Рішення
від 02.11.2023 по справі 676/1187/22
КАМ'ЯНЕЦЬ-ПОДІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 676/1187/22

Номер провадження 2/676/262/23

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 листопада 2023 року м. Кам`янець-Подільський

Кам`янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

в складі: головуючої судді Швець О.Д.

з участю секретаря Чекашкіної О.Л.

представника позивача ОСОБА_1

представника третьої особи ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Кам`янець-Подільському цивільну справу за позовною заявою Керівника Кам`янець-Подільської окружної прокуратури в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою на здійснення функцій у спірних правовідносинах Хмельницької обласної державної адміністрації до Жванецької сільської ради, ОСОБА_3 , треті особи на стороні позивача, які не заявляють самостійних вимог Національний природний парк «Подільські Товтри», Державна екологічна інспекція у Хмельницькій області про визнання незаконним та скасування рішення сільської ради, скасування у державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державної реєстрації права приватної власності на земельну ділянку, скасування у Державному земельному кадастрі державної реєстрації земельної ділянки, зобов`язання повернути земельну ділянку,-

ВСТАНОВИВ:

Керівник Кам`янець-Подільської окружної прокуратури звернувся з позовом в інтересах Хмельницької обласної державної адміністрації до Жванецької сільської ради, ОСОБА_3 , треті особи на стороні позивача, які не заявляють самостійних вимог Національний природний парк «Подільські Товтри», Державна екологічна інспекція у Хмельницькій області про визнання незаконним та скасування рішення сільської ради, скасування у державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державної реєстрації права приватної власності на земельну ділянку, скасування у Державному земельному кадастрі державної реєстрації земельної ділянки, зобов`язання повернути земельну ділянку. Обгрунтовуючи позов зазначає, що рішенням Рудської сільської ради, Кам`янець-Подільського району, Хмельницької області № 27 від 15.04.2016 р. «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачу земельної ділянки у власність ОСОБА_3 » передано у приватну власність ОСОБА_3 земельну ділянку площею 0,0351 га, яка розташована в межах населенного пункту с. Цвіклівці Перші, Кам`янець-Подільського району, для ведення садівництва, кадастровий номер 6822486800:03:001:0108. На підставі вказаного рішення в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно здійснено державну реєстрацію права приватної власності на спірну земельну ділянку (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1101738768224, дата державної реєстрації 28.11.2016 р., номер запису про право власності: 17744524). Зазначене рішення сільської ради є неправомірним так як спірна земельна ділянка належить до земель природно-заповідного фонду. Факт перебування спірної земельної ділянки в межах земель природно-заповідного фонду підтверджується: збірним кадастровим планом ТзОВ «Джафар», виготовленим на виконання листа окружної прокуратури від 26.10.2021 р., матеріалами перевірки, проведеної Державною екологічною інспекцією у Хмельницькій обалсті (лист № 6805/0.1) від 17.12.2021 р., актом обстеження земельної ділячнки від 08.12.2021 р. № 76/01, даними Публічної кадастрової картки. Таким чином, в порушення вимог ст.ст. 4, 7, 26 Закону України «Про природно-заповідний фонд України», ст.ст. 43, 44 Земельного кодексу України ЗК України рішенням Рудської сільської ради від 15.04.2016 р. № 27 ОСОБА_3 передано в приватну власність земельну ділянку для ведення садівництва площею 0,0351 га, що розташована в межах населенного пункту с. Цвіклівці Перші, Кам`янець-Подільського району, кадастровий номер 6822485800:03:001:0108, яка відноситься до земель природно-заповідного фонду, та на підставі Державного акта на право постійного користування від 28.12.2001 р. серії ІІ-ХМ № 002530 перебуває у постійному користуванні НПП «Подільські Товтри». Неправомірне надання зазначеної земельної ділянки грубо порушує інтереси держави в особі Хмельницької обласної державної адміністрації. Кам`янець-Подільською окружною прокуратурою листом № 52-777 від 21.01.2022 р. повідомлено Хмельницьку ОДА про виявлені порушення і необхідність вжити заходи реагування. Хмельницька ОДА повідомила, що заходи на усунення зазначених порушень уповноваженим органом не вжито. Тому був направлений лист до Хмельницької ОДА про намір здійснення прокурором предстанвицітва в суді законних інтерерсів держави. Звернення прокурора є законним оскільки направлено на захист інтересів держави. Звернення з даним позовом переслідує «суспільний», «публічний» інтерес, оскільки спрямоване на задоволення суспільної потреби у відновленні законності при вирішенні питання законності використання земель природно-заповідного фонду, захисту навколишнього природного середовища, забезпечення екологічної безпеки і підтримання екологічної рівноваги території України. Захист інтересів суспільства переважає приватний інтерес ОСОБА_3 у незаконному володінні та використання цієї земельної ділянки. Відповідач маючи доступ до законодавства та в силу зовнішніх, об`єктивних, явних і видимих пиродних ознак (розташовування в межах НПП «Подільські Товтри», проявивши розумну обачність міг і повинен був знати, що ця ділянка перебуває у межах об`єкта природно-заповідного фонду, що ставить добросовісність відповідача під обгрунтований сумнів, тому відповідач не може мати законних очікувань у подальшому, так як це прямо суперечить вимогам законодавства. Втручання у мирне володіння ОСОБА_3 спірною земельною ділянкою в данному випадку відповідатиме принципу пропорційності. Просить визнати недійсним рішення Рудської сільської ради Кам?янець-Подільського району Хмельницької області №27 від 15.04.2016 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачу земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_3 », на підставі якого ОСОБА_3 передано у приватну власність земельну ділянку площею 0,0351 га, для ведення садівництва, що розташована в межах населеного пункту села Цвіклівці Перші Кам?янець-Подільського району Хмельницької області, кадастровий номер 6822486800:03:001:0108. Скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстрі прав власності на нерухоме майно, Державному реєстрі Іпотек, Єдиному реєстрі заборон відчуження об?єктів нерухомого майна щодо об?єкта нерухомого майна державну реєстрацію права приватної власності ОСОБА_3 (реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 ) на земельну ділянку площею 0,0351 га, що розташована в межах населеного пункту села Цвіклівці Перші Кам?янець-Подільського району Хмельницької області, кадастровий номер 6822486800:03:001:0108, реєстраційний номер об?єкта нерухомого майна: 1101738768224, дата державної реєстрації: 28.11.2016, номер запису про право власності: 17744524. Визнати незаконною та скасувати у Державному земельному кадастрі державну реєстрацію земельної ділянки, площею 0,0351 га, що розташована в межах населеного пункту села Цвіклівці Перші Кам?янець-Подільського району Хмельницької області, кадастровий номер 6822486800:03:001:0108, із одночасним припиненням у Державному реєстрі речових прав усіх зареєстрованих щодо неї речових прав та їх обтяжень. Зобов?язати ОСОБА_3 (реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 ) повернути земельну ділянку, площею 0,0351 га, з кадастровим номером 6822486800:03:001:0108, що розташована в межах населеного пункту села Цвіклівці Перші Кам?янець-Подільського району Хмельницької області державі в особі Хмельницької обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 22985083). Стягнути з Жванецької сільської ради, ОСОБА_3 на користь Хмельницької обласної прокуратури витрати по сплаті судового збору в сумі по 4962 грн. з кожного.

Рух справи.

Ухвалою Кам`янець-Подільського міськрайонного суду від 30.03.2022 р. відкрито провадження та призначено підготовче засідання.

Ухвалою Кам`янець-Подільського міськрайонного суду від 14.06.2023 р. закрито підготовче судове засідання, справу призначено до судового розгляду.

В суді прокурор позов підтримала просить задовольнити.

В суді представник НПП «Подільські Товтри» пдтримав позов так як спірна земельна ділянка розташована на вилученій території Національного природного парку «Подільські Товтри» в кварталі 25 виділ 5, вважає, що позов слід задовольнити.

В судове засідання ОСОБА_3 не з`явився, про час і місце розгляду справи повідомлений своєчасно, подав відзив на позов. Позовні вимоги не визнає. Вважає, що позивач помилково та передчасно дійшов висновку про накладення спірної земельної ділянки на землі, які знаходяться у постійному користуванні НПП «Подільські Товтри» в силу того, що у визначеному законом порядку межі такого користування залишаються чітко не визначеними. Відповідно до Закону України «Про Державний земельний кадастр» належними документами є кадастрова карта (план), графічне зображення, що містить відомості про об`єкти Державного земельного кадастру. Збірний кадастровий план ТОВ «Джафар» не є достовірним і належним доказом відповідно ст. 77, 79 ЦПК України. У 2016 році на його замовлення «Кайлас К» виготовлений та належним чином погоджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 6822485800:03:001:0108. Згідно експлікації земель спірна земельна ділянка належить до земель сільськогосподарського призначення. Вважає, що жодних порушень відносно належної йому земельної ділянки станом на 2016 рік і на даний час не було. Обраний позивачем спосіб захисту є неналежним з огляду на постанову ВП ВС від 4 липня 2018 р. у справі № 653/1096/16. Просить відмовити в позові.

28.03.2023 р. прокурором надана відповідь на відзив, позивач звертає увагу на те, що збірний кадастровий план виготовлений на підставі виконаних геодезичніх робіт інженером-геодезистом на підставі кваліфікованого сертифікату ТОВ «Джафар», яке володіє необхідним обладнанням та матеріально-технічною базою для виконання геодезичних та землевпорядних робіт, тому доводи про недостовірність та недопустимість доказу є безпідставними. Надана органами Держгеокадастру інформація є лише констатацією відображених в Державному земельному кадастрі даних, проте не містить співвставлення даних, що включають топографо-геодезичну і картографічну інформацію, матеріалів НПП «Подільські Товтри» та координат спірної земельної ділянки. Щодо суджень відповідача про неефективність обраного способу захисту, вважає такі доводи необгрунтованими і не спростовують обставини, вказані у позовній заяві.

В судове засідання представник Жванецької сільської ради не з`явився, подав клопотання про розгляд справи у його відсутності, проти задоволення позову не заперечує.

В судове засідання представник Державної екологічної інспекції у Хмельницькій області не з`явився, повідомлений своєчасно та належним чином, пояснення на позов не подав.

Встановлені судом обставини.

Рішенням № 27 6 сесії Рудської сільської ради 7 скликання від 15.04.2016 р. «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачу земельної ділянки у власність ОСОБА_3 » сільська рада затвердила проект землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) (кадастровий номер: 6822486800:03:001:0108) у власність ОСОБА_3 для ведення садівництва площею 0,0351 га, що розташована в с. Цвіклівці Перші, на території Рудської сільської ради в межах населенного пункту у приватну власність.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав нанерухоме майно та реєстру прав власності нанерухоме майно № 297623373 від 02.02.2022 р. зареєстровано право власності ОСОБА_3 на земельну ділянку з кадастровим номером 6822486800:03:001:0108 площею 0,0351 га (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1101738768224, дата державної реєстрації 28.11.2016 р., номер запису про право власності: 17744524).

Указом Президента України від 27 червня 1996 року створено натериторії Городоцького,Кам`янець-Подільськогота Чемеровецькогорайонів Хмельницькоїобласті національнийприродний парк"ПодільськіТовтри", площею земель національного природного парку "Подільські Товтри" 261316 гектарів, у тому числі - 3015 гектарів, що надаються у постійне користування, та 258301 гектар, що включається до його складу без вилучення у землекористувачів.

За дорученням Кам`янець-Подільської окружної прокуратури Державною екологічною інспекцією у Хмельницькій області проведено обстеження земельних ділянок, що знаходяться на території Жванецької сільської ради, Кам`янець-Подільського району в межах населеного пункту с.Цвіклівці Перші. В ході проведення обстеження земельних ділянок в с. Цвіклівці Перші, Кам`янець-Подільського району, земельна ділянка з кадастровим номером 6822486800:03:001:0108 розташована у прибережній захисній смузі річки Смотрич, що суперечить ст.ст. 60, 61, 84 ЗК України та ст. 88 ВК України. Проектна документація про винесення прибережної захисної смуги р. Смотрич у Жванецькій сільській раді відстуня. Крім того земельна ділянка з кадастровим номером 6822486800:03:001:0108 розташована на вилученій території Національного природного парку «Подільські Товтри»» в кварталі 25 виділ 5.

Зазначені обставини підтверджуються актом обстеження земельної ділянки № 76/01 від 08.12.2021 р., листом Державної екологічної інспекції у Хмельницькій області № 6805/01 від 17.12.2021 р., № 52-8990 вих 21 від 09.11.2021 р.

Актом № 12А/2021 від 17.11.2021 р. обстеження (перервірки) дотримання вимог природоохоронного законодавства на загальній, вилученій території НПП «Подільські Товтри» виявлено, що згдіно Державного акту на право постійного користування земелю від 28 грудня 2001 року серія ІІ-ХМ № 002530 Національному природному парку «Подільські Товтри» надано у постійне користування 104,14 га землі для природоохоронного та рекреаційного призначення відповідно до рішення Хмельницької обласної ради від 16.12.1998 р. № 11. При обстеженні території здійснені землевпорядні роботи згідно договору про співпрацю від 17.11.2021 р. № 618 з ТОВ «Джафар», за результатами яких встановлено, що земельні ділянки в тому числі з кадастровим номером 6822486800:03:001:0108 згідно землевпорядної документації щодо організації і встановлення меж Національного природного парку «Подільські товтри» спірна земельна ділянка є землями природно-заповідного фонду які відведені у постійне користування парку (зона регульованої рекреації). Враховуючи викладене спірна земельна ділянка незаконно передана у приватну власність для потреб індивідуального садівництва, чим порушено ст.ст. 7, 9, 21 ЗУ «Про природно-заповідний фонду України», ст.ст. 20, 46, 50, 51 ЗК України.

Мотиви, з яких виходить суд, та застосовані норми права.

До земель України належать усі землі в межах її території, в тому числі острови та землі, зайняті водними об`єктами, які за основним цільовим призначенням поділяються на категорії. Категорії земель України мають особливий правовий режим (стаття 18 ЗК України).

Землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, електронних комунікацій, енергетики, оборони та іншого призначення (частина першастатті 19 ЗК України).

Статтею 43 ЗК Українивстановлено, що землі природно-заповідного фонду - це ділянки суші і водного простору з природними комплексами та об`єктами, що мають особливу природоохоронну, екологічну, наукову, естетичну, рекреаційну та іншу цінність, яким відповідно до закону надано статус територій та об`єктів природно-заповідного фонду.

Згідно зістаттею 44 ЗК Українидо земель природно-заповідного фонду включаються природні території та об`єкти (природні заповідники, національні природні парки, біосферні заповідники, регіональні ландшафтні парки, заказники, пам`ятки природи, заповідні урочища), а також штучно створені об`єкти (ботанічні сади, дендрологічні парки, зоологічні парки, парки-пам`ятки садово-паркового мистецтва).

Землі природно-заповідного фонду можуть перебувати у державній, комунальній та приватній власності. Порядок використання земель природно-заповідного фонду визначається законом (стаття 45 ЗК України).

Статтею 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України»передбачено, що на землях природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного або історико-культурного призначення забороняється будь-яка діяльність, яка негативно впливає або може негативно впливати на стан природних та історико-культурних комплексів та об`єктів чи перешкоджає їх використанню за цільовим призначенням.

Відповідно достатті 9 Закону України «Про природно-заповідний фонд України»території та об`єкти природно-заповідного фонду з додержанням вимог, встановлених цим Законом та іншими актами законодавства України, можуть використовуватися: у природоохоронних цілях; у науково-дослідних цілях; в оздоровчих та інших рекреаційних цілях; в освітньо-виховних цілях; для потреб моніторингу навколишнього природного середовища.

Відповідно до статті 20 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» Національні природні парки є природоохоронними, рекреаційними, культурно-освітніми, науково-дослідними установами загальнодержавного значення, що створюються з метою збереження, відтворення і ефективного використання природних комплексів та об`єктів, які мають особливу природоохоронну, оздоровчу, історико-культурну, наукову, освітню та естетичну цінність.

Ділянки землі та водного простору з усіма природними ресурсами та об`єктами вилучаються з господарського використання і надаються національним природним паркам у порядку, встановленому цим Законом та іншими актами законодавства України.

До складу територій національних природних парків можуть включатися ділянки землі та водного простору інших землевласників та землекористувачів.

На національні природні парки покладається виконання таких основних завдань:збереження ціннихприродних таісторико-культурнихкомплексів іоб`єктів; створення умов для організованого туризму, відпочинку та інших видів рекреаційної діяльності в природних умовах з додержанням режиму охорони заповідних природних комплексів та об`єктів; проведення науковихдосліджень природнихкомплексів таїх змінв умовахрекреаційного використання,розробка науковихрекомендацій зпитань охоронинавколишнього природногосередовища таефективного використанняприродних ресурсів; проведення екологічної освітньо-виховної роботи.

Згідно ст. 21 Закону України «Про природно-заповідний фонд» визначено, що на території національних природних парків з урахуванням природоохоронної, оздоровчої, наукової, рекреаційної, історико-культурної та інших цінностей природних комплексів та об`єктів, їх особливостей встановлюється диференційований режим щодо їх охорони, відтворення та використання згідно з функціональним зонуванням:заповідна зона - призначена для охорони та відновлення найбільш цінних природних комплексів, режим якої визначається відповідно до вимог, встановлених для природних заповідників;зона регульованої рекреації - в її межах проводяться короткостроковий відпочинок та оздоровлення населення, огляд особливо мальовничих і пам`ятних місць; у цій зоні дозволяється влаштування та відповідне обладнання туристських маршрутів і екологічних стежок; тут забороняються рубки лісу головного користування, промислове рибальство, мисливство, інша діяльність, яка може негативно вплинути на стан природних комплексів та об`єктів заповідної зони;зона стаціонарної рекреації - призначена для розміщення готелів, мотелів, кемпінгів, інших об`єктів обслуговування відвідувачів парку; тут забороняється будь-яка господарська діяльність, що не пов`язана з цільовим призначенням цієї функціональної зони або може шкідливо вплинути на стан природних комплексів та об`єктів заповідної зони і зони регульованої рекреації;господарська зона - у її межах забороняються рубки головного користування і проводиться господарська діяльність, спрямована на виконання покладених на парк завдань, знаходяться населені пункти, об`єкти комунального призначення парку, а також землі інших землевласників та землекористувачів, включені до складу парку, на яких господарська та інша діяльність здійснюється з додержанням вимог та обмежень, встановлених для зон антропогенних ландшафтів біосферних заповідників.

На території зони регульованої рекреації, стаціонарної рекреації та господарської зони забороняється будь-яка діяльність, яка призводить або може призвести до погіршення стану навколишнього природного середовища та зниження рекреаційної цінності території національного природного парку.

Відповідно до частини п`ятої статті 53 Закону України «Про природно-заповідний фонд України»території та об`єкти природно-заповідного фонду або їх частини, що створюються чи оголошуються без вилучення земельних ділянок, що вони займають, передаються під охорону підприємствам,установам, організаціям і громадянам органами центрального органу виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища з оформленням охоронного зобов`язання.

Як визначеностаттею 81 ЗК України, громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі: а) придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; б) безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності; в) приватизації земельних ділянок, що були раніше надані їм у користування; г) прийняття спадщини; ґ) виділення в натурі (на місцевості) належної їм земельної частки (паю).

Згідно з пунктами «а», «в» частини третьоїстатті 83 ЗК Українидо земель комунальної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать: землі загального користування населених пунктів (майдани, вулиці, проїзди, шляхи, набережні, пляжі, парки, сквери, бульвари, кладовища, місця знешкодження та утилізації відходів тощо); землі під об`єктами природно-заповідного фонду, історико-культурного та оздоровчого призначення, що мають особливу екологічну, оздоровчу, наукову, естетичну та історико-культурну цінність, якщо інше не передбачено законом.

Частина 1статті 150 ЗК України відносить до особливо цінних земель, зокрема, землі природно-заповідного фонду.

Системний аналіз вищенаведених норм права дозволяє зробити висновок про те, що землі природно-заповідного фонду, що перебувають у комунальній власності, не підлягають приватизації. Такі землі можуть перебувати у приватній власності лише у зв`язку з формуванням на цих земельних ділянках об`єктів природно-заповідного фонду чи включення земельних ділянок, що належать фізичним чи юридичним особам, до земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення). Вилучення (викуп) земель природно-заповідного фонду із комунальної власності, можливий тільки за рішенням відповідної місцевої ради, якщо вилучення (викуп) земельної ділянки погодила Верховна Рада України.

Цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки (частина перша статті 11 ЦК України).

Право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів (частина перша статті 328 ЦК України).

Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом. (частина друга статті 328 ЦК України у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Набуття права приватної власності на землі, які вже віднесені до земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, положеннямиЗК України,Закону №2456-XIIта інших нормативно-правових актів України заборонено.

Отже, за загальним правилом цивільні права, зокрема право власності, виникають із правомірних, а не протиправних дій.

Матеріали справи не містять доказів погодження НПП «Подільські Товтри» на вилучення спірної земельної ділянки..

За інформацією Хмельницької ОДА № 52-77 вих-22 від 21.01.2022 р. Хмельницька ОДА погодження на вилучення спірної земельної ділянки із земель природно-заповідного фонду не надавалась.

Таким чином право держави на спірну земельну ділянку не припинилось і до ОСОБА_3 не перейшло.

Оцінюючи встановлені усі обставини справи, зокрема, незаконність передачі органами місцевого самоврядування земельної ділянки у приватну власність, що суперечить нормам чинного законодавства, суд вважає, що спірна земельна ділянка має бути повернута в державну власність і втручання суду у право ОСОБА_3 мирно володіти цією ділянкою відповідає закону.

Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах (ч. 4 ст 56 ЦПК України).

Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разівідсутності такого органу (абзац 1 частини третьоїстатті 23 Закону України «Про прокуратуру»).

Хмельницькою обдержадміністрацією не вживались заходи, в тому числі судового характеру щодо поверенння зазначеної земельної ділянки у власність держави.

У позовній заяві прокурор вказав, що інтереси держави порушено внаслідок прийняття органами місцевого самоврядування, наділеним повноваженнями щодо земельної ділянки, незаконних рішень. Враховуючи, що Рудська (Жванецька) сільська рада є джерелом порушення прав і законних інтересів територіальної громади та загальносуспільних (загальнодержавних) інтересів, тому за наявності суспільного інтересу у поверненні земельної ділянки територіальній громаді, прокурор мав звернутися до суду для захисту відповідних публічних інтересів держави Тому підстави для представництва прокурором інтересів держави у цій справі були.

Зайняття земельної ділянки природно-заповідного фонду з порушенням ЗК України та Закону України «Про природно-заповідний фонд України» розглядається судом як порушення права власності держави, що не пов`язане з позбавленням власника володіння відповідною земельною ділянкою, навіть якщо інша особа зареєструвала її право приватної власності на цю ділянку.

За таких умов, ефективним способом судового захисту щодо повернення земельної ділянки природно-заповідного фонду власнику є негаторний позов.

Відповідно до частини першоїстатті 2 ЦПК Українизавданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Згідно з частинами першою та другою статті 4 ЦПК Україникожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

За змістом статей15,16 ЦК Україникожна особа має право на захист її особистого немайнового або майнового права чи інтересу у суді. Зазначений захист має бути ефективним, тобто повинен здійснюватися з використанням такого способу захисту, який може відновити, наскільки це можливо, відповідні права, свободи й інтереси позивача.

Беручи до уваги всі встановлені судом факти і відповідні їм правовідносини, належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємозв`язок доказів у сукупності суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог.

У відповідності до п. 3.ч. 2, ч. 13 ст. 141 ЦПК України суд стягує з відповідачів на користь позивача витрати по сплаті судового збору пропорційно обсягу задоволених вимог в в сумі по 4962 грн. з кожного.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 13, 13, 81, 89, 141, 262-265 ЦПК України, ст.ст. 90, 116, 121, 122 ЗК України, 16, 317, 319, 321, 387, 388, 391 ЦК України, суд,-

УХВАЛИВ:

Позов Керівника Кам`янець-Подільської окружної прокуратури в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою на здійснення функцій у спірних правовідносинах Хмельницької обласної державної адміністрації до Жванецької сільської ради, ОСОБА_3 , треті особи на стороні позивача, які не заявляють самостійних вимог Національний природний парк «Подільські Товтри», Державна екологічна інспекція у Хмельницькій області про визнання незаконним та скасування рішення сільської ради, скасування у державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державної реєстрації права приватної власності на земельну ділянку, скасування у Державному земельному кадастрі державної реєстрації земельної ділянки, зобов`язання повернути земельну ділянку задовольнити.

Визнати недійсним рішення Рудської сільської ради Кам?янець-Подільського району Хмельницької області №27 від 15.04.2016 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачу земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_3 », на підставі якого ОСОБА_3 передано у приватну власність земельну ділянку площею 0,0351 га, для ведення садівництва, що розташована в межах населеного пункту села Цвіклівці Перші Кам?янець-Подільського району Хмельницької області, кадастровий номер 6822486800:03:001:0108.

Скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстрі прав власності на нерухоме майно, Державному реєстрі Іпотек, Єдиному реєстрі заборон відчуження об?єктів нерухомого майна щодо об?єкта нерухомого майна державну реєстрацію права приватної власності ОСОБА_3 (реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 ) на земельну ділянку площею 0,0351 га, що розташована в межах населеного пункту села Цвіклівці Перші Кам?янець-Подільського району Хмельницької області, кадастровий номер 6822486800:03:001:0108, реєстраційний номер об?єкта нерухомого майна: 1101738768224, дата державної реєстрації: 28.11.2016, номер запису про право власності: 17744524.

Визнати незаконною та скасувати у Державному земельному кадастрі державну реєстрацію земельної ділянки, площею 0,0351 га, що розташована в межах населеного пункту села Цвіклівці Перші Кам?янець-Подільського району Хмельницької області, кадастровий номер 6822486800:03:001:0108, із одночасним припиненням у Державному реєстрі речових прав усіх зареєстрованих щодо неї речових прав та їх обтяжень.

Зобов?язати ОСОБА_3 (реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 ) повернути земельну ділянку, площею 0,0351 га, з кадастровим номером 6822486800:03:001:0108, що розташована в межах населеного пункту села Цвіклівці Перші Кам?янець-Подільського району Хмельницької області державі в особі Хмельницької обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 22985083).

Стягнути з Жванецької сільської ради, ОСОБА_3 на користь Хмельницької обласної прокуратури витрати по сплаті судового збору в сумі по 4962 грн. з кожного.

Позивач: Кам`янець-Подільська окружна прокуратура, юридична адреса: вул. Драгоманова, 11, м.Кам`янець-Подільський, Хмельницької області.

Відповідач: ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 .

Відповідач: Жванецька сільська рада, ЄДРПОУ 04404036, юридична адреса: вул. Центральна, 57, с. Жванець, Кам`янець-Подільського району, Хмельницької області.

Третя особа: Національний природний парк «Подільські Товтри», ЄДРПОУ 23832341, юридична адреса: площа Польський ринок, 6, м. м. Кам`янець-Подільський, Хмельницької області.

Третя особа: Державна екологічна інспекція у Хмельницькій області, ЄДРПОУ 38045514, юридична адреса: вул. Івана Франка, 2/2, м. Хмельницький.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст судового рішення складено 10 листопада 2023 року.

Суддя Кам`янець-Подільського міськрайонного суду Швець О.Д.

Дата ухвалення рішення02.11.2023
Оприлюднено22.03.2024
Номер документу117803717
СудочинствоЦивільне
Сутьвизнання незаконним та скасування рішення сільської ради, скасування у державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державної реєстрації права приватної власності на земельну ділянку, скасування у Державному земельному кадастрі державної реєстрації земельної ділянки, зобов`язання повернути земельну ділянку

Судовий реєстр по справі —676/1187/22

Ухвала від 01.04.2024

Цивільне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Швець О. Д.

Рішення від 02.11.2023

Цивільне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Швець О. Д.

Рішення від 02.11.2023

Цивільне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Швець О. Д.

Ухвала від 14.06.2023

Цивільне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Швець О. Д.

Ухвала від 29.03.2022

Цивільне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Швець О. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні