Рішення
від 13.03.2024 по справі 949/204/24
ДУБРОВИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №949/204/24

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 березня 2024 року Дубровицький районний суд Рівненської області у складі:

головуючого - судді Отупор К.М.,

при секретарі судового засідання Катюха К.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дубровиця справу за заявою ОСОБА_1 , заінтересовані особи - ОСОБА_2 , Дубровицька міська рада Рівненської області про встановлення факту, що має юридичне значення,

В С Т А Н О В И В:

Заявник ОСОБА_1 , через свого представника - адвоката Клюйка А.О., звернувся в суд із заявою про встановлення факту, що має юридичне значення.

Заяву мотивована тим, що заявник ОСОБА_1 є онуком ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 . Останній є пенсіонером та має інвалідність II групи у зв`язку із захворюванням, пов`язаним з наслідками Чорнобильської катастрофи. Відповідно до висновку лікарсько-консультативної комісії КНП "Сарненський ЦПМСД" Сарненської міської ради, ОСОБА_2 по стану здоров`я потребує постійного стороннього догляду довічно. На даний час ОСОБА_1 одноособово здійснює постійний догляд за своїм дідом ОСОБА_2 , який є особою з інвалідністю II групи та не може самостійно пересуватися та обслуговувати себе в побуті. ОСОБА_1 забезпечує свого діда ОСОБА_2 всім необхідним, зокрема, ліками для підтримки задовільного стану його здоров`я, продуктами харчування, засобами гігієни, тощо. Крім того, ОСОБА_1 займається домашнім господарством свого діда, готує для нього, пере його речі, допомагає пересуватися будинком та подвір`ям, забезпечує гігієнічні потреби, тощо. Разом з цим, ОСОБА_1 безпосередньо сплачує комунальні послуги та бере участь у інших витратах, спрямованих на забезпечення належного рівня життя свого діда. Протягом останніх семи років ОСОБА_1 та ОСОБА_2 проживають та зареєстровані у будинку останнього. ОСОБА_1 є працевлаштованим (проходить службу в лавах Збройних Сил України), здоровим та може здійснювати постійний догляд за своїм дідом ОСОБА_2 , який є особою з інвалідністю II групи, а інші особи, які могли б здійснювати такий догляд, відсутні. Встановлення факту здійснення ОСОБА_1 постійного догляду за ОСОБА_2 породжує виникнення у ОСОБА_1 прав та обов`язків щодо отримання соціальних пільг та виникнення прав та обов`язків, визначених Законами України "Про соціальні послуги", "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", "Про військовий обов`язок і військову службу", а законом не передбачено іншого порядку його встановлення. За цих підстав виникає необхідність у встановленні факту, що має юридичне значення, а саме, що ОСОБА_1 здійснює постійний догляд за своїм дідом ОСОБА_2 .

Заявник ОСОБА_1 та його представник - адвокат Клюйко А.О. в судове засідання не з`явилися, подали заяву про розгляд справи без їх участі, заяву підтримують та просять суд її задовольнити.

Заінтересована особа ОСОБА_2 подав до суду заяву в якій вказав, що обставини наведені в заяві ОСОБА_1 про встановлення факту, що має юридичне значення відповідають дійсності, заперечень на заяву не має. Розгляд справи просить провести за його відсутності та заяву ОСОБА_1 задовольнити. Стверджує, що бажає щоб догляд за ним здійснював саме його онук ОСОБА_1 .

Представник заінтересованої особи Дубровицької міської ради Рівненської області в судове засідання не з`явився, подав заяву про розгляд без його участі, заперечень щодо задоволення не має.

Суд, ознайомившись із змістом заяви ОСОБА_1 та доданими до неї доказами, оцінивши письмові позиції учасників судового процесу, вважає, що заяву слід задовольнити з таких підстав.

Згідно висновку ЛКК медичного закладу КНП "Сарненський ЦПМСД" Сарненської міської ради №223 від 18 серпня 2023 року, гр. ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 , за станом здоров`я потребує постійного стороннього догляду довічно (а.с.16).

Згідно акту встановлення факту здійснення догляду №244 від 23 серпня 2023 року встановлено, що ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_2 здійснює постійний догляд за ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 , який згідно висновку ЛКК потребує постійного стороннього догляду (а.с.17).

Згідно довідки №2-1386 від 21 листопада 2023 року, виданої виконавчим комітетом Дубровицької міської ради вбачається, що ОСОБА_1 зареєстрований та проживає разом із ОСОБА_2 за адресою: АДРЕСА_1 (а.с.18).

З аналізу вищенаведеного вбачається, що заявник ОСОБА_1 здійснює постійний сторонній догляд за хворим ОСОБА_2 , якому рекомендовано постійний сторонній догляд згідно з висновком ЛКК.

Також факт здійснення ОСОБА_1 постійного догляду за ОСОБА_2 , підтверджується письмовими поясненнями свідків ОСОБА_3 та ОСОБА_4 , які ствердили, що дійсно ОСОБА_1 здійснює постійний догляд за своїм дідом ОСОБА_2 , який проживає разом із ним в будинку останнього.

Факт здійснення заявником постійного догляду за ОСОБА_2 має юридичне значення, оскільки породжує виникнення прав та обов`язків у заявника щодо отримання соціальних пільг та виплат та виникнення прав та обов`язків, визначених Законом України Законом України "Про соціальні послуги".

Відповідно до статті 1 Закону України "Про соціальні послуги" чинниками, що можуть зумовити складні життєві обставини є: а) похилий вік; б) часткова або повна втрата рухової активності, пам`яті; в) невиліковні хвороби, хвороби, що потребують тривалого лікування; г) психічні та поведінкові розлади, у тому числі внаслідок вживання психоактивних речовин; ґ) інвалідність.

У розумінні статті 1 Закону України "Про реабілітацію інвалідів в Україні" №2961-IV від 06 жовтня 2005 року, медико-соціальна експертиза - встановлення ступеня стійкого обмеження життєдіяльності, групи інвалідності, причини і часу їх настання, а також доопрацювання та затвердження індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю (дитини з інвалідністю) в рамках стратегії компенсації на основі індивідуального реабілітаційного плану та комплексного реабілітаційного обстеження особи з обмеженням життєдіяльності.

Відповідно до частини 3 статті 8 Закону України "Про реабілітацію інвалідів в Україні", рішення медико-соціальних експертних комісій є обов`язковими для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, реабілітаційними закладами незалежно від типу і форми власності.

Постійний сторонній догляд - вид догляду, яким забезпечуються інваліди із вираженими порушеннями в організмі, зумовленими професійними та загальними захворюваннями, травмами, що призводять до значного обмеження життєдіяльності, надзвичайною залежністю від постійного догляду, допомоги або нагляду інших осіб, неспроможні до самообслуговування (не можуть самостійно приймати їжу, забезпечувати гігієнічні потреби, потребують допомоги на прогулянках).

Статтею 46 Конституції України передбачено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Згідно пункту 5 частини 2 статті 293 та частини 2 статті 315 Цивільного процесуального кодексу України, суд розглядає впорядку окремого провадження справи про встановлення фактів, якщо згідно закону вони породжують юридичні наслідки.

Перелік справ про встановлення фактів, що мають юридичне значення визначено в статті 315 Цивільного процесуального кодексу України.

Статтею 315 Цивільного процесуального кодексу України наведено перелік фактів, що мають юридичне значення, справи про встановлення яких розглядаються судом. Частиною 2 вказаної статті передбачено, що в судовому порядку можуть бути встановлені також інші факти, від яких залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав фізичних осіб, якщо законом не визначено іншого порядку їх встановлення.

Згідно до частини 1 статті 293 Цивільного процесуального кодексу України, окреме провадження - це вид непозовного цивільного судочинства, в порядку якого розглядаються цивільні справи про підтвердження наявності або відсутності юридичних фактів, що мають значення для охорони прав, свобод та інтересів особи або створення умов здійснення нею особистих немайнових чи майнових прав або підтвердження наявності чи відсутності неоспорюваних прав.

Відповідно до Постанови Пленуму Верховного суду України за №5 від 31 березня 1995 року "Про судову практику в справах про встановлення фактів, що мають юридичне значення" роз`яснено, що суд вправі розглядати справи про встановлення факту, коли цей факт безпосередньо породжує юридичні наслідки. Тобто, від встановлення такого факту залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав громадян та встановлення факту не пов`язується з наступним вирішенням спору про право.

У вказаній Постанові зазначено вичерпний перелік заяв, які не можуть розглядатися судами, серед яких не вказано про факт здійснення догляду за інвалідом або за престарілим, який за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду або досяг 80-річного віку.

При таких обставинах суд вважає, що встановлення факту здійснення догляду та перебування фізичної особи на утриманні, не суперечить Закону і не порушує права, свободи та інтереси осіб, та має для заявника юридичне значення, а тому підстав для відмови у задоволенні цієї заяви, судом не встановлено.

Відповідно до статті 89 Цивільного процесуального кодексу України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

З врахуванням вищенаведеного суд приходить до висновку, що заявник звернувся до суду із цією заявою підставно, така є належно обгрунтованою та обставини викладені в заяві підтверджені достовірними доказами, а тому вимоги викладені в заяві ОСОБА_1 підлягають до задоволення в повному обсязі.

Керуючись статтями 4, 12, 13, 23, 76-78, 81, 89, 141, 265, 293, 294, 315, 319, 352, 354, 355 Цивільного процесуального кодексу України, суд -

В И Р І Ш И В:

Заяву задовольнити.

Встановити факт, що має юридичне значення, а саме, що ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_3 , здійснює постійний догляд за своїм дідом ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 , який є особою з інвалідністю ІІ групи, за відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд.

Рішення може бути оскаржено протягом тридцяти днів з дня його проголошення шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до Рівненського апеляційного суду.

У відповідності до підпункту 15.5) пункту 1 Розділу ХІІІ Перехідних Положень Цивільного процесуального кодексу України в новій редакції, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди.

Відомості про учасників справи згідно пункту 4 частини 5 статті 265 Цивільного процесуального кодексу України:

Заявник: ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_3 , житель АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 .

Заінтересована особа: ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 , житель АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 .

Заінтересована особа: Дубровицька міська рада Рівненської області (м. Дубровиця, вул. Воробинська, 16, Сарненський район Рівненська область, код ЄДРПОУ 05390997).

Суддя: підпис.

Виготовлено з автоматизованої системи документообігу суду.

Суддя Дубровицького

районного суду К.М. Отупор

СудДубровицький районний суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення13.03.2024
Оприлюднено25.03.2024
Номер документу117822621
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: інших фактів, з них:.

Судовий реєстр по справі —949/204/24

Рішення від 13.03.2024

Цивільне

Дубровицький районний суд Рівненської області

Отупор К.М.

Ухвала від 05.02.2024

Цивільне

Дубровицький районний суд Рівненської області

Отупор К.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні