найближчій (наступній) сесії Дрогобицької міської ради Львівської області повторно розглянути заяву ОСББ « 22-го Січня, 26-а» про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною її цільового призначення площею 482 кв.м, на АДРЕСА_1 , кадастровий номер 4610600000:01:014:0166 для будівництва та обслуговування житлового будинку та передач цієї земельної ділянки у постійне користування ОСББ « 22-го Січня, 26-а» з урахуванням висновків суду, що стосуються необхідності належного обґрунтування оскаржуваного рішення від 09.11.2023 №1981.

Відповідно до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з нормами частин 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням викладеного, суд суд доходить висновку про наявність підстав для задоволення позову частково.

Що стосується судового збору, то, у відповідності до вимог ст.139 КАС України, такий підлягає стягненню на користь позивача пропорційно до задоволених вимог.

Керуючись ст.ст. 242-246, 250, 257-262 КАС України, суд

В И Р І Ш И В:

адміністративний позов Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку 22 січня 26А (місцезнаходження: 82100, Львівська область, м.Дрогобич, вул.22 Січня, 26А, код ЄДРПОУ 43518298) звернулося до суду з позовом до Дрогобицької міської ради Львівської області (місцезнаходження: 82100, Львівська область, м.Дрогобич, пл.Ринок, 1, код ЄДРПОУ 04055972) про визнання протиправним рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати визнати протиправними та скасувати п.4.1. рішення Дрогобицької міської ради Львівської області XLIII сесії восьмого скликання від 09.11.2023 №1981.

Зобов`язати Дрогобицьку міську раду Львівської області на найближчій (наступній) сесії Дрогобицької міської ради Львівської області повторно розглянути заяву ОСББ « 22-го Січня, 26-а» про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною її цільового призначення площею 482 кв.м, на вул. Сагайдачного, кадастровий номер 4610600000:01:014:0166 для будівництва та обслуговування житлового будинку та передач цієї земельної ділянки у постійне користування ОСББ « 22-го Січня, 26-а» з урахуванням правової оцінки обґрунтованості рішення Дрогобицької міської ради Львівської області XLIII сесії восьмого скликання від 09.11.2023 №1981, наданої судом у рішенні.

У задоволенні іншої частини позову відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Дрогобицької міської ради Львівської області (місцезнаходження: 82100, Львівська область, м.Дрогобич, пл.Ринок, 1, код ЄДРПОУ 04055972) на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку 22 січня 26А (місцезнаходження: 82100, Львівська область, м.Дрогобич, вул.22 Січня, 26А, код ЄДРПОУ 43518298) 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири)гривні00коп. судового збору.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду із врахуванням п.п15.5 п.5 розділу VII Перехідні положення КАС України протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

СуддяЛунь З.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.03.2024
Оприлюднено22.03.2024
Номер документу117795027
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —380/29847/23

Рішення від 20.03.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 23.02.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 07.02.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 07.02.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 10.01.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 05.01.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 29.12.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 25.12.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні