Справа № 357/846/24
1-кп/357/513/24
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18.03.2024 м. Біла Церква
Білоцерківський міськрайонний суд Київської області в складі:
головуючого - судді: ОСОБА_1 ,
за участю секретаря судового засідання: ОСОБА_2 ,
розглянувши в порядку реабілітації померлого обвинуваченого у відкритому підготовчому судовому засіданні в залі суду № 8 в м. Біла Церква кримінальне провадження за № 12023111030005018, внесеному 20.10.2023 відносно:
ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця смт Володарка, Білоцерківського району, Київської області, громадянина України, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого, померлого 07.12.2023 згідно зі свідоцтвом про смерть №340 від 09.12.2023,
обвинуваченого у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27 ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України,
сторони кримінального провадження та інші учасники судового провадження:
прокурор Білоцерківської окружної прокуратури Київської області: ОСОБА_4 ,
захисник - адвокат: ОСОБА_5 ,
законний представник померлого обвинуваченого ОСОБА_3 : ОСОБА_6 ,
У С Т А Н О В И В :
У провадженні Білоцерківського міськрайонного суду Київської області знаходиться кримінальне провадження за обвинуваченням в порядку реабілітації ОСОБА_3 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27 ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України.
Згідно з обвинувальним актом зазначено, що відповідно до наказу виконуючого обов`язки начальника головного управління капітального будівництва Київської обласної державної адміністрації № к-12.2/36 «к» від 02.06.2008, ОСОБА_3 з 04.06.2008 призначено на посаду головного спеціаліста відділу технагляду за будівництвом головного управління капітального будівництва Київської обласної державної адміністрації.
Відповідно до Розпорядження від 11.02.2013 №50 голови Київської обласної державної адміністрації «Про затвердження Положення про департамент капітального будівництва Київської обласної державної адміністрації» п.2 Визнати таким, що втратило чинність, розпорядження голови Київської обласної державної адміністрації від 26.09.2006 №790 «Про затвердження Положення про головне управління капітального будівництва Київської обласної державної адміністрації».
Згідно з наказом директора департаменту капітального будівництва Київської обласної державної адміністрації від 26.09.2015 №21-13/91 «Про переведення ОСОБА_3 » ОСОБА_3 переведено на посаду головного спеціаліста відділу технічного нагляду управління впровадження проектів будівництва департаменту капітального будівництва Київської обласної державної адміністрації.
Відповідно до Розпорядження від 09.12.2015 №467 голови Київської обласної державної адміністрації «Про затвердження Положення про департамент капітального будівництва та інвестиційного розвитку Київської обласної державної адміністрації» п. 2 Визнати таким, що втратило чинність, розпорядження голови Київської обласної державної адміністрації від 11.02.2013 №50 «Про затвердження Положення про департамент капітального будівництва Київської обласної державної адміністрації».
Згідно з Розпорядженням від 20.04.2016 №132 голови Київської обласної державної адміністрації «Про затвердження Положення про департамент регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Київської обласної державної адміністрації» п. 2 Визнати таким, що втратило чинність, розпорядження голови Київської обласної державної адміністрації від 09.12.2015 №467 «Про затвердження Положення про департамент капітального будівництва та інвестиційного розвитку Київської обласної державної адміністрації».
Відповідно до Розпорядження від 29.12.2017 № 660 голови Київської обласної державної адміністрації «Про затвердження Положення про департамент регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Київської обласної державної адміністрації» п. 2 Визнати такими, що втратили чинність, розпорядження голови Київської обласної державної адміністрації: п.2.1. від 07.04.2016 №113 "Про затвердження Положення про департамент регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Київської обласної Державної адміністрації"; п.2.2. від 20.04.2016 № 132 "Про внесення зміни до Положення про департамент регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Київської обласної Державної адміністрації"; п.2.3. від 24.11.2016 № 437 "Про затвердження Положення про управління з питань власності Київської обласної державної адміністрації".
Згідно з Розпорядженням від 05.03.2018 №114 голови Київської обласної державної адміністрації «Про затвердження Положення про департамент регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Київської обласної державної адміністрації» п.2 Визнати такими, що втратили чинність, пункт 1, підпункти 2.1 та 2.2 пункту 2 розпорядження голови Київської обласної державної адміністрації від 29.12.2017 № 660 "Про затвердження Положення про департамент регіонального розвитку та житлово- комунального господарства Київської обласної державної адміністрації".
Відповідно до Розпорядження від 12.12.2018 №695 голови Київської обласної державної адміністрації «Про затвердження Положення про департамент регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації» п.2 Визнати таким, що втратило чинність, розпорядження голови Київської обласної державної адміністрації від 05.03.2018 №114 "Про затвердження Положення про департамент регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Київської обласної Державної адміністрації".
29.10.2021 атестаційною архітектурно-будівельною комісією всеукраїнської громадської організації «Гільдія інженерів технічного нагляду за будівництвом об`єктів архітектури» проведено професійну атестацію ОСОБА_3 , що підтверджує його відповідність кваліфікаційним вимогам у сфері діяльності, пов`язаної із створенням об`єктів архітектури, професійну спеціалізацію, необхідний рівень кваліфікації і знань категорії «інженер з технічного нагляду І категорії (будівництво)» та надано йому кваліфікаційний сертифікат серії АТ № 009333 від 29.10.2021.
Згідно зі ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність» під час будівництва об`єкта архітектури здійснюється авторський та технічний нагляд. Технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат.
Порядком здійснення технічного нагляду, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 903 від 11.07.2007 «Про авторський та технічний нагляд під час здійснення будівництва архітектури», передбачено, що технічний нагляд забезпечує замовник (забудовник) протягом усього періоду будівництва об`єкта з метою здійснення контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, а також контролю за якістю та обсягами робіт, виконаних під час будівництва або зміни (зокрема шляхом знесення) такого об`єкта.
Технічний нагляд здійснюють особи, що мають виданий відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційний сертифікат.
Особи, що здійснюють технічний нагляд:
1) проводять перевірку:
наявності документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об`єкта, - технічного паспорта, сертифіката, документів, що відображають результати лабораторних випробувань тощо;
відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів;
відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації;
виконання підрядником вказівок і приписів, виданих за результатами технічного нагляду, державного архітектурно-будівельного контролю та державного нагляду;
2) ведуть облік обсягів прийнятих і оплачених будівельно-монтажних робіт, а також будівельно-монтажних робіт, виконаних з недоліками;
3) проводять разом з підрядником огляд та оцінку результатів виконаних робіт, у тому числі прихованих, і конструктивних елементів;
4) повідомляють підряднику про невідповідність виробів, матеріалів та обладнання вимогам нормативних документів;
5) оформляють акти робіт, виконаних з недоліками;
6) беруть участь у проведенні перевірки:
робочою комісією якості окремих конструкцій і вузлів, будівельно-монтажних робіт усіх видів, відповідності змонтованого спец обладнання, устаткування і механізмів технічним умовам;
органами державного нагляду та архітектурно-будівельного контролю;
7) виконують інші функції, пов`язані з технічним наглядом на відповідному об`єкті.
У зв`язку з військовою агресією РФ проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини 1 статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану», Указу Президента України за №64/2022 від 24.02.2022, о 05 годині 30 хвилин на території України введено воєнний стан строком на 30 діб.
Відповідно до Указу Президента України за №259/2022 від 18.04.2022, на часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24.02.2022 №2102-ІХ» - продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25.04.2022 строком на 30 діб.
Крім цього, відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-IX (зі змінами, внесеними Указами від 14.03.2022 № 133/2022, затвердженим Законом України від 15.03.2022 № 2119-IX, та від 18.04.2022 № 259/2022, затвердженим Законом України від 21.04.2022 № 2212-IX), продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25.05.2022 строком на 90 діб.
Окрім того, на часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-IX (зі змінами, внесеними Указом від 14.03.2022 № 133/2022, затвердженим Законом України від 15.03.2022 № 2119-IX, Указом від 18.04.2022 № 259/2022, затвердженим Законом України від 21.04.2022 № 2212-IX, Указом від 17.05.2022 № 341/2022, затвердженим Законом України від 22.05.2022 № 2263-IX, Указом від 12.08.2022 № 573/2022, затвердженим Законом України від 15.08.2022 № 2500-IX, Указом від 07.11.2022 № 757/2022, затвердженим Законом України від 16.11.2022 № 2738-IX, Указом від 06.02.2023 № 58/2023, затвердженим Законом України від 07.02.2023 № 2915-IX, та Указом від 01.05.2023 № 254/2023, затвердженим Законом України від 02.05.2023 № 3057-IX), продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 18.08.2023 строком на 90 діб.
06.06.2022 між Департаментом регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації (ЄДРПОУ 21467647), на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 10.04.2022 № 280-р «Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету», укладено договір з ТОВ «Чиста Рось» (ЄДРПОУ 20606294) на відновлення будинків, що постраждали внаслідок ракетних ударів на території м. Біла Церква, зокрема, договір № 3/45-22 про надання послуг предметом якого є «Поточний ремонт житлового будинку за адресою АДРЕСА_2 ».
Відповідно до п. 1.1. Договору підрядник зобов`язується своїми силами і засобами та на свій ризик, в межах Договірної ціни, що наведена в розділі ІІІ Договору, надати послуги з поточного ремонту житлового будинку за адресою АДРЕСА_2 (надалі Об`єкт) за завданням Замовника та у встановлений строк здати надані послуги Замовнику, а Замовник зобов`язується передати дозвільну документацію (за потреби), прийняти від Підрядника надані послуги (об`єкт) та оплатити їх.
Згідно з п. 1.2. Договору: Роботи (послуги) виконуються Підрядником згідно акту за результатами обстеження, дефектного акту, кошторису, в межах ціни цього Договору.
Відповідно до п. 1.3.Договору: Обсяги послуг можуть бути зменшені залежно від реального фінансування видатків.
Згідно з п. 1.4.Договору: Підрядник повинен надати передбачені цим Договором послуги, якість яких відповідає державним стандартам, будівельним нормам, іншим нормативно-правовим актам.
Відповідно до п. 2.1. Договору: Строки надання послуг до 06.07.2022, якщо інше не встановлено Календарним графіком (додаток № 2, який с невід`ємною частиною цього Договору), в якому зазначаються дати початку та закінчення всіх послуг та Об`єкта в цілому, передбачених даним Договором Календарний графік надання послуг складає Підрядник та передає його Замовнику для узгодження під час підписання Договору.
Згідно з п. 2.2. Договору місце надання послуг - АДРЕСА_2 .
Відповідно до п. 3.1. Договору ціна цього Договору становить 321 241, 20 грн. (триста двадцять одна тисяча двісті сорок одна грн. 20 коп.) у тому числі ПДВ 53 540, 20 грн. (п`ятдесят три тисячі п`ятсот сорок грн. 20 коп.)
Згідно з п. 4.1. Договору розрахунки проводяться шляхом поетапної оплати Замовником по факту послуг, при умові надходження коштів з джерел фінансування на даний Об`єкт.
Відповідно до п. 4.3. Договору поточні та остаточний розрахунки за надані послуги Замовник здійснює лише при умові надходження коштів з джерел фінансування, на підставі актів форми КБ-2в, КБ-3, підписаних уповноваженими представниками Сторін. Акти форми КБ-2в, КБ-3 готує Підрядник з урахуванням Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» та вимог чинного законодавства і передає їх для підписання Замовнику у строк не пізніше 20-го числа звітного місяця в паперовому вигляді та на електронному носи (в програмному комплексі, їх складання АВК, файл imp).
Згідно з п. 9.4. Договору з метою контролю за відповідністю робіт (послуг), матеріальних ресурсів установленим технічним вимогам Замовник забезпечує здійснення технічного нагляду за будівництвом у порядку, встановленому законодавством.
Пунктом 9.7. Договору визначено, що у разі, якщо Замовником будуть виявлені неякісно надані послуги (виконані роботи), Підрядник своїми силами і за свій рахунок зобов`язаний в погоджений із Замовником термін переробити ці роботи (послуги) для забезпечення їх належної якості. При невиконанні Підрядником цього обов`язку, Замовник має право для виправлення неякісно виконаних робіт (послуг) залучити третю особу з оплатою витрат за рахунок Підрядника та прийняти рішення про зупинення виконання робіт (надання послуг).
Відповідно до п. 9.8. Договору, у разі виявлення невідповідності матеріальних ресурсів встановленим вимогам Підрядник зобов`язаний негайно провести заміну цих ресурсів. Послуги, виконані з використанням матеріальних ресурсів, які не відповідають установленим вимогам, Замовником не оплачуються.
Додатковою угодою №1 від 15.11.2022 до договору №3/45-22 від 06.06.2022 «Поточний ремонт житлового будинку за адресою АДРЕСА_2 », укладеною між Департаментом регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації та ТОВ «Чиста Рось», внесено зміни до п. 3.4 Договору, який викладено у такій редакції:
1. Якщо протягом строку дії договору виникли об`єктивні обставини, які зумовили зменшення ціни та/або обсягів надання послуг/виконання робіт в залежності від реальної (фактичної) потреби у наданні таких послуг/робіт сторони узгоджують це шляхом укладення додаткової угоди. В такому випадку остаточна ціна договору визначається додатковою угодою на підставі виконавчої документації.
2. Остаточна ціна цього договору складає 307 247,83 грн.
Наказом директора департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації № 20-ОД від 20.05.2022 затверджено розподіл об`єктів поточного ремонту, фінансування яких у 2022 році відбувається за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку, між працівниками відділу технічного нагляду та працівниками кошторисної договірної роботи управління регіонального розвитку та впровадження проектів будівництва згідно з додатком.
Згідно з додатком до наказу директора Департаменту № 20-ОД від 20.05.2022, за Білоцерківською міською територіальною громадою Київської області в межах якої знаходяться об`єкти поточного ремонту, призначено відповідального працівника відділу технічного нагляду ОСОБА_3 .
Пунктом 2 наказу директора Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації № 20-ОД від 20.05.2022, працівників відділу технічного нагляду департаменту попереджено про персональну відповідальність за правильність визначення обсягів та якості виконаних робіт (які безпосередньо відображені в актах КБ-2в).
Згідно з п. 4 наказу директора департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації № 20-ОД від 20.05.2022, працівникам відділу технічного нагляду перевіряти обсяги і якість виконаних робіт (які безпосередньо відображені в актах КБ-2в) у відповідності з проектною документацією та будівельними нормами.
Відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.
Таким чином, ОСОБА_3 , обіймаючи посаду головного спеціаліста відділу технічного нагляду управління впровадження проектів будівництва Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації, будучи особою, яка постійно обіймає посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, тобто, згідно з ч. 3 ст.18 КК України являвся службовою особою.
Пунктом 6.4.2 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» передбачено, що при визначенні вартості виконаних обсягів робіт і проведенні взаєморозрахунків за виконані роботи по об`єктах будівництва, зведення яких здійснюється за рахунок державних коштів застосовуються примірні форми первинних облікових документів «Акт приймання виконаних будівельних робіт» (примірна форма №КБ-2в) і «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати » (примірна форма № КБ-3).
Акт приймання виконаних будівельних робіт та довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати є документами, які складаються і видаються службовими особами від імені суб`єктів господарської діяльності, посвідчують факти і події, що мають юридичне значення, породжують певні права і обов`язки та мають необхідні реквізити (печатки, номер, дату, підписи), тому являються офіційними документами.
Вимогами п. 8 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV передбачено, що відповідальність за недостовірність відображених даних первинних документів бухгалтерського обліку несуть особи, які склали та підписали ці документи.
Обіймаючи посаду головного спеціаліста відділу технічного нагляду управління впровадження проектів будівництва Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації, ОСОБА_3 , будучи службовою особою, 06.07.2022, перебуваючи у невстановленому місці, реалізуючи свій злочинний умисел, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, передбачаючи настання у зв`язку з цим суспільно-небезпечних наслідків та бажаючи їх настання, зловживаючи своїм службовим становищем, за результатами виконання робіт по об`єкту - «Поточний ремонт житлового будинку за адресою АДРЕСА_2 », відповідно договору № 3/45-22 від 06.06.2022 між Департаментом регіонального розвитку КОДА та ТОВ «Чиста Рось», розуміючи що фактично виконані будівельні роботи та матеріали по об`єкту не відповідають проектним рішенням, підписав акт № 1 приймання виконаних робіт за липень 2022 року від 06.07.2022 (форми КБ-2в затверджені наказом Мінрегіонбуду України від 04.12.2009 №5), з внесенням до цього документу завідомо неправдивих даних в частині обсягу виконання робіт, а саме відомостей із завищеними обсягами фактично виконаних підрядних робіт і використаних матеріалів, а також їх вартості та засвідчив відтиском печатки «Управління впровадження проектів будівництва Департамент регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації ідентифікаційний код 21467647».
Вказаний акт містив завідомо неправдиві відомості щодо фактичних обсягів виконаних підрядних робіт та матеріалів на їх будівництво, а саме:
- щодо знімання дерев`яних підвіконних дошок в кам`яних будівлях (згідно Акту приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в - 0,066 м2, фактично виконані роботи - 0 м2);
- щодо установлення пластикових підвіконних дошок (згідно Акту приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в - 0,165 м, фактично виконані роботи - 0 м);
- щодо установлення віконних зливів (згідно Акту приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в - 0,165 м, фактично виконані роботи - 0 м);
- щодо ремонт штукатурки прямолінійних укосів всередині будівлі по каменю та бетону цементно-вапняних розчином (згідно Акту приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в - 0,2106 м2, фактично виконані роботи - 0 м2);
- щодо поліпшеного фарбування полівінілацетатних водоемульсійними сумішами стін по штукатурці (згідно Акту приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в - 0,2106 м2, фактично виконані роботи - 0 м2);
- щодо поліпшеного фарбування полівінілацетатних водоемульсійними сумішами стін по штукатурці (згідно Акту приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в - 0,2106 м2, фактично виконані роботи - 0 м2);
- щодо дошки підвіконні пластикові (згідно Акту приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в - 16,83 м, кількість по факту - 0 м);
- щодо монтажна піна Ceresat TS 62 професійна універсальна (згідно Акту приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в - 0,066 балон, кількість по факту - 0 балон);
- щодо мастика герметизувальна бутилкаучукова Гермабулил-2М (згідно Акту приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в - 4,846 кг, кількість по факту - 0 кг);
- щодо відливи підвіконні із сталі фарбованої (згідно Акту приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в - 17,11 м, кількість по факту - 0 м).
Вказаний вище офіційний документ (акт) став підставою для подальшого оформлення Департаментом регіонального розвитку Київської ОДА платіжних доручень та перерахунку Державною казначейською службою бюджетних коштів на рахунок ТОВ «Чиста Рось» на загальну суму 307 247, 83 грн.
Крім того, ОСОБА_3 , обіймаючи посаду головного спеціаліста відділу технічного нагляду управління впровадження проектів будівництва Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації, маючи кваліфікаційний сертифікат відповідного виконавця окремих видів робіт (послуг), пов`язаних зі створенням об`єктів архітектури інженера технічного нагляду під час виконання робіт по технічному нагляду за об`єктом будівництва «Поточний ремонт житлового будинку за адресою АДРЕСА_2 », відповідно до наказу №20-ОД від 20.05.2022 директора Департаменту регіонального розвитку КОДА від 20.04.2021 № 72-ОД «Про підписання Актів приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма №КБ-2в)» маючи право підпису від імені замовника актів приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма № КБ-2в), виконуючи адміністративно-господарські функції за спеціальним повноваженням, якими ОСОБА_3 наділений Законом України «Про архітектурну діяльність», Постановою Кабінету Міністрів України № 903 від 11.07.2007, наказом директора департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації № 20-ОД від 20.05.2022 на здійснення роботи по технічному нагляду об`єктів будівництва, відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України будучи службовою особою, усвідомлюючи покладені на нього завдання, повноваження та відповідальність, шляхом зловживання своїм службовим становищем, усвідомлюючи протиправний характер і значення своїх дій, передбачаючи їх суспільно-небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, в умовах воєнного стану, за попередньою змовою групою осіб, із невстановленою досудовим розслідуванням особою, матеріали щодо якої виділені в окреме провадження, сприяв останній у заволодінні бюджетними коштами за наступних обставин.
06.06.2022 між Департаментом регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації (ЄДРПОУ 21467647), на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 10.04.2022 № 280-р «Про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету», укладено договір з ТОВ «Чиста Рось» (ЄДРПОУ 20606294) на відновлення будинків, що постраждали внаслідок ракетних ударів на території м. Біла Церква, зокрема, договір № 3/45-22 про надання послуг предметом якого є «Поточний ремонт житлового будинку за адресою АДРЕСА_2 ».
Наказом директора департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації № 20-ОД від 20.05.2022 затверджено розподіл об`єктів поточного ремонту, фінансування яких у 2022 році відбувається за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку, між працівниками відділу технічного нагляду та працівниками кошторисної договірної роботи управління регіонального розвитку та впровадження проектів будівництва згідно з додатком.
Згідно з додатком до наказу директора Департаменту № 20-ОД від 20.05.2022, за Білоцерківською міською територіальною громадою Київської області в межах якої знаходяться об`єкти поточного ремонту, призначено відповідального працівника відділу технічного нагляду ОСОБА_3 .
Пунктом 2 наказу директора Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації № 20-ОД від 20.05.2022, працівників відділу технічного нагляду департаменту попереджено про персональну відповідальність за правильність визначення обсягів та якості виконаних робіт (які безпосередньо відображені в актах КБ-2в).
Згідно з п. 4 наказу директора департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації № 20-ОД від 20.05.2022, працівникам відділу технічного нагляду перевіряти обсяги і якість виконаних робіт (які безпосередньо відображені в актах КБ-2в) у відповідності з проектною документацією та будівельними нормами.
Відповідно до вимог ст. 9 Закону України «Про архітектурну діяльність» будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об`єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, норм і правил у порядку, визначеному Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Технічним наглядом, відповідно до абзацу 13 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про архітектурну діяльність», є здійснення замовником контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, а також контролю за якістю виконаних робіт та їх обсяги під час будівництва або зміни (у тому числі шляхом знесення) об`єкту містобудування.
Згідно з вимог ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність», під час будівництва об`єкту архітектури здійснюється авторський та технічний нагляд. Технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат. У разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об`єкта архітектури, та відмови підрядника щодо їх усунення особа, яка здійснює авторський або технічний нагляд, повідомляє про це замовника і орган державного архітектурного будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства.
Окрім того п.п. 93, 94 Загальних умов укладення договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668, визначено, що у разі виявлення в процесі приймання-передачі закінчених робіт (об`єкта будівництва) недоліків, допущених з вини підрядника, він у визначений замовником строк зобов`язаний усунути їх і повторно повідомити замовника про готовність до передачі закінчених робіт (об`єкта будівництва), а також, якщо виявлені недоліки не можуть бути усунені підрядником, замовником або третьою особою, замовник має право відмовитися від прийняття таких робіт (об`єкта будівництва).
Згідно з вимог ст. 9 Закону України «Про архітектурну діяльність» робоча документація для будівництва (реконструкції, реставрації, капітального ремонту) об`єкта архітектури виконується відповідно до норм і правил на підставі затвердженого проекту.
Частиною 1 ст. 875 ЦК України передбачено, що за договором будівельного підряду підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх.
Так, невстановленою особою, матеріали щодо якої виділені в окреме провадження складено акт №1 приймання виконаних робіт за липень 2022 року від 06.07.2022 (форми КБ-2в затверджені наказом Мінрегіонбуду України від 04.12.2009 №5), щодо приймання виконаних робіт по поточному ремонту житлового будинку за адресою АДРЕСА_2 , згідно договору № 3/45-22 від 06.06.2022 та додаткової угоди №1 від 15.11.2022 до договору №3/45-22 від 06.06.2022 у якому зазначено роботи на суму 307 247, 83 грн., які ТОВ «Чиста Рось» повністю виконані не були, що підтверджується висновком експерта, згідно якого вартість невиконаних робіт становить 30 161,98 грн., а вартість невикористаних матеріалів - 9 691,26 грн.
У подальшому, 06.07.2022 у невстановленому місці ОСОБА_3 , сприяючи невстановленій особі, матеріали щодо якої виділені в окреме провадження, у заволодінні бюджетними коштами, достовірно знаючи про те, що підрядні роботи у повному обсязі ТОВ «Чиста Рось» виконані фактично не були, прийняв зазначені роботи, особисто і власноручно підписав акт № 1 приймання виконаних робіт за липень 2022 року від 06.07.2022 та посвідчив відтиском печатки «Управління впровадження проектів будівництва Департамент регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації ідентифікаційний код 21467647».
На підставі пред`явленого невстановленою особою, матеріали щодо якої виділені в окреме провадження, від ТОВ «Чиста Рось» до Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації акту №1 приймання виконаних робіт за липень 2022 року від 06.07.2022, який підписали ОСОБА_3 та невстановлена особа, матеріали щодо якої виділені в окреме провадження, здійснено повний розрахунок за договором у розмірі 307 247, 83 грн.
29.06.2022 на розрахунковий рахунок ТОВ «Чиста Рось» (ЄДРПОУ 20606294) - НОМЕР_1 з рахунку ДРР Київської ОДА код ЄДРПОУ НОМЕР_2 - НОМЕР_3 перераховано кошти на загальну суму 96 372,36 грн. з призначенням платежу «Аванс за поточний ремонт житлового будинку АДРЕСА_2 ; Договір №3/45-22 від 06.06.2022 р.; ПДВ-16062,06»;
27.07.2022 на розрахунковий рахунок ТОВ «Чиста Рось» (ЄДРПОУ 20606294) - НОМЕР_1 з рахунку ДРР Київської ОДА код ЄДРПОУ НОМЕР_2 - НОМЕР_3 перераховано кошти на загальну суму 210 875,47 грн. з призначенням платежу «Оплата за поточний ремонт житлового будинку по АДРЕСА_2 ; Договір №3/45-22 від 06.06.2022 р., згідно акту №1 форма КБ-2в від 06.07.2022; ПДВ-35145,91».
Загалом Департаментом регіонального розвитку Київської ОДА перераховано коштів ТОВ «Чиста Рось» на загальну суму 307 247, 83 грн.
Вказаними діями невстановлена особа, матеріали щодо якої виділені в окреме провадження, за пособництва інженера технічного нагляду ОСОБА_3 заволоділа бюджетними коштами у сумі 39 853, 24 грн., чим завдала матеріальної шкоди державі в особі Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації на вказану суму.
Такі дії обвинуваченого ОСОБА_3 стороною обвинувачення кваліфіковані як інше підроблення службовою особою офіційних документів, тобто у вчиненні кримінального правопорушенні, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України, та як заволодіння чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, за попередньою змовою групою осіб, в умовах воєнного стану, тобто у вчиненні кримінального правопорушенні, передбаченого ч. 5 ст. 27 ч. 4 ст. 191 КК України.
В судовому засіданні прокурором заявлене клопотання про закриття кримінального провадження у зв`язку зі смертю обвинуваченого, оскільки до проведення підготовчого судового засідання законний представник померлого обвинуваченого ОСОБА_3 - син ОСОБА_6 надав заяву в якій відмовився від реабілітації померлого обвинуваченого ОСОБА_3 та просив суд закрити кримінальне провадження відносно ОСОБА_3 у зв`язку з його смертю.
Враховуючи викладене, прокурор просив задовольнити клопотання, а кримінальне провадження відносно ОСОБА_3 закрити на підставі п. 5 ч. 1 ст. 284 КПК України - у зв`язку зі смертю обвинуваченого. Також надав копію актового запису про смерть №340 від 09.12.2023, виданого Володарським відділом державної реєстрації актів цивільного стану у Білоцерківському районі Київської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), згідно з яким ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , помер ІНФОРМАЦІЯ_2 . Крім цього прокурором надані документи для вирішення питання про долю речових доказів по справі.
При з`ясуванні питання щодо розгляду справи з метою реабілітації померлого, законний представник померлого обвинуваченого ОСОБА_3 - син ОСОБА_6 підтримав клопотання прокурора, відмовився від реабілітації померлого його батька обвинуваченого ОСОБА_3 , зазначив, що від інших близьких родичів заяв про реабілітацію померлого немає, та просив суд закрити кримінальне провадження відносно ОСОБА_3 у зв`язку з його смертю. При цьому зазначив, що клопотання заявляє добровільно без тиску, шантажу та натиску з боку третіх осіб.
Таким чином, судом встановлено, що клопотань від учасників кримінального провадження, а також від близьких родичів померлого щодо розгляду справи з метою реабілітації померлого не заявлено, у зв`язку з чим прокурором заявлено клопотання про закриття кримінального провадження відносно ОСОБА_3 , на підставі п. 5 ч. 1 ст. 284 КПК України.
Захисник в судовому засіданні підтримав клопотання прокурора, вважав необхідним закрити кримінальне провадження відносно ОСОБА_3 у зв`язку з його смертю.
Суд, з`ясувавши думку прокурора, законного представника померлого обвинуваченого та захисника, дослідивши надані матеріали кримінального провадження, вважає, клопотання прокурора про закриття провадження підлягаючим задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 284 КПК України кримінальне провадження закривається у разі, якщо помер підозрюваний, обвинувачений, крім випадків, якщо провадження є необхідним для реабілітації померлого.
Згідно з ч. 7 ст. 284 КПК України якщо обставина смерті обвинуваченого виявилася під час судового провадження, суд постановляє ухвалу про закриття кримінального провадження.
Так, в судовому засіданні достеменно встановлено, що відповідно до копії актового запису про смерть № 340 від 09.12.2023, виданого Володарським відділом державної реєстрації актів цивільного стану у Білоцерківському районі Київської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , помер ІНФОРМАЦІЯ_2 , внаслідок дорожньо-транспортної пригоди, а саме в результаті зіткнення легкового автомобіля померлого з вантажним автомобілем.
Враховуючи, що законний представник померлого обвинуваченого ОСОБА_6 подав до суду заяву, в якій відмовився від реабілітації померлого обвинуваченого ОСОБА_3 та просив суд закрити кримінальне провадження відносно ОСОБА_3 у зв`язку з його смертю, інших клопотань про розгляд справи з метою реабілітації померлого до суду не надходило, суд вважає, що є правові підстави, передбачені п. 5 ч. 1 ст. 284 КПК України для закриття кримінального провадження щодо ОСОБА_3 , обвинуваченого у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27 ч. 4 ст. 191 та ч. 1 ст. 366 КК України.
Одночасно суд звертає увагу, що ухвала про закриття кримінального провадження у справі не замінює вироку суду, а отже, вона не є й тим судовим актом, яким згідно зі ст. 62 Конституції України, особа визнається винуватою у вчиненні злочину. Аналогічної практики дотримується у рішеннях Європейський суд з прав людини у справі «Грабчук проти України» від 21.09.2006.
Запобіжний захід до ОСОБА_3 не застосовувався.
Витрати на залучення експертів при проведенні експертиз на загальну суму 30 036 гривень (тридцять тисяч тридцять шість грн.) підлягають відшкодуванню за рахунок держави.
Питання речових доказів у кримінальному провадженні підлягають вирішенню, згідно положень ст. 100 КПК України.
Цивільний позов у справі відсутній.
На підставі викладеного, керуючись ст. 284 ч. 1 п. 5, 369, 372, 376 КПК України, суд,
П О С Т А Н О В И В :
Клопотання прокурора Білоцерківської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_4 про закриття кримінального провадження у зв`язку зі смертю обвинуваченого - задовольнити.
Кримінальне провадження за № 12023111030005018 від 20.10.2023 за обвинуваченням ОСОБА_3 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених за ч. 5 ст. 27 ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України, у зв`язку зі смертю обвинуваченого - закрити.
Судові витрати на залучення експертів за будівельно-технічну експертизу (висновок експерта від 18.08.2023 №СЕ-19/111-22/49049-БТ), вартістю 9560, 00 гривень; судово-економічну експертизу (висновок експерта від 12.09.2023 №СЕ-19/111-23/45341-ЕК), вартістю 9560, 00 гривень; судово-почеркознавчу експертизу (висновок експерта від 13.09.2023 №СЕ-19/111-23/48422-ПЧ), вартістю 2151,00 гривень; судово-почеркознавчу експертизу (висновок експерта від 26.09.2023 №СЕ-19/111-23/49943-ПЧ), вартістю 3346,00 гривень; технічну експертизу документів (висновок експерта від 17.10.2023 №СЕ-19/111-23/53578-ДД), вартістю 2390,00 гривень. технічну експертизу документів (висновок експерта від 25.12.2023 №СЕ-19/111-23/63299-ДД), вартістю 3029,12 гривень, на загальну суму 30 036 гривень (тридцять тисяч тридцять шість грн.) віднести на рахунок держави.
Речові докази по справі, а саме: договір про надання послуг від 06.06.2022 № 3/45-22 укладеного між Департаментом регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації (ЄДРПОУ 21467647) та ТОВ «Чиста Рось» (ЄДРПОУ 20606294) на 10 арк; Акт №1 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2022 року Форма №КБ-2в на 5 арк.; платіжне доручення №214 від 09.06.2022 платник ДРР Київської ОДА код ЄДРПОУ 21467647 з розрахункового рахунку НОМЕР_3 перерахувало на кошти в сумі 96 372,36 грн. на розрахунковий рахунок НОМЕР_1 отримувача ТОВ «Чиста Рось» ЄДРПОУ 20606294 з призначенням платежу «Аванс за поточний ремонт житлового будинку вул. Річкова, 34а, м. Біла Церква, Київська область; Договір №3/45-22 від 06.06.2022 р.; ПДВ-16062,06»; платіжне доручення №773 від 19.07.2022 р. платник ДРР Київської ОДА код ЄДРПОУ НОМЕР_2 з розрахункового рахунку НОМЕР_3 перерахувало на кошти в сумі 210 875, 47 грн. на розрахунковий рахунок НОМЕР_1 отримувача ТОВ «Чиста Рось» ЄДРПОУ 20606294 з призначенням платежу «Оплата за поточний ремонт житлового будинку по АДРЕСА_2 ; Договір №3/45-22 від 06.06.2022 р., згідно акту №1 форма КБ-2в від 06.07.2022; ПДВ-35145,91»; договірна ціна на будівництво Поточний ремонт житлового будинку за адресою АДРЕСА_2 на 3 арк; додаток №3 до договору №3/45-22 від 06.06.2022 Протокол погодження договірної ціни на 1 акр.; додаткова угода №1 до договору №3/45-22 від 06.06.2022 «Поточний ремонт житлового будинку за адресою: АДРЕСА_2 » на 1 арк.; додаток №2 до договору №3/45-22 від 06.06.2022 календарний графік надання послуг по об`єкту: «Поточний ремонт житлового будинку за адресою АДРЕСА_2 » на 1 арк.; довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за липень 2022 р. форма №КБ-3 на 1 арк.; локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01 на Поточний ремонт житлового будинку за адресою: АДРЕСА_2 , Поточний ремонт житлового будинку за адресою: АДРЕСА_2 на 4 арк.; підсумкова відомість ресурсів Об`єкт: Поточний ремонт житлового будинку за адресою АДРЕСА_2 на 5 арк; додаток №7 до Порядку (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 р. №591) Завдання і ключові показники результативності, ефективності та якості службової діяльності державного службовця, який займає посаду державної служби категорії «Б» або «В» на 2022 рік на ім`я ОСОБА_3 на 2 арк.; наказ №172-к/тм від 26.11.2021 про надання частини щорічної відпустки ОСОБА_3 на 1 арк.; заява ОСОБА_3 про надання частини щорічної відпустки від 23.11.2021 на 1 арк.; свідоцтво про реєстрацію від 15.09.1994 р на 1 арк; статут ТОВ «Чиста Рось» за 1990 р. на 1 арк; додаток до Положення на 1 арк; реєстраційна картка на 1 арк; протокол №1 від 28.01.2002 на 1 арк; статут ТОВ «Чиста Рось» за 2002 на 11 арк.; установчий договір від 28.01.2002 р. на 4 арк.; опис документів на 1 арк.; реєстраційні дані на 1 арк.; реєстраційна картка на 7 арк.; протокол №2 загальних зборів на 3 арк.; заява від 26.11.2008 на 1 арк.; статут ТОВ «Чиста Рось» за 2008 р. на 12 арк; реєстраційна картка на 3 арк; опис документів від 29.04.2013 на 1 арк; реєстраційна картка на 7 арк; опис документів від 12.03.2013 р. на 1 арк.; копія фінансового звіту на 31.12.2012 на 3 арк; опис документів на 1 арк; реєстраційна картка на 4 арк.; протокол загальних зборів №1 від 25.02.2013 р. на 1 арк; зміни до Статуту за 2013 рік на 1 арк.; копія платіжного доручення №7 та №8 на 1 арк; опис документів від 29.05.2019 на 1 арк.; реєстраційна картка (заява) на 5 арк.; акт приймання - передачі від 29.05.2019 на 1 арк.; квитанцію №3009552663755413 на 1 арк.; інформація з Єдиного реєстру боржників на 1 арк.; опис документів на 1 арк.; заява про державну реєстрацію 03.05.2019 на 1 арк.; опис документів 04.06.2019 на 2 арк.; протокол загальних зборів №1 від 29.05.2019 на 3 арк.; квитанція на 1 арк.; статут ТОВ «Чиста Рось» за 2019 рік на 15 арк.; опис документів на 1 арк.; рішення учасників №1/2302 від 23.02.2021 на 1 арк.; заява щодо державної реєстрації 23.02.2021 на 5 арк; квитанція на 1 арк.; копія паспорта України на ОСОБА_7 на 3 арк.; копія спеціального бланка НМС 433141 на 1 арк.; копія довідкової інформації на 1 арк.; копію витягу з Державного реєстру на 1 арк; копія квитанції від 20.02.2002 на 1 арк; копію платіжного доручення №20 від 21.11.2008 на 1 арк., які зберігаються при матеріалах кримінального провадження, залишити при матеріалах кримінального провадження №42022112030000259 від 19.09.2022.
Ухвала може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Білоцерківський міськрайонний суд Київської області протягом 7 (семи) діб з дня її оголошення.
СуддяОСОБА_1
Суд | Білоцерківський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2024 |
Оприлюднено | 22.03.2024 |
Номер документу | 117807426 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти власності Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем |
Кримінальне
Білоцерківський міськрайонний суд Київської області
Бондаренко О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні