Ухвала
від 13.03.2024 по справі 359/2550/24
БОРИСПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Провадження №1-кс/359/527/2024

Справа №359/2550/24

У Х В А Л А

Іменем України

13 березня 2024 року м. Бориспіль

Слідчий суддя Бориспільського міськрайонного суду ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2

за участю слідчого ОСОБА_3

розглянувши у закритому судовому засіданні в залі суду в м. Бориспіль з технічною аудіо та відео фіксацією клопотання слідчого СВ Бориспільського РУП ГУ НП в Київській області ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023112100000022 від 03.02.2023 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 190, ч.3 ст. 358 КК України,-,

в с т а н о в и в:

В обґрунтування клопотання слідча зазначає, що Слідчим відділом Бориспільського РУП ГУНП в Київській області розслідується кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023112100000022 від 03.02.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 358, ч. 2 ст. 190 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що невстановлені особи за попередньою змовою групою осіб шахрайським шляхом заволоділи земельними ділянками із кадастровими номерами 3220881700:05:003:3443, 3220881700:05:003:2890, 3220881700:05:003:3016, 3220882900:03:003:0180, 3220882900:03:003:0179, 3220882900:03:003:0181, 3220882900:03:003:0182, 3220881700:05:003:3013, 3220881700:04:002:3859, 3220881700:05:003:3017, 3220881700:04:002:2112, 3220882900:03:003:1163, 3220881700:05:003:3010, 3220882900:03:003:0388, 3220881700:05:003:3015, 3220882900:03:003:1162, 3220886001:01:021:0573, 3220886000:03:003:0608, що завдало значної шкоди Вороньківській сільській раді.

Моніторинг кадастрової карти здійснюється систематично, тому вказані земельні ділянки в кадастровій карті сформовано протягом грудня 2022 року - лютого 2023 року.

Крім того, на час дії воєнного стану діє мораторій на передачу у приватну власність земельних ділянок, у зв`язку з чим, у Вороньківської сільської ради виникли обґрунтовані сумніви щодо законності набуття права власності вказаних земельних ділянкам.

Вороньківська сільська рада є органом, який розпоряджається землями комунальної власності на території територіальної громади, при цьому у сільської ради відсутні документи щодо передачі зазначених земельних ділянок у приватну власність, що також вказує на протиправність набуття права власності.

Земельні ділянки, розташовані мiж водозахисною дамбою Канівського водосховища річки Дніпро та дренажним каналом в районі сіл Проців-Кийлів.

У відповідності до ст.ст. 85-86 Водного кодексу України порядок Надання земель користування водного фонду в користування та припинення права ними встановлюється земельним законодавством користування на умовах оренди земельні ділянки прибережних захисних смуг, смуг відведення та берегових смуг водних шляхів можуть надаватися підприємствам, установам, організаціям, об`єднанням громадян, релігійним організаціям, громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам для сінокосіння, рибогосподарських потреб, культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, а також для проведення науково-дослідних робіт. На землях водного фонду можуть проводитися роботи, пов`язані з будівництвом гідротехнічних, лінійних метричних споруд, інженерно прикордонних просік, комунікацій, поглибленням дна для судноплавства, видобуванням корисних копалин (крім піску, гальки і гравію в руслах малих та гiрських річок), розчисткою русел рiчок, каналiв i дна водойм, прокладанням кабелів, трубопроводів, геологорозвідувальні роботи. iнших комунікацій, a також бурові технічних

Так, за змістом ст. 88 Водного Кодексу України, з метою охорони поверхневих водних об`єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності вздовж річок, морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм в межах водоохоронних зон виділяються земельні ділянки під прибережні захисні смуги. Прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) шириною: для великих річок, водосховищ на них та озер - 100 метрів.

Таким чином, вздовж всієї водозахисноi дамби мiж селами Процiв-Кийлiв висаджено лісові насадження, які входять у 100 метрову прибережну захисну смугу та які знаходяться мiж дамбою та земельними дiлянками членiв садових товариств. З метою збереження лісових насаджень, у межах вказаноi прибережноi захисної смуги, кожним садовим товариством, навпроти належних йому земельних ділянок, здійснено обгородження цієї території.

Досудовим розслідуванням також встановлено наступне:

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно земельна ділянка з кадастровим номером 3220886000:03:003:0608 належить ТОВ «Легран-Есетс-Менеджмент» на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку серії ПЛ №233156, отриманого на підставна підставі договору купівлі - продажу земельної ділянки №3325 від 24.12.2010, укладеного з ОСОБА_4 .

В свою чергу, ОСОБА_4 володіла вказаною земельною ділянкою на підставі державного акту серії ЯД №150704 на підставі розпорядження Київської обласної державної адміністрації від 13.05.2008 №3841.

Проте, встановлено, що державний акт серії ПЛ №233156 ТОВ «Легран-Есетс-Менеджмент» містить розбіжності, а саме: видано на іншу земельну ділянку із кадастровим номером 3220886000:02:001:0226.

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно земельна ділянка з кадастровим номером 3220886001:01:021:0573 належить ТОВ «Легран-Есетс-Менеджмент» на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку серії ПЛ №233122, отриманого на підставна підставі договору купівлі - продажу земельної ділянки №3327 від 24.12.2010, укладеного з ОСОБА_5 .

В свою чергу, ОСОБА_5 володіла вказаною земельною ділянкою на підставі державного акту серії ЯА №89389 на підставі розпорядження Київської обласної державної адміністрації від 18.11.2009 №3881.

Проте, встановлено, що державний акт серії ПЛ №233156 ТОВ «Легран-Есетс-Менеджмент» містить розбіжності, а саме: видано на іншу земельну ділянку із кадастровим номером 3220886000:02:001:0231.

Інформації в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно земельна ділянка з кадастровим номером 3220881700:05:003:3016 відсутня. Відповідно до відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, земельна ділянка з кадастровим номером 3220881700:05:003:3016 належить ТОВ «Легран-Есетс-Менеджмент», також відповідні відомості наявні в офіційній базі даних nks.dzk.gov.ua.

Інформації в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно земельна ділянка з кадастровим номером 3220881700:05:003:3017 відсутня. Відповідно до відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, земельна ділянка з кадастровим номером 3220881700:05:003:3017 належить ТОВ «Легран-Есетс-Менеджмент», також відповідні відомості наявні в офіційній базі даних nks.dzk.gov.ua.

Інформації в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно земельна ділянка з кадастровим номером 3220881700:05:003:3343 відсутня. Відповідно до відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, земельна ділянка з кадастровим номером 3220881700:05:003:3343 належить ТОВ «Легран-Есетс-Менеджмент», також відповідні відомості наявні в офіційній базі даних nks.dzk.gov.ua.

Інформації в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно земельна ділянка з кадастровим номером 3220881700:05:003:3015 відсутня. Відповідно до відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, земельна ділянка з кадастровим номером 3220881700:05:003:3015 належить ТОВ «Легран-Есетс-Менеджмент», також відповідні відомості наявні в офіційній базі даних nks.dzk.gov.ua.

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно земельна ділянка з кадастровим номером 3220881700:05:003:3010 належить ОСОБА_6 на підставі договору купівлі - продажу земельної ділянки №3497 від 30.12.2010, укладеного з ТОВ «Легран-Есетс-Менеджмент»

В свою чергу, ТОВ «Легран-Есетс-Менеджмент» володіло вказаною земельною ділянкою на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯД №761976, отриманого на підставі договору купівлі - продажу земельної ділянки від 22.09.2009 №1601.

Проте, встановлено, що державний акт серії ЯД №761976 ТОВ «Легран-Есетс-Менеджмент» містить розбіжності, а саме: видано на іншу земельну ділянку із кадастровим номером 3220881700:04:002:1615.

Відповідно до офіційних баз даних nks.dzk.gov.ua інформація про кадастровий план земельної ділянки 3220881700:05:003:3010 різниться із власником вказаної ділянки зазначено ОСОБА_7 , при тому, що державний акт ЯД №761976 ТОВ «Легран-Есетс-Менеджмент» датовано 2009 роком.

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно земельна ділянка з кадастровим номером 3220881700:05:003:3013 належить ОСОБА_7 на підставі договору купівлі - продажу земельної ділянки №3325 від 24.12.2010, укладеного з ОСОБА_6 .

В свою чергу, ОСОБА_6 володів вказаною земельною ділянкою на підставі державного акту серії ЯД №968350 на підставі розпорядження Київської обласної державної адміністрації від 16.12.2009 №3477.

Проте, встановлено, що державний акт серії ЯД №968350 ТОВ «Легран-Есетс-Менеджмент» містить розбіжності, а саме: видано на іншу земельну ділянку із кадастровим номером 3220881700:04:002:1614.

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно земельна ділянка з кадастровим номером 3220882900:03:003:1163 належить ТОВ «Легран-Есетс-Менеджмент» на підставі договору купівлі - продажу земельної ділянки №4736 від 08.07.2008, укладеного з ОСОБА_8 .

В свою чергу, ОСОБА_8 володіла ів вказаною земельною ділянкою на підставі державного акту серії ЯЖ №235626 на підставі розпорядження Київської обласної державної адміністрації від 06.06.2008 №3149.

Проте, встановлено, що державний акт серії ПЛ №05637 ТОВ «Легран-Есетс-Менеджмент» містить розбіжності, а саме: видано на іншу земельну ділянку із кадастровим номером 3220882900:03:003:0163.

Інформації в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно земельна ділянка з кадастровим номером 3220882900:03:003:0388 відсутня. Відповідно до відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, земельна ділянка з кадастровим номером 3220882900:03:003:0388 належить ТОВ «Легран-Есетс-Менеджмент», також відповідні відомості наявні в офіційній базі даних nks.dzk.gov.ua.

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно земельна ділянка з кадастровим номером 3220882900:03:003:0180 належить ТОВ «Легран-Есетс-Менеджмент» на підставі договору купівлі - продажу земельної ділянки №3776 від 18.12.2009.

Проте, встановлено, що державний акт серії ПЛ №056729 ТОВ «Легран-Есетс-Менеджмент» містить розбіжності, а саме: видано на іншу земельну ділянку із кадастровим номером 3220882900:05:008:0389.

Інформації в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно земельна ділянка з кадастровим номером 3220882900:03:003:0181 відсутня. Відповідно до відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, земельна ділянка з кадастровим номером 3220882900:03:003:0181 належить ТОВ «Легран-Есетс-Менеджмент», також відповідні відомості наявні в офіційній базі даних nks.dzk.gov.ua.

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно земельна ділянка з кадастровим номером 3220882900:03:003:0179 належить ТОВ «Легран-Есетс-Менеджмент» на підставі договору купівлі - продажу земельної ділянки №353 від 16.07.2008, укладеного з ОСОБА_9 .

В свою чергу, ОСОБА_9 володів вказаною земельною ділянкою на підставі державного акту серії ЯЖ №235631 на підставі розпорядження Київської обласної державної адміністрації від 06.06.2008 №3149.

Проте, встановлено, що державний акт серії ПЛ №233164 ТОВ «Легран-Есетс-Менеджмент» містить розбіжності, а саме: видано на іншу земельну ділянку із кадастровим номером 3220882900:03:0032:0160.

Інформації в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно земельна ділянка з кадастровим номером 3220881700:04:002:3859 відсутня. Відповідно до відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, земельна ділянка з кадастровим номером 3220881700:04:002:3859 належить ТОВ «Легран-Есетс-Менеджмент», також відповідні відомості наявні в офіційній базі даних nks.dzk.gov.ua.

Інформації в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно земельна ділянка з кадастровим номером 3220881700:04:002:2112 відсутня. Відповідно до відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, земельна ділянка з кадастровим номером 3220881700:04:002:2112 належить ТОВ «Легран-Есетс-Менеджмент», також відповідні відомості наявні в офіційній базі даних nks.dzk.gov.ua.

Інформації в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно земельна ділянка з кадастровим номером 3220881700:05:003:2890 відсутня.

Інформації в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно земельна ділянка з кадастровим номером 3220881700:03:003:0182 відсутня.

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно земельна ділянка з кадастровим номером 3220882900:03:003:1162 належить ТОВ «Легран-Есетс-Менеджмент» на підставі договору купівлі - продажу земельної ділянки №4764 від 08.07.2008, укладеного з ОСОБА_10 .

В свою чергу, ОСОБА_10 володів вказаною земельною ділянкою на підставі державного акту серії ЯЖ №235632 на підставі розпорядження Київської обласної державної адміністрації від 06.06.2008 №3149.

Проте, встановлено, що державний акт серії ПЛ №233166 ТОВ «Легран-Есетс-Менеджмент» містить розбіжності, а саме: видано на іншу земельну ділянку із кадастровим номером 3220882900:03:003:0162.

Таким чином, проаналізувавши відомості, які містяться в базі даних nks.dzk.gov.ua та Державному реєстрі речових прав встановлено, що невідомими особами, шляхом внесення завідомо неправдивих даних сформовано земельну ділянку підстави виділення якої на даний час оспорюється Вороньківською сільською радою, яку визнано потерпілою у вказаному кримінальному провадженні.

Також на підставі ухвали Бориспілського міськрайонного суду Київської області за №359/2110/23 від 03.03.2023 накладено арешт на земельні ділянки з кадастровими номерами 3220881700:05:003:3443, 3220881700:05:003:2890, 3220881700:05:003:3016, 3220882900:03:003:0180, 3220882900:03:003:0179, 3220882900:03:003:0181, 3220882900:03:003:0182, 3220881700:05:003:3013, 3220881700:04:002:3859, 3220881700:05:003:3017, 3220881700:04:002:2112, 3220882900:03:003:1163, 3220881700:05:003:3010, 3220882900:03:003:0388, 3220881700:05:003:3015, 3220882900:03:003:1162, 3220886001:01:021:0573.

З метою перевірки достовірний отриманої інформації слідчим скеровано запит до Головного управління Держгеокадастру у Київській області.

Згідно відповіді Головного управління Держгеокадастру у Київській області, яка надійшла на адресу окружної прокуратури встановлено, що у місцевому фонді документація із землеустрою відділу документації із землеустрою на земельні ділянки з кадастровими номерами 3220881700:05:003:3443, 3220881700:05:003:2890, 3220881700:05:003:3016, 3220882900:03:003:0180, 3220882900:03:003:0179, 3220882900:03:003:0181, 3220882900:03:003:0182, 3220881700:05:003:3013, 3220881700:04:002:3859, 3220881700:05:003:3017, 3220881700:04:002:2112, 3220882900:03:003:1163, 3220881700:05:003:3010, 3220882900:03:003:0388, 3220881700:05:003:3015, 3220882900:03:003:1162, 3220886001:01:021:0573, не виявлена.

Разом із тим, згідно отриманої із управління інформації також з`ясовано, що у наявних у відділі книгах записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі запис про реєстрацію державного акта на право власності на земельні ділянки та архівний примірник правовстановлюючого документа на вказану земельну ділянку, відсутній.

Також, відповідно до поземельної книги земельної ділянки із кадастровим номером 3220881700:04:002:2112 встановлено, що поземельну книгу відкрито тільки 15.02.2023, незважаючи на те що пред`явлений уповноваженою особою ТОВ "ЛЕГРАН-ЕСЕТС-МЕНЕДЖМЕНТ" Державний акт на право власності на земельну ділянку серія ПЛ 233208 датований 05.11.2008 року.

Також, відповідно до поземельної книги земельної ділянки із кадастровим номером 3220881700:04:002:3859 встановлено, що поземельну книгу відкрито тільки 15.02.2023, незважаючи на те що пред`явлений уповноваженою особою ТОВ "ЛЕГРАН-ЕСЕТС-МЕНЕДЖМЕНТ" Державний акт на право власності на земельну ділянку серія ПЛ 233207 датований 05.11.2008 року.

Також, відповідно до поземельної книги земельної ділянки із кадастровим номером 3220881700:05:003:2890 встановлено, що поземельну книгу відкрито тільки 29.12.2022, незважаючи на те що пред`явлений уповноваженою особою ТОВ "ЛЕГРАН-ЕСЕТС-МЕНЕДЖМЕНТ" Державний акт на право власності на земельну ділянку серія ПЛ 056732 датований 25.12.2008 року.

Також, відповідно до поземельної книги земельної ділянки із кадастровим номером 3220881700:05:003:3010 встановлено, що поземельну книгу відкрито тільки 21.12.2022, незважаючи на те що пред`явлений ОСОБА_6 . Державний акт на право власності на земельну ділянку серія ЯД 761976 датований 16.12.2009 року.

Також, відповідно до поземельної книги земельної ділянки із кадастровим номером 3220881700:05:003:3013 встановлено, що поземельну книгу відкрито тільки 02.01.2023, незважаючи на те що пред`явлений ОСОБА_6 . Державний акт на право власності на земельну ділянку серія ЯД 968350 датований 16.12.2009 року.

Також, відповідно до поземельної книги земельної ділянки із кадастровим номером 3220881700:05:003:3015 встановлено, що поземельну книгу відкрито тільки 06.02.2023, незважаючи на те що пред`явлений уповноваженою особою ТОВ "ЛЕГРАН-ЕСЕТС-МЕНЕДЖМЕНТ" Державний акт на право власності на земельну ділянку серія ПЛ 033998 датований 27.03.2009 року.

Також, відповідно до поземельної книги земельної ділянки із кадастровим номером 3220881700:05:003:3016 встановлено, що поземельну книгу відкрито тільки 08.02.2023, незважаючи на те що пред`явлений уповноваженою особою ТОВ "ЛЕГРАН-ЕСЕТС-МЕНЕДЖМЕНТ" Державний акт на право власності на земельну ділянку серія ПЛ 033995 датований 27.03.2009 року.

Також, відповідно до поземельної книги земельної ділянки із кадастровим номером 3220881700:05:003:3017 встановлено, що поземельну книгу відкрито тільки 14.02.2023, незважаючи на те що пред`явлений уповноваженою особою ТОВ "ЛЕГРАН-ЕСЕТС-МЕНЕДЖМЕНТ" Державний акт на право власності на земельну ділянку серія ПЛ 033996 датований 27.03.2009 року.

Також, відповідно до поземельної книги земельної ділянки із кадастровим номером 3220882900:03:003:0179 встановлено, що поземельну книгу відкрито тільки 24.01.2023, незважаючи на те що пред`явлений уповноваженою особою ТОВ "ЛЕГРАН-ЕСЕТС-МЕНЕДЖМЕНТ" Державний акт на право власності на земельну ділянку серія ПЛ 233164 датований 13.10.2008 року.

Також, відповідно до поземельної книги земельної ділянки із кадастровим номером 3220882900:03:003:0180 встановлено, що поземельну книгу відкрито тільки 25.01.2023, незважаючи на те що пред`явлений уповноваженою особою ТОВ "ЛЕГРАН-ЕСЕТС-МЕНЕДЖМЕНТ" Державний акт на право власності на земельну ділянку серія ПЛ 056729 датований 29.12.2009 року.

Також, відповідно до поземельної книги земельної ділянки із кадастровим номером 3220882900:03:003:0181 встановлено, що поземельну книгу відкрито тільки 02.02.2023, незважаючи на те що пред`явлений уповноваженою особою ТОВ "ЛЕГРАН-ЕСЕТС- МЕНЕДЖМЕНТ" Державний акт на право власності на земельну ділянку серія ПЛ 233163 датований 13.10.2008 року.

Також, відповідно до поземельної книги земельної ділянки із кадастровим номером 3220882900:03:003:0182 встановлено, що поземельну книгу відкрито тільки 08.02.2023, незважаючи на те що пред`явлений уповноваженою особою ТОВ "ЛЕГРАН-ЕСЕТС- МЕНЕДЖМЕНТ" Державний акт на право власності на земельну ділянку серія ПЛ 233187 датований 10.06.2009 року.

Також, відповідно до поземельної книги земельної ділянки із кадастровим номером 3220882900:03:003:0388 встановлено, що поземельну книгу відкрито тільки 02.02.2023, незважаючи на те що пред`явлений уповноваженою особою ТОВ "ЛЕГРАН-ЕСЕТС- МЕНЕДЖМЕНТ" Державний акт на право власності на земельну ділянку серія ПЛ 056728 датований 29.12.2009 року.

Також, відповідно до поземельної книги земельної ділянки із кадастровим номером 3220882900:03:003:1162 встановлено, що поземельну книгу відкрито тільки 25.01.2023, незважаючи на те що пред`явлений уповноваженою особою ТОВ "ЛЕГРАН-ЕСЕТС- МЕНЕДЖМЕНТ" Державний акт на право власності на земельну ділянку серія ПЛ 233166 датований 13.10.2008 року.

Також, відповідно до поземельної книги земельної ділянки із кадастровим номером 3220882900:03:003:1163 встановлено, що поземельну книгу відкрито тільки 20.01.2023, незважаючи на те що пред`явлений уповноваженою особою ТОВ "ЛЕГРАН-ЕСЕТС- МЕНЕДЖМЕНТ" Державний акт на право власності на земельну ділянку серія ПЛ 056737 датований 13.10.2008 року.

Також, відповідно до поземельної книги земельної ділянки із кадастровим номером 3220882900:03:003:0608 встановлено, що поземельну книгу відкрито тільки 27.01.2023, незважаючи на те що пред`явлений уповноваженою особою ТОВ "ЛЕГРАН-ЕСЕТС- МЕНЕДЖМЕНТ" Державний акт на право власності на земельну ділянку серія ПЛ 233156 датований 23.04.2010 року.

Також, відповідно до поземельної книги земельної ділянки із кадастровим номером 3220886001:01:021:0573 встановлено, що поземельну книгу відкрито тільки 30.01.2023, незважаючи на те що пред`явлений уповноваженою особою ТОВ "ЛЕГРАН-ЕСЕТС- -МЕНЕДЖМЕНТ" Державний акт на право власності на земельну ділянку серія ПЛ 233122 датований 23.04.2010 року.

Описані факти свідчать про незаконне набуття права власності на земельну ділянку із кадастровим номером 3220881700:05:003:3443, 3220881700:05:003:2890, 3220881700:05:003:3016, 3220882900:03:003:0180, 3220882900:03:003:0179, 3220882900:03:003:0181, 3220882900:03:003:0182, 3220881700:05:003:3013, 3220881700:04:002:3859, 3220881700:05:003:3017, 3220881700:04:002:2112, 3220882900:03:003:1163, 3220881700:05:003:3010, 3220882900:03:003:0388, 3220881700:05:003:3015, 3220882900:03:003:1162, 3220886001:01:021:0573 оскільки такі державні акти будь-якій особі взагалі ніколи не видавався.

Також на підставі ухвали Бориспілського міськрайонного суду Київської області за №359/2110/23 від 03.03.2023 накладено арешт на земельні ділянки з кадастровими номерами 3220881700:05:003:3443, 3220881700:05:003:2890, 3220881700:05:003:3016, 3220882900:03:003:0180, 3220882900:03:003:0179, 3220882900:03:003:0181, 3220882900:03:003:0182, 3220881700:05:003:3013, 3220881700:04:002:3859, 3220881700:05:003:3017, 3220881700:04:002:2112, 3220882900:03:003:1163, 3220881700:05:003:3010, 3220882900:03:003:0388, 3220881700:05:003:3015, 3220882900:03:003:1162, 3220886001:01:021:0573.

10.10.2024 за вих. 7/3371 від 10.10.2024 слідчим СВ направлена постанова про призначення судової земельно-оцінюючої експертизи до експертам відділення - Бюро у м. Києві Національного наукового центру «Інститут судових експертиз ім. Засл. Проф. М.С. Бокаріуса» з метою підтвердження розрахунку розміру шкоди.

Так 04.10.2023 надійшло клопотання відділення - Бюро у м. Києві Національного наукового центру «Інститут судових експертиз ім. Засл. Проф. М.С. Бокаріуса про необхідність забезпечення прибуття експерта на об`єкт дослідження, тобто надати доступ для огляду земельних ділянок з кадастровими номерами:

3223383201:01:018:0042 площею 0, 1900 га, що розташована в с. Єрківці Бориспільського району Київської області

3223382000:02:004:0028 площею 1, 0000 що розташована в АДРЕСА_1 .

Даний огляд є необхідною слідчою дією, для забезпечення виконання судової земельно оцінючої експертизи .

Саме тому, з метою виконання завдань кримінального провадження, виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення виникла необхідність у проведенні огляду земельних ділянок з кадастровими номерами (з посиланням на власників):

- 3220882900:03:003:0179 власник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЕГРАН-ЕСЕТС-МЕНЕДЖМЕНТ", код ЄДРПОУ: 35252632;

- 3220882900:03:003:1163 власник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ RRP-4HKLOFN14 "ЛЕГРАН-ЕСЕТС-МЕНЕДЖМЕНТ", код ЄДРПОУ: 35252632;

- 3220882900:03:003:1162 власник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЕГРАН-ЕСЕТС-МЕНЕДЖМЕНТ", код ЄДРПОУ: 35252632;

- 3220886001:01:021:0573 власник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЕГРАН-ЕСЕТС-МЕНЕДЖМЕНТ", код ЄДРПОУ: 35252632;

- 3220886000:03:003:0608 власник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЕГРАН-ЕСЕТС-МЕНЕДЖМЕНТ", код ЄДРПОУ: 35252632.

Даний огляд є необхідною слідчою дією для виконання забезпечення проведення судової земельно-оціночної експертизи.

Відповідно до ч. 2 ст. 84 КПК України, процесуальними джерелами доказів є показання, речові докази, документи, висновки експертів.

Згідно з ч. 2 ст. 30 Конституції України, не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.

Частина 2 статті 93 КПК України передбачає, що сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, копій документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Згідно з п. 4 ч. 2 ст. 99 КПК України до документів, за умови наявності в них відомостей, передбачених частиною першою цієї статті (документом є спеціально створений з метою збереження інформації матеріальний обєкт, який містить зафіксовані за допомогою письмових знаків, звуку, зображення тощо відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження), можуть належати висновки ревізій та акти перевірок.

Відповідно до ч. 1 ст. 132 КПК України, визначено, що заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються на підставі ухвали слідчого судді або суду, за винятком випадків, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 1 ст. 237 КПК України, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

Згідно з ч. 1 ст. 233 КПК України, ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді.

Частиною 2 ст. 237 КПК передбачено, що огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами вказаного Кодексу, передбаченого для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Відповідно до ч. 7 ст. 237 КПК, при огляді слідчий, прокурор або за їх дорученням залучений спеціаліст має право проводити вимірювання, фотографування, звуко- чи відеозапис, складати плани і схеми, виготовляти графічні зображення оглянутого місця чи окремих речей, виготовляти відбитки та зліпки, оглядати і вилучати речі і документи, які мають значення для кримінального провадження. Предмети, які вилучені законом з обігу, підлягають вилученню незалежно від їх відношення до кримінального провадження. Вилучені речі та документи, що не відносяться до предметів, які вилучені законом з обігу, вважаються тимчасово вилученим майном.

Згідно з ч. 1, ч. 2 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб. Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.

Частиною 1 статті 235 КПК України передбачено, що ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи з підстав, зазначених у клопотанні прокурора, слідчого, надає право проникнути до житла чи іншого володіння особи лише один раз.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КПК України, спеціаліст може бути залучений для надання безпосередньої технічної допомоги (фотографування, складення схем, планів, креслень, відбір зразків для проведення експертизи тощо) сторонами кримінального провадження під час досудового розслідування і судом під час судового розгляду, а також для надання висновків у випадках, передбачених пунктом 7 частини четвертої цієї статті.

Відповідно до статті 8 Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції.

Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.

Беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що вказані процесуальні дії мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

У судовому засіданні слдіча клопотання підтримала та просила суд його задовольнити.

Розглянувши матеріали клопотання, заслухавши думку прокурора, суд вважає клопотання обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено в судовому засіданні, слідчим відділом Бориспільського РУП ГУНП в Київській області розслідується кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023112100000022 від 03.02.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 358, ч. 2 ст. 190 КК України.

Таким чином, з метою встановлення чи спростування даного факту, а також інших відомостей, які у відповідності до вимог ст. 91 КПК України підлягають встановленню під час досудового розслідування вказаного кримінального провадження, тобто з метою належного виконання органом досудового розслідування обов`язків, передбачених ст. ст. 2, 9, 91 КПК України, слідчий суддя вбачає наявність підстав для проведення огляду вищевказаних земельних ділянок.

Суд не визначає винність чи відсутність вини власників земельних ділянок чи інших осіб, але вказані письмові докази слугують підставою для перевірки вказаних доказів. Так, проведення огляду надасть змогу органу досудового розслідування на виконання вимог ст. 2, 9 КПК України підтвердити чи спростувати факт можливої причетності до скоєння злочину певних осіб.

Згідно із ст. 25 КПК України вбачається, що прокурор, слідчий зобов`язані в межах своєї компетенції вжити всіх передбачених законом заходів для встановлення події кримінального правопорушення та особи, яка його вчинила.

Згідно з ч. 4 ст. 38 КПК України орган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.

Відповідно до ст. 84 КПК України доказами у кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність і відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню.

Процесуальними джерелами доказів є показання, речові докази, документи, висновки експертів.

Згідно з ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших дій, передбачених цим кодексом

Згідно зі ст. 223 КПК України підставами для проведення слідчої дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.

Відповідно до ст. 233 КПК України ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті.

Під іншим володінням особи розуміються транспортний засіб, земельна ділянка, гараж, інші будівлі чи приміщення побутового, службового, господарського, виробничого та іншого призначення тощо, які знаходяться у володінні особи.

Відповідно до ст. 237 КПК України огляд проводиться на підставі ухвали слідчого судді. При огляді слідчий, прокурор або за їх дорученням залучений спеціаліст має право проводити вимірювання, фотографування, звуко- чи відеозапис, складати плани і схеми, виготовляти графічні зображення оглянутого місця чи окремих речей, виготовляти відбитки та зліпки, оглядати і вилучати речі і документи, які мають значення для кримінального провадження. Предмети, які вилучені законом з обігу, підлягають вилученню незалежно від їх відношення до кримінального провадження. Вилучені речі та документи, що не відносяться до предметів, які вилучені законом з обігу, вважаються тимчасово вилученим майном.

У відповідності до вимог ст. 237 КПК України огляд проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, слідчий, прокурор проводить огляд місцевості, приміщення, речей та документів. Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Проведення огляду обумовлено тим, що особи, які причетні до вчинення злочину діють конспіративно, що породжує загрозу не виконання ухвали про арешт майна. Крім того, метою проведення огляду у кримінальному провадженні є виявлення та вилучення речей та документів, які можуть містити інформацію про обставини вчинення злочину.

Отже, прокурором доведено, що існує у даному кримінальному провадженні потреба проведення даної слідчої дії. Так досудове розслідування виправдовує такий ступінь втручання у права і свободи осіб, а також доведено, що завдання, для виконання якого слідчий звертається із клопотанням, може бути виконане. Проведення вказаної слідчої дії в даному випадку є найбільш доцільним та ефективним способом здобуття доказів у вказаному кримінальному провадженні.

На підставі наведеного та в зв`язку з необхідністю встановлення фактичних обставин зазначених подій, а також іншого роду інформації вчинення даного кримінального правопорушення, що у сукупності з іншими документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; добута інформація може бути використана у якості доказів, а іншими способами встановити достовірні дані не можливо, слідчий суддя вважає за необхідне задовольнити клопотання.

Термін дії ухвали слід визначити строком на один місяць з моменту її проголошення.

Керуючись ст. ст. 234, 235, 237, 235, ч. 2 ст. 369, ч. 3 ст. 371, ст. 372, ч.2 ст.376 КПК України, слідчий суддя

п о с т а н о в и в:

Клопотання задовольнити.

Надати дозвіл слідчому слідчого відділення розслідування злочинів у сфері службової та господарської діяльності СВ Бориспільського РУП ГУНП в Київській області ст. лейтенанту поліції ОСОБА_3 за участі експерта відділення - Бюро у м. Києві Національного наукового центру «Інститут судових експертиз ім. Засл. Проф. М.С. Бокаріуса з використанням відповідного обладнання на проведення огляду земельних ділянок з кадастровими номерами:

-3220882900:03:003:0179 власник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЕГРАН-ЕСЕТС-МЕНЕДЖМЕНТ", код ЄДРПОУ: 35252632;

-3220882900:03:003:1163 власник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ RRP-4HKLOFN14 "ЛЕГРАН-ЕСЕТС-МЕНЕДЖМЕНТ", код ЄДРПОУ: 35252632;

-3220882900:03:003:1162 власник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЕГРАН-ЕСЕТС-МЕНЕДЖМЕНТ", код ЄДРПОУ: 35252632;

-3220886001:01:021:0573 власник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЕГРАН-ЕСЕТС-МЕНЕДЖМЕНТ", код ЄДРПОУ: 35252632;

-3220886000:03:003:0608 власник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЕГРАН-ЕСЕТС-МЕНЕДЖМЕНТ", код ЄДРПОУ: 35252632.

Строк дії ухвали не може перевищувати двох місяців з дня постановлення ухвали і надає право проникнення на земельні ділянки лише один раз.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудБориспільський міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення13.03.2024
Оприлюднено22.03.2024
Номер документу117807514
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —359/2550/24

Ухвала від 13.03.2024

Кримінальне

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Журавський В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні